Mitä tehdä? epäilen kissani myytävän eteenpäin

auttaggghhh

Möin kissan uuteen kotiin ja nyt epäilen että se myydään eteenpäin rahastustarkoituksissa? mitä tehdä? sopimuksessa on että myyjälle pitää ilmoittaa jos koti vaihtuu. eikä pitänyt vaihtua. mitä teen???

33

858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutaenkeksi

Ota mahdollinen kuva kissan myyntiilmoituksesta ensin, niin sitten sinulla on todiste. Ilmeisesti kissa on rekisteröity ja teitte virallisen ilmoituksen kissan myymisestä eteenpäin. Voit soittaa kissayhdistykseen ja kysyä mitä he neuvoisivat sinua tekemään.

Tämä on niin pieni asia virkavallan näkökulmasta, että et voi kuin vain yrittää olla mahdollisimman kohtelias ja ottaa tähän myyjään yhteyttä ja kysyä asiasta. Ihan mahdollista ettei ymmärtänyt että sopimuksessa tosiaan on, että sinulle pitää ilmoittaa ilmeisesti siinä vaiheessa viimeistään, kun kissalla on jo uusi koti. Jos sopimuksessa ei olla tarkennettua asiaa niin sen voi tulkita miten haluaa.

Et ole kissan omistaja, joten sinulla ei kumminkaan käsittääkseni ole oikeutta vaikuttaa sen mahdolliseen myyntihintaan. Kysytkän kumminkin tätä fiksummilta. Voit kumminkin kysyä miksi kokee tahtovansa saada voittoa vai onko käytännössä satsannut kissaan rahallisesti enemmän. Näyttelymaine, tietyt taidot (esim agillity) ja mahdolliset toimenpiteet ja rokotusten jatkuva anto voi joidenkin mielestä nostattaa lemmikkinsä arvoa.

• junamenijo

Huom,möit kissan.Siinä kohtaan se ei oo enää sun,vaan ostajan.Jatka elämääsi,ja lopeta kissan omistajien vainoaminen.Sairastut,jos jatkat vainoamista,ei ole hyväksi terveydelle tuollanen.

• Sunjäilaiturille

Jos myyntisoppariin on jotain kirjattu, niin soppari on täysin pitävä vallitsevan lainsäädännön mukaan. Lopeta sinä siis tuo ainainen palstalaisten vainoaminen ja sättiminen. Tiedä mihin sairastut - tai pikemminkin olet jo sairastunut - kun päivittäin meuhkaat ja v****ilet milloin mistäkin.

• 45353938878
        Sunjäilaiturille kirjoitti:

Jos myyntisoppariin on jotain kirjattu, niin soppari on täysin pitävä vallitsevan lainsäädännön mukaan. Lopeta sinä siis tuo ainainen palstalaisten vainoaminen ja sättiminen. Tiedä mihin sairastut - tai pikemminkin olet jo sairastunut - kun päivittäin meuhkaat ja v****ilet milloin mistäkin.

Todellakin.Kannattas valmiiksi miettiä ennen kun kissan myy,et haluaako myydä sitä?
        Eikä sitten suoli palstalla ihmetellä jälkikäteen.
        Monet kirjoittaa soppariin, et myyjällä etuosto oikeus.Mutta, käytännössä sekään ei paljoa auta, kun eläin on jossain kohtaa myyty.Eikä tiedetä edes kelle.Eikä uudelle ostajalle ole edes näytelty etuosto oikeus lappusia.

• winkkinävaan

Siinäpä sitten olet soppareinesi, nehän on ne mitä siitä jää.Onnea tapauksen kanssa, sitä todellakin tarvitset.

• Anonyymi

Juna meni jo

Kyllä sopimuspaperillakin on suuri merkitys, mutta yleensä ihminen luottaa toisen ihmisen sanaan. Eli laitoitko kaikki haluamasi asiat sopimukseen. Suullinen sopimus on priaatteessa yhtä pätevä, kuin kirjallinenkin, mutta sitä on vaikea todistaa.

• Anonyymi

Sun jäi laiturille

Jos kaltaisiasi ihmisiä ei olisi olemassa, niin maailma olisi paljon onnellisempi.
        Joten painu, sinne minne kuulutkin, eli helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juna meni jo

Kyllä sopimuspaperillakin on suuri merkitys, mutta yleensä ihminen luottaa toisen ihmisen sanaan. Eli laitoitko kaikki haluamasi asiat sopimukseen. Suullinen sopimus on priaatteessa yhtä pätevä, kuin kirjallinenkin, mutta sitä on vaikea todistaa.

Helppo sanoa,että unohda koko juttu, mutta ymmärrän huolesi. Kissaa et varmaankaan saa takaisin, mutta ota selvää onko sillä hyvä koti. Toivottavasti on, niin sinäkin voit rauhottua.

• otaopiksi

Olis itse kannattanut myydä se ,rahastustarkoituksessa.

• SandraPorvoo

Ei mielestäni kannata tehdä mitää, eikä asialle voikkaan tehdä sen kummemmin mitään.Mitä asialle muka edes voisi tehdä?

Miksei kissaa muka sitten saisi myydä eteenpäin?

Myithän sinäkin sen.

Monet myy tai lahjoittaa kissan, jos ei sitä haluakkaan pitää.Ilmoituksia on jatkuvasti monissa paikoissa myytävistä kissoista.
      Ja parempihan se on kissa myydä, kuin pitää väkisin vaikka ei haluaisi.Siinä kärsisi sitten muuten kissa ja ihmiset.

• Älälätise

Juuri tuollaisella mentaliteetilla kissa kärsii. Että kun ei enää satu huvittamaan, niin sitten kiertoon, ja vielä parempi, jos on rahaa vailla, niin ostaapa äkkiä kissan ja myy sen kalliimmalla heti eteenpäin. Sinun idiootinlogiikallasi tämä käy vallan hyvin päinsä.

Parempi kissa on palauttaa myyjälle, joka on jo kissalle tuttu eikä vain laittaa kiertoon. Ja jos tämä palautus on merkitty myyntisopimukseen myynnin lisävaatimukseksi, niin silloin kissa on ehdottomasti palautettava jo lain näkökulmasta eikä siihen sinulla palstan vakimussuttajalla ole mitään purnattavaa.

• kissahaastavamonille
        Älälätise kirjoitti:

Juuri tuollaisella mentaliteetilla kissa kärsii. Että kun ei enää satu huvittamaan, niin sitten kiertoon, ja vielä parempi, jos on rahaa vailla, niin ostaapa äkkiä kissan ja myy sen kalliimmalla heti eteenpäin. Sinun idiootinlogiikallasi tämä käy vallan hyvin päinsä.

Parempi kissa on palauttaa myyjälle, joka on jo kissalle tuttu eikä vain laittaa kiertoon. Ja jos tämä palautus on merkitty myyntisopimukseen myynnin lisävaatimukseksi, niin silloin kissa on ehdottomasti palautettava jo lain näkökulmasta eikä siihen sinulla palstan vakimussuttajalla ole mitään purnattavaa.

Minä en oo myyny ainuttakaan kissaa.Mutta,vilkaiseppa sinä myyntipalstoja,niin näät miten niitä myydään.Nuoria on paljon,ja halvalla.Niin heräät sinäkin kissojen kodinvaihto todellisuuteen.
        Ja voittoa niistä parinsadan tai kympin kissoista tuskin kukaan saa.
        Minä tiedän useamman tapauksen,joissa myyty kertomatta kasvattajalle.Vaikka sopimuksessa niin ollut.Jos kyseessä ei oo kasvattaja, niin ihmetyttää,et miks myi ja sit kyttää perään?

Miksi itse myit kissan,eikö sinus huvittanut,tuliko pientä allergiaa yms?

Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia eläintenpidossa, enkä laitta niitä kiertoon.Mut, monet tekee niin,vaikka siitä ei toiset pidäkkään.Itse olen ostanut kodinvaihtajia, ihania sellaisia.

Paljon on kodinvaihtajia, joille haetaan loppuelämän kotia.Se on vaan vähän ironista, kun myyjä itse, ei ole kyennyt muutamaa vuotta kauempaa pitämään.Mutta, haluaisi ja vaatisi seuraavan pystyvän itseään parempaan suoritukseen.Peiliin katsomisen paikka mielestäni.

Lemmikeistä voi jo etukäteen arvioida eliniän.Jos ei kykene sitoutumaan kun muutamaan vuoteen,kannattaa ottaa hamsteri,se ei elä liian kauan.Eikä tarvitse sitten kierrätellä.

Keskustelupalstalla kannattaa myös lukea ne omat kirjoitukset ennen lähetystä.
        Monet kirjotukset kertoo kirjoittajan omasta pahasta olosta, jota yritetään vähentää muita haukkumalla.

• winttiwiiratkoon
        Älälätise kirjoitti:

Ne sai siitä kymmenkertaset voitot, taatusti😆

• enusko7654
        winttiwiiratkoon kirjoitti:

Ne sai siitä kymmenkertaset voitot, taatusti😆

Höpöhöpö....

• tlhuytrdgjk
        kissahaastavamonille kirjoitti:

Minä en oo myyny ainuttakaan kissaa.Mutta,vilkaiseppa sinä myyntipalstoja,niin näät miten niitä myydään.Nuoria on paljon,ja halvalla.Niin heräät sinäkin kissojen kodinvaihto todellisuuteen.
        Minä tiedän useamman tapauksen,joissa myyty kertomatta kasvattajalle.Vaikka sopimuksessa niin ollut.Jos kyseessä ei oo kasvattaja, niin ihmetyttää,et miks myi ja sit kyttää perään?

Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia eläintenpidossa, enkä laitta niitä kiertoon.Mut, monet tekee niin,vaikka siitä ei toiset pidäkkään.Itse olen ostanut kodinvaihtajia, ihania sellaisia.

Paljon on kodinvaihtajia, joille haetaan loppuelämän kotia.Se on vaan vähän ironista, kun myyjä itse, ei ole kyennyt muutamaa vuotta kauempaa pitämään.Mutta, haluaisi ja vaatisi seuraavan pystyvän itseään parempaan suoritukseen.Peiliin katsomisen paikka mielestäni.

Lemmikeistä voi jo etukäteen arvioida eliniän.Jos ei kykene sitoutumaan kun muutamaan vuoteen,kannattaa ottaa hamsteri,se ei elä liian kauan.Eikä tarvitse sitten kierrätellä.

Monet kirjotukset kertoo kirjoittajan omasta pahasta olosta, jota yritetään vähentää muita haukkumalla.

No kaikki ei ole kuten sinä.Joillakin tulee se ero,sairaus,muutto,lapsi jne.Joten joutuvat luopumaan siksi.

• tapojamonia

Tuo on kyllä ihan totta.Jotkut vaan ottaa sen ns.henkilökohtaisesti.

• Bullshittiä
        Älälätise kirjoitti:

Kissa ei kärsi kun osoite vaihtuu. Koiralla on tarve miellyttää ja hakea paikkansa "laumassa". Kissalla ei ole sen näkövinkkelistä kuin palvelijoita ihmisten joukossa, joten se ei ikävöi edellistä elämäänsä kunhan muonahuolto pelaa.

• kjljljljjkljlljlljlk
        Bullshittiä kirjoitti:

Kissa ei kärsi kun osoite vaihtuu. Koiralla on tarve miellyttää ja hakea paikkansa "laumassa". Kissalla ei ole sen näkövinkkelistä kuin palvelijoita ihmisten joukossa, joten se ei ikävöi edellistä elämäänsä kunhan muonahuolto pelaa.

Kyllä kärsii. on monia kissoja jotka on vaeltanut takaisin kotiin pitkien matkojen päästä. ne ikävöi tuttuja kotinurkkia ja ihmisiä. kissat pitävät rutiinista ja totutusta ja ikävä tuttujen luo on niilläkin. voivat sopeutua uuteen paikkaan mutta kaikkein onnellisimpia ovat alkuperäisessä kotona/ympäristössä.

• heitteillejahylätty
        kjljljljjkljlljlljlk kirjoitti:

Kyllä kärsii. on monia kissoja jotka on vaeltanut takaisin kotiin pitkien matkojen päästä. ne ikävöi tuttuja kotinurkkia ja ihmisiä. kissat pitävät rutiinista ja totutusta ja ikävä tuttujen luo on niilläkin. voivat sopeutua uuteen paikkaan mutta kaikkein onnellisimpia ovat alkuperäisessä kotona/ympäristössä.

Riippuu varmaan miten on pidetty.Meillä kissa joka ollu heitteillä,ja sitten hylättynä.Ei tahdo ulos,kattoo oviaukosta vaan kesällä,makaa matonpäällä kun ovi auki.Arvet on muistona ulkoajoista,ihme kun hengissä selvis.Ei kaipaa kissa takas vaaroihin,tappeluihin ja talvipakkasiin.

• eihaittaamuutot
        Bullshittiä kirjoitti:

Me ollaan muutettu kissan kanssa.Uudet ulkoilureitit tuli viikossa tutuksi,ja kävelee rentona ympäristöä tutkien.Hihnassa tietysti.

• niinkömeinaat

Eli mielestäsi kissaa ei saisi koskaan antaa eteenpäin?
        Aika vaikea on myyjän löytää maatiaisille vastuullisia ihmisiä,jotka pitäs kissaa 20 vuotta.Tietysti, jos antaa laittomasti ulkoilemaan,niin riittää jopa muutama kk.Kun kissa jää autotielle,tai ilveksen saaliiksi.Huuhkajia ja ilveksiä on jokapuolella suomea,kissa on niille vain saalis muiden joukossa.
        Ulkokissoja on myös ilmoitettu suuret määrät kafonneiksi.Ja 20 000 kissaa jää löytöeläintalolle etsimään uutta kotia.Kun omistajat,ei viitsi hakea kissaansa takaisin kotiin.Ne

• Soolo

Jos kissa on myty ehdoin ja siitä on olemassa allekirjoitettu kirjallinen opimus, niin kysymykssesä on sopimusrikkomus, jota viranomaiset ja Suomen laki pitää sanktion johtavana ja vakavana asiana.
        Suullinenkin sopimus on lainvoimainen, mutta sitä on vaiikea todistaa todeksi.

• Anonyymi
        kissahaastavamonille kirjoitti:

ÄLÄ lätise

Nyt aloin minäkin ihmettelemään, että missä tarkoituksessa myit kissasi. Käsittääkseni ei sitä kukaan sinulta vienyt. OLISITKO YSTÄVÄLLINEN JA VALAISISIT HIEMAN ASIAA.

• Anonyymi
        Älälätise kirjoitti:

nm. älälätise..

Itseläni on koira, chihu ja maatiaiskolli Soolo.EN YMMÄRRÄ, ENKÄ VOI KUVITELLAKAAN, ETTÄ LUOPUISIN NIIISTÄ. Olen usein miettinyt, kuinka eläimet ovat mnulle niin tärkeitä. Olen tullut siihen tulokseen, että ne ovat niin vilpittömiä, jota samaa ei voi aina sanoa ihmisistä.
        Olen valmis tekemäänn koirani ja kissani vuoksi kaiken, mikä on mahdollista.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä, Kissa kiintyy kotiinsa ja perheenjäseniin, johon voi kuulua vaikka koira.
        Kissa palaa maaseudullakin pitkien matkojen tapaan.
        MUmmuni luona oli navetta ja aina nämä navettakissat tiesivät tulla ruoka-aikaan syömään ajallaan.
        Oma kissani ei valitettavasti saa nauttia vapaudesta, mutta sitä rakastetaan paljon. Ja tuntuu erittäin onnelliselta kissalta.

• Kertoiko

Mistä tiedät et on koti vaihtunut?

• nowoisentään

Miks sitten möit sen?
      Olisit pitänyt loppuiän vaan ;(

• Menetys

Olisit pitäny itse kissan.. ei kannata ottaa jos, ei pysty hoitamaan. Siihen sitoudutaan jos semmoinen otetaan. Me oltais vieläkin haluttu pitää meidän kissa jos hän ei olisi kuollut;( ja toiset myy omat

• Soolo

Minulla on ollut 61 vuotta koiria ja 5 vuotta kissa. Ne ovat parhaat ystävät keskenään. En ikinä voisi luopua kummastaakaan.
      Alunperin olen koiraihminen, mutta kissanikin on loistopakkaus, komea ja liiankin viisas.
      En ole iinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka luopuvat eläimistään, vaikkka itsekin luovuin 5 koirastani halvaannttua, mutta vaikka kuinka ikävöin niitä, tein sn niiden parhaaksi. En pystynyt antamaan niille tarpeeksi liikuntaa, vaikka asuin omakotitalossa 170 nelliöä ja aidattu piha 2014 neliöä.
      Mutta en yksin pyystynyt pitämään pyörätuolista käsin enää pitämään kk-mäyräkoiria. Ne olivat hienoja koiria, joist tiedot löytyvät koira net jalostustieteellinn toimikunta esim Minelan Balsami, äitinsä Minelan TUULI ja moni muu,jotka ovat kennelnimeni Minelan otsikon alla.
      Mutta nyt kissa-asiaan. Kissastani Soolosta, 4 vuotta, en luovu koskaan. Se on kiltti, viisas, sosiaalinen ja komea kissa.

• Anonyymi

Sinä myit kissan ja nyt kissa on jonkun toisen omistuksessa joka tarkoittaa että uusi omistaja voi halutessaan myydä kissan. Millainen sopimus? En ole kuullut moisesta sopimuksesta kuin rotukissa kasvattajien keskuudessa ja löytöeläinkodeista otetut eläimet tulee myös palauttaa löytökotiin. Joten jos sopimus ei ole kissaliiton kasvattaja sopimus se ei ole lainvoimainen ja et voi tehdä mitään.

• Anonyymi

Sopimus on ehkä laillisesti oika, mutta ei moraalisesti.

• Anonyymi

Et vielä vastannut monien kysymykseen, miksi myit kissasi pois.

• Anonyymi

Vahingosta viisastuneena ymmärtänet seuraavalla kerralla ottaa korkeamman hinnan, jolloin jälleenmyynnistä ei synny voittoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      98
      2038
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1488
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1085
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1072
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      887
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      846
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      733
    Aihe