Sotilasvala

TöhöAlokas

Tässä vaan mietiskellyt että kai kaikki suorittavat sotilasvalan vaikka ei olisi joitain juttuja suorittanut? 🤔 Olen siis VUP:na ollut muutaman päivän nyt palvelusajasta ja jäänyt joitain asioita suorittamatta näin ollen. Vala sitten ensi viikon torstaina.

3

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • armeijanhommia

      Mutta toisaalta jos vaikka tekeekin sotilasvalan, niin hän voi myös seuraavana päivänä muuttaa päätöstään.... on kyllä kerrassaan huvittava työ nyt kun korjailen varusmiesten varusteita, eli polkupyöriä... täysi huolto, jokainen laakerinkuula pitää tarkistaa :D

      Joskus tulee vastaan hassuja juttuja kuten jossain voi olla yli 2-metrisille jaloille tarkoitettu satulatanko jossa on hitsattu kiinni satulan asento, jotta sitä ei tarvitse säätää sitten.

      • armeijanhommia

        hauska juttu tuokin että kellä oli nyt projektina tuo rekisterinumeroinen pyörä huollossa, kun niissä on ne hienot rekisterinumerot, on osasto kokonaan missä ovat ARMY-osat, pelkästään uusia laitetaan tilalle jos joku osa on rikki.

        Täytyy sanoa kyllä että erittäin korkealaatuisia ovat pyörät armeijalla, ei jokapojalla ole varaa edes tuollaisia hankkiakaan.

        Hauska "harraste" itselläni tuollainenkin.


    • Anonyymi

      Voi myös valita uskonnollisesti neutraalin sotilasvakuutuksen. Valassa on uskonnolista julistusta.

      Mitä uskaltamista sotilasvakuutuksen valitsemisessa on?! Nuorisobarometrin kyselyn mukaan 57 % nuorista on "ei-uskonnollisia" ja vain 23 % "uskonnollisia", loput neutraaleja.

      Luulisi, että "kunnia ja omatunto" riittää neutraaleille ja ei-uskonnollisille, ja vain uskonnollinen vähemmistö haluaa vannoa "kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan" julkistuksella.

      Antaahan Puolustusvoimien yliopäällikkökin - eli tasvallan presidentti - virkaan astuessaan juhlallisen vakuutukssen ilman uskonnollista julistusta! Luulisi kelpaavan alokkaallekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4596
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3324
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3162
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3007
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2935
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2766
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      43
      2669
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2428
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2236
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      47
      2185
    Aihe