Ama kiittää teitä mukanakulkemisesta!

Se taivvallus teidän mukana,on ollut luovaa,on ollut mukaansatempaavaa!
Olemme kulkeneet ne risukot,kuin rämeetkin!
Olen saanut uskoa niistä positiivistä kannanotoista,tietty mutta aloitusteni jatkuvuus mielipiteineen on ollut se kirpaiseva suola?

Olen ollut avoin,olen kertonut mitä tunnen,mitä aistin.
Olen ollut sylkykuppina,kaiketi senhetkinen tilanne ei siellä puskassa ole ollut se parhain??
Kaikesta huolimatta,olen kiitollinen jokaisesta mielipiteestä ama

84

1448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älämeee

      Onkos amanda lähdössä palstalta, kun näin kiittelee ? Jäisit vaan, ei haitta 80 v täyttäminen. Kovin nuorekkaan oloinen olet kuvassakin, tuollainen urheilijatyyppi. Kauniit hiuksetkin sinulla, kyllä sinua katselisi vielä palstallakin. Ja kuuntelisi juttujasi.

      • Kiitos älämee!
        Olin todella otettu!
        Se urheilutausta:suunnistusta,kilpahiihtoa,jopa kilpapilkkimistä on tehnyt tehtävänsä?

        Meille on suotu kategoria,joille on suositeltavaa siirtyä ikäjakaumanpuitteissa,joten siirryn mielelläni siististisivuun!

        No tavallaan en näe ulkokuortani palsalla ,olenko pitkä tai pätkä,mutta se miten sulaudun joukkoon?
        Kuinka aloitukseni kulkee,kuinka joku oivaltaa,ettei tänään ole amalla s parhain päivä?
        Ne alakuloisetkin päivät olen kokenut,teidän ama


    • No ei Sinua Rituliini estä kirjoittamasta millä palstalla itse haluat. Niin tekee moni muukin, etuhan se on valita mihin miellyttää vastata, tai tehdä aloite. Molemmilla palstoilla on tuttuja. ei Sinulla varsinaisia vihamiehiä ole kummallakaan palstalla.

      Ei meistä kukaan aina ole parhaimmillaan, hyvin Sinua on jaksanut sietää 😊 terve! ja
      kaikkea hyvää!

      • amanoletus

        Kiitos sini.sirkku!
        Onhan meillä ollut ihanan lämmin kesä!
        Joskus illan hämärtyessä tunnen tuskaa,kun puolet niistä töistä ,jotka olen aikonut toteuttaa,ovat jääneet tekemättä!
        Minulle kaiketi toi ikäkriisi on tuonut kapuloita rattaisiin?

        Olen minä pitänyt huolen nesteytyksestä,olen jopa juonut vettä?
        No nautintoaineet sinänsä?
        Minkätähden niiden nimi on nautintoaineet,jos niiden nauttiminen olisi turmiollista??


    • Sisso

      Hei rituliini_38
      Täältä puskastani (pajupensaspöheikkö) haluan julkituoda kiitokseni Sinulle Suoraselkäiselle Sanojalle: Kiitos siitä, että olet täällä kirjoittanut ja kirjoitat.
      Toinen tykättyni oli Susmorsian - niinpä kirjoitankin kohtsiltään muisteluni hänestä.

      Mutta Sinulle vielä: Kävin äsken kurkkaamassa sinun omaa sivuasi. Olipa siellä hyvä ja eloisa kuva Sinusta. Mutta hei, oletko käynyt kansakoulun vaiko oletkos ehkä niitä, jotka jaksoivat suorittaa peruskoulun tutkinnon myöhemmin?

      • Kiitos Sisso!
        Todella Suske oli enemmän minulle,kuin kirjoittelija!
        Hän saattoi soittaa minulle yön hiljaisinahetkinä ja aina ilahduin hänen soitoistaan.
        Hän oli todella persoona isolla kirjaimella!
        Kirjoituspalsta on muuttunt vain politiikanalttariksi,joita yhdet ja samat jaksavat viedä eteenpäin?
        En edes kiireisenä avaa nettiä päivisin.


    • e.lä.mä

      Da, olen kirjoittanut palstoille 40-80 sillä en ole rasisti siinä mielessä, aloitusta en tajua... .

      Naiset ovat hyviä oli maa mikä tahansa mutta joskus tulee aika kun ei osaa laittaa takkaan oikein päin puita.... .

      • e.lä.mä kiitos sinulle mukanakulkemisesta!
        Mielipiteesi kantaa ja olet osa tätä keskustelupalstaa!
        Todella sitä päivää me jäämme odottelemaan,mutta tämä päiväkin on elettävä ama


      • e.lä.mä
        rituliini_38 kirjoitti:

        e.lä.mä kiitos sinulle mukanakulkemisesta!
        Mielipiteesi kantaa ja olet osa tätä keskustelupalstaa!
        Todella sitä päivää me jäämme odottelemaan,mutta tämä päiväkin on elettävä ama

        Meidän kaikkien täytyy kulkea oma polkumme elämässä ja muistoissa surua tai iloa.

        Olen elämässäni tavannut yleensä hyviä naisia töissä ja muutenkin aina tähän aikaan siis naisille kiitos.

        Elämä on lyhyt kaikille--- ajassa-- vuosissa eroja kuitenkin, ehkä on taito elää jonka elämä antaa ja järki---luonto kuitenkin määrää elämän ajan kaikille ihmisille.

        Sinulle myös kiitos----38 mikä se on?


      • e.lä.mä kirjoitti:

        Meidän kaikkien täytyy kulkea oma polkumme elämässä ja muistoissa surua tai iloa.

        Olen elämässäni tavannut yleensä hyviä naisia töissä ja muutenkin aina tähän aikaan siis naisille kiitos.

        Elämä on lyhyt kaikille--- ajassa-- vuosissa eroja kuitenkin, ehkä on taito elää jonka elämä antaa ja järki---luonto kuitenkin määrää elämän ajan kaikille ihmisille.

        Sinulle myös kiitos----38 mikä se on?

        Kiitos e.lä.mä!
        Kerrontasi aika poukkoilevaa,mutta ajatuksesi asettaa nainen arvostettunasemaan tuntuu loogiselta.
        Minä kahdeksankymppinen mummeli allekirjoitan ajatelmasi


      • e.lä.mä
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos e.lä.mä!
        Kerrontasi aika poukkoilevaa,mutta ajatuksesi asettaa nainen arvostettunasemaan tuntuu loogiselta.
        Minä kahdeksankymppinen mummeli allekirjoitan ajatelmasi

        Kiitos, olet nuori tänään elämässä....ja aina nuorempi.


    • Ramoona_

      Mukanakulkeminen on ihmisen tärkeimpiä tehtäviä, rinnakkain, ei edellä kiskoen tai jäljessä hoputtaen. Nuorin lapsenlapsi on jo 11-vuotias, joten enää en mumminakaan pääse seuraamaan lapsen koulun aloitusta. Vanhemmat valmentavat lasta koulumatkaan, saattavat ensimmäisenä päivänä kouluun, kenties luokkaan asti. Sitten täytyy päästää irti, luottaa lapsen valmiuksiin ja siihen, että hän on hyvissä käsissä. Kenenkään puolesta ei voi elää, vain itse kulkemalla matka edistyy , taival taittuu. On ihana tapa, että ekaluokkalaiset siunataan seurakunnan kirkossa koulutaipaleelle.


      Sadonkorjuun aikaan sisältyy niin paljon elämän symboliikkaa, kiitollisuutta ja haikeuttakin. Ei ihme, että monissa kulttuureissa vietetään suuria sadonkorjuujuhlia. Juuri nyt vielä kesän lämpö hellii, tänään on kallistumassa iltaan erityisen nautittava, lempeä kesäpäivä, hiukan alle hellerajan. Ylikypsiä marjoja karisee pensaista , linnut ruokailevat niissä ja juovat vettä juottoastioista, moni kylpeä roiskutteleekin nautinnollisesti. Yllin kyllin jää itsellenikin säilöttävää, hyvä vaan kun omenoistakin edes osa raakileina putoilee. Taivas on ylimaallisen kaunis sinessään ja poutapilvissään, illan ja aamun ruskossaan ja kuutamovälkkeessään. Katse tähyää täydellisiin väreihin ja kuulauteen, kuivunut ruoho janoaa vettä tummuvista pilvistä. On tärkeää pysähtyä ja katsoa, antaa tekemättömien töiden olla, eiväthän ne edes karkaa minnekään.

      Nautintoaineet on outo sana, jos niillä tarkoitetaan keskushermostoa huumaavia tai stimuloivia aineita. Ovatko ne tavallaan aivojen huijausaineita ? Olen vähän tuunaillut nautintoaineita kesähelteille sopiviksi : laittanut kannuittain jääteetä ja juonut korkeita lasillisia jäätelökahvia, lantrannut punaviiniä sangriaksi lisäillen hedelmäpaloja. Tänä kesänä kotitarhurin tomaatitkin ovat kypsyneet ajallaan, maistuvat auringolle nekin.

      Sinulla Ama on tapana kommentoida kaikkia saamiasi viestejä. Selvästi sillä on Sinulle merkitystä, millainen hetki kanssasi palstalla kuljetaan , hyvä niin. Nautittavaa loppukesää !

      • amanpudotus

        Kiitos Ramoona!
        Tottakai sen aloituksen koen luovana,haasteellisena,ehkä tietyn kynnyksen ylitän,kun asetan ärsytyskynnyksenkin peliin?
        Jollen saisi keskustelua aikaiseksi,siis mielipitenvaihtoa,katsoisin olen turhaan tuhlannut luovia kykyjäni?
        Kirjailijanlahjani eivät yllä edes piironginlaatikkoon??

        Aivan ihana kesä ollut ainakin säiden puolesta.
        Olen yrittänyt laatia niinsanottua "lukujärjestystä" ,että tänään teen sitä ja sitä,mutta jotenkin uuvahdan helteellä ja huomaan,että turha tehdä sitä tänään minkä voi huomennakin jättää tekemättä??
        Olen joskus lukenut,kunka tärkeää on olla itselleen armollinen?
        Siis minä voin todella elää vain löhöilemällä ja kuluttaa aikaani jouten?

        Se vanha raamatunlause:otsasi hiessä ja sillei,ei kaiketi ole nykyaikaa?
        No oli miten vaan ama ainaskin kalastaa


      • Konnevesi.k---

        Olen sinua Ama jonkun vuoden vanhempi ukkeli. Ostin Lidlistä alkukesästä hyvän ? Ahtikatiskan. Lasikuituinen paattini kärsi hiukan waterloota kun en tarpeeksi ylös sitä osannut vetää syksyllä.
        Hyvä kamuni paikkasi kylkeen tulleen reiän. Olen tullut niin hitaaksi etten vesille ehdi viikkoihin.
        Naapuri ehdottaa että menisimme soutupelillä uistimia vetämään jo klo 04 aamulla. Kalastusveteen ei ole vielä lupaakaan, Postista saa kalastushoitomaksun. Tuo aikainen aamu vaan hirvittää. Enintään 7 jälkeen jaksaisin nousta ylös.
        Olen ihan pikkuisen kateellinen Amalle omassa kesäparatiisissaan. Yritän tinkiä Pyhä Pietarilta pientä rantapaikkaa sitten taivaanrannalta.


      • kalastajaama
        Konnevesi.k--- kirjoitti:

        Olen sinua Ama jonkun vuoden vanhempi ukkeli. Ostin Lidlistä alkukesästä hyvän ? Ahtikatiskan. Lasikuituinen paattini kärsi hiukan waterloota kun en tarpeeksi ylös sitä osannut vetää syksyllä.
        Hyvä kamuni paikkasi kylkeen tulleen reiän. Olen tullut niin hitaaksi etten vesille ehdi viikkoihin.
        Naapuri ehdottaa että menisimme soutupelillä uistimia vetämään jo klo 04 aamulla. Kalastusveteen ei ole vielä lupaakaan, Postista saa kalastushoitomaksun. Tuo aikainen aamu vaan hirvittää. Enintään 7 jälkeen jaksaisin nousta ylös.
        Olen ihan pikkuisen kateellinen Amalle omassa kesäparatiisissaan. Yritän tinkiä Pyhä Pietarilta pientä rantapaikkaa sitten taivaanrannalta.

        Konnevesi,k tevehdys!
        Tuli aikoinaan voitettua yhdet pilkkikisat Konnevedellä.
        Olin silloin niinsanottu "puotipuksu"Keskimaalla ja silakkalaatikosta rohmusin joitakin ötököitä ja et ikuna usko,kuinka ne maistuivat konnevetisille ahvenille?
        Ukkoa oli,kuin pipoa ympärillä kyttäämässä sitä kuvaa,siis pilkkiä?
        No tietty,en kertonut heille! Sanoin vain,saumassa sen salaisuus ja kairasin uuden reiän jäähän??


      • Niin vielä noista kommentoinneista!
        Eihän me voida tietää mikä on sen ihmisen mielentila,jolloin hän kertoo mielipiteitään palstalle ja kuinka hän on samaistanut tekstiä?
        Se epäselväkin mielipide on minulle mielipide ja sentähden katson,että kuljen sen matkan tämän ketjunmukana,jonka olen aloittanut


    • Miksi lähdet pois? Jatka ihmeessä tilaa on kaikille. Ikäkään ei ole este hyville keskusteluille. Itse koin plus 60-palstalla joidenkin kirjoittajien tunteneen minut yli-ikäiseksi. En ole koskaan lajitellut ihmisiä iän mukaan. Oma rakkaani on yli 80-vuotias. Meillä on loistava suhde joka tulee kestämään elämämme loppuun asti.
      Jatketaan kirjoittelua, ollaan kavereita kaikille.

      • vanha.tukkijätkä

        Jos viestisi tarkoittaa, että aiot sulkea yhden ikkunan elämässäsi, niin en voi muuta kuin kiittää Sinua kuluneistä vuosista ja todeta toisen otsikon viestin sanoilla. Aika entinen ei enää palaa. Lause sisältää mielipiteeni palstan menetyksestä. KIITOS JA HALAUS!!!


      • Konnevesi.k
        vanha.tukkijätkä kirjoitti:

        Jos viestisi tarkoittaa, että aiot sulkea yhden ikkunan elämässäsi, niin en voi muuta kuin kiittää Sinua kuluneistä vuosista ja todeta toisen otsikon viestin sanoilla. Aika entinen ei enää palaa. Lause sisältää mielipiteeni palstan menetyksestä. KIITOS JA HALAUS!!!

        Ei Ama ole tietääkseni mitenkään jättämässä nettikirjoitteluaan. Rituliinin kirjoituksia seurattuani on todettava heti ettei hän ole nettiaddikti.
        Saattaa olla pois viikon tai parikin yhteen pötköön.

        Kirjoittaa joskus räväkästi ja isolla tunteella. Sympateeraan tiettävästi yksin maaseudulla asuvan Aman mielentuntojaan ja kirjoituksiaan. Peukkuja!!


      • Konnevesi.k kirjoitti:

        Ei Ama ole tietääkseni mitenkään jättämässä nettikirjoitteluaan. Rituliinin kirjoituksia seurattuani on todettava heti ettei hän ole nettiaddikti.
        Saattaa olla pois viikon tai parikin yhteen pötköön.

        Kirjoittaa joskus räväkästi ja isolla tunteella. Sympateeraan tiettävästi yksin maaseudulla asuvan Aman mielentuntojaan ja kirjoituksiaan. Peukkuja!!

        Mieheni on hollantilainen. Hollannissa opa on isoisä (ukki) ja oma on isoäiti (mummi). Mitä Ama tarkoittaa?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Mieheni on hollantilainen. Hollannissa opa on isoisä (ukki) ja oma on isoäiti (mummi). Mitä Ama tarkoittaa?

        korpikirjailijalle tiedoksi!
        Olen ikäjakautumisessa jämti,että siirryn kahdeksankymppisiin!
        Aivan sama minulle,onko miehesi hollantilainen tai suomalainen.
        Kaiketi oletat ,että tieto jotenkin kuljettaa minun elämääni eteenpäin,saati monen muun?
        Viihdy palstalla ,kiitollisena ama


      • Konnevesi.k kirjoitti:

        Ei Ama ole tietääkseni mitenkään jättämässä nettikirjoitteluaan. Rituliinin kirjoituksia seurattuani on todettava heti ettei hän ole nettiaddikti.
        Saattaa olla pois viikon tai parikin yhteen pötköön.

        Kirjoittaa joskus räväkästi ja isolla tunteella. Sympateeraan tiettävästi yksin maaseudulla asuvan Aman mielentuntojaan ja kirjoituksiaan. Peukkuja!!

        Terkkuja vain sinne Konnevedelle!
        Minulla oli valupäivä! en voi sanoa,että elämäni valui hukkaan?
        No tietty,minulla oli "päiväläinen" ja valoimme asuntovaununterassin sekä tietty sen vaunun eteen ihanan paaden valmispetonista.

        Olen todella otettu,että Sinä näet minussa ihmisen ja mielipiteeni ja ajatelmani jopa saavat Sinut kirjoittamaan palstalle!

        Hyvä lähimmäinen,konnevetinen!
        Tänään saan vieraita Tampereelta tyttäreni perheineen ja lähden käymään mieheni haudalla,siis Tampereella heidän mukanaan.
        Ei tämä elämä ole pelkkää kalastelua,ajatelma aman


      • rituliiniek
        vanha.tukkijätkä kirjoitti:

        Jos viestisi tarkoittaa, että aiot sulkea yhden ikkunan elämässäsi, niin en voi muuta kuin kiittää Sinua kuluneistä vuosista ja todeta toisen otsikon viestin sanoilla. Aika entinen ei enää palaa. Lause sisältää mielipiteeni palstan menetyksestä. KIITOS JA HALAUS!!!

        Sinulle vanha.tukkijätkä!
        Voin kuinka nimimerkkisi hivelikään vaivaisenluitani?
        Vai hitsi,kuinka monta tukkilauttaa olen illanhämärtyessä kelunnut pentuna tonne seuraavan virransuuhun?
        Serkkuni käytti lapsityövoimaa härskisti hyväkseen??
        No sain muutaman roposen ja vahvat hauikset,jotka auttoivat kilpahiihdossa?
        Kaikkea hyvää elämääsi ja kiitos osallistumisesta!


      • rituliini_38 kirjoitti:

        korpikirjailijalle tiedoksi!
        Olen ikäjakautumisessa jämti,että siirryn kahdeksankymppisiin!
        Aivan sama minulle,onko miehesi hollantilainen tai suomalainen.
        Kaiketi oletat ,että tieto jotenkin kuljettaa minun elämääni eteenpäin,saati monen muun?
        Viihdy palstalla ,kiitollisena ama

        Tyly oli vastauksesi, en voi mieltää sinua ystävälliseksi.

        Kysyin mitä Ama tarkoittaa ja oletin saavani vastauksen.
        Liekö isoisoisoäiti.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Tyly oli vastauksesi, en voi mieltää sinua ystävälliseksi.

        Kysyin mitä Ama tarkoittaa ja oletin saavani vastauksen.
        Liekö isoisoisoäiti.

        Anteeksi,en oikein nyt ymmärtänyt kysymystäsi?
        Minä asun nääs korvessa ja mitä korpikirjailija haluaa tietää elämästäni??
        Kyselyikä tietääkseni oli jo muutamiakymmeniä vuosia sitten??

        Olen ollut palstalla lähes parikymmentä vuotta ja nytkö korpikirjailijalle olen pelkkä kysymysmerkki?

        Minulla on avoin profiili,siis kuvineen ja taustoineen,että jollet ole lukutaitoinen,niis se on sinun ongelmasi,ei minun kiitollisena ama


      • menetakasin
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tyly oli vastauksesi, en voi mieltää sinua ystävälliseksi.

        Kysyin mitä Ama tarkoittaa ja oletin saavani vastauksen.
        Liekö isoisoisoäiti.

