Miten tulla vahvaksi

Heikko

kohtaamaan muuttumisensa omaksi itsekseen?

13

1406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Jotta voi löytää itsensä pitää tiedostaa omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja opetella elämään niiden kanssa. Samaan aikaan pitää opetella kuuntelemaan saamaansa palautetta ja opetella olematta menemään mukaan siihen, mitä ei itse vielä pysty ymmärtämään, käsittelemään, hyväksymään. Ihmisen pitää löytää toisten odotusten keskeltä oma syvin olemuksensa. Nähdä itsensä sellaisena kuin on tai ainakin nähdä itseään niin paljon kuin se omalla kehitysasteella on mahdollista. Korjata mitä korjattavissa on, mutta hyväksyä itsensä myös keskeneräisenä. Olla onnellinen vahvuuksistaan.

      • A.dvis

        Jokainen ihminen on aina keskeneräinen koko ikänsä. Mutta silti omana itsenään täydellinen ja juuri sellainen millainen pitääkin olla!

        Vahvuudet ja heikkoudet ovat sitä varten, että niiden kautta opitaan maailmasta ja itsestä. Eli ne eivät ole missään tapauksessa mikään tuomio: "Tällainen olet etkä muuksi muutu, KÄRSI!" Niistä pitää siis olla kiitollinen:D

        ANNA itsesi olla onnellinen!! Ota käsi pois hellalta.


    • Zor-ro

      Tommy Hellsten sanoo kirjassaan Saat sen mistä luovut mielestäni osuvasti:

      ”Usein ajatellaan, että rohkeus on sitä, ettei pelkää. Näin ei kuitenkaan ole, vaan rohkeus on sitä, että toimii vaikka pelottaa.”

      • Catsy_666

        En paljoa Hellstenistä perusta, mutta tuossa hän on kyllä osunut oikeaan.

        Minulle on moni sanonut että mä olen kauhean rohkea johon mä yleensä vastasin että, kuule, mä olen pelännyt suurimman osan ikääni, mutta mä olen toiminut koska tämä elämä loppuu kohta.

        Sattuipa minulle kerran paha tauti ja se kaatoi minut kriittiseen tilaan nopeasti. Jouduin teho-osastolle ja rupesi olemaan todennäköistä että en selviä.

        Siinä ollessani mä kirosin sitä, etten mä koskaan uskaltautunut elämään. Mikään muu ei minua harmittanut kuin elämätön elämä.

        Sen jälkeen mä en välitä mitä ihmiset ajattelee sillä kuitenkin tästä elämästä nauttiminen aina peittoaa kuolinvuoteella pötköttelyn.

        Jos mä kuolen huomenna niin mä kuolen onnellisena koska mä uskalsin. Siinä vaiheessa ei ole enää väliä sillä että koko ajan minua pelotti.


    • vai hyväksymässä itsensä?

      En kyllä usko että mihinkään olisit muuttumassa, ehkä vaan löydät uusia puolia itsestäsi.. Eikä tarviikaan muuttua, elät vaan päivä kerrallaan ja katsot mitä elämä tuo tullessaan..

    • Putkiratio

      nyt niin pelottaa? Pahinta on kai ympäristön vastutus, jos muutut. Ihmiset eivät oikein osaa suhtautua siihen, kun joku muuttuu.

    • Heikko

      Kiitos syvällisestä pohdinnastanne.

      Todella paljon.
      Kyllä tästä vielä...
      step by step.

      Palaset on kaikki kasassa mutta niiden yhteen liittäminen on vaikeampi juttu - mut sehän se elämän tarkoitus taitaa ollakin.

      Joo, se on loistolause se heikkouden kokeminen vahvuutena. Se on totta, on nähtävä ja katsottava silmiin heikkouttansa, pelkojansa - asioita jotka estävät toimimasta. Se on lähes jo vahvuutta. Mutta todellista vahvuutta on se, että toimii kuten kompassi näyttää.

      Ja elämätön elämä, se on kamalaa - yyhh!!!
      Britney Spearsin fraasi pulpahti banaalisti mieleen jostain bittiavaruudesta: 'why don't you DO something?'

      Lav jyu!!

      • Catsy_666

        Kaikella kunnioituksella jos nämä kaikki ihmiset täällä tietäisivät sen minkä minä tiedän, he eivät enää uskaltaisi nukkua. Mutta miksi minä pelottelisin? Nyt pelkään vain minä yksin ja se alkoholisti jonka kanssa minä puhuin aikaisemmass ketjussa.

        "Mutta todellista vahvuutta on se, että toimii kuten kompassi näyttää. "

        Se ei ole vahvuutta, se on epätoivoa. Ihminen on laiska muuttumaan. Vasta sitten kun ihminen on aivan epätoivon partaalla, hän astuu muutokseen. Mutta siinä vaiheessa ei sitten enää ehkä kykene käsittelemään sitä muutosta.

        Viisautta on toimia ennen kuin vastapuoli toimii ja tarttuminen ongelmiin vielä siinä vaiheessa kun ne ovat ratkaistavissa.

        "Britney Spearsin fraasi pulpahti banaalisti mieleen jostain bittiavaruudesta: 'why don't you DO something?' "

        Toinen banaali lause: "Every man dies, but not every man really lives!"


      • Lumikki
        Catsy_666 kirjoitti:

        Kaikella kunnioituksella jos nämä kaikki ihmiset täällä tietäisivät sen minkä minä tiedän, he eivät enää uskaltaisi nukkua. Mutta miksi minä pelottelisin? Nyt pelkään vain minä yksin ja se alkoholisti jonka kanssa minä puhuin aikaisemmass ketjussa.

        "Mutta todellista vahvuutta on se, että toimii kuten kompassi näyttää. "

        Se ei ole vahvuutta, se on epätoivoa. Ihminen on laiska muuttumaan. Vasta sitten kun ihminen on aivan epätoivon partaalla, hän astuu muutokseen. Mutta siinä vaiheessa ei sitten enää ehkä kykene käsittelemään sitä muutosta.

        Viisautta on toimia ennen kuin vastapuoli toimii ja tarttuminen ongelmiin vielä siinä vaiheessa kun ne ovat ratkaistavissa.

        "Britney Spearsin fraasi pulpahti banaalisti mieleen jostain bittiavaruudesta: 'why don't you DO something?' "

        Toinen banaali lause: "Every man dies, but not every man really lives!"

        Ei se ole epätoivoa jos toimii kompassin mukaan, vaan kuuntelua. Kaikella on aikansa, myös elämän suurilla muutoksilla. Muutostahan elämä on joka tapauksessa, halusi sitä tai ei, mutta ei suuriin muutoksiin hypätä noin vain vapaaehtoisesti. Emme me halua tsunameja joka päivä kokea..vai?

        Kun ihminen kuuntelee itseään, tutkii, tarkkailee, kuuntelee ja tuntee, malttaa olla siinä myrskyn silmässä kunnes asiat sujuvat omalla painollaan pakottamatta....silloin kasvua voi tapahtua ja voi siirtyä elämässä eteenpäin.


      • Heikko
        Lumikki kirjoitti:

        Ei se ole epätoivoa jos toimii kompassin mukaan, vaan kuuntelua. Kaikella on aikansa, myös elämän suurilla muutoksilla. Muutostahan elämä on joka tapauksessa, halusi sitä tai ei, mutta ei suuriin muutoksiin hypätä noin vain vapaaehtoisesti. Emme me halua tsunameja joka päivä kokea..vai?

        Kun ihminen kuuntelee itseään, tutkii, tarkkailee, kuuntelee ja tuntee, malttaa olla siinä myrskyn silmässä kunnes asiat sujuvat omalla painollaan pakottamatta....silloin kasvua voi tapahtua ja voi siirtyä elämässä eteenpäin.

        'Vasta sitten kun ihminen on aivan epätoivon partaalla, hän astuu muutokseen.'

        '..mutta ei suuriin muutoksiin hypätä noin vain vapaaehtoisesti.'

        Niin, mä olen vähän surrut samaa. Ollut pettynyt laiskuuteen tai oikeastaan olen kuvitellut että se on tyhmyyttä. Edistystä ei nimittäin hevillä tapahdukaan.

        Muutoksiin lähteminen tuntuu todella kuin tyhjyyteen hyppäämiseltä.

        Mitäs jos kaikki on suurin piirtein 'hyvin' ja turvallisesti ja silti haluaa hajottaa kaikki olemassa olevat kuviot. Siinä on kauhea ristiriita. Jonka ratkaisemiseen tarvittaisiin lujaa tahtoa. Vaan mistä saisi tuon lujan tahdon?
        Kyse ei voi olla muusta kuin tyhmyydestä - viisauden puutteesta?

        Hyvin sanottu sekin, jotta kärsivällisesti vain olisi 'myrskyn silmässä kunnes kaikki alkaa sujua painollaan'. Entä jos myrskyn silmä onkin sen sijaan kuin loppumaton tyhjäkäynti tai ympyrän kiertäminen, josta ei pääse eteenpäin? Voiko kyse olla muusta kuin vääjäämättömästä viisauden puutteesta?

        Pitäisi olla kyky nähdä selkeästi suunta mihin lähteä..?

        Vai lieneekö pääasia, että lähtee toteuttelemaan niitä muutoksia, mitä sitten milloinkin ovatkin - pääasia että muutoksia tapahtuu, osuivat ratkaisut sitten oikeaan tai vikaan.

        Joo, elämätön elämä. Sitä varmaan on just kaikki 'turvalliset olotilat', ringit.

        Tosivahvuutta olis jatkaa vaikka joutuis olemaan kuinka tajuttoman yksin..


      • muutokseen
        Heikko kirjoitti:

        'Vasta sitten kun ihminen on aivan epätoivon partaalla, hän astuu muutokseen.'

        '..mutta ei suuriin muutoksiin hypätä noin vain vapaaehtoisesti.'

        Niin, mä olen vähän surrut samaa. Ollut pettynyt laiskuuteen tai oikeastaan olen kuvitellut että se on tyhmyyttä. Edistystä ei nimittäin hevillä tapahdukaan.

        Muutoksiin lähteminen tuntuu todella kuin tyhjyyteen hyppäämiseltä.

        Mitäs jos kaikki on suurin piirtein 'hyvin' ja turvallisesti ja silti haluaa hajottaa kaikki olemassa olevat kuviot. Siinä on kauhea ristiriita. Jonka ratkaisemiseen tarvittaisiin lujaa tahtoa. Vaan mistä saisi tuon lujan tahdon?
        Kyse ei voi olla muusta kuin tyhmyydestä - viisauden puutteesta?

        Hyvin sanottu sekin, jotta kärsivällisesti vain olisi 'myrskyn silmässä kunnes kaikki alkaa sujua painollaan'. Entä jos myrskyn silmä onkin sen sijaan kuin loppumaton tyhjäkäynti tai ympyrän kiertäminen, josta ei pääse eteenpäin? Voiko kyse olla muusta kuin vääjäämättömästä viisauden puutteesta?

        Pitäisi olla kyky nähdä selkeästi suunta mihin lähteä..?

        Vai lieneekö pääasia, että lähtee toteuttelemaan niitä muutoksia, mitä sitten milloinkin ovatkin - pääasia että muutoksia tapahtuu, osuivat ratkaisut sitten oikeaan tai vikaan.

        Joo, elämätön elämä. Sitä varmaan on just kaikki 'turvalliset olotilat', ringit.

        Tosivahvuutta olis jatkaa vaikka joutuis olemaan kuinka tajuttoman yksin..

        ei tarvitse paljoa. Pieni alkutönöisy ja suunta muuttuu.

        Rohkeutta ei tarvi olla kuin sen pienen alun verran, ja yksinäisyys, ei se ole mikään pakollinen olotila. Siihen tarvitaan jo sitten hiukan viitseliäisyyttä.


    • Anonyymi

      Haluan tulla tosi vhavaksi

      • Anonyymi

        jaa, vahvuutta jatkuvasti hoetaan.
        Mä oon ihan tyytyväisenä heikko ja pyydän tarvittaessa muilta apua. En oo yksin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2894
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      539
      2755
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1887
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1704
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1362
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1154
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe