Määrittääkö tausta sinut, minut ja Hentun Liisan?

Aikuinen____

Jos henkilö kertoo elämäntarinansa, niin luuletko tuntevasi hänet ja tietäväsi ,millainen hän ja hänen ajatuksensa ovat nyt, tänään?

Loppuelämäni ensimmäinen päivä
https://www.youtube.com/watch?v=cBt12oWLjCo

25

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korppis11

      Kyllä uskon, ymmärrän paremmin ihmistä joka on rehellinen. En luule enkä luulottele, en vääristele totuutta jos tunnen vähänkin ihmistä, jonka kanssa kommunikoin.

      • Aikuinen____

        @korppis11

        Tuota mieltä arvelinkin sinun olevan, kun taustaani kyselit ketjussa: Nykyaikaa: 1 vuosi optio jatkokaudesta-parisuhde

        Minä en pidä hyvänä käytöksenä, että random-tavallinen-ihminen kyselee vieraiden ihmisten henkilökohtaisia asioita missään eikä varsinkaan tällaisilla julkisilla keskustelupalstoilla.
        Kukin kertoo, mitä itse haluaa.
        Asioista voi keskustella ilman noita tietoja.


      • korppis11

        Katsos, kauan näissä piireissä kirjoittaneena tunnen hyvin mm. plus 60-palstan kirjoittajien taustoja ja pystyn ounastelemaan heidän aloituksiensa tarkoituksia.

        Sinua en tunne.

        Ei silti, en toki tunge yksityisyyteesi. Perusteluja kaipailen, tosin en niitä ole sinulta saanut.


      • Aikuinen____ kirjoitti:

        @korppis11

        Tuota mieltä arvelinkin sinun olevan, kun taustaani kyselit ketjussa: Nykyaikaa: 1 vuosi optio jatkokaudesta-parisuhde

        Minä en pidä hyvänä käytöksenä, että random-tavallinen-ihminen kyselee vieraiden ihmisten henkilökohtaisia asioita missään eikä varsinkaan tällaisilla julkisilla keskustelupalstoilla.
        Kukin kertoo, mitä itse haluaa.
        Asioista voi keskustella ilman noita tietoja.

        Eikö se ole yks hailee mitä yksityisiä asioitaan puskasta vaihtuvalla nikillään kuiskailee.
        Miten siitä pystyy yksityisyys kärsimään.


      • kynnyksellä
        korppis11 kirjoitti:

        Katsos, kauan näissä piireissä kirjoittaneena tunnen hyvin mm. plus 60-palstan kirjoittajien taustoja ja pystyn ounastelemaan heidän aloituksiensa tarkoituksia.

        Sinua en tunne.

        Ei silti, en toki tunge yksityisyyteesi. Perusteluja kaipailen, tosin en niitä ole sinulta saanut.

        soriii, korjaan puolestasi, siis luulet tuntevasi
        ehkä siellä muutama on paljastellut liikaa,
        muu on vain harhahuvitelmaasi ja vainoharhaisuuttasi

        aika lyhyessä ajassa olette saaneet Tellukan kanssa täällä jo monet riidat aikaan, onneksi 60 palsta muuttui parempaan suuntaan lähtönne myötä

        enpä taidakkaan vielä muuttaa tänne


      • kynnyksellä kirjoitti:

        soriii, korjaan puolestasi, siis luulet tuntevasi
        ehkä siellä muutama on paljastellut liikaa,
        muu on vain harhahuvitelmaasi ja vainoharhaisuuttasi

        aika lyhyessä ajassa olette saaneet Tellukan kanssa täällä jo monet riidat aikaan, onneksi 60 palsta muuttui parempaan suuntaan lähtönne myötä

        enpä taidakkaan vielä muuttaa tänne

        Et näyä viihtyvän täällä?
        Varmaan sinua tosin jo 60 palstalla kaipaillaankin, asiallista kommentoijaa.


    • En luule tuntevani toista, kun en aina tunne itseänikään..))

      Vaikka ihminen pitäisi itseään avoimena ja "rehellisenä", hän sittenkin kertoo itsestään vain valikoituja asioita - yleensä niitä, jotka ovat hänelle edullisia, vahvistavat sitä kuvaa, minkä hän on itsestään luonut ja tahtoo muille näyttää.

      • korppis11

        Ilmaisit asian hyvin. Se, mitä kerromme itsestämme, väännetään väen väkisin juuri tuohon oletukseen sievistelyä, hienostelua.

