kuitenkin alatte latistamaan mun iloani. Senkin ilonpilaajat!
Ei sitä nuorena tiedä, miten mukavaa on vanhana olla. Kiva lapsia oli saada ja ihania onnenhetkiä antoivat, touhukkaita ja oppivaisia olivat. Mutta huoh! helpotuksen huokaus, kun nyt ovat aikuisia. Kun on uudelleen lapseton eikä tarvi huolehtia kuin itsestään ja rahaa on muttei velkaa. Ei eläkeläisen onnestaan kantsi huudellakaan nuoremmille Kadehtisivat vaan.
Some on ihana! Olisipa ollut nuorena tällaista, että olisi voinut asuinpaikasta riippumatta pitää hyviin kavereihin yhteyttä kuten nyt nuoriso.
Ostin uuden tietotekniikkavehkeen ja homma sujui kuin rasvattu.
Tarkistin haluamani härvelin saatavuuden netissä. Verkkokaupasta en nyt ostanut vaan päätin samantien hakea lähiliikkeestä, kun sielläkin oli sama hinta ja edut, Sitten vaan kuntoa kohotin ja polkaisin fillarilla liikkeeseen sateen raossa. Vilautin henkkariani , sain heti käyttööni myyjän maksutta ja ystävällisesti toimintakuntoon laittaman laitteen ja e-lasku tulee nettipankkiin parin kuukauden sisällä.
Onks kivaa? Minulla on mutten sitä kerro, koska
35
608
Vastaukset
Minulla oli viime perjantaina nuoruusaikaisten ystävieni ja lähimpien serkkujeni kesätapaaminen. Onneksi ei nuoruudessamme ollut nettiä.
Tapaamisen yksi hauska osio oli kun menimme läpi vanhaa kirjeenvaihtoamme. Ihania helmiä osui itse kunkin muisteltavaksi. Minulla näet on iso kenkälaatikollinen vanhoja kirjeitä ja kortteja tallessa, kuuