Varoituksen sana

Proklooritioratsini

Haluan jakaa lyhyesti kokemukseni ja varoittaa niitä jotka ovat aloittamassa psyykenlääkkeitä.
Ja jos joku taistelee lääkkeiden kanssa, toivon että hän saa kannustusta kirjoituksestani.

Käytin vuodesta 1994 psyykenlääkkeitä, masennus alkoi jo nuorempana, pakko-oireita oli jo lapsena. Ensin oli Anafranil ja Opamox. Kun huomasin hyötyväni niistä, alkoivat asiat mennä päin metsää. Ensinnnäkin Opamoxin käyttö jäi pysyväksi, läpi kävin myös monet muutkin bentsodiatsepiinit. Rivatril ja Xanor olivat pirullisimmat. kun käytin Xanoria 6 mg päivässä, ja minulle suunniteltiin sähköshokkihoitoa vakavaan masennukseen, lääkäri sairaalassa tiputti annoksen 4 viikossa nollaan. Olin saada kouristuksia, joihin annettiin diatsepaamia. Muistan kun käytävällä kävellessäni tunsin meneväni taaksepäin. Kun vieroitus oli ohi, huomattiin etten tarvitsekaan sähköhoitoa. Xanor oli syypää syvään henkiseen pysähtyneisyyteen. Sellainen kokemus on traumaattinen. Elämä bentsodiatsepiinien kanssa oli helvettiä. Lääkkeitä vaihdeltiin kahdessakymmenessä vuodessa usein. Neuroleptit, masennuslääkkeet...Kun mikään ei tehonnut. Olen läpi käynyt vähintään 60 eri valmistetta, ehkä jopa 80.

Nyt olen matkalla kohti bentsojen lopetusta. Vakuutan että on mahdollista vierottautua niistä parinkymmenenkin vuoden jälkeen. Muistini sai vaurioita. En muista kaikkea elämästäni ja päivät menevät kuin osittaisessa aivosumussa. muistin menetys on osittain palautuvaa, ja yritän hoitaa sitä ruokavaliolla, MCT-öljyllä ja kalaöljyllä.

Paino on tippunut paljon.

Kun lääkkeitä määrättiin, muttei koskaan tarjottu ymmärrystä, esimerkiksi terapiaa, eivät lapsuuden traumat hävinneet. Lääkkeet aiheuttivat sivuvaikutuksia, esimerkiksi takykardiaa ja lisälyöntejä, joihin määrättiin beetasalpaajaa. Paino alkoi nousta. Olin 18-vuotiaana noin 55-kiloinen, mutta kymmenen vuoden päästä yli 100 kg. Tämän takia alkoivat happovaivat ja ja uniapnea. Vatsahappoihin määrättiin happosalpaajaa. Uniapneasta ei kukaan välittänyt terveydenhuollossa, vaikka siitä puhuin. Lääkkeet tekivät minusta itsetuhoisen, teho-osastoa myöten olen ollut hoidossa. Rahaa on mennyt lääkkeisiin järkyttävät määrät. Kun eräs lääke maksoi liikaa minulle, lääkäri totesi, että kyllä sossu maksaa. Sama lääkäri huudahti myös, että ehdottomasti ei terapiaa minulle. Joitain vuosia sitten minulla oli 10 lääkettä päivässä, myös kipulääkkeet. Nukuin ja nukuin. Voin huonosti.

Jokunen vuosi sitten päätin alkaa omatoimisesti alkaa lopettamaan lääkkeitä. Sen seurauksena sydämessä näkyi t-aallon muutoksia. Jalkoihin syntyi hermokivut ja toispuoleinen tinnitus alkoi, samoin niska ja hartiovaivat, lihasten jännittyneisyyden vuoksi. Kivut ovat olleet ajoittain todella kovia. Kukaan ei ole tukenut aidosti minua tällä matkalla. Yli vuosi sitten tutustuin nykysieen kumppaniini, ja hän on osoittanut minulle, että olen arvokas ihminen.

Sukulaiset ovat aina kartelleet. Kun olin teho-osastolla aikanaan, kukaan heistä ei käynyt katsomassa, kun olin hengityskoneessa syvästi tajuttomana alkoholi ja doksepiiniyliannostuksen vuoksi. Heille annettiin tieto.

Huomautan, että olen käynyt tämän läpi ihan yksin. Itseasiassa en kysynyt lääkärin lupaa kun aloitin vähennyksen. Myönnän, että kuljin vaarallisella alueella. Sellainen lääkkeiden tiputus olisi voinut olla kohtalokasta. lääkärit toki tiesivät.

Nyt käytän muutamaa lääkettä, yrittäen ottaa niin pieniä annoksia kuin voin. Jalkakipuihin on pakko käyttää duloksetiinia . Lääkäri arveli, että kehoni on ikäänkuin ylikierroksila, koska noin 20-vuoden runsas lääkehoito loppui. Mahdollista on että kyseessä on hermovaurio. Hermoratatutkimuksessa en ole käynyt, lähetteen sain. Tinnituksen vuoksi esitettiin myös aivokuvausta.

Olen pääsemässä beetasalpaajistakin eroon. Kaksikymmentä vuotta meni niitäkin. Nyt otan 5 milligrammaa Propralia satunnaisesti, ja kohta jätän sen kokonaan. Sydän on rauhoittunut kun jätin pois lääkkeitä. vuoden 1995 sydäntutkimuksessa, minulla oli vuorokaudessa 10000 lisälyöntiä, kun kokonaislöyntimäärä oli 100000. Voitte kuvitella millaista oli yrittää nukahtaa kun sydän muljahteli jatkuvasti. Myös qt-aallon muutoksen, kammiotakykardian ja johtumishäiriön olen läpi käynyt.

Se kannatti, kivuista ja tinnituksesta huolimatta. Tinnitus itseasiassa on rauhoittunut ja jalkakivut ovat ihan ok duloksetiinin avulla. Taistelu vaati voimia, mutta nyt voin paremmin kuin koskaan. Vaikkakin menneisyyden haamut vierailevat mielessä muistuttamassa siitä elämästä mitä elin sen lääkehelvetin kourissa, sekä terveydenhuollon kurimuksessa.

Olen erittäin herkkä, ja lapsuudessa paljon traumaa, joten lääkäreille oli helpoin turruttaa pahaolo lääkkeillä. Ei se edes ollut tarpeeksi, tuska oli aina mukana. Ja kun 20 vuotta olin lääkkeiden vaikutuksen alaisena, olen joutunut sopeutumaan uuteen tilanteeseen. Tuntoaistikin on paljon herkempi, kuten myös herkkyys metelille.

Aloitin piirtämisen uudelleen. Sekin taito kehittyy hetkessä takaisin. Jopa paremmaksi kuin se oli aikanaan.

Minä

3

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulivesimaailma

Se on puhdasta mielivaltaa tuo psykiatria. Mielenterveyspotilaille Suomi ei ole oikeusvaltio ja he saavat kokea puhdasta laillistettua vainoa ihan lääkärin tulkinnan mukaan. Lääkkeet ja vaikka sähköshokkihoito ovat käytännössä sama kuin lobotomia: huononnetaan aivojen toimintaa tai tuhotaan osia siitä, jotta et ole niin impulsiivinen. Sivuvaikutukset tästä ovat, että aivot eivät todellakaan toimi, ja työura jää huonommaksi ja sinulla ei ole taitoja saada niin hyviä ihmissuhteita kuin muuten saisit. Vaikka lääkehelvetistä pääsisitkin, voit kokea täyden yksityisyyden ja kotirauhan menetyksen, koska minä hetkenä tahansa voit mennä psykoosiin. Sinulle ei välttämättä edes suoda oikeutta opiskella tai tehdä ammattiasi. Sinun odotetaan jatkuvasti chattailevan joidenkin vastenmielisten ihmisten kanssa, joilla ei ole mitään aikomusta olla ystäviäsi, jotta voimme monitoroida sinua ja käyttäytyä muutenkin psykiatrien normaaliksi määrittelemällä tavalla. Vuosien takaisia tekemisiä ja sanomisia kaivellaan arkistoista ja näillä määritellään sinun tämänhetkinen tilasi. Varmasti pitäisi Suomessakin tulla joku uusi henkilö, joka ottaisi epäkohdat tapetille ja parantaisi oloja. Mielenterveyspotilaat kuolevat 10-20 vuotta aikaisemmin olipa heillä sitten oikeasti mielisairaus tai ei ja eivät tähän mielisairauteensa. Tarvitseeko sitä muuta edes sanoa.

• alvari

Ja aggressiota ja epäluottamusta oikein vetämällä vedetään lisää, jotta ihminen saataisiin loputtomaan hoitoon ja lääkkeisiin, jotta elämä saataisiin "kuosiin". Esimerkiksi skitsofreenikot tekevät 4 kertaa tavallisia ihmisiä enemmän henkirikoksia. Tämä on noin 2-3 ihmistä skitsofreenikoiksi määriteltyjen ehkä noin 55000 populaatiosta vuodessa. Tämä on sitten psykiatreille kuin joku ydinräjähdys. Täysi monitorointi, täysi lääkitys - mielellään yhden psykoosinkin kokeneitten joukolle. Aivan huomiotta jää, että nämä 55000 skitsofreenikkoa elävät 10-20 vuotta lyhyemmän elämän suureksi osaksi psykiatrien hoitomenetelmien ansiosta. Ja tällaisille toimijoille suomalaiset maksavat satoja miljoonia tai jopa miljardeja vuodessa verorahoina. Puhumattakaan, että tarvitseeko joka kymmenes suomalainen varmasti käyttämäänsä masennuslääkettä - voisiko alussa vaikka ensin miettiä työajan lyhennystä, koska työ on masennuksen suurimpia syitä ja aktiivisesti pohtia milloin lääke lopetetaan. Suomi nousuun.

• abubabi

Psykkolookki ei paljon neuroottisempi voisi olla. Neuroottisesti kaivellaan potilaspapereista vuosien takaisia asioita ja tuhotaan niitten perusteella potilaan tuleva elämä. Menneisyyttään ei pääse pakoon, jos psykkolookin asiakkaaksi joutuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8293
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4541
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4323
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3453
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2851
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2624
    Aihe