Kirottu talo?

Neitonen79

Tää juttu tapahtu kymmenisen vuotta sitten. Yks meidän tuttava perhe muutti vuokralle omakotitaloon. Se vaan ei tainnu olla ihan tavallinen omakotitalo. Perheen äiti kerto kuinka talon yläkerrasta kuuluu askelia ja nuorempi poika herää usein keskellä yötä huutamaan (pojan huone oli myös yläkerrassa). He olivat sitten jossain vaiheessa kuulleet että taloon oli kuollut useita asukkaita yksi mm. hirttänyt itsensä yläkertaan...siinä kävi myös niin että tämänkin perheen isä tappoi itsensä sinne. Äiti ja lapset muuttivat siitä sitten pois. Perheen äiti tapasi myös talon uudet vuokralaiset ja hekin kertoivat selittämättömiä tapahtumia ja heidän tytär oli alkanut laskea öisin alleen taloon muuttamisen jälkeen. Hekin muuttivat siitä pian pois...jälkikäteen kuului myös että talon omistaja ja hänen poikansakin olisi sinne itsensä tappaneet.
Tää juttu ei siis ole mulle henkilökohtanen ja aika pitkälti kuulopuheiden varassa mutta kiehtova silti...
Se panee ajattelemaan että voisiko siinä talossa olla joku kirous. Onko kukaan kuullu moista? Voiko esim. johonkin taloon asettaa kirouksen? Kommentoikaa...

25

6086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö_76

      vanhemmat muuttivat muutama kuukausi sitten myös omakoti taloon ja he ovat myös kuulleet sielä askeleita tuntenee kuinka joku olisi koskenut jne. mutta eivät ole olleet häiriöksi koskaan...kuulema... tiedä sitten en ole itse sielä ollut vaan kuullut tälläistä. missä päin tämä sinun maiitsema talo sijaitsee? vanhempani huittisissa päin jossain... en muista tarkkaa paikkaa.

      • Neitonen79

        Se talo on Kemissä. Ehkä siinä sun vanhempien uudessa talossaki on joskus tapahtunut jotain "hämärää" Ootko kuullu mitään sen historiasta?


      • tyttö_76
        Neitonen79 kirjoitti:

        Se talo on Kemissä. Ehkä siinä sun vanhempien uudessa talossaki on joskus tapahtunut jotain "hämärää" Ootko kuullu mitään sen historiasta?

        Mitään tietoa mitä sielä on tapahtunut. Yritin etsiä tietoa koska kyseessä on 100:ja vuosia oleva vanha kartano. No itse en edelleenkään ole käynyt sielä joten en sitten tiedä mitä uskoo. Mutta toisaalta kun kyse on isästäni joka on nähnyt ja tuntenut jotain niin siksi hieman mietityttää koska isäni on sellainen joka ei "pelkää" mitään tyyppiä. iso mies kooltaanikin.


      • Kemissä asuva.
        Neitonen79 kirjoitti:

        Se talo on Kemissä. Ehkä siinä sun vanhempien uudessa talossaki on joskus tapahtunut jotain "hämärää" Ootko kuullu mitään sen historiasta?

        No hehe oon käyny siel talos mun kavereiden kaa ja asun Kemissä. :))


    • kokonaan

      itsekeksitty juttu ? ->"Tää juttu ei siis ole mulle henkilökohtanen ja aika pitkälti kuulopuheiden varassa"...Vähän vaan haiskahtaa.

      • Lauren

        Ainakin siltä osin, että perheen isä todellakin tappoi itsensä siihen taloon...


      • Neitonen79

        Juttu ei siis sikäli oo mulle henkilökohtanen että se tapahtu mun tuttavalle eikä mulle...enkä mää tietenkään oo ollu paikanpäällä kattomassa ku ne ihmiset on sinne kuollu. Mutta siitä oon ihan 100 varma että sen perheen isä sinne ainaki on kuollu! Tollasta legendaa siitä talosta on kuitenki kuultu. Uskoo ken tahtoo...


    • KTS

      Vanhan kansanuskomuksen mukaan on mahdollista asettaa kirous johonkin taloon.

      Eräs kaava on seuraavanlainen:

      Mennään hautausmaalle ja otetaan sieltä kourallinen multaa pussiin. Samalla sanotaan ääneen, kun sitä maasta otetaan: "sinä kirottu multa, tee levottomaksi (tässä sanotaan se talo tai henkilön koti, jolle harmia halutaan aiheuttaa) elämä."

      Tämän jälkeen viedään salaa multa kyseisen henkilön luokse tai talon sisälle ja kaadetaan se pussista sellaiseen paikkaan, jossa sitä ei huomata, kuten seinänrakoon, lattian alle tms. paikkaan.

      Tämän jälkeen aaveiden pitäisi alkaa aiheuttaa ilmiöitä tuossa talossa öiseen aikaan.



      Toinen kaava on tälläinen:

      Kirjoitetaan paperille seuraava teksti:

      "Minä panen painajaisen (tässä jälleen mainitaan henkilön, talon tms. paikan nimi, jolle halutaan harmia aiheuttaa) kodan ovelle, siel on hiisi hirtettynä, Emä lempo leikattuna, pää pantuna jokehen, sururi suren virran kovan rakosken tuckeheri."

      Sitten etsitään kolmikulmainen pupala tai tehdään sellainen ja otetaan nimettömästä sormesta verta ja piirretään puupalaan risti tällä omalla verellä. Sitten sidotaan loitsupaperi punaisella langalla puupalan ympärille siten, että lankaa jää yli niin paljon, että se ylettyy myös kaulan ympäri. Tämän jälkeen luetaan ääneen loitsu ja ripustetaan kyseinen riipus kaulaan. Aina kun riipus on loitsijan kaulassa, aiheuttaa se harmeja kohteelleen.

      Näin siis muinaiskansa harjoitti noituuttaan.

      • Anonyymi

        Toi viiminen ei toimi.


    • <

      ööhhh.. aikamoinen juttu..

    • kummitus talo

      kumpikaan ei ole toiminut ainakaan isäni lapsuudessa

    • Fides

      Pyytäkää pappi siunaamaan talo. Ongelmien pitäisi loppua. Mikään paha ei kestä Jeesuksen nimeä.

    • Hepulis

      En usko, että talossa oli mitään kirousta. Siellä oli vaan synkkä, itsemurhan tehnyt kummitus, jonka energia masensi niitä asukkaita, jotka kykenivät aistimaan sen, ja seurauksena oli lisää itsemurhia. Jos nurkissa roikkuu masentunut, itsemurhan tehnyt kummitus, se syö valtavasti asukkaiden energiaa. Sellaisen kummituksen energia on hyvin tuskaista ja ahdistunutta. Tunteet ovat kuin tartuntatauteja, jotka tarttuvat ihmisestä toiseen - ja jopa kummituksesta ihmiseen, jos ihminen aistii kummituksen energian. Eihän sekään ole epätavallista, että kun yksi perheenjäsen masentuu, niin toiset masentuvat perässä. Tai se, että yhden perheenjäsenen itsemurha johtaa toiseen.

      • Hepulis

        Lisättäköön vielä, että kyseessä oli kummitus, koska askelten kuuluminen ei liity kirouksiin.


    • outoja juttuja

      Tiedän erään vuokra-asunnon, jolla on maine, ettei asukas siinä kauaa elä.
      Eräs tuttuni muutti siihen, naureskellen, että hän ei haamuja pelkää.
      Hän ehti asua pari kuukautta, kun hänet sitten kerran löydettiin sieltä kuolleena.

      • Hepulis

        Joo, onhan noita taloja joilla on "maine". Tiedän tässä lähistölläkin yhden, jonka eräs perhe rakensi 70-luvulla. Pian talon valmistuttua sen sisätiloista löytyi käärme. Vaikka tapauksesta ei aiheutunutkaan mitään vahinkoa, niin juttu levisi, ja vanha kansa piti sitä huonona enteenä.

        Perheen äiti sairastuikin pian henkisesti, nöyryytti miestään minkä ehti ja lapsetkin alkoivat voida pahoin. Muutaman vuoden jälkeen pariskunta erosi ja tilalle muutti toinen perhe, joka oli ns. parempaa väkeä ja kaikki näytti olevan päälle päin hyvin. Ei mennyt kuitenkaan aikaakaan, kun perheen isä teki talossa itsemurhan. Leski avioitui uudelleen, lapsilla oli edelleen hankaluuksia ja päihteet tulivat kuvaan. Pariskunta poltti ja ryyppäsi minkä ehti, molemmat joutuivat ennen pitkää työttömiksi ja talo jouduttiin myymään. He jäivät siihen kuitenkin vuokralle asumaan. Sittemmin isäntä kuoli yllättäen talossa eikä siellä ole sen jälkeen asunut ketään.

        Talo on aika huonokuntoinen ja pihamaa muistuttaa viidakkoa. En ole käynyt talossa sisällä, joten en tiedä, kummitteleeko siellä, mutta minulla on omat aavistukseni asiasta.


      • outoja juttuja
        Hepulis kirjoitti:

        Joo, onhan noita taloja joilla on "maine". Tiedän tässä lähistölläkin yhden, jonka eräs perhe rakensi 70-luvulla. Pian talon valmistuttua sen sisätiloista löytyi käärme. Vaikka tapauksesta ei aiheutunutkaan mitään vahinkoa, niin juttu levisi, ja vanha kansa piti sitä huonona enteenä.

        Perheen äiti sairastuikin pian henkisesti, nöyryytti miestään minkä ehti ja lapsetkin alkoivat voida pahoin. Muutaman vuoden jälkeen pariskunta erosi ja tilalle muutti toinen perhe, joka oli ns. parempaa väkeä ja kaikki näytti olevan päälle päin hyvin. Ei mennyt kuitenkaan aikaakaan, kun perheen isä teki talossa itsemurhan. Leski avioitui uudelleen, lapsilla oli edelleen hankaluuksia ja päihteet tulivat kuvaan. Pariskunta poltti ja ryyppäsi minkä ehti, molemmat joutuivat ennen pitkää työttömiksi ja talo jouduttiin myymään. He jäivät siihen kuitenkin vuokralle asumaan. Sittemmin isäntä kuoli yllättäen talossa eikä siellä ole sen jälkeen asunut ketään.

        Talo on aika huonokuntoinen ja pihamaa muistuttaa viidakkoa. En ole käynyt talossa sisällä, joten en tiedä, kummitteleeko siellä, mutta minulla on omat aavistukseni asiasta.

        Olen kyllä herkkä vaistoamaan, jos jossain on "jotain outoa", tai "ylimääräistä".
        Tässä asunnossa en sellaista aistinut.
        Ei mitään tunnetta esim. "kummituksesta".
        Se on siisti pieni kerrostaloasunto.

        Ilmeisesti seuraavat asukkaat ovat voineet siellä aivan hyvin.


      • Hepulis
        outoja juttuja kirjoitti:

        Olen kyllä herkkä vaistoamaan, jos jossain on "jotain outoa", tai "ylimääräistä".
        Tässä asunnossa en sellaista aistinut.
        Ei mitään tunnetta esim. "kummituksesta".
        Se on siisti pieni kerrostaloasunto.

        Ilmeisesti seuraavat asukkaat ovat voineet siellä aivan hyvin.

        Tiedän täsmälleen mitä tarkoitat, kun sanot, että olet herkkä vaistoamaan, jos jossain on "jotain outoa" tai "ylimääräistä". Koska et aistinut asunnossa mitään sellaista, niin silloin siellä ei kummitellut. Kiroukset ovat sitten eri juttu, ja kirouksenahan voi jo toimia se uskomus, että jossain asunnossa eivät asukkaat kauan elä. Jos ihminen (puheistaan huolimatta) alkaa sisimmässään uskoa johonkin asiaan, se saattaa toteutua. Kirouksissa ei ole pohjimmiltaan kyse mistään sen kummemmasta, mutta ne ovat yllättävän tehokkaita.


    • VITTUU

      VITTUU

    • tintas

      mun lähellä oli sellane vanha,punanen talo.mä ja mun kaveri mentii kerra tutkii sitä noi kello 20:00.kun me mentiin toiseen kerrokseen,me löydettiin hirttoköysi.pian sen jälkeen taloo kohti tuli joku tyyppi jolla oli musta kaapu ja kirves selässä.me lähettiin pois sieltä eikä me olla sen koommin menty sinne.

    • kummitustalossa

      Uusien talojen uudet kiroukset ovat uusien materiaalien uudet myrkyt. Niitä on kaikissa elementeissä Ilmanvaihto on pilattu "nykytekniikalla" joka sekin kierrätetään uusien materiaalimyrkkyjen läpi kaikkiin huoneisiin.Rappukäytävien "mykkykyrkyt" koska siellä ei kukaan asu, imetään huoneisojen sisälle ihmisten hengitettäväksi.Myrkkyvesi seisotetaan merkillisissä ylivuotokavoissa saunan lattian alla.Koko asunto on kirottu jo suunittelu sekä kaluste- ja matteriaalivalintojen aikana.Nyt kummitukset poraavat, jyskyttävät, paukuttavat useita vuosia rakenneksussa missä äänet sinkoilevat kuin kiväärinlaukaukset. Sen lisäksi mekasuuri hirviökummitus karjuu talon ulkopuolella. Vesihanasta tulee kummitusvettä mikä on suodatettava ja keitettävä ennen käyttöä. Ensin kuoli lemmikkieläimet, sitten kukat ja ihmiset sitkeimpinä sairastavat. Onnekkaat muuttavat nopeasti pois.Kirous ja kummitukset ovat yhä olemassa, ne ovat vain nykyaikaistuneet ja tulleet salakavalimmiksi ja häijyimmiksi..

      • ghostriderbuilders

        "Nyt kummitukset poraavat, jyskyttävät, paukuttavat useita vuosia rakenneksussa missä äänet sinkoilevat kuin kiväärinlaukaukset."

        "Kirous ja kummitukset ovat yhä olemassa, ne ovat vain nykyaikaistuneet ja tulleet salakavalimmiksi ja häijyimmiksi.."

        Ei, vaan ne ovat inkarnoituneet putki- ja remonttimiehiksi.

        "Sen lisäksi mekasuuri hirviökummitus karjuu talon ulkopuolella."

        Se on niiden pomo.


    • ehejtk

      Joo ettekö ole kuulleet että me LVI asentajat asettelemme myös putkien lisäksi kirouksia....

    • kaikenkokenut59xxxx

      Minä tiedän erään talon eteläsuomessa jossa kaverini asuu talo ei ole kovin vanha. Ystäväni on asunut siinä jo viisi vuotta. Ensimmäinen kokemus hänellä oli eka yö kun oli mennyt nukkumaan. Hän kuuli outoa natinaa ja meni katsomaan mistä ääni lähti ei nähnyt mitään, mutta ääni tuli yhdestä kohtaa nurkasta josta meni raput ullakolle outoa natinaa kuului häntä pelotti ja meni takaisin nukkumaan, mutta unta hän ei saanut loppuyönä. Myöhemmin hän kuuli, että siinä talossa oli hirttäytynyt kaksi ihmistä kauan sitten. Talo oli 60 vuotta vanha.

    • Anonyymi

      Negatiiviset tapahtumat: itsemurha, murha, perheväkivalta, huumeiden ja alkoholin liikakäyttö, ouija-laudan käytöstä puhumattakaan jättävät asuntoon hyvin negatiivisen energian.
      Tälläinen nega vetää puoleensa matalaenergisiä sieluja ja olentoja.
      Tällaisessa paikassa asuva ihminen alkaa ennenpitkää voida huonosti niin henkisesti kuin fyysisestikin
      Ouija-laudan käyttö aikaansaa portaalin jonka kautta voi tulla mitä tahansa. Yleensä alemman henkimaailman tason henget jopa demonit käyttävät portaalia. Ne saavat energiaa ihmisen pelosta ja muista negatiivisista tunteista.
      Kirouksien lähettämistä en suosittele koska ne tulevat lähettäjälleen takaisin 100% varmuudella jossain elämänvaiheessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe