Vanhana pudasjärveläisenä ajattelin lähteä verestämään muistoja Kurenalle. Ajelin Oulusta päin ja ajattelin poiketa hautausmaalle.Olin jo ajellut jonkin matkaa, kun yhtäkkiä äkkäsin, että missä joki. Kuinka en huomannut sitä. Piti palata takaisin ihan katsomaan. No eihän sitä näkynytkään. Vaan hirveä petonikaukalo oli laitettu joen päälle. Kenen idiootin hyväksymä ja kenen idiootin suunnittelema se kaukalo on. Ainoa nähtävyys Kurenalla ja se on peitetty niin, että ei vilaustakaan näe kauniista joesta. Maa on pullollaan kauniita siltoja, miksi tälläinen kaukalo on pitänyt tehdä. Esimerkiksi otetaan vaikka Heinola. Onko kaunimpaa siltakompleksia nähty. Lapset muistava vuosienkin takaa kauniin sillan. Mistä ihmeestä tässä on kysymys? Mitenkä on voitu hyväksyä tällainen kaukalo. Turvallisuudesta on turha puhua. Ei kukaan ole ennenkään sillalta pudonnut. Olen kyllä pettynyt pudasjärveläisiin päättäjiin.
nähtävyydet
23
1545
Vastaukset
- monityrmistynytmyös
Tästä käytiin taannoin kovasti keskustelua just tuon maiseman takia, mut pudasjärvisiä päättäjiä ja siltainsinööriä ei kiinnosta moinen asia, ilmeisesti kunnan asiat ovat niin hyvällä tolalla ja eihän sillan kaiteita olekka kuulemma enää muunlaisia, joita voi tuollaseen vanhaan siltaan asentaa. Ihme vaan kun muualla niitä näkyy onnistuvan asentaa.
- tyrmistynyt
Nyt se silta on,kun ajaisi sian kaukalossa.
- Samaasoopaa
Sillan rakennuttaja ja suunnitteluttaja on ELY-keskus. Tämäkin asia on jo tuhat kertaa tullut esille tällä palstalla. Täysin turhanpäiväinen aloitus jälleen.
- pikkuerkkiki
Samaasoopaa kirjoitti:
Sillan rakennuttaja ja suunnitteluttaja on ELY-keskus. Tämäkin asia on jo tuhat kertaa tullut esille tällä palstalla. Täysin turhanpäiväinen aloitus jälleen.
Sanoo siltainsinööri, heh
- Työmatkalainen
Oulussa remontoidaan Pohjantietä ja näköjään asennetaan läpinäkyvät seinät tien reunoihin. Olisi sellaiset laitettu tuohonkin sillalle, niin olisi joki näkynyt. Jos ne Oulussa kestää, niin varmaan Pudasjärvelläkin.
- tyrmistynyt
Samaasoopaa kirjoitti:
Anteeksi, kun otin asian puheeksi. En ole seurannut Pudasjärven asioita. Tämä oli nyt vain sellainen extempore mielipide joka tuli ,kun ajelin sielläpäin. Sinä ilmeisesti olet erimieltä, mutta sehän on vain hyvä asia. Eihän tulisi mitään keskusteluja jos kaikki vain hymistelisivät samaa mieltä olevansa.
- Tulinkäymääntaas
Lue aloituksesi uudelleen. Aloituksessa vilisee idiootteja, Pudasjärven päättäjiä jne. Ei missään kunnassa Suomessa paikalliset päättäjät huolehdi valtateistä ja niiden silloista. Onhan se helppo näitä puskahuuteluita nettiin sorvata.
https://www.destia.fi/yhteystiedot/usein-kysyttya.html - tyrmistynyt
Sinä olet varmaan sieltä ELY- keskuksesta koska puolustat tätä siltaa. Jokaisellehan on oma kauneusihanteensa, joten eipä siitä sen enenpää.
- Hidastaon
Lue aloitus uudelleen. Aloittaja on pettynyt Pudasjärven päättäjiin, kun silta on niin ruma. Idiootit.... Minä en ole ottanut kantaa sillan ulkonäköön vaan virheellisiin tietoihin joita aloittaja esittää.
- Itkuun_kyllästynyt
Jo nyt on hel.etti ettei tästä itkusta tule loppua. Asia on tullut hyvin selväksi jo aika päiviä sitten. Eteenpäin sano mummo lumessa. Jossakin vaihessa täytyy asioista osata päästää irti, ei ole terveellistä jämähtää lopuksi ikää johonkin asiaan jolle ei muutu vaikka kuinka murehtisi.
- Voiv
Taas tämä sama jauhanta. Opetelkaa Suomen hallintojärjestelmä. Mistä asioista päättää valtio ja mistä kunta.
- hämmästynyt
Eikö ELY-keskus tee yhteistyötä kunnan päättäjien kanssa. Ihmeellistä. ELY-keskus saa kunnissa huseerata miten haluaa. Niinkö?
- Ihannormihommaa
On kunnan tieverkot ja on valtion tieverkot. Valtio huolehtii omistaan ja kunta omistaan. Se on yksinkertaista.
- hukanen
Saa kait sen silti sanoa et paska mikä paska, ja rumin laatuaan.Vaan saako vain silloin sanoa, kun on positiivista sanottavaa, Eipä muuta
- Itkuun_kyllästynyt
Saa sanoa, mutta kyllä se sanominen jossakin vaiheessa riittää. Ei pidä jäädä jumiin negatiiviseen, täytyy osata päästää irti ja jatkaa eteenpäin.
- rumaseon
En tiiä kuka sillan rakensi ja kuka käski rakentaa ja kuka antoi rahat sillan rakentamiseen. Sen tiiän että kauneus se on katsojan silmissä ! Tuosta sillasta ei minun silmäni kauneutta osaa katsoa. Aina kun sillan yli joutuu menemään niin tulee oikein surullinen olo . on se silta minun silmiini niin kauhian ruma. Tässä ei ole mulla pointtina muu kuin todeta että silta on ruma. Elyt ja alet keskukset ja inssit ja muut - ihan sama sille kuka siitä on vastuussa - silta on ruma.
- tyrmistynyt
Aivan kuin minun suusta.
- Näköalaakaivataan
Ei sillassa ole mitään vikaa, se on samanlainen kuin muuallakin. Sillan kaiteista voidaan olla sitten erimieltä.
- Rumat
Tosiasia on, että Ely-keskus oli suunnitellut normaalit matalammat kaiteet, mutta kaupungin taholta on esitetty vaatimus korkeammista kaiteista ja tulos on nähtävissä, ruma ja kauhea kolossi. Kaupungin ja Ely-keskuksen sähköpostikeskustelut ovat kuulemma tallessa.
Oikein olisi, että siltaan vaihdettaisi modernit maisemakaiteet ja nyt paikallaan olevat käytettäisi jossain muualla, jossa maisema ei ole noin merkittävä kuin Iijoki.
Kaiteet ovat pulteilla kiinni sillan kannessa, joten siirtäminen ei ole mikään ongelma.- Höpöposteja
Turha jauhaa paskaa kaupungin osuudesta. Kaupunki ei tee päätöksiä ja vaatimuksia sähköpostilla. Miksihän elinvoimavaliokunta on vaatinut muutoksia siltaan?
https://www.iijokiseutu.fi/uutiset/uusitun-iijoen-sillan-betonikaiteet-puhuttavat-edelleen--kaiteet-uusiksi-vai-kokonaan-uusi-silta-6.858.168022.6db804bdf4 - iskä
Silta on hyvä noin. Korkeintaan jotain maalaus tms... siistimistä. Kauneus ja maisemajutut on sivuseikka lasten turvallisuuden rinnalla. Niin kauan, kuin minun lapset siitä 9,5kk vuodesta kulkee kaikilla keleillä aamua iltaa niin pleksejä tai verkkoa siihen ai saa laittaa. Katelkaa maisemia jossakin muualla, kuin koulun lähellä auton ratissa kiitos. Erillinen kevyen liikenteen silta on ainoa vaihtoehto.
- äippärä
iskä kirjoitti:
Silta on hyvä noin. Korkeintaan jotain maalaus tms... siistimistä. Kauneus ja maisemajutut on sivuseikka lasten turvallisuuden rinnalla. Niin kauan, kuin minun lapset siitä 9,5kk vuodesta kulkee kaikilla keleillä aamua iltaa niin pleksejä tai verkkoa siihen ai saa laittaa. Katelkaa maisemia jossakin muualla, kuin koulun lähellä auton ratissa kiitos. Erillinen kevyen liikenteen silta on ainoa vaihtoehto.
Samaa mieltä. Erillinen silta jalankulkijoille. Sitten saa purkaa suojarakenteet pois. Siihen asti oltava noin.
- Iskä
Nyt vaaditaan okein kuntalaisaloitteella sillasta turvattomampaa. Vaihtoehtoa suojille ei ole muuta kuin erillinen kevyen liikenteen silta. Siihen asti betonisuojiin ei saa kajota.
Pleksiä voitte käydä ihailemassa Oulussa nelostiellä Oulujoen kohdilla. vaikka on yli 10m päässä ajoradasta niin silti loska ja pöly on hionut pleksit läpinäkymättömiksi puolessa vuodessa, sellaisetko halutaan? Verkko ei suojaa jalankulkijoita loskalta, vedeltä ja jäämöykyiltä. Lisäksi lumen auraaminen sillalta olisi liki mahdotonta jos aura ei voi nojata betoniin.
Uskoka jo, vaihtoehtoa ei ole jos toista siltaa ei rakenneta jalankulkijoille. Lopettakaa nyt jo tuo hyödytön asian vatvominen tai vaatikaa sitä ainoaa todellista vaihtoehtoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1286397Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745752308Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk461570Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141331Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna881186Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481045- 661038
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631012Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.27968- 63956