Koko Helsingin nykyinen autolauttaliikenne voitaisiin siirtää Hangon tulliniemestä lähteväksi.
Hankoon ajettaessa ei ajeta minkään kaupungin keskustan läpi. Hangossa Tulliniemeen on suora pääväylä eli kaupungin liikenne ei tuosta ruuhkaudu.
Tulliniemessä on parkkitilaa runsain mitoin.
Hanko-Paldiski on suunnilleen saman mittainen kuin Helsinki-Tallinna
Hangosta Tukholmaan on nelisen tuntia lyhyempi matka.
Myös muualle Eurooppaan matka lyhenee muutamilla tunneilla.
Talvella jäätilanne on Hangossa helpompi kuin Helsingissä.
Pelkkiä etuja!
Hangosta Matkaan
33
299
Vastaukset
- etujako
Kellekö meinaat, ittelleskö provoillessas!
- Silloin-Expressen
Mitä provoa tässä. Kerrassaan hieno ja järkevä juttu. Onhan Hanko ensimmäinen ympärivuotinen matkustajasatama Ruotsin liikenteessä.
- Tallink-osti
superfastilta aikanaan toimivan laivalinjan hangosta ja tuhosi sen siirtämällä sen helsinkiin muutamassa vuodessa, uutta yrittäjää sen jälkeen ole tullut, matkustajaliikenteen suhteen ilman autoa liikkuville ideasi ei tosin toimine huomioiden yhteydet hankoon
- Hyvä-esitys
Yhtä usein juna kuin Turkuun Hesasta.
Kun kysyntä kasvaa, kasvaa tarjontakin.
Oikeastaan paras ehdotus tällä palstalla. - Tallink-osti
Hyvä-esitys kirjoitti:
Yhtä usein juna kuin Turkuun Hesasta.
Kun kysyntä kasvaa, kasvaa tarjontakin.
Oikeastaan paras ehdotus tällä palstalla.Mieti sitä junaasi, ei oikein toimi
jotain ja paljon puuttuu
yritä jatkossa miettiä ideointisi loppuun,
älä tuo niitä ihan näin keskeneräisinä julki
intoa sinulla riittää, ei tosin toimivaan lopputulokseen
yksi asia mikä ei toimi ideassasi on sähkö, joka puuttuu,
ja muutamia muita ... - Tallink-osti
krtpii kirjoitti:
Tarkoititko tätä juttua: https://yle.fi/uutiset/3-5226085
En tarkoittanut, vastasin suoraan ko. kommenttii(si)n.
en katsonut tarpeelliseksi edes klikata linkkiäsi auki - Vanhin
Tallink-osti kirjoitti:
Mieti sitä junaasi, ei oikein toimi
jotain ja paljon puuttuu
yritä jatkossa miettiä ideointisi loppuun,
älä tuo niitä ihan näin keskeneräisinä julki
intoa sinulla riittää, ei tosin toimivaan lopputulokseen
yksi asia mikä ei toimi ideassasi on sähkö, joka puuttuu,
ja muutamia muita ...Kyllä Hankoon sähköjohdot on vedetty ja Santalassa myllyt jauhavat lisää.
Onhan Hanko vanhin ympärivuotinen matkustajasatama Ruotsiin. - Tallink-osti
Vanhin kirjoitti:
Kyllä Hankoon sähköjohdot on vedetty ja Santalassa myllyt jauhavat lisää.
Onhan Hanko vanhin ympärivuotinen matkustajasatama Ruotsiin.ei junalle, dieselillä meno/paluu, vaihto Karjaalla pakollinen
Onhan Hanko vanhin ympärivuotinen matkustajasatama Ruotsiin,mut se sähkö puuttuu jotta se matkustajasatamasi olisi toimintakykyinen nykyään.
ei se myllyjesi jauhaminen nyt paljoa ole apuna karjaa hanko välillä,
kuten ehdotin, älä tuo keskeneräisiä julki, ei ne toimi - Lauttasatama-Hankoon
Tallink-osti kirjoitti:
ei junalle, dieselillä meno/paluu, vaihto Karjaalla pakollinen
Onhan Hanko vanhin ympärivuotinen matkustajasatama Ruotsiin,mut se sähkö puuttuu jotta se matkustajasatamasi olisi toimintakykyinen nykyään.
ei se myllyjesi jauhaminen nyt paljoa ole apuna karjaa hanko välillä,
kuten ehdotin, älä tuo keskeneräisiä julki, ei ne toimiJos satama riitti Railshipille, riittä se autolautoillekin.