        Esim. olet naimisissa suomalaisen miehen kanssa, joka on nuorempi sinua. Ei ongelmia, eihän?

        Minä elän LAT-suhteessa ulkomaalaisen itseäni vanhemman miehen kanssa.

        ongelmallinenko yhtälö ; )


      • korppis11 kirjoitti:

        Ilmaisit asian hyvin. Se, mitä kerromme itsestämme, väännetään väen väkisin juuri tuohon oletukseen sievistelyä, hienostelua.

        Esim. olet naimisissa suomalaisen miehen kanssa, joka on nuorempi sinua. Ei ongelmia, eihän?

        Minä elän LAT-suhteessa ulkomaalaisen itseäni vanhemman miehen kanssa.

        ongelmallinenko yhtälö ; )

        Jospa jättäisimme nuo henkilökohtaiset asiat palstan ulkopuolelle, korppis, ja antaisimme vain asianomaisen "avatua" niiltä osin kuin katsoo kulloinkin tarpeelliseksi.


      • korppis11
        demeter1 kirjoitti:

        Jospa jättäisimme nuo henkilökohtaiset asiat palstan ulkopuolelle, korppis, ja antaisimme vain asianomaisen "avatua" niiltä osin kuin katsoo kulloinkin tarpeelliseksi.

        Aloituksen aiheessa pysyn.

        Mikäli olisin naimisissa maanviljelijä Reino Mälkäsen kanssa se ei kiinnostaisi ketään.
        Nythän suhteeni ulkomaalaistaustaiseen mieheenn kyseenalaistetaan. Ikänsäkin haudanpartaalla, vaikka jokainen plus 70 elää elämänsä viimeistä kolmannesta.

        Luulin siirtyneeni "aikuisten" ihmisten palstalle....noinkohan kävi?
        .


      • tuputustasinulta
        korppis11 kirjoitti:

        Ilmaisit asian hyvin. Se, mitä kerromme itsestämme, väännetään väen väkisin juuri tuohon oletukseen sievistelyä, hienostelua.

        Esim. olet naimisissa suomalaisen miehen kanssa, joka on nuorempi sinua. Ei ongelmia, eihän?

        Minä elän LAT-suhteessa ulkomaalaisen itseäni vanhemman miehen kanssa.

        ongelmallinenko yhtälö ; )

        Itse sinä sinä hollannikasta hehkutat ja joka välissä muistutat että on ihan ulkomaalainen. Ikää ei olisi tarvinnut mainita, mutta kaipa sekin on jotain extraa sinulle. Kuka muista on kertonut, mistä oma mies tai vaimo on kotoisin, saati raportoi lat-suhteitaan. Ketään ei kiinnosta, tekee vaan vaivaannuttavan olon ikään kuin sinua noista pitäisi jotenkin kehua. Tasan tarkkaan tiedetään ruokalistasi ja asumisesi. Mikset pidä blogia niistä, tämä on yleinen keskustelupalsta.


      • korppis11
        tuputustasinulta kirjoitti:

        Itse sinä sinä hollannikasta hehkutat ja joka välissä muistutat että on ihan ulkomaalainen. Ikää ei olisi tarvinnut mainita, mutta kaipa sekin on jotain extraa sinulle. Kuka muista on kertonut, mistä oma mies tai vaimo on kotoisin, saati raportoi lat-suhteitaan. Ketään ei kiinnosta, tekee vaan vaivaannuttavan olon ikään kuin sinua noista pitäisi jotenkin kehua. Tasan tarkkaan tiedetään ruokalistasi ja asumisesi. Mikset pidä blogia niistä, tämä on yleinen keskustelupalsta.

        Tokihan tunnen henkilökohtaisesti kirjoittajia ja heidän puolisoitaan.
        Huomenna tapaaminen, iloinen jälleennäkemisjuhla nettikamujen kanssa Keski-Suomessa.

        Arvaapas mitä juuri syön?


      • takasinvaan
        korppis11 kirjoitti:

        Aloituksen aiheessa pysyn.

        Mikäli olisin naimisissa maanviljelijä Reino Mälkäsen kanssa se ei kiinnostaisi ketään.
        Nythän suhteeni ulkomaalaistaustaiseen mieheenn kyseenalaistetaan. Ikänsäkin haudanpartaalla, vaikka jokainen plus 70 elää elämänsä viimeistä kolmannesta.

        Luulin siirtyneeni "aikuisten" ihmisten palstalle....noinkohan kävi?
        .

        Voi sentään, siellä 60 sait varmaan vain kehuvaa palautetta ja valtavaa positiivista mielenkiintoa henkkoht asioihisi. Mene ihmeessä takaisin !