        Se hollannin haudan partaalla oleva ukko jota kihlatuksi sanot, on varmaan opanopanopa ainakin ikänsä perusteella ja sinunkin ikäsi viittaa isomummoon. Ei ihme ettei 60 halua sinua pitää, olet tosi ilkeä.


      • menetakasin kirjoitti:

        Se hollannin haudan partaalla oleva ukko jota kihlatuksi sanot, on varmaan opanopanopa ainakin ikänsä perusteella ja sinunkin ikäsi viittaa isomummoon. Ei ihme ettei 60 halua sinua pitää, olet tosi ilkeä.

        No, enpä ole ilkeillyt olen kyllä saanut erikoisen epäkohteliaan vastaanoton.

        Rituliini on yli 80-vuotias haudanko partaalla hänkin?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        No, enpä ole ilkeillyt olen kyllä saanut erikoisen epäkohteliaan vastaanoton.

        Rituliini on yli 80-vuotias haudanko partaalla hänkin?

        Jos sinä teet sen määrän töitä kahdeksankymppisenä,kuin minä teen,niin nostan sinulle olematonta hattua?
        Minulla on urheilutausta,suunnistusta,kilpahiihtoa (olin Kaisaniemenkansakoulun paras tytöissä) ja kilppapilkkimistä,joten en lainkaan haudanpartaalla,

        Onko todella kaikki inkkarit kanootissasi,jota yrität eteenpäin viedä??
        Oletko aivan varma,että ne lääkkeet,jotka sinulle määrätty,sopivat eegoosi??


      • Amalle.pisteet
        rituliini_38 kirjoitti:

        Jos sinä teet sen määrän töitä kahdeksankymppisenä,kuin minä teen,niin nostan sinulle olematonta hattua?
        Minulla on urheilutausta,suunnistusta,kilpahiihtoa (olin Kaisaniemenkansakoulun paras tytöissä) ja kilppapilkkimistä,joten en lainkaan haudanpartaalla,

        Onko todella kaikki inkkarit kanootissasi,jota yrität eteenpäin viedä??
        Oletko aivan varma,että ne lääkkeet,jotka sinulle määrätty,sopivat eegoosi??

        Sinä ama olet kunnioitettava kun pärjäät koko vuoden rantatilallasi ja kalastatkin. Tuo korppi mainostaa kesätönöään ja kerskuu naurettavilla hökötyksillään. On laiturilla rätit keppien varassa muka olohuoneena ja lojuu paskasisessa ammeessa ulkona. Ja joku ikivanha hollannikas on sillä poikaystävänä. Luuleekohan että tekee noilla vaikutuksen täällä.


      • Amalle.pisteet kirjoitti:

        Sinä ama olet kunnioitettava kun pärjäät koko vuoden rantatilallasi ja kalastatkin. Tuo korppi mainostaa kesätönöään ja kerskuu naurettavilla hökötyksillään. On laiturilla rätit keppien varassa muka olohuoneena ja lojuu paskasisessa ammeessa ulkona. Ja joku ikivanha hollannikas on sillä poikaystävänä. Luuleekohan että tekee noilla vaikutuksen täällä.

        Aika paha Amalle pisteet!
        Siis minähän en tunne tätä kultturipersoona Korpikirjailijaa,kaiketi hänellä hyvä mielikuvitus?
        Aika poukkoilevaa hänen kerrontansa,itsensä korostus tulee esille,joskaan en minäkään ole vaatimaton persoona,ainaskaan omasta mielestäni?
        Minä todella toivon,että taso säilyy ja ,että jos poikkean saitille minua ei heti savusteta ulos?
        Mielipiteesi todella lämmitti,jopa kyynelehdin avoimesta mielipiiteestäsi,kiitollisena ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Aika paha Amalle pisteet!
        Siis minähän en tunne tätä kultturipersoona Korpikirjailijaa,kaiketi hänellä hyvä mielikuvitus?
        Aika poukkoilevaa hänen kerrontansa,itsensä korostus tulee esille,joskaan en minäkään ole vaatimaton persoona,ainaskaan omasta mielestäni?
        Minä todella toivon,että taso säilyy ja ,että jos poikkean saitille minua ei heti savusteta ulos?
        Mielipiteesi todella lämmitti,jopa kyynelehdin avoimesta mielipiiteestäsi,kiitollisena ama

        en nyt voi olla kommentoimatta tähän
        korpikirjailija kysyi mitä se ama tarkoittaa
        etkä antanut siihen vastausta
        jäin sitä ihmettelemään

        jos et sinäkään ole vaatimaton persoona
        niin kai korppiskin saa vähän itseään ja elämäänsä kehaista

        ja kyllä meitä muitakin on jotka korvessa asuu
        vuodet ympäriinsä

        mutta oikeestaan jään nyt odottelemaan
        mitä se ama tarkoittaa

        ja kehuit että oot saanu täällä lokaa niskaan
        mutta ei noi oikeen rakentavia ole noi sunkaan komentit.


    • sianpaskanmaa

      Hollanti hukkuu meriveteen ja sianpaskaan. En niin kehuisi sillä. Mutta onhan se joillekkin itsetunnon kohotusta, kun saa isketyksi ulkomaalaisen. Vaikka matun.

      • Ei oikein jaksa enää kehua yli 12-vuotta olemme yhteistä taivalta matkanneet. Itsetuntonikin lie kohillaan.
        Matkustan syyskuun lopulla taas Hollantiin. Eikä silläkään voi kehua kun se on joka vuotista reissuamista ja osa elämääni.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Ei oikein jaksa enää kehua yli 12-vuotta olemme yhteistä taivalta matkanneet. Itsetuntonikin lie kohillaan.
        Matkustan syyskuun lopulla taas Hollantiin. Eikä silläkään voi kehua kun se on joka vuotista reissuamista ja osa elämääni.

        Aivan sama minne sinä matkustat,
        mutta älä hyökkää mielipiteilläsi jokaisen kimppuun.
        Anteeksi vaan sinusta minua on varoiteltu!
        Oletettavasti palsta saa uutta virikkeellistä jatkumoa mukanakulkijoilta?
        Aivan aikuistenoikeesti,hyvää ja onnellista palstatulevaisuutta! ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Aivan sama minne sinä matkustat,
        mutta älä hyökkää mielipiteilläsi jokaisen kimppuun.
        Anteeksi vaan sinusta minua on varoiteltu!
        Oletettavasti palsta saa uutta virikkeellistä jatkumoa mukanakulkijoilta?
        Aivan aikuistenoikeesti,hyvää ja onnellista palstatulevaisuutta! ama

        Kerro missä olen hyökännyt sinua kohtaan?


      • kolmannen.korvapuusti
        rituliini_38 kirjoitti:

        Aivan sama minne sinä matkustat,
        mutta älä hyökkää mielipiteilläsi jokaisen kimppuun.
        Anteeksi vaan sinusta minua on varoiteltu!
        Oletettavasti palsta saa uutta virikkeellistä jatkumoa mukanakulkijoilta?
        Aivan aikuistenoikeesti,hyvää ja onnellista palstatulevaisuutta! ama

        Anteeksi että puutun sananvaihtoonne Ama ja Korpikirjailija.
        Korpikirjailijaa kiinnosti vain sinun nikkisi Ama, kun Hollannissa opa on isoisä (ukki) ja oma on isoäiti (mummi).
        Minäkään en ihan muista alkuperäistä nimimerkkiäsi, mutta siinähän oli Amadeus, joka on nyt kutistunut Amaksi. Kaksiosainen se nikki oli muistaakseni.


      • kolmannen.korvapuusti kirjoitti:

        Anteeksi että puutun sananvaihtoonne Ama ja Korpikirjailija.
        Korpikirjailijaa kiinnosti vain sinun nikkisi Ama, kun Hollannissa opa on isoisä (ukki) ja oma on isoäiti (mummi).
        Minäkään en ihan muista alkuperäistä nimimerkkiäsi, mutta siinähän oli Amadeus, joka on nyt kutistunut Amaksi. Kaksiosainen se nikki oli muistaakseni.

        Todella kolmannen kovapuusti!
        Niccini oli aikoinaan etsivivä-amadeus ja minä olin silloin kirjoittavinani etsivä-amadeus,kunnes joku huomautti,että herää pahvi!


        Tämän Korpikirjailijan kanssa minä en halua olla minkäänlaisessa tekemisissä,hän on niin yliampuva,itsensä esilletuova tyyppi,etten herttileijaa halua tulla kävennetyksi siinä polttouunissa,joita hän asettelee palstalla.
        Minä siirryn,kuten olen kertonutkin kahdeksankymppisiin,siis omieni pariin.

        Todella kiitän teitä kaikkia taivalluksesta,mukanakulkemisesta,kommenteista,siis mielipiteistä Rakkaudella ama siis se etsivivä-amadeus


      • kolmannen.korvapuusti kirjoitti:

        Anteeksi että puutun sananvaihtoonne Ama ja Korpikirjailija.
        Korpikirjailijaa kiinnosti vain sinun nikkisi Ama, kun Hollannissa opa on isoisä (ukki) ja oma on isoäiti (mummi).
        Minäkään en ihan muista alkuperäistä nimimerkkiäsi, mutta siinähän oli Amadeus, joka on nyt kutistunut Amaksi. Kaksiosainen se nikki oli muistaakseni.

        Ymmärsit edellisen kysymykseni oikein. En tunne nimimerkkiä rituliini/Ama, joten siksi kysyin. Kiitos, että kerroit.


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Todella kolmannen kovapuusti!
        Niccini oli aikoinaan etsivivä-amadeus ja minä olin silloin kirjoittavinani etsivä-amadeus,kunnes joku huomautti,että herää pahvi!


        Tämän Korpikirjailijan kanssa minä en halua olla minkäänlaisessa tekemisissä,hän on niin yliampuva,itsensä esilletuova tyyppi,etten herttileijaa halua tulla kävennetyksi siinä polttouunissa,joita hän asettelee palstalla.
        Minä siirryn,kuten olen kertonutkin kahdeksankymppisiin,siis omieni pariin.

