Kysymys kaikille bipoa pidempään sairastaneille!

Huolestunut_bipo

Onko täällä sellaisia pitkään sairastaneita joilla sairaus ei ole tuhonnut pysyvästi kognitiivisia kykyjä?
Olen lukenut että tämä voi ajan myötä heikentää niitä. :(

8

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikävainkelpaa

      Mä oon sairastanut 20 vuotta ja viime vuonna tehdyissä testeissä havaittiin että olen kognitiivisiltä valmiuksiltani kauttaaltaan keskitasoa tai yli. Muistin osalta 5% ylämarginaaliin kuuluva. Hauska sinänsä koska neuropsykologiset testit toteutettiin juurikin, koska koin muistini heikentyneen ;D.

      • Ap_

        Tosi kiva kuulla että on mahdollista! :)


    • bipo1

      Minä olen sairastanut reilut 40 vuotta. Kognitiiviset kyvyt taitavat olla alle keskitason ja nyt kun ikää on tullut lisää taidot on vähentyneet. Sinällään ei haittaa kun laittoivat eläkkeelle

      • Ap_

        No höh, onko heikentynyt paljonkin?


      • iltalehdenluuseri

        Mä panin mun kumimuijaa.


    • jhytg

      Koska bipo ei ole fyysinen sairaus se ei myöskään voi aiheuttaa mitään fyysisiä vaurioita.Bipon hoidossa käytetyt lääkkeet taas voivat pysyvästi vaurioittaa aivoja ja aiheuttaa juurikin kognitiivisten kykyjen heikkenemistä.

      https://www.youtube.com/watch?v=W4Xb29geVwE

      https://breggin.com/


      Peter R. Breggin, MD, has been called “The Conscience of Psychiatry” for his many decades of successful efforts to reform the mental health field. His scientific and educational work has provided the foundation for modern criticism of psychiatric drugs and ECT, and leads the way in promoting more caring and effective therapies.

      • 47f0

        Juurikin näin. Bipo on mieli(kuvitus)sairaus. Sellaiset eivät tietenkään aiheuta mitään. Näitä kuvitteellisia sairauksia, mielisairauksia, "sairastaville" pakotetaan tai suositetaan syömään hermostomyrkyllisiä aineita, mm. neurolepteja, jotka kylläkin vaurioittavat aivoja, mikä näkyy esimerkiksi kognition heikentymisenä, dementoitumisena.


    • Noudatalakia

      Joku luuseri oli mennyt kuolemaan:DDDDDDDDDDDDDDD

      Toimittaja meni kysymään omaisilta: Miltä tuntuu?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe