Ei turvatarkkailija pettänyt taaskaan ja saatiin kunnon romukisa. Arvostan että uskalsi ottaa huomiot pois ek 1 aukkopaikasta ja kolmosen hypyltä.
Pahus kun ei saatu lansseja. Kannatti ajaa muutama satakilsaa.
Kukkamäki fan clubiin näillä näytöillä yksi jäsen lisää!
Komeeta romutusta Kiteellä-
27
1713
Vastaukset
- Huhuu
Väisänen ja kukkis on saanu aika kauan tehdä näitä romuralli kisoja,koskahan loppuu leikki!muutenkin ihme merkkipelleilyä tuolla,selvä huomion paikka jätetään merkkaamatta ja muuten sitten merkkejä mitä erikoisemmissa paikoissa;)
- jmp9j
Jaa? Mikähän huomio oli "erikoisessa" paikassa eli mielestäsi turha? Aika moni oli toista mieltä.
- loivamutka
eiköhän se lukenut jo kilpailijaohjeessa että jokainen arpa ei voita.merkkejä vähentämällä saadaan vauhdit putoon.
- eioolkivaa
Ei ole ammattitaitoa turvatarkkailijalla.Heinolassa pari vuotta sitteen teki samanlaisen huomion poiston.
Oli muuten tosi lähellä ettei saatu hautapaikkaa parille autourheilijalle .viimeinen polo kun olisi mennyt katto edellä koivuun niin olisi käynyt kuten lahdessa aikanaan...
tuuria oli ja uhreja tulee jos tuo kaveri valvoo vielä kisoja - mulkkuseon
Ja kyrpähattu mielissään kun näki kun autot särky.
- Hamuosaa
Kohta ollaan niin varovaisia merkkausten suhteen,että loppuu ihan oikeesti ne ulosajot ralleista,vaikka ne kuuluu lajiin niin tälläset romupaikat haittaa kokonaiskuvaa.pitäisi jättää vaan ns.siistejä ulosajopaikkoja kuten vaikka talvella keuruulla oli,se oli halpa opetuspaikka:)
- JärkiKäteen
Kyllä nyt kaikkien pidemmän aikaa rallia seuranneiden pitäisi ymmärtää, että tämmöiset paikat täytyy merkata. Sitten, kun on sen ensimmäisen pahan loukkaantumisen tai kuoleman nähnyt niin voin vaikka vannoa, että sellaista ei halua nähdä uudelleen. En tiedä turvatarkkailijoiden motiivia tässä toiminnassa. Ilmeisesti tarjotaan kavereille runkia. Voi vaan hieman käydä omantunnon päälle sitten kun vastuulla on jonkun vakava loukkaantuminen tai pahimmassa tapauksessa kuolema.
Rallissa ajetaan kovaa ja linjavikaiset tai tienluonteen vastaiset paikat, joissa ulosajo alueella on puita, kiviä, kantoja tai muita äkkipysäyksen tahi kovan osuman aiheuttavia esteitä, tulisi aina merkata huomiolla! Turvatarkkailijat on sitä varten, että tämmöiset paikat otetaan pois. 100%:n turvallista rallista ei saa koskaan, mutta turvallisuuteen kannattaa panostaa.
Romuralli ei edesauta osallistujamäärien suhteen. Katsojia tästä ei voi syyttää. Nehän säntäilee muna pystyssä laumana heti, kun näitä reikiä jätetään. Pikkusormi pystyssä ja liinaa perseeseen. Makunsa kullakin...
Itsellä näitä tarkkailijoita kohtaan arvostus on nolla. Ei uskoisi, että tommosia näissä piireissä pyörii. Ilmeisesti kokemus lajin parissa ei ole valttia näillä herroilla. - 911911
Kyllä tuo kisan tarkkailu oli täysi nolla.Aivan selkeä ja vaarallinenki(myös katsojille)Kisojen merkkaukset ammattilailsille eikä tuollaisille pussihousuamatööreille.
Tuonkin paikan merkkauksella olisi säästetty kymmeniä tuhansia harrastajien rahaa. - luokkavoitto
Mukana kilpailussa ajamassa ja merkintälinja oli hyvä. Täysin pimeään ajettiin ilman mitään tietoa mistään. Ykkösen vasurissa pieni sivuluisu, ei käynyt mielessäkään ajaa sinne kaasu pohjassa. Muutama turha huomio taisi olla. Nelosella peruuteltiin puolen välin kohdilla olleessa oikeassa mutta niin taisi moni muukin tehdä. Pakko oli vähän nostella pimeisiin paikkoihin koska maininta oli kilpailijaohjeessa pahoista paikoista joissa ei merkintää, samoin hypyistä. Kiitokset reitistä tekijöille ja turvatarkkailijalle merkintälinjasta.
- Keijokopo
Eli et ollut ajamassa kilpaa vaan läpiajamassa reitin kuten moni muukin ennen kisaa ja sinä "kisavauhtia" hahaa.
- takavuosienmestari
Paikasta teki vaarallisen ainoastaan kuljettajien edesvastuuttomuus. Liika paikkojen merkintä on ajanut tilanteen siihen pisteeseen, että jokaiselle pimeälle nypylle ajetaan nostamatta koska luotetaan siihen, että kääntyvät mutkat on merkitty järjestäjän toimesta. Ei hyvä. Jos tuossa ykkösen paikassa olisi ollut huomio, olisi siinä rypeneet kuljattajat ajaneet ulos jossain myöhemmässä vaiheessa kisaa. Esimerkiksi kolmosella oli paljon kääntyviä nyppyjä joissa pahoissa paikoissa paljon kovempaa vastassa (kalliota) mitä ykkösellä --> seuraukset olisivat voineet olla rajut. Joku ykkösen paikassa ulosajanut BMW kuljettaja kritisoi sosiaalisessa mediassa paikan merkkaamattomuutta. Sinulle tiedoksi, kannattaa harkita lajinvaihtoa koska nähtävästi olet vaaraksi sekä itsellesi että kartturillesi. Katselin aikaisempien ajojesi tuloksia, et nähtävästi osaa hahmottaa millään tavalla, missä kohdin sitä kaasua täytyy painaa.
- Hhytg
Ihan höpöjä puhut,tän vuoden merkkilinja on niin sekava ettei sitä kukaan tajua,kyllähän tuolla kiteellä tilanne oli se ettei reitillä olisi muuten ollut paikkoja ollenkaan,niin väisänen jätti ammoille yhden ja ainoan.
- etuauto
varokaa tukkiauto tulee, ja maitoauto perässä arkipäivänä. miksi ne pysyvät tiellä, vaikka ei ole merkkiä. voi jumalauta mitä kitinää. sillä e-rallipelillä säästää . eikä lanssia tarvi sohvalle. saikkoselta saa sukkahousuja joutsenlammen balettiin.
- Paikalla1
Onneksi kukaan katsojista ei jäänyt auton alle. Järkkärit olivat välinpitämättömiä huolehtimaan katsojien turvallisuudesta.
- jmp9j
Eli olit paikalla, veikö ensimmäisen ulosajaneen miehistöstä kumpikaan varoituskolmiota tielle?
Jos ei, miksi sinä et sitä vienyt? Tai vaatinut järjestysmiehiä sitä viemään? Säännöthän sanovat että varoituskolmio on vietävä keskeytyksen sattuessa vaikka auto ei olisi tielläkään. Olisi säästytty usealta ulosajolta pelkästään sillä, vai toivoitko sittenkin lisää romua? Vai pelkäsitkö "kaljahatun"-joukon reaktiota?
- Pohjammaalla
Naurettavaa tuohua kun tuollaanen valvoo kisoja. Myös ratamestari on pelkuri kun anto otattaa ! merkin pois
Kiteeläisille järjestäjille onnee seuraaviin kisoihin, yrittäkää saada 50 autoo viivalle... Ja ihmetelkää miksei tule kun on noin surkeaa kisajärjestämistä- order
Joopa joo, katso juutupesta:TENGTOOLS RALLI 2018 EK 1 HANNULA & TIILIKKA, ja kuuntele mitä II-ohjaaja sanoo jo hyvissä ajoin tulevasta vasurista. Onhan se hieman silmille tuleva mutta jatkossa tuli useampikin vastaavanlainen. ne on vaan jotkut parempia tietä lukemaan kuin toiset, siinä on se ero. Ja mitä tulee mahdollisiiin Kiteelle menijöihin jatkossa, niin uskoisimpa että kyllä vaan menee, jopa enenevässä määrin
- pimeeseen
order kirjoitti:
Joopa joo, katso juutupesta:TENGTOOLS RALLI 2018 EK 1 HANNULA & TIILIKKA, ja kuuntele mitä II-ohjaaja sanoo jo hyvissä ajoin tulevasta vasurista. Onhan se hieman silmille tuleva mutta jatkossa tuli useampikin vastaavanlainen. ne on vaan jotkut parempia tietä lukemaan kuin toiset, siinä on se ero. Ja mitä tulee mahdollisiiin Kiteelle menijöihin jatkossa, niin uskoisimpa että kyllä vaan menee, jopa enenevässä määrin
Joo kartturin puheet "Ja lähtee oikeelle. Kato tarkaan."
Oikee ei ole vielä edes kunnolla auennut niin jatkuu puhe "Ja vasuri perään. Vasuri perään. Vasuri perään...."
Paikasta hetken matkaa kuski kysyy "Oliko tuo se?" Kartturi "Joo"...
Tuosta voi päätellä, että kuinka kovia toiset on lukemaan tietä...
Ihan pimeeseen juu tulivat! :D
- Juuup
Kartturilla saattaa muutama tuttu löytyä penkan puolelta;)eli tiedolla tultiin paikkaan.
- Pimeetä
Katsokaa ja nimenomaan kuunnelkaa Tullan incaari ykköseltä. Bemarin laulun vaimentuessa kuuluu ihan selkeää nuottia.
- Runkimafia
Ei toi ainut ralli oo missä sama tilanne on. Olis munaa heittää kartturin äänet kunnolla kuuluviin mutta ei oo munaa.
- Hamekangas
Nii o. Rantarallin incaareis kuuluu vielä selkeämmin. Eikä silti pääse mihinkään:D
- nuotista
Kyllä melkoisella nuotilla ajaa myös tämä vai miltä kuulostaa esim.
XLII RANTARALLI 2018 EK1 JUHA-MIKAEL HANNULA & JUSSI-PEKKA TIILIKKA
Kartturi huutaa muutenkin täysiä paikkoihin joissa metsää vastassa jokaisella pätkällä. Ja pitkään kääntyviin kurveihin hyvissä ajoin "kaasu pohjaan jo". - Tullaan
Ja höpö höpö. Aika kaukana nuotista ollaan jos asioista mitään ymmärtää. Ykkönen ajetaan tuolla joka kerta ja jos on käynyt katsomassa kisoja seudulla, osaa tuon varmasti ulkoa.
- Penkaltavalittaja
Kakkos- ja kolmospätkän melko hyvin tuntevana oon kyllä aika ihmeissäni huomioista, joita oli räiskitty ihan randomilla, ja kolmoselle ei osunut yhtään vaikka paikkoja olisi ollut. En huomannut myöskään katsojille tarkoitettuja "vaarallinen katselualue"-merkkejä yhtään. Mitä vittua, miksi näin kertakaikkisen hieno ek, aikoinaan kahtena pätkänä ajettu osuus on näin juosten kustu merkkauksen suhteen? En tiedä miten järjestäjät ovat ajatelleet merkit mutta kai turvatarkkailija(t) tekee päätökset? Millä kohtaa aloittajan tarkoittama hyppy kolmosella oli, kakkosellakin oli aika lentoja ilman merkkausta. Kiitos ja anteeksi avautumiseni!
- Täytyysopeutua
No joo, kun noita Kiteenkin Incareja katsoo niin monennäköistä muistilappua karttureilla pyörii, mutta eipä taida poiketa sinänsä linjasta. Mielestäni väärä kisa kokeilla niukempaa merkkauslinjaa kuitenkin, tiestöltään ei ihan helpoiten ennakoitavissa. Ilman minkäänlaista ennakkotutustumista reittiin niin ykkösen vasurin suurinpiiretein huomasi kohteessa mihin päin lähtee, yleisöä onneksi näki niin vähän arvasi että taitaa olla jonkinlainen paikka.
Kolmosella merkkaamattomuus toimi kyllä hyvin, en kylläkään ihan ymmärrä mitä sillä haetaan kun ei ole mikään salaisuus että reittiä googlataan, YouTubea tuijotetaan mahdollisesti ajetaan vielä ennakkoon reitti läpi, tehdään jonkinlaista nuottia. Oikeasti mitään ennakkotutustumista suorittaville kilpailijoille jää vähän maku jotta eipä ainakaan helpota ajaa tulosta.Jollakin tapaa ymmärrän tämän kun kilpailemaan ollaan menossa ja kotiläksyt tulisi tehdä huolella, mutta kun tämä osa-alue ei juuri kiinnosta. Vai oliko tämä e- sporttia isolta osaltaan kuitenkin vs. ajankäyttö. Täytyykö tähän sopeutua vai lopettaa.
Nykyaikana reitit on ennakkoon suhtkoht helposti selvitettävissä ja osa panostaa mm. sähköiseen ennakkotutustumiseen ja osa ei. Tosiasia joka on vaan hyväksyttävä, ei kokonaisuutena tue niukempaa merkkauslinjaa ja sitä myötä runsaampaa osallistujajoukkoa. Ajaa kilpailijoita nuottiluokkien suuntaan jolloin periaatteessa samat sääntöjenmukaiset lähtökohdat kaikilla. Aiheuttaa joskin aikataulullisia ongelmia sekä lisääntyneitä kustannuksia.
Joten pitäisiköhän merkkauslinjaa kautta linjan mieluummin parantaa kun lieventää ennakkotutustumattomissa ralleissa. Olisikohan silloin enemmän osallistujia.
Runkia tulee nuottiralleissakin joten älkää siitä puolesta kiinnostuneet vetäkö hernettä nenään. - Kuusaa
Joo varmaan puolet kilpailijoita ajoi katsojanuoteilla toinen puolet oikeilla nuoteilla ja ne ketkä ajoivat oikeesti pimeeseen jäivät peltoon. Tuuria oli ettei käynyt kuten Lahdessa 20 v sitten kun koivut oli jätössä odottamassa.
VALOT päälle turvatarkkailijat, turvatarkkailijoilta lisenssi pois jos liikaa tulee romua ja sakot päälle!
Kiteelle Ei koskaan saada tuollasella kisan teolla yli 100 kilpailijaa. Ottakaa mallia etelän kisoista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta
Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä522834Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!
1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille5272676- 481865
- 321817
Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?
Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.1191738SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat
SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka3011679Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap91302Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu
Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.891135Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari
Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,601119Ketä ammuttu ?
Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?221102