Meillä on uusi ulkoporeallas,vähän yli kuutio vettä. Ohjeessa lukee että käytön jälkeen ruokalusikallinen klooria ja poreilu päälle 15minuutiksi tai jos ei käytetä kerran viikossa rkl klooria. Toisaalta sanotaan, että klooriltaso ei saisi olla yli1,5 kun menee kylpyyn. Klooriltaso on ainakin meillä punaisella ,yli 2,pari päivää kloorksen jälkeen?voiko silti mennä kylpyyn? Miten te menttelette. Laitatko vain rkl klooria ja menette seuraavana päivänä kylpyyn (jossain sanottiin että seuraavana päivänä voi mennä). En oikein löydä mistään vastausta tähän?
Ulkoporealtaan klooraus
3
3035
Vastaukset
- paljumies
Poreallasta ei ole, mutta palju löytyy ja vesikemian kanssa näillä ei ole keskenään juurikaan eroa. Eri kemikaali- / laitevalmistajat antavat yleensä suurpiirteisiä ohjeita, kun tuo kloorin lisääminen käytön jälkeen. Riskinä näillä ohjeilla on se, että vesi pilataan liiallisella kemikaalin käytöllä, joten varmin tapa on seurata veden laatua viikoittain ja tehdä kemikaalien lisäykset siten, että kloori on 0,5-1,5 paikkeilla ja pH 7,2-7,6. Kemikaalit kannattaa lisäillä hiljalleen veden sekoittuessa.
- Kloorimies
Nimenomaan kloorin tulisi pysyä 0,5 - 1,5 hujakoilla.
Itse olen tähdännyt tuohon 1,0, tällöin pysyy vesikin vetenä.
Olen käyttänyt näitä tabletteja >> https://www.virtasenkauppa.fi/kloori-1kg-28918
Ovat halpoja ja tulevat jo seuraavaksi päiväksi. - Anonyymi
Kokeile kloorin sijaan. SunSun CUV-136 Teichklärer Wasserklärer Lichtfilter 36W
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066