        Todella kiitän teitä kaikkia taivalluksesta,mukanakulkemisesta,kommenteista,siis mielipiteistä Rakkaudella ama siis se etsivivä-amadeus

        Tunnetko siis jotenkin palstalle saapuneen kilpailijan itsellesi ja lähdet pakoon?
        Toisaalta taas, jos tällä palstalla olet ollut jo melkein kaksikymmentä vuotta, niin eikö ikäsi ala lähennellä jo yhdeksääkymmentä.

        Nuo aiheettomat hyökkäykset korppista vastaan saavat kulmakarvani nousemaan tukanrajaan asti. Siksikö kaikki, että joku toinen on sinua varoittanut hänestä? Entä oma henkilökohtainen mielipiteesi? Onko sitä?


      • Tellukka kirjoitti:

        Tunnetko siis jotenkin palstalle saapuneen kilpailijan itsellesi ja lähdet pakoon?
        Toisaalta taas, jos tällä palstalla olet ollut jo melkein kaksikymmentä vuotta, niin eikö ikäsi ala lähennellä jo yhdeksääkymmentä.

        Nuo aiheettomat hyökkäykset korppista vastaan saavat kulmakarvani nousemaan tukanrajaan asti. Siksikö kaikki, että joku toinen on sinua varoittanut hänestä? Entä oma henkilökohtainen mielipiteesi? Onko sitä?

        Olen huulipyöreenä lukenut tätä skeidaa.

        No, katsotaan kauanko jatkuu, mutta tiukkaa tekee tuloni.

        Muistan kuinka minut haukuttiin pystyyn kun ensimmäisen kerran kirjoitin tänne plus 70-palstalle. Se tapahtui joskus vuonna 2008. Aloituksen aiheeni oli 79-vuotias Korven mies, joka tuli isäksi. Minusta se oli mahtava juttu, mutta ei silloisista palstalaisista. Olin tullut aliarvioimaan vanhoja ihmisiä.

        Liekö juuret niin kaukana ja jos on ihmettelen kuinka pitkävihaisia ja ilkeitä nämä ihmiset voivat olla.

        Olen oma itseni, kirjoitan tavan elämääni. En ole kovia kokenut enkä siten kovettunut.

        Tuntuu joskus, että pitäisi olla surkea elämä niin sitten saisi olalle taputtelijoita.
        Hyvän elämän kuvaus saa mitä ihmeellisimpiä mielikuvituksen tuotoksia ja sitten vielä iletään kirjoittaa minun elävän mielikuvituselämää.

        Saappaan heiton moailmanmestarihan minäkin ; )


      • rituliiniek
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olen huulipyöreenä lukenut tätä skeidaa.

        No, katsotaan kauanko jatkuu, mutta tiukkaa tekee tuloni.

        Muistan kuinka minut haukuttiin pystyyn kun ensimmäisen kerran kirjoitin tänne plus 70-palstalle. Se tapahtui joskus vuonna 2008. Aloituksen aiheeni oli 79-vuotias Korven mies, joka tuli isäksi. Minusta se oli mahtava juttu, mutta ei silloisista palstalaisista. Olin tullut aliarvioimaan vanhoja ihmisiä.

        Liekö juuret niin kaukana ja jos on ihmettelen kuinka pitkävihaisia ja ilkeitä nämä ihmiset voivat olla.

        Olen oma itseni, kirjoitan tavan elämääni. En ole kovia kokenut enkä siten kovettunut.

        Tuntuu joskus, että pitäisi olla surkea elämä niin sitten saisi olalle taputtelijoita.
        Hyvän elämän kuvaus saa mitä ihmeellisimpiä mielikuvituksen tuotoksia ja sitten vielä iletään kirjoittaa minun elävän mielikuvituselämää.

        Saappaan heiton moailmanmestarihan minäkin ; )

        Älä Korppis ole milläsikään!
        Kyllä minä olen saanut melkoista ryöpytystä palstalla ja vain puolustaessani erästä kirjoittelijaa?
        Joulupäivänä,joskus vuosia sitten olin jonkun kirjoittelijan mielestä aiheuttanut mieheni Alzheimerin,koska olin hänen mielestään... niin ilkeä ihminen?


        Olin kolmisenvuotta pois tältä palstalta,koska silloin palsta oli todella käymistilassa?
        Moninicci hallitsi palstaa täysin,eikä sinne muilla kirjoittelijoilla ollut asiaa?
        Mielestäni nyt taso on todella korkea ja on monta ihanaa ketjua,joiden mukana matka taittuu leppoisasti!

        Minun tavaramerkkini on avoimmuus,en norkoile puskissa,oli asia mitälaatua tahansa!
        Sain täyttää Jaakonpäivänä 80v,enkä syntymäpaikaani ole itse voinut valita,tuskin teistä kukaan??
        Äitini asuinpaikan vuoksi,minusta tuli niin sanottu paljasjalkainen hesalainen!
        Minulle on aivan sama,vaikka olisin syntynyt Kilpisjärvellä,ei se ole menoani haitannut!
        Urheilutaustalleni,en luulisi olevan aihetta vinoiluun,en ole koskaan ollut mikään virpikuitunen,mutta nautin kyllä hiihtämisestä ja nautin vieläkin!


      • korppisterveystalosta
        rituliiniek kirjoitti:

        Älä Korppis ole milläsikään!
        Kyllä minä olen saanut melkoista ryöpytystä palstalla ja vain puolustaessani erästä kirjoittelijaa?
        Joulupäivänä,joskus vuosia sitten olin jonkun kirjoittelijan mielestä aiheuttanut mieheni Alzheimerin,koska olin hänen mielestään... niin ilkeä ihminen?


        Olin kolmisenvuotta pois tältä palstalta,koska silloin palsta oli todella käymistilassa?
        Moninicci hallitsi palstaa täysin,eikä sinne muilla kirjoittelijoilla ollut asiaa?
        Mielestäni nyt taso on todella korkea ja on monta ihanaa ketjua,joiden mukana matka taittuu leppoisasti!

        Minun tavaramerkkini on avoimmuus,en norkoile puskissa,oli asia mitälaatua tahansa!
        Sain täyttää Jaakonpäivänä 80v,enkä syntymäpaikaani ole itse voinut valita,tuskin teistä kukaan??
        Äitini asuinpaikan vuoksi,minusta tuli niin sanottu paljasjalkainen hesalainen!
        Minulle on aivan sama,vaikka olisin syntynyt Kilpisjärvellä,ei se ole menoani haitannut!
        Urheilutaustalleni,en luulisi olevan aihetta vinoiluun,en ole koskaan ollut mikään virpikuitunen,mutta nautin kyllä hiihtämisestä ja nautin vieläkin!

        No, nyt voimmekin unohtaa ennakkoluulomme ja muiden valheelliseti väritetyt uskomukset toinen toisistamme. Jatkossa voimme keskittyä rakentavien mielipiteiden vaihtoon.

        Olin myös nuorena urheilijatyyppi. Harrastin monipuolisesti niin talvi kuin kesälajeja.

        Tulin juuri mammografiasta ja ultratutkimuksesta. Vuonna 2009 syksyllä sairastuin rintasyöpään. Nyt olen terve, olen onnellinen ja kiitollinen läheisilleni, jotka ovat eläneet rinnallani ja kannustaneet minua eteenpäin näinä vuosina.


      • korppisterveystalosta kirjoitti:

        No, nyt voimmekin unohtaa ennakkoluulomme ja muiden valheelliseti väritetyt uskomukset toinen toisistamme. Jatkossa voimme keskittyä rakentavien mielipiteiden vaihtoon.

        Olin myös nuorena urheilijatyyppi. Harrastin monipuolisesti niin talvi kuin kesälajeja.

        Tulin juuri mammografiasta ja ultratutkimuksesta. Vuonna 2009 syksyllä sairastuin rintasyöpään. Nyt olen terve, olen onnellinen ja kiitollinen läheisilleni, jotka ovat eläneet rinnallani ja kannustaneet minua eteenpäin näinä vuosina.

        Voimia sinulle korpistenterveystalosta!
        Tämä elämä on tietty lahja meille kaikille!
        Sen lahjan mukana voi myös tulla noita sairauksia,siis elämän varrella?

        Geeniperimä on se joka luo meidän elämme elinehdot!
        Minä en edes kaikista geeniperinnöistäni tiedä,koska isästäni en halunnut edes tietää!
        Kyllä isäni maksoi "ruokkomaksunsa",kiitos hänelle!


    • älämeee

      Älä Ama kulta mihinkään lähde tai voithan sinä siellä 80 joskus käydä. Olet niin nuoren ja vetävän näköinenkin ja räväkkä tyttö, et vanhus-osastolle kuulu. Jätä tuon korp… jutut omaan arvoonsa. Niin tekee muutkin. Olet yksi suosituimmista täällä kuten oli susmor, ikävä kun aika hänestä jätti. On tuo sinisirkkukin kiva ja ikinuori. Ei häntäkään päästetty pois täältä 70 .

      • "Ei päästetty pois ..."?

        Kuinkas kenenkään lähtemisen voi estää edes sillä, että hyppää puskaan anomaan itseään jäämään palstalle. Jokaisella obn vapaus tulla ja mennä avoimella yleisellä keskustelupalstalla ninkuin itse haluaa, erikseen ilmoittelematta tai kyselemättä toisten lupaa.


      • Hattiwattii
        Tellukka kirjoitti:

        "Ei päästetty pois ..."?

        Kuinkas kenenkään lähtemisen voi estää edes sillä, että hyppää puskaan anomaan itseään jäämään palstalle. Jokaisella obn vapaus tulla ja mennä avoimella yleisellä keskustelupalstalla ninkuin itse haluaa, erikseen ilmoittelematta tai kyselemättä toisten lupaa.

        Tuskin kukaan sinua aneleekaan jäämään vai onko paljonkin kaivattu myt tuolla 60 ? Ai sinulla on tapana puskasta otseäsi kehua, tuon ss ei tarvitse kun on niin loistava tyyppi ja kirjoittaja . Jos on itse luihu tyyppi, kaikki muut ei sentään sitä ole.


      • Hattiwattii kirjoitti:

        Tuskin kukaan sinua aneleekaan jäämään vai onko paljonkin kaivattu myt tuolla 60 ? Ai sinulla on tapana puskasta otseäsi kehua, tuon ss ei tarvitse kun on niin loistava tyyppi ja kirjoittaja . Jos on itse luihu tyyppi, kaikki muut ei sentään sitä ole.

        Minuako jäämään tänne?
        Enhän minä ole täältä sanonutkaan lähteväni vielä kymmeneen vuoteen, kun vasta tullut.
        Ymmärrän kyllä, jos nassukoilla siellä nuorten palstalla on ikävä minua, niin kovasti kun minusta tykkäsivät. Mutta vielä tekin opitte tykkäämään.

        ss? schutzstaffel? Kuka?


      • Hattiwattii kirjoitti:

        Tuskin kukaan sinua aneleekaan jäämään vai onko paljonkin kaivattu myt tuolla 60 ? Ai sinulla on tapana puskasta otseäsi kehua, tuon ss ei tarvitse kun on niin loistava tyyppi ja kirjoittaja . Jos on itse luihu tyyppi, kaikki muut ei sentään sitä ole.

        Sinunkin pitäisi samoin kuin Aman vielä keskittyä kirjoittamaan ymmärrettävämpää suomen kieltä.
        Vaan Ama, taisit taas pujahtaa puskaan itseäsi kehumaan.
        Loistava kirjoittajako?


      • se-oma-kehu
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinunkin pitäisi samoin kuin Aman vielä keskittyä kirjoittamaan ymmärrettävämpää suomen kieltä.
        Vaan Ama, taisit taas pujahtaa puskaan itseäsi kehumaan.
        Loistava kirjoittajako?

        "Vaan Ama, taisit taas pujahtaa puskaan itseäsi kehumaan.
        Loistava kirjoittajako?"

        Ei ama ole puskassa, jos luet hänen kirjoituksiaan enemmän. Hänen tyylinsä on kirjoitella, "me olemme sitä.., tai me olemme tätä... ja me tunnemme sitä`sun tätä..." tyyliin, aivan kuin hän tietäisi, mitä me toiset todella tunnemme. Onneksi sinä et käytä tuota ilmaisua.

        No, se piirre teillä on yhteistä, että sinä (ei millään pahalla, koska ansiosihan on sinun, kuten amankin) kehutte saavutuksistanne.

        Kun (ama) on syntynyt Hesassa, hän tekee siitä meriitin itselleen, joten siis siinä jäit toiseksi. Sinulla oli sentään oma yritys, joka teki "konkan", mutta aina muistat mainita, että olet johtanut "suurta yritystä" ja palkkalistoillasi oli useita.

        Onhan teillä yhteistäkin, koska amalla on oma rantatila (suurempi), myös asuntovaunu, jossa voi yöpyä, kuten rantasaunakin, mutta onhan sinulla puulaiturilla "olohuonone"!?!

        Ama jaksaa toistaa, kuin papukaija noita urheilusuorituksiaan, mutta niin sinäkin, että olet matkustellut paljon ja sinulla on Hollantilainen ystävä.

        "Kumpi on parempi..."


      • se-oma-kehu kirjoitti:

        "Vaan Ama, taisit taas pujahtaa puskaan itseäsi kehumaan.
        Loistava kirjoittajako?"

        Ei ama ole puskassa, jos luet hänen kirjoituksiaan enemmän. Hänen tyylinsä on kirjoitella, "me olemme sitä.., tai me olemme tätä... ja me tunnemme sitä`sun tätä..." tyyliin, aivan kuin hän tietäisi, mitä me toiset todella tunnemme. Onneksi sinä et käytä tuota ilmaisua.

        No, se piirre teillä on yhteistä, että sinä (ei millään pahalla, koska ansiosihan on sinun, kuten amankin) kehutte saavutuksistanne.

        Kun (ama) on syntynyt Hesassa, hän tekee siitä meriitin itselleen, joten siis siinä jäit toiseksi. Sinulla oli sentään oma yritys, joka teki "konkan", mutta aina muistat mainita, että olet johtanut "suurta yritystä" ja palkkalistoillasi oli useita.

        Onhan teillä yhteistäkin, koska amalla on oma rantatila (suurempi), myös asuntovaunu, jossa voi yöpyä, kuten rantasaunakin, mutta onhan sinulla puulaiturilla "olohuonone"!?!

        Ama jaksaa toistaa, kuin papukaija noita urheilusuorituksiaan, mutta niin sinäkin, että olet matkustellut paljon ja sinulla on Hollantilainen ystävä.

        "Kumpi on parempi..."

        Olen siirtynyt tälle palstalle aivan äskeen. Joten en tunne teitä, mutta te tunnette minut koska minulla on sama nimimerkki ja se ei vaihdu.

        Syntyä Helsingissä? Joten jään toiseksi ; DD tuo oli viestisi paras oivallus, ihanko itse keksit?

        Minä en kehu saavutuksiani, kerron tavallisista päivistäni. Voihan olla, että jos joku kirjoittaa kuten minä kirjoittaja voi tuntea kilpailijan tulleen reviirilleen.
        Jänskä, että kukaan ei kommentoinut ensimmäiseen viestiini jossa ystävällisesti toivoin Aman jäävän palstalle koska tilaahan täällä on.

        Sinä taas olet tehnyt elämästäni omanlaisesi version.

        Konkurssia en ole ikinä tehnyt eihän yritykseni ollut osakeyhtiö. Siitä kun lopetin yritystoiminnan on kulunut jo 14-vuotta. Sinä se vaan jaksat yrittää. Olen aina kirjoittanut olleeni pienyrittäjä. Kaiken muun olet itse päässäsi kuvitellut.

        Mitä kiksejä saat vakituisen asunnon ja kesämökin vertailusta? Mahtaako se parkkeerattu asuntovaunukaan mihinkään enää liikkua ;)

        Rantasaunaani kuuluu takkahuone, jossa on makuutilat. Lisäksi mökilläni on vierashuone varastorakennuksen päädyssä. Tilaa on yöpyjille. Vieraat viihtyvät.
        Mökkini on kesäkäytössä, joten tilamme eivät ole vartailukelpoisia. On minulla se puulaituri ja seuraavat kutsut siellä laiturilla istutaan ensi perjantaina. Noin kymmenen vanhoja kavereita ja rakkaimmat serkkuni. Joka kesäinen tapaaminen nyt meillä on nyyttikestit.

        Satun elämään parisuhteessa hollantilaisen miehen kanssa ja sinä se jaksat sitä mieheni kansalaisuutta korostaa. Hän on elämän kumppanini. Upea ihminen.

        Paljon toki matkustelemme, mutta niin matkustelee muutkin suomalaiset.

        Kirjoitusvirheet, pilkut, välilyönnit ja pisteiden paikat kertovat kuka mistäkin puskasta kirjoittaa.

        Sinusta en tiedä mitään en liioin amasta, kommenteistanne päätellen koette minut kilpailijana niin mistähän kilpaillaan, kerroppas se niin tiedän.

        Koska olen täällä aijon jatkaa, joten yrittäkää ohitta jos närästää.

        Niin ja kaikki mitä kirjoitit olet jo niin usein kirjoittanut, että pelkään neulasi jumittuneen levyn raitaa.

        Viimeiseen kumpi on parempi, vastaan ei kumpikaan.


      • Ginin.ystävä
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olen siirtynyt tälle palstalle aivan äskeen. Joten en tunne teitä, mutta te tunnette minut koska minulla on sama nimimerkki ja se ei vaihdu.

        Syntyä Helsingissä? Joten jään toiseksi ; DD tuo oli viestisi paras oivallus, ihanko itse keksit?

        Minä en kehu saavutuksiani, kerron tavallisista päivistäni. Voihan olla, että jos joku kirjoittaa kuten minä kirjoittaja voi tuntea kilpailijan tulleen reviirilleen.
        Jänskä, että kukaan ei kommentoinut ensimmäiseen viestiini jossa ystävällisesti toivoin Aman jäävän palstalle koska tilaahan täällä on.

        Sinä taas olet tehnyt elämästäni omanlaisesi version.

        Konkurssia en ole ikinä tehnyt eihän yritykseni ollut osakeyhtiö. Siitä kun lopetin yritystoiminnan on kulunut jo 14-vuotta. Sinä se vaan jaksat yrittää. Olen aina kirjoittanut olleeni pienyrittäjä. Kaiken muun olet itse päässäsi kuvitellut.

        Mitä kiksejä saat vakituisen asunnon ja kesämökin vertailusta? Mahtaako se parkkeerattu asuntovaunukaan mihinkään enää liikkua ;)

        Rantasaunaani kuuluu takkahuone, jossa on makuutilat. Lisäksi mökilläni on vierashuone varastorakennuksen päädyssä. Tilaa on yöpyjille. Vieraat viihtyvät.
        Mökkini on kesäkäytössä, joten tilamme eivät ole vartailukelpoisia. On minulla se puulaituri ja seuraavat kutsut siellä laiturilla istutaan ensi perjantaina. Noin kymmenen vanhoja kavereita ja rakkaimmat serkkuni. Joka kesäinen tapaaminen nyt meillä on nyyttikestit.

        Satun elämään parisuhteessa hollantilaisen miehen kanssa ja sinä se jaksat sitä mieheni kansalaisuutta korostaa. Hän on elämän kumppanini. Upea ihminen.

        Paljon toki matkustelemme, mutta niin matkustelee muutkin suomalaiset.

        Kirjoitusvirheet, pilkut, välilyönnit ja pisteiden paikat kertovat kuka mistäkin puskasta kirjoittaa.

        Sinusta en tiedä mitään en liioin amasta, kommenteistanne päätellen koette minut kilpailijana niin mistähän kilpaillaan, kerroppas se niin tiedän.

        Koska olen täällä aijon jatkaa, joten yrittäkää ohitta jos närästää.

        Niin ja kaikki mitä kirjoitit olet jo niin usein kirjoittanut, että pelkään neulasi jumittuneen levyn raitaa.

        Viimeiseen kumpi on parempi, vastaan ei kumpikaan.

        Se nyt tästä vielä puuttuukin että korpikirjailija pahoittaisi mielensä Aman takia. Aman kanssa kyllä pärjää. Se on niin monessa liemessä marinoitu.
        Hyvää loppukesää teille molemmille omilla tahoilanne.


      • Ginin.ystävä kirjoitti:

        Se nyt tästä vielä puuttuukin että korpikirjailija pahoittaisi mielensä Aman takia. Aman kanssa kyllä pärjää. Se on niin monessa liemessä marinoitu.
        Hyvää loppukesää teille molemmille omilla tahoilanne.

        Sinulle Ginin.ystävä!
        Tämän mielipiteen asettaisin parhaimmaksi vedoksi ketjussani!
        Jotenkin se kertoo avoimesti,että elämä ei minua ole kohdellut silkkihansikkain?


    • amarakkaudella

      Sinulle älämee!
      Eihän tällä palstalla kirjoiteta ulkonäöllä,vaan aivoilla,jotka tuottavat sitä materiaalia jota minäkin suollan näiltä näppäimiltä.
      Olin todella ainekirjoituksessa pelkkä nolla,osasin alkulauseen ja loppulaiseen,mutta sisältö puuttui täysin?

      Tavallaan omaishoitajana opin tämän julkaisutaidon.Yön yksinäisinä hetkinä aloin suoltaa omaa tuskaani ulos ja siitä se lähti!
      No sitä tuskaa tietty olis pitänyt tälle saitille tuoda,tulihan sitä lunta tupaan,kunnes tajusin että omaishoitajille on oma saitti ja olimme tavallaan samassa veneessä?

      Murreketjunvetäjä aikoinaan veti matonalta ja julkaisi runon siis aivan tällä kanavalla,että ihmetellä täytyy,ettei sitä edes poistettu.
      Jos nyt sen julkaisisin,niin varmaankin poistettaisiin,otin nimittäin siitä kopion!
      Tämä tieni keskustelupalstalla seitsemänkymppisissä ei ole todellakaan ollut ruusuinen,joten en tunne suurta menettämisentuskaa.Tulen kaipaamaan heitä ihania mukanakulkijoita,heidän mukanaan nain sen kadun varjoisankin puolen valoisana ama

    • noinhan.asia.on

      Ama" kiittää ja "rituliini-38" kirjoittaa. Onpa kumma tehtävänjako!

    • noinhan.asia.on

      Ama" kiittää ja "rituliini-38" kirjoittaa. Onpa kumma tehtävänjako!

      • Makriina.ei.kirj

        Miksi tällä nyt ollaan noin kitkeränä? Anna Aman kirjoittaa millä nimellä haluaa. Käytäthän itsekin puskassasi mitä nimmaria milloinkin.
        Ama /Rituliini kirjoittaa aina omalla nimellään.
        Mene ja tee sinäkin samoin.


      • Makriina.ei.kirj kirjoitti:

        Miksi tällä nyt ollaan noin kitkeränä? Anna Aman kirjoittaa millä nimellä haluaa. Käytäthän itsekin puskassasi mitä nimmaria milloinkin.
        Ama /Rituliini kirjoittaa aina omalla nimellään.
        Mene ja tee sinäkin samoin.

        Kiitos Makriina!
        Nämä mielipiteet ovat juuri sentähden epäselviä,että luetaan vain viimeinen kommentti ketjusta.
        Ei tiedetä hölkäsenpöläystä koko ketjusta???
        Ollaan kuin keskenkasvuiset hiekkalaatikolla,että kuka vei minun leluni???


    • sejokukadehtittava

      Moni kirjoittaja ei viitsi kirjoittaa rekattuna, koska täällä on noita kateellisia jotka joka viestissään muistavat kertoa mitä kukin on joskus sanonut ja mitä elämäntehtävänään suorittanut tai mitä kokenut ja siitä kertonut.

      Itse lähdin pysyvään puskaan, koska en viitsi lukea mitä ja kuinka taas itseäni kehun.
      On minussa kehuttavaakin, enkä köätke kykyjäni vakkaan sängyn alle, tuon ne julki rehellisesti, mutta täällä minua ei kaivata, sen kuulin ja siksi, tulen kaipaamatta, koska en ole kiitellen lähtenytkään!

      Kukin tehköön tavallaan ja eläköön tontillaan, niin minäkin, ja nyt lähden reissuun asunto-autollani.
      Mukavia sadepäiviä palstan kehujen odottajille, sadehan on siunaus!

      • hyväämatkaa

        Miten tämä katkeransävyinen vuodatus liittyy Aman ketjuun ? Tuo kateus kortti aina lätkäistään silmille, kun ei ole kehuja sadellut eikä huomiota tullut omasta mielestä riittävästi muilta palstalla. Sitten mennään puskaan, mutta tilaisuuden tulle vihjaistaan, että minä se täällä. minä tämän onnistuneen ketjun avasin. Jos on puskassa, niin mikäs siinä, mutta miksi pitää siitä katkerasti toisia syyttää ? Jos itse odotit kehuja, älä tee johtopäätöstä että muutkin odottavat. Palauten on tietysti mukavaa saada, asiallisuus siinäkin riittää. Ja onhan täällä joskus tavallista parempiakin kirjoituksia, miksei niitä saisi vaikka kehua tai ainakin kannustaa.


      • se.kadehtittu
        hyväämatkaa kirjoitti:

        Miten tämä katkeransävyinen vuodatus liittyy Aman ketjuun ? Tuo kateus kortti aina lätkäistään silmille, kun ei ole kehuja sadellut eikä huomiota tullut omasta mielestä riittävästi muilta palstalla. Sitten mennään puskaan, mutta tilaisuuden tulle vihjaistaan, että minä se täällä. minä tämän onnistuneen ketjun avasin. Jos on puskassa, niin mikäs siinä, mutta miksi pitää siitä katkerasti toisia syyttää ? Jos itse odotit kehuja, älä tee johtopäätöstä että muutkin odottavat. Palauten on tietysti mukavaa saada, asiallisuus siinäkin riittää. Ja onhan täällä joskus tavallista parempiakin kirjoituksia, miksei niitä saisi vaikka kehua tai ainakin kannustaa.

        Juuri Sinun kaltaisesi ovatkin ne parhaat "palstaltakarkoittajat"

        Olit löytävinäsi kehumisen puutteen palstalta lähtemisessä, ei toki, minua on kehuttu ja kaivattu, kyseltykin missä olen, mutta en tule sylkykupiksi ja en välitä luuloistasi, koska en tee aloituksia, enkä odota kiitostasi.

        Ole kuitenkin kohtelias ja jätä tähän vastaamatta, silloin sinusta saa viisamman vaikutelman.

        En tule puskasta kiittelemään amaa, enkä muitakaan "hyviä kirjoittajia", ( joiden joukkoon en sinua lue mustan nikkisi takana puskassa kirjoittaessasi), kun ei ole aihetta moittia eikä kiittää. Sinussa ei ollut kiitettävää, en moiti, mutta en kyllä välitä mitä sanot minusta, kun et minua tunne, eikä minulla ole tarvetta tutustua sinuunkaan.

        Palstasta onkin tullut keskinäisen kehumisen kerho ja ulkopuoliset haukutaan!


      • Turvallista matkaa sitten vaan.
        Kai sinulla nettiyhteys toimii siinä asuntoautossasikin?


      • se.kadehtittu kirjoitti:

        Juuri Sinun kaltaisesi ovatkin ne parhaat "palstaltakarkoittajat"

        Olit löytävinäsi kehumisen puutteen palstalta lähtemisessä, ei toki, minua on kehuttu ja kaivattu, kyseltykin missä olen, mutta en tule sylkykupiksi ja en välitä luuloistasi, koska en tee aloituksia, enkä odota kiitostasi.

        Ole kuitenkin kohtelias ja jätä tähän vastaamatta, silloin sinusta saa viisamman vaikutelman.

        En tule puskasta kiittelemään amaa, enkä muitakaan "hyviä kirjoittajia", ( joiden joukkoon en sinua lue mustan nikkisi takana puskassa kirjoittaessasi), kun ei ole aihetta moittia eikä kiittää. Sinussa ei ollut kiitettävää, en moiti, mutta en kyllä välitä mitä sanot minusta, kun et minua tunne, eikä minulla ole tarvetta tutustua sinuunkaan.

        Palstasta onkin tullut keskinäisen kehumisen kerho ja ulkopuoliset haukutaan!

        Aika outoa tekstiä se.kadehdittu?
        Minäkö olen ollut palstanvaltaaja?
        Minäkö olen sekoittanut pakkaa?
        Minäkö olen ollut niinsanottu "julkkis",vain esiintulemalla avoimesti????


    • satuilijat.erikseen

      Kuinka tällaiselle palstalle enää edes viitsii kirjoittaa.
      Ei kannata, yksi ss ja muut puskikset ovat arvostelemassa ja muistuttamassa mitä sanoit vuonna "sirppi ja kirves", ettetkö nyt muista kun sanoit itse - -?

      Vois kysyä; Uskotko, vai valehtelenko lisää?
      Täällähän saa kertoaa satuja kuka tahansa, kehua ja kiittää itseäänkin, eikä siihen pitäis olla kellään sanottavaa poikkipuolista sanaa!
      En viitti kehua itteeni! En edes kännissä!

      • iteootpuskis

        Mikä on itsensä KEHUMISTA ? Jos kertoo mitä on päivän aikaan puuhaillut, vaikka pessyt ikkunat tai leiponut sämpylöitä, onko se itsensä kehumista ? Itsekin olet muuten puskis ja muita arvostelemassa ja luulottelemassa. Miksi vielä nikillään yleisesti kirjoittavan ss mainitset haukkuaksesi.


      • edelleenkinpuskis
        iteootpuskis kirjoitti:

        Mikä on itsensä KEHUMISTA ? Jos kertoo mitä on päivän aikaan puuhaillut, vaikka pessyt ikkunat tai leiponut sämpylöitä, onko se itsensä kehumista ? Itsekin olet muuten puskis ja muita arvostelemassa ja luulottelemassa. Miksi vielä nikillään yleisesti kirjoittavan ss mainitset haukkuaksesi.

