Super Major -62 rivipumpun (Simms) öljy

anmada

He4i nyt tarvittais apua...
Onko tuossa vm -62 mallissa oleva Simssin rivipumppu sellainen, että öljyt pitää vaihtaa?
Olen nyt 2 päivää googlettanu eri palstoja, mutta vastaan ei ole tullu kyseistä tietoa.
Ja jos ne pitää vaihtaa niin miten se tapahtuu?
Oisko jollain kyseisen rivipumpun räjäytyskuvaa tai huoltokirjan sivua?
Kiirekkin ois saada vastaus.
Kiitos etukäteen...:)

6

4143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menovesi

Terve.
      Lähden ajatuksesta, että tässä on sama pumppu kuin edellisessä mallissa, siksi ohjeeni ei ole täyttä faktaa.
      Ohjeen mukaan öljyjä ei tarvitse vaihtaa lainkaan, mutta mutta, todellisuus on vähän toisenlainen. Käytännössä pumpussasi on pelkkää polttoainetta siellä missä pitäisi olla öljyä. Itse olen ajanut traktorin nokan niin alas kuin uskaltanut, ja vielä niin, että traktorin oikea puoli alempana kuin vasen. Sitten olen ottanut pumpun kyljessä olevan siansaparon pois. (se hukkaputki joka ei mene mihinkään.) Seuraavaksi imenyt aukosta löböä pois minkä saanut. Kun homma tehty, niin jäykähkö vaihteisto öljy sisään aukkoon asti. Lohkoon jää aina senverran löböä, että seos on sopivan notkeeta.

https://aijaa.com/FWPmYM

• Menovesi

Lisäys ohjeeseen. Uusi öly laitetaan samasta aukosta kuin vanhat otettiin pois.

• A-siantuntija

Pohjatulppa auki 1/2" tai 13mm:n avaimella,niin sieltä putoaa vanhat öljyt pois. Täyttötulppa on päällä, joka on avattavissa n. 22-24 mm:n avaimella (en muista kokoa tarkkaan, mutta kuitenkin se suurin mutteri). Täyttöä suoritettaessa (tietysti pohjatuppa ensin kiinni), avataan kyljestä tarkistustulppa (myös 1/2" tai 13mm:n avaimella, siis saman kokoinen ja näköinen kuin pohjatulppa)) ja oikea öljymäärä pumpussa on, kun tarkistustulpan reijästä alkaa öljyä valua. Jolloin tarkistus- ja täyttötulppa ruuvataan kiinni, Kannatta muistaa, ettei noita pikku tulppia saa vetää liian kireälle, pumpussa on alumiini runko ja kierteet korkkautuu helposti. Tämä ohjeistus pätee ainakin Valmetin Simms/Minimec pumppuihin. Toki nämä Simmsin pumput ovat yleensä aikalailla samalla lailla ohjeistettuja ja samannäköisiäkin.

• Juutinraumaa

Sellainen vanha suositus oli .. kesällä 10W ja talvella 5W öljyä, mutta käytännössä nykyään ei tarpeellista. Ehkä se keskipakosäädin tahdikkaammin talvella toimii jos vaihtaa..

• Juutaiei

Tässä nyt on kaksi kuppikuntaa, toinen sitä mieltä, että majorissa on alipainesääteinen syöttöpumppu, ja toinen sitämieltä että on keskipakosääteinen syöttöpumpu. Ensimmäinen ohje on alipaine vehkeelle ja toinen keskipako vehkeelle. Molemmat tavallaan oikeassa, kun kyseistä traktoria löytyy molemmilla pumpuilla. Alipainesääteisen tunnistaa helposti siitä että tästä lähtee kaksi putkea ilmanputsarille yläosaan.

• Juutinraumaa

Nyt puhutaan Super Majorista, mutta hieno huomio ja tieto. Itse olen törmännyt noihin alipainesääteisiin vain Power Majoreissa, ja tavallaan elänyt luulossa että siellä niitä vain on. Ei ole parempaa kokemusta noista. Jotenkin haluaisi uskoa, vaikka Spedemäiseen "naisen logiikka" teemaan kiertäen jos nyt edes pikkiriikkinen keskipakosäädin olisi noissakin, mutta saattaa olla että toimii ilmankin, kun matalakierroksinen työkone kyseessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      3052
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2651
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2604
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      105
      2324
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      51
      2163
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      345
      1916
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1566
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      74
      1423
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1258
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1185
    Aihe