Kehukehu puskis

ikipuskis

Koska puskista on vaikea kehua nikin puuttuessa, laitan nyt yleiskehun kaikille puskiksille. Sekä aidosti nikittömille että puskiin piiloon menneille entisille nikillisille.
Jos ei muuta kehumista, niin mielenkiinto palstaa kohtaan ja omien paineiden purku ovat plussaa.

26

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyn.vain

      Ketäs kehuit?

    • Korven Sanomissa tänään ajankohtaisena aiheena kuntapäättäjiin kohdistuvat nettikirjoittelun ikävät puolet ja henkilöiden ulkonäköön liittyvät puskista tulevat arvostelut.

      Suomi24 oli mainittu. Puolangan entinen kunnanjohtaja on nostamassa syytteen hänen ulkonäköön kohdistuvista kommenteista.

      Kuten edellinen kommentoija jo kysyi, ketäs kehuit se jäi epäselväksi minultakin.

      • kehumisenaihetta

        Sinä oletkin hoikistunut vai tuo musta värikö hoikentaa. Ja tuo lyhyt tukka sopii sinulle, nuorentaa.


      • kehumisenaihetta kirjoitti:

        Sinä oletkin hoikistunut vai tuo musta värikö hoikentaa. Ja tuo lyhyt tukka sopii sinulle, nuorentaa.

        Kiitos kehuista vaikka pieleen meni 🙄

        Paino on ollut viimeiset kymmenen vuotta sama. Hiukseni ikänsä pitkät 🤣


    • käänteinen-kehu

      Eikä tämäkään ihan vähän. Kiinan pääministeri on kieltänyt Nalle Puh'in esittämisen kiinassa kun Nalle Puh'in ulkonäössä on samankaltaisuuksia hänen omaansa.

    • moittikaa.vien.nuorilta

      Millä mittarilla te, arvon naiset, mittaatte liki 80 vuotiaan työpanosta?
      Hiippailua, ei työtä, mitätöntä, ei vie nuorelta paikkaa, noin arvioitte?

      Kehun itseäni, teen 8 tuntista työpäivää ja saan täyden palkan, saman jonka nuorikin saisi, jos haluaisi ja kykenisi samat työt tekemään kuin minä teen.

      Enemmittä puheitta, ilman kiitoksianne ja arvostustanne, kehumisiin tottuneena, en yhtään häpeä työni tuloksia. Kokemusta riittää ja tarmoa, toivon mukaan ennätän lomalle ennen lumia.

      Lukekaa enemmän ja juorutkaa vähemmän, vanhojakin työntekijöitä ja yrittäjiä on olemassa, pärjäävät siinä kuin nuoretkin, kun eivät ole jääneet 66 vuotiaina keräämään voimia, laiskotellen!

      • No alahan kipittää.
        Myöhästyt töistä.


      • Teinkö.väärin

        Jäin eläkkeelle vuosien työttömyyden jälkeen, en tiedä olisinko voinut jatkaa työttömänä olemista kuolemaani saakka.


      • Näinlaulaintyötäinteen

        Oletko palkollinen vai yrittäjä?


      • työläinen
        Tellukka kirjoitti:

        No alahan kipittää.
        Myöhästyt töistä.

        Olen ollut töissä ennenkuin olet edes herännyt?
        Vetelät on laiskana.


      • työläinen kirjoitti:

        Olen ollut töissä ennenkuin olet edes herännyt?
        Vetelät on laiskana.

        Tuolla joku jo kysyikin työsuhteesi laatua.

        Kiinnostaa koska itse pienyrittäjänä työtä tehdessä työpaikalle piti mennä satoi tai paistoi. Sekä, että työnantajana tuskin olisin palkannut 80-vuotiasta.

        Uskon sinun tekevän omaa työtäsi kun netissäkin kerkeät kommentoida kesken työpäivän. Ei taida olla hektistä touhua.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Tuolla joku jo kysyikin työsuhteesi laatua.

        Kiinnostaa koska itse pienyrittäjänä työtä tehdessä työpaikalle piti mennä satoi tai paistoi. Sekä, että työnantajana tuskin olisin palkannut 80-vuotiasta.

        Uskon sinun tekevän omaa työtäsi kun netissäkin kerkeät kommentoida kesken työpäivän. Ei taida olla hektistä touhua.

        Ps. Työtkin piti järjestellä tarkkaan jos aikoi ennen lumia lomille päästä.


      • turhaaleuhkit
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tuolla joku jo kysyikin työsuhteesi laatua.

        Kiinnostaa koska itse pienyrittäjänä työtä tehdessä työpaikalle piti mennä satoi tai paistoi. Sekä, että työnantajana tuskin olisin palkannut 80-vuotiasta.

        Uskon sinun tekevän omaa työtäsi kun netissäkin kerkeät kommentoida kesken työpäivän. Ei taida olla hektistä touhua.

        Luuletkos ettei esimerkiksi lääkärin tai opettajan pidä mennä työpaikalle, satoi tai paistoi. Eikös pienyrittäjät aina kehu, miten ovat vapaita järjestämään työaikansa ! Eikä toisen palveluksessa olevat pääse lomalle kuin säädettyinä aikoina. Loma-ajat oli rajatut. Moni yrittäjä tekee puoli vuotta töitä ja huilaa etelän auringossa puoli vuotta. Tunnen sellaisia useitakin.


      • turhaaleuhkit kirjoitti:

        Luuletkos ettei esimerkiksi lääkärin tai opettajan pidä mennä työpaikalle, satoi tai paistoi. Eikös pienyrittäjät aina kehu, miten ovat vapaita järjestämään työaikansa ! Eikä toisen palveluksessa olevat pääse lomalle kuin säädettyinä aikoina. Loma-ajat oli rajatut. Moni yrittäjä tekee puoli vuotta töitä ja huilaa etelän auringossa puoli vuotta. Tunnen sellaisia useitakin.

        En leuhki, kysyin enkä saanut vastausta. No, tää nyt oli odotettavissakin. Juttua suolletaan ja ohitetaan kysymykset hyökkäämällä.

        Niinhän se entinen mieskin teki kun viikonlopun reissulta kotiin tuli, haukkui akkansa ennenkuin akka kerkesi kysyä.


      • Kristiina..23

        "Luuletkos ettei esimerkiksi lääkärin tai opettajan pidä mennä työpaikalle, satoi tai paistoi. Eikös pienyrittäjät aina kehu, miten ovat vapaita järjestämään työaikansa ! "

        Minäkin hieman hämmästelin, että vain yrittäjät joutuvat pakosta menemään työpaikalle, satoi tai paistoi? Miksi minä jouduin aina menemään myös työpaikalleni ilmoista huolimatta, vaikka olin toisen palveluksessa?

        No, kerran sattui nolo tilanne esimiehelleni, kun ilmoitin, että nyt en voi tulla, koska olen sairaalassa, mutta hän totesi, että kyllä voit, jos oikein yritätä? Totesin, että en voi, koska olen kallovedossa Töölön sairaalassa. Myöhemmin hän kävi minua katsomassa ja muisti sanontansa, että kyllä hän nyt ymmärtää, että et voinut tulla.

        Esimiehelläni oli tapana soittaa sairaan kotiin juuri tuolla kehoituksella, että kyllä voit tulla töihin! Hitsi, jos työntekijä oli "kankkusessa", niin mitä hyötyä hänestä olisi ollut, mutta silloinhan ei hyväksytty tällaisia sairaslomia, saati liiallista ryyppäilyä vapaa-ajalla, kun taas päiväoluet ei kuuluneet siihen. Mitäs se, jos on pienessä sievässä, kun vain osaa hommansa hoitaa. No, ei se tainnut noin mennä, kunhan liioittelin.


      • Kristiina..23 kirjoitti:

        "Luuletkos ettei esimerkiksi lääkärin tai opettajan pidä mennä työpaikalle, satoi tai paistoi. Eikös pienyrittäjät aina kehu, miten ovat vapaita järjestämään työaikansa ! "

        Minäkin hieman hämmästelin, että vain yrittäjät joutuvat pakosta menemään työpaikalle, satoi tai paistoi? Miksi minä jouduin aina menemään myös työpaikalleni ilmoista huolimatta, vaikka olin toisen palveluksessa?

        No, kerran sattui nolo tilanne esimiehelleni, kun ilmoitin, että nyt en voi tulla, koska olen sairaalassa, mutta hän totesi, että kyllä voit, jos oikein yritätä? Totesin, että en voi, koska olen kallovedossa Töölön sairaalassa. Myöhemmin hän kävi minua katsomassa ja muisti sanontansa, että kyllä hän nyt ymmärtää, että et voinut tulla.

        Esimiehelläni oli tapana soittaa sairaan kotiin juuri tuolla kehoituksella, että kyllä voit tulla töihin! Hitsi, jos työntekijä oli "kankkusessa", niin mitä hyötyä hänestä olisi ollut, mutta silloinhan ei hyväksytty tällaisia sairaslomia, saati liiallista ryyppäilyä vapaa-ajalla, kun taas päiväoluet ei kuuluneet siihen. Mitäs se, jos on pienessä sievässä, kun vain osaa hommansa hoitaa. No, ei se tainnut noin mennä, kunhan liioittelin.

        Jos lääkäri ja opettaja ovat sairaana he tuskin menevät työpaikalle. Pienyrittäjä ei voi pistää yritystään kiinni sairaana jos ei löydä tuuraajaa ja jos yrtyksessä ei sillä hetkellä ole muita työntekijöitä.

        Pienyrittäjä, jolla on työntekijöitä voi järjestellä lomansa mielensä mukaan, mutta ei sesonkiaikoina samoin kuin pienyrittäjän ei passaa sairastua sesonkina. Tai jos sairastuu, pienyrittäjä menee buranalla eteenpäin.


      • kohankerroin
        korppis kirjoitti:

        Jos lääkäri ja opettaja ovat sairaana he tuskin menevät työpaikalle. Pienyrittäjä ei voi pistää yritystään kiinni sairaana jos ei löydä tuuraajaa ja jos yrtyksessä ei sillä hetkellä ole muita työntekijöitä.

        Pienyrittäjä, jolla on työntekijöitä voi järjestellä lomansa mielensä mukaan, mutta ei sesonkiaikoina samoin kuin pienyrittäjän ei passaa sairastua sesonkina. Tai jos sairastuu, pienyrittäjä menee buranalla eteenpäin.

        Sinä siis menit sairaanakin töihin, ruokapalveluja kun teit?
        Voi jestas, siinä ne taudit sopivasti levisi.
        Tuossa yllä oli muuten kysymys töihin menosta satoi tai paistoi -teemalla. Tai oli ajokeli mikä tahansa, tiet aurattu tai sitten ei. Töihin meni kaikki vaikka eivät itse yrittäjiä olleetkaan. Ainakin minä.
        Onneksi en hirveen ihan törmännyt, sekin oli joskus lähellä. Joskus oli venäläinen rekka linkussa tiellä, missä kiertomatka olisi ollut kymmeniä kilometrejä. Silloin vähän myöhästyin.


      • työläinen kirjoitti:

        Olen ollut töissä ennenkuin olet edes herännyt?
        Vetelät on laiskana.

        Sitä en epäile yhtään.
        Saatoit olla töissäsi jo ennenkuin minä menin nukkumaankaan.


      • kohankerroin kirjoitti:

        Sinä siis menit sairaanakin töihin, ruokapalveluja kun teit?
        Voi jestas, siinä ne taudit sopivasti levisi.
        Tuossa yllä oli muuten kysymys töihin menosta satoi tai paistoi -teemalla. Tai oli ajokeli mikä tahansa, tiet aurattu tai sitten ei. Töihin meni kaikki vaikka eivät itse yrittäjiä olleetkaan. Ainakin minä.
        Onneksi en hirveen ihan törmännyt, sekin oli joskus lähellä. Joskus oli venäläinen rekka linkussa tiellä, missä kiertomatka olisi ollut kymmeniä kilometrejä. Silloin vähän myöhästyin.

        Enhän ikääni yrittäjänä ollut. Vain viimeiset vähän yli 10-vuotta. Sitä ennen työhistoriaa kertyi erilaisista töistä. Kerrankin lumipyryssä yöllä palasin töistä ajelin Sotkamosta Kajaaniin. En nähnyt tienlaitaa, oli pilkko pimeää, onneksi iso rekka ajoi ohi ja yritin perässä jälkiä seuraten. No, olin tosin kotimatkalla jo ; ).


    • noinhan.asia.on

      Ketjun aloittajalle on syytä todeta, että kyllä moni puskis täällä saa kehujakin osakseen. Hyvä esimerkki tästä on nikki Ama.

      • sesiitä

        Eihän ama ole puskis! Aina ollut rekatullanikillä(kin)


      • kysyn.ma

        Onkos Ama Sinkkunetissä aikoinaan ollut Amaryllis?


    • Kyllä monet yrittäjät ovat työelämässä melkein kuolemaansa asti, siitä on tullut elämän tapa josta ei osata siirtyä pois. Lapsena muistan paikkakunnallamme mummoja kioskin pitäjinä, vissiin kuolivat työnsä ääreen.

      • yksityisyrittäjät

        Eikös maanviljelijät ole myös näitä yksityisyrittäjiä, jotka ahertavat tiloillaan kuolemaansa saakka. Silloin toisaalta on myös sään armoilla, koska mennään heinäpelloille tai viljanpuintiin, kuten myös metsäsavotoihin. Eikä se tuonnut rauhaa, vaikka luovutti tilansa perillisille, koska samat työt jatkuivat kuitenkin, ilman suurempaa vastuuta.

        Toinen aherrus on myös tuo kioskikaupan pitäjät, heitähän tapasi silloin joskus, mutta tuskin nykyisin.


      • yksityisyrittäjät kirjoitti:

        Eikös maanviljelijät ole myös näitä yksityisyrittäjiä, jotka ahertavat tiloillaan kuolemaansa saakka. Silloin toisaalta on myös sään armoilla, koska mennään heinäpelloille tai viljanpuintiin, kuten myös metsäsavotoihin. Eikä se tuonnut rauhaa, vaikka luovutti tilansa perillisille, koska samat työt jatkuivat kuitenkin, ilman suurempaa vastuuta.

        Toinen aherrus on myös tuo kioskikaupan pitäjät, heitähän tapasi silloin joskus, mutta tuskin nykyisin.

        Ennen maanviljelys kannatti pikkutilalla, usein kävi kun lapsi jatkoi tilaa niin siinä asuivat molemmat sukupolvet, vanhat auttoivat lapsiaan, hoitivat lapsenlapsia kunnes vanhukset kuolivat kotiinsa, yhteisössä eli erisukupolvet toisiaan auttaen, ei tarvittu päiväkotia eikä vanhusten hoitopaikkoja, arvelisin kun en ole maalta.


      • Täällä puhutaan asiaa eikä tartuta lillukan varsiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe