Öhöm kröhöm auts. Mikä aihe?

Bengalitikku

Ei niin minkäänlainen tai -tasoinen tasoinen! Pelkkiä tyhjänpäiväisyyksiä.
Olen ollut melkein 5 päivää palstapaastolla. Nyt on tilaisuus pölistä.
Vaan kun ei synny mitään, ei hertsileijaa mitään.
Pitäisikö valittaa jostain? Joo. Omituinen uni, missä minulla oli hieno kampaus, en tiedä miksi. No tästä silkkikeosta ei edes sellaista syntyisi. Jokin lisäke voisi toimia.
Paljain rinnoin rannalla. Joo unissani.
Ei tähän sovi edes mikään musa.
Agneta nukkui pois.
Jos hän kirvoittaisi ajatuksia? En tiedä.
https://youtu.be/aKHmos-tsU0

98

1743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piristävän erilainen ja vapauksia antava avaus. Ei huano! Täällä näkee silloin tällöin aloituksia, joissa pyydetään tekemään parempia avauksia tai muka vanhat aloitukset kyllästyttävät. Miksi se olisi jonkun muun tehtävä? Eikö kaikki palstalaiset ole yhtälailla vastuussa, sekä vastauksista keskusteluihin että keskustelujen tekemisistä? Ymmärrän oikein hyvin ettei aina synny keskustelunaihetta, mutta voimmehan keskustella myös näin.

      PS. Täällä alkaa kohta satamaan rumasti.

      • Bengalitikku

        Aamupäivä on ollut täälläkin harmahtava. Antaapi olla. Jotenkin tuntuu, että pitkä paahddejakso on långt borta, mutta saimmepa tuta vuosikymmenten lämmön, jopa kuumuuden.
        Jälkipolvet saattelin aamulla paluumatkalle. Elohopea piti liikkeellä ja kroppa ei taida kestää 15 kilon punnusta. Uhma. Voi uhma. Ei. En. Minä. Vaikka puhuisi enkelten kielellä ja äänellä. Ei. En. Minä. Ja kas. Tämäkin kuuluu ihmislapsen kehitykseen. N,oin mekin aikanaan.
        Kyllä on mielestäni mummi ja pappauhmaakin olemassa, mutta toisenlaisissa ympyröissä.
        (Pzzzt. Olen vähän kade Arvon luumuista. Muttei kerrota... Piiras olisi aika nam)


      • Minäkään en ymmärrä narinaa huonoista avauksista ja tylsästä keskustelusta.
        Jos näin tuntee pitää asialle tehdä jotain eikä odottaa valmista.


    • Heikunkeikku

      Onkos sulla yskää, vai meneekö virkayskän puolelle:)

      Hyvä kun palstapaaston lopetit, ihan on ollut sua ikävä.
      Aatellut että pirhana viete mihinkähän se Bengalitikku on hävinnyt.
      No siinä sä nyt sitte oot ja hyvä niin.

      Minä voisin vähän aikaa rupatella vielä. Nyt riitti kaiken maailman kaivelut eri sivuilta ja muistiinpanoilut.
      Näläkä olis, vilua ei. Aurinko lämmittää mukavasti ja sateesta ei tietoakaan.

      Mä luulen, että lähden ulos syömään. Päätin kyllä, että vähennän ulkosyömistä, mutta jos nyt vielä tämän kerran menisin. Kevätkääryleitä nam tekis mieli ja muita suuremmoisia maukkauksia.

      Odottelen ruokapaikan hiljentymistä. Ruokatuntilaiset lappaa tie mustalla kuralla siellä, mutta jos meen vasta vähä myöhemmin, niin on väljempää. Kehtaa ottaa enemmän ruokaa lautaselle, ettei muut vahtaa että ohhhhoh ottaapa tuo nainen kauhian kasan ruokaa :)

      • Bengalitikku

        No. Heippa hei.
        Ihan mietin pitäisikö ruveta teitittelemään, kun paastoa pidin.
        Olen välillä pähkäillyt, jos rupeaisi lounastamaan "ulkona" eli kiertelisi paikalliset ruokapaikat. Pitäisi ottaa "kylän" pohjakartta ja nuppineulalla nimet siihen. Sitten voisi leikkiä kriitikkoa ja antaa tähdet, sen tähden (yhdistetäänkö?) oliko syötävän hyvää.
        Hyviä kevätrullia ja ota vain kauhia kasa, jos maitattaa (kehittelet vähän kunnon nälkää.)


      • Heikunkeikku
        Bengalitikku kirjoitti:

        No. Heippa hei.
        Ihan mietin pitäisikö ruveta teitittelemään, kun paastoa pidin.
        Olen välillä pähkäillyt, jos rupeaisi lounastamaan "ulkona" eli kiertelisi paikalliset ruokapaikat. Pitäisi ottaa "kylän" pohjakartta ja nuppineulalla nimet siihen. Sitten voisi leikkiä kriitikkoa ja antaa tähdet, sen tähden (yhdistetäänkö?) oliko syötävän hyvää.
        Hyviä kevätrullia ja ota vain kauhia kasa, jos maitattaa (kehittelet vähän kunnon nälkää.)

        Minä oon tänä kesänä lapannut ruokapaikasta toiseen ruokapaikkaan ja kolmanteen, neljänteen ja ja ....
        Nuppineulasysteemiä en ole käyttänyt, mutta muuten yrittänyt mieleen panna eri ruokapaikkoja.
        On toisaaltaan ollut kivaa vaihtelua. Usein on ollut kaveri mukana, ettei ihan yksiksensä oo tarttenut hypätä. Tänäänkin soitin samaiselle kaverille, josko lähtis mun kaa, mutta oli jo murkinoinut kotonaan.


      • Bengalitikku

        Muuten nyt sen teen. Oikaisen virheeni. (Hk, anteeksi). Eihänntuo laulaja mikään Agneta ollut vaan Aretha. Tuo musiikki vain on tarttuvaa.
        Aika kaunis iltapuku hällä, ihan tommosena kuriositeettina.


    • mimmimum-..mi

      Mitä se on ... nälkä...mistähän sen tuntee...minne se on kadonnut ja mistä sen löytäisi takaisin...Kyselyikä kai minulla enemmän kuin uhmaikä...
      Ihmisiä lähtee tämän tästä tuonne tähtien taakse....taas menehtyi yksi muusikko ...Esa Kaartamo vähän yli viiskymppisenä ....musiikki festivaalailla...

      https://www.youtube.com/watch?v=jMYe6MvzmgI

      • Bengalitikku

        Nimi kuullostaa tutulta. Omasta vinkkelistä kovin on nuori.
        Tuo kaikenaikainen kyselyikä on ihan hyvä. Osoittaa, että on kiinnostunut asioista ja mitä ympärillä tapahtuu.
        Muutoin päivä on mennyt lähes loisien saattelun jälkeen. Katsellut Montalbanoa pätkissä. Tehnyt sudokuja. Söinkin eli heitin helttaan paistettuja perunoita ja lohta.
        En nyt oikein saa otetta mistään.
        Imurin kanssa pitäisi juoksennella. Mutta, minkä voit tehdä huomenna, äläs tee sitä tänään. Minkäs teet!


    • Bengalitikku

      Minut tekee kovin surulliseksi luonnonvoimien aiheuttamat katastrofit eri puolilla maailmaa; tulvat ja maanjäristykset.
      Jos kotona lasiesineet helisevät, ajattelee, että jossain ammutaan kalliota, kuten eilen. Mutta pienjäristyksiä Suomessakin mitataan.

      Tälle päivälle toivon fillarointikeliä. Toivon, että tämä niiskuttelu loppuisi. Aamunuhaa vai vilustumista?

    • Joo, laulusta en tiedä, mutta on se isorintainen, tumma nainen avarakaula-aukkoisessa, valkeassa mekossa kaunis ilmestys.
      Minua ei niinkään luonnonvoimien aiheuttamat katastrofit sureta, enemmänkin ihmisen aiheuttamat.
      Ihminen on mestari aiheuttamaan katastrofeja isossa ja pienessä mittakaavassa.
      Jos tämän loppuelämän osaisi elää aiheuttamatta isompia vahinkoja, se olisi jo hyvä tavoite.
      Hirveä metakka, kun joku on nähnyt naisen rannalla rinnat paljaana, jos kaikki naiset päättäisi olla rinnat paljaana rannalla, kukaan ei vuoden kuluttua kiinnittäisi mitään huomiota.
      En mutenkaan ymmärrä naisten pukeutumista (pukeutumattomuutta). Nyt niillä on niin pienet pöksyt, että ne kureutuu pakaroiden väliin. Luulisi olevan jo hyvinkin epämukava olo.

      • Bengalitikku

        Jossain kansainvälisessä gaalassa pukukoodi lienee ollut "rihmankiertämät". Siitä mallia. Matonkuteista voisi virkata sellaisia isoreikäisiä päällepantavia, vilkkuisi, mitä vilkkuisi. Tämä kesä olisi ollut menestys.
        Jotkut suomalaiset nuoret naiset ovat tehneet bisnistä pikkupikkubikineistä.
        Hirviä metakka oli ylimitoitettua. Huttua asioiden päälle.
        Toisaalla, kun mietiskeltiin rehellisyyttä, niin onhan sen miettiminen toisaalta triviaalia, kun poliisijohtoa istuu käräjillä.


      • Bengalitikku

        Lisäys: samaa mieltä tuosta ihmisen itse aiheuttamista katastrofeista.
        Kyllä käden jälki näkyy ikävästi usealla tavalla monessa paikassa.


    • netti-ei-nyvi-hihasta

      Vain vähäistä ja lievää nykimistä olen havainnut hermoksissani ja sormien päissä, että se on johdatellut kurkkaamaan palstaa, lähinnä iltaisin tai kovin myöhään kuitenkin.
      Jotenkin vaan tässä mökkielämöinnissä ei ole himoa, aikaa, tarvettakaan avata tietokonetta ja nettimaailmaa pakonomaisesti. Lehtien lööpitkin vilkaisen usein älyluurin pinnalta.
      Nyt jouduin avata kun tarvitsee (tarvinnee, ei ole pakko) hoitaa tällä viikolla erääntyvät laskut.

