Olisinko ollut 12-13 vuotias kun ystäväni kanssa käsittelimme vakavina (kuin vain teinit) rakkautta. Sen suuruus sai herkistymään ja koin sen niin tärkeäksi henkisesti, että sanoin:
"Se mies johon rakastun, saa olla vaikka kyttyräselkäinen, kunhan sielunsa on sellainen jota voin rakastaa ja kunnioittaa."
Kului vuosikymmeniä, unohtunutkin oli tuo kiihkeä nuoruuden tuntemus, elämä oli jo kuljettanut äitiyteenkin ja lopulta alkavaan vanhuuteen.
Kunnes,..jo vapaana kaikista sitoutumisista oli jokin kohtalonomainen tuntemus tuttuudesta, palstamme Ruuneperin kirjoituksissa.
Jokin voima sai pyytämään häntä soittamaan minulle ja keskustellessamme ensimmäistä kertaa kysyin häneltä: "Eihän Sinulla kyttyrää ole ?"
"Kyllä, hän vastasi, kyllä minulla on."
Jokin sai silloin täyttymyksensä, jokin ennalta määrätty, joka jatkui puhelinkeskusteluina monen vuoden ajan. Tapaamiseen hän ei oikein halunnut, vaikka sanoi olevansa yksinäinen, johon tyydyin sittemmin.
Itsekään en suunnitelmistamme huolimatta lähtenyt tervehtimään häntä, en ehkä olisi halunut sen päättyvän parin päivän jälkeen.
Kiitollinen olen näistä vuosista, muutama viikko sitten kirjoitin palstalle kaipaavan runon, johon nimettömänä Ruuneman vastasi sen tulleen sydämestä.
Siitä tiesin hänen vastannen, koska hän avasi silloin Galleriakirjoituksensa, joita saatoin lukea.
Kaikesta kiitos Kai,... niistä monista kauniista ajatuksista joita olet palstalla jakanut, kärsivällisyydestä ja hyvään ohjaamisesta.
Rakkaudella ja kiitollisuudella.
sini.sirkku
Joutsenlaulu
13
331
Vastaukset
Olenkin toivonut kuulevani jotain ruunesta. Tiesin hänen vammastaan jo kauan sitten. Onko ruune poistunut keskuudestamme?
- myös-odottava
Eiköhän viimeisin aloite ole tuolla 80 palstalla. Paavo Lipposta ja Jyrki Kataista käsittelevä, ei sen jälkeen ole mitään kirjoittanut nimimerkillään ainakaan.
Kattleijan luulisi tietävän jotakin kun asuu samoilla tienoilla?
- tietoakaipaava
Mitä tämä tarkoittaa ? Onko ruune kuollut vai miksi joutsenlauluista höpiset ja kiittelet menneistä ?
- isoäiti
Minä käsitin tuon olevan aloittajan oma joutsenlaulu, ei hän ruuneberin kuolemasta puhu. Kaunistahan kiitoskin joskus on.
Kirjoititpa taas kauniisti, sini-sirkku. Vähän tuli mieleen jossakin esitetty ajatus siitä, että meidän koko elämämme olisi käsikirjoitettu valmiiksi jo ennen syntymäämme ja sitä me sitten toteutamme uskoen, että olemme itse polkumme valinneet, itsemme luoneet...
- huolestuttavaa
Kerroit jostain kaipaavasta runosta ruunelle. En löydä sellaista, laittaisitko sen näkyviin kun kerran otit sen puheeksi ? Alkoi jo huolestuttaa, ruunea ei tosiaan ole näkynyt pitkään aikaan etkä kerro suoraan mitä on tapahtunut.
- sini.sirkku.ek
Voi, miten sen runon nyt löytäisin, ja mitä hyötyä siitä olisi? Eihän minulla mitään kerrottavaa ole, toivoin tuon aloitukseni tavoittavan ruunen. Kaipa meitä monta huolestunutta jo onkin!
PS. Tulin juuri kampaajalta, koko kesänä en ole leikkauttanutkaan kuontaloani, joten nyt olen jälleen siisti 😊 Mukavaa kesän jatkoa! - otayhteyttä
sini.sirkku.ek kirjoitti:
Voi, miten sen runon nyt löytäisin, ja mitä hyötyä siitä olisi? Eihän minulla mitään kerrottavaa ole, toivoin tuon aloitukseni tavoittavan ruunen. Kaipa meitä monta huolestunutta jo onkin!
PS. Tulin juuri kampaajalta, koko kesänä en ole leikkauttanutkaan kuontaloani, joten nyt olen jälleen siisti 😊 Mukavaa kesän jatkoa!Oletko nyt soittanut ? Jos hän ei vastaa puhelimeen ja varsinkin jos ei puhelimeen saada yhteyttä, voi olla jotain tapahtunut, sairaus tai ...
En mielelläni soita,..viimeksi jokunen viikko sitten hän laittoi puhelimen kiinni korvaani, joten hän haluaa olla rauhassa.
Kuitenkin hän oli lähettänyt jälleen kaverikutsun facebookissa, vaikka jo 2 kuvaketta oli ennestään. Siksi soitinkin ja ihmettelin, miksi niin monta, kun hän ei kirjoita niissä edellisisääkään!Teidän rakkauttenne vaikuttaa olevan niin yksipuolista, että jätä jo mies rauhaan, koska hänestä on vain piinallista tuo perässä roikkuminen sinulta.
Sinä päivänä homma on hanskassa, kun palauttaa illalla mieleensä päivän tapahtumat, ja nauraa makeasti ... itselleen-
" Siksi soitinkin ja ihmettelin, miksi niin monta (facebook), kun hän ei kirjoita niissä edellisisääkään!"
Mitä ne naisten kuvat oli?
Sitä on pakko ihmetellä, että mitä sanoit hänelle, jos hän sulki puhelimen "korvaasi"? Aina hän on kehunut sinua ja olet rohkeasti myös puolustanut häntä, joten mistä moinen?
Itse huomasin myös, että hän oli kerran kirjoittanut tuohon Kristiina s-posiini, mutta ei mitään viestiä ollut ja se postini on sellainen, että poistan heti kaiken .
No, eilen oli kirjoittanut, joten elossa on!;)No, hyvä, että elossa on ! 😊 Ei kai ole tarpeen täällä siteerata keskustelujen sisältöä, enhän pahasti tiedä sanoneeni,..ihmettelin miksi tuntemattomia kuvia minulle jakaa.
Uskon hänen vain väsähtäneen, kun ei aina hallitse FB salasanojaan.
Toivotaan, että kaikki on hyvin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1384876Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa183527Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583337Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss322798Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu932549Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181853Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101462Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky81448Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1351378Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267