Parketin hionta kannattaako ruveta itse sähläämään. Aikaisempaa kokemusta ei ole mutta homma ei vaikuta kovinkaan haastavalta. Laitteet vuokraamosta ja lakat kaupasta. Tuntuis tulevan kohtalaisen halvalla mutta entäs sitten se työn jälki?!
Onko joku onnistunut/onnistunut mokaamaan moisen homman?
Parketin hionta tee se itse staililla
16
18630
Vastaukset
- Lattiamies
Eihän se ole haastava homma ollenkaan, ei ole mikään haastavaa eikä vaikeaa.......jos osaa sen homman.
- norppa
Mistä helvetistä mä tiedän, että osaanko sen homman kun en ole aikaisemmin sitä tehny. Esmimerkiksi ensimmäinen kerta naisen kanssa onnistui ilman kokemusta, niin eiköhän yksi lattiakin!!!
- itse tein
norppa kirjoitti:
Mistä helvetistä mä tiedän, että osaanko sen homman kun en ole aikaisemmin sitä tehny. Esmimerkiksi ensimmäinen kerta naisen kanssa onnistui ilman kokemusta, niin eiköhän yksi lattiakin!!!
Ei ole niin vaikeaa kun nämä ammattilaiset uskottelee, itse kunnostin oman kuluneen parketin.
Kannattaa olla varovainen sen hiomakoneen kanssa ja ottaa aluksi vaikka liian vähän pintaa pois.
Puhdas pöly talteen sen ja lakan seoksella saumojen tarvitsema kittaus, kunnollinen imurointi
lakat pintaan. Itse käytin vesi ohenteista. Ihan ok jälki. - lauritsalo
itse tein kirjoitti:
Ei ole niin vaikeaa kun nämä ammattilaiset uskottelee, itse kunnostin oman kuluneen parketin.
Kannattaa olla varovainen sen hiomakoneen kanssa ja ottaa aluksi vaikka liian vähän pintaa pois.
Puhdas pöly talteen sen ja lakan seoksella saumojen tarvitsema kittaus, kunnollinen imurointi
lakat pintaan. Itse käytin vesi ohenteista. Ihan ok jälki.Rutiseeko, ritiseekö, paukkuuko parketti lakkauksen jälkeen kuinkakin pitkään?
- itse tein
lauritsalo kirjoitti:
Rutiseeko, ritiseekö, paukkuuko parketti lakkauksen jälkeen kuinkakin pitkään?
Onko sinulla mahdollisesti ilmankosteus muuttunutlakkauksen jälkeen? Toinen mikä voi olla syynä on liian paksukerros lakkaa kerralla.
Minulla on nyt lattia ollut noin 1kk valmiina ja ei se oikeastaan ole pitänyt mitään sen erikoisempia ääniä, tosin oli vanhan uusinta joten oli jo hakenut "paikkansa". - ammattilainen
itse tein kirjoitti:
Onko sinulla mahdollisesti ilmankosteus muuttunutlakkauksen jälkeen? Toinen mikä voi olla syynä on liian paksukerros lakkaa kerralla.
Minulla on nyt lattia ollut noin 1kk valmiina ja ei se oikeastaan ole pitänyt mitään sen erikoisempia ääniä, tosin oli vanhan uusinta joten oli jo hakenut "paikkansa".Haluaisinpa nähdä "onnistuneen" lattiasi.
- Lattiamies
norppa kirjoitti:
No helv..... tietäähän sen miten siinä käy.
Ei se tule hyväksi ensimmäisellä kerralla.
Eikä varmaan ollut paras suoritus naisenkaan kanssa silloin ekakerralla. - norppa
Lattiamies kirjoitti:
No helv..... tietäähän sen miten siinä käy.
Ei se tule hyväksi ensimmäisellä kerralla.
Eikä varmaan ollut paras suoritus naisenkaan kanssa silloin ekakerralla.Oli ainakin minun mielesta, koska laukesin melkeen heti!!!
- Nainen
Me laitoimme omakotitaloomme lankkulattia, jonka hioin itse, ja ihan hieno siitä tuli, ainakin meidän tarpeisiimme nähden. Hiotuttaminen olisi maksanut niin paljon, ettemme viitsineet moiseen ryhtyä, meillä kun on koira ja kissoja, eli lattiaan tulee joka tapauksessa jälkiä kynsistä. Hiotutamme mahdollisesti sitten ammattilaisella, jos joskus innostumme talon myymään, meille lattia kelpaa hyvin näinkin;-)
- itse tein
Terve tuloa koko suku sikaa myöten meille ihmettelemään lakkaamaani lattiaa.
En epäile etteikö ”ammattimies” olisi siitä parempaa tehnyt, mutta kyllä varmasti
joku siitä olisi pahemmankin saanut. Kun laskee yhteen paljonko siihen sijoitin niin
arvosana varmasti olisi 9 .
- fletcher4
Tee itse jos työkalut vähänkin pysyy käsissä.Paljon helpompaa jos menee"vituiksi".Remonttireiskojen kanssa virheen korjaus on aikaa(ja hermoja) vievä projekti,josta ei tule valmista ikinä.Harmittaa maksaa huonommasta työn jäljestä,johon itse maallikkonakin pystyy.Kokemusta on ja joka kerta, joko aikataulu pettää tai tulee "sutta ja sekundaa".
- Käsi
Ei todellakaan onnistu. Yritin itse ja käsille meni. Tuntuis että olis helppoa, mutta eipä ollut. Kannattaa jättää alan ammattilaisille suosiolla ja maksaa joku euro enemmän, kuin tärvellä lattia vituralleen.Ainahan voi yrittää, mutta yksikin OHO voi olla liikaa.....
- pensseli
Rohkeasti vaan lattiankimppuun, ei se mikään pyramidi ole vaan ihan kivaa puuhastelua.
Lakan otat vielä vähän sävytettynä niin antaa pienet epätasaisuudet anteeksi.
Olen tavannut näitä ammattimiehiä ja ei niissä kyllä muuta ammattia ole esiintynyt
paskapuhujaa ja töistä luistajaa, tähän kyllästyneenä aloin itse laittelemaan ja sen jälkeen
ei ole tarvinnut näitä herroja häiritä. - Lattiamies
pensseli kirjoitti:
Rohkeasti vaan lattiankimppuun, ei se mikään pyramidi ole vaan ihan kivaa puuhastelua.
Olen tavannut näitä ammattimiehiä ja ei niissä kyllä muuta ammattia ole esiintynyt
paskapuhujaa ja töistä luistajaa, tähän kyllästyneenä aloin itse laittelemaan ja sen jälkeen
ei ole tarvinnut näitä herroja häiritä.Jos on oikeasti ammattimies tulee huonostakin lattiasta kaunis ja ihan toivottomastakin aika hyvä.
Itse teen parhaani jokakerta ja maksaa ei tarvitse jos lattia ei miellytä asiakasta.
Näin olen toiminut jo 20 vuotta ja töitä riittää. - tosi ammattilainen
pensseli kirjoitti:
ei ole tarvinnut näitä herroja häiritä."Lakan otat vielä vähän sävytettynä niin antaa pienet epätasaisuudet anteeksi."
HAHAAHAAAAHAAAAA!!!
Mitä uskomatonta soopaa, puhukaa ja kirjoittakaa te tee se itse "osaajat" vaan, ja eläkää kuvitelmisanne.
- hyvä diili
Kyllä se niin on että vanha sanonta, Työmies on palkkansa ansainnut pitää hyvin paikkansa tässäkin asiassa. Jos on 20v lattioita vetänyt ja vielä on alalla niin sellaiselle maksaa mielellään
nimittäin tietää laatua saavansa, sana kiertää ja paha vielä nopeammin.
Nyt on markkinoiden kuumeneminen vetänyt alalle vähän toisenlaisia ”ammattilaisia” joita ei siellä
parin vuoden päästä näy, tästä porukasta varmaan johtuu osan kirjoittajien hapanasenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733