ajettavuus

corollani

minulla on ollut ennen monen merkkistä autoa ja on tullut ajettua tuttujen autoilla... 98 corollan hyvä ajettavuus ja hiljaisuus oli yllätys..ei vetele eikä luikertele .toinen auto mitä vois kehua ajettavuudeltaan on mondeo..toinen yllätys oli että mielestäni se että 60.000€ auto oli huonompi ajo-ominaisuudeltaan mitä tonnin corolla ,muuten viitisnyt moittia omistajalle kun olisi varmaan suuttunut..eli tonnilla pääsee ja nauttii ajoista sekä halvoista korjaamolaskuista...

30

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ParhaatToyotat

      Oikeassa olet, vanhemmat Corollat ovat todella hyviä ajaa, 2000-luvun mallit sitten ei niinkään. Sama koskee muitakin vanhempia Toyotia.

      Yleensäkin jotakin kummaa tapahtui Toyotan ja muiden japsimerkkien ajettavuudessa 90- luvun lopussa ja 2000-luvun alussa, kun uudemmat mallit olivat järjestään selkeästi ajettavuudeltaan huonompia.

      Vielä 90-luvun alussa lähes kaikki japanilaiset olivat omassa kokoluokassaan parhaita ajaa, eurooppalaiset eivät päässeet lähellekään sellaista sujuvaa ja vaivatonta ajokokemusta. Sitten kai Toyotallakin päätettiin jäljitellä eurooppalaista ajettavuutta ja pieleen meni, tuli jäykkiä jousituksia, jäykkää ja keskelle kampeavaa ohjausta ja muutenkin tuli sellaista traktorifiilistä ajamiseen.

      Itse muistan kuinka upeita ajettavia olivat 88-mallin Corolla FX ja 91-mallin Carina Gli. Vertailukohtana joku saman ajan Golf tai Passat olivat kyllä melko ikäviä kulkupelejä, sen verran tuli niitäkin kokeiltua.

    • juna_meni

      Molemmat kirjoitukset aivan oikeassa. Lisätään vielä kilpailukykyiset moottorit. Ei ollut mitään hävettävää muihin nähden. Toki olivat kuitenkin kierroskoneita mutta kestivät.
      Carina aikoinaan luokkansa kärki niin viimeiset Avet 20v kilpailijoitaan jäljessä.
      Ensimmäiset Ravitkin helkkarin hyviä ja viimeisin malli sellainen viritelmä ettei kiinnosta lainkaan.

    • Heikkiheppi

      Ei kai kiinnosta kun ei ole massia fyrkkaa ja luottotiedot niin ja näin. Arvasinko oikein mölli.

    • halvallaTehtyEiOnnistu

      Hehee, koska Toyota on ollut kelpo ajettava ja mukava, no ei todella koskaan. Joku yksittäinen ominaisuus on voinut jossain mallissa olla kelpo, mutta kokonaisuus aina onneton.

      • Yarisman

        Toyotat ovat olleet jo Corolla E- mallista lähtien hyviä ajaa. Tänäkin päivänä ne ovat luokkansa parhaita ajo-ominaisuuksissa. Tosin Toyotat ovat kuuluisia viattomuudestaan. Tämä pätee nykyäänkin.
        Ranskalaiset ovat edelleen rapeita. Ne ruostuu joutuin ja tekniikka renaa jatkuvasti.


      • Hehheh100

        Tämähän oli koko ketjun koomisin kirjoitus.
        Testeissäkin varma häntäpään sijoitus varmaan viimeiset 10v. Kovasti pitää etsiä huonommalla ajo-ominaisuuksilla olevaa merkkiä.


    • kolinakeijju

      luja alusta..220.000 ja vasta ensimmäinen koiranluu piti vaihtaa..saa siinä yr muiila merkeillä yrittää päästää samaan km määrään ilman alustaremonttia ..

      • hip_hurraa2

        406 niin 300tkm jälkeen vaihdettiin ensimmäisiä romuja alustaan.
        Nyt eemeli 270tkm ja koskematon alusta.
        Ave oli niin 150tkm piti alustaa laitella. No osat sinne ei paljoakaan maksa ellei ole jollain tavoin säädetty. No Toyotaan sellaista ei saatavilla olekkaan.


    • jepjep_

      itsellänikin ollut monta toyotan mallia eri vuosikymmenillä ja vuolaasti voi kehua ajo ominaisuuksia, kestävyyttä, äänieristystä ja jousitusmukavuutta. esimerkiksi toyota corolla 1986 on huimasti parempi ajettavva kuin nämä uusimmat skodat ja volkkarit. kokeilkaa niin tiedätte. nyky volkkarit pilattu täysin liian jäykällä jousituksella joka jytkii kuopat persauksiin. volkkareiden laadun hyvin tuntien en koske pitkällä tikullakaan.

      • mielipide99

        En kyllä koske kumpaankaan. Audi ja Lexus toki sitten asia erikseen.


      • pintakovaJApohjaaHeti

        Itseironia on kunnioitettavaa, mutta pitääkö vetää noin överit?


    • Ratista.kiinni

      Luikeroitahan ne tohjot on. Ei kahta sanaa.

    • Aurisjamuut

      25 vuotta sitten kaikki tavalliset eurokinnerit oli ihan kaameita ajaa, muistelkaa sen ajan Escortteja, Astroja, Golfeja tai Vectroja ja Passattia, Ranskan ihmeitä ei edes kannata mainita.
      Tojo ja Nissan ja oikeastaan muutkin japsit oli nautinnollisia ajaa, alusta ja ohjaus toimi niin hyvin kuin vain voi kuvitella. Jos nyt saisi vaikka Auriksen tai Aven tuollaisella setillä, niin johan olis.

      • japanilainenEiOsaa

        Sinä se jaksat provoilla ja valehdella sitkeästi.


    • surkeita.autoja

      Pappa muistelee ja aika kultaa muistot. Tuon ajan autot ovat aivan reppanoita nykyautoihin verrattuna. Ei ilmastointia, ei cruis controlia eikä mitään turvallisuusvarusteita. Huoltoväli onneton 15.000km.
      Vain papparaisten pikkuköröttelyyn.

      • Sillo

        Joo tottakai on autot kehittyneet, mutta siitä ei pääse mihinkään, että japsit oli ajettavuudessa reilusti muita edellä tuohon aikaan. Oikeastaan aika ylivoimaisia.
        Ei niitä varusteita muuten ollut euroissakaan ja samanlainen lyhyt huoltoväli niissä oli myös. Ja karmea ajettavuus vakiona, Toyota oli siinä suhteessa tosi paljon parempi.


      • aasialainenKusetus
        Sillo kirjoitti:

        Joo tottakai on autot kehittyneet, mutta siitä ei pääse mihinkään, että japsit oli ajettavuudessa reilusti muita edellä tuohon aikaan. Oikeastaan aika ylivoimaisia.
        Ei niitä varusteita muuten ollut euroissakaan ja samanlainen lyhyt huoltoväli niissä oli myös. Ja karmea ajettavuus vakiona, Toyota oli siinä suhteessa tosi paljon parempi.

        Olet kyllä nolo ja hölmö kun väität mahdottomia. Seuraavaksi varmaan väität ettei Toyotat ruostu, eikä ruostuneet koskaan?


    • Therestishistory

      Itselläni kokemusta alkaen 70-luvun paristakin corollan mallista, siitä vuosikymmenen alun mallista joka oli lähes aina paskanruskea tai sinapinkeltainen, vähän sellainen coupé... Ja sittemmin 80-luvun alun corolla lift-backista jolla ajoin autokouluni. Saman aikakauden Datsuneisa/Nissaneista ja mazdoista myös. Sen ajan japanilaiset olivat tolkuttoman kevyitä. Niitä oli helppo pyörittää kaupungissa mutta ajo-ominaisuuksista ei voinut puhua. Sen ajan japanilaiset olivat myös aika pirtsakoita ja varusteltuja. Kulutuskin oli usein pienempi hiukan painavampiin eurooppalaisiin verrattuna.

      Laatu parani 90-luvlla, ja 2000 luvulle tullessa Toyota, etenkin Carina oli hyvässä maineessa. Jotenkin japanilaiset eivät kuitenkaan nauttineet samaa arvostusta kuin eurooppalaiset, eikä niiden ajo-ominaisuudet olleet huippua.

      Ave ei koskaan lunastanut Carinan seuraavalle asetettuja odotuksia. Eurooppalaiset kirivät tasoihin laadussa ja ohi ruosteenestossa. Eurooppalaiset pikkuturbot olivat viimeinen niitti - tehoa piisaa ja kulutus on pieni. En kyllä vakavissanikaan miettisi japanilaisen ostoa enää.

      • Kkkkkkkffg

        Arvostus oli ja on Esson baarin juttuja.
        Eurot eivät koskaan kirineet kestävyyslaadussa.

        80-luvun Corollaa ja Golfia ajoin jonkin verran. Ei niissä isoa eroa, paitsi että Corollassa oli viideskin vaihde eli teknisesti edistyneempi, vaikka oli vähän vanhempi.

        2000-luvun Vagineet olivat pintakovia meluisia kivirekiä. Toyotat mukavampia, vaikka varmaan radalla huonompia.
        2010-luvulta ei kummastakaan kokemuksia, mutta lukemani perusteella Toyotat edelleen mukavia ja hiljaisia, mutta eivät pärjää rata-ajossa.


    • Tässäpätämä

      Japanilaisten ajettavuus ei koskaan ole ollut hyvä. Ne tulivat Suomeen lähinnä vaihtoehdoksi muille itäautoille, kuten Mosselle ja Ladalle. Ne eivät koskaan ole kilpailleet mukavuudesta, ajo-ominaisuuksissa tai länsiautojen kanssa.

      • teso

        Se on se ajettavuus aikas lailla makuasia. Osa tykkää japseista ja osa ei . Noin niinkuin arkikäytössä vanhat japsit oli kyllä kivoja, motarilla tai mutkapätkällä kovaa ajettaessa taas eurooppalainen parempi.


    • en.oikein.usko

      Vaikea uskoa tuota 98corollan ajettavuutta hyväksi. Olen ajanut periaattessa samaa autoa se vaan oli facelift malli jossa erilaiset ajovalot vuosimalli oli 2000 ja kyllä kokoajan sai tehdä semmosta pientä ohjausliikettä tosin pientä mutta silti eli jos päästit ratista irti ei pysynyt tiellä suoraan.

      • haastavalaji

        Ketjun aloittajan harrastama sarkasmi on vaikea laji... Ajettavuudeltaan kehnompaa en muista kuin 90-luvun vaihteen Carina II:n - epämääräinen ohjaus, huono suuntavakaus ja löysä jousitus (pohjasi esim. routaheitoissa yksinkin ajaessa). Ero esim. Nissan Primeraan tai Opel Vectraan oli ajettavuuden suhteen kuin yöllä ja päivällä.


      • Selittää_paljon
        haastavalaji kirjoitti:

        Ketjun aloittajan harrastama sarkasmi on vaikea laji... Ajettavuudeltaan kehnompaa en muista kuin 90-luvun vaihteen Carina II:n - epämääräinen ohjaus, huono suuntavakaus ja löysä jousitus (pohjasi esim. routaheitoissa yksinkin ajaessa). Ero esim. Nissan Primeraan tai Opel Vectraan oli ajettavuuden suhteen kuin yöllä ja päivällä.

        Tutkimusten mukaan autisteilla ja aivovauriosta kärsivillä on usein vaikeuksia tunnistaa sarkasmia. Siis ihan oikeasti näin on.


    • Toyotalaardi

      Syy Toyotan lähinnä huonoon ajettavuuteen aikanaan löytyi renkaista. Karvalakkimalleissa oli todella huonot renkaat, Gli malleissa oli Michelinin renkaat jotka olivat nautinnolliset ajaa ja kesti äärettömän kauan nykyrenkaisiin nähden. Carina E, se Japanilaismalli varsinkin Liftback malli oli ja on vieläkin ajettavuudeltaan aika hyvä, Kun Toyotaa alettiin tehdä Euroopassa, laatu romahti täysin, siksi pidänkin Japanissa valmistettuja autoja ihan eri autona kuin Euroopassa valmistetut. sisarmallit.

      • Japanionlaatua

        Se on just näin, aito japsi on täydellinen auto. Eurooppalaiset Tojot ei ikinä ole päässet sille tasolle eivätkä tule pääsemään. Viimeiset tavalliset Toyotat, jotka tuli Japanista oli Carina E ja taisi olla vanhemmat Ravit kanssa ja niitä parempia autoja ei ole. Myös ajettavuus oli ok, kun ei oltu pilattu eurooppalaisilla ominaisuuksilla.


    • kabiini.täynnä.käsiä

      Kaikki takavetoiset japsit oli hirveitä ajaa talvella. ensinnäkin ne juuttui kiinni joka paikkaan jos ei ollut hiekkasäkki painona takakontissa. Toiseksi aivan arpapeliä pysyikö kaistalla vai ei.

      • senAjanElänytJaAjanut

        Näinhän se oli, mutta aika kultaa muistot ja paska muuttuu kullaksi. Eikä ne etuvedotkaan olleet kaksisia vemputtimia. Vähemmän vikoja kun niissä ei ollut mitään varusteita ja korit mätäni ennen kuin se sen aikanen 100tkm tuli täyteen jolloin olikin sen isomman huollon, eli konerempan aika.


      • typeryyden.juhlaa

        Eikö sun aivoista edelleenkään lähde mitään muuta kuin näitä samoja spämmäyksiä? Nämä ovat helppoa riistaa robomodelle eikä kukaan täysjärkinen anna näille mitään arvoa. Koeta keksiä jotain parempaa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      248
      10838
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6923
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5593
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      33
      4898
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4144
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3679
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3464
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3402
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      20
      2849
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      58
      2640
    Aihe