"Miksi päristelyyn pitäisi puuttua? Sitähän on ollut iät ja ajat."
Näin totesi itä-suomen poliisin komisario Joutjärvi sanomalehti karjalaisessa.
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/191327-jos-poliisi-ei-tule-me-hoidamme-homman-mopoilijoita-uhkailtu-kirveella-naapurisopu-koetuksella
Takaan ja alleviivaan että jos ko. komisarion ikkunan alla olisi samanlainen yöllinen rallirata kuin minulla ja monella muulla niin poliisi olisi ottanut jo ongelman poistamisen ykkösprioriteetikseen.
Komisario voi kuvitella tilannetta omalle kohdalleen:
Klo on jo 00.10 ja aamulla töihin lähtö klo 06.00.
Ikkunat on pakko kuumuuden takia pitää yölläkin auki.
Illasta lähtien 15 metrin päässä olevalla tiellä jatkunut karmea edestakaisin päristely vain jatkuu eikä loppua kuulu.
2-6 erittäin pahaäänistä mopoa tuntuu rälläävän tietä edestakaisin, kilpaako ajavat vai mitä ihmettä.
Vauhtiakin tuntuu olevan ja äänet on sellaiset että tuskin on vakioviritykset koneissa.
Kun asiasta valitetaan niin poliisin toimesta syyllistetään lähinnä ihmisiä joita mopoilu häiritsee ja komisario sanoo että "Miksi päristelyyn pitäisi puuttua..."
Vieläkö pitää ihmetellä kansalaisten omankädenoikeutta jos poliisilla on todelliseen ongelmaan tuollainen asenne?
Komisario vähättelee mopopoikien häiriköintiä!
57
975
Vastaukset
- kiitospoliisit
Kyllä noista yöllä on häriöä niillä alueilla missä nämä nyt vaan päristelevät.
Suuret kiitokset kuitenkin kuuluu poliisille joka on nähty usein päivystävän ja ajavan nepenmäen koulun lähettyvillä,tuolla on tehostettu valvontaa niin että pörräys lienee lakkaa väkisinkin.
Siitä hyin suuret kiitokset virka vallalle. Alue tuntuu hyvin turvalliselta kun poliisi valvoo ja hallitsee aluetta.- onhansekyllävaivalloista
Voisivat yöaikaan päivystää myös noljakan ostarin ympäristössä ja erkinpellontiellä. Väinöläntien risteys olisi erinomainen paikka nähdä todellinen tilanne ja mitata nopeuksia molemmista suunnista. Jos vaikka ABC:n reissulla sen verran viittis.
- Ykätti
Hyvä, että ajavat. Pöristelkää pojat vaan ihan kunnolla. Saapihan Ykät tekemistä, kun kyttäävät.
- avohoito
Onko sulla muuallakin vikaa kuin päässä?
- Väntti
Hah. Se on hyvä että kyyläävät ukot saavat itselleen tekemistä, kun mopo-poikia kyttäävät ja näille uhoavat. Nämä uhoavat ukot onkin yleensä juuri sellaisia, että uskaltavat keskenkasvuisille mopoilijoille uhota oman käden oikeuttaan. Mutta jos vastassa on oikea mies, niin silloin on näille uho-pelleillä pupu pöksyssä. Se on helppo esittää mahtavaa ala-ikäisille. Mutta miesten seurassa tulee äitiä ikävä. Hyvä pojat. Muistakaa ajella mopolla ja paljon
- Ykäonkova
Väntti kirjoitti:
Hah. Se on hyvä että kyyläävät ukot saavat itselleen tekemistä, kun mopo-poikia kyttäävät ja näille uhoavat. Nämä uhoavat ukot onkin yleensä juuri sellaisia, että uskaltavat keskenkasvuisille mopoilijoille uhota oman käden oikeuttaan. Mutta jos vastassa on oikea mies, niin silloin on näille uho-pelleillä pupu pöksyssä. Se on helppo esittää mahtavaa ala-ikäisille. Mutta miesten seurassa tulee äitiä ikävä. Hyvä pojat. Muistakaa ajella mopolla ja paljon
Naulan kantaan! Ykät on kuin rakkikoiria. Kova huuto ja melskaus varsinkin nuorille pojille. Mutta, kun vastaan asettuu aikaihminen niin ollaan aivan pashat housussa. Huono itsetunto tällaisilla uhoajilla. Puheissaan mahtavia, mutta teot aivan nolla! Teineille uskaltaa jokainen uhota!
- UskomatonIdiootti
Väntti kirjoitti:
Ettäkö ruumiinvoimiltaan heikompia saa häiriköidä kun on "oikea mies"?
Eihän tässä, oi aivovammainen, ole kysymys ruumiin voimista vaan yleisen häiriön aiheuttamisesta ja jopa liikenne rikkomuksista jotka kuuluu poliisin tehtäväkenttään. Ei kenenkään "Ykän" pitäisi edes tarvita puuttua mopohäiriköintiin jos poliisi hoitaisi hommansa.