Mitä taas tulee junan vaihtoon Karjaalla, voidaan siinä kohden siirtyä vanhaan. Eli muutama vaunu junan lopusta irti ja Hankoon. Toimi hyvin.
Ei taida löytyä asiallisia vastaväitteitä.
Ennen kaikkea melkoinen hyöty varustamolle. Neljänneksen alennus pa-kuluihin. - lopun.alkua
Lauttasatama-Hankoon kirjoitti:
Jos satama riitti Railshipille, riittä se autolautoillekin.
Mitä taas tulee junan vaihtoon Karjaalla, voidaan siinä kohden siirtyä vanhaan. Eli muutama vaunu junan lopusta irti ja Hankoon. Toimi hyvin.
Ei taida löytyä asiallisia vastaväitteitä.
Ennen kaikkea melkoinen hyöty varustamolle. Neljänneksen alennus pa-kuluihin.asiallinen vastaväite: (todellisuus)
ei ole kannattavaa dieselillä
tuo ideasi on ilmeisesti 70-luvulta, menneestä, jolloin tuota systeemiä käytettiin jolloin vain päärata oli sähköistetty, olisiko sinulla lisää noita jo kuolleita syntyessään ideoita, vai pakko yrittää epätoivoista provoiluasi
eikö kannattaisi jo antaa periksi
"Ennen kaikkea melkoinen hyöty varustamolle. Neljänneksen alennus pa-kuluihin"
ja lisäkulut matkalippuihin vastaavasti hankoon, tuon unohdit,
susta tulisi hyvä Sipilän tuuraaja, antaa ja ottaa samalla. etsaisi suomea ehkä enää sekavampaan tilaan ideoinnillasi - Asiallisuutta-please
lopun.alkua kirjoitti:
asiallinen vastaväite: (todellisuus)
ei ole kannattavaa dieselillä
tuo ideasi on ilmeisesti 70-luvulta, menneestä, jolloin tuota systeemiä käytettiin jolloin vain päärata oli sähköistetty, olisiko sinulla lisää noita jo kuolleita syntyessään ideoita, vai pakko yrittää epätoivoista provoiluasi
eikö kannattaisi jo antaa periksi
"Ennen kaikkea melkoinen hyöty varustamolle. Neljänneksen alennus pa-kuluihin"
ja lisäkulut matkalippuihin vastaavasti hankoon, tuon unohdit,
susta tulisi hyvä Sipilän tuuraaja, antaa ja ottaa samalla. etsaisi suomea ehkä enää sekavampaan tilaan ideoinnillasiÄkkiäkös rata sähköistetään. Suunnitelmatkin ovat valmiit.
Kyllä ne matkaliput maksavat Helsinkiinkin. - Ei-vain-kannattavaa
Asiallisuutta-please kirjoitti:
Äkkiäkös rata sähköistetään. Suunnitelmatkin ovat valmiit.
Kyllä ne matkaliput maksavat Helsinkiinkin."Suunnitelmatkin ovat valmiit"
monia suunnitelmia on valmiina,
vain kannattavuus esteenä toteutukseen.
Uuteenkaupunkiinkin suunniteltu 40 vuotta,
vasta nykyisellään kannattavaa toteuttaa. - Tuloksellista
Ei-vain-kannattavaa kirjoitti:
"Suunnitelmatkin ovat valmiit"
monia suunnitelmia on valmiina,
vain kannattavuus esteenä toteutukseen.
Uuteenkaupunkiinkin suunniteltu 40 vuotta,
vasta nykyisellään kannattavaa toteuttaa.Just noin. Kun laivaliikenne alkaa, alkaa kannattavuuskin nousta kohisten.
- Mistä.matkustajat
Tuloksellista kirjoitti:
Just noin. Kun laivaliikenne alkaa, alkaa kannattavuuskin nousta kohisten.
"Kun laivaliikenne alkaa"
Turku kannattavampi, samoin Helsinki,
rahti ehkä Hanko, vain viroon/saksaan.
matkustajasi vain puuttuvat, edelleen!
Hanko matkustajalauttaliikenteen suhteen kuin Pori aikanaan,
yhtä kannattavaa ... (kannattamatonta)
Kun mielikuvituksesi lähtee lentoon,
kiitää se yleensä pilviin! - Kannattava-hanko
Mistä.matkustajat kirjoitti:
"Kun laivaliikenne alkaa"
Turku kannattavampi, samoin Helsinki,
rahti ehkä Hanko, vain viroon/saksaan.
matkustajasi vain puuttuvat, edelleen!
Hanko matkustajalauttaliikenteen suhteen kuin Pori aikanaan,
yhtä kannattavaa ... (kannattamatonta)
Kun mielikuvituksesi lähtee lentoon,
kiitää se yleensä pilviin!Unohdat: Hangon liikenne oli kannattavaa, mutta imagosyistä siirrettiin Helsinkiin ja kannattavuus lopahti.
Turun hankaluus pitkä saaristo, minkä ajoon tuhraantuu aikaa. Hangosta pääsee Tukholmaan hieman nopeammin.
Paldiski lähellä, ei mennä Tallinnan ruuhkaiseen keskustaan.
Muuten - Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia. Joten Turun liikenne kannattaisi siirtää Hankoon. Lisäksi Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee. - Entäs.tallinksiljalla
Kannattava-hanko kirjoitti:
Unohdat: Hangon liikenne oli kannattavaa, mutta imagosyistä siirrettiin Helsinkiin ja kannattavuus lopahti.
Turun hankaluus pitkä saaristo, minkä ajoon tuhraantuu aikaa. Hangosta pääsee Tukholmaan hieman nopeammin.
Paldiski lähellä, ei mennä Tallinnan ruuhkaiseen keskustaan.
Muuten - Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia. Joten Turun liikenne kannattaisi siirtää Hankoon. Lisäksi Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee."Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia"
unohdat, silja line oli joskus, ei enää
Tietämyksesi tuntuu olevan melko hataraa, kun et edes liikennöitsijöien nykyisiä nimiä tiedä
"Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee"
no voit sie hangossa muutoinkin vierailla, kaunis kaupunki kun on.
imagosyihisi en ota kantaa, ongelma kun on vain omasi, ei haittaa itseäni.
Paldinski on rahdin kuljetuksessa hankoa lähellä, matkustajaliikennettä huomioiden kaukana keskuksia, liityntäliikenne ongelmana edelleen vaikka et (provoillessasi) kuvitelmissasi sitä halua hyväksyä, itsellesi myöntää, sehän veisi pohjan pois provoilultasi
aamiaisesi on tarjoiltu, nälkäinen kun olet ollut, nyt alkaa paaston aika - Äläs-näsäile
Entäs.tallinksiljalla kirjoitti:
"Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia"
unohdat, silja line oli joskus, ei enää
Tietämyksesi tuntuu olevan melko hataraa, kun et edes liikennöitsijöien nykyisiä nimiä tiedä
"Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee"
no voit sie hangossa muutoinkin vierailla, kaunis kaupunki kun on.
imagosyihisi en ota kantaa, ongelma kun on vain omasi, ei haittaa itseäni.
Paldinski on rahdin kuljetuksessa hankoa lähellä, matkustajaliikennettä huomioiden kaukana keskuksia, liityntäliikenne ongelmana edelleen vaikka et (provoillessasi) kuvitelmissasi sitä halua hyväksyä, itsellesi myöntää, sehän veisi pohjan pois provoilultasi
aamiaisesi on tarjoiltu, nälkäinen kun olet ollut, nyt alkaa paaston aikaSiis ne laivat, jotka lähtevät sen terminaalin takaa, jonka katolla lukee Silja Line. Tai sen toisen, jonka katolla lukee Viking Line.
Etkös ole koskaan siellä ollut? - Ratkaisu-ruuhkiin
Kannattava-hanko kirjoitti:
Unohdat: Hangon liikenne oli kannattavaa, mutta imagosyistä siirrettiin Helsinkiin ja kannattavuus lopahti.
Turun hankaluus pitkä saaristo, minkä ajoon tuhraantuu aikaa. Hangosta pääsee Tukholmaan hieman nopeammin.
Paldiski lähellä, ei mennä Tallinnan ruuhkaiseen keskustaan.
Muuten - Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia. Joten Turun liikenne kannattaisi siirtää Hankoon. Lisäksi Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee.Nimenomaan. Liikenteen siirto Hankoon vapauttaisi Turun ruuhkakeskustan
- Entäs.tallinksiljalla
Äläs-näsäile kirjoitti:
Siis ne laivat, jotka lähtevät sen terminaalin takaa, jonka katolla lukee Silja Line. Tai sen toisen, jonka katolla lukee Viking Line.
Etkös ole koskaan siellä ollut?niin, tallink silja käyttää aluksissaan nimitystä silja line,
siell katolla ei aina lue liikennöitsijä nimeä, etkö tuota ole huomannut ja lukenut
ei silja line omista edes omaa tiedotusta, sekin tulee tallink siljan toimesta, kuten kaikki muukin silja linessasi, provoillessas tuota on vissiin vaikia myöntää sehän veisi pohjan provoilultasi.
olet syntynyt provoilussasi ikuiseksi häviäjäksi, provoilusi ei kestä todellisuutta ... - Todellisuus_toinen
Kannattava-hanko kirjoitti:
Unohdat: Hangon liikenne oli kannattavaa, mutta imagosyistä siirrettiin Helsinkiin ja kannattavuus lopahti.
Turun hankaluus pitkä saaristo, minkä ajoon tuhraantuu aikaa. Hangosta pääsee Tukholmaan hieman nopeammin.
Paldiski lähellä, ei mennä Tallinnan ruuhkaiseen keskustaan.
Muuten - Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia. Joten Turun liikenne kannattaisi siirtää Hankoon. Lisäksi Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee." Hangon liikenne oli kannattavaa, mutta imagosyistä siirrettiin Helsinkiin ja kannattavuus lopahti"
tallink haki säästöjä,
imagostasi en kommentoi, oma ongelmasi imagosi ongelmat
- voi_teit_turuus
Voi voi, kun laivoista tulevat tai menevät autot ei aiheuttaneetkaan jumalatonta ruuhkaa Helsingin keskustaan, täytyy matkustajaliikenne siirtää Hankoon:)))))))))))))))
- eesti.tutuksi
Sikäli järkevä ehdotus, että ne muutamat pääkaupunkiseutulaiset, jotka käyvät Tallinnassa, eivät vie autoa mukanaan, joten kepulandian porukat, jotka autoineen menevät viinaa hakemaan, olisi Hanko parempi.
- Raaseporin-keskustat
"Hankoon ajettaessa ei ajeta minkään kaupungin keskustan läpi"
Unohdit Raaseporin, sekä Turusta että Helsingistä saavuttaessa olisi ajettava joko Pohjan, Karjaan sekä Tammisaaren keskustojen kautta, no noin iso kaupunki kooltaan saattaa provoilijalta raivotessaan unohtua, provoilijahan hakee vain sekasortoa keskusteluihin, tarkoituksena lamauttaa asiallinen, rakentava keskustelun kulku- Käytä-ohikulkutietä
Miksi keskustan läpi, kun on ohikulkutiekin?
Niin, kuka se pyrkiikään lamauttamaan asiallisen keskustelun jatkuvilla perättömillä väitteillä! - kauanko-provoat
Käytä-ohikulkutietä kirjoitti:
Miksi keskustan läpi, kun on ohikulkutiekin?
Niin, kuka se pyrkiikään lamauttamaan asiallisen keskustelun jatkuvilla perättömillä väitteillä!Tammisaaressa vain kun ei ole ohikulkutietä
Tie Hankoon kulkee tammisaaren halki, (sama karjaalla)
olisit edes tarkistanut kartasta ennen provoasi
"kuka se pyrkiikään lamauttamaan asiallisen keskustelun"
kukahan mahtaakaan! - Taas-epäasiallisuuttasi
kauanko-provoat kirjoitti:
Tammisaaressa vain kun ei ole ohikulkutietä
Tie Hankoon kulkee tammisaaren halki, (sama karjaalla)
olisit edes tarkistanut kartasta ennen provoasi
"kuka se pyrkiikään lamauttamaan asiallisen keskustelun"
kukahan mahtaakaan!Jassoo, et ole liikkunut kuin "siellä" Tammisaaressa.
Kun ajaa Hankoon, niin ei pidä kääntyä siinä Dragsvikin tienhaarassa vasempaan, vaikka sen tunnetkin hyvin. Se tie vie Tammisaaren keskustaan ja satakunta metriä risteyksestä onkin Tammiharju. Valitettavasti tuo sinulle tuttu lomailupaikkasi on sulkeutunut.
Karjaalla taas Lohjan tien ja Helsingin tien risteyksen jälkeen (muutama sata metriä) et käänny oikeaan, mistä pääsee Karjaan keskustaan, vaan jatkat suoraan ohi Karjaan.
olisit edes tarkistanut kartasta ennen provoasi - Siellä-hoito-tehosi
Taas-epäasiallisuuttasi kirjoitti:
Jassoo, et ole liikkunut kuin "siellä" Tammisaaressa.
Kun ajaa Hankoon, niin ei pidä kääntyä siinä Dragsvikin tienhaarassa vasempaan, vaikka sen tunnetkin hyvin. Se tie vie Tammisaaren keskustaan ja satakunta metriä risteyksestä onkin Tammiharju. Valitettavasti tuo sinulle tuttu lomailupaikkasi on sulkeutunut.
Karjaalla taas Lohjan tien ja Helsingin tien risteyksen jälkeen (muutama sata metriä) et käänny oikeaan, mistä pääsee Karjaan keskustaan, vaan jatkat suoraan ohi Karjaan.
olisit edes tarkistanut kartasta ennen provoasiTaisi tulla provoilijalle entiset ajat mieleen.
Olikos Tammisaaressa kovempi kuri kuin Kupittaalla?
- Anonyymi
Eritoten talviaikaan tuo olisi peräti kannattava asia. Olihan Hanko aikoinaan maan ainoa talvisatama.
- Anonyymi
Vanhat talvisatamat: Hanko vuodesta 1890, Turku 1899, Pori 1925, Kotka 1925. Ei pidä myöskään unohtaman, Liinahamari 1920.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhat talvisatamat: Hanko vuodesta 1890, Turku 1899, Pori 1925, Kotka 1925. Ei pidä myöskään unohtaman, Liinahamari 1920.
Sotien jälkeen joinakin aikoina vain Hankoon liikennöitiin.
- Anonyymi
Kukahan tulisi ruotsista ja tallinnasta päiväristeilylle hankoon kun sitä 130km matkaa tuskin jaksaa laivamatkan jälkeen edestakas mennä Helsinkiin?
- Anonyymi
Miksi pitäisi mennä Helsinkiin. Kesäkaupunki Hanko tarjoaa nähtävää siinä missä Riika tai Visby.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p561866Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,481628- 521564
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51507Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61495Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61405Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81306Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121281Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41163Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41128