Hangosta Matkaan

Kunnon-reitti

Koko Helsingin nykyinen autolauttaliikenne voitaisiin siirtää Hangon tulliniemestä lähteväksi.

Hankoon ajettaessa ei ajeta minkään kaupungin keskustan läpi. Hangossa Tulliniemeen on suora pääväylä eli kaupungin liikenne ei tuosta ruuhkaudu.
Tulliniemessä on parkkitilaa runsain mitoin.
Hanko-Paldiski on suunnilleen saman mittainen kuin Helsinki-Tallinna
Hangosta Tukholmaan on nelisen tuntia lyhyempi matka.
Myös muualle Eurooppaan matka lyhenee muutamilla tunneilla.
Talvella jäätilanne on Hangossa helpompi kuin Helsingissä.

Pelkkiä etuja!

33

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etujako

      Kellekö meinaat, ittelleskö provoillessas!

      • Silloin-Expressen

        Mitä provoa tässä. Kerrassaan hieno ja järkevä juttu. Onhan Hanko ensimmäinen ympärivuotinen matkustajasatama Ruotsin liikenteessä.


    • Tallink-osti

      superfastilta aikanaan toimivan laivalinjan hangosta ja tuhosi sen siirtämällä sen helsinkiin muutamassa vuodessa, uutta yrittäjää sen jälkeen ole tullut, matkustajaliikenteen suhteen ilman autoa liikkuville ideasi ei tosin toimine huomioiden yhteydet hankoon

      • Hyvä-esitys

        Yhtä usein juna kuin Turkuun Hesasta.
        Kun kysyntä kasvaa, kasvaa tarjontakin.

        Oikeastaan paras ehdotus tällä palstalla.


      • Tallink-osti
        Hyvä-esitys kirjoitti:

        Yhtä usein juna kuin Turkuun Hesasta.
        Kun kysyntä kasvaa, kasvaa tarjontakin.

        Oikeastaan paras ehdotus tällä palstalla.

        Mieti sitä junaasi, ei oikein toimi
        jotain ja paljon puuttuu

        yritä jatkossa miettiä ideointisi loppuun,
        älä tuo niitä ihan näin keskeneräisinä julki
        intoa sinulla riittää, ei tosin toimivaan lopputulokseen

        yksi asia mikä ei toimi ideassasi on sähkö, joka puuttuu,
        ja muutamia muita ...


      • krtpii

      • Tallink-osti
        krtpii kirjoitti:

        Tarkoititko tätä juttua: https://yle.fi/uutiset/3-5226085

        En tarkoittanut, vastasin suoraan ko. kommenttii(si)n.
        en katsonut tarpeelliseksi edes klikata linkkiäsi auki


      • Vanhin
        Tallink-osti kirjoitti:

        Mieti sitä junaasi, ei oikein toimi
        jotain ja paljon puuttuu

        yritä jatkossa miettiä ideointisi loppuun,
        älä tuo niitä ihan näin keskeneräisinä julki
        intoa sinulla riittää, ei tosin toimivaan lopputulokseen

        yksi asia mikä ei toimi ideassasi on sähkö, joka puuttuu,
        ja muutamia muita ...

        Kyllä Hankoon sähköjohdot on vedetty ja Santalassa myllyt jauhavat lisää.

        Onhan Hanko vanhin ympärivuotinen matkustajasatama Ruotsiin.


      • Tallink-osti
        Vanhin kirjoitti:

        Kyllä Hankoon sähköjohdot on vedetty ja Santalassa myllyt jauhavat lisää.

        Onhan Hanko vanhin ympärivuotinen matkustajasatama Ruotsiin.

        ei junalle, dieselillä meno/paluu, vaihto Karjaalla pakollinen

        Onhan Hanko vanhin ympärivuotinen matkustajasatama Ruotsiin,mut se sähkö puuttuu jotta se matkustajasatamasi olisi toimintakykyinen nykyään.

        ei se myllyjesi jauhaminen nyt paljoa ole apuna karjaa hanko välillä,
        kuten ehdotin, älä tuo keskeneräisiä julki, ei ne toimi


      • Lauttasatama-Hankoon
        Tallink-osti kirjoitti:

        ei junalle, dieselillä meno/paluu, vaihto Karjaalla pakollinen

        Onhan Hanko vanhin ympärivuotinen matkustajasatama Ruotsiin,mut se sähkö puuttuu jotta se matkustajasatamasi olisi toimintakykyinen nykyään.

        ei se myllyjesi jauhaminen nyt paljoa ole apuna karjaa hanko välillä,
        kuten ehdotin, älä tuo keskeneräisiä julki, ei ne toimi

        Jos satama riitti Railshipille, riittä se autolautoillekin.

        Mitä taas tulee junan vaihtoon Karjaalla, voidaan siinä kohden siirtyä vanhaan. Eli muutama vaunu junan lopusta irti ja Hankoon. Toimi hyvin.

        Ei taida löytyä asiallisia vastaväitteitä.

        Ennen kaikkea melkoinen hyöty varustamolle. Neljänneksen alennus pa-kuluihin.


      • lopun.alkua
        Lauttasatama-Hankoon kirjoitti:

        Jos satama riitti Railshipille, riittä se autolautoillekin.

        Mitä taas tulee junan vaihtoon Karjaalla, voidaan siinä kohden siirtyä vanhaan. Eli muutama vaunu junan lopusta irti ja Hankoon. Toimi hyvin.

        Ei taida löytyä asiallisia vastaväitteitä.

        Ennen kaikkea melkoinen hyöty varustamolle. Neljänneksen alennus pa-kuluihin.

        asiallinen vastaväite: (todellisuus)
        ei ole kannattavaa dieselillä
        tuo ideasi on ilmeisesti 70-luvulta, menneestä, jolloin tuota systeemiä käytettiin jolloin vain päärata oli sähköistetty, olisiko sinulla lisää noita jo kuolleita syntyessään ideoita, vai pakko yrittää epätoivoista provoiluasi
        eikö kannattaisi jo antaa periksi

        "Ennen kaikkea melkoinen hyöty varustamolle. Neljänneksen alennus pa-kuluihin"
        ja lisäkulut matkalippuihin vastaavasti hankoon, tuon unohdit,
        susta tulisi hyvä Sipilän tuuraaja, antaa ja ottaa samalla. etsaisi suomea ehkä enää sekavampaan tilaan ideoinnillasi


      • Asiallisuutta-please
        lopun.alkua kirjoitti:

        asiallinen vastaväite: (todellisuus)
        ei ole kannattavaa dieselillä
        tuo ideasi on ilmeisesti 70-luvulta, menneestä, jolloin tuota systeemiä käytettiin jolloin vain päärata oli sähköistetty, olisiko sinulla lisää noita jo kuolleita syntyessään ideoita, vai pakko yrittää epätoivoista provoiluasi
        eikö kannattaisi jo antaa periksi

        "Ennen kaikkea melkoinen hyöty varustamolle. Neljänneksen alennus pa-kuluihin"
        ja lisäkulut matkalippuihin vastaavasti hankoon, tuon unohdit,
        susta tulisi hyvä Sipilän tuuraaja, antaa ja ottaa samalla. etsaisi suomea ehkä enää sekavampaan tilaan ideoinnillasi

        Äkkiäkös rata sähköistetään. Suunnitelmatkin ovat valmiit.

        Kyllä ne matkaliput maksavat Helsinkiinkin.


      • Ei-vain-kannattavaa
        Asiallisuutta-please kirjoitti:

        Äkkiäkös rata sähköistetään. Suunnitelmatkin ovat valmiit.

        Kyllä ne matkaliput maksavat Helsinkiinkin.

        "Suunnitelmatkin ovat valmiit"

        monia suunnitelmia on valmiina,
        vain kannattavuus esteenä toteutukseen.
        Uuteenkaupunkiinkin suunniteltu 40 vuotta,
        vasta nykyisellään kannattavaa toteuttaa.


      • Tuloksellista
        Ei-vain-kannattavaa kirjoitti:

        "Suunnitelmatkin ovat valmiit"

        monia suunnitelmia on valmiina,
        vain kannattavuus esteenä toteutukseen.
        Uuteenkaupunkiinkin suunniteltu 40 vuotta,
        vasta nykyisellään kannattavaa toteuttaa.

        Just noin. Kun laivaliikenne alkaa, alkaa kannattavuuskin nousta kohisten.


      • Mistä.matkustajat
        Tuloksellista kirjoitti:

        Just noin. Kun laivaliikenne alkaa, alkaa kannattavuuskin nousta kohisten.

        "Kun laivaliikenne alkaa"
        Turku kannattavampi, samoin Helsinki,
        rahti ehkä Hanko, vain viroon/saksaan.
        matkustajasi vain puuttuvat, edelleen!
        Hanko matkustajalauttaliikenteen suhteen kuin Pori aikanaan,
        yhtä kannattavaa ... (kannattamatonta)

        Kun mielikuvituksesi lähtee lentoon,
        kiitää se yleensä pilviin!


      • Kannattava-hanko
        Mistä.matkustajat kirjoitti:

        "Kun laivaliikenne alkaa"
        Turku kannattavampi, samoin Helsinki,
        rahti ehkä Hanko, vain viroon/saksaan.
        matkustajasi vain puuttuvat, edelleen!
        Hanko matkustajalauttaliikenteen suhteen kuin Pori aikanaan,
        yhtä kannattavaa ... (kannattamatonta)

        Kun mielikuvituksesi lähtee lentoon,
        kiitää se yleensä pilviin!

        Unohdat: Hangon liikenne oli kannattavaa, mutta imagosyistä siirrettiin Helsinkiin ja kannattavuus lopahti.
        Turun hankaluus pitkä saaristo, minkä ajoon tuhraantuu aikaa. Hangosta pääsee Tukholmaan hieman nopeammin.
        Paldiski lähellä, ei mennä Tallinnan ruuhkaiseen keskustaan.

        Muuten - Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia. Joten Turun liikenne kannattaisi siirtää Hankoon. Lisäksi Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee.


      • Entäs.tallinksiljalla
        Kannattava-hanko kirjoitti:

        Unohdat: Hangon liikenne oli kannattavaa, mutta imagosyistä siirrettiin Helsinkiin ja kannattavuus lopahti.
        Turun hankaluus pitkä saaristo, minkä ajoon tuhraantuu aikaa. Hangosta pääsee Tukholmaan hieman nopeammin.
        Paldiski lähellä, ei mennä Tallinnan ruuhkaiseen keskustaan.

        Muuten - Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia. Joten Turun liikenne kannattaisi siirtää Hankoon. Lisäksi Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee.

        "Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia"

        unohdat, silja line oli joskus, ei enää
        Tietämyksesi tuntuu olevan melko hataraa, kun et edes liikennöitsijöien nykyisiä nimiä tiedä

        "Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee"
        no voit sie hangossa muutoinkin vierailla, kaunis kaupunki kun on.

        imagosyihisi en ota kantaa, ongelma kun on vain omasi, ei haittaa itseäni.

        Paldinski on rahdin kuljetuksessa hankoa lähellä, matkustajaliikennettä huomioiden kaukana keskuksia, liityntäliikenne ongelmana edelleen vaikka et (provoillessasi) kuvitelmissasi sitä halua hyväksyä, itsellesi myöntää, sehän veisi pohjan pois provoilultasi

        aamiaisesi on tarjoiltu, nälkäinen kun olet ollut, nyt alkaa paaston aika


      • Äläs-näsäile
        Entäs.tallinksiljalla kirjoitti:

        "Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia"

        unohdat, silja line oli joskus, ei enää
        Tietämyksesi tuntuu olevan melko hataraa, kun et edes liikennöitsijöien nykyisiä nimiä tiedä

        "Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee"
        no voit sie hangossa muutoinkin vierailla, kaunis kaupunki kun on.

        imagosyihisi en ota kantaa, ongelma kun on vain omasi, ei haittaa itseäni.

        Paldinski on rahdin kuljetuksessa hankoa lähellä, matkustajaliikennettä huomioiden kaukana keskuksia, liityntäliikenne ongelmana edelleen vaikka et (provoillessasi) kuvitelmissasi sitä halua hyväksyä, itsellesi myöntää, sehän veisi pohjan pois provoilultasi

        aamiaisesi on tarjoiltu, nälkäinen kun olet ollut, nyt alkaa paaston aika

        Siis ne laivat, jotka lähtevät sen terminaalin takaa, jonka katolla lukee Silja Line. Tai sen toisen, jonka katolla lukee Viking Line.

        Etkös ole koskaan siellä ollut?


      • Ratkaisu-ruuhkiin
        Kannattava-hanko kirjoitti:

        Unohdat: Hangon liikenne oli kannattavaa, mutta imagosyistä siirrettiin Helsinkiin ja kannattavuus lopahti.
        Turun hankaluus pitkä saaristo, minkä ajoon tuhraantuu aikaa. Hangosta pääsee Tukholmaan hieman nopeammin.
        Paldiski lähellä, ei mennä Tallinnan ruuhkaiseen keskustaan.

        Muuten - Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia. Joten Turun liikenne kannattaisi siirtää Hankoon. Lisäksi Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee.

        Nimenomaan. Liikenteen siirto Hankoon vapauttaisi Turun ruuhkakeskustan


      • Entäs.tallinksiljalla
        Äläs-näsäile kirjoitti:

        Siis ne laivat, jotka lähtevät sen terminaalin takaa, jonka katolla lukee Silja Line. Tai sen toisen, jonka katolla lukee Viking Line.

        Etkös ole koskaan siellä ollut?

        niin, tallink silja käyttää aluksissaan nimitystä silja line,
        siell katolla ei aina lue liikennöitsijä nimeä, etkö tuota ole huomannut ja lukenut
        ei silja line omista edes omaa tiedotusta, sekin tulee tallink siljan toimesta, kuten kaikki muukin silja linessasi, provoillessas tuota on vissiin vaikia myöntää sehän veisi pohjan provoilultasi.
        olet syntynyt provoilussasi ikuiseksi häviäjäksi, provoilusi ei kestä todellisuutta ...


      • Todellisuus_toinen
        Kannattava-hanko kirjoitti:

        Unohdat: Hangon liikenne oli kannattavaa, mutta imagosyistä siirrettiin Helsinkiin ja kannattavuus lopahti.
        Turun hankaluus pitkä saaristo, minkä ajoon tuhraantuu aikaa. Hangosta pääsee Tukholmaan hieman nopeammin.
        Paldiski lähellä, ei mennä Tallinnan ruuhkaiseen keskustaan.

        Muuten - Turun liikenne sekä Vikingillä että Siljalla ovat niiden kannattamattomimpia. Joten Turun liikenne kannattaisi siirtää Hankoon. Lisäksi Turku on niin moneen kertaan nähty, että mitä siellä tekee.

        " Hangon liikenne oli kannattavaa, mutta imagosyistä siirrettiin Helsinkiin ja kannattavuus lopahti"

        tallink haki säästöjä,
        imagostasi en kommentoi, oma ongelmasi imagosi ongelmat


    • voi_teit_turuus

      Voi voi, kun laivoista tulevat tai menevät autot ei aiheuttaneetkaan jumalatonta ruuhkaa Helsingin keskustaan, täytyy matkustajaliikenne siirtää Hankoon:)))))))))))))))

    • eesti.tutuksi

      Sikäli järkevä ehdotus, että ne muutamat pääkaupunkiseutulaiset, jotka käyvät Tallinnassa, eivät vie autoa mukanaan, joten kepulandian porukat, jotka autoineen menevät viinaa hakemaan, olisi Hanko parempi.

    • Raaseporin-keskustat

      "Hankoon ajettaessa ei ajeta minkään kaupungin keskustan läpi"

      Unohdit Raaseporin, sekä Turusta että Helsingistä saavuttaessa olisi ajettava joko Pohjan, Karjaan sekä Tammisaaren keskustojen kautta, no noin iso kaupunki kooltaan saattaa provoilijalta raivotessaan unohtua, provoilijahan hakee vain sekasortoa keskusteluihin, tarkoituksena lamauttaa asiallinen, rakentava keskustelun kulku

      • Käytä-ohikulkutietä

        Miksi keskustan läpi, kun on ohikulkutiekin?

        Niin, kuka se pyrkiikään lamauttamaan asiallisen keskustelun jatkuvilla perättömillä väitteillä!


      • kauanko-provoat
        Käytä-ohikulkutietä kirjoitti:

        Miksi keskustan läpi, kun on ohikulkutiekin?

        Niin, kuka se pyrkiikään lamauttamaan asiallisen keskustelun jatkuvilla perättömillä väitteillä!

        Tammisaaressa vain kun ei ole ohikulkutietä
        Tie Hankoon kulkee tammisaaren halki, (sama karjaalla)
        olisit edes tarkistanut kartasta ennen provoasi

        "kuka se pyrkiikään lamauttamaan asiallisen keskustelun"
        kukahan mahtaakaan!


      • Taas-epäasiallisuuttasi
        kauanko-provoat kirjoitti:

        Tammisaaressa vain kun ei ole ohikulkutietä
        Tie Hankoon kulkee tammisaaren halki, (sama karjaalla)
        olisit edes tarkistanut kartasta ennen provoasi

        "kuka se pyrkiikään lamauttamaan asiallisen keskustelun"
        kukahan mahtaakaan!

        Jassoo, et ole liikkunut kuin "siellä" Tammisaaressa.

        Kun ajaa Hankoon, niin ei pidä kääntyä siinä Dragsvikin tienhaarassa vasempaan, vaikka sen tunnetkin hyvin. Se tie vie Tammisaaren keskustaan ja satakunta metriä risteyksestä onkin Tammiharju. Valitettavasti tuo sinulle tuttu lomailupaikkasi on sulkeutunut.

        Karjaalla taas Lohjan tien ja Helsingin tien risteyksen jälkeen (muutama sata metriä) et käänny oikeaan, mistä pääsee Karjaan keskustaan, vaan jatkat suoraan ohi Karjaan.

        olisit edes tarkistanut kartasta ennen provoasi


      • Siellä-hoito-tehosi
        Taas-epäasiallisuuttasi kirjoitti:

        Jassoo, et ole liikkunut kuin "siellä" Tammisaaressa.

        Kun ajaa Hankoon, niin ei pidä kääntyä siinä Dragsvikin tienhaarassa vasempaan, vaikka sen tunnetkin hyvin. Se tie vie Tammisaaren keskustaan ja satakunta metriä risteyksestä onkin Tammiharju. Valitettavasti tuo sinulle tuttu lomailupaikkasi on sulkeutunut.

        Karjaalla taas Lohjan tien ja Helsingin tien risteyksen jälkeen (muutama sata metriä) et käänny oikeaan, mistä pääsee Karjaan keskustaan, vaan jatkat suoraan ohi Karjaan.

        olisit edes tarkistanut kartasta ennen provoasi

        Taisi tulla provoilijalle entiset ajat mieleen.
        Olikos Tammisaaressa kovempi kuri kuin Kupittaalla?


    • Anonyymi

      Eritoten talviaikaan tuo olisi peräti kannattava asia. Olihan Hanko aikoinaan maan ainoa talvisatama.

      • Anonyymi

        Vanhat talvisatamat: Hanko vuodesta 1890, Turku 1899, Pori 1925, Kotka 1925. Ei pidä myöskään unohtaman, Liinahamari 1920.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat talvisatamat: Hanko vuodesta 1890, Turku 1899, Pori 1925, Kotka 1925. Ei pidä myöskään unohtaman, Liinahamari 1920.

        Sotien jälkeen joinakin aikoina vain Hankoon liikennöitiin.


    • Anonyymi

      Kukahan tulisi ruotsista ja tallinnasta päiväristeilylle hankoon kun sitä 130km matkaa tuskin jaksaa laivamatkan jälkeen edestakas mennä Helsinkiin?

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi mennä Helsinkiin. Kesäkaupunki Hanko tarjoaa nähtävää siinä missä Riika tai Visby.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe