Niin ostettiin tuossa joku aika sitten appiukon kanssa lumikoneeksi ja puun ajoon -84 mallinen mf 690 mp. Sanokaapa nyt ammattimiehet, miten tätä multipoweria oikeaoppisesti käytetään. Minä olen ajanut puita sillä 15 km:n päästä ja käyttänyt multipoweria pikitiellä ajaessa. Ja sitten toinen kysymys ammattimiehille: Kepitättekö Sivuteille käännyttäessä vai annatteko vaan mennä suurimmalla pykälällä? Auton ratista traktorin rattiin siirtyneenä tulee kovastikkin kepitettyä. Olen vain miettinyt, että onko se turhaa. Voimaahan koneessa kyllä piisaa.. Niin että jos ammattilais- massikkamiehet antaisi vähän vinkkejä vaihteiden oikeaoppisesta käytöstä tällaiselle uudehkolle traktorikuskille...
Massikan vaihteet
3
1557
Vastaukset
- ex. MF 188 MP
Kyllä käy anna olla mennä suurimmalla pykälällä vaikka kääntyy sivutielle...
se on ihan sama mikä vaihde on kunhan se jakaa vaan kunnolla kulkea. Sitä multipoveria voit käyttää aina kun siltä tuntuu,että tarvitsee muuttaa nopeutta. SE kannattaa pitää mielessä ettei vaihteisto jarruta silloin kun multipover on hitaammalla esim isossa alamäessä kannattaa laittaa nopeammalle niin moottorijarrutuskin toimii
- ex massikka
vaikka puolen tunnin välein nopeammalle. Se levypakka ei saa voitelua hitaammaalla. Nopeammalla sinne tulee oljynpaine, joka puristaa levypanan kiinni. Hitammalla joka toinen levy pyörii ulkokehän ja joka toinen akselin mukana. Eli ne tarvii voitelua aika usein. Muuten levyt kuluu, kun öljykalvo poistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1852719- 1642539
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182227Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612084Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31739"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591454Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2051440Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2261173Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931148Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701073