        Missä nikkisi, hukkasitko tänne puskaan senkin, vaikka kehumisen osaat kai ihan varmasti.

        Puskassa on hyvä olla, sinunkin!


      • iteootpuskis kirjoitti:

        Mikä on itsensä KEHUMISTA ? Jos kertoo mitä on päivän aikaan puuhaillut, vaikka pessyt ikkunat tai leiponut sämpylöitä, onko se itsensä kehumista ? Itsekin olet muuten puskis ja muita arvostelemassa ja luulottelemassa. Miksi vielä nikillään yleisesti kirjoittavan ss mainitset haukkuaksesi.

        Niinpäniin! edeleenkinpuskis!
        Jos kertoo palstalla olevansa tekevä mimmi vielä kahdeksankymppisenä,niin sen todella joku palstalainen kokee kehunnaksi?
        Jos joku kertoisi,että valoi betonilattiaa ja pesi mattoja,niin se olisi kiitoksenpaikka,ei kateuden?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Niinpäniin! edeleenkinpuskis!
        Jos kertoo palstalla olevansa tekevä mimmi vielä kahdeksankymppisenä,niin sen todella joku palstalainen kokee kehunnaksi?
        Jos joku kertoisi,että valoi betonilattiaa ja pesi mattoja,niin se olisi kiitoksenpaikka,ei kateuden?

        Aikuistenoikeesti ama kiittää!

        Oli todella avartavaa kulkea kanssanne tämä mielipiteidenmyllerrys!
        Oli todella ilo tuntea,että palsta toimii!
        Tuotti myös iloa,että mielipiteitä ladattiin laidastalaitaan!
        Aloitukseni ei siis ollut "aiheeton"?

        Olen aistivinani myös palstalla pahaaoloa,sekin näkyy mielipiteissä?
        Neljänseinänsyndrooma ehkä luonut puitteet olotilalle?
        Kuusikymmentäkaksi hellepäivää ollut tänäkesänä ja arvatkaa olenko nauttinut niistä,olen todella. Tämä ei tietääkseni ollut sitä kehuntaa??


      • kehunitse.haukkukaate
        rituliini_38 kirjoitti:

        Niinpäniin! edeleenkinpuskis!
        Jos kertoo palstalla olevansa tekevä mimmi vielä kahdeksankymppisenä,niin sen todella joku palstalainen kokee kehunnaksi?
        Jos joku kertoisi,että valoi betonilattiaa ja pesi mattoja,niin se olisi kiitoksenpaikka,ei kateuden?

        Minä, liki kaheksankymppinen käyn kanssa töissä, mutta en odota täältä kehuja, enkä kateutta.
        Kun kykenee tekemään jotain hyödyllistä yhteiskunnan ja verottajan hyväksi, teen kunnes jalka ei nouse toisen eteen.
        En odota kiitoksia enkä kehuja ihan minulle ulkopuolisten ihmisten suusta, varsinkaan täällä, mutta kateutta riittää!!!
        Verottaja verottaa minua kyllä reippaasti, mutta verottakoon, jää siitä suolarahat eläkkeen päälle vaikka osansa eläkkeestänikin ottaa.

        Ja huomautan ettei minulla jo oleva eläke kasva senttiäkään vaikka olen töissä:
        Näin vanhalle ei eläkettä enää kerry.

        Siitä haistelkaa ja maistelkaa, kehuinko itse!
        Kehuin, koska teen töitä ja saan palkkaa, jopa paljon kiitoksiakin joka päivä.

        Terveisin onnellinen eläkeläinen joka käy oikeissa palkkatöissä!


      • hyvämieli
        kehunitse.haukkukaate kirjoitti:

        Minä, liki kaheksankymppinen käyn kanssa töissä, mutta en odota täältä kehuja, enkä kateutta.
        Kun kykenee tekemään jotain hyödyllistä yhteiskunnan ja verottajan hyväksi, teen kunnes jalka ei nouse toisen eteen.
        En odota kiitoksia enkä kehuja ihan minulle ulkopuolisten ihmisten suusta, varsinkaan täällä, mutta kateutta riittää!!!
        Verottaja verottaa minua kyllä reippaasti, mutta verottakoon, jää siitä suolarahat eläkkeen päälle vaikka osansa eläkkeestänikin ottaa.

        Ja huomautan ettei minulla jo oleva eläke kasva senttiäkään vaikka olen töissä:
        Näin vanhalle ei eläkettä enää kerry.

        Siitä haistelkaa ja maistelkaa, kehuinko itse!
        Kehuin, koska teen töitä ja saan palkkaa, jopa paljon kiitoksiakin joka päivä.

        Terveisin onnellinen eläkeläinen joka käy oikeissa palkkatöissä!

        Kuka täällä muka kadehtii sinua vanhuksena töissä käymisestä ? Pikemminkin säälittää, mutta et varmaan sitäkään kaipaa. Minäkin teen monenlaista yhteiskunnan hyväksi, tosin ilman rahallista korvausta. Työurani kesti 40 v, se saa riittää ja eläke on ihan riittävä myös. Toimin kirkon ruuan jakelussa ja käyn ulkoiluttamassa huonosti liikkuvaa vielä vanhempaa kuin itse olen, autoilevana annan kyytejä autottomille esimerkiksi lääkärille, apteekkiin ja kulttuuririentoihin. En odota kehuja, saan hyvän mielen palkaksi.


      • amallaasiaa
        kehunitse.haukkukaate kirjoitti:

        Minä, liki kaheksankymppinen käyn kanssa töissä, mutta en odota täältä kehuja, enkä kateutta.
        Kun kykenee tekemään jotain hyödyllistä yhteiskunnan ja verottajan hyväksi, teen kunnes jalka ei nouse toisen eteen.
        En odota kiitoksia enkä kehuja ihan minulle ulkopuolisten ihmisten suusta, varsinkaan täällä, mutta kateutta riittää!!!
        Verottaja verottaa minua kyllä reippaasti, mutta verottakoon, jää siitä suolarahat eläkkeen päälle vaikka osansa eläkkeestänikin ottaa.

        Ja huomautan ettei minulla jo oleva eläke kasva senttiäkään vaikka olen töissä:
        Näin vanhalle ei eläkettä enää kerry.

        Siitä haistelkaa ja maistelkaa, kehuinko itse!
        Kehuin, koska teen töitä ja saan palkkaa, jopa paljon kiitoksiakin joka päivä.

        Terveisin onnellinen eläkeläinen joka käy oikeissa palkkatöissä!

        Sinulle ! kehunitse.haukkukaate!
        Nostan sinulle hattua!

        Joskaan en tunne sitä sympatiaa,jota olettaisit minun sinua kohtaan tuntevan?
        Sinä viet nuorilta työpaikan ja sinä pärjäisit eläkkeelläsi?
        Aikoinaan valtionvirkamiehet aikaiselle eläkkeelle siirtyneinä veivät nuorilta mahdollisuuden edes päästä töihin,koska siirtyivät,joko Sitraan tai näihin niinsanoittuihin "piilovirkoihin" ?


      • amallaasiaa kirjoitti:

        Sinulle ! kehunitse.haukkukaate!
        Nostan sinulle hattua!

        Joskaan en tunne sitä sympatiaa,jota olettaisit minun sinua kohtaan tuntevan?
        Sinä viet nuorilta työpaikan ja sinä pärjäisit eläkkeelläsi?
        Aikoinaan valtionvirkamiehet aikaiselle eläkkeelle siirtyneinä veivät nuorilta mahdollisuuden edes päästä töihin,koska siirtyivät,joko Sitraan tai näihin niinsanoittuihin "piilovirkoihin" ?

        Kyllä se liki kahdeksankymppisen työnteko on jo sellaista näpertelyä, ettei hän siinä varmasti vie monenkaan tunnin työviikkoa nuorelta ihmiseltä.
        Töissähän se minäkin vielä. Kävin taas kolmena päivänä kusettamassa koiria.


      • rituliiniek
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä se liki kahdeksankymppisen työnteko on jo sellaista näpertelyä, ettei hän siinä varmasti vie monenkaan tunnin työviikkoa nuorelta ihmiseltä.
        Töissähän se minäkin vielä. Kävin taas kolmena päivänä kusettamassa koiria.

        Kiitos Tellukka!
        Koirienkusetuksesta minäkin jotain tiedän!
        Bulmastiffini Topi,Rotvailer/beaceron Mini,Eglannin sringelspanieli Elli,porokoisansekoitus Nappe,sekä Leevi setlanninlammaskoira uinuvat puutarhani mullassa!

        Poistin navetasta lehmiensyöttökaukalon,siis jos edes tiedät mikä sellainen sementtimöhkäle on?
        Valoimme valmisbetonia tilalle päiväläisen kanssa,joten mylly jauhoi tietty sen massan,mutta sen valmispetonin ajo sinne myllyyn tehtiin käsin,siis lapiolla


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä se liki kahdeksankymppisen työnteko on jo sellaista näpertelyä, ettei hän siinä varmasti vie monenkaan tunnin työviikkoa nuorelta ihmiseltä.
        Töissähän se minäkin vielä. Kävin taas kolmena päivänä kusettamassa koiria.

        Anteeksi Tellukka!
        Luin sanomasi väärin??
        Olet todella aikaasi seuraava ihminen,kuin myös??
        Nyt herpaantui ajatuskykyni!
        Pidetään lippu korkealla ja ollaan haasteellisia!
        Näin toivoopi ama


      • rituliiniek kirjoitti:

        Kiitos Tellukka!
        Koirienkusetuksesta minäkin jotain tiedän!
        Bulmastiffini Topi,Rotvailer/beaceron Mini,Eglannin sringelspanieli Elli,porokoisansekoitus Nappe,sekä Leevi setlanninlammaskoira uinuvat puutarhani mullassa!

        Poistin navetasta lehmiensyöttökaukalon,siis jos edes tiedät mikä sellainen sementtimöhkäle on?
        Valoimme valmisbetonia tilalle päiväläisen kanssa,joten mylly jauhoi tietty sen massan,mutta sen valmispetonin ajo sinne myllyyn tehtiin käsin,siis lapiolla

        Tiedän minä lehmien syöttökaukalon. Maalta kotoisin. Etteikö vain ole minulla lehmänsontaa vieläkin varpaitten välissä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä se liki kahdeksankymppisen työnteko on jo sellaista näpertelyä, ettei hän siinä varmasti vie monenkaan tunnin työviikkoa nuorelta ihmiseltä.
        Töissähän se minäkin vielä. Kävin taas kolmena päivänä kusettamassa koiria.

        Ei käy palkkatyössäkäynti kateeksi. Ei jaksa enää kuin muutaman tunnin ja se on siinä.

        Jos työn teosta kirjoittaa pontevasti sen voi saada kuulostamaan miesten hommilta. Itse olen jo jättänyt raskaimmat hommat pojilleni. Paljonhan olen tänä kesänä aikaan saanut, mutta kesä alkoikin jo toukokuun alussa. Pari kolme tuntia oikeita töitä päiväsyönnä ja huilausta loppu päivä, sauna ja maate.

        Tänäänkin aamun pyykinpesun jälkeen ajoin mökille söin eilistä kesäkeittoa. Aurinko paistoi lämpimästi joten rojahdin laiturin sohvalle pitkälleen. Parin tunnin lepo ja sulo-laatikkoon kertyneiden roskapussien vienti sekajätekeräykseen.

        Laiska töitään laskeskellee....


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Ei käy palkkatyössäkäynti kateeksi. Ei jaksa enää kuin muutaman tunnin ja se on siinä.

        Jos työn teosta kirjoittaa pontevasti sen voi saada kuulostamaan miesten hommilta. Itse olen jo jättänyt raskaimmat hommat pojilleni. Paljonhan olen tänä kesänä aikaan saanut, mutta kesä alkoikin jo toukokuun alussa. Pari kolme tuntia oikeita töitä päiväsyönnä ja huilausta loppu päivä, sauna ja maate.

        Tänäänkin aamun pyykinpesun jälkeen ajoin mökille söin eilistä kesäkeittoa. Aurinko paistoi lämpimästi joten rojahdin laiturin sohvalle pitkälleen. Parin tunnin lepo ja sulo-laatikkoon kertyneiden roskapussien vienti sekajätekeräykseen.

        Laiska töitään laskeskellee....

        On se viisainta alkaa jo tässä iässä vähän säästämään itseään vanhuuden varalle.
        Minä jäin töistä pois, kun olin 66v ja vielä terve nivelistäni. Ja ihan siksikin, ennenkuin saa rasitusvammoja. Ei se olisi ollut kiva niitten kanssa sitten viettää vanhuuttaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        On se viisainta alkaa jo tässä iässä vähän säästämään itseään vanhuuden varalle.
        Minä jäin töistä pois, kun olin 66v ja vielä terve nivelistäni. Ja ihan siksikin, ennenkuin saa rasitusvammoja. Ei se olisi ollut kiva niitten kanssa sitten viettää vanhuuttaan.

        Pitänee mainita, että olen kokeillut pärjäillä ilman luontaislääkkeitä, kalsiumia-D:tä, glucosaminia ja magnesiumia. Selkäkipuihin en ole ottanut kipulääkkeitä vaan voidellut kipusalvaa tarvittaessa.

        Mielenkiintoista kokeilua. Glucosamin on ollut pois käytöstä koko kesän ja polvet kestivät hyvin kontillaan matonpesut. Kokeilen onko tottumus lääkkeisiin korvien välissä olevaa vai kostautuuko niistä kieltäytyminen myöhemmin.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Pitänee mainita, että olen kokeillut pärjäillä ilman luontaislääkkeitä, kalsiumia-D:tä, glucosaminia ja magnesiumia. Selkäkipuihin en ole ottanut kipulääkkeitä vaan voidellut kipusalvaa tarvittaessa.

        Mielenkiintoista kokeilua. Glucosamin on ollut pois käytöstä koko kesän ja polvet kestivät hyvin kontillaan matonpesut. Kokeilen onko tottumus lääkkeisiin korvien välissä olevaa vai kostautuuko niistä kieltäytyminen myöhemmin.

        En minä ole välittänyt alkaa ikuista nuoruutta pyydystämään millään luontaistuotteilla.
        Tuloksia nähnyt sellaisilla, jotka niihin uskovat ja luottavat. Eivät minua vikkelämmin liiku ...

        Eihän sitä enää ole yhtä notkea ja letkeä kuin nuorena, mutta ei minun ole tarviskaan saada käännettyä jalkaa niskan taakse. Riittää, kun saa itse vielä leikattua varpaankynnet.


      • Korppis11
        Tellukka kirjoitti:

        En minä ole välittänyt alkaa ikuista nuoruutta pyydystämään millään luontaistuotteilla.
        Tuloksia nähnyt sellaisilla, jotka niihin uskovat ja luottavat. Eivät minua vikkelämmin liiku ...

        Eihän sitä enää ole yhtä notkea ja letkeä kuin nuorena, mutta ei minun ole tarviskaan saada käännettyä jalkaa niskan taakse. Riittää, kun saa itse vielä leikattua varpaankynnet.

        Kalsium-D on itseasiassa lääkärin minulle määräämä luuston ylläpitoon. Muut olen itse itselleni määrännyt. No, katsotaan alkavatko polvet kiukuttelemaan.

        Sain vihdoin kutsuttua viimeiset perheen ulkopuoliset kesävieraat kylään. Olin keväällä luvannut kutsua ja minkä lupaan sen pidän, vaikka tämä kiireinen kesä jo alkaa tuntumaan. Keskiviikko-iltana laituriolohuoneeseeni on tulossa vieraita johon tutustuimme P.n kanssa keväällä terassilla. Harmi vaan, että P. ei ole paikalla.

        Poikanikin ovat vielä loppukuusta tulossa mökin syystalkoihin ja sitten alankin pakkaamaan kimpsujani ja lähden lippahivokkaan 😊


    • kiirettä.häslinkiä

      Taivalsin tuoreen kalan mielihalussani K-markettiin. Maanantaisin kylmäaltaasta saa suht tuoretta kalaa. Isoa muikkua tänäänkin sai.
      Ruisjauhotettuna ja voilla paistamisen kanssa niistä saa maistuva ruokaa. Mäti kaloissa tähän aikaan on tietysti ihan liian pientä.

    • taivallan-omiapolkujani

      "rituliini_38
      8.8.2018 14:43

      Se taivvallus teidän mukana,on ollut luovaa,on ollut mukaansatempaavaa!
      Olemme kulkeneet ne risukot,kuin rämeetkin!
      Olen saanut uskoa niistä positiivistä kannanotoista,tietty mutta aloitusteni jatkuvuus "

      Miksi minä en ymmärrä, että joku täällä palstalla kulkisi yhtämatkaa minun kanssa, jos kirjoitan tänne jotain ja toinen myötäilee sitä, niin heti kiitokset kajahtaa, mutta jos olenkin hetkenpäästä erimieltä, niin johan moitteita tulee!

      Minun elämääni ei hetkauta sinne, eikä tänne nämä kirjoitukset, mutta en koskaan koe, että joku kulkisi yhtämatkaa minun kanssani! Ei herraparatkoon, että joku seurailisi mukanani. Täytyy olla tosi yksinäinen, jos täältä kanssakulkijan löytää vierelleen.

      • matkassamukana

        Ama tarkoittaa varmaan tuollaista myönteistä huomiota, joka on harvinaista herkkua tällä palstalla. Kyllä hän kertomansa mukaan on kovia kokenut, pojankin menetyksestä kertonut ja miehensä muistisairaana hoitanut. Tuskin siellä maalla syrjässä paljonkaan on mahdollista jutella varsinkin kun on sidottu sairastavaan . Joistakin asioista on ehkä helpompi purkautua vieraille ja puhutaanhan täällä vaikka mistä, iloisistakin asioista. Ei kaikki tänne kirjoittavatole yksinäisiä, paljonkin vipinää monella. Kirjoitathan sinäkin, oletko yksinäinen ?


    • millaurjami

      Luin osan tästä Pitkästä "jutustelustelusta " En viitsinyt "ihan kaikkea! -

      Oliko Rituliini sinulla hyvä Tamperreen reissu .

      Toivottavasti .--- Minä en muista koska olen sielä käynyt ? ---
      Mieheni hauta on ollut hoidossa--- lapset pitää maksamisesta huolen .
      Minun Koko esivanhempanikin on sielä samassa mullassa - !

      Niin--- jo monta vuotta sitten sus---sieltä Hervannasta, sanoi menevänsä ohi sen hautausmaan --käskin(pyysin ) hujahuttaan kimeällä äänellä minun tervehdykseni sinne --ja hän lupaskin --enkä epäile , etteiko tehnytkin lupauksensa -- Taisi harakat ja pulut pelästyä -

      No se siittä meillä on "likat ollu monta mukavaa hetkeä täällä !

      Harvemmin on ollut näitä ,Vanhanaikaisia "sanoisinko "vanhoja Akkoja " jotka ei ole meitä "Tavallisia ihmisä " omine Rehellisine , niin rehellisine kokemusinemme hyväksyneet -- Minutkin "yks Pentti L " muisi haukkua rumilla sanoilla --Ja laittoipa postiakin joka kumma kyllä on säästynyt jo 10 vuotta --täälä kaikki säilyy jälkipolville !!!

      Rituliini Sanotkin ---" Luovaa ja mukaansatampavaa"-- Kuinka minä en saata uskoa ,-- Että tämä olisi ollut sinun Viimeinen --niinkun ei minunkaan --niinkauan, kun nämä laitteet ottaa vastaan -- en meinaa lopettaa --!

      Vuosia takanapäin en laske --katsotaan vaan .eteenpäin Riruliini 38 , Ama , Amadeus -Hyvää jatkoa sinulle !


      U.M

      • Ullamirjami@

        Sinähän asut muistaakseni Norjassa, muistanko oikein? Olimme joskus kavereita sen vanhan profiilin kautta, joka muuten oli paljon monipuolisempi kuin tämä nykyinen.

        Olenko oikeassa nimimerkissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe