Hyvän mielen sarjoja

recs

Joskus kun on allapäin, huolestunut vaikka koulusta, töistä, kavereista, tulevaisuudesta, niin mikä on sellainen anime, jonka puoleen voi kääntyä? Suosituksia?
Minulla on esim. aina silloin tällöin kauheaa stressiä opinnoista, tuntuu siltä etten ole niin hyvä/fiksu kuin jotkut luulevat, enkä siksi arvokas ihmisenä. Toisaalta joskus muuten vain on vähän synkeä olo ja tekisi mieli katsoa jotain hauskempaa ja yksinkertaista.

Itse olen huomannut, että kun elämä ahdistaa, niin minua auttoivat:
- Welcome to the NHK (NHK ni youkoso)
- March comes in like a lion (Sangatsu no lion)
- Yuri on ice
- Kikin lähettipalvelu (ghibli elokuva)
Kaikissa näistä päähenkilö on syystä tai toisesta pettynyt tuloksiinsa ja epäröi osaamistaan ja arvoaan. Tuon NHK:n päähenkilö on vielä työtön. March:ssa ja Yurissa päähenkilöt taas ovat taitavia, mutta muuten kamppailevat paineen kanssa. Kiki taas ei vielä tiedä missä on oikeastaan hyvä tai mitä haluaa tulevaisuudeltaan. Joskus on hyvä voida samaistua tällaisiin hahmoihin, jotka kuitenkin lopulta onnistuvat tehtävässään.

Jos taas minulla muuten vaan on tylsää, niin minua asiankin piristävät:
- Daily lives of high school boys (komedia)
- Toradora (romanttinen komedia)
- One punch man (action parodia/komedia)
- Free! (urheilu)

3

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskon

      En ole koskaan ollut kauhean hyvä suosittelemaan mitään, mutta kokeillaan. Tässä jotain hyvää mielialaa edistäviä sarjoja, jotka tarttuivat mukaan pikaisella listani pläräyksellä (kuten voidaan odottaa, suurimmaksi osin komediaa ja slice of lifea, joitakin poikkeuksia seassa). Järjestys satunnainen.

      -Barakamon (komedia, slice of life)
      -Level E (komedia, scifi)
      -Soredemo Machi wa Mawatteiru (komedia, slice of life)
      -Usagi Drop (slice of life)
      -Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge (komedia, slice of life)
      -Kobato (komedia, fantasia)
      -Yojouhan Shinwa Taikei (komedia, vähän erikoinen sarja)
      -Minami-ke (komedia, slice of life)
      -Natsume Yuujinchou (slice of life, fantasia)
      -Mushishi (fantasia, mysteeri)

      Noista mahdollisesti löytyy jotain sopivaa, ja jos ei niin kaivetaan lisää.

    • boop

      Joo, noista ylläolevista yhdyn etenkin Barakamoniin ja Usagi Droppiin ja ap:n Toradora!

      Muita voisi olla:
      - Konosuba (komedia/fantasia)
      - Sweetness and lightning (slice of life)
      - Ore monogatari (romantiikka/komedia)
      - Nichijou (komedia)
      - Arakawa under the bridge (komedia/slice of life)

    • dragonmaid

      Minulta suosituksen saa Miss kobayashi's dragon maid(komedia, fantasia), itselle ainakin saa paremman mielen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4750
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      277
      2884
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      210
      1458
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1176
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1144
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1071
    Aihe