      • Bengalitikku

        Nooo-o. Yritin maksaa kurssimaksua. Eipäs onnistunut, vaikka asiakastuki oli langanpäässä kirjaimellisesti. Kirjautuessani heitti ulos. Annettiin ymmärtää, että pankin eväste on pakollinen. Testasin. Ei auttanut. Väittivät vian olevan tabletissa ja ko. ohjelma on tietokonepohjainen. Vuonna 2018! Etu- , väli- ja takahistorian poistan aina. Arvatkaa onko tullut sähköpostia muutoksesta.
        Jokin muutospäivitys on tehty, jossa tiputettu tilejä ulos. Minä kotipankkinainen en saanut työtäni hoidettua. Auts. Kröhöm öhöm. Olin hyvin kiukkuinen, jonka purin yhden makkarin ikkunaan. Pesin sen varsinvarsin joutuisasti.
        Ehkä sulla on parempi onni myötä maksamisessa kuin minulla.
        Aion soittaa noista evästeistä kuluttaja-asiamiehelle. Pakollisia? Pankilla?
        Mietin,,jospa olisi isommasta suorituksesta kyse ja olisi lähdössä vaikkapa matkoille.
        Ja chat-palvelu. Yhtä tyhjän kanssa. Inhoan. Teksti: palvelin ei toimi. Että kummalla puolella ei toimia? Mun päässäni toimi palvelin ja vahvasti harkitsen pankin vaihtoa.Erään toisen yrityksen chat-asiakaspalvelu oli todella surkeaa. En ole Nobelia voittanut, mutta tiesin enemmän kuin asiakaspalvelija. Inhoan.
        Miksi ottaa uusia välineitä, jos asiakas ei tavallaan saa palvelua. Pelkkää päläpälää.


      • netti-ei-nyvi-hihasta
        Bengalitikku kirjoitti:

        Nooo-o. Yritin maksaa kurssimaksua. Eipäs onnistunut, vaikka asiakastuki oli langanpäässä kirjaimellisesti. Kirjautuessani heitti ulos. Annettiin ymmärtää, että pankin eväste on pakollinen. Testasin. Ei auttanut. Väittivät vian olevan tabletissa ja ko. ohjelma on tietokonepohjainen. Vuonna 2018! Etu- , väli- ja takahistorian poistan aina. Arvatkaa onko tullut sähköpostia muutoksesta.
        Jokin muutospäivitys on tehty, jossa tiputettu tilejä ulos. Minä kotipankkinainen en saanut työtäni hoidettua. Auts. Kröhöm öhöm. Olin hyvin kiukkuinen, jonka purin yhden makkarin ikkunaan. Pesin sen varsinvarsin joutuisasti.
        Ehkä sulla on parempi onni myötä maksamisessa kuin minulla.
        Aion soittaa noista evästeistä kuluttaja-asiamiehelle. Pakollisia? Pankilla?
        Mietin,,jospa olisi isommasta suorituksesta kyse ja olisi lähdössä vaikkapa matkoille.
        Ja chat-palvelu. Yhtä tyhjän kanssa. Inhoan. Teksti: palvelin ei toimi. Että kummalla puolella ei toimia? Mun päässäni toimi palvelin ja vahvasti harkitsen pankin vaihtoa.Erään toisen yrityksen chat-asiakaspalvelu oli todella surkeaa. En ole Nobelia voittanut, mutta tiesin enemmän kuin asiakaspalvelija. Inhoan.
        Miksi ottaa uusia välineitä, jos asiakas ei tavallaan saa palvelua. Pelkkää päläpälää.

        Hyväksy Flash. Poista mainoksien esto ruksi (eli salli mainokset "tällä sivulla") Ne ovat joskus olleet niitä, jotka yrittävät leikkiä netti portsaria.
        Hyvin olen päässyt maailmalle täältä metsien, pusikkojen ja irtopuiden katveesta. Puhelimesta katoaa kenttä välillä, lähinnä telia ja dna skeidat. Saunasahti morsionaan Elisa pelittää parhaiten.
        Kertaakaan ei ole nettikenttä katkennut. Vaihteluväli (keskiarvo) 3 mbits - 25 mbits.
        Minulla on kaikkia liittymiä, kaiken varalta.


      • Bengalitikku

        Adobe Flash sisältää tietoturva-aukkoja ja on hakkerien suosima. Mutta yksi datafirma, mihin soitin viittasi Playeriin. Tod.näk. en ole ainut.


      • Bengalitikku

        Öhömöhöm. Huomenta. Toimii pankkini taas, mutta eri valinnalla. Askel keveni eilisestä.
        Ihan perskohtaisesti kävin neuvottavana. Ja spädäm.


      • silmät.selässäkin
        Bengalitikku kirjoitti:

        Öhömöhöm. Huomenta. Toimii pankkini taas, mutta eri valinnalla. Askel keveni eilisestä.
        Ihan perskohtaisesti kävin neuvottavana. Ja spädäm.

        Voihan jummi.jammi. Ymmärtänet mitä tarkoitan.


      • Bengalitikku

        No. En ihan ymmärtänyt. Flash-ehdotuksen ajattelin olevan vitsi, koska siitä varoitetaan.
        Mutta näin meidän kesken, olinkin kaivanut kuopan ihan itselleni.
        Olin nitistänyt evästeet. Olin harrasteissa ja sielläkään en päässyt ohjelmaan, mutta nuor immeinen tutki koneeni ja sitten se todellinen spädäm, spädäm.
        Ja kaik toimii taas. En kehtaa sanoa, miten monta tuntia töhötin.

        Kyllä ihminen voi olla tyhmä! Ruoskin itseäin. Noin. Raps ja räps.
        Miten voi onnistua nyhtämään tyhjästä ongelman.
        Juu-u. Kyll' onnistuu.

        Playerillä tarkoittivat Play-kauppaa, jonka ovea olen rauttanut, koska luulin noita ohjelmia maksullisiksi, mutta sieltä ilmeisesti voi napata föjyyseen, mitä tarvinnee. Et näin tyhmä.


      • Bengalitikku

        Mulla on kolme eri operaattoria käytössä eri tarkoituksiin.
        Elisapa korottaa perusmaksua taas piuhapuhelimesta. Perusmaksu on kalliimpi kuin kk-puhelut. Hah. Vähän niinkuin sähkön perusmaksu.
        Voi olla höhlää ylläpitää yhtiötä. Minikylpyläloman tuolla saisi vuositasolla.
        Pakko kertoa tarina. Lapseni oli kaverinsa kanssa jossain tuolla Nordkapista alaspäin luonnonpuistoalueella. No kas. Ei kuulunut puhelua eikä vastauksia.
        Soitin sen puisto erävartijalle(?) ja kerroin huoleni ja kysyin, pitäisikö etsintäkuuluttaa. No odottelin seuraavaan aamuun. Tuntomerkkien mukaan löytyi 2 henkilöä. Mutta he olivatkin toisessa puistossa ja soittivat vähän sen jälkeen. Kummallista tässä oli, mikäli vaellat kurussa, voit löytää signaalin ja saada yhteyden, mutta jos olet laella et. Jos muistan väärin, saa korjata.
        Mutta tuo erävartija oli tosi, tosi mukava. Olisin voinut kosia.


      • Bengalitikku

        Pitäisikö ruikuttaa jostain. Jokin ällö ötökkä puri keskisormesta, kun kitkin rikkiksiä. Lämpimän talven tullen ampiaiset porautuvat vain maahan. Liekkö joku yksilö pannut maate jo mun kukkapenkkiin.
        Siinä mietin samalla ignorointi-termiä ja sen ilmentymiä. Sitähän on. Vai, mitä?


      • Bengalitikku

        Ärsyttäviä havaintoja.
        Tämän surullisen onnettomuuden tiimoilta. Kun julkisuuteen tunkee naamansa kanssa ja osoittaa myötätuntoa, niin tulee vähän ristiriitainen tunne, jos siihen laitetaan tosi hymyilevä kuva lausunnon antajasta.
        Taas kaikenlaista aprikointia, mistä onnettomuus johtui.
        Eräs lähisukulainen käräytti bussikuskin, joka edelleen .ajoi linkkiä, vaikka oli jäänyt sydänsairauksien vuoksi eläkkeelle.
        Sitten pleade retire -artistit. Miksi iltapäivälehdet työntävät jonninjoutavana uutisena: peruin keikat, miksi perun keikat, javielä kerran miksi ja miksi peruin keikat. Tässä evvk. Jos on hyvän uran tehnyt, pikkaisen tilannearviota toimituksilta, ettei tule jotenkin säälittävä vaikutelma, saada omaa kuvaa lehteen niin ja niin usein. Eiväthän fanit unohda.
        Vähän niinkuin nuo Karadassit, joiden takapuoli täytyy päivittäin työntää lehteen. Kaikilla on takapuoli. Voisiko tehdä eläkeläistakapuolikalenterin, ihan vain muistutuksena, että piru vie, olemme.


      • Bengalitikku

        Kuuntelinkatselin aamulla 1965 taltioidun Sibelius-konsertin, kapellimestarina Leonard Bernstein. Ei minua hirveästi tuo 2. Sinfonia napannut, vaan oli aika ikävä. Hauska episodi oli kun Bernsteinilta lensi tahtipuikko ja kaivoi uuden pöydän hyllystä vaivihkaa ja pokka piti.
        Vai pitäisikö suhtautua kuin tositelevisioon. Sovittua. Loppufanfaareissa jokin "pilli" soi räikeän epäpuhtaasti.
        Minusta tätä tallennusta ei ajanhammas ole purrut, joten miksei voisi olla opetusmateriaalina. Konserttisarjan kohderyhmänä ovat nuoret.
        L.B:n syntymän satavuotis-juhlan kunniaksi oli tuokin lähetys.


      • Bengalitikku

        Iltamyöhäisellä katselin palan Petteri Taalaksen haastattelua. Hyvä haastattelu, sillä sisältö laittaa miettimään, miten nopeasti voisi ja pitäisi tehdä asioille jotain.
        Ei myöhemmin, kuin nyt. Pohjoisten alueiden jäätiköiden sulamiselle löytyy siis jotain positiivista, kuten laivaliikenne mahdollistuu. Miten se minua sitten voisi ilahduttaa, on epäselvää. Jännä oli myös ennuste sään lukkiutumisesta, kuten tämä kesä. Harmittaa, kun en nähnyt kokonaan. Pitääpä kaivaa Areenasta.
        Haastattelu oli asiallinen, juuri sellaista, mitä nykyisin kaipaan lisää toosaan.
        Ainoa, mikä hieman yllätti, ettei maatalouden paikallisiin ongelmiin menty, ainakaan siinä osiossa, mitä näin. Mielestäni sitä ei voi ohittaa.


      • Bengalitikku

        Kirjakaupassakäynti. Tuli jotenkin koululaismainen olo, kun astuin kauppaan. Tilasin kielioppikirjan ja ostin Jussin dekkarin. Vuoren kirja odottaa siellä vielä. Sittenhän on korkkaamaton supertripla. Lukupaasto. Tummuvat illat ja vetäisen jonkin noista nokkani alle ja lennän poliisiksi tai aikamatkaan historiaan. Miljan kirja on se kolmas.
        Haluaisin mennä piirtämään elävää mallia, muttapa ei ole kurssia.
        Mua jotenkin on aina oudoksuttanut taiteilijoiden omakuvat.
        Kaunistelua? Van Gogh, ei.
        Ihania vihkoja nykyisin. Hipuloin, mutta tarvittaisiin melkoisesti tekosyitä
        ostamiseen: hah, mummi-ikäinen ihailee vihkoja, no mutta, onhan niissä jotain estetiikkaa. Tai luonnoslehtiöitä.
        Näin unta Putinista. Mulla oli bileet ja se tuli Ivana Trumpin kanssa. Nää ikään kuin styylasivat. Putin oli oikein rentoutunut ja hyväntuulinen ja viihtyi juhlissa. En muista, millä kielellä puhuin, mutta unissahan kaikki osaavat vaikka mitä.


    • hytinäx1

      Tänään ilmottauduin jooga kursseile, nyt on 15 lauantaiaamua kl 08.00 parituntia eteenpäin turvattuna omaan hyvinvointiin. Varmaankin aamiainen maistuu sitten tosihyvältä.

      • Bengalitikku

        Hienoa! Mulle tuo aika olisi tosi varhainen. Kannattaa pitää huolta itsestään.
        Olen erittäin vihainen itselleni, kun vasta loppukesästä intouduin ryhmäliikuntaan (kuntosalimahdollisuus on ja uimahallissa käynti).
        Miksi en aloittanut aiemmin? Miksi? Liikkuvuus on mielestäni parantunut jo nyt. Mutta tätähän ei voi keskeyttää. Se on kuin lupaus itselle.
        Kaikilla ei ole lähietäisyydellä paikkoja. Kotonahan voi tehdä samat jutut kun oppii liikkeet oikein. Mutta jos jäisin kotijumpan varaan, ei multa sujuisi. Olisin hulttio.


      • hytinäx1
        Bengalitikku kirjoitti:

        Hienoa! Mulle tuo aika olisi tosi varhainen. Kannattaa pitää huolta itsestään.
        Olen erittäin vihainen itselleni, kun vasta loppukesästä intouduin ryhmäliikuntaan (kuntosalimahdollisuus on ja uimahallissa käynti).
        Miksi en aloittanut aiemmin? Miksi? Liikkuvuus on mielestäni parantunut jo nyt. Mutta tätähän ei voi keskeyttää. Se on kuin lupaus itselle.
        Kaikilla ei ole lähietäisyydellä paikkoja. Kotonahan voi tehdä samat jutut kun oppii liikkeet oikein. Mutta jos jäisin kotijumpan varaan, ei multa sujuisi. Olisin hulttio.

        Samat sanat, on kyllä melkein mahdotonta saada itseään niskasta kiinni ja voimistella tai venytellä edes ne 15 minuuttia aamulla tai illalla. Miksihän se ryhmässä on paljon helpompaa?


    • "Taso" on sivuseikka, tyhjänpäiväisyydetkin voi kiinnostaa tylsiä "älykköaiheita" enempi. Paljain rinnoin, missä tahansa. Sehän se vasta kiinnostaa, mieluiten valveilla.
      Mutta, kaamea totuus. Väkisin makaamaan on mentävä, pirullinen kello soi puoli neljä. Ei mahdu musa, tähän väliin.

      • Bengalitikku

        Voin toivottaa sitten vain hyvää yötä ja nuku hyvin.
        Puoli neljältä en olisi vielä "elossa".
        Päivärytmi on muuttunut tosi paljon.
        Tulee kukuttua iltasella, kun ennen ei oikein voinut.
        Olen kerrannut kielikurssin aineistoa. Eilen 5 kpl ja tänään vain yksi.
        Ehkäpä menen jatkamaan.


      • Niin.että.mitä.kieltä

        Anteeksi mutta, puhutteko kielillä?
        Minulla ei ole lipevä kieli mutta kielenkannat voin laittaa laulamaan.
        Ihan jotain omasta toivelauluvihkosta, laidasta laitaan 60 luvulta 90 luvulle.
        Koskaan en laulaen töitäni tehnyt. Ohessa saatoin käyttää vahvoja lausunta sanoja. Joskus.


      • Bengalitikku

        Muutamaa kieltä kyllä. Puhun häikäilemättömästi, kun on tarvis ja delegoin vastuun kuulijalle. Kieltä voi harjoittaa täälläkin. Kivaa olisi, jos kirjoituksensa voisi ottaa jälkikäsittelyyn, kun tulee virheitä ja tallentaa = lähettää uudelleen.
        Lipevyyden voi nähdä eri tavoin. Minulla lipeää käsistä teksti nopeasti. Sitten öhömkröhöm korjaan. Sekin on vähän miettimisen arvoinen juttu, mitä kielenkannat laulaa. Yhteislaulutilaisuudet lipesivät ohi. Minusta olisi mukavaa, jos sellaisia järjestettäisiin viikottain. Voisi olla teema. Olisi kiva hoilata kuin kuorossa. Enää en jaksa hakea kuoroon, mutta tuollainen viihdelauleskelu olisi kivaa. Juu. Älkää ehdottako karaokea. Kuuntelen mielelläni hyviä laulajia, mutten niitä jotka menee kännissä laulamaan nuotin vierestä porukalla, kun se on niin hauskaa - niin en kestä yhtään sellaista.
        Olen laulanut nuorna tyttöjä työtä tehdessä, mitä ilmestyi kuuntelemaan
        m i e s ovela ilme kasvoilla. Väärä genre? "Itse tuoppini jäljet mä tunnen".
        https://youtu.be/s4VGF80f78w
        Metafora!


      • Bengalitikku

        Joskus sitä on tahattomasti kuuro. Tämä ei tarkoita valikoivaa kuuloa.
        Kertakaikkinen väärin kuuleminen. Kun televisiossa mainostettiin eilen hupiohjelmaa, kuulin sitä mainittavaksi "kulttiohjelma", joten oli pakko katsoa mainos uudestaan ja kyse oli "hittiohjelma". Jos on hittiohjelma tarvitseeko sitä mainostaa. Minuahan ärsyttää tuo ohjelma, joten en katso sitä kuin joskus pätkän todetakseni, että tyhhhhmää. Kolme kirjailijaa käköttää vetäjän kanssa viikottain. No perustoimeentuloa sekin. Voi, että ollaan sukkelia
        ja pikkurohkeita kiroiluineen.
        Näin tärisee kukkahattu.
        Palatakseni sanaan "kulttiohjelma", niin onkohan meillä sellaisia? Jokin ohjelmasarjan osio voi olla pikkasen kultturelliksi. Mulla halutaanko etsiä edes kulttiohjelman tasoa? Konsertit musiikkitalolta? Kirjailija haastattelut, no tässä käy niin, että kirjoittajaa raahataan studiolta studiolle ja ohjelmasta toiseen ja lopulta paikallisiin kirjastoihin.
        Kulttuurinsa löytää istumalla konsertissa, teatterissa, käymällä näyttelyissä, elokuvissa jne.
        Miksei ole selkeää ohjelmaa, mitä kulttuurissa tapahtuu ja uusista tuulista?
        Vai olenko "kuurouden" lisäksi "sokeakin"?


      • Bengalitikku

        Kiitos robotti!


      • Bengalitikku

        Budjetti. Tulevat budjettikeskustelut tulevat olemaan mielenkiintoisia.
        Mitä kerrotaan, mitä jätetään kertomatta, mikä sivuutetaan. Aukaiseeko edes lehdistö tyhjentävästi kaikkea. Mihinpäin ollaan kallellaan.
        Luulisi, että täyteen kansaneläkkeeseen puuttuminen, 400 € vuodessa, luulisi
        kiihdyttävän mieliä. Aamu-tv:ssä kun seurasin, niin Kaikkonen kääntyi kysyjästä pois ja alkoi puhumaan muuta. Maalla lienee paljon kansaneläkkeen varassa eläviä. Ketä heidän kannattaa äänestää. Kysymys, mihin ne nipistetyt rahat menisivät valtion taloudessa vai tulisiko jokin korvaava elementti.
        Lueskelin sijoitussäästötilistä taustoja. Eipä tämä oikein auennut. Yleensä nämä "uudet ideat" on kopioitu muualta ja niissä yleensä kuluttaja häviää.
        1. hyötynee pankki. Hyötyykö valtio myyntivoitoista niin paljon, että tämä ihan budjettiympyröissä pitää päättää? Miksi tämä olisi valtion asia muuten kuin verottamisen osalta, kuten ennenkin. Suhtaudun hyvin skeptisesti tähän.
        Ovatko vanhat mallit selkeämpiä. Kuluttajan maksimi talletukset ovat 50.000,00 €, mutta eriti hyvien tuottojen ja kurssinousujen myötä tili voi korottua vaik' kuinka. Verot realisoituvat, kun haluat ottaa sieltä rahojasi.
        Mutta tuleeko olemaan aikamääräyksiä, että milloin vasta voit nostaa.
        Vanhat sijoitukset pitää realisoida ja verot hoitaa pois ja sitten vasta siirtää tuolle uudelle tilille.
        Kuka valvoo? Kuka valvoo pankkeja? Rahoitusvalvonta?
        Kuka tarkastaa, että kaikille tarjotaan samat tuotteet, jottei tässä
        tapahdu jotain, poispuhallusta.
        Pienehköjä rahoja halutaan kasata näin.
        Miksi en luota siihen, että piensäästäjä hyötyy.
        Onhan noita pyramidejä, eläkesäästötilejä, mitkä menivät loppuviimeksi pakkasen puolelle. Mikä taho noita rahoja sitten käyttelee?
        Siis, mitä valtio hyötyy ja mihin näitä varoja haluaa?
        Mikä on estänyt säästömuodon varhemman käyttöönoton?


