Muinaisrannantie 7

Damdum

Onko muita tarjouksen saaneita? Minkäkokoisia asuntoja haetta?

25

2151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pom

      viisiö 87m2.
      entä itse?

    • Damdum

      Itse haen kaksioita. Kohde ei ilmeisesti ollut kovin suosittu, sillä itselläni on vasta tänä kesänä hankittu järjestysnumero. Toki olen jonossa aika huonolla sijalla, mutta yllätyin siitä, että edes sain tarjouksen.

      • hasolavista

        Kehä 1:n on sadan metrin päässä, Mellunkylä ei ole niitä Helsingin suosituimpia alueita eikä TA-Yhtiöt suosituin ASO-firma. Siispä kohde ei ole varmaankaan kaikkein halutuin.
        Siinä vieressä on Kivikonkaaressa pari TA:n kohdetta, jotka on valmistuneet tässä muutaman vuoden sisällä ja jossen ihan väärin muista niin niissäkin oli tyhjiä asuntoja vielä valmistumisensa jälkeen.
        Siitä uudemmasta tarjottiin asuntoa reilun vuoden vanhalle numerolle silloin aikoinaan. Olin ensihaussa kaikkiin asuntoihin jossain sijalla 60 eli vain 59 hakijaa oli liikkeellä vanhemmalla numerolla kuin se minun max 2v. numero.
        Kaksiota on varmaan vähän vaikeampi saada tuoreella numerolla, mutta isompia tuolta irtoaa uudellakin numerolla, tod.näk.
        Kivikonkaaressa on nyt TA:lla kaksi asuntoa vapaana ja kolme vapautumassa.


      • Damdum

        Juu noinhan se on ettei ole suosittua aluetta. Kaverini asui noissa ~2014 valmistuneissa (kunnes osti oman) ja ajattelin jo heti ekaa kertaa hänen luona käydessäni että tämä osa Kivikkoa on oikein mukava. Jos lopullinen tarjous tulee niin käyn tietenkin vielä uudestaan pyörimässä alueella. Lähtökohtaisesti alue kuitenkin kelpaa minulle hyvin ja kaksioiden hinnatkin olivat siedettävät. Hason kämppiin ei näin uudella numerolla ole ainakaan asiaa (ja nykyisestä asunnosta haluan pois) joten en ehkä paremman toivossa uskalla kieltäytyä jos tarjous tulee.


      • Karttakäteen
        hasolavista kirjoitti:

        Kehä 1:n on sadan metrin päässä, Mellunkylä ei ole niitä Helsingin suosituimpia alueita eikä TA-Yhtiöt suosituin ASO-firma. Siispä kohde ei ole varmaankaan kaikkein halutuin.
        Siinä vieressä on Kivikonkaaressa pari TA:n kohdetta, jotka on valmistuneet tässä muutaman vuoden sisällä ja jossen ihan väärin muista niin niissäkin oli tyhjiä asuntoja vielä valmistumisensa jälkeen.
        Siitä uudemmasta tarjottiin asuntoa reilun vuoden vanhalle numerolle silloin aikoinaan. Olin ensihaussa kaikkiin asuntoihin jossain sijalla 60 eli vain 59 hakijaa oli liikkeellä vanhemmalla numerolla kuin se minun max 2v. numero.
        Kaksiota on varmaan vähän vaikeampi saada tuoreella numerolla, mutta isompia tuolta irtoaa uudellakin numerolla, tod.näk.
        Kivikonkaaressa on nyt TA:lla kaksi asuntoa vapaana ja kolme vapautumassa.

        Kohde ei ole lähelläkään Mellunkylää!


      • kartastalöytyyjuu
        Karttakäteen kirjoitti:

        Kohde ei ole lähelläkään Mellunkylää!

        Kohde sijaitsee korttelissa 47353, joka on Helsingin kaupungin Mellunkylän kaupunginosassa.
        Osa-alueen numero on 474 eli Kivikko ja siinä vieressä on Mellunkylän kaupunginosan osa-alue numero 475 eli Kurkimäki


      • Karttakäteen

        tuolla perusteella Kalastama on Sörnäinen, Jätkäsaari on Kampinmalmi ja Itäkeskus on Vartiokylä. Eiköhän ole kuitenkin järkevämpää ja tarkempaa puhua vaikka mainitsemillasi osa-aluenimillä. Tai jos vaan puhutaan yksinkertaisesti Helsingistä, niin kaikille on selkeämpää missä kohde tarkalleen sijaitsee.


    • anemys

      Damdum, mun ymmärryksen mukaan yleensä ekalla kierroksella kaikille halukkaille tarjotaan asuntoa. Tämä toki riippii kuinka monta eri kaksiota haet. Suosittelen laittamaan useamman ja mieti järjestys tarkkaan. Me saatiin juuri ihan muutaman kuukauden vanhalla numerolla asunto uudiskohteesta.

      • Damdum

        Tuo selittäisikin. Ehkei siellä edes ole minun jälkeeni enää muita jonossa :D


    • Damdum

      Ovatkohan jo lähettäneet kirjeet? Tarjouskierros loppui 30.8..

      • pom

        Meillä luki että vastaus piti lähettää viimeistään 31.8. ja jos asiakas lähetti kirjeitse niin vastauksen piti olla jo sinä päivänä TA:lla.


      • Damdum

        Tarkistin vielä uudestaan niin mulla luki kahdessa eri kohtaa että vastaus viim. 30.8. Outoa.

        Mutta ei siis ole vielä kuulunut mitään? Täällä ei ainakaan.


      • 5hjak

        Meille tuli tänään kirje, että yx asunto meille varattu! :)


      • Damdum

        Täällä myös kolahti postilaatikko iltapäivällä :)


      • pom

        Meillä kolahti myös.


    • Vastaus

      Minulle tarjottiin tuolta kaksiota, mutta olen sijalla 7. Lisäksi huolettaa lähistöllä oleva Myllymestarintie, että pitääkö se kovaakin mekkalaa, sattuuko kukaan tietämään? Mikähän on lähin ostoskeskus tuolla alueella, sattuuko kukaan tietämään?

      • pom

        En usko mekkalan kuuluvan asuntoihin. Myllymestarintien ja kohteen välissä on korkea melueste ja metsikköä. Lisäksi taloissa pitää olla äänieristeet jotka estää tietyn dB-määrän kulkeutumisen sisätiloihin. Asun itsekin vilkaisliikenteisen väylän vieressä eikä sisälle kuulu autojen meteli mitenkään.

        Kontula on lähin, mutta spurguja välttääksesi voit hakeutua esim. Itikseen.


    • Kyssä

      Osaakohan kukaan sanoa, että missä tuolla alueella sijaitsee lähin S-market?

      • pom

        Lähimmät ovat Myllypuron ostarilla (2.4 km) ja Kontulan ostarilla. Lähin kauppa ylipäätään on K-market 270 m päässä. Isompia ostoksia varten Itiksen Prisma 3.2 km päässä, avoinna 24 h.


      • Damdum

        Itse asiassa Myllypuron kaupoille ja metrikselle on vajaa 1,5 km. Vartin kävely kun itse kävin loppukesästä tutustumassa.

        Minä ainakin tykkäsin ympäristöstä :) Alueella on asunut myös pari kaveria ja ovat viihtyneet. Jos Kontula jostain syystä huolettaa niin eihän siellä tarvitse käydä kun Myllypuro on tosiaan muutenkin lähempänä. Ja bussilla pääsee suoraan Itikseen, Malmille jne.


      • pom
        Damdum kirjoitti:

        Itse asiassa Myllypuron kaupoille ja metrikselle on vajaa 1,5 km. Vartin kävely kun itse kävin loppukesästä tutustumassa.

        Minä ainakin tykkäsin ympäristöstä :) Alueella on asunut myös pari kaveria ja ovat viihtyneet. Jos Kontula jostain syystä huolettaa niin eihän siellä tarvitse käydä kun Myllypuro on tosiaan muutenkin lähempänä. Ja bussilla pääsee suoraan Itikseen, Malmille jne.

        Juu, em. etäisyydet ovat google mapsista autoliikenteelle. Isojen kauppakassien kanssa voi olla haasteellisempaa kävellen mutta pikkuostosten kanssa ok.


    • Mummo-vaan_kyselee

      Miten onko ko. alueella lähellä Alkoa? En haluaisi muuttaa kovin kauaksi palveluista, jos ei näitä peruspalveluja ole emme halua poikani kanssa muuttaa!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      414
      4252
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2851
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1978
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1312
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1278
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1041
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe