Elikkäs tuossa kuukausi sitten airbagin valo syttyi itsekseen, ilman mitään kolaria tms. Renkaiden vaihdon yhteydessä korjaaja löi auton piuhan päähän ja vikakoodia ei ole. Eli mistä lähteä vikaa kaivamaan? Ilmeisesti syynä on siis joku hapettunut liitin tai kondihäiriö jossain valonjohdossa. Onko jollakin ollut samaa ja miten tilanne ratkesi? Kiitos
Airbad val palaa, mistä lähdetä vikaa hakemaan
7
230
Vastaukset
- vanha_vika
Katsohan sieltä etupenkkien alta niitä johtoja, ja liikuteele niitä vähän. Ota vaikka pari kertaa irti, ja kytke takaisin. Sillä tuo vika on perinteisesti selvitetty. Tahtovat hapettua ja antaa väärää signaalia ECUlle. Pätee melkein merkkiin kuin merkkiin.
Ei auttanut penkinalusjohtojen räpläys. Siis pelkääjän puolen penkin alta johtoja irrottelin ja laitoin takaisin ja suihkautin liittimiin crc:tä. Nyt tekee sen että valo sammuu käynnistyksen jälkeen mut syttyy heti uudestaan palamaan.......????
- OikotieOnneen
Vikakoodit pitäisi viimein tarkistaa. Sittenpä voit korjata vian, jos tiedät airbagin toiminnasta riittävästi. Merkkikohtaista tietoa tarkoitan.
- jolkuo12
Tee vikakoodin luku helpottaa vian etsimistä. Mulla palo kanssa tein vikakoodin luvun vasen taka pyörä ei yhteyttä. Ostin anturan rupesin vaihtomaan mutta huomasin että johto poikki. Enpä vaihtanut liittin johdon. hävis valo.
- ljfsr
Tuollainen Airbad-ominaisuus on minunkin autossa. Ei tiedolla, ei vaivalla vaan säkällä saanut valon sammumaan monesti hipelöimällä piuhoja penkin alla. Siis todella kevyesti liikuttelemalla. Joskus se on syttynyt kun vänkäri on siirtänyt penkkiä, tai joku kampe takajalkatilassa on ylettänyt penkin alle.
Ei haittaa mitään kunhan katsastuksen ajan pysyy pimeänä.- Kuutamolle
Kait ne toimii siel avaruudes paremmin, ettei tuu nassu kipeeks?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli359263"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn293760Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi742361Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1102239Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on181896Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait141558Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.291374- 711237
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1721002Millaisia odotuksia ensi vuodelle?
Itse odotan parempaa taloudellista tasapainoa ja sen aion myös saavuttaa, kun onhan se vain minusta kiinni.161889