      • Bengalitikku

        Sana. Ihan häviävä hetki ja nappasin tv:stä sanan sitouttaminen.
        Voiko eläkeläisiä sitouttaa. Me emme ole enää työelämässä, jolloin
        yritysten tai muiden toimipaikkojen sisäänkirjoitettuista arvoista tarvitse välittää, paitsi salassapitoasioista. Muuta?
        Jos ryhtyy vapaaehtoistyöhön ja läheishoitajaksi jne., sitoutuu. Asia on vakava.
        Jos taas (vain) harrastaa, laittanee asialle itse reunaehtoja. Mihin tarttua.
        Jos ostokset keskittyvät tiettyyn ketjuun bonusten tai muiden etujen toivossa, on minut sitoutettu.
        Esimerkkejä olisi pilvin pimein.
        Hyvä markkinointi tehoaa. Tiedostamattaan sitoutuu.
        Pahimmillaan koukuttuu, addiktoituu.
        Kaikkiko riippuvuudet samaa sukua? Ehkä?
        Lupautuminen. Viekö koko käden?
        Miten kiemurrella eettisesti epäilyttävästä eroon.
        Kas, siinä pulma.


      • Bengalitikku

        Hupailua lauantai-iltaan.
        Otan silkkihanskat.
        M.B. on ihan hyvää tarkoittava vetäjä, mutta kyllä ohjelma oli kuin jonkun media-alan opiskelijan lopputyö. Äiti, mikä floppi.
        Miksei osteta "Vem vet mest" oikeaa tietokilpailua, mihin voi osallistua kuka tahansa Utsjoelta Hankoon?
        3 hirveän-hauskaa naista ja 3 evvk-moodilla miestä. Samat kuluneet pärstät tonkimassa ikiaikaisia ohjelmia. Arkeologiaa.


      • Bengalitikku

        Ulkomailla. Olin päivän ulkomailla. Passi. En ymmärrä kun passilla on voimassaoloaika, ts. päättymispäivä, niin jotkut maat edellyttävät, että voimassaoloaikaa jää 6 kk:tta matkan päättymisestä. Miksi? Äly hoi. Jos passi on voimassa, se on. Valokuvasta on hieman huvittava maininta. Sitä käytetään silmämääräiseen tunnistukseen. Joo-o. Passikuvissa on yleensä synkän näköistä väkeä. Ei sovi flirttailla silmämääräisesti.
        Eilen oli aivan upea matkasää. En tarvinnut edes meripahoinvointipilleriä.
        Suosittelen Katariina Suuren puistoa, jonne on kolmen tunnin matka terminaalimme rannasta.
        Eräs ero: ulkomaassa raitsikka lähti täpselt varoitusäänien saattelemana liikkeelle. Kotimaassa survottiin laivan paluumatkustajat täpötäyteen ratikkaan. Sairauskohtausta ei tuollaisessa ahtaudessa kandee saada. Ja takana tuli samasta paikasta tyhjä ratikka. Oiskohan 1. ratikan kuljettajan aivoissa jokin vaje?
        Sitten: kunpa joku tekisi lyhytfilmin laivasta purkautuvasta väestä ja siitä ihmisvirrasta. En edelleenkään ymmärrä terminaalien ylipitkiä kävelyreittejä.
        Joku sadisti on keksinyt tuon turhan kävellyttämisen.
        Lähden kyllä uudestaan ulkomaille.


      • Bengalitikku

        Aamuista ajattelua. Kröhöm. Nukuin univelkojani pois. Nyt olen velaton ja harmaan sään takia myös vetämätön.
        Aamun tv:ta katsoessani, huomasin mielenkiintoisen osion: Vinkkejä negatiiviseen ajatteluun. Julkaisun on kirjoittanut uskontofilosofian professori Sami Pihlström. Hän olisikin ollut mielenkiintoinen lisä Niiniluoto, Korkman jne. viisaiden joukkoon.
        Kaivoin aamuhaastattelun Areenasta.
        Minusta hän rapii mielenkiintoisesti tavallaan ihmisen "sielua" kaiken pinnallisuuden ja hötön keskellä.
        Hyvä Hän.
        Vaati mielestäni melkoista rohkeutta, rehellisyyttäkin tässä myötäkarvaisuuden hassuttelun maailmassa sanoa asioita melkein suoraan toisin.


    • Minä teen Kesäkurpitsalasagnea, onkohan yhdyssana??
      En ole ennen tehnyt, kamalaa kuinka paljon kurpitsoista läksi vettä kun ripottelin vähän suolaa päälle. Talouspaperin sai vääntää kuivaksi.
      Olen innostunut tekemään ruokaa, kokeilen kaikenlaista, viikot olen kissan kans kahden joten aina tulee tehtyä liikaa.
      Jos sitä voi lämmittää niin yllätän kaverin lasagnella viikonloppuna kun tulee.

      • Bengalitikku

        Mutta innostus on hyvästä. Kun onnistuu, tulee hyvä mieli.
        Sä ikään kuin harjottelet viikonloppua varten.
        Jotkut itkettävät munakoisoja samalla tavoin.
        En ole enää aikoihin tehnyt niin, kun olen tehnyt "pihvejä" eli leikannut reilun sentin paksuiksi kiekoiksi, kastanut munaan ja pyöritellyt jauhoissa (tai pyöritellyt pelkästään jauhoissa) ja paistanut voissa. Kosteus kuitenkin haihtuu paistaessa.
        Nythän on pikkuperjantai ja se oikea on ylihuomenna.


      • Bengalitikku

        Ryhtiliike. Nyt alkavat kurssit ja jatkuvat liikuntajutskat.
        Kun sitoutuu, sitä ruoskii itsestään energiaa, jos ei jo ole.
        Kesän palvausaika on ohi.
        Kuumuus imaisi mehut.
        Mihin kesä meni? Sainko aikaiseksi juuri mitään?
        Menin ja tulin, muut tulivat ja menivät. Käynteihin menee aina aikansa: valmistelut, perilläolo ja purkutyöt palattua. Sama juttu kyläilijöiden suhteen valmistelu, yhdessä olo ja jälkijärjestelyt. Noin se meni.
        Toki ulkoilua iltasella.
        Katselen omenoita. Joko raaskisi poimia. Oikein maalauksellisia ovat, onneksi ei ole niin paljon, että liiaksi asti ja pitäisi kyörätä biopolttoaineeksi.
        Ehkä ihailen niitä vielä muutaman päivän.


    • Kävin aamulla 13km lenkin pyörällä. Sitten pakkasin tavaroita ja kissan autoon, ajelin mökille. Tuntui kalsealta, laitoin uuniin tulen.
      Mikä lie, aika karkaa käsistä, kuukaudet ja vuodet menevät nopeasti.
      Miten ennen ehti käymään töissä ja harrastamaan, nyt ei aika tahdo riittää. Onkohan internetillä vaikutusta asiaan. Aamulla käväisin nopeasti netissä ja nyt äsken avasin. En kovin pitkiä aikoja vietä koneellakaan.
      Huomenna pesen viimeinkin ikkunat mökillä, keskustassa pesin alkukesästä, pitäisi pestä taas.

      • Bengalitikku

        Reipas lenkki. Tänään oli kiva keli. Kävin pyörällä harrasteissa, mutta ei kilometrejä tullut tuota määrää. Oikein huristin äsken. Se tossu vois olla kiva, jos voisi painella pyöräteitä. En tiedä saako. Täälläpäin takaa tulevat autot koukkaavat herkästi pyöräilijän eteen. Harmi kun ei ole niskassa silmää. Laittaisin letit ja katsoisin sillä pahasti. Mulla on ajokortti, joten tiedän, kun joku ajaa pieleen. Muutoin pidän yllä väistäjän moodia.
        Vai, että ikkunapyykkiä. Mulla on rästissä vielä isot terassilasit ja sisääntulolaatat pitäisi kaivaa ylös ja alustaa uudestaan. Kivituhka tuossa odottaa. Toivottavasti säkin aika ei tule pitkäksi.
        Töissä ollessa kait tiivisti tekemisiään. Eipä montaa tuntia jäänyt kotihommeleille. No. Viikonlopulla loput rästit tuli tehtyä.


      • Bengalitikku

        Latexin ostoon. Ei päällepantaviin vermeisiin. Maalaamista pitäisi harjoittaa.
        Vähän pelottaa jo etukäteen, tuleeko maalia minne pitäisi vai kaikkialle muualle. Roiskis. Valkoisesta ei saa edes muraalia, mutta yhden seinäpuolen ajattelin sutia tai oikeammin telata siistimmäksi. Tapettimestarilla jäi vaiheeseen.
        Muraaleihin olen tykästynyt. Graffiteista kertovaa luentoa olen kuunnellut.
        Aikoinaan slummien lasten tekosia, meillä taas keskiluokkaisten lasten tekosia. Kummilla hätä? Kummilla enemmän "huudettavaa" me olemme?
        Ja siinä ei ollut mitään itserakasta. Tämä aika on täynnä itserakkautta.
        Tarttis olla enämpi lähimmäisenrakkautta. Mutta, jos ei ole kykyä.
        Tänä kesänä pääsin maalaamaan käytöstä poistettavan rakennuksen seinää.
        Se oli kiva ja vapauttava kokemus. Änkesin. Suosittelen änkeämistä.


    • Bengalitikku

      Ruodintaa. Vuosien tauon jälkeen syvennyin Vain Elämään.
      Viihdettä. Mielestäni Lauri isännöi mukavasti iltansa. Ilahdutti suhteellisen puhdas laulaminen. Anne kun saisi pikkaisen terästä tummaan kuulaaseenkin ääneensä voisi olla Nightwishin solisti. Mielestäni hän oli paras naislaulaja, joten olen erimieltä isännän kanssa. En pidä äänellä keekoilusta. "Oma ääni" on luonnollinen, ei nenästä eikä muuta. Pepen osuus oli sijoitettu hyvin sokeriksi pohjalle. Hyvinpä on säilynyt hänen äänensä eli treenaa ja huoltaa vielä.
      Mukavaa oli havaita, että ohjelmaa on hiottu. Parkumista ei ollut.
      Siispä taidan katsoa seuraavankin osion.

      • kylmätotuus

        Olen katsonut lähes jokaisen Vain elämää kauden jaksot.

        Hyvin harvoin olen ohjelman parissa saanut kokea sellaista "jysäystä", minkä eilen koin Pepen ansiosta.
        Hänen esityksensä oli uskomattoman upea ja kappale sopii Pepen äänelle kuin nakutettu.

        Pidin myös Tuuren esityksestä.


      • kylmätotuus
        kylmätotuus kirjoitti:

        Olen katsonut lähes jokaisen Vain elämää kauden jaksot.

        Hyvin harvoin olen ohjelman parissa saanut kokea sellaista "jysäystä", minkä eilen koin Pepen ansiosta.
        Hänen esityksensä oli uskomattoman upea ja kappale sopii Pepen äänelle kuin nakutettu.

        Pidin myös Tuuren esityksestä.

        Tässä Pepen esittämä versio kappaleesta " In my life".
        https://www.youtube.com/watch?v=O0OBJfpIfyQ


      • kuuntelija.vain

        Minäkin pidin Pepen esityksestä. Mahtava ääni. Ihan paras. Pepe on persoonana jäänyt minulle tuntemattomaksi. Olemme tempperamentiltamme vastakohdat.
        Toiseksi paras minun makuuni oli Ellinoora. Olen mieltynyt hänen ääneensä ja sanotuksiinsa siitä pitäen, kun ensikerran kuulin. Hienoa nähdä. että on naispuolisia artisteja tulossa vahvaan nuorten miesartistien rintamaan.

        (Luulin, että tämä politiikkaketju, enkä ole avannut kuin sen kerran.)


      • Bengalitikku

        Vähän juksasin otsakkeella. Halusin koota ajassa sellaisia havaintoja napani ympäriltä, mitkä ajatteluttaa. Ei kandee pahastua.
        Eilen luin Ylen palstalta Ilkka Niiniluodon kirjoituksen: totuus.
        Hän pohdiskelee mm. valheen osuutta tämän päivän ilmiöissä.
        Kauniisti hän myös tuo arvostuksensa von Wrightiä kohtaan, joka on ollut merkittävä filosofi Suomessa. Ettei unohdu.
        Katsoin juuri tallenteen, Isä Matteo ja mietin, että siinä kyllä pohditaan ehkä vähän lapsenomaisestikin eettisiä kysymyksiä; hyvyys.


      • Bengalitikku

      • Bengalitikku

        70-vuotisjuhlat. Koreasti.
        Lientyminen on positiivista - jos totta.
        Deparpeparjöö vie ainakin neljän paikan. Mitähän hän siellä.
        Yksi suosikkinäyttelijöistäni. Mä niin tykkään sen nenästä.
        Mutta suosimiseni on jäähtynyt, kun häntäkin epäillään ahdistelusta.
        Mutta naisten marssiasento on maksimiaskellusta niin paljon kuin minihame antaa myöten. Ja kenkätehdas on saanut töitä.
        Oma seiskytvuotispäivä, jos sen päivän nään, tulee olemaan huomattavasti vaatimattomampi.

        https://youtu.be/I_izvAbhExY


      • Bengalitikku

        Viiveellä. Katsoin eilen "Edelleen Alice", minkä olin tallentanut aikaa sitten.
        Muistaakseni joku jossain ketjussa viittasi elokuvaan.
        Alzheimerin tauti. En tunne ketään, joka olisi tähän sairastunut, joten ulkopuolisin silmin tarkastelin. Tuntuuhan tuo lamppujen himmenemiseltä.
        Ja jos puhekyvynkin menettää. Mitenkähän paljon tätä sairautta oli 50 vuotta sitten? Tavallaan olisi hyvä tietää etukäteen, tavallaan ei.
        Omakohtaisesti, kun ei tarvitse muistaa niin paljon kuin työssäoloaikana, vaikuttaa siltä, että muistin hakaset löystyy. Mitä hittoa kynsisakseni tekevät avainkaapissa tai mikä sen ja sen tutun nimi olikaan ja rupeat käymään aakkosia lävitse. On tällaista ollut satunnaisesti kautta elon. Mutta miten kukaan meistä osaa ennakoida? Tuossa elokuvassa sairas oli videoinut ohjeet itselleen viime hetkeään varten ja milloin SE pitäisi tehdä. Pieleen meni.
        Sivuroolissa aviomiehen elämä jäi ohueksi, mutta millainen elämä kumppanilla? Maajussille morsiamessa nuoret vakuuttelivat oikeudesta "omaan elämään".
        Voi. Miten terve puoliso pystyy vastaamaan tuollaiseen kysymykseen.
        Menettää rakastettunsa ja kumppaninsa. Etiikkaa. Tai kenties kovaa sisäistä taistelua sen puitteissa.


      • Bengalitikku
        Bengalitikku kirjoitti:

        Kiitos kun laitoit tämän liitteeksi.
        Kuuntelin.
        Minusta hyvin vaikuttava.

        Pitääks mun?
        Youtubeen tuli jokin kädenojennus tekijänoikeuksiin.
        Epäselvää, mitä se linkittäjälle tarkoittaa?
        Päivittää pitäisi, mutta jäin päivittelyvaiheeseen.
        Tuossa alalaidassakin roikkuu joku pyytäen mukaan kehittämään
        jotain treffitoimintoja.
        Jepulis. Ja miks. Eikö vanhanaikainen paperilehti-ilmoitus olisi jotenkin romanttisempi, ken haluaa.
        Toinen silmä seuraa alueuutisia ja tulee vaikutelma, että Suomi on aika homeessa. Missä roti. Pitäisi olla kunnissa, mutta kilpailuttaminen on mennyt oieleen, kun halpuutus painaa liikaa, vaikka rakennushankkeet ovat vuosikymmenten juttu. Samoin lämmityskuluissa säästäminen, kun pätkäistään lämmitys ja ilmastointi viikonlopuiksi nollille.
        Eihän tällaisen käytännön jäljiltä ole kuin korjaustarpeet.
        Minkä keskusviraston ja ministeriön alaisuudessa mahtaa jukisrakentaminen olla. Sitten on niitä paikallisia päättäjiä, jotka haluavat säilyttää rakennuksia, vaikka korjaus tulee lähes yhtä kalliiksi kuin uuden rakentaminen.
        Jännä sana on väistötila vrt. väestösuoja.


    • lollolol

      tännehän näköjään mahtuu
      Siis puhemies Maria Lohelasta julkistettu muotokuva, eikä katsojalle voi tulla epäilystä mikä on keskiössä.

      • Bengalitikku

        Hihhih


      • keskipakovoima

        En omaa yhtä törkeää mielikuvitusta. Joten kysyttävä mikä on keskiössä?


      • lollolol
        keskipakovoima kirjoitti:

        En omaa yhtä törkeää mielikuvitusta. Joten kysyttävä mikä on keskiössä?

        Taitelijako muka ollut törkeä, ei mielestäni, mutta mekon yläosan laskostus osoittaa kyllä kainostelematta poven tienoille ja ainakin äkkisiltään katsoja alkaa punnita eri osien painoarvoja, vaan ehkä kotisuoraan katsottuna ei ole samaa efektiä.


      • kuvantausta
        lollolol kirjoitti:

        Taitelijako muka ollut törkeä, ei mielestäni, mutta mekon yläosan laskostus osoittaa kyllä kainostelematta poven tienoille ja ainakin äkkisiltään katsoja alkaa punnita eri osien painoarvoja, vaan ehkä kotisuoraan katsottuna ei ole samaa efektiä.

        Muotokuva oli valokuva!!!


    • mimmimum-..mi

      Öhöm kröhöm....pitää jonnekin nyt saada tämä asia ulos...Paljon on puhuttu kerrostalojen häiritsevistä äänistä ym.häiriötekijöistä...ennen en oikeastaan ole kärsinyt tallaisista niin kuin nyt...En silti aio kirjoittaa Heippa-lappuja seinään...otan kohtapuoliin yhteyttä suoraan isännöitsijään jos tämä ei lopu....mitä kyllä epäilen..
      Yläpuoleltani muutti pariskunta omakotitaloon ja heidän tyttärensä jäi asumaan siihen kaksioon kun lopetti opiskelut...ja nyt se huoneisto on muuttunut "verstaaksi" ....sinänsä hienoa että tekee jotain ....mutta kun äänet ovat sitä luokkaa ja jatkuva koputus ja naputus...yhtenä yönä olin juuri saanut unen ...niin äänet alkoivat yhdeltä...samoin toisena yönä...nyt edellisyönä jatkuivat koko yön neljään....sitten pamautin kädelläni seinään....loppui...mutta jatkui taas seitsemältä...Sori tämä vuodatus...

      • Bengalitikku

        Saa vuodattaa. Ymmärrän, jos pännii. Nuoret ovat kyllä itse aika suoria, joten mitäs jos kysyisit itse suoraan, että sori kun pamautin seinään, mutta...
        Ellei kyse ole "niistä äänistä" eli bunkka kolisee patteria tms. vasten.
        Eihän kait kukaan kerrostalossa leivo tai remontoi öiseen aikaan. Tai ei kait kukaan pahoinpitele häntä?
        Nettipelit?
        Hiljaisuus klo 11.00. Tämän jälkeen valtakunnassa pitäisi kaikki olla hyvin ja yörauha.


      • Bengalitikku

        Liikuntaa. Ryhmäliikuntaan lähdettyäni, ei ole tehnyt mieli lintsata. Toista oli viime vuosi koulussa. Vaikka 50-luvun lapsen harrastukset olivat liikuntaa ja musiikkia, niin puberteetti teetti omiaan. Nyt tähtiajatus on pysyä rolaattorista ja selkäoperaatioista kaukana. Viime hetki. Oman toimivuuden takaamiseksi läksin. Hyvää on tehnyt. Mukavia jumpattajia ja kivoja ohjelmia.
        Ei mitään vastentahtoista. Ymmärrän, ettei kaikilla ole 5 minuutin matkaa tuollaisiin paikkoihin. Ja maksaahan se vähän oli sitten yksityinen tai kunnallinen.
        Jotkut kaupungit ja kunnat panostavat ikäihmisten liikuntaan esim. uimahallilipuin. Ehkä se voisi olla pontevampaa - heti 60 v täytettyä tuo panostus, koska kyllä se säästäisi sairauskuluja ja lääkekuluja perskohtaisestikin.
        Mutta itse täytyy tuntea vetoa, muuten se olisi vastentahtoista.


    • kylmätotuus

      Katsoin Elämä Lapselle ohjelman ja laitoin roponi keräykseen, kuten olen tehnyt aiemminkin.
      Apu se on pienikin apu ja tiedän, että raha menee hyvään tarkoitukseen ja sille on tarvetta.

      Toivon vakavasti sairaiden lasten vanhemmille ja läheisille voimia, toivoa ja luottamusta suomalaisten lääkäreiden ja hoitohenkilökunnan huippuhyvään osaamiseen.

      https://www.youtube.com/watch?v=umcY21ClVl0

      • Bengalitikku

        Huomenta. Olen samaa mieltä kanssasi.


    • muuttoko.edessä

      Mimmimummilla meluhaitta, minulla ällöttävämpi?
      Nimittäin olen neljä kertaa yllättänyt kodissani sokeritoukan. Yksittäisiä. Yksi kylppärissä, kolme keittiössä!!!
      Nyt olen purkittanut koko kuivakaapin sisällön vaikkei niitä siellä ole ollut. Kiehuvaa vettä viemäreihin ja etikkaa perään. Aerosolilla lattialistat.
      Onko kellään tietoa voiko ne siirtyä tuuletuskanavien kautta huoneistosta toiseen?

      • Bengalitikku

        Kysyin Mr. Googlelta.
        Putkistojen, siis viemärien, kauttahan ne ilmaantuvat. Kosteus.
        Minne ovat päässeet, niin viihtyvät.
        Jatkuva kosteus esim. pyykin kuivaus kylppärissä, niin kivahan niillä.

        Kysypä yhtiöltä, olisiko tuholaistorjunnan paikka.
        Luin, että marketeissa on tarroja, joita voisi käyttää.
        Ilmeisesti kuin entisajan kärpäspaperit.


      • kylmätotuus

        Olen asunut monessa kerrostalossa ja lähes jokaisessa on näitä "filisteliaisia" ollut niihin muuttaessani.

        Eivät ne tule tai leviä tuuletuskanavia pitkin.
        Vaarattomat sokeritoukat viihtyvät kosteissa tai likaisissa tiloissa.

        Olen päässyt niistä eroon laittamalla lattiakaivoon ja pesualtaisiin kloriittia tai Domestosta. Annan niiden vaikuttaa yön yli ja lasken sitten aamulla runsaasti kylmää vettä perään.
        Lattiat, lattialistat ja kaapistot pesin Tolu Mänty pesuaineella. Aine on laitettava haaleaan veteen. On syytä lukea käyttöohje pakkauksesta.

        Taidat ylireagoida muutaman toukan tähden.
        Eiväthän nuo " alivuokralaiset" toivottuja ole, mutta helposti niistä pääsee eroon.

        Tuskinpa taloyhtiö ryhtyy varsinaiseen tuholaistorjuntaan neljän sokeritoukan takia.

        Eivät sokeritoukat ainakaan metelöi, vaan livahtavat nopeasti ja äänettömästi piiloon kylppärissä, kun valo syttyy.


    • muuttoko.edessä

      Huomenta!
      (Heräsin 1 ½ h liian aikaisin, mutta nythän on rauhaisaa lukea ja vastailla.)

      Kiitos Bengali ja kylmätotuus kommenteistanne!

      Nuo toukat ilmestyivät ensimmäinen toukokuussa ja nyt pitkin kesää. Tuota ilmastointikanavaa aloin epäillä, koska olen jynssännyt lattiakaivon ja viemärien suut ja sitten kuumaa vettä ja etikkaa putkistoon.

      Tuota kylmätotuuden kloriittia ja tolua aion kokeilla heti tänään. Se oli uutta.

      Todellakin ylireagoin. Olen kehittämässä itselleni todellista fobiaa. Aina olen kavahtanut luikertelevia ötököitä, mutta nyt säikyn jos hius hipaisee niskaa. Niin, eihän nuo sokeritoukat kait kiipeile ihmiskehoa pitkin. Luin jostain, että herkuttelevat leivänmuruilla, hiuksilla ja lialla. Vanha talo, jossa on tehty sukitus ja putket imuroitu. Viemäriremontti tulossa lähivuosina.
      Onneksi eivät tosiaan pidä meteliä :)

      • muuttoko.edessä

        Kotimatkalla tein avaimista asiaa Kiinteistöhuoltoon. Samalla kysyin miten menetellä sokeritoukka-asiassa. Koska on kyse yksittäisistä toukista eivät tule myrkyttämään. Mutta, sain spray-pullollisen Cislin Suspensiota ja voin itse hoitaa myrkyttämisen.
        Näköjään olivat varautuneet ja sanoivatkin, että aika ajoin joku tulee kyselemään neuvoa.

        On aikamoista myrkkyä, joten täytyy hengityssuojain ja vankemmat suojakäsineet hommata.

        Huoh! En ilmeisesti saa kauhukuolemaa enkä joudu muuttamaan. Aurinkokin paistaa :)


      • Bengalitikku

        No, hyvä juttu. Pääsisitpä hyyryläisistä.
        Näköjään yleinen riesa, kun tiskin alta mömmöä.
        Niin ja hengityssuoja ja kumikäsineet on hyvä olla.
        Tuuletus?
        Joskus katsellut, kun tv:ssä on erialojen työpaikoilta juttua, niin aina ei ole asianmukaisia varusteita.
        Jokin tanskalainenko kierrätysjuttu, missä sahattiin lautaa ja hiottiin?
        Ei turvalaseja ei suusuojainta.
        Onkohan meillä tiukempi lainsäädäntö?


      • kylmätotuus
        muuttoko.edessä kirjoitti:

        Kotimatkalla tein avaimista asiaa Kiinteistöhuoltoon. Samalla kysyin miten menetellä sokeritoukka-asiassa. Koska on kyse yksittäisistä toukista eivät tule myrkyttämään. Mutta, sain spray-pullollisen Cislin Suspensiota ja voin itse hoitaa myrkyttämisen.
        Näköjään olivat varautuneet ja sanoivatkin, että aika ajoin joku tulee kyselemään neuvoa.

        On aikamoista myrkkyä, joten täytyy hengityssuojain ja vankemmat suojakäsineet hommata.

        Huoh! En ilmeisesti saa kauhukuolemaa enkä joudu muuttamaan. Aurinkokin paistaa :)

        Suosittelen kokeilemaan noita miedompia aineita ensin muutaman viikon/kuukauden ajan. Jos toukkia edelleen ilmestyy, niin käytä vasta sitten saamaasi kovaa myrkkyä.


    • kylmätotuus
      • muuttoko.edessä

        Huomenta!
        Kyllä aion ensin kokeilla, tänään, noita miedompia aineita.
        Neuroottisuuteen taipuvaisena tuon jämäkän myrkyn käyttö teettäisi paljon töitä.
        Myrkytyksen jälkeen joutuisin pesemään katosta lattiaan taatakseni turvallisuuden myös vierailleville lapsille ja kotieläimille.


      • Bengalitikku

        Kiitos. Enpä ole koskaan aiemmin kuullut tätä laulua.
        Tämä pitää kuunnella useaan otteeseen, sanoja ja melodiaa.
        Joskus "epätavallinen" sanasto tekee musiikista "hankalaa" ja vaatii toistoa.
        Eilinen VE:ä mietin, että joskus ylivuotava sanamäärä "syö" kappaleita ja minulle ainakin jää epävarma olo, kumpi on tärkeämpi tai jääkö käteen oikein mitään. Tuhlautuuko ääni?


      • Bengalitikku

        Vieläpä tarkenee pyöräillä neuleessa. Ostin kanervan. Vielä pitää suunnitella syysistutukset ja sypressi pitäisi raahata, mihin laittaa valot.
        Ei, ei vielä kaikkea. Minusta on kaaaaameaaaa kun kesä on ohi.
        Jonkin myrskyn jämät nostattavat helteen Ruotsissa. Jäisikö meille muutamaksi viikoksi jämät. Jarrutan syksyyn siirtymistä.
        Pikkasen nuhaisuutta. Tuttuja on, jotka ovat jonkin viiruksen pauloissa.
        Olen vältellyt heitä, sillä liikuntatunnit menisivät ohi ja katkokset tietävät takapakkia.
        Inkiväärijuomaa tai puristettua sitruunaa. Pitääkö taatusti flunssan loitolla?
        Kuitenkin aurinkoisia päiviä on vielä. Kuvauksellisiakin.

        https://youtu.be/GuEFQXTa9FE


    • kylmätotuus

      Monena iltana olen nähnyt jäniksen poikasen ruokailemassa pihallamme.
      Tänään se ilmaantui taas keittiöni ikkunan alle.
      Ikkuna oli auki ja aloin jutella pupulle. Se kuunteli korvat höröllään, mutta ei lähtenyt lipettiin. Sitten rupesin laulamaan Jänis istui maassa ja Jänöjussin mäenlasku lauluja. Välillä lurittelin omia höpölaulujani -ja juttujani.

      Juttelin ja laulelin sille varmaan puoli tuntia.
      Uskollisesti se jaksoi kuunnella.
      Aluksi se istui liikkumatta paikallaan, mutta sitten se alkoi kääntää katsettaan minuun päin. Kai se tuli siihen tulokseen, että olin aivan vaaraton hölisijä, ojensi oikean takakäpälänsä eteensä ja alkoi puhdistaa sitä.
      Lopulta sanoin, että konsertti päättyy nyt ja silloin pupu lähti loikkimaan pois.

      Alzheimerin tauti mainittiin täällä aiemmin. Siihen tautiin Carola menehtyi 56-vuotiaana.

      Laitan tähän toisen Carolan esittämän laulun, jonka Vexi Salmi on sanoittanut.

      https://www.youtube.com/watch?v=cT_Ri-oteZI

      • Bengalitikku

        Minäkin olen jututtanut rusakkoa. Tästä on vuosia. Mutta näin kun yksi istui kukkapenkissä ja järsi kukkaa. Avasin ikkunan: toruin, ettet ole aiemminkaan syöny kukkiani, niin miten nyt. No tämä yksilö söi makupalansa ja pomppi tiehensä. En ole nähnyt syövän myöhemmin. Tässäkin pyörii kesän poikanen ja pari isompaa.Viime talvena omenapuun kuorta oli pureskeltu, mutta kas kummaa, omanasato on suurin tähän mennessä > 30 kpl, vaikka mikähän pölyttii puun kylmänä jaksona keväällä. Etsin omenahaavia kaupoista viikonlopulla. Eräässä sanottiin, että heidän mallinsa on maahantuojalta loppu, kun omenia tuli paljon.
        Mutta orava keikkui eilen naapurin auringonkukan päällä ja mässäili siemeniä ja kävi lopulta kätkemässä osaa. Enpä ole tuollaista ennen nähnyt. Linnunruokintapaikalla on temppuillut talvella, kun naapurini ruokkii, mistä en ihan pidä. Hiiri juoksentelee ja niitähän sitten on vain tämä yksi.


      • Bengalitikku

        Miksi ei aktivoidu. Härveli sylkee tekstin pois. Eikö robo ole herännyt.
        Harri Hiilamon teksti ylellä on ajatuksia antava. Hän käsittelee kotitalousvähennystä, mitä mielestään käyttää aktiivisimmin varakkaat.
        Rivien välistä jos lukee, niin maksukyky tulisi huomioida.
        Eläkeläisten kannalta olisikin hyvä pointti, jos tarvitsee siivous, ikkunapesu ym. apua. Työn hinnastahan palautuu noin puolet maksajalle nykyisin.
        Silkkisormikkain hän aihetta käsittelee, koskei viittaa sanallakaan sijoittajan tuplavähennysoikeutta. Jollekin tutkijalle olisi tilaus tutkia työllistävä vaikutus n. 20 vuoden ajalta. Ruotsissa 65 vuotias saa vähentää 50000 kruunua. vuodessa. Tätä Hiilamo olisi voinut avata enemmän.


    • kylmätotuus

      Joistain "turhanpäiväisistä" tapahtumisista käytetään nimitystä kissanristiäiset.

      Satuin lukemaan eräästä aivan asiallisesta lehdestä, että jotkut rotukissojen omistajat todellakin järjestävät kissanristiäisiä. Ristiäisissä kissa saa nimen ja omat kumminsa. Pappi ei sentään vielä kastetta toimita.

      Pidän kissoista ja koirista, mutta mielestäni eläinten ristiäiset menevät jo täysin överiksi.
      Ajatus ristiäisistä ei kertakaikkiaan uppoa päähäni.
      Toivottavasti kukaan ei pyydä minua kissansa kummiksi. Pyytäjä pahoittaisi mielensä vastauksestani ja mielipiteestäni koko touhuun.

      Musiikkia liitän tietenkin tähänkin kirjoitukseeni.

      https://www.youtube.com/watch?v=ewLB_98PcNs

      • Bengalitikku

        Ehkä on niin, että enää ei oikein kehdätä leikkiä nukeilla?
        (Keräily tms. on vielä ok.)
        Nyt alkaa ensi kuussa ensimmäiset pikkujoulut.
        Niitähän on juhlittu tähän ikään mennessä eriäitä. "Kattaus" riippui vähän taloustilanteista. Iän karttuessa osallistui tiettyyn kellonlyömään ja sitten takavasemmalle ja muualle. Jossain vaiheessa tulee fiilis, että tämä on niin nähty. Pidän silti tärkeänä työpaikan yhteisiä tapahtumia: pikkujoulut, tilinpäätösjuhlat, ulkoilupäivä, halloween. Kyllä niillä henkeä voi luoda, kunhan ei ole väkinäistä. Hyvä on jos mukana on ulkopuolisia tekijöitä, ohjelmatoimistojakin.
        Mikähän päivän trendi on? Laivapippalot olivat jossain vaiheessa niin jotain.


      • Monesti olen mennyt "kissanristiäisiin" ennakkoajatus, en millään olisi kehdannut paikalle raahautua,
        mutta lopulta kekkerit osoittautuivat hyviksi juhliksi, eli eipä olisi kissanristiäisiksi kannattanut arvottaa etukäteen. joskus kissanristiäiset yllättävät.

        Kissa poloinen on revittävänä myös "kissanhännänvedossa" kun jostain joutavasta kinastellaan,
        joskus täälläkin.

        Ei polkupyörän heijastimia enää kissansilmiksi kutsuta.
        Ripustin portipielen puskaan kaikki joutavat heijastimet , mitä laatikonpohjalta löysin,
        kiva tulla kotiin pimeällä kun kissojen silmät vilkkuvat.


      • Bengalitikku

        Joskus nostellaan kissa pöydälle. Aiheesta tai aiheen vierestä.
        Kissoja vastaan minulla ei ole mitään.
        Juu. Kyllä kekkerit ovat kivoja.
        Tupperware-kuitsuilla olen ollut ja ostanutkin jotain ja laittanut eteenpäin.
        Kestävät ja kestävät. Jäljellä enää "pullarasia".
        Eihän ne astiat niinkään ole se pääjuttu vaan se yhdessä olo.
        Ollaanhan me enemmän tai vähemmän sosiaalisia eläimiä.
        Ja tämä leijonakatti lähtee nyt jumppaan.
        Heijastin-juttusi on hauska idea.


      • Bengalitikku

        Kahvia.
        Niin vähän kahvia aamulla, että kauppaan piti rientää.
        Joidenkin tutkimustulosten perusteella hyvää sydämelle.
        Toisaalla taas on väitetty, että tämäkin aiheuttaa syöpää.
        No mutta suonia ja suolia rupesin ajattelemaan.
        Jos et joka kerta heti pese pannua, niin kahvi piintyy pannuun, vaikka liruttelisit vedessä useaan kertaan.
        Tästä päättelen, että suoneni ja suoleni ovat ruskeat.
        Kannun voi ihmesienellä puhdistaa "kahvirasvasta".
        Mites sisäiset kanaalit?
        Mutta jo kahvin tuoksu saa valtoihinsa.
        Oli vähän tuulista. Muutoin mukava sää olisi vaeltaa metsässä, mutta jokin oksa voi rysähtää alas, joten tukeva ote sohvasta ja tuli takkaan eli tv:sta Isä Matteota.


      • Bengalitikku

        Marjat. Oma maa mansikka, muu maa mustikka. Mutta jos ne omat mansikat maistuvat muillekin. Onko veropakolaisten mieli on mustikkainen?
        Miten näin on marjat?
        Molemmista voinee tehdä pöperöä.


      • Bengalitikku

        Ovella on talvi!
        Tarkistakaapa talvitamineet ja erityisesti liukuesteet.
        Lumilapio ovensuuhun.
        Kauhian kamalaa, kun vuosi on tässä jamassa.
        En voi kirjoittaa sanaa: valitus, koska kirjoitan sen tod.näk. väärin.
        Oravalla on puoliturkki: yläosa keskiruskeaa ja turkishousut ovat tummanruskeaa. Ei ole vielää kaivanut talviturkkiaan naftaliinista.
        On rontti syönyt tuulessa heiluvasta auringonkukasta siemenet ja nyt on jäljellä torso.
        Pitäisikö tarkkailla kuitenkin oravaa? Pähkinähakitkaan eivät ole tulleet talojen liepeille! Tilhiäkään ei vielä.
        Ehkei se talvi vielä.


      • Bengalitikku

        Lisäys. En ole keisaria kummempi: sen minkä kirjoitan, sen kirjoitan, hamaan tappiin asti ja sehän siintää jo.


      • Bengalitikku

        Nytpä tahdon olla mä ihan täällä sisällä.
        Muutostyön saan valmihiksi,
        sitten lottoan, tiedä miksi,
        merkit laitan rastihiksi,
        ehkä jokerikin paikan saa,
        ei en teekkään, voin peruuttaa.

        Paratiisi-saari. Rumihia, rumihia.
        Paras poliisinäyttelijä tähän mennessä, kun ei esitä mitään outoa.
        Toivottavasti Sorjonen ei laita kättään kummasti olan yli toiselle korvalle.
        Voisin sivuosanäytellä, jos Suomesta lähdettäisiin tekemään vastaavaa sarjaa.
        Niin on makeet rannat ja aallot.
        Leuto tuuli heiluttaisi hiuksia ja hyväilisi hipiää.
        Tiedä, kun tuosta ulos menen, tuuli hytisyttää, nenä valuu, silmät valuu, paljaat nilkat on liioittelua ja jakaus on siksak ja paljon römpettä päälle.


      • kylmätotuus
        Bengalitikku kirjoitti:

        Ovella on talvi!
        Tarkistakaapa talvitamineet ja erityisesti liukuesteet.
        Lumilapio ovensuuhun.
        Kauhian kamalaa, kun vuosi on tässä jamassa.
        En voi kirjoittaa sanaa: valitus, koska kirjoitan sen tod.näk. väärin.
        Oravalla on puoliturkki: yläosa keskiruskeaa ja turkishousut ovat tummanruskeaa. Ei ole vielää kaivanut talviturkkiaan naftaliinista.
        On rontti syönyt tuulessa heiluvasta auringonkukasta siemenet ja nyt on jäljellä torso.
        Pitäisikö tarkkailla kuitenkin oravaa? Pähkinähakitkaan eivät ole tulleet talojen liepeille! Tilhiäkään ei vielä.
        Ehkei se talvi vielä.

        Ei talvi vielä tule vaan odottaa esiintymisvuoroaan.

        Nyt ovella seisoo syksy.
        Toisinaan sillä on yllään harmaa asu, mutta kyllä sen vaatekaapista löytyy myös värikkäitä vaatteita, joihin se usein mielellään pukeutuu.

        https://www.youtube.com/watch?v=mHKcA_paiYw

        Ps. Minä olen Savon paronitar ja kirjoitan sen, minkä aiheelliseksi katson. Hyvä niin.


      • Bengalitikku

        Eilinen taisi olla myrskyn aattopäivä.
        Lentokoneiden äänet kummasti tuplaantuvat tuulella, vaikka luulisi puiden suhinan peittävän äänet. Peltilinnut ovat hätäisiä muuttolintoja, mitkä vievät ja tuovat kaukomaiden kaipailijoita. Tuleekohan joskus henkilökohtainen lentokiintiö: saat käyttää lento-oikeutta kerran vuodessa. Matkojen hinnat nousisivat ja olisi suhteutettuna samaa hintatasoa kuin ennen Keihästä eli Taavi Tavallinen ei pääsisi lentoon kuin pitkällisten säästöponnistelujen jälkeen ja sitten tulisikin priorisoinnin paikka. Lennänkö vai sijoitanko vähäpäästöiseen lentoautoon. Ympäristö. Se paljon puheissa huolettaa ei niinkään teoissa.
        Lueskelin tuossa kierrätysohjeita nyt kun on monta laaria lajittelua varten ja mietin, milloin tulee keittokirja, miten muovin voi kotikeittiössä esiprosessoida pikkupikku kattilassa jälkituotantoa varten. Viis niistä hengitettävistä myrkyistä. Pitää olla niin ja niin puhdasta ja pitää olla siten tai täten. Mikä on enää jätettä? Jääkö luontoon esikäsittelemättömät muovit.
        Kuitenkin vastaanottaja saa ilmaista raaka-ainetta, kuten muistakin jätteistä.
        Nythän maksetaan poiskuljetusmaksu.
        Öhöm.
        50-luvulla jätepaperista sai hopeisia? lusikoita, nukkeja jne. Jätteen luovuttajaa palkittiin.
        Nykyisin jätteissä on kelpuutus. Ruokajätteissä on ohjeet rottasodan välttämiseksi, mutta entä sitten, kun naapuri syöttää linnut ja hiiret ähkyyn. Rottaongelmaa ei vielä ole, mutta noinhan sitäkin voi ruokkia.


    • Onneksi tuli tämä aloituksesi tähän, muuten olisin vallan romahtanut,
      en mihinkään mitään tuossa edellä osannut kirjoittaa, olenkohan taantunut, no ainakin nuutunut.
      Olen päättänyt etten arvostele palstaa, enkä tee sitä nytkään, vaikka niin tekisi mieli.
      kun se kuitenkin vika on täällä päässä, kuivuuttaan kesän jäliltä kopisee.

      Taas päivän ajelin ympäriinsä ja kun aikaisin lähtee niin tien varressa on jos jonkin näköistä elukkaa yliajettuina, ei poiskorjattuina,,
      nuoria supeja ja keskenkasvuisia kettuja, joiden viekkaus asuu vielä jossain muualla ja erehtyvät helpon ruuuan perässä raatojen tuoksussa pikateiden varteen. Ja pääsevät hengestään. Ei ollut vielä maanteiden puhtaanapitolaitokset, varikset, heränneet touhuihinsa.

      Voi kun olisi karhu, saisi kömpiä jonkun kuusen kupeeseen ja nukkua kaikki kurjat kutinat mielestään. mutta kun on vain kaksijalkainen, jonka pitää niitä talviröijyjään lajitella ja niihin taas verhoutua, ettei vallan vilustuisi. Joten ei auta muu kuin vaihtaa kutinansa kutimiin ja tehdä yksi sukka pakkopullana ja toinen jo kääretottuna ja kolmas on jo herkullista puuhaa, jospa vaikka uuden villahameen itselleen värkkäisi.

      Syysasterissa on komea väri, sellainen vanhan naisen violetti. Mikä siinä on että vanhat naiset tykkää violetista, Liittyykö se vahvaan olemukseen vai harmaisiin hiuksiin vai mihin. Tässä kun yöpaidassaan istuu, olo on kaikkea muuta kuin violetti, paremminkin joku rekliini.
      ulos katselee ja miettii mitähän tekisi, että mainittaisiin. Puut heiluvat ennustetun myrskyn tahtiin puuskissa rajusti, möyhentävät risuja ja rankoja.

      Tekisi mieli kiikuttaa oma rankansa vuorelle ja levittää kätensä j tuntea kuin tuuli valuu läpi nuutuneen kropan ja huutaa täysillä, että tulkoon hallat ja harmit ja muut, kyllä tässä vielä haahuillaan...
      Toinen olisi ääneni kellossa kun myrsky sähköjä katkoisi ja peltikattoa vääntelisi saatikka jos se ydinvoimalaa uhkaisi kuten Japanissa,
      mutta näillä omilla pikkumurheilla on tänään mentävä päin myrskyä..

      • Bengalitikku

        Noo. Jos olisin kapiaisnainen, sanoisin: lepo!
        Ei oteta suorituspaineita.
        Ikkunat auki ja tuuletusta.
        Kovan kohinan tuuli saakin aikaiseksi.
        Kohta otan kylmät kyydit jumppaan ja hiet päässä takaisin.
        Mitens sen flunssan onnistuisi muuten saamaan.
        Olen ollut karhu varmaan entisessä elämässä ja siitä on jäljellä kyky viheltää.
        Niin kaksijalkaisia, mutta harmi kyllä höyhenettömiä.
        Jos höyhenet olisi ikäänkuin valmiiksi asennettuna lämpökerrastona, ei tarvittaisi kuin tuulipuku.
        Kaunis päivä kuitenkin.


      • Bengalitikku

        Nyt sisäministeri haluaa kaikkien netissä kirjoittavien nassut näkyviin.
        Mitähän hän niillä tekee?
        Ai, että.
        Toivottavasti hän ei hysterisoidu enempää.
        Kyllähän näihin ohjelmiin jo kirjoittaudutaan ja annetaan yhteystiedot.
        Mielestäni se riittää ja poliisilla on aika kattava albumi.
        Mitä asiaa edistaa muutaman miljoonan pallinaaman kuva?
        Pysyttäisiinpä yhdessä asiassa.
        Missä tulee rekisteröintikielto vastaan.
        Saako edes ns. mustia listoja tehdä? Ja milloin tietosuoja rikkoutuukin väärällä tavalla.
        Onhan eri tiedostoihin murtauduttu väärin perustein, poliisitkin.
        On monenlaisia työpaikkoja, missä kansalaiset asioi ja siltikään perusteetta et voi availla esim. terveydenhoidossa joku hoitaja ei voi tutkia Oma Kantaa jonkun tuttavan osalta. Se tarkoittaa ainakin varoitusta, kenties potkuja.
        Rikollinen toiminta: eiköhön poliisilla jo ole konstit, mutta ehkei resurssit.
        Mutta jos puoluepoliittisesti pelkää sitä, että jotain kenkkua kirjoitetaan, niin silloin vaatimus on turha. Pitää tehdä niin hyvää politiikkaa, ettei arvostelua synny. Kansanedustajien moitteettomuus on aina luupin alla. Siksipä ehdottajien itse ja oman ryhmän pitää tätä miettiä. Siis päin vastoin.


      • Bengalitikku

        Urheilu ja huumeet. Eipä ole kiva yhdistelmä.
        Tulevatko vanhemmat ripustaneeksi lapsensa liikkumista tukiessaan huumekoukkuun?
        Mikä kampanja pitäisi käynnistää, jotta tuolta vältyttäisiin?
        Not-to-me.
        Ohjausta.
        Urheiluasiamies.
        Kaipa jotkut ovat itse kierteistä rypistelleet ylös. Vaatii vahvaa luonnetta.
        Karalahti onnistui ja tsempit hänelle.
        Mutta kuka hankkii, välittää ja myy?
        Onko tuo rapakon takana liian tavallista, mutta eivätkö nuoret sen vertaa osaa harkita, että yks tähti voi olla nopeastikin ex-tähti.
        Painostusta? Raharaharaha. Onko joukkueen pärjääminen tärkeämpää kuin terveys ja siksikö hallitsemattomia taklauksia tapahtuu ja joku invalidisoituu lopulta.
        Tällaiset uutiset ovat ikäviä.


      • Bengalitikku

        Tanssijat tähtien kanssa selviytyivät aika kivasti.
        Ohjelma on kiva, kun tanssitaan eri tanssilajeja.
        Mitäs jos pudotuspelisysteemi poistettaisiin ja kaikkia nähtäisiin loppuun asti.
        Kierroksilla tulee kuitenkin voittaja ja lopussa parhaat pisteet saanut pari olisikin sitten se voittoisin.
        Nuorin osallistuja on varsin ketterä. Veikkaan häntä kolmen kärkeen, jos vain malttaa.
        Jos meillä on musikaalisia, miksei olisi tanssitaitoisiakin.
        Rytmi. Sen joko taitaa tai ei.
        Taidan päätellä tämän blogin.
        On muuta mielessä.


      • Bengalitikku

        Öhöm.


      • Bengalitikku

        Kröhöm.
        Auts.


      • Bengalitikku

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe