Osa viemäristä maan päälä jäätykö talvella ja miten estää jäätyminen ,kiitos vastauksista .
VIEMÄRI JÄÄTYKÖ TALVELLA .
7
426
Vastaukset
- varma.nakki
Varmasti jäätyy normaalissa käytössä. Tai sitten pitää laskea kerrallaan viemäriin vain kymmeniä litroja kuumaa vettä. Eristettävä routarajan tuntumaan ja laitettava väliin lämmityskaapeli.
- Osa-aikaeläkeläinen
Riippuu maasta yms. Minulla on viemäri n. 1,5 m syvyydellä ennen muovikaivoa ja polyuretaanilevy päällä. Styrox riitti aiemmin, mutta rempassa laittoivat polyuretaania. Ei mitään lämmitykaapelia, tietenkään. Lämmintä vettähän viemärissä kulkee.
- kokoaikapöljäkö
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Riippuu maasta yms. Minulla on viemäri n. 1,5 m syvyydellä ennen muovikaivoa ja polyuretaanilevy päällä. Styrox riitti aiemmin, mutta rempassa laittoivat polyuretaania. Ei mitään lämmitykaapelia, tietenkään. Lämmintä vettähän viemärissä kulkee.
No eipä tietenkään jäädy kun on routarajan alla.
- Osa-aikaeläkeläinen
No ei ihan. Muovikaivoa ei saatu kyllin syvälle kun tuli kallio vastaan. Puolisen metriä syvemmälle putki olisi haluttu, mutta kaivon yhteet määräävät syvyyden. Kuivassa mäessähän taloni on, joten vesiputkilla ei ole ollut aiemminkaan jäätymisongelmia kuin teiden kohdalla. Nykyiset putket ovat syvällä, joten en ole pakkasilla vettä liruttellut, vaikka putket kulkevat tien kohdalla. Lumi ei siis suojaa, jos sitä sitten sattuu olemaan.
- ojrspäwejrg
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
jos on rossipohjassa (110mm) niin kannattaa eristää:
https://www.jukira.fi/product_details.php?p=70722
Ei tartte kaapelia kun on eristetty ja jos kallistukset ok.
Viemärissähän käy lämmin hönkä tuuletukseen päin ja tavara mitä sinne laitetaan on lämmintä.
Yleensä jäätyy kun kallistukset väärin ja putkieristämätön....
- Eijiävy
Kuse paljon
- alhaalta
Kyllä jäätyi osa viemäristä maan päällä talvella. En estänyt. Kiitos kysymyksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253790
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5422772Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532300Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122261Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131829Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191550Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip531522- 971409
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621261Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951214