on Jumalasta lähtöisin oleva totuuden Henki. Ihminen jolla on armolahjana Pyhä Henki puhuu aina totuutta.
Vl liike opettaa että ihminen menee kuoltuaan taivaaseen. Onko se totuutta?
Jollei joku puhu totuutta niin silloin hänessä ei ole Pyhää totuuden Henkeä.
Pyhä Henki
89
850
Vastaukset
Jokaine jumalaansa mainostava valehtelee,joten hän on epäjumalan palvoja.
Pahimmassa tapauksessa oikea jumala on ihan aikuisten oikeasti olemassa ja tuomitsee epäjumalan palvojat haluamallaan tavalla.
Näyttöjen perusteella vanhoillislestadiolaisten ei kuitenkaan ole syytä kauhistua kohtaloaan, koska jumalaa ei 99.9999999% todennäköisyydellä ole olemassa. Ainoa ongelma on se jäljelle jäävä pienenpieni mahdollisuus joutua tuomiolle epäjumalanpalvojana.- 7777777777
Ei kaikki taivaaseen pääse, edes lestat. Pyhän Hengen lahja on Jumalasta. Ei sitä saa kuulumalla johonkin ryhmään. Oikeassa uskossa rakastetaan Jeesusta meidän Herraamme, joka uhrasi itsensä puolestamme. Se on niin valtava lahja, ettei sitä heti ymmärräkään.
Oikea tie on lukea Raamattua, mistä selviää Jumalan tahto ihmisiin nähden. Jos olet huono lukija, voit kuunnella netistäkin Raamatun mukaista opetusta Raamattu kannesta kanteen ohjelmista. Niitä tulee radiostakin arkisin illalla klo 21-21.30. Siinä ei ole mitään ihmislähtöistä opetusta, vaan opetus perustuu Raamatun historiaan eli Vanhaan Testamenttiin. Radiossa seurataan lähes vuoron perään sekä Uuutta että Vanhaa Testamenttia kirja kerrallaan. Niin tulee tutuksi koko pelastushistoria.
Ellet ole yhtään kiinnostuntu Raamatusta, voi kysyä, oletko uskossa ollenkaan?
Itselleni tuli valtava halu tietää ja luin lähes yötä päivää Raamattua. Myös muita teoksia, mutta huomasin Raamatun parhaaksi. Muissa on aina ihmisen eli astian makua.
Kannattaa olla avoimin mielin opetuksen suhteen. On aika paha, jos opetetaan kaikkien pääsevän taivaaseen. Suurin osa joutuu kadotukseen. Sen näkee, kun seuraa maailman tapahtumia. Petetään puolisoa, toimitaan omien halujen mukaisesti jne. Sodat mukaan lukien.
Onnea etsintään! Sydämen uskolla ja suun tunnstuksella pelastutaan Sanan mukaan. Miten Kerho pääsee johonkin Pyhän Hengen voimalla, koska Henki uupuu kokonaan, lähti hoitokokouksissa.
Muutamia seikkoja, josta sen voi todetaa;
Henki kirkastaa Jeesusta. ( Siksi Hengen voimasta ei Jeeusuata ole kirkastettu Heille. Hänen sisäinen tunetminen uupuu, ja ei ilman Henkeä, voi mitenkään saavutta.
4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, JAKAA KULLEKIN ERIKSEEN, NIIN KUIN HENKI ITSE TAHTOO.
Kolmas on suun tunnustus; Matt 10; 32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Yksi savolainen VL sanoi kerran; ei tuota kehtoo huuvvella.- fuckyou
Vajaakirkon tuomari kiimassaan.
- Vl-rules
fuckyou kirjoitti:
Vajaakirkon tuomari kiimassaan.
Mitäh, eikö vaajaidiotti tiedä, että Kessi ei pidä miesrakastaji.
- fuckyou
Vl-rules kirjoitti:
Mitäh, eikö vaajaidiotti tiedä, että Kessi ei pidä miesrakastaji.
Mene kaappihomo komeroosi.
- Jeesustelutyperyys
Voihan pyhä pläjäys mitä tuubaa ...
- Eikiitosjeesus
Kuoltuaan kaikki menee taivaaseen, muuttuuhan kaikki orgaaninen aine hiilidioksidiksi ihan tasapuolisesti. Jotain sentään raamatussakin sattui kohdilleen.
- surkeatapaus
Kesitas kirjoitti:
Mistä niin päättelet?????? Taivaaseen, sehän jää aika tyhjäksi.
Kes on totaalisen tyhjää jo nyt.
- Vl-rules
surkeatapaus kirjoitti:
Millä sen sinä pystyt mittaamaan, kun olet ollut tyhjä jo syntyessäsi?
Ei "VL - rules "
-
miksi kiusaatte kesitasta alvariinsa,
hän on kuitenkin kunnon kristitty.
-surkeatapaus kirjoitti:
Täysin väärä vastus tähän Taivas kysymykseen. Etkö tajunnut sitä?
padasjoenukko kirjoitti:
Ei "VL - rules "
-
miksi kiusaatte kesitasta alvariinsa,
hän on kuitenkin kunnon kristitty.
-Kiitos ja siunusta eukko.
- sylvanu
Kesitas kirjoitti:
Mistä niin päättelet?????? Taivaaseen, sehän jää aika tyhjäksi.
Kuinka paljon niitä enkeliarmeijoita olikaan? Minne sinä heidät sijoittaisit?
sylvanu kirjoitti:
Kuinka paljon niitä enkeliarmeijoita olikaan? Minne sinä heidät sijoittaisit?
Enkelit mainitaan VT:ssa 108 kertaa ja UT:ssa 165 kertaa.
Ilmestyskirja kuvailee heidän lukumääräänsä sanonnalla 'kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta ja tuhat kertaa tuhat' (Ilm 5:11). Ilmeisesti kymmenen tuhatta oli kreikan kielessä tuolloin suurin lukumäärää ilmaiseva käsite, joten Johannes tällä tavoin kuvasi vain sitä, että enkelien joukko oli valtavan suuri.
Sitten suojelusenkelit;
Matt. 18:10 "Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa."
Ja Apt 12: 13-15: " Ja kun Pietari kolkutti eteisen ovea, tuli siihen palvelijatar, nimeltä Rode, kuulostamaan; ja tunnettuaan Pietarin äänen hän ilossansa ei avannut eteistä vaan juoksi sisään ja kertoi Pietarin seisovan portin takana. He sanoivat hänelle: "Sinä hourit". Mutta hän vakuutti puheensa todeksi. Niin he sanoivat: "Se on hänen enkelinsä".
Nämä ovat maan päällä ja osa ihmisten hahmossa, mutta osat avaruudessa.- sylvanu
Ei nykyään ole yhtään enkeliä ihmisten hahmossa. Onko avaruus eri asia kuin taivas, kun sanoit, että taivas jää aika tyhjäksi.
sylvanu kirjoitti:
Ei nykyään ole yhtään enkeliä ihmisten hahmossa. Onko avaruus eri asia kuin taivas, kun sanoit, että taivas jää aika tyhjäksi.
Mihin se perustuu, ettei "nykyään" ole enkeleitä?
- sylvanu
Miksi kieroilet, Raamatussa on tilanteita, joissa enkelit ottivat ihmisruumiin tilapäisesti ja sitten hajottivat sen. Nykyään he eivät tee tätä. Ei ollut kyse siitä, ettei enkeleitä nykyään olisi, miksi kieroilet.
- sylvanu
Enkeleillä on silti kiireinen työ, ne ohjaavat Valtakunnan hyvän uutisen saarnaamistyötä maailmanlaajuisesti.
Ilmestys 14:
"6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
7. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet"." sylvanu kirjoitti:
Enkeleillä on silti kiireinen työ, ne ohjaavat Valtakunnan hyvän uutisen saarnaamistyötä maailmanlaajuisesti.
Ilmestys 14:
"6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
7. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet"."Tuli itseltäsi heti vastaus, eli onko enkeleitä nyt?
Ilmetsykirja on eskatologinen, eli mitä tulee tapahtumaa, ja nämä enkelit myös on edessäkin olevassa ajassa, miksei nyt?
Älä kieroile tässäkään asiassa-
Katso TV7.
- Kiusaamisesta
Olen itse vl ja ennen kaikkea kristitty... Minustakin tuntuu pahalta, kun Kesitasta ym. kohdellaan huonosti. Kyllä meidän tulisi kaikkien kohdella ystävällisesti toisia Jumalan luomia ihmisiä. Keskustelu olisi siten antoisampaa ja ehkä siunauksellistakin.
Kiitos myötätunnosta.
Olet ilmeisesti huomannut, että asialliseen kysymykseen vastaan asiallisesti ja siunaan kysyjän aina, kun vastaan Hänelle.
Kuitenkin olen heiman herkkä perusteettomalle kritiikille, joka kohdistuu minuun, eikä ollenkaan aiheeseen. Ne ovat usein jopa homokuvauksellisia sekä vaaja kirkollisia, joille kummallekkaan ei ole ajatusmaailmassani tilaa.
Olen kuitenkin saanut Sinun laisiltasi ihmisiltä viestejä, että kauttani Raamattu on auennut ja ovat saaneet rauhan Jeesuskessa. Ne myös lämmittää.
Ole siunattu.Kesitas kirjoitti:
Kiitos myötätunnosta.
Olet ilmeisesti huomannut, että asialliseen kysymykseen vastaan asiallisesti ja siunaan kysyjän aina, kun vastaan Hänelle.
Kuitenkin olen heiman herkkä perusteettomalle kritiikille, joka kohdistuu minuun, eikä ollenkaan aiheeseen. Ne ovat usein jopa homokuvauksellisia sekä vaaja kirkollisia, joille kummallekkaan ei ole ajatusmaailmassani tilaa.
Olen kuitenkin saanut Sinun laisiltasi ihmisiltä viestejä, että kauttani Raamattu on auennut ja ovat saaneet rauhan Jeesuskessa. Ne myös lämmittää.
Ole siunattu.Jäi muuten sanomatta heille, jotka ns. komerosta huutelevat, itse kerjäävät verbaalisuuttani. Siunaan jopa heitäkin.
- takamusnäkyypuskasta
Puskahuuteijoita ärsyttää kun joku tulee liiaan läheltä katsomaanheidän kuplassa elämistään ja uhka ajopa rikkoa sen !
kauheaa mitä sitten jää jälelle kun veeälkupla on poksahtanut rikki, no ei mitään paitsi puskasta huutelu. - epälesta
Pyhä henki ei ole mikään lahja tai armolahja, kyllä näistä joistaki kirjottajista paistaa lahkolaisuus ja pahempi selllainen kuin vl ikinä...
- bbyqqa
Uskovainen joka puhuu Pyhän Hengen vaikutuksesta, puhuu totta, mutta uskovainen ei aina puhu Pyhän Hengen vaikutuksesta. Yleensä hoitaessaan arkiaskareita uskovainen ei puhu Pyhän Hengen vaikutuksesta vaan oman järkensä vaikutuksesta.
- Eikiitosjeesus
Kuinka voi edes samassa lauseessa puhua uskonnosta ja totuudesta. Uskonto jo käsitteenä sisältää sen, että uskotaan ja uskotellaan asioita, jotka eivät ole milläänlailla totta.
Jos puhutaan pyhästä hengest niin samaan yhteyteen kuuluu sitten saunatontut, keijut, menninkäiset, kummitukset ja poltergeist-ilmiöt. - Tietotuusjaelämä
Kysyn, onko papilla tai saarnamiehellä PH joka uskottelee että ihminen menee kuoltuaan taivaaseen?
Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta ja Kristus ei vahvista sitä, että ihminen menee kuoltuaan Taivaaseen, oli kerholainen tai ei.
- tietämättömälle
Kesitas kirjoitti:
Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta ja Kristus ei vahvista sitä, että ihminen menee kuoltuaan Taivaaseen, oli kerholainen tai ei.
Joh.14:
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. tietämättömälle kirjoitti:
Joh.14:
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.Miten tämä liittyy enkeleihin?
- tietämättömälle
Vetäydy hörhö palstalta, jos et käy täysillä. Kuka on puhunut enkeleistä?. Tuossa aiemmin , joku piti sinua kristittynä, mutta mielestäni et sitä ole.
- Tane_vel
tietämättömälle kirjoitti:
Vetäydy hörhö palstalta, jos et käy täysillä. Kuka on puhunut enkeleistä?. Tuossa aiemmin , joku piti sinua kristittynä, mutta mielestäni et sitä ole.
Kuka Sinulle antoi tuomiovallan, ettei Keisitas ole uskova kristitty?
- yököttäviä
Tane_vel kirjoitti:
Kuka Sinulle antoi tuomiovallan, ettei Keisitas ole uskova kristitty?
Tane ja kes, kaks pilaantunutta.
- Tietotuusjaelämä
tietämättömälle kirjoitti:
Joh.14:
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.Huomaa, Jeesus sanoi minä tulen takaisin ja otan teidät tyköni. Ei Jeesus ole vielä palannut.
Annetaanko vl liikkeessä jäsenille käsitys/opetus että MEillä on etuoikeus päästä suoraan taivaaseen kuoltuamme?
Usein näkee kuolinilmoituksessa teksti...kuten sai kutsun taivaan kotiin....
Tosiasiassa kuollut meni tuonelaan odottamaan ylösnousemuksen päivää. Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Huomaa, Jeesus sanoi minä tulen takaisin ja otan teidät tyköni. Ei Jeesus ole vielä palannut.
Annetaanko vl liikkeessä jäsenille käsitys/opetus että MEillä on etuoikeus päästä suoraan taivaaseen kuoltuamme?
Usein näkee kuolinilmoituksessa teksti...kuten sai kutsun taivaan kotiin....
Tosiasiassa kuollut meni tuonelaan odottamaan ylösnousemuksen päivää.Huomaa, Jeesus sanoi minä tulen takaisin ja otan teidät tyköni. Ei Jeesus ole vielä palannut.
Tuota mainitsemaasi Jeesuksen toista tulemista edeltää Tempaus.
1. Tess. 4:17
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
Hän ottaa mukaan vain omansa, uudestisyntyneet Pyhät.
Hän tulee takaisin maahan 7 vuoden päästä ja ryhmä ei lisäänny yhtään. Mukana on kaikki Hänen omansa, 1/3 maan ihmisistä.
>>Annetaanko vl liikkeessä jäsenille käsitys/opetus että Meillä on etuoikeus päästä suoraan taivaaseen kuoltuamme?** Kyllä annetaan, mutta kukaan ei jää, ei edes Jumala taivaaseen, vaan iankaikkisuus on Jerusalemissa ( Ilm 21;1-6) Avaruuteen perustetaan silloin helvetti.
Ne kuolinilmoitukset ovat panallis- /saatanallisa, sillä "taivaassa" on silloin helvetti. He itse itsensä tuomitsevat.
Tuomion odotus on kaikilla Tuonelassa, kakdessa eri osastossa.- 9865
****>>Annetaanko vl liikkeessä jäsenille käsitys/opetus että Meillä on etuoikeus päästä suoraan taivaaseen kuoltuamme?** Kyllä annetaan, mutta kukaan ei jää, ei edes Jumala taivaaseen, vaan iankaikkisuus on Jerusalemissa ( Ilm 21;1-6) Avaruuteen perustetaan silloin helvetti.
Ne kuolinilmoitukset ovat panallis- /saatanallisa, sillä "taivaassa" on silloin helvetti. He itse itsensä tuomitsevat.
Tuomion odotus on kaikilla Tuonelassa, kakdessa eri osastossa. ****
---Tämä opetus on väärä, uskomaton mielikuvituksessaan.
Samoin tuo 7 vuoden "opetus" taivaassa.
Olisi mielenkiintoista tietää, uskooko joku muu kuin Kesitas tosissaan tällaiseen. - Tietotuusjaelämä
9865 kirjoitti:
****>>Annetaanko vl liikkeessä jäsenille käsitys/opetus että Meillä on etuoikeus päästä suoraan taivaaseen kuoltuamme?** Kyllä annetaan, mutta kukaan ei jää, ei edes Jumala taivaaseen, vaan iankaikkisuus on Jerusalemissa ( Ilm 21;1-6) Avaruuteen perustetaan silloin helvetti.
Tuomion odotus on kaikilla Tuonelassa, kakdessa eri osastossa. ****
---Tämä opetus on väärä, uskomaton mielikuvituksessaan.
Samoin tuo 7 vuoden "opetus" taivaassa.
Olisi mielenkiintoista tietää, uskooko joku muu kuin Kesitas tosissaan tällaiseen.Kesitas ei näytä kohtaa Raamatusta jossa Jeesus itse sanoo 7 vuoden ajasta. Siis harhaoppia. Paluustaan Hän sanoi ettei sitä aikaa tiedä edes Poika, ainoastaan Isä.
Se on profetioissa, ja JEESUS TÄYTTI JA TÄYTTÄÄ PROFETIAT.
Asia on mainittu Daneilissa, Heskielessä ja parissa muussa Profetan kirjoituksessa, sekä Pabtistisissa vanhoissa kirjoituksissa.Kesitas kirjoitti:
Asia on mainittu Daneilissa, Heskielessä ja parissa muussa Profetan kirjoituksessa, sekä Pabtistisissa vanhoissa kirjoituksissa.Jäi kirjoittamatta yhteys.
Eihän Jeesus maininnut, että Hänen kylkeensä pistetään keihäällä, ja kaksi vankia kuolee Hänen kanssaan ristillä.- 9865
Paras jättää heti alkuun pois "Pabtistiset vanhat kirjoitukset".
Ja nimenomaan Pyhää henkeä tarvitaan Raamatun profetioiden, varsinkin aikamäärien ymmärtämiseksi. Usein ne liittyvät Jumalan Israelin kokemuksiin. - 9865
Lisätään vielä, että Jumalan Israel on aina ollut Luojan tarkoituksessa. Haagarin pojat sitä eivät täyttäneet, Saaran pojat eli Jeesuksen voidellut opetuslapset ovat lupauksen perillisiä.
- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Asia on mainittu Daneilissa, Heskielessä ja parissa muussa Profetan kirjoituksessa, sekä Pabtistisissa vanhoissa kirjoituksissa.Tuo 7 vuotta on vapaiden suuntien uskomus. Jeesus itse sanoi ne sanat joihin pitää uskoa. Ei sanaakaan seitsemästä vuodesta.
- 9865
Ja toistoksi vielä: Ei Kaikkivaltias Jumala, eikä Jeesus Kristus, Valtakunnan Kuningas, eivätkä uuden liiton Israel, eli Jeesuksen voidellut kanssahallitsijat Valtakunnassa, eikä enkelit poistu henkimaailmasta eli taivaasta. He ulottavat sieltä hallintonsa maan päälle ennallistaakseen Jumalan tarkoituksen ja Jeesus nimittää ruhtinaita ohjaamaan ennallistustyötä maan päällä.
Hesekielin temppelinäky kuvailee kaikkia näitä ennallistusjärjestelyjä, eikä sellaista kirjaimellista temppeliä mittoineen tulla koskaan rakentamaan. Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Tuo 7 vuotta on vapaiden suuntien uskomus. Jeesus itse sanoi ne sanat joihin pitää uskoa. Ei sanaakaan seitsemästä vuodesta.
Ahdistuksen aika, tai vaivan on myös Jeesuksen sanomana. Matt 24;
20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Näin Jeesus kertoo vaivan ajasta, sekä erityisestä vaivan ajasta.
On mahtavaa, että huomasit, että vapaat suunnat on Jeesuksen kanssa samalla linjalla asiassa.
Jatketaanpa, että Kerhokin saa evankeliumia.
Kyseinen vaivan aika on tulevaisuudessa oleva seitsemän vuoden aikakausi, milloin Jumala saattaa loppuun Israelin rankaisemisen ja epäuskoisen maailman tuomitsemisen.
Seurakunta, joka muodostuu kaikista niistä ihmisistä, jotka ovat laittaneet uskonsa herraan Jeesukseen välttyäkseen synnin rankaisulta, ei ole läsnä ahdistuksen aikana.
Kristus poistaa kaikki uskovat maailmasta tapahtumalla, jota kutsutaan uskovien ylös tempaamiseksi (1. Tess. 4:13-18; 1. Kor. 15:51-53). Näin seurakunta välttyy tulevalta vihalta (1. Tess. 5:9). Tämän kannattaisi kysjänkin huomioida, sillä muuten jäät tänne saatanan ja antikristuksen karsinaan.
Raamatussa ahdistuksen aikaa kuvataan myös toisilla nimillä, kuten Herran päivä (Jesaja 2:12; 13:6-9; Joel 1:15; 2:1-31; 3:14; 1. Tess. 5:2); onnettomuuden ja hävityksen päivä (5. Moos. 4:30; Sef. 1:1); suuri ahdinko, joka viittaa ahdistuksen ajan ensimmäistä puoliskoa ankarampaan toiseen puoliskoon (Matt. 24:21); ahdistuksen aika (Daniel 12;7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."
Danielin 9:24-27 ymmärtäminen on olennaista ahdistuksen ajan tarkoituksen ja ajankohdan käsittämiseksi. Siinä puhutaan 70 viikosta, jotka ovat määrätyt "kansallesi". Danielin kansalla tarkoitetaan juutalaisia, Israelin kansakuntaa, ja Daniel 9:24 kuvaa Jumalan määräämää aikakautta, jolloin "jumalattomuus päättyy, synnistä tulee loppu, pahat teot sovitetaan, ikuinen oikeudenmukaisuus saatetaan voimaan, näky ja profetia sinetillä vahvistetaan ja kaikkeinpyhin voidellaan." Jumala sanoo, että "seitsemänkymmentä vuosiviikkoa" täyttävät tämän profetian.
Joten Jeesus tiesi nämä profetiat.
Vähänkin fiksu tutkii sitten Raamatusta, milloin se tulee, ja kuinka pitkänä, koska se poistaa Jumalan vihan pois Israelin päältä ja koko Israel on pelastuva, josta Paavali puhuu Room, 11;26.
Jeesus vahvisti tämän Matt. 24 luvussa, jota ei ole Kerhon Raamatussa, mutta kristittyjen Raamatussa se on.
Kommentoi näitä Raamatun kohtia, ennen kuin alat kirjoittamaan kerhon saarnojen tulosta, minä tukeudun vain Raamattuun. Menikö oikein?9865 kirjoitti:
Ja toistoksi vielä: Ei Kaikkivaltias Jumala, eikä Jeesus Kristus, Valtakunnan Kuningas, eivätkä uuden liiton Israel, eli Jeesuksen voidellut kanssahallitsijat Valtakunnassa, eikä enkelit poistu henkimaailmasta eli taivaasta. He ulottavat sieltä hallintonsa maan päälle ennallistaakseen Jumalan tarkoituksen ja Jeesus nimittää ruhtinaita ohjaamaan ennallistustyötä maan päällä.
Hesekielin temppelinäky kuvailee kaikkia näitä ennallistusjärjestelyjä, eikä sellaista kirjaimellista temppeliä mittoineen tulla koskaan rakentamaan.Tiedoksi vielä, että Jeesuksella on kaikki valta, lue se Matt 28;17 eteenpäin.
Sinunkin kannattaisi tukeutua Raamattuun, ei mu,, tu tunteeseen.
Enkelit on ollut mukana luomistyöstä asti ja yksi jopa heistä teki kapinan ja sai nimen saatana, syyttäjä.
Ei ne ole mihinkään menneet, eikä vähentyneet.
Eivät he hallitse, vaan toimivat Kolmiyhteisen Jumalan ohjeen mukaan palvelemalla ihmisiä.- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Tiedoksi vielä, että Jeesuksella on kaikki valta, lue se Matt 28;17 eteenpäin.
Sinunkin kannattaisi tukeutua Raamattuun, ei mu,, tu tunteeseen.
Enkelit on ollut mukana luomistyöstä asti ja yksi jopa heistä teki kapinan ja sai nimen saatana, syyttäjä.
Ei ne ole mihinkään menneet, eikä vähentyneet.
Eivät he hallitse, vaan toimivat Kolmiyhteisen Jumalan ohjeen mukaan palvelemalla ihmisiä.Jumala on kaikkiyhteinen, ei vain kolmiyhteinen. Sekin on harhaopetus vastoin Jeesuksen opetusta.
- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Ahdistuksen aika, tai vaivan on myös Jeesuksen sanomana. Matt 24;
20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Näin Jeesus kertoo vaivan ajasta, sekä erityisestä vaivan ajasta.
On mahtavaa, että huomasit, että vapaat suunnat on Jeesuksen kanssa samalla linjalla asiassa.
Jatketaanpa, että Kerhokin saa evankeliumia.
Kyseinen vaivan aika on tulevaisuudessa oleva seitsemän vuoden aikakausi, milloin Jumala saattaa loppuun Israelin rankaisemisen ja epäuskoisen maailman tuomitsemisen.
Seurakunta, joka muodostuu kaikista niistä ihmisistä, jotka ovat laittaneet uskonsa herraan Jeesukseen välttyäkseen synnin rankaisulta, ei ole läsnä ahdistuksen aikana.
Kristus poistaa kaikki uskovat maailmasta tapahtumalla, jota kutsutaan uskovien ylös tempaamiseksi (1. Tess. 4:13-18; 1. Kor. 15:51-53). Näin seurakunta välttyy tulevalta vihalta (1. Tess. 5:9). Tämän kannattaisi kysjänkin huomioida, sillä muuten jäät tänne saatanan ja antikristuksen karsinaan.
Raamatussa ahdistuksen aikaa kuvataan myös toisilla nimillä, kuten Herran päivä (Jesaja 2:12; 13:6-9; Joel 1:15; 2:1-31; 3:14; 1. Tess. 5:2); onnettomuuden ja hävityksen päivä (5. Moos. 4:30; Sef. 1:1); suuri ahdinko, joka viittaa ahdistuksen ajan ensimmäistä puoliskoa ankarampaan toiseen puoliskoon (Matt. 24:21); ahdistuksen aika (Daniel 12;7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."
Danielin 9:24-27 ymmärtäminen on olennaista ahdistuksen ajan tarkoituksen ja ajankohdan käsittämiseksi. Siinä puhutaan 70 viikosta, jotka ovat määrätyt "kansallesi". Danielin kansalla tarkoitetaan juutalaisia, Israelin kansakuntaa, ja Daniel 9:24 kuvaa Jumalan määräämää aikakautta, jolloin "jumalattomuus päättyy, synnistä tulee loppu, pahat teot sovitetaan, ikuinen oikeudenmukaisuus saatetaan voimaan, näky ja profetia sinetillä vahvistetaan ja kaikkeinpyhin voidellaan." Jumala sanoo, että "seitsemänkymmentä vuosiviikkoa" täyttävät tämän profetian.
Joten Jeesus tiesi nämä profetiat.
Vähänkin fiksu tutkii sitten Raamatusta, milloin se tulee, ja kuinka pitkänä, koska se poistaa Jumalan vihan pois Israelin päältä ja koko Israel on pelastuva, josta Paavali puhuu Room, 11;26.
Jeesus vahvisti tämän Matt. 24 luvussa, jota ei ole Kerhon Raamatussa, mutta kristittyjen Raamatussa se on.
Kommentoi näitä Raamatun kohtia, ennen kuin alat kirjoittamaan kerhon saarnojen tulosta, minä tukeudun vain Raamattuun. Menikö oikein?Ei mennyt. Myös valitut joutuvat suureen ahdistukseen mutta heidän takiaan päivät ovat lyhennetyt.
Jae 22.
Jehovan todistajat ja myös muut vapaat suunnat ovat tulkinneet Danielin kirjaa ja tehneet aikalaskelmia. Kaikki ovat menneet pieleen kuten että maailmanloppu tulisi 1914.
Mitään 7 vuoden vaivanaikaa ei ole. Syy. Jeesus ei ilmoittanut että sellainen aikamäärä on. Ne jotka uskovat Häneen tietävät ettei sitä aikaa ja hetkeä tiedä muut kuin Isä yksin.
Kesitasta kehoitan luopumaan turhista teorioista koska Jeesus varoitti opetuslapsiaan olematta tekemästä laskelmia asioista ja aikamääristä Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Jumala on kaikkiyhteinen, ei vain kolmiyhteinen. Sekin on harhaopetus vastoin Jeesuksen opetusta.
On totta. Mutta näin on helpompi sanoa.
Mutta Jeesus oli myös Jumala, josta vaikka Jo1;1. voit lukea.
Kysyn samalla, eikö Sinun mielstä Pyhä Hneki ole jumala- persoona?Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Ei mennyt. Myös valitut joutuvat suureen ahdistukseen mutta heidän takiaan päivät ovat lyhennetyt.
Jae 22.
Jehovan todistajat ja myös muut vapaat suunnat ovat tulkinneet Danielin kirjaa ja tehneet aikalaskelmia. Kaikki ovat menneet pieleen kuten että maailmanloppu tulisi 1914.
Mitään 7 vuoden vaivanaikaa ei ole. Syy. Jeesus ei ilmoittanut että sellainen aikamäärä on. Ne jotka uskovat Häneen tietävät ettei sitä aikaa ja hetkeä tiedä muut kuin Isä yksin.
Kesitasta kehoitan luopumaan turhista teorioista koska Jeesus varoitti opetuslapsiaan olematta tekemästä laskelmia asioista ja aikamääristäKuinka pitkä Sinun mielestä on vaivan aika, jonka Daniel kertoo olevansa 7 vuotta?
Olet ilmeisesti paljon lukenut, poisluettuna Raamattu.
Näin on lakseneet, kuten myös SRK laski sen olevan ensin 30 luvulla, mutta pettyi, ja seuraava oli -50/60 luvun vaihteessa.
Muistatko, kun kerholaiset möivät maatilojaan jäivät Rauhayhdistyksen kaivolle katselemaan Taivasta.
Meni pieleen, ja yritettiin ostaa tila takaisin.
Minä muistan sen.- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
On totta. Mutta näin on helpompi sanoa.
Mutta Jeesus oli myös Jumala, josta vaikka Jo1;1. voit lukea.
Kysyn samalla, eikö Sinun mielstä Pyhä Hneki ole jumala- persoona?Jeesus ilmoitti itse kuka Hän on ja minä uskon mitä Hän sanoi. Jeesus ei sanassaan koskaan sanonut olevansa jumala vaan Poika. Hän on siis Korkeimman Poika muttei jumala.
Sana tuli lihaan on oikeampi käännös. Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Jeesus ilmoitti itse kuka Hän on ja minä uskon mitä Hän sanoi. Jeesus ei sanassaan koskaan sanonut olevansa jumala vaan Poika. Hän on siis Korkeimman Poika muttei jumala.
Sana tuli lihaan on oikeampi käännös.Oletkohan oikealla palstalla, tietoinesi.
Hän sanoi usein "Minä olen" joka on Jumala.
Hän myös kutsui Jumalaa Isäkseen ja sanoi, me olemme yhtä.
Kirjoita se alkutekstillä, niin todetaan yhdessä. kai se sujuu?- ainavaannoitasatuja
Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Jumala on kaikkiyhteinen, ei vain kolmiyhteinen. Sekin on harhaopetus vastoin Jeesuksen opetusta.
älä viitsi tuota unitaristien satua enempää jatkaa täällä on siitä jo tarpeeksi aikanaan kuultu muutaman kaikkiyhteisen kautta.
jos sinulla jumala on pihakivessäkin, niin pidä hyvänäsi mutta älä muille kauppaa. - tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Oletkohan oikealla palstalla, tietoinesi.
Kirjoita se alkutekstillä, niin todetaan yhdessä. kai se sujuu?Kannattaa lukea Joh. 17. 14 - 23 mitä Jeesus sanoi. Siitähän se alkaa valjeta jollei ole aivan aivopesty johonkin uskontoon. Sellaisia on melkoisen paljon jotka vaeltavat pimeydessä, myös tällä palstalla
- Tietotuusjaelämä
ainavaannoitasatuja kirjoitti:
älä viitsi tuota unitaristien satua enempää jatkaa täällä on siitä jo tarpeeksi aikanaan kuultu muutaman kaikkiyhteisen kautta.
jos sinulla jumala on pihakivessäkin, niin pidä hyvänäsi mutta älä muille kauppaa.1. Kor. 15:28
Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Ef.4.
4 yksi ruumis ja yksi henki, niin kuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Jumala on kaikkiyhteinen - 67100
Kesitas kirjoitti:
Oletkohan oikealla palstalla, tietoinesi.
Kirjoita se alkutekstillä, niin todetaan yhdessä. kai se sujuu?"Hän sanoi usein "Minä olen" joka on Jumala"
Lopeta tuo sairas höpinä. tietotuusjaelämä kirjoitti:
Kannattaa lukea Joh. 17. 14 - 23 mitä Jeesus sanoi. Siitähän se alkaa valjeta jollei ole aivan aivopesty johonkin uskontoon. Sellaisia on melkoisen paljon jotka vaeltavat pimeydessä, myös tällä palstalla
Mikä siinä on mielestäsi konteksti?
67100 kirjoitti:
"Hän sanoi usein "Minä olen" joka on Jumala"
Lopeta tuo sairas höpinä.Sehän on Raamatussa?
Mitä Jumala sanoi Moosekselle, kun Hän kysyi Jumalan nimeä?
Voitko kertoa oman mielpiteesi, minä kerroin Raamatun ja Jumalan mielipiteen.
Josko siellä selviää se sairas höpinäsi.- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Mikä siinä on mielestäsi konteksti?
Kai sinä lukemaasi ymmärrät, tai sinulla ei ole sama opettaja kuin minulla Kesitas.
Kai sinä lukemaasi ymmärrät, tai sinulla ei ole sama opettaja kuin minulla Kesitas.
Konteksti selitetään aina tektin aihe ja asiayhteys. Ei se, että sitä ymmääretään, vaan paljon enemmän.
- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Konteksti selitetään aina tektin aihe ja asiayhteys. Ei se, että sitä ymmääretään, vaan paljon enemmän.
Huomenta Kesitas. Ymmärrys annetaan ylhäältä.
Huomenta Kesitas. Ymmärrys annetaan ylhäältä.
Viisaus tulee todella Hengessä Taivaasta, ei kuten Kerho sitä mainostaa; - Järki vangiksi ottakaatte!
Viisautta ihannoivia kohtia Raamatussa on n. 150, mutta tyhmyytä alle 5.
Kontekstia ei voi ymmärtää, ennekuin sen opiskellee. Näin saadaan selvempi kuva, kuka puhui, kenelle puhui ja miksi puhui.
Näin ei Raamatun asiaa voi kääntää omaksi edukseen, eikä seurakunnan eduksi yksikantaan.
Kontektin ymmärtävät tuntevat Kirjoitukset yleensä hyvin, jota ei kouluttamaton niinkää, koko sana on heille outo.Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Jeesus ilmoitti itse kuka Hän on ja minä uskon mitä Hän sanoi. Jeesus ei sanassaan koskaan sanonut olevansa jumala vaan Poika. Hän on siis Korkeimman Poika muttei jumala.
Sana tuli lihaan on oikeampi käännös.Matt. 11:27
"Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Matt. 11:27
"Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.Kyse on vallasta. Esimerkiksi pääjohtaja voi antaa valtaa apulaisjohtajalle annettujen tehtävien suorittamiseksi. Silti pääjohtaja pysyy asemassaan ja samoin apulaisjohtaja. Sama pätee Isän ja Pojan tilanteessa. Jumala pysyy Jumalana ja Poika poikana.
Kyse on vallasta. Esimerkiksi pääjohtaja voi antaa valtaa apulaisjohtajalle annettujen tehtävien suorittamiseksi. Silti pääjohtaja pysyy asemassaan ja samoin apulaisjohtaja. Sama pätee Isän ja Pojan tilanteessa. Jumala pysyy Jumalana ja Poika poikana.
Taisi tietomiehellä mennä puurot ja vellit sekaisin, koska ei tunne Raamattua väittäen, ettei Jeesus koskaan kertonut olevansa Jumalan Poika.
Nyt sai eteesi sen, mutta yrität vain selitellä?
Muista se, että vain lääkärille selitellään, oli poika tai tyttö.
Pääjohtaja on pääjohtaja tässäkin asiassa, mutta valta on Jeesuksen, vaikka Jumala ei ole koskaan isotellut tittelillään, Hän vain toteaa, minä olen mikä minä olen. Saman sanoo Jeesuskin n 45 kertaa UT;ssa.
Poika on Messias, kaikkivaltias, Isä ei sitä ole.- kirkonlattiallasekosit
Kesitas kirjoitti:
Taisi tietomiehellä mennä puurot ja vellit sekaisin, koska ei tunne Raamattua väittäen, ettei Jeesus koskaan kertonut olevansa Jumalan Poika.
Pääjohtaja on pääjohtaja tässäkin asiassa, mutta valta on Jeesuksen, vaikka Jumala ei ole koskaan isotellut tittelillään, Hän vain toteaa, minä olen mikä minä olen. Saman sanoo Jeesuskin n 45 kertaa UT;ssa.
Poika on Messias, kaikkivaltias, Isä ei sitä ole." Saman sanoo Jeesuskin n 45 kertaa UT;ssa."
Laitahan jakeet näkyviin, äläkä valehtele.
Höpöukon itsensä kehuma veraalisuus on sairasta harhaa. - Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Poika on Messias, kaikkivaltias, Isä ei sitä ole.No, en minä tarvitse esitelmiä. Jeesus ilmoitti olevansa Jumalan Poika. Minä uskon mitä Hän sanoi. En usko esimerkiksi Kesitakseen koska usko hänen vapaakirkkolaiseen oppiin vie kadotukseen.
- Voimalaitos-mies
kirkonlattiallasekosit kirjoitti:
" Saman sanoo Jeesuskin n 45 kertaa UT;ssa."
Laitahan jakeet näkyviin, äläkä valehtele.
Höpöukon itsensä kehuma veraalisuus on sairasta harhaa.Näe itsekin jotain vaivaa, siellä ne on kaikkien luettavissa.
No, en minä tarvitse esitelmiä. Jeesus ilmoitti olevansa Jumalan Poika. Minä uskon mitä Hän sanoi. En usko esimerkiksi Kesitakseen koska usko hänen vapaakirkkolaiseen oppiin vie kadotukseen.
Onko se minun antama, teille uusi tieto jotenkin väärä, viekö se helvettiin, jos uskoo Jeesuksen Jumalan Pojaksi?
Sekkunako pidät?- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Onko se minun antama, teille uusi tieto jotenkin väärä, viekö se helvettiin, jos uskoo Jeesuksen Jumalan Pojaksi?
Sekkunako pidät?Meillä on se ero että minä uskon Jumalan lähettämään Jumalan Poikaan. Sinä uskot Jumalan lähettämään jumalaan. Minä kutsun Jeesusta Jumalan Pojaksi, sinä kutsut häntä jumalaksi.
Hienointa tässä on se että Jeesus valitsee itse valittunsa heidän uskon perusteella, minä vastaan hänelle aikanaan teoistani niin myös kaikki muutkin. Sitten se selviää kuka on uskonut totuuteen ja kuka ihmisoppeihin. Jako on selvä. Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Meillä on se ero että minä uskon Jumalan lähettämään Jumalan Poikaan. Sinä uskot Jumalan lähettämään jumalaan. Minä kutsun Jeesusta Jumalan Pojaksi, sinä kutsut häntä jumalaksi.
Hienointa tässä on se että Jeesus valitsee itse valittunsa heidän uskon perusteella, minä vastaan hänelle aikanaan teoistani niin myös kaikki muutkin. Sitten se selviää kuka on uskonut totuuteen ja kuka ihmisoppeihin. Jako on selvä.Onpa erikoista. Kiistät Jeesuksen Jumaluuden, vaikka se on Jumalan Sanaan kirjoitettu, useaan kertaan.
Jeesus on myös Jumalan Poika. Teillehän se on ..suksen nimessä ja veressä.
Onneksi tämä palsta on saanut ne itkunvollottaja synnin anteeksi antajat pimentoon, niitä ei juuri nykyään enää kuule.
Olen varmasti palstan ensimmäisiä, jotka tuon Jeesuksen valinnan USKON PERUSTEELLA toi esille. Minulle naurettiin ja nyt Sinä sen omit. Häpeä, sillä Kerho opetti, että Jumala on ENNALTA valinnut pelastajat, naureskellen Jeesukselle.
Et tajua, kunka VL- oppi seilaa kun lastu laineilla. Jumalahan teille on todellisuudessa Raha, jossa on pörssiheilahteluja kuten raiskauksissanne, sekä uskossanne, sekä objekteissanne.
Totta kai vastaat teoista Jeesukselle. Entinen oppinne oli vastata Jumalalle? Haloo.
Jako on todella selvä, Jeesus sanoo lahkoille, - menkää pois, en tunne teitä.- Tietotuusjaelämä
Kesitas kirjoitti:
Onpa erikoista. Kiistät Jeesuksen Jumaluuden, vaikka se on Jumalan Sanaan kirjoitettu, useaan kertaan.
Jeesus on myös Jumalan Poika. Teillehän se on ..suksen nimessä ja veressä.
Onneksi tämä palsta on saanut ne itkunvollottaja synnin anteeksi antajat pimentoon, niitä ei juuri nykyään enää kuule.
Olen varmasti palstan ensimmäisiä, jotka tuon Jeesuksen valinnan USKON PERUSTEELLA toi esille. Minulle naurettiin ja nyt Sinä sen omit. Häpeä, sillä Kerho opetti, että Jumala on ENNALTA valinnut pelastajat, naureskellen Jeesukselle.
Et tajua, kunka VL- oppi seilaa kun lastu laineilla. Jumalahan teille on todellisuudessa Raha, jossa on pörssiheilahteluja kuten raiskauksissanne, sekä uskossanne, sekä objekteissanne.
Totta kai vastaat teoista Jeesukselle. Entinen oppinne oli vastata Jumalalle? Haloo.
Jako on todella selvä, Jeesus sanoo lahkoille, - menkää pois, en tunne teitä.Korjataan nyt etten kuulu mihinkään lahkoon, en kirkkoon enkä mihinkään ihmisten perustamaan uskonnollispoliittiseen järjestöön.
Kai se nyt sinullekin on täysin selvää ettei ihminen valitse itseään yhtään mihinkään. Minä en usko ketään muuta kuin Jeesusta jonka suusta tullut jokainen sana oli lähtöisin Jumalalta.
En tuomitse uskontojen jäseniä koska se ei ole minun tehtäväni. Jokainen vastaa itse uskostaan ja sen perusteella meidät tuomitaan tai jätetään tuomitsematta. Siitä päättää Jeesus. Tietotuusjaelämä kirjoitti:
Korjataan nyt etten kuulu mihinkään lahkoon, en kirkkoon enkä mihinkään ihmisten perustamaan uskonnollispoliittiseen järjestöön.
Kai se nyt sinullekin on täysin selvää ettei ihminen valitse itseään yhtään mihinkään. Minä en usko ketään muuta kuin Jeesusta jonka suusta tullut jokainen sana oli lähtöisin Jumalalta.
En tuomitse uskontojen jäseniä koska se ei ole minun tehtäväni. Jokainen vastaa itse uskostaan ja sen perusteella meidät tuomitaan tai jätetään tuomitsematta. Siitä päättää Jeesus.On hyvä, ette kuulu lahkoihin, pahotteluni leimaamisesta. Mutta ihminen tekee uskonratkaisunsa itse, Hengen ohjaamana ja Jumalan vetämänä Jeesukseen.
Sen jälkeen, kun Jeesus sai vallan, Hänen sanomansa muuttui myös. Hän sanoi paljon omiaan, mm sen, että Hän on se Tie, Hän se Totuus ja Hän on se Elämä, joka oli ennen Jumalan agenda.
Ei me pystytäkkään tuomitsemaan ketään, mutta kyllä minä pastaorina sanon, kuten Raamattu kirjoittaa; - Jumalan Sana tuomitsee tuollaisen menon.
Pitää olla rohkeutta Jeesuksessa.
Olet oikeassa, että Jeesus tuomitsee ihmiset, mutta Jumala tuomitsee kansat, ryhmät ja kirkot, jotka ovat loukanneet omaisuuskansaansa Israelia.
- Seiska
Uskovainen (lestadiolainen) ihminen pääsee kuoltuaan Ouluun. Tarkemmin sanottuna sinne SRK:n päämajaan, Kiviharjunlenkki seiskaan.
Siellä se Pyhä henki asustaa. - KristinuskoOnMoraaliton
Eikö pyhä henki ollut se jumala joka raiskasi alaikäisen Marian?
- KristinuskoOnMoraaliton
Kesitas kirjoitti:
Ei. Vaan Pyhä Henki.
Ok. Pyhä Henki raiskasi alaikäisen Marian.
- saatanistasuurimmalle
Kesitas kirjoitti:
Ei. Vaan Pyhä Henki.
Törkeää tulkintaa vapaakirkon veijarilta. Jumala on pyhä ja sinä kerrot Hänestä lähteneen Pyhän Hengen raiskanneen Marian? Sinussa asuu saatana.
saatanistasuurimmalle kirjoitti:
Törkeää tulkintaa vapaakirkon veijarilta. Jumala on pyhä ja sinä kerrot Hänestä lähteneen Pyhän Hengen raiskanneen Marian? Sinussa asuu saatana.
Tarkistahan veijari, kuka se raiskauksesta kirjoitti. Olen kirjoittanut vain niistä tuhansista Kerhon raiskauksista, mutta hehän raiskasi omiaan.
Taidat olla palstalle anteeksipyynnön velkaa.- saatanistasuurimmalle
Kesitas kirjoitti:
Tarkistahan veijari, kuka se raiskauksesta kirjoitti. Olen kirjoittanut vain niistä tuhansista Kerhon raiskauksista, mutta hehän raiskasi omiaan.
Taidat olla palstalle anteeksipyynnön velkaa.Sinä kommentoit tätä:
""Eikö pyhä henki ollut se jumala joka raiskasi alaikäisen Marian?""
Kommenttisi oli:
""Ei. Vaan Pyhä Henki.""
Hävettääkö yhtään?
Pelaako ymmärryksesi? - KristinuskoOnMoraaliton
Kesitas kirjoitti:
Missä?
Raamatussa kerrotaan että Pyhä Henki teki Marian raskaaksi. Myös että Maria antoi tähän luvan. Mutta jos 12v tyttö tulee raskaaksi vanhemman auktoriteetti hahmon taholta, ei suostumuksella ole väliä. Se katsotaan raiskaukseksi.
saatanistasuurimmalle kirjoitti:
Sinä kommentoit tätä:
""Eikö pyhä henki ollut se jumala joka raiskasi alaikäisen Marian?""
Kommenttisi oli:
""Ei. Vaan Pyhä Henki.""
Hävettääkö yhtään?
Pelaako ymmärryksesi?En kommentoinut raiskausta, vaan Pyhän Hengen kirjoitustapaa. Oli myös minun moka, kun en erotellut. En missään tapauksessa tee pilkkaa Hengestä.
Parannuksen olen tehnytsikspäivää, ei hävetä, kun joku muu tuo tuon raikauksen esille, minä en sitä lanseerannut.
Tajuatko nyt, saatanista suurin.KristinuskoOnMoraaliton kirjoitti:
Raamatussa kerrotaan että Pyhä Henki teki Marian raskaaksi. Myös että Maria antoi tähän luvan. Mutta jos 12v tyttö tulee raskaaksi vanhemman auktoriteetti hahmon taholta, ei suostumuksella ole väliä. Se katsotaan raiskaukseksi.
Marian ikä oli 13- 15 vuottaq, ei todenäköisesti nuorempi.
Sinä voit sen laskea raikaukseksi, mutta Raamattu ei anna tukea sille.
Missään ei edes kerrota, että Henki olisi nainut, vaan Matteus sanoo 1 luvussa; -Pyhän Hengen vaikutuksesta, oli raskaana.
Sinulla saattaa tulla keuhkopöhö tupakasta, vaikka et ole sukupuoliyhtyedessä tupakan kanssa.- KristinuskoOnMoraaliton
Kesitas kirjoitti:
Marian ikä oli 13- 15 vuottaq, ei todenäköisesti nuorempi.
Sinä voit sen laskea raikaukseksi, mutta Raamattu ei anna tukea sille.
Missään ei edes kerrota, että Henki olisi nainut, vaan Matteus sanoo 1 luvussa; -Pyhän Hengen vaikutuksesta, oli raskaana.
Sinulla saattaa tulla keuhkopöhö tupakasta, vaikka et ole sukupuoliyhtyedessä tupakan kanssa.Juutalaisten avioliitot tuohon aikaan sovittiin etukäteen ja tehtiin täysiksi sitten kun tyttö oli saanut ensimmäiset kuukautisensa. Tytöt saavat ne 10-15 vuoden iässä, eli oli voinut olla vanhempi kuin tuo mainitsemani 12 v, mutta saattoi olla myös nuorempi.
En tietenkään ajattele että Pyhällä Hengellä olisi ollut siitin, mutta hän tuli Marian ylle ja peitti hänet varjollaan. (Luukas 1:35). Käytti omia keinojaan tehdäkseen tytön raskaaksi, raiskasi hänet. KristinuskoOnMoraaliton kirjoitti:
Juutalaisten avioliitot tuohon aikaan sovittiin etukäteen ja tehtiin täysiksi sitten kun tyttö oli saanut ensimmäiset kuukautisensa. Tytöt saavat ne 10-15 vuoden iässä, eli oli voinut olla vanhempi kuin tuo mainitsemani 12 v, mutta saattoi olla myös nuorempi.
En tietenkään ajattele että Pyhällä Hengellä olisi ollut siitin, mutta hän tuli Marian ylle ja peitti hänet varjollaan. (Luukas 1:35). Käytti omia keinojaan tehdäkseen tytön raskaaksi, raiskasi hänet.Uusi Testamennti ei tunne sanaa "raiskasi", se on omiasi.
- KristinuskoOnMoraaliton
UT ei tunne sanaa raiskaus, koska ei tunne käsitettä naisten ja lasten oikeudet. Tarkoittaako se että näitä oikeuksia ei ole olemassa?
- Skeptikko
Tässä videossa kerrotaan syitä sille, miksi uskonnoista on vain haittaa yhteiskunnalle:
https://www.youtube.com/watch?v=JXUZ1OFpBsA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032393Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352389Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 291558
- 761331