Jos paskarakkilauma yöt häiriköi ihmisten yörauhaa niin kyllähän siitä joku voi tulla sanomaankin, mutta idiootithan reagoivat siihen vain haistattelemalla ja kengille syljeksimällä ja häiriköinti vain jatkuu. Onko niin hiton vaikea tajuta että jos teillä mielestänne on OIKEUS päristellä missä ja milloin huvittaa, niin vielä parempi oikeus on alueen asukkailla nukkua yönsä rauhassa. - poliisinpoikiako
Väntti kirjoitti:
Mikäs sun aivos on syövyttänyt?
- Mopottelija
UskomatonIdiootti kirjoitti:
Ettäkö ruumiinvoimiltaan heikompia saa häiriköidä kun on "oikea mies"?
Eihän tässä, oi aivovammainen, ole kysymys ruumiin voimista vaan yleisen häiriön aiheuttamisesta ja jopa liikenne rikkomuksista jotka kuuluu poliisin tehtäväkenttään. Ei kenenkään "Ykän" pitäisi edes tarvita puuttua mopohäiriköintiin jos poliisi hoitaisi hommansa.
Jos paskarakkilauma yöt häiriköi ihmisten yörauhaa niin kyllähän siitä joku voi tulla sanomaankin, mutta idiootithan reagoivat siihen vain haistattelemalla ja kengille syljeksimällä ja häiriköinti vain jatkuu. Onko niin hiton vaikea tajuta että jos teillä mielestänne on OIKEUS päristellä missä ja milloin huvittaa, niin vielä parempi oikeus on alueen asukkailla nukkua yönsä rauhassa.Täällähän on vihaisia setiä. Sama uho päällä kuin mopopojillekin. Taidatte olla niitä omasta mielestä mahottoman kovia jätkiä. Olkaa huoleti. Mopolla ajokelejä riittää vielä pitkälle. Pääsette tekin taas esittämään kovaa poikaa, kun lähdette pikkupojille uhoamaan. Ei muuta kuin päristelemisiin.
- ajokelitalkaaollalopussa
Mopottelija kirjoitti:
Täällähän on vihaisia setiä. Sama uho päällä kuin mopopojillekin. Taidatte olla niitä omasta mielestä mahottoman kovia jätkiä. Olkaa huoleti. Mopolla ajokelejä riittää vielä pitkälle. Pääsette tekin taas esittämään kovaa poikaa, kun lähdette pikkupojille uhoamaan. Ei muuta kuin päristelemisiin.
Mikäs se sellainen sankari sitten on joka uhoaa tuolleen yöunensa häiriköinnin takia menettäneille vanhoille eläkeukoille? Oottepa todella kovia jätkiä kun uskallatte ihan vaareille vittuilla ja heidän yörauhaansa häiritä! Vapaudenristihän 1.lk teille pitäisi rohkeudesta myöntää.!
Tosin armeijassahan teistä ei mihinkään ole kun tulee jo eka viikolla mammaa ikävä ja tullaan pois maitojunnalla taas kavereiden kanssa päristelemään. - tyhmästäpäästäkärsii
Väntti kirjoitti:
No onpahan siinä venkulalla oikeustaju pahasti vinossa... Tuollaisilta ei nyt voi tuon kummempaa aivotyötä odottaakaan. Ehkäpä se vielä arki tulee vastaan ja venkulakin huomaa että koskeehan se laki häntäkin ja oikeuksia on muillakin kuin hänellä. Myös se olisi hyvä tajuta että oikeuksia ei ole ilman velvollisuuksia, sen tajuaminen olisi näille venkuloilla paljon hyödyllisempää kuin kelan puhelinnumero. Valitettavasti tyhmä pää tekee sen että se tajuaminen tulee venkulalle usein vasta poliisin ja käräjätuvan kautta...
- mopedillavaan
Heh. Älkäähän nyt sedät pullaan tukehtuko. Taitaa käydä tunteiden päälle tämä mopoilu. Eikö teillä ole lapsena ollut mopoa, vai mikä ahdistaa.?Vai onko tämä syksyn läheisyys saanut mielenterveyden epävakaaksi? Vai onko testosterotasot jo alhaalla ja miesten vaihdevuodet alkaneet? hehee.
- aattelepaite
mopedillavaan kirjoitti:
Heh. Älkäähän nyt sedät pullaan tukehtuko. Taitaa käydä tunteiden päälle tämä mopoilu. Eikö teillä ole lapsena ollut mopoa, vai mikä ahdistaa.?Vai onko tämä syksyn läheisyys saanut mielenterveyden epävakaaksi? Vai onko testosterotasot jo alhaalla ja miesten vaihdevuodet alkaneet? hehee.
Mikäs sinun tajuntaasi rajoittaa?
Noh, otetaanpa rautalankaesimerkki, ehkäpä sinäkin tajuat:
Asut kerrostaloalueella. Asunnossasi on tosi kuuma ja joudut öisinkin pitämään ikkunat auki että saisit nukuttua.
Minä tulen muutaman kaverini kanssa talosi lähistölle yöllä ajelemaan ja rälläämään laittomilla äänenvaimennuksilla varustetuilla ja viritetyillä mopoillamme joista lähtee ihan helvetillinen ääni. Ääni ja meteli on sellaista että sinun nukkumisestasi ei tule yhtään mitään.
Tätä jatkuu koko kesän ajan, yöstä toiseen. Eikö rupeaisi vituttamaan?
Sitten minä tulen kysymään sinulta että mikä ahdistaa... Nyt sinua vituttaa jo entistä enemmän ja alat vilkuilla ympärillesi etsien jotakin kättä pidempää...
Tai ei, ei tämä ole hyvä esimerkki.
Sinähän pärräät öisin siellä ihmisten riesana ja nukut päivisin kun muut lähtee väsyneenä päivän askareisiinsa...
Mutta otetaanpa toinen esimerkki:
Sinä tulet aamuyöstä kotiisi ja menet nukkumaan päiväksi hyvin päristellyn yön jälkeen.
Minä tuon halkokuorman lähistölle ja alan moottorisahalla sahata klo 7 aamulla ja jatkan sitä klo 17 asti, tauotta. Urakka kestää muutaman viikon.
Alkaisiko vituttaa? Kävisin kysymässä että mikä ahdistaa? Vituttaisiko vielä enemmän? - poijanrakkulat
Väntti kirjoitti:
Se saattaa vaan olla niin että ne "tosimiehet" pian puuttuu ihan oikeasti asiaan kun vielä vähän vieteriä venytätte. Se on sitten ihan sama onko vastassa teinejä vai oikeita miehiä, joita muuten tuskin mopoporukoista edes löytyy.
- uiuiuipahasetätorui
poijanrakkulat kirjoitti:
Se saattaa vaan olla niin että ne "tosimiehet" pian puuttuu ihan oikeasti asiaan kun vielä vähän vieteriä venytätte. Se on sitten ihan sama onko vastassa teinejä vai oikeita miehiä, joita muuten tuskin mopoporukoista edes löytyy.
mopoilevien pissipöksyjen porukassa ei ole miehiä ja tuskin niistä miehiä tuleekaan, isiä huutavat avukseen kun joku heitä toppuuttelee
- Ilmalämpömopo
uiuiuipahasetätorui kirjoitti:
mopoilevien pissipöksyjen porukassa ei ole miehiä ja tuskin niistä miehiä tuleekaan, isiä huutavat avukseen kun joku heitä toppuuttelee
On taas kovat ukot täällä uhoamassa. Ihan hirvittää. Hirmusia uhkauksia. Kyllä pitää ihan ihmetellä, että on lapsellista porukkaa täällä. Oman käden oikeudesta täällä uhoatte. Ete ole oman käden oikeutta antaneet kuin omalle bibelille. Siinä teidän tosimiesrankaisut. Ja piruako nukutte lasit aukia. Ei minun tarvitse nukkua lasit auki, kun kaksi ilmalämpöpumppua huolehtii miellyttävästä ilmastosta talossa. Nämä on niitä elämän valintoja.
- ilmalämpöhomo.olet
Ilmalämpömopo kirjoitti:
On taas kovat ukot täällä uhoamassa. Ihan hirvittää. Hirmusia uhkauksia. Kyllä pitää ihan ihmetellä, että on lapsellista porukkaa täällä. Oman käden oikeudesta täällä uhoatte. Ete ole oman käden oikeutta antaneet kuin omalle bibelille. Siinä teidän tosimiesrankaisut. Ja piruako nukutte lasit aukia. Ei minun tarvitse nukkua lasit auki, kun kaksi ilmalämpöpumppua huolehtii miellyttävästä ilmastosta talossa. Nämä on niitä elämän valintoja.
No niin, tyhmähän tämä sitten oli, sitähän tässä on jo arveltukin!
Vai oman käden oikeus se pissipöksyä nyt pelottaa? Sillä samalla oikeudellahan te itse olette järjestys- ja tieliikennelakia ja moottoriajoneuvoasetusta rikkoneet koko kesän.
Sehän on hyvä että kermapeppulapsille on isi laittanut ilmalämpöpumpun ettei tule kuuma kun päivät menee makaillessa. Siitäkö se paskasakki meitä rankaisee kun meillä ei ole mahdollisuutta syystä tai toisesta sitä asuntoihimme asentaa? (Yksi vahva syy siihen voi olla ilmalämpöpumppuihin kielteisesti suhtautuva taloyhtiö). Mutta tuskinpa kukaan enää teiltä jaksaa odottakaan ympäristön huomioon ottamista ja empatiakykyä, etteköhän saa sitä mitä tilaattekin. - Metsä.vastaa
Ilmalämpömopo kirjoitti:
Kuulehan. Ollaan tulossa aikaan jolloin teidän oikeuksistanne ja mukavuudestanne välitetään tasan yhtä vähän kuin te välitätte toisten oikeuksista ja mukavuudesta.
- Ilmalämpömopo
aattelepaite kirjoitti:
Mikäs sinun tajuntaasi rajoittaa?
Noh, otetaanpa rautalankaesimerkki, ehkäpä sinäkin tajuat:
Asut kerrostaloalueella. Asunnossasi on tosi kuuma ja joudut öisinkin pitämään ikkunat auki että saisit nukuttua.
Minä tulen muutaman kaverini kanssa talosi lähistölle yöllä ajelemaan ja rälläämään laittomilla äänenvaimennuksilla varustetuilla ja viritetyillä mopoillamme joista lähtee ihan helvetillinen ääni. Ääni ja meteli on sellaista että sinun nukkumisestasi ei tule yhtään mitään.
Tätä jatkuu koko kesän ajan, yöstä toiseen. Eikö rupeaisi vituttamaan?
Sitten minä tulen kysymään sinulta että mikä ahdistaa... Nyt sinua vituttaa jo entistä enemmän ja alat vilkuilla ympärillesi etsien jotakin kättä pidempää...
Tai ei, ei tämä ole hyvä esimerkki.
Sinähän pärräät öisin siellä ihmisten riesana ja nukut päivisin kun muut lähtee väsyneenä päivän askareisiinsa...
Mutta otetaanpa toinen esimerkki:
Sinä tulet aamuyöstä kotiisi ja menet nukkumaan päiväksi hyvin päristellyn yön jälkeen.
Minä tuon halkokuorman lähistölle ja alan moottorisahalla sahata klo 7 aamulla ja jatkan sitä klo 17 asti, tauotta. Urakka kestää muutaman viikon.
Alkaisiko vituttaa? Kävisin kysymässä että mikä ahdistaa? Vituttaisiko vielä enemmän?Haahahahaaaa. Taisi mennä setällä tunteisiin, kun aloit nimittelemään. Kypsää käytöstä. Heheee. Ilmalämpöpumppuihin muka kielteisesti suhtautuva taloyhtiö. Mikä taloyhtiö. Milloin vuokrakasarmeihin on ilmalämpöpumppuja laitettu? Sulla ei ole rahaa siis pumppuun. Nyt ei tule naurulle loppua. Heehe hee he heeee.
- ilmalämpöhomo
Ilmalämpömopo kirjoitti:
Haahahahaaaa. Taisi mennä setällä tunteisiin, kun aloit nimittelemään. Kypsää käytöstä. Heheee. Ilmalämpöpumppuihin muka kielteisesti suhtautuva taloyhtiö. Mikä taloyhtiö. Milloin vuokrakasarmeihin on ilmalämpöpumppuja laitettu? Sulla ei ole rahaa siis pumppuun. Nyt ei tule naurulle loppua. Heehe hee he heeee.
Nyt ei "kypsä" filosofiasi oikein aukea... Siis, jos ei ole rahaa ilmalämpöpumppuun on velvollinen kärsimään mopopoikien aiheuttamaa häiriötä, niinkö?
Miten kenenkään rahattomuus tähän häiriöasiaan liittyy?
Selitäpä sitten omin sanoin kuinka vuokra- tai omistusasuntojen asukkaiden rahattomuus oikeuttaa heidän häritsemisensä?
Eikö köyhillä, vanhoilla, sairailla vuokra-asunnoissa asuvilla ole sitten oikeutta häiriöttömään asumiseen ja yöuniin? Mistä olet tuollaisen käsityksen ominut?
Anteeksi nyt, tuli sinun aivoillesi aivan liian monimutkaista tekstiä, enkä odotakaan että pystyisit tätä asiaa päässäsi työstämään.
Turha sinun on enää mitään kirjoitella, kaikki jo tietää että olet mistään piittaamaton itsekeskeinen aivoton luonnehäiriöinen pilalle lellitty penska josta ei koskaan tule oivaeläjää ja yhteiskunnan hyödyllistä jäsentä.
Jatka vaan yöpäristelyäsi ja ilmapumppuhuoneessa päivälepoasi - Ilmalämpömopo
ilmalämpöhomo kirjoitti:
Nyt ei "kypsä" filosofiasi oikein aukea... Siis, jos ei ole rahaa ilmalämpöpumppuun on velvollinen kärsimään mopopoikien aiheuttamaa häiriötä, niinkö?
Miten kenenkään rahattomuus tähän häiriöasiaan liittyy?
Selitäpä sitten omin sanoin kuinka vuokra- tai omistusasuntojen asukkaiden rahattomuus oikeuttaa heidän häritsemisensä?
Eikö köyhillä, vanhoilla, sairailla vuokra-asunnoissa asuvilla ole sitten oikeutta häiriöttömään asumiseen ja yöuniin? Mistä olet tuollaisen käsityksen ominut?
Anteeksi nyt, tuli sinun aivoillesi aivan liian monimutkaista tekstiä, enkä odotakaan että pystyisit tätä asiaa päässäsi työstämään.
Turha sinun on enää mitään kirjoitella, kaikki jo tietää että olet mistään piittaamaton itsekeskeinen aivoton luonnehäiriöinen pilalle lellitty penska josta ei koskaan tule oivaeläjää ja yhteiskunnan hyödyllistä jäsentä.
Jatka vaan yöpäristelyäsi ja ilmapumppuhuoneessa päivälepoasiHarmittaako sinua, kun sinulla ei ole varas ilmalämpöpumppuun? Ja minulla on. Minua ei mopon pörinä haittaa ja sinua haittaa. Näin ne elämän kortit jaetaan. Mulle tuli hyvät kortit ja sulle ne paskat. Älä menetä toivorikkauttasi. Sinussa on paljon vihaa, kun kirjoitustasi lukee. Varmaan ne laskeneet testotasot. Heh.
- isälläsonrahaaeisulla
Ilmalämpömopo kirjoitti:
Harmittaako sinua, kun sinulla ei ole varas ilmalämpöpumppuun? Ja minulla on. Minua ei mopon pörinä haittaa ja sinua haittaa. Näin ne elämän kortit jaetaan. Mulle tuli hyvät kortit ja sulle ne paskat. Älä menetä toivorikkauttasi. Sinussa on paljon vihaa, kun kirjoitustasi lukee. Varmaan ne laskeneet testotasot. Heh.
Vihaa on myös käänteistä kuten hajatelmasi osoittaa.
Ei minua harmita yhtään sinun lämpöpumppusi eikä sekään persedildosi.
Minua harmittaa yöllinen moponpärinä riippumatta siitä paljonko rahaa on minulla tai päristelijöillä tai heidän isillään.
Jos sinulla asiat on niin hyvin ettei mopon pörinä sinua haittaa, niin silloin se ei mielestäsi haittaa muitakaan ja jos haittaa niin ei se haittaa, vai...?
Sinulle raha näköjään oikeuttaa kaiken. No, sitä korkeammaltahan tipahdat kun totuuteen heräät. - Ilmalämpömopo
isälläsonrahaaeisulla kirjoitti:
Minua harmittaa yöllinen moponpärinä riippumatta siitä paljonko rahaa on minulla tai päristelijöillä tai heidän isillään.
Jos sinulla asiat on niin hyvin ettei mopon pörinä sinua haittaa, niin silloin se ei mielestäsi haittaa muitakaan ja jos haittaa niin ei se haittaa, vai...?
Sinulle raha näköjään oikeuttaa kaiken. No, sitä korkeammaltahan tipahdat kun totuuteen heräät.Persedildo? Peilaatko omia fantasioitasi nyt meihin. Ps. Nukutti hyvin, kun oli ikkunat kiinni. Eikä raha oikeuta kaikkeen. Takaa vaan hyvät yöunet. Huomenta vaan. Muista pestä se dildosi.
- dildottaja
isälläsonrahaaeisulla kirjoitti:
Sinulle raha näköjään oikeuttaa kaiken. No, sitä korkeammaltahan tipahdat kun totuuteen heräät.Sinähän voisit ottaa sen perädildosi ja pelotella sillä mopoilijoita. Vielä jos ois dildon käressä sitä ihteään, niin loppus mopoilut. Jos se siis joskus on pois nanuristasi, niin silloin.
- eikös.näin
Ilmalämpömopo kirjoitti:
Persedildo? Peilaatko omia fantasioitasi nyt meihin. Ps. Nukutti hyvin, kun oli ikkunat kiinni. Eikä raha oikeuta kaikkeen. Takaa vaan hyvät yöunet. Huomenta vaan. Muista pestä se dildosi.
Kaiken oikeuden mukaan jokaisen pitäisi saada nukkua yönsä ilman häiriötä riippumatta siitä onko heillä varaa sijoittaa rauhalliseen ympäristöön vai ei.
Miksi asukkaiden pitää maksaa rauhastaan ostamalla kallis ilmalämpöpumppu että saavat nukkua yönsä rauhassa?
Eikö tämä ole vähän nurinkurista ajattelua? Jos vaikka joku maanviljelijä haluaa säilyttää lietelantavaunuaan ikkunani alla niin minunko pitäisi hajuhaitan poistamiseksi investoida kaasunaamarit ja talotuulettimet ettei se haittaisi minua?
Kyllähän näistä asioista pitää vastuussa ja maksumiehenä olla vain ja ainoastaan ne jotka sen haitan aiheuttaa. - ViritettyMopo
mopedillavaan kirjoitti:
Niin kauan kuin muistan, on mopoilua harrastavaa nuorisoa ollut, ja pärinää.
Nyt koulujen alettua eivät enää yöllä päristele, että eipä ole aihetta valittaa. Ja korvatulpatkin on keksitty.
Jos mopoilu loppuisi, keksisivät kyylät muuta valitettavaa. - poikiapippelikiinnostaa
dildottaja kirjoitti:
Sinähän voisit ottaa sen perädildosi ja pelotella sillä mopoilijoita. Vielä jos ois dildon käressä sitä ihteään, niin loppus mopoilut. Jos se siis joskus on pois nanuristasi, niin silloin.
Ei uskalla kun ne pärinähomothan ryöstäisi sen käsistä ja sitten tappelisivat ja räyhäisivät yöt siitä kenen vuoro sitä nyt on käyttää. Ei sitä sen pärinän lisäksi enää jaksaisi kuunnella. Toisaalta kuivatettu hevosen suoro voisi oikein annosteltuna selän ja hartioiden seutuun ollakin oiva lääke möpövirukseen...
- Möksylänkky
ViritettyMopo kirjoitti:
Niin kauan kuin muistan, on mopoilua harrastavaa nuorisoa ollut, ja pärinää.
Nyt koulujen alettua eivät enää yöllä päristele, että eipä ole aihetta valittaa. Ja korvatulpatkin on keksitty.
Jos mopoilu loppuisi, keksisivät kyylät muuta valitettavaa.Joo. Naulan kantaan kirjoitettu. Aina pitää jostain valittaa.
- mopolla
Ei ne mopot häiriköi siellä ABC:llä, kadulle pitäis lähteä partioimaan. Eipä se onnistu kun napanuora on lyhyt ja kiinni absin tiskissä. Komisariot vähättelee kaikkea, kun aina on oma lehmä ojassa. Ei poliisilla riittänyt resursseja, kun mopolla rallaaja tönäisi pikkupojan pyörineen kumoon. Hyvä ettei kaadettu saanut syytettä. Näin Joensuussa...
- Komisario.nukkuu.yönsä
Mksi vaivaisi komisariota? Eihän komisario itse asu siellä pärinä alueilla, sitä ei siis ongelma kosketa millään lailla. Kun komisariota ei häiritse, niin ei ole myöskään mitään ongelmaa.
Kyseessähän on vuokra-alue, näin ongelmaa myös vähätellään.
Tämä päristely jos sattuisi olemaan jossain varakkaiden omakotitalojen piirissä, niin todennäköisesti asiaan puututtaisiin herkemmin.
Tässäkin asiassa aratkaisee kansalaisten asema. - Mielipide_100a
Uskon syvästi että suurinosa mopopojista/tytöistä ajaa nätisti. mutta se pieni paskapää joukko poistaa äänenvaimentimen ja ajaa paskarinkiä.. mopo romuttamoon suoraan kun jää kiinni viritetystä/äänekäästä moposta. ei vakio mopo pidä kovin paljoa ääntä. on sen verran hyvät äänenvaimentimet, ihan katalysaattoreilla ettei käryä tule nenään..
- pärinähelvetti
Totta. Kyllähän ne perseilijät pääsääntöisesti tulee niistä luuserikodeista joissa vanhemmatkin ovat menettäneet elämänsä hallinnan joa aikoja sitten. Näkyyhän tuo jo muutamista kommenteista tälläkin palstalla. Poliiseilta vaan kova linja tähän asiaan, ei se muuten lopu!
Asiallinen mopoilu ei häiritse ketään, kyllähän tuo häirintä on ihan tarkoituksellista kiusantekoa noilta muutamilta p....reijiltä. - mopoonmoottoripolkupyörä
pärinähelvetti kirjoitti:
Totta. Kyllähän ne perseilijät pääsääntöisesti tulee niistä luuserikodeista joissa vanhemmatkin ovat menettäneet elämänsä hallinnan joa aikoja sitten. Näkyyhän tuo jo muutamista kommenteista tälläkin palstalla. Poliiseilta vaan kova linja tähän asiaan, ei se muuten lopu!
Asiallinen mopoilu ei häiritse ketään, kyllähän tuo häirintä on ihan tarkoituksellista kiusantekoa noilta muutamilta p....reijiltä.Minä taas luulen että mopedistihäiriöporukat tulevat juuri varakkailta omakotialueilta joiden asukkaat katsovat oikeudekseen tehdä mitä tykkäävät köyhistä piittaamatta. Mitäpä rupusakin yöunista kun itse voi päiväksi vetäytyä rauhalliselle alueelle hiljaiseen, ilmastoituun taloon päiväksi lepäämään että yöllä jaksaa taas päristellä köyhien iloksi. Ja isi maksaa...
- asdfasf
mopoonmoottoripolkupyörä kirjoitti:
Minä taas luulen että mopedistihäiriöporukat tulevat juuri varakkailta omakotialueilta joiden asukkaat katsovat oikeudekseen tehdä mitä tykkäävät köyhistä piittaamatta. Mitäpä rupusakin yöunista kun itse voi päiväksi vetäytyä rauhalliselle alueelle hiljaiseen, ilmastoituun taloon päiväksi lepäämään että yöllä jaksaa taas päristellä köyhien iloksi. Ja isi maksaa...
Molemmat tilanteet on ihan helvetin liioteltuja ja tulee selvästi ihmisiltä jotka ei tiedä mistä puhuvat. Jollain viritetyllä mopolla ajaminen ei tarkoita sitä että olisi jotenkin kieroon kasvatettu, vaan sitä että 2 tahtien toiminta kiinnostaa eikä jaksa ajaa 45kmh ja hyytyillä ylämäkiin. Voisin väittää että 90% vaihteellisista mopoista on jollain tapaa muunneltu. Tuo äänenvaimennin juttukaan ei ole ihan täysin totta koska vaan muutamassa mopomallissa on oikeasti hiljaset äänenvaimentimet. Monet on hyviä sen vuoden ja sitten alkaa pitämään meteliä.
- MopoOnMoottoriajoneuvo
asdfasf kirjoitti:
Molemmat tilanteet on ihan helvetin liioteltuja ja tulee selvästi ihmisiltä jotka ei tiedä mistä puhuvat. Jollain viritetyllä mopolla ajaminen ei tarkoita sitä että olisi jotenkin kieroon kasvatettu, vaan sitä että 2 tahtien toiminta kiinnostaa eikä jaksa ajaa 45kmh ja hyytyillä ylämäkiin. Voisin väittää että 90% vaihteellisista mopoista on jollain tapaa muunneltu. Tuo äänenvaimennin juttukaan ei ole ihan täysin totta koska vaan muutamassa mopomallissa on oikeasti hiljaset äänenvaimentimet. Monet on hyviä sen vuoden ja sitten alkaa pitämään meteliä.
On käyttäjän vastuulla että ajokki on ja pysyy laillisessa kunnossa. Jos mopo kulkee kovempaa kuin 45 kmh, se on laiton ja vaatii moottoripyöräkortin ja muutoskatsastuksen, onko vaikea tajuta?
Jos äänenvaimennin ei toimi enää vuoden jälkeen niin pitää ostaa ja asentaa uusi, näinhän autojenkin kanssa menetellään. Mopoille pakollinen vuosikatsastus ja ajoneuvovero niin olisi monta murhetta vähemmän. - Rapahousupaappa
asdfasf kirjoitti:
Kaikki mopot on riittävän hiljaisia suoraan kaupan hyllyltä. En ymmärrä miksi mopoihin ylipäätään pitää saada pahat äänet, kun se paha ääni ei tuo sitä vauhtia. Nykyiset nulikat ei tiedä että tehoputkia on ollut ennenkin, mutta ennen tehoputken päähän laitettiin äänenvaimennin. Kulkupuoli ei hiljennyt siitä lainkaan. Solifer-suzuki oli kasarin loppupuolella ja uutena niin hiljainen että sitä haukuttiin sähkömopoksi. 2-tahti moottori, mutta erittäin hiljainen pakoääni ja moottori ei ääntänyt juuri mitään.
- pappamyös
Rapahousupaappa kirjoitti:
Kaikki mopot on riittävän hiljaisia suoraan kaupan hyllyltä. En ymmärrä miksi mopoihin ylipäätään pitää saada pahat äänet, kun se paha ääni ei tuo sitä vauhtia. Nykyiset nulikat ei tiedä että tehoputkia on ollut ennenkin, mutta ennen tehoputken päähän laitettiin äänenvaimennin. Kulkupuoli ei hiljennyt siitä lainkaan. Solifer-suzuki oli kasarin loppupuolella ja uutena niin hiljainen että sitä haukuttiin sähkömopoksi. 2-tahti moottori, mutta erittäin hiljainen pakoääni ja moottori ei ääntänyt juuri mitään.
Niinpä. Mutta kun näille imbesilleille onkin tärkeintä kova ääni ja se että heidät huomataan.
- nääin
MopoOnMoottoriajoneuvo kirjoitti:
On käyttäjän vastuulla että ajokki on ja pysyy laillisessa kunnossa. Jos mopo kulkee kovempaa kuin 45 kmh, se on laiton ja vaatii moottoripyöräkortin ja muutoskatsastuksen, onko vaikea tajuta?
Jos äänenvaimennin ei toimi enää vuoden jälkeen niin pitää ostaa ja asentaa uusi, näinhän autojenkin kanssa menetellään. Mopoille pakollinen vuosikatsastus ja ajoneuvovero niin olisi monta murhetta vähemmän.Väitinkö että viritys on laillista? Poliisit kyllä sallii vielä pienen virityksen eli n. 55kmh ja enemmänkin jos mopo on muuten hyvässä kunnossa ja on mukava poliisi. 65kmh on se poliisien standardi jolloin mopo luokitellaan moottoripyöräksi ja kortti lähtee. Pienemmästä annetaan yleensä pieni sakko ja kilpi pois.
- Nuoruusvauhdissa.OK
HANAA tytöt ja pojat!
- 2-t.kieltoon
Nooo, antakaahan nyt mennä. Vielä siinä HANAssa tulenee rajoitinkin vastaan...
- HANAaaaa
2-t.kieltoon kirjoitti:
Nooo, antakaahan nyt mennä. Vielä siinä HANAssa tulenee rajoitinkin vastaan...
Talla pohjaan ja tuulen vietäväksi!
- Siemiehyötyöhehhehhee
Palstalla hersyy riemastuttavasti aito karjalainen elämäniloisuus.
- willewalo
EI, vaan ihan aito sudeettisavolainen puhdas itsekeskeisyys ja kyvyttömyys ottaa muut huomioon.
Tässä täkäläiset mopolapset ovat mestareita. Ilmeisesti "viisaiden" isiensä opettamia...
- PirunVanhaIhmisolio
Kiitos poliisille tai muhameetille tai kenelle vaan,mutta meidän nurkilla on pärinät loppuneet pari yötä sitten.Yks mulkero m-pyörää ulvottava primitiivi on kans hiljentynyt.Sipilä,orpo ja katolitimppa aa-uuu.
- birdbay
Täällä provoilevat trollit kiusaavat toisiaan. Olipa toinen mitä mieltä tahansa niin aina toinen väittää vastaan.
Mopo-ongelmaa ei ole enää muutaman kuukauden päästä kun on taas tiet ummessa ja 25 pakkasta. Sitten pääsee valittamaan taas teiden hoidosta ja yms. - kesä-erkki
Sateita ja ilman viilenemistä, niin siinä alkaa pussamössöpäristelijät karsiutumaan kesän mopoiluistaan.
- mopetinkakki
Minä olen kakki. Olen housussa. En tykkää mopoista kun se on kova ääni. Olen vain kakki.
- Pois.päältä.ja.roskiin
No, siinä tapauksessa masiinassa on katkaisijan nappi, jossa lukee on/off.
Off-nappi päälle nyt.
- Duunari_miess
Jos kersat ja komisariot ovat niin v*tun tyhmiä etteivät älyä mitä käytöksellään aiheuttavat, niin kun me v*ttuuntuneet heräämme aamulla niin mennään päristelemään vaikka ruohonleikkuria tuon angstisen teinin ja komisarion ikkunan alle. Saa maistaa samaa p*skaa takaisin.
Mistä lähtien moporaivoavat ovat saaneet tieliikennelain mukaan ajaa rinnakkain ajoradalla? Jos jää alle, niin voivoi.. - UusiPuskuri
Sain autooni uuden puskurin naarmuuntuneen ja lommoisen tilalle. Mopoangsti maksoi sen..tai sen iskä.. ja taisi maksaa samalla sakot viritetystä moposta xD xD xD
Suosittelen muillekkin kun mopoangsti ei älyä pitää turvaväliä vaan pitää itseään superhenkilönä reaktioidensa suhteen xD Oli aika huono. - Kanttupentti
Mopoangstimies vaikuttaa älyn jättiläiseltä. Hahahhaaaaaaa.
- JormaIsi
Tuohan on älykästä; jos teiniangsti on liikennehomo ja roikkuu perseessä. Jos auto jarruttaa ja teiniangsti ajaa perään, niin sen omaa hölmöyttähän se on :D Tyhmyydestä sakotetaan.. jopa angstiteinin vanhempia :D ;
- Olikivaa
Me eläkeläiset vasta rassattiinkin mopoilla nuorena todella paljon. Pudotettiin kantta, vaihdettiin välityksiä, suurennettiin pako- ja imuaukkoja ja pakoputkista ylimääräinen pois. Nyt samat ilkeävät valittaa. Onkos teillä nykyisillä pojilla samanlainen flaksi tyttöjen kanssa kun meillä? Kyyditettiin tyttöjä ja välillä pysähdyttiin pussailemaan. Nyt kyllä tytöilläkin taitaa olla jo skoottereita ym.
- KOLU
aivan joensuun poliisi pelkureita ja omia poikia mukana tiedän. pelkäävät kontaktia nähty on, järkkäri hoitelee parikin poliisia helposti.etsivän työssä åssä ja k market naiset varastaa eniten reijola ja joensuu 67% tänä kesänänä 4 0-55V- JOEN YÖ APTEEKKI JOKU KOHDE.
Tuskin laki kieltää mopolla ajamisen yöllä! :)
- köyhättyhmätjarumat
Mutta terveen järjen kyllä pitäisi kieltää, ainakin epäkuntoisilla mopoilla jotka tunnistaa helposti jo äänestä.
Jos ei ole varaa pitää mopoaan kunnossa, sellaisessa kuin se on uutena, niin miksi pitää edes ajella? Laki kyllä kieltää epäkuntoisella mopolla ajamisen päivälläkin.
Vai onko se metelin ja häiriön aiheuttaminen muille ihmisille öisin niin hirmuisen kivaa?
- Olikivaa
Me eläkeläiset ajettiin aikanaan lähes kaikki mopoilla jo alaikäisinä. Vanhat mopot oli jo meillä köyhimmilläkin 13-vuotiaina. Sai ajaa päivän ja toinen piti korjailla ja viritellä. Äänet oli selvästi kovemmat kuin nykyisissä. Sen aikaisilta vanhoilta ukoilta kun ostettiin mopo, niin ensimmäisenä pakoputkesta ylimääräinen pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v16338Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3771936Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2471664Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281639Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2841343- 651069
- 731043
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61789- 47776
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25739