      • korppis11 kirjoitti:

        Aloituksen aiheessa pysyn.

        Mikäli olisin naimisissa maanviljelijä Reino Mälkäsen kanssa se ei kiinnostaisi ketään.
        Nythän suhteeni ulkomaalaistaustaiseen mieheenn kyseenalaistetaan. Ikänsäkin haudanpartaalla, vaikka jokainen plus 70 elää elämänsä viimeistä kolmannesta.

        Luulin siirtyneeni "aikuisten" ihmisten palstalle....noinkohan kävi?
        .

        Muiden kiiinnostusko sinua kiehtoo, korppis ? Että kirjoitat herättääksesi kiinnostusta ?
        Ei kai sen huono motiivi tarvitse olla paitsi että siinä lukija joutuu yleisöksi, jolta tietysti odotetaan aplodeja. Niitä ei välttämättä heru, kun jokaisella on niitä "huippukokemuksia" omastakin takaa, vaikka useimmat vierastavat niiden julkista esittelyä.

        Terveiset palstaystävillesi sinne Keski-Suomeen.


      • Korppis11
        demeter1 kirjoitti:

        Muiden kiiinnostusko sinua kiehtoo, korppis ? Että kirjoitat herättääksesi kiinnostusta ?
        Ei kai sen huono motiivi tarvitse olla paitsi että siinä lukija joutuu yleisöksi, jolta tietysti odotetaan aplodeja. Niitä ei välttämättä heru, kun jokaisella on niitä "huippukokemuksia" omastakin takaa, vaikka useimmat vierastavat niiden julkista esittelyä.

        Terveiset palstaystävillesi sinne Keski-Suomeen.

        Ei kiehdo, muu kuin asiallinen suhtautuminen kirjoitteluuni.

        Turha sinun on leikkiä, että et olisi lukenut näitä ilkeitä parisuhdettani käsittäviä puskakommentteja tai lahon laiturin irvailuja.

        Nämä on ihmisten luomia kuvia siitä, että ei helevatu toi hienostelee. Mitä vit..n paremman kuvan antamista itsestään on kertoa esim. toteutuneista ulkomaanmatkoista tai tulevista. Jos kertoo, vängätään yhtä ja samaa paskaa vuodesta toiseen. Luepas tuokin nimimerkki tuputustasinulta kommentti. Hän tuntee kiusaantuvansa kommenteistani. Niin, miksi hitossa? Ei lukisi, ei kommentoisi. Vetäisi huput silmille ja verhot kiinni.

        Tunnen monien kirjoittajien elämänkertoja ihan kuin sinäkin, vaikka kuinka "yleisellä tasolla" jutellaan, mukaan astuu aina elettyä elämää.

        Sitten nää aloitukset....

        Jos otsake sisältää sanan nykyään, nykyisin, nykyaikana sehän johtaa tähän päivään ei entisiin aikoihin.

        Elämän helvetillisestä kurjuudesta en jaksa lukea. Helkkarin hyvä päivä tänään, tunteet heittelehtivät, mutta huomena aamusta lähden ajelemaan kohti Jyväskylää. Kerronpa terveisiä, ystäväni tiedätkin ja heidän taustansa, kivoja kamuja.


      • demeter1 kirjoitti:

        Muiden kiiinnostusko sinua kiehtoo, korppis ? Että kirjoitat herättääksesi kiinnostusta ?
        Ei kai sen huono motiivi tarvitse olla paitsi että siinä lukija joutuu yleisöksi, jolta tietysti odotetaan aplodeja. Niitä ei välttämättä heru, kun jokaisella on niitä "huippukokemuksia" omastakin takaa, vaikka useimmat vierastavat niiden julkista esittelyä.

        Terveiset palstaystävillesi sinne Keski-Suomeen.

        Jotkut asiat nyt vain näyttävät herättävän erityistä kiinnostusta joissakin (niinkuin korppiksen miesystävä) vaikka niitä ei olisi sillä mielellä kirjoittanutkaan, että itse haluaisi tehdä itsensä kiinnostavaksi.
        Uskoisin korppiksen tarkoittaneen sellaista kiinnostusta.


      • kynnyksellä
        takasinvaan kirjoitti:

        Voi sentään, siellä 60 sait varmaan vain kehuvaa palautetta ja valtavaa positiivista mielenkiintoa henkkoht asioihisi. Mene ihmeessä takaisin !

        EEEEEIIIIIIIIII!!!!!!!
        älä yllytä


      • Korppis11 kirjoitti:

        Ei kiehdo, muu kuin asiallinen suhtautuminen kirjoitteluuni.

        Turha sinun on leikkiä, että et olisi lukenut näitä ilkeitä parisuhdettani käsittäviä puskakommentteja tai lahon laiturin irvailuja.

        Nämä on ihmisten luomia kuvia siitä, että ei helevatu toi hienostelee. Mitä vit..n paremman kuvan antamista itsestään on kertoa esim. toteutuneista ulkomaanmatkoista tai tulevista. Jos kertoo, vängätään yhtä ja samaa paskaa vuodesta toiseen. Luepas tuokin nimimerkki tuputustasinulta kommentti. Hän tuntee kiusaantuvansa kommenteistani. Niin, miksi hitossa? Ei lukisi, ei kommentoisi. Vetäisi huput silmille ja verhot kiinni.

        Tunnen monien kirjoittajien elämänkertoja ihan kuin sinäkin, vaikka kuinka "yleisellä tasolla" jutellaan, mukaan astuu aina elettyä elämää.

        Sitten nää aloitukset....

        Jos otsake sisältää sanan nykyään, nykyisin, nykyaikana sehän johtaa tähän päivään ei entisiin aikoihin.

        Elämän helvetillisestä kurjuudesta en jaksa lukea. Helkkarin hyvä päivä tänään, tunteet heittelehtivät, mutta huomena aamusta lähden ajelemaan kohti Jyväskylää. Kerronpa terveisiä, ystäväni tiedätkin ja heidän taustansa, kivoja kamuja.

        Ovatkos omat vastauksesi aina "asiallisia", korppis ? Kun asiallisuutta peräänkuulutat.
        Olen kyllä lukenut vastauksia tästäkin ketjusta, mutta minkä minä - tai kukaan muukaan- niille voi ? Olisi aika turhaa - tai ainakin turhauttavaa - alkaa oikoa toisten käsityksiä, vaikka ne omasta mielestä menisivätkin metsään.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jotkut asiat nyt vain näyttävät herättävän erityistä kiinnostusta joissakin (niinkuin korppiksen miesystävä) vaikka niitä ei olisi sillä mielellä kirjoittanutkaan, että itse haluaisi tehdä itsensä kiinnostavaksi.
        Uskoisin korppiksen tarkoittaneen sellaista kiinnostusta.

        Niin, Tellukka. Moneen kertaan on todettu, että lukija kirjoittaa tekstin omassa päässään uudelleen , tulkitsee sen mielensä mukaan, omista lähtökohdistaan.

        Avoimuus omista asioista on kaksiteräinen miekka: parhaimmillaan se voi kutsua toisia samalle aaltopituudelle ja voidaan saada aikaan ihan kivaa yhdessäoloa, vertaisuutta. Pahimmillaan avoimuutta voidaan käyttää lyömäaseena.
        Ja aika harvoin toisen iloon osataan mennä mukaan, epäillään ja syytetään rehvastelusta...))


      • Korppis11
        demeter1 kirjoitti:

        Ovatkos omat vastauksesi aina "asiallisia", korppis ? Kun asiallisuutta peräänkuulutat.
        Olen kyllä lukenut vastauksia tästäkin ketjusta, mutta minkä minä - tai kukaan muukaan- niille voi ? Olisi aika turhaa - tai ainakin turhauttavaa - alkaa oikoa toisten käsityksiä, vaikka ne omasta mielestä menisivätkin metsään.

        Olen asiallinen jos vastapuoli on asiallinen. En ole jos vastapuoli hyökkää, mitätöi ja vääristelee tekstejäni.


      • Korppis11 kirjoitti:

        Olen asiallinen jos vastapuoli on asiallinen. En ole jos vastapuoli hyökkää, mitätöi ja vääristelee tekstejäni.

        Aivan, korppis. Tuohan on se vakioperustelu sille eripuralle, minkä syntymiseen ei paljoa tarvita. Omaa osuutta ei juuri koskaan nähdä ja asetelmissa ei yleensä tapahdu muutosta...


      • demeter1 kirjoitti:

        Niin, Tellukka. Moneen kertaan on todettu, että lukija kirjoittaa tekstin omassa päässään uudelleen , tulkitsee sen mielensä mukaan, omista lähtökohdistaan.

        Avoimuus omista asioista on kaksiteräinen miekka: parhaimmillaan se voi kutsua toisia samalle aaltopituudelle ja voidaan saada aikaan ihan kivaa yhdessäoloa, vertaisuutta. Pahimmillaan avoimuutta voidaan käyttää lyömäaseena.
        Ja aika harvoin toisen iloon osataan mennä mukaan, epäillään ja syytetään rehvastelusta...))

        "Ja aika harvoin toisen iloon osataan mennä mukaan, epäillään ja syytetään rehvastelusta...))"

        Saman olen huomannut omista kirjoituksistani ja viimeaikaisista pahin oli, kun kerroin hakevani ruokaa ilmaisjakelusta ja siitäkös sain kuulla usein, että varastan ruokaa nälkäänäkevien lasten suusta. Vaikka kuinka yritin selvittää, että en suinkaan, vaan ruokaa riittä kaikille, niin varas olen kuitenkin.

        No, oli hyväkin, koska olosuhdeiden pakosta ja osaksi omasta laiskuudestani (saunavuoroni oli juuri siloin) en pystynyt hakemaan ilmaisjakelun makkaroita, munkkeja, pullia ja leivoksia, niin laihuin vuodenalusta 10 kg, mutta oli siihen muutkin syyt, koska kesällä ei maistunut mikään, kuin pussikeitot, Nutrilett, jota olin saanut sieltä ilamisjakelusta joskun ja ne maistuin kamalalta..

        Siitäkös tuli kehoitus mennä heti lääkäriin, että se ei ole normaalia ja saman neuvon olisin itsekkin antanut, mutta toisaalta tiesin itse, jos lopettaa makkaran ja juuston syönnin, kuten pullat ja muut herkut, joita en itse osta koskaan, niin pelästyin kuitenkin.

        Tänään kävin labrakokeissa ja huomenna tulee tuomio. Olkoonkin mikä hyvänsä kamala tauti, niin toivottavasti se tappaa sitten pian, koska nykyisin en tunne mitään kipuja missään, joten kivutonta kuolemaa sitten vain toivon.


      • korppis11
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Ja aika harvoin toisen iloon osataan mennä mukaan, epäillään ja syytetään rehvastelusta...))"

        Saman olen huomannut omista kirjoituksistani ja viimeaikaisista pahin oli, kun kerroin hakevani ruokaa ilmaisjakelusta ja siitäkös sain kuulla usein, että varastan ruokaa nälkäänäkevien lasten suusta. Vaikka kuinka yritin selvittää, että en suinkaan, vaan ruokaa riittä kaikille, niin varas olen kuitenkin.

        No, oli hyväkin, koska olosuhdeiden pakosta ja osaksi omasta laiskuudestani (saunavuoroni oli juuri siloin) en pystynyt hakemaan ilmaisjakelun makkaroita, munkkeja, pullia ja leivoksia, niin laihuin vuodenalusta 10 kg, mutta oli siihen muutkin syyt, koska kesällä ei maistunut mikään, kuin pussikeitot, Nutrilett, jota olin saanut sieltä ilamisjakelusta joskun ja ne maistuin kamalalta..

        Siitäkös tuli kehoitus mennä heti lääkäriin, että se ei ole normaalia ja saman neuvon olisin itsekkin antanut, mutta toisaalta tiesin itse, jos lopettaa makkaran ja juuston syönnin, kuten pullat ja muut herkut, joita en itse osta koskaan, niin pelästyin kuitenkin.

        Tänään kävin labrakokeissa ja huomenna tulee tuomio. Olkoonkin mikä hyvänsä kamala tauti, niin toivottavasti se tappaa sitten pian, koska nykyisin en tunne mitään kipuja missään, joten kivutonta kuolemaa sitten vain toivon.

        Minuun iski aamuisen mammon ja ultran jännityksen tuoma väsymys. Onneksi sain kutsun eilen ja kuvaus ja lääkäri oli tänään. Näillä mennään. Enää ei tule virallista kutsua tarkastuksiin koska sairastumisestäni rintasyöpään on kulunut ensi syksynä 10-vuotta. Joten olen selvinnyt ja terve.

        Toivon, että pelkosi on aiheetonta. Onnea.


    • nyt-uskallan-minäki

      alotukseen:

      olipa ihana esitys Göönin Eikalta,

      "sillä loppu elämän ensimäinen päivä tänään on, siksi täytyy minunki uskaltaa "


      ainaki luulen niin,

    • anous

      Palstatarinointia ei ole syytä yhdistää kirjoittajan todellisuuteen.On jollain lailla turhaa raportoida henkilökohtaisuuksia palstan kaikille suunnatuille aiheeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe