-----Linux-----

PeNe

Milloin linux-koodarit oikein alkavat kehittämään itse uusia ominaisuuksia eikä vain kopioi niitä muilta?

Linux vain on HUONO kopio windowsista.

13

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eri Linuxiin pohjautuvissa käyttöjärjestelmissä on valtavasti ominaisuuksia, joita Windowseissa ei ole ollut, eikä tullut kuin vasta hyvät ideat kopioituaan avoimen ja vapaan sovellustyön tekijöiltä.

      Teollisuusstandardit tulevat Linuxeihin ensimmäisinä, koska kehitystyö on niin paljon nopeampaa kuin Microsoftilla, joka haraa aina kaikessa standardisoimisessa vastaan, haluten väen väkisin käyttöön otettavaksi omia sähellyksiään.

      • poistakura

        Onko cd-asemien tuhoaminen ja biosin polttaminen kovinkin hyviä ominaisuuksia?


      • poistakura kirjoitti:

        Onko cd-asemien tuhoaminen ja biosin polttaminen kovinkin hyviä ominaisuuksia?

        Jos mennään arkeologisiin kaivauksiin, niin Windowseilla on paljonkin pahempaa kontollaan: Win 95 taisi olla viimeinen Windows, joka ei ainakin jossain päivityksissään tuhonnut osalta käyttäjistä tietokonetta käyttökelvottomaksi.

        Eipä sinulla tainnut olla tietokonettakaan vielä silloin, kun Mandraken huomattiin CD-valmistajan teollisuusstandardin vastaisen käytännön vuoksi rikkovan jotain tiettyä LG:n CD-aseman firmwarea. ; )


    • ostotekniikka

      Microsofthan on kasannut Windowsin pitkälti ostelemalla pikkufirmoja ja ymppäämällä niiden kehittämiä tekniikoita mukaan Windowsiin. Ei varsinaisesti mitään kopioimista, muttei suoranaisesti mitään Microsoftin itse tuottamaakaan.

    • win-satu

      Milloinkahan mitään ymmärtämättömät Windows-nulikat lopettavat satuilun?

    • väärin-meni

      Ehei.
      Kyllä Linux on "kopio" UNIXista.

    • Windows on kopioinut monia Linuxin ominaisuuksia. Paketinhallintaa - kunnollista ei ole vielä.. MS maksoi viimeksi paljon git versionhallinnasta. Mikä harmittaa. Git clone ohjelman osoite ja saat lähdekoodin itsellesi. Ssh, wget, curl, rsync, softaraid, ... paljon kopioitavaa vielä on..

    • muutkin-matkii

      Nykyinen Applen kannettavien käyttöjärjestelmäkin on UNIX-"kopio".

      • sekin-vielä

        Ja pöytäkoneiden myös, tietysti.


    • kaikki-kopioi

      Oman graafisen käyttöliittymäkyhäelmänsä MS kopioi 1980-l. Applelta, joka taas oli kopioinut omansa Xeroxilta.

      Asia on hyvin tunnettu historiallinen fakta.

      • laskutikkukone

        Kuka keksi helmitaulun, vai onko sekin pelkkä kopio?


    • info888888888888

      Anteeksi mutta mainitkaas ensimmäinen Linux käyttöjärjestelmä jota Distrot eivät ole.

      Linux on pelkkä UNIX ytimeen tehty KERNELI jonka päälle koodarit rakentavat eri julkaisuversioita eli DISTROJA......

      Alkakaapa käyttämään Linux kerneliä niin mahtaa pojat olla itkukurkussa tunkemassa jotain Ubuntun tai Mandrivan sekasikiötä kehiin koska ei osaa TIETOJÄRJESTELMÄÄ käyttää ^^

      • win-sekopää

        Sarjassamme "sekopäisiä kommentteja" esittelemme tuon yllä olevan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe