Renault mersut

daciamersutAjavito

Mersussa sama dieselmoottori kuin Daciassa-maksaa auto kolme kertaa enemmän

Merkistä siis maksetaan aikalailla?

Voisko sanderoonkin laittaa tähden nokalle?

111

10087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulleDaciaOnOk

      Ei se pelkkä peruskone ole merkityksellinen. Siinä ympärillä on paljon oheislaitteita ja itse auto täysin toista luokkaa ja laatua. Röllille tietysti mukava aihe provoilla, mutta eipä muuta.

      • mainosvedätysmese

        Laittais sitten mersu mainokseen että renauldacia kone sykkii ja tuottaa mielihuvää


    • mundieselA

      onko tuo asia totta!?

      • tsijakoketjuVWskoda

        Kyllä
        samoin skoda pilattiin audin moottoreilla


      • isoperseocuaudiVW
        tsijakoketjuVWskoda kirjoitti:

        Kyllä
        samoin skoda pilattiin audin moottoreilla

        Osaksi Volkswagen-konsernia
        Vuonna 1989 tapahtuneessa samettivallankumouksessa Tšekkoslovakian kommunistihallinto kaatui ja teollisuutta alettiin pian yksityistää. Škodan kohdalla päädyttiin hakemaan vahvaa yhteistyökumppania, joka oli lopulta saksalainen Volkswagen. Vuonna 1991 Škodasta tuli Volkswagen-konsernin neljäs automerkki Volkswagenin, Audin ja SEATin rinnalle.

        Škodan varsinainen läpimurto Länsi-Euroopan markkinoille tapahtui 1996 Octavian ja kolme vuotta myöhemmin esitellyn Fabian myötä. Octavia perustui samaan alustaratkaisuun Volkswagen Golfin, Volkswagen Boran, SEAT Toledon, SEAT Leónin ja Audi A3:n kanssa ja sen tavaramerkiksi nousi huomattavan kookas tavaratila.

        Suomessa Škodan tärkein malli on ollut Octavia.[17] Yllättäen Skodan automallien hiilidioksidi-päästöt kasvoivat suhteessa eniten vuonna 2009 verrattuna vastaavaan ajanjaksoon koko Euroopassa.[18]

        wikipediasta


      • Itäpoika
        tsijakoketjuVWskoda kirjoitti:

        Kyllä
        samoin skoda pilattiin audin moottoreilla

        Aivan totta. Skodassa oli ennen parhaat 1,2 litraiset. 120L ja 120LS, tai jopa 130 GLS, jos vielä jostain löydät, vois yrittää koneen vaihtoa Ocu 1,4 TSIn tilalle. Suosittelen.


      • olennainen_tieto
        tsijakoketjuVWskoda kirjoitti:

        Kyllä
        samoin skoda pilattiin audin moottoreilla

        Montako Audin moottoria Skodassa on, noin keskimäärin?


      • Anonyymi
        olennainen_tieto kirjoitti:

        Montako Audin moottoria Skodassa on, noin keskimäärin?

        Tuo Audin moottori lukumäärä skodassa "noin keskimäärin? " oli tosi hauska heitto. Rupes ihan naurattamaan


      • Anonyymi
        tsijakoketjuVWskoda kirjoitti:

        Kyllä
        samoin skoda pilattiin audin moottoreilla

        Skoda, wolkkari, audi ja seat ollut jo jostain 1995 lähtien samoilla wag konsernin paskoilla varustettu. Maailmasta ei loppuis öljy ilman wag konsernia...


    • hulluostaatähteäjoson
      • Ainakin Mersun X-sarjan pick-uppien nelosdieselit ovat Nissanin tuotantoa. Alusta samoin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ainakin Mersun X-sarjan pick-uppien nelosdieselit ovat Nissanin tuotantoa. Alusta samoin.

        tojotassa puolalaisia maamoottoreita.


    • LaadunVallankumousMb

      Mercedes Dacia on kallis.
      Mutta jo c Mersu, Vito ja e Mersu ovat tuoneet meille MB nykyisen laatukäsityksen, a!empaa laatua täyteen hintaan!!

    • exW205

      Mukavaa myös että nämä uudet ruohonleikkurin moottoria vastaavat bensakoneet on myös renaultin tekemiä. Kyllä siinä kelpaa "Mersulla" ajella ja kuunnella tuulen suhinoita.

    • meganisti

      Renaultin vehkeet ne alkaa jokatoisessa oleen sisällä, kannattaa jo suosiolla hommata itse merkki niin edustat autosi merkillä tekniikkaa mikä siitä löytyy, etkä koita naurettavasti penistäsi jatkaa yrittämällä huijata ihmisiä ylihintaisella logolla.

      • ylihintaakorenumese

        Vitossa renaultin moottori ja myös uudessa mersun lava-autossa nissanin moottori.
        asiakas maksaa mersusta?


      • Mercedes-Dacia
        ylihintaakorenumese kirjoitti:

        Vitossa renaultin moottori ja myös uudessa mersun lava-autossa nissanin moottori.
        asiakas maksaa mersusta?

        Moniko poka tietää kun menee hieromaan Mersu kauppoja, että siellä tähtinokan pellin alla nakuttaa sama diisseli kuin Daciassa? Eipä taida myyjäkään asiasta paljon kehua, saattas kaupat jäädä tekemättä.


    • rapsakkaapeltiä

      Mersulla voisivat myös hankkia korit Renaultilta niin loppuisi se ruostuminen. Meset kun ruostuu jo joutuessaan ensimmäiseen vesisateeseen.

      • meserenutnissan

        Lavamersu on nissanin korissa tähtineen


      • Anonyymi

        Nimenomaan!


    • Mersustelija

      Jos se Rellun dieselkone niin kauhistuttaa, niin miksi tyytyä noihin pikkukoneella varustettuihin hinnat alkaen -dieselmalleihin? Jokunen tonni lisää, niin saa tehokkaamman moottorin made by Mercedes ja alustan ominaisuudet pääsevät paremmin oikeuksiinsa.

      Sinänsähän tehot riittävät nyky-Mersuissa ihan asialliseen liikkumiseen pienimmilläkin padoilla, ei niillä Suomen laillisissa nopeuksissa jalkoihin jää!

      Itse harkitsin neljättä vuotta sitten C-bensa-Mersuun kahden heiveröisimmän tarjolla olleen voimalaitteen välillä ja vakuutuin koeajolla 1,6-litraisen turbokoneen (C180 = 115 kW, 250 Nm) riittävyydestä omiin kiireisiini. Mainiosti olen pärjännyt, 2-litraista C200-mallia en ole osannut ikävöidä. Sittemmin on tarjolle tuotu tuosta 1,6-litraisesta M274-koneesta vielä kesympi versio (C160 = 95 kW, 210 Nm). Jopa sitä olisi pidetty vielä muutama vuosikymmen sitten hyvinkin riittävänä tämän kokoluokan autoon. Täällä bensapuolella pienimmätkin eli C160- ja C180-mallien moottorit ovat M-B:n omaa tekoa, eivät Renault-lainaa.

      Ja mitä Daciaan tulee: mitä vikaa merkissä muka on? Paljon erittäin käyttökelpoista autoa maksettavaan rahaan nähden! Daciaa ei minulla ole vielä koskaan ollut, mutta Rellulla autoilin ihan mielikseni 1980-luvun alussa, hyvät muistot!

      • dacia_mercedes

        Kyllä kyllä, mutta nämä tulevan faceliftin pikku-bensat taas onkin Renaultin käsialaa.


      • mersuVWsaaste

        ei daciassa mitään vikaa mutta mersusta puolet hinnasta pois kun kulkee halöpistekniikalla-eikö?


      • Mersustelija
        mersuVWsaaste kirjoitti:

        ei daciassa mitään vikaa mutta mersusta puolet hinnasta pois kun kulkee halöpistekniikalla-eikö?

        Haluat siis Mersun, jonka moottori on M-B:n omaa tekoa. Kuvitellaanpa, että jokin Mersu-malli jollakin M-B:n omalla moottorilla maksaa 50 000 €. Mallisarjan alapäähän sitten tuodaan säästömalli, jonka parikymmentä prosenttia pienitehoisempi moottori hankitaankin yhteistyökumppanilta. Haluat ostaa tällaisen, mutta vain silloin, jos sen saa 25 000 eurolla? Jos hintalapussa lukee 45 000 €, on lukema ehdottomasti liikaa.

        Sinun on saatava Mersusi nimenomaan Mersun moottorilla, maksoi mitä maksoi!

        Totuushan on tietenkin se, että Renault on saavuttanut moottoriosaamisellaan M-B:n johdon täyden luottamuksen ja Rellun säästökoneita tohditaan asentaa M-B-malliston halvimpiin versioihin juuri siksi, ettei ole mitään pelkoa maineen menettämisestä. Nämä hinta edellä -karvalakkiversiot löytävät kyllä ostajansa. Kovakalloisemmille on sitten tarjolla ”aitoa M-B-tekniikkaa” ja parempaa suorituskykyä sopivasti korkeampaan hintaan.

        Jokaiselle omansa. Ellei tämä Mersun strategia jotakuta miellytä, löytää hän varmasti markkinoilta merkkejä, jotka sopivat hänen ideologiaansa paremmin.

        Markkinat ovat palkinneet Mersun politiikan hyvin: merkin myynti kasvoi vuodesta 2016 vuoteen 2017 mukavat 10,63 %, mikä on merkkien kärkikymmenikössä kolmanneksi paras lukema ja selvästi parempi kuin arkkikilpailijoilla BMW ja Audi.


      • mersu-logan
        Mersustelija kirjoitti:

        Haluat siis Mersun, jonka moottori on M-B:n omaa tekoa. Kuvitellaanpa, että jokin Mersu-malli jollakin M-B:n omalla moottorilla maksaa 50 000 €. Mallisarjan alapäähän sitten tuodaan säästömalli, jonka parikymmentä prosenttia pienitehoisempi moottori hankitaankin yhteistyökumppanilta. Haluat ostaa tällaisen, mutta vain silloin, jos sen saa 25 000 eurolla? Jos hintalapussa lukee 45 000 €, on lukema ehdottomasti liikaa.

        Sinun on saatava Mersusi nimenomaan Mersun moottorilla, maksoi mitä maksoi!

        Totuushan on tietenkin se, että Renault on saavuttanut moottoriosaamisellaan M-B:n johdon täyden luottamuksen ja Rellun säästökoneita tohditaan asentaa M-B-malliston halvimpiin versioihin juuri siksi, ettei ole mitään pelkoa maineen menettämisestä. Nämä hinta edellä -karvalakkiversiot löytävät kyllä ostajansa. Kovakalloisemmille on sitten tarjolla ”aitoa M-B-tekniikkaa” ja parempaa suorituskykyä sopivasti korkeampaan hintaan.

        Jokaiselle omansa. Ellei tämä Mersun strategia jotakuta miellytä, löytää hän varmasti markkinoilta merkkejä, jotka sopivat hänen ideologiaansa paremmin.

        Markkinat ovat palkinneet Mersun politiikan hyvin: merkin myynti kasvoi vuodesta 2016 vuoteen 2017 mukavat 10,63 %, mikä on merkkien kärkikymmenikössä kolmanneksi paras lukema ja selvästi parempi kuin arkkikilpailijoilla BMW ja Audi.

        Mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että saat saman auton 20 tuhatta halvemmalla Daciana, kuin vähän peltejä erimuotoon prässättynä "mersuna".


      • Mersustelija
        mersu-logan kirjoitti:

        Mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että saat saman auton 20 tuhatta halvemmalla Daciana, kuin vähän peltejä erimuotoon prässättynä "mersuna".

        Tosiasioita on monenlaisia ja auto on todella paljon muutakin kuin moottori. Alusta ja sen toiminta, mukavuusvarusteet, äänieristys, käytössä koettu ja dokumentoitu kilometrikestävyys...

        Dacialle kaikki kunnia: todella paljon kelpo autoa yllättävän halpaan hintaan!

        Minä lankesin turhamaisuuteen, halusin Mersun ja sain maksaa itseni kipeäksi saadakseni sellaisen. En silti kadu vähääkään.

        Koska ajan vain 12 tkm vuodessa ja valitsin bensakäyttöisen, sain ”automaattisesti” M-B:n valmistaman moottorin. Vaikka olisin valinnut pikkudieselin ja nokalla raksuttaisi Renaultin alkuperää oleva nokikone, en kokisi ajavani Dacialla.


    • kestäviä.koneita

      En tiedä miten noi rellun moottorit on tehty erilailla, kuin muut merkit.?? Vaikea niitä on kuitenkin hajalle saada normaalilla ajotavalla.
      Vanha 1.6 16v bensakone kesti mieletöntä revitystä kaasu pohjasssa n. 6500- 7000rpm.. puolituntia jne.. , ja aina se vaan kävi ja kukkui. Liekö käyttäneet lohkossa, männissä, kampiakseleissa ymss. jotain erikoiskovaa terästä ??

      • kaheliostaadaciankoneell

        Puolet mersun hinnasta pois kun dacian halpistekniikkaa pellin alla?


      • daciamersutAjavitoduster

        Eli dusterissa mersun kone jos aatellaan toisinpäin
        ja tähti keulaan


    • mainemenimesemies

      Ja autolehti kertoo että mersun moottoreita renaultissa
      tullee siis varmaan daciaankin.kolmipyttysiä bensiinimoottoreita
      Nouseeko dacian hinta puolella ja miten käy mersumiehen ylpeyden

      • voivoi

        Ei nouse Dacian hinta, mutta daciamiestä naurattaa kun mersumies luulee ajavansa pesunkestävällä "saksalaisella", mutta mersu onkin vain rullahuulien etelä-afrikassa kasaama tekele, missä on romanialainen moottori.


      • alemersutdiesel
        voivoi kirjoitti:

        Ei nouse Dacian hinta, mutta daciamiestä naurattaa kun mersumies luulee ajavansa pesunkestävällä "saksalaisella", mutta mersu onkin vain rullahuulien etelä-afrikassa kasaama tekele, missä on romanialainen moottori.

        no.mersun hinta laskuun kun dacian moottori potkii eteenpäin


    • Jos Dacia ja Mersu tuntuvat omasta mielestä samalta, niin eikö valintaa niiden välillä voisi tehdä vaikka värin tai hinnan perusteella, ellei muita eroja huomaa? Missä on ongelma, josta pitää valittaa netissä?

      • vainkysymyksiämese

        mersua on kehuttu kestäväksi
        miten käy kun tekniikka on nissanilta ja renaultilta.Ja miten mersumies sietää asian että daciassa sama moottori?


      • hölmöäporukkaa
        vainkysymyksiämese kirjoitti:

        mersua on kehuttu kestäväksi
        miten käy kun tekniikka on nissanilta ja renaultilta.Ja miten mersumies sietää asian että daciassa sama moottori?

        Suurin osa näistä "mersumiehistä/naisista" ei tiedä mitään siitä että pellin alla on sama kone kuin daciassa.
        Vähän kuin ei tiedä audimiehetkään että oma Audi on käytännössä Skoda, kun ovat ovelasti laittaneet moottorimerkinnäksi TFSI vaikka kyseessä on surullisen kuuluisa TSI pommi.


      • omaaikaa
        hölmöäporukkaa kirjoitti:

        Suurin osa näistä "mersumiehistä/naisista" ei tiedä mitään siitä että pellin alla on sama kone kuin daciassa.
        Vähän kuin ei tiedä audimiehetkään että oma Audi on käytännössä Skoda, kun ovat ovelasti laittaneet moottorimerkinnäksi TFSI vaikka kyseessä on surullisen kuuluisa TSI pommi.

        Miksi edes pitäisi tietää? En ole Mersuni konepeltiä avannut itse tämän vuoden puolella, eikä minua kiinnosta mitä sen alla on. Pääasia, että auto kulkee ja kyyti on mukavaa ja turvallista.

        Ne on sitten näiden köyhien tee-se-itse miesten hommia kyyhöttää konepellin alla miettimässä moottoreita.


      • pellinAlla
        omaaikaa kirjoitti:

        Miksi edes pitäisi tietää? En ole Mersuni konepeltiä avannut itse tämän vuoden puolella, eikä minua kiinnosta mitä sen alla on. Pääasia, että auto kulkee ja kyyti on mukavaa ja turvallista.

        Ne on sitten näiden köyhien tee-se-itse miesten hommia kyyhöttää konepellin alla miettimässä moottoreita.

        Et kai sitten ole Mersullasi edes ajellut, luulisi sitä nyt lasinpesunestettä Mersussa tarvittavan...
        Vai oletko niin rikas, että varaat huollon, jos lasinpesuneste on vähissä?


      • mersumiesdacia

        kokoomuslainen veti herneen nenään?


      • omaaikaa
        pellinAlla kirjoitti:

        Et kai sitten ole Mersullasi edes ajellut, luulisi sitä nyt lasinpesunestettä Mersussa tarvittavan...
        Vai oletko niin rikas, että varaat huollon, jos lasinpesuneste on vähissä?

        Eipä ole tarvinnut lasipesunesteitä lisäillä. Kyllä ne huollossa sen säiliön täyttävät.


      • halvemmallakin_saa_melua
        omaaikaa kirjoitti:

        Miksi edes pitäisi tietää? En ole Mersuni konepeltiä avannut itse tämän vuoden puolella, eikä minua kiinnosta mitä sen alla on. Pääasia, että auto kulkee ja kyyti on mukavaa ja turvallista.

        Ne on sitten näiden köyhien tee-se-itse miesten hommia kyyhöttää konepellin alla miettimässä moottoreita.

        Voiko sitä kyytiä mukavaksi sanoa, kun tuuli suhisee oven tiivisteissä ja renkaat meluaa 50 000 eur. autossa?... ja pellin alla nakuttaa dacian tiisseli.


      • omaaikaa
        halvemmallakin_saa_melua kirjoitti:

        Voiko sitä kyytiä mukavaksi sanoa, kun tuuli suhisee oven tiivisteissä ja renkaat meluaa 50 000 eur. autossa?... ja pellin alla nakuttaa dacian tiisseli.

        En osaa sanoa, kun en noin halpaa autoa omista. Mutta toki halvemmassa hintaluokassa pitää hyväksyä tiettyjä "ominaisuuksia". Halpaa ja hyvää kun ei ole. Elämä on kuitenkin täynnä valintoja.


      • pellinAlla
        omaaikaa kirjoitti:

        Eipä ole tarvinnut lasipesunesteitä lisäillä. Kyllä ne huollossa sen säiliön täyttävät.

        Nojoo, jos ajaa luokkaa 60 000 km tai enemmän, niin sitten sulla on kaksi huoltoa jo tänä vuonna ainakin...


      • jaladassatuleesama

        50000e auto A mersu ja dacian moottori.
        ei se nyt välttämättä houkuta
        maksatko ilmaa puolet?


      • Omaaikaa
        pellinAlla kirjoitti:

        Nojoo, jos ajaa luokkaa 60 000 km tai enemmän, niin sitten sulla on kaksi huoltoa jo tänä vuonna ainakin...

        Entä jos ei aja?


      • Omaaikaa
        jaladassatuleesama kirjoitti:

        50000e auto A mersu ja dacian moottori.
        ei se nyt välttämättä houkuta
        maksatko ilmaa puolet?

        Ei A-mersut kiinnosta.


      • pellinkinPäällä
        pellinAlla kirjoitti:

        Et kai sitten ole Mersullasi edes ajellut, luulisi sitä nyt lasinpesunestettä Mersussa tarvittavan...
        Vai oletko niin rikas, että varaat huollon, jos lasinpesuneste on vähissä?

        Et ole ilmeisesti asioinut palveluhenkisillä polttonesteiden jakeluasemilla. Niissä kun ajetaan mittarikentälle, suhahtaa pumppupoika (joskus -tyttökin) autollesi palvelualttiina. Lyöt avaimen kouraan ja sanot 'täyteen' ja siirryt kahvilan puolelle, jossa toki on pöytiintarjoilu-taso. Sufeeta ryypätessäsi ja croisantia purressasi pumppupoika täyttää tankin ja pesunestesäiliön. Kurkkaapa vielä öljytikun sanoman, pesee puhtaalla vedellä ikkunat, siirtää autosi parkkiruutuun ja tuo avaimet snulle. Suomessa tästä ketjusta onnistuu vain tankin ja pesunestesäiliön täyttö, sekin harvalla asemalla palveluna. Sen siitä saa, kun itkee polttoainelitran hinnan senteistä.


      • kotimaisen_suosija
        Omaaikaa kirjoitti:

        Ei A-mersut kiinnosta.

        Älä yleistä. Minäkin aion ostaa perheeseen kaksi, sinisen ja punaisen.


    • ladamesetsaapuu
      • ladamersutrenu

      • onko.sinua.testattu

      • sähköautoilija
        onko.sinua.testattu kirjoitti:

        Kuinka tyhmä ihmisen täytyy olla, että luulee dieselin käyttävän bensaa?

        Tyhmyystasoksi riittää varmaan sama kuin ihmisellä, joka luulee oton käyttävän dieselöljyä.


    • So_what

      Mikähän siinä lienee, että Renault-moottori Mercedes-Benzissä tuntuu olevan ongelma nimenomaan muille kuin kyseisen auto/moottori-yhdistelmän omistajille?

      Oman Mersuni moottori sattuu olemaan omaa sukuaankin Mersu, mutta ei moottorin valmistajalla minulle mitään ratkaisevaa merkitystä ole. Kyllä muutkin kuin M-B osaavat etevän ja kestävän moottorin leipoa, eikä Renault varmastikaan kuulu tässä suhteessa häntäpäähän. Jos Relluissa on joitakin ongelmia ehkä esiintynytkin, ei tiedä niitä nimenomaan moottoriin pahemmin paikallistetun.

      • daciahalpismersusama

        Kyllä 1,5 diesel taitaa olla kestävä sellanen
        liekö eniten valmistettu moottori malli dieseleissä


      • 1.5d..paras

        Rellun 1.5 ihmediesel. Maailman pienimmät päästöt luokassaan.
        Siksi kaikki sitä haluavat.


      • mersumiesdacialada
        1.5d..paras kirjoitti:

        Rellun 1.5 ihmediesel. Maailman pienimmät päästöt luokassaan.
        Siksi kaikki sitä haluavat.

        Uuteen ladaan lienee tulee sama moottori kuin mersussa ja renussa
        Renault omistaa ja valmistaa tekniikan ladaan

        Nivakin kaipais tuota rellumersuladanissan diesel konetta


      • Höh_
        mersumiesdacialada kirjoitti:

        Uuteen ladaan lienee tulee sama moottori kuin mersussa ja renussa
        Renault omistaa ja valmistaa tekniikan ladaan

        Nivakin kaipais tuota rellumersuladanissan diesel konetta

        "Uuteen ladaan lienee tulee"

        Siis mitä?


      • Surkeeta

        Ostin 220 CDI sen vuoksi että Mersussa on Mersun moottori. Jos olisin halunnut Rellun (C180/200 CDI) olisin ostanut Rellun Rellun hinnalla.


      • Anonyymi
        Surkeeta kirjoitti:

        Ostin 220 CDI sen vuoksi että Mersussa on Mersun moottori. Jos olisin halunnut Rellun (C180/200 CDI) olisin ostanut Rellun Rellun hinnalla.

        220-mersu on hagert-malli.kone kestää mutta kori happanee alta aikayksikön.varsinkin listojen välistä,60 tuhatta kilometriä ajettu ja kori listojen alta punaisena ruosteesta.lienekö noita suojattu mitenkään.
        Uusimmissa mersuissa suurin osa sähkölaitteista on italialaista "laatutavaraa".kontaktivikoja siellä sun täällä.


    • Höh_

      "Daciassa-maksaa "

      ???

      • häpeällistämese

        maksaapa hyvinkin

        A mersu pitää saada 15000e kun dacian moottori hyrrää siinä


    • fsakjfas

      Huvittavaa kuinka kateellista rahvas on meitä mersuihmisiä kohtaan. Itse vaadin autolta tehoa siksi ajelenkin aina vähintään 6-sylinterisellöä mersulla. Eikä ole varmasti Renaultin kone!

      • mersupuhekyllästyttää

        Muistan hyvin 1960-1950 -luvuilta ihan supisuomalaisessa suuressa yhtiössä, kuinka yhtiön johtajille autot jaettiin. Yhtiön kenttämiehille Kuplavolkkareita ja Volvoja, sinänsä ihan kelpo autoja. Isommille johtajille esim. DeSotoja ja Chryslereita, vielä isoimmille Cadillaceja. Ja sinne väliin pikku johtajille Mersuja. Työläiset saivat ostaa itäautoja, jos niihin varaa. Eikä DeSotosta alkaen johtajalle vain auto, vaan säännönmukaisesti päätoiminen virkapukuinen kuljettaja. Joka piti auton kiiltävänä ja käsi lipassa esimiestä vastassa. Johtajalla ei aikaa tuhlata auton ajamiseen. Lisäksi yksityisautona ohi säännöstelyn monilla toki Mersukin, joka vaihdettiin muutaman vuoden välein aina uusimpaan. - Kun tämän nähnyt jo 60-70 vuotta sitten, niin eipä köyhä oikein saata inostua näistä ikuisista mersuhehkutuksista.


    • joteskiälähyä

      mul oo saab.mistähä löytäs vertaisensa.ei ainakaa mersusta.puhki kuluu ku syksynen sieni alleaikayksikön.rahvasko muka kateellinen.nauraa.

    • oikeahintamersudacia

      miltä näyttää ladan tai dacian loco mersun keulalla?

      • mersuladadacia

        arvonalennukselta


    • renaultekeenejanissan

      aikoihin eletty kun mersuun samat moottorit kuin ladaan ja daciaan?

    • ftukfujgyuk

      Olen aina pitänyt Mersua Auomeen sopimattomana. Nissan/Rellu/Dasia/Mersu. Ainoa laatuauto on LEXUS/Toyota.

    • srthsthsrhtsrthr

      Saa nähdä koska kuuluu uutisia Rellun koneiden tuotantojohtajasta ja muusta johdosta.

      • skodaonhäpeä

        Tais mersumiehille iskeä häpeä?


    • johtotähtilada

      Ja nyt samat mersun valmistamat bensiiniturbokoneet renaultissa,daciassa ja ladassa?

      • Mercedes-Juke

        Paitsi että koneet on valmistanut Nissan.


    • ladassamakonekohta

      oot just ostanut mersun ja huomaat että dacian moottori pellin alla

      joskus on myös hyviä aamuja

      oot just ostanut dacian ja naapuri sanoo että sulla sykkii mersun sydän

      toisesta maksoit 40000e ja toisesta 13000e

      • seatVWskodaudisama

        eikös mersun kone kuitenkin kestä hyvin

        toisin kuin skodassa olevat audin tai VW kyhäämät jakoketju tai öljynsyönti ongelmat

        kuka valmistaa vaihteistot mersuun ja daciaan.
        volkkarin dsg ei ole parhaasta päästä sekään


    • ei.vaan.riitä

      Happamia sanoi Tojo Yaris vm 2001 - mies.

    • samat_juuret

      Dieseleistä en ole kaivellut sen tarkempaa infoa, mutta uskallan epäillä sen suhteen olevan vastaava asetelma kuin tuossa bensakoneessakin, eli ei ole identtinen, vaikka perusta on sama.

      *

      "Qashqai saa pian nokalleen uuden 1,3-litraisen bensiiniturbolla varustetun sydämen, jossa on hyvin paljon samaa Mercedes-Benzin vastaavan moottorin kanssa. Tehoversiot ovat Qashqaissa 140 ja 160 hevosvoimaa."

      "Hieman oikaisten tulevat Qashqai-kuljettajat voivat siis kehaista, kuinka heidän autoissaan on Mersun moottori. Eikä siinä paljon liioittelua olekaan: uusi moottori on kehitetty Renault-Nissan-Mitsubishi-allianssin ja Mercedes-Benziä valmistavan Daimlerin kanssa yhteistyössä. Moottori on jo uudessa A-sarjan Mercedeksessä hyväksi voimanlähteeksi todettu."

      "Käytännössä Qashqain uusi bensiiniturbo on suunnittelultaan, sylinteriryhmältään, kampiakseliltaan ja osin teholtaankin käytännössä yhteneväinen A-sarjalaisen moottorin kanssa. Molemmilla merkeillä on kuitenkin sylinterinkannet, moottorin ohjaus ja Mercedes-Benzillä sylintereiden lepuutusjärjestelmä omaa käsialaansa."

      - https://www.is.fi/autot/art-2000005867643.html

      Lukuisilla kilpailevilla eri merkeillä on yhteistyötä ja osin jaettua tekniikkaa. Se on sitä tuotannon ja kustannuksienkin rationalisointia.

      Ps. Toyotan ProAce on PSA:n valmistama tenkiinaltaan identtinen paku ja kaikki kolme, Toyota, irtoen ja Peugeot, tulevat samalta ranskalaiselta tuotantolinjalta. Vain pyörien navat tulevat kaikkiin kolmeen Tyotan alihankkijoiden kautta.

      Myös noihin kolmeen pakuun saatavilla oleva 4x4-tekniikka on ranskalaista tuotantoa.

      "Peugeotin ja Citroënin maahantuoja rynnii nelivetoisten pakettiautojen markkinoille mielenkiintoisilla Dangel-vaihtoehdoilla uusista Peugeot Expertistä sekä Citroën Jumpysta."

      - - https://www.iltalehti.fi/autotestit/825a785f-c047-4336-8ab8-de2c1e916b51_at.shtml

      • dieselonjosama

        eli siis daciaan ja ladaan mahdollisesti samat mersu moottorit puoleen hintaan.mielenkiintoista


    • mersuladadaciarenunissan

      tuossa oli uutisissa taulukko että daciassa dieselmoottorissa suuret päästöt
      miten mersussa kun sama moottori pellin alla?
      onko A mersussa asennettu urearuiskutus? kata

    • nissarenaultmesedacia

      dusterin hinta myös nostaa 40000e kun A mersussa sama sydän
      arvoautoja

    • mersunsydändaciassa

      kaks daciaa saa samalla moottorilla kuin A mersun

    • Tojomiehen_tuulipuku

      No niin provoilijat...ELI VAIN LOHKO JA KAMPIAKSELI SAMOJA...kaikki muut eriäviä osia...Mercedeksessä omaa suunnittelua ja valmistetta kansi, turbo, sylinterien lepuutusjärjestelmä, moottorinohjaus jne. Simpanssilla ja ihmisellä on paljon enemmän yhteisiä "geenejä" kuin Dacian pellin alla ja Mercedeksessä olevalla moottorilla. Jotain tuulipukumiestä ketuttaa oma elämä, kun jaksaa asiaa pitää framilla...Jotkut ajaa Dacialla, toiset Mersulla...ja minä uudella Bemarin maasturilla ;)

      • ladaantuleekosama

        kuka uskoo ennenkuin lyödään ne moottorit pöydälle rinnakkain

        ei muuta kun dusterin nokalle tähti


      • bensiinimyössama

        sydän sykkii samaan tahtiin daciamersu
        hinta eriin tahtiin


    • Daa

      Daa, mersu ostaa koneet rellulta kuten daciakin. Daciamersu!

    • halpajakallismesedacia
    • Käpyt

      Mese on aina mese, jos ei ole fyrkkaa nii ostalkee rellu tms; köyhät kyykkyyn :-)

      • mersuladadacia

        samat moottorithan niissä bensamoottoria myöten

        saako mersu kirjaimien perään laittaa dacia tai päinvastoin?

        hilpeyttä takaluukkuun ja auton perään


      • Ei-koskaanMB-Enää

        Laitoin dacian keulamerkiksi mersun merkin...nyt minunkin dacia on mersu......terveiset sinne uuteenkaupunkiin vaan alipalkatuille tehdastekijöille...sutta teette ja kovaa.


    • Rellulaatua

      Itsellä vino neliö logona ja samat fiilikset kuin Merces-Benzillä kun kerran käytetään samaa voimanlähdettä. Liikennevaloista mennään tasatahtiin.

    • SurkeaNatsimersu

      Itsellä OLI mersu, se eka ja vika. 75 000 kilsaa mittarissa ja 4 vuotta ikää niin helmat ruosteessa ja oven alareunoja myös...oven kahvojen alla ruosteenalkua...takakontin luukun alareunassa jo ruostetta...oikeasti? Edellinen auto oli audi a6 jolla ajettu 500 000km ja oli vuodelta 1999...pohja oli kuin uusi eikä ruostetta missään pellit siistit mutta ne olivatkin silloin kunnolla galvanoidut ,toisin kuin nykyään .....menin hullu vaihtamaan mersunpaskaan hyvän audin kun uskoin mainoksia..miten se mersun mainos menikään: Maaima tarvitsee esikuvia ruostumisessa?

    • v40t4

      Mercedes käyttää 3 eri Renault dieselmoottoria. 1,5 Dci on käytössä A, B, CLA ja Citan malleissa. 1,6 Dci on ollut käytössä Vito 109 ja 111CDi malleissa ja osoittautunut todella lujaksi koneeksi, ei ole venyviä jakoketjuja ja hajonneita laakereita, niin kuin mersun omassa OM651 moottorissa. Minun tietoon ei ole tullut yhtään särkymis tapausta ja ihmettelen että niitä olis hajonnut C180CdI-malleissa, vaikka niin kirjoitellaan kovasti. Näitä tunnutaan moittivan suorituskyvyn takia, mutta ei se ole moottorin vika, eikä heikennä sitä. Kysehän on vain viritysasteesta, jota ohjelmoinnilla voidaan muuttaa ja tehdä eri malliversioita. X-sarjan 2,3 moottorin valussa , ainakin kannessa lukee Renault, niin ei se silloin Nissanin moottori ole. Monessa pakussa se kyllä on keulilla, mm Opel Movano, Nissan NV400 ja Renault Master, jotenka melko koeteltu kone sekin . Ihmettelen tuota sakemanni ihannoitia tekniikan osaamisella, kun käytäntö ei sitä enää kyllä puolla.

      • Anonyymi

        ei mersu ole kestävä


    • Anonyymi

      Kyllä Renaultin dieselkone voi kestää jopa 100000 km.

      • Anonyymi

        huijaus siinäkin


    • Anonyymi

      Renaultin dieselmoottori on kestänyt jo 800 000 km.

    • Anonyymi

      Näitä rellun omistajia löytyy huomattavan paljon. Tulee heille yllätyksenä että ajavat Renaulttia eivätkä Mersua.

      • Anonyymi

        2016 Toyota Auris dieselissä on bemarin kone.
        Onko koko auto BMW?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2016 Toyota Auris dieselissä on bemarin kone.
        Onko koko auto BMW?

        Vai koskeeko ainoastaan Mersua, joka renaultin koneella varustettuna muuttuu kokonaan renuksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai koskeeko ainoastaan Mersua, joka renaultin koneella varustettuna muuttuu kokonaan renuksi...

        Tällä hetkellä ei uusissa C ja E sarjan mersuissa ole muuta kuin mersun omia dieselkoneita.


    • Anonyymi

      ja vuoden jo olleet samat bensiinimoottorit

      dacia vain on 3x halvempi....

      • Anonyymi

        Käy koejamassa molemmat, niin tajuat, että 3x on liian vähän.


      • Anonyymi

        Aloitus oli kyllä dieselmoottoreista...


    • Anonyymi

      Onneksi niissä ei ole Volkkarin, Tojon tai Opel/Pösön dieseleitä.

    • Anonyymi

      Miksi mennä Vepsäläiselle tms, kun Ikean tuoleissa ja pöydissä on myös 4 jalkaa?

      • Anonyymi

        Siksi, kun Ikean tuolien ja pöytien jalat osoittaa kaikki eri suuntiin...


    • Anonyymi

      Ainahan näitä voi miettiä. Tuleeko se daciaan menevä samalta näyttävä Renaultin moottori kuitenkaan samalta linjalta,
      Jos jokin on halvempaa siihen on syynsä.
      Kumpiakin ajaneena. Voin sanoa. Et todennäköisesti myös se dacian kone kestää. Vaikka sit mikään muu ei olekaan vertailu kelpoista edes.
      Ja kaikki ruostuu. Jos alumiini sitä voi tehdä. Vähän sama kun yksi kaveri sanoi kerran. Et mersussa on paska luistonestojärjestelmä. Kun ajoi yli 100 mutkaan ja oli pitkällä mettässä.

      • Anonyymi

        Espanjalainen Vito renuttimen koneella? Paljonko siiinä on mersua? Onko muuta kuin nimi ja hinta?


    • Anonyymi

      Oikeille mersumiehille on aina illut se kone tärkein,se on auton sydän,nyky mersumiehet on pilipali ukkoja eivätkä edes käsitä että renalt laatua on tungettu kaikkialle sinne tänne mersuun.Nolihan se on kun luulee ostaneen laatua.

      • Anonyymi

        Renaulttia ei ole uusissa C ja E sarjan dieseleissä.
        E sarjassa ei ole koskaan ollut renaultin konetta. Ei koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renaulttia ei ole uusissa C ja E sarjan dieseleissä.
        E sarjassa ei ole koskaan ollut renaultin konetta. Ei koskaan.

        "Onneksi niissä ei ole Volkkarin, Tojon tai Opel/Pösön dieseleitä."

        Mersussa Renuttimen nokileka. Jos sellaisen joku haluaa niin siitä vaan. En kyllä kehtaisi kehuskella Mersun omistamisella. Saksan ykköspremiummerkissä ranskanrapeimman kone!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onneksi niissä ei ole Volkkarin, Tojon tai Opel/Pösön dieseleitä."

        Mersussa Renuttimen nokileka. Jos sellaisen joku haluaa niin siitä vaan. En kyllä kehtaisi kehuskella Mersun omistamisella. Saksan ykköspremiummerkissä ranskanrapeimman kone!

        Ei ole Renaultin konetta C tai E sarjan uusissa dieseleissä.

        E sarjan dieselissä ei ole koskaan ollut renaultin konetta.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe