Kasvatin keväällä siemenestä Tuntokasvin ja nyt pohdin, miten saan sen säilymään hengissä talven ajan. Kertoisitteko kokemuksianne?
Tuntokasvin l. Mimosa pudican talvettaminen?
2
238
Vastaukset
- Putkela
Minä en ole saanut koskaan tuntokasvia säilymään pitkään.
Se aivan kuin tuleentuisi kuin joku vilja.
Olisiko tosiaan jollakin vinkkejä jolla säilyy, vai säilyykö lainkaan. Juuri näinä viikkoina, kun päivä on alkanut lyhenemään ja auringonvaloa ei ole jokaisena päivänä, on vanhimmat lehdet alkaneet muuttua keltaisiksi. Täytyy sanoa, että koskaan ei mikään kukka ole viehättänyt minua sisäkasveissa kuin tämä. Kerta toisensa jälkeen olen pysähtynyt sen lähelle ja koskettanut ja katsellut sen reagointia, lehtien suppuun sulkeutumista sekä myös varren taittumista rungosta. Pohtinut miten paljon kasvi käyttääkään energiaa noihin toimintoihin; se on tuntunut hyvin persoonalliselta ja onhan se elävä organismi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663