Onko muita tarjouksen saaneita? Minkäkokoisia asuntoja haetta?
Muinaisrannantie 7
25
2351
Vastaukset
- pom
viisiö 87m2.
entä itse? - Damdum
Itse haen kaksioita. Kohde ei ilmeisesti ollut kovin suosittu, sillä itselläni on vasta tänä kesänä hankittu järjestysnumero. Toki olen jonossa aika huonolla sijalla, mutta yllätyin siitä, että edes sain tarjouksen.
- hasolavista
Kehä 1:n on sadan metrin päässä, Mellunkylä ei ole niitä Helsingin suosituimpia alueita eikä TA-Yhtiöt suosituin ASO-firma. Siispä kohde ei ole varmaankaan kaikkein halutuin.
Siinä vieressä on Kivikonkaaressa pari TA:n kohdetta, jotka on valmistuneet tässä muutaman vuoden sisällä ja jossen ihan väärin muista niin niissäkin oli tyhjiä asuntoja vielä valmistumisensa jälkeen.
Siitä uudemmasta tarjottiin asuntoa reilun vuoden vanhalle numerolle silloin aikoinaan. Olin ensihaussa kaikkiin asuntoihin jossain sijalla 60 eli vain 59 hakijaa oli liikkeellä vanhemmalla numerolla kuin se minun max 2v. numero.
Kaksiota on varmaan vähän vaikeampi saada tuoreella numerolla, mutta isompia tuolta irtoaa uudellakin numerolla, tod.näk.
Kivikonkaaressa on nyt TA:lla kaksi asuntoa vapaana ja kolme vapautumassa. - Damdum
Juu noinhan se on ettei ole suosittua aluetta. Kaverini asui noissa ~2014 valmistuneissa (kunnes osti oman) ja ajattelin jo heti ekaa kertaa hänen luona käydessäni että tämä osa Kivikkoa on oikein mukava. Jos lopullinen tarjous tulee niin käyn tietenkin vielä uudestaan pyörimässä alueella. Lähtökohtaisesti alue kuitenkin kelpaa minulle hyvin ja kaksioiden hinnatkin olivat siedettävät. Hason kämppiin ei näin uudella numerolla ole ainakaan asiaa (ja nykyisestä asunnosta haluan pois) joten en ehkä paremman toivossa uskalla kieltäytyä jos tarjous tulee.
- Karttakäteen
hasolavista kirjoitti:
Kehä 1:n on sadan metrin päässä, Mellunkylä ei ole niitä Helsingin suosituimpia alueita eikä TA-Yhtiöt suosituin ASO-firma. Siispä kohde ei ole varmaankaan kaikkein halutuin.
Siinä vieressä on Kivikonkaaressa pari TA:n kohdetta, jotka on valmistuneet tässä muutaman vuoden sisällä ja jossen ihan väärin muista niin niissäkin oli tyhjiä asuntoja vielä valmistumisensa jälkeen.
Siitä uudemmasta tarjottiin asuntoa reilun vuoden vanhalle numerolle silloin aikoinaan. Olin ensihaussa kaikkiin asuntoihin jossain sijalla 60 eli vain 59 hakijaa oli liikkeellä vanhemmalla numerolla kuin se minun max 2v. numero.
Kaksiota on varmaan vähän vaikeampi saada tuoreella numerolla, mutta isompia tuolta irtoaa uudellakin numerolla, tod.näk.
Kivikonkaaressa on nyt TA:lla kaksi asuntoa vapaana ja kolme vapautumassa.Kohde ei ole lähelläkään Mellunkylää!
- kartastalöytyyjuu
Karttakäteen kirjoitti:
Kohde ei ole lähelläkään Mellunkylää!
Kohde sijaitsee korttelissa 47353, joka on Helsingin kaupungin Mellunkylän kaupunginosassa.
Osa-alueen numero on 474 eli Kivikko ja siinä vieressä on Mellunkylän kaupunginosan osa-alue numero 475 eli Kurkimäki - Karttakäteen
tuolla perusteella Kalastama on Sörnäinen, Jätkäsaari on Kampinmalmi ja Itäkeskus on Vartiokylä. Eiköhän ole kuitenkin järkevämpää ja tarkempaa puhua vaikka mainitsemillasi osa-aluenimillä. Tai jos vaan puhutaan yksinkertaisesti Helsingistä, niin kaikille on selkeämpää missä kohde tarkalleen sijaitsee.
- anemys
Damdum, mun ymmärryksen mukaan yleensä ekalla kierroksella kaikille halukkaille tarjotaan asuntoa. Tämä toki riippii kuinka monta eri kaksiota haet. Suosittelen laittamaan useamman ja mieti järjestys tarkkaan. Me saatiin juuri ihan muutaman kuukauden vanhalla numerolla asunto uudiskohteesta.
- Damdum
Tuo selittäisikin. Ehkei siellä edes ole minun jälkeeni enää muita jonossa :D
- Damdum
Ovatkohan jo lähettäneet kirjeet? Tarjouskierros loppui 30.8..
- pom
Meillä luki että vastaus piti lähettää viimeistään 31.8. ja jos asiakas lähetti kirjeitse niin vastauksen piti olla jo sinä päivänä TA:lla.
- Damdum
Tarkistin vielä uudestaan niin mulla luki kahdessa eri kohtaa että vastaus viim. 30.8. Outoa.
Mutta ei siis ole vielä kuulunut mitään? Täällä ei ainakaan. - 5hjak
Meille tuli tänään kirje, että yx asunto meille varattu! :)
- Damdum
Täällä myös kolahti postilaatikko iltapäivällä :)
- pom
Meillä kolahti myös.
- Vastaus
Minulle tarjottiin tuolta kaksiota, mutta olen sijalla 7. Lisäksi huolettaa lähistöllä oleva Myllymestarintie, että pitääkö se kovaakin mekkalaa, sattuuko kukaan tietämään? Mikähän on lähin ostoskeskus tuolla alueella, sattuuko kukaan tietämään?
- pom
En usko mekkalan kuuluvan asuntoihin. Myllymestarintien ja kohteen välissä on korkea melueste ja metsikköä. Lisäksi taloissa pitää olla äänieristeet jotka estää tietyn dB-määrän kulkeutumisen sisätiloihin. Asun itsekin vilkaisliikenteisen väylän vieressä eikä sisälle kuulu autojen meteli mitenkään.
Kontula on lähin, mutta spurguja välttääksesi voit hakeutua esim. Itikseen.
- Kyssä
Osaakohan kukaan sanoa, että missä tuolla alueella sijaitsee lähin S-market?
- pom
Lähimmät ovat Myllypuron ostarilla (2.4 km) ja Kontulan ostarilla. Lähin kauppa ylipäätään on K-market 270 m päässä. Isompia ostoksia varten Itiksen Prisma 3.2 km päässä, avoinna 24 h.
- Damdum
Itse asiassa Myllypuron kaupoille ja metrikselle on vajaa 1,5 km. Vartin kävely kun itse kävin loppukesästä tutustumassa.
Minä ainakin tykkäsin ympäristöstä :) Alueella on asunut myös pari kaveria ja ovat viihtyneet. Jos Kontula jostain syystä huolettaa niin eihän siellä tarvitse käydä kun Myllypuro on tosiaan muutenkin lähempänä. Ja bussilla pääsee suoraan Itikseen, Malmille jne. - pom
Damdum kirjoitti:
Itse asiassa Myllypuron kaupoille ja metrikselle on vajaa 1,5 km. Vartin kävely kun itse kävin loppukesästä tutustumassa.
Minä ainakin tykkäsin ympäristöstä :) Alueella on asunut myös pari kaveria ja ovat viihtyneet. Jos Kontula jostain syystä huolettaa niin eihän siellä tarvitse käydä kun Myllypuro on tosiaan muutenkin lähempänä. Ja bussilla pääsee suoraan Itikseen, Malmille jne.Juu, em. etäisyydet ovat google mapsista autoliikenteelle. Isojen kauppakassien kanssa voi olla haasteellisempaa kävellen mutta pikkuostosten kanssa ok.
- Mummo-vaan_kyselee
Miten onko ko. alueella lähellä Alkoa? En haluaisi muuttaa kovin kauaksi palveluista, jos ei näitä peruspalveluja ole emme halua poikani kanssa muuttaa!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup665341Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1324165Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771722- 631395
- 2611107
- 471092
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E120917Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim43762Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31693Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.38652