Hohhoijaa,totesin kun kävin eräässä pahanhajuisessa rivitaloasunnossa,jossa oli sisäilmaongelmia.Kylpyhuonessa varsinkin.No ei ihme,sillä kuinka ollakkaan poistoilmaventtiili oli saunassa kiinni,kuulemma talven jäljiltä!Eipä ihme,eihän kosteus pääse mihinkään,pyykitkin vielä kuivatetaan sisällä kesät talvet!Pitäisi varmaan antaa asumisohjeita,nuorille varsinkin,etteivät sairastuta itseään,eivätkä pilaa asuntoa jossa asuvat!Patteritkin pidetään pienillä,ettei kulu sähköä.
Poistoilmaventtiilit kiinni
5
312
Vastaukset
- InsinööriX
Olen täysin samaa mieltä: kouluihin pitäisi saada nuorille "asumiskoulutusta". Ja pakollisen energiatodistuksen sijasta paljon tärkeämpi olisi pakollinen "asukkaan opas". Tällä varmasti saataisiin merkittävästi vähennettyä sisäilma- ja homeongelmia.
Tosin ei ainoastaan nuoret syyllisty tähän: myös energiansäästöllä aivopestyt vanhemmat ihmiset usein pilaavat sisäilmansa ja tuottavat hometaloja. Todella kallista säästöä asukkaiden ja talon terveyden kustannuksella! - miksinäin
Mitkä ihmeen tahot ovat vallanneet julkisen sanan kirjoittajat ja TV:n toimittajat?
Vain koulurakennuksien sisäilma ja kosteusongelmista kohutaan.
Aivan yhtä yleisiä (jopa suurempi) ongelma on erittäin suuressa osassa maamme asunnoissa ja työpaikkojen rakennuksissa.
Erittäin suuressa osassa maamme asunnoista ei ole ollenkaan toimivaa ilmanvaihtoa.
Sadoista tuhansista asunnoista puuttuu kokonaan tuloilmaventtiilit.
Aivan järkyttävän suuri osa kansalaisista altistuu tietämättään ala-arvoisen sisäilman aiheuttamille sairauksille, kun korvausilmaventtiilissä ei ole pienhiukkas-suodatinta.
Miksi julkinen valta ei kiellä sellaisen venttiilin asentamista etenkin ikkunoihin ja asuntojen seinille.
Katujen ja teiden varsilla olevissa asunnoissa on tasoltaan aivan sama sisäilma kuin kaduilla.
Pakokasuja, katupölyä, pienhiukkasia ym ym.
Likaisen ulkoilman ohjaaminen avoimen (EI PIENHIUKKAS-SUODATINTA) korvausilmaventtiilin kautta sisätiloihin, on tahallinen teko altistaa huonetilassa olevat ihmiset hengitystiesairauksille.- aivanjärkyttävää
Ilmeisesti ulkoilu pitää myös kieltää hengenvaarallisena harrastuksena? Ajatelkaa nyt, päiväkodeissakin pieniä viattomia lapsia pakotetaan ulkoilemaan kaksi kertaa päivässä. Puhumattakaan ulkona tehtävistä töistä, ajattele nyt millaiseen korvausvastuuseen vastuuttomat työnantajat joutuvat kun ovat tahallaan altistaneet työntekijät pienhiukkasia sisältävälle ulkoilmalle!
- siikomsaa
Jos asunnossa ei ole korvausilmaventtiiliä. Niin ulkoilman saasteet, pienhiukkaset, siitepölyt ja pakokaasut pääsevät esteettä huonetilaan vuotavien ikkunatiivisteiden ja lämpöeristeiden kautta sisätiloihin.
Kun ikkunaan asennetaan tuloilmaventtiili jossa ei ole pienhiukkas-suodatinta. Vain kärpäs-suodatin. Niin huonetilaan tulee täysin esteettä ulkoilman saasteet, pienhiukkaset, siitepölyt ja pakokaasut?
Sitten vielä ihmetellään asuntojen huonoa sisäilman laatua? - siikomsaa
Rakennuksen (kiinteä omaisuus) ylläpitämiseksi ja kosteusongelmien välttämiseksi kannatta olla hallittu ilmanvaihto. Keskiverto ihminen oleskelee sisätiloissa yli 80% elinajastaan.
Valinnanvapauden nimissä ihminen saa pilata asuntonsa sisäilmaa, omaa, perheensä ja etenkin lastensa terveyden kuten haluaa.
Siksi huonon sisäilman aiheuttamat hengitystiesairaudet ja allergiat voitaisiin luokitella vihdoinkin kansansairaudeksi.
Aivan turha tehdä yksipuolisesti terveyteen vaikuttavia parannuksia, jos samanaikaisesti ei huolehdi myös sisäilman hyvästä laadusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579