Super Major -62 rivipumpun (Simms) öljy

anmada

He4i nyt tarvittais apua...
Onko tuossa vm -62 mallissa oleva Simssin rivipumppu sellainen, että öljyt pitää vaihtaa?
Olen nyt 2 päivää googlettanu eri palstoja, mutta vastaan ei ole tullu kyseistä tietoa.
Ja jos ne pitää vaihtaa niin miten se tapahtuu?
Oisko jollain kyseisen rivipumpun räjäytyskuvaa tai huoltokirjan sivua?
Kiirekkin ois saada vastaus.
Kiitos etukäteen...:)

6

2966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menovesi

      Terve.
      Lähden ajatuksesta, että tässä on sama pumppu kuin edellisessä mallissa, siksi ohjeeni ei ole täyttä faktaa.
      Ohjeen mukaan öljyjä ei tarvitse vaihtaa lainkaan, mutta mutta, todellisuus on vähän toisenlainen. Käytännössä pumpussasi on pelkkää polttoainetta siellä missä pitäisi olla öljyä. Itse olen ajanut traktorin nokan niin alas kuin uskaltanut, ja vielä niin, että traktorin oikea puoli alempana kuin vasen. Sitten olen ottanut pumpun kyljessä olevan siansaparon pois. (se hukkaputki joka ei mene mihinkään.) Seuraavaksi imenyt aukosta löböä pois minkä saanut. Kun homma tehty, niin jäykähkö vaihteisto öljy sisään aukkoon asti. Lohkoon jää aina senverran löböä, että seos on sopivan notkeeta.

      https://aijaa.com/FWPmYM

      • Menovesi

        Lisäys ohjeeseen. Uusi öly laitetaan samasta aukosta kuin vanhat otettiin pois.


    • A-siantuntija

      Pohjatulppa auki 1/2" tai 13mm:n avaimella,niin sieltä putoaa vanhat öljyt pois. Täyttötulppa on päällä, joka on avattavissa n. 22-24 mm:n avaimella (en muista kokoa tarkkaan, mutta kuitenkin se suurin mutteri). Täyttöä suoritettaessa (tietysti pohjatuppa ensin kiinni), avataan kyljestä tarkistustulppa (myös 1/2" tai 13mm:n avaimella, siis saman kokoinen ja näköinen kuin pohjatulppa)) ja oikea öljymäärä pumpussa on, kun tarkistustulpan reijästä alkaa öljyä valua. Jolloin tarkistus- ja täyttötulppa ruuvataan kiinni, Kannatta muistaa, ettei noita pikku tulppia saa vetää liian kireälle, pumpussa on alumiini runko ja kierteet korkkautuu helposti. Tämä ohjeistus pätee ainakin Valmetin Simms/Minimec pumppuihin. Toki nämä Simmsin pumput ovat yleensä aikalailla samalla lailla ohjeistettuja ja samannäköisiäkin.

    • Juutinraumaa

      Sellainen vanha suositus oli .. kesällä 10W ja talvella 5W öljyä, mutta käytännössä nykyään ei tarpeellista. Ehkä se keskipakosäädin tahdikkaammin talvella toimii jos vaihtaa..

    • Juutaiei

      Tässä nyt on kaksi kuppikuntaa, toinen sitä mieltä, että majorissa on alipainesääteinen syöttöpumppu, ja toinen sitämieltä että on keskipakosääteinen syöttöpumpu. Ensimmäinen ohje on alipaine vehkeelle ja toinen keskipako vehkeelle. Molemmat tavallaan oikeassa, kun kyseistä traktoria löytyy molemmilla pumpuilla. Alipainesääteisen tunnistaa helposti siitä että tästä lähtee kaksi putkea ilmanputsarille yläosaan.

      • Juutinraumaa

        Nyt puhutaan Super Majorista, mutta hieno huomio ja tieto. Itse olen törmännyt noihin alipainesääteisiin vain Power Majoreissa, ja tavallaan elänyt luulossa että siellä niitä vain on. Ei ole parempaa kokemusta noista. Jotenkin haluaisi uskoa, vaikka Spedemäiseen "naisen logiikka" teemaan kiertäen jos nyt edes pikkiriikkinen keskipakosäädin olisi noissakin, mutta saattaa olla että toimii ilmankin, kun matalakierroksinen työkone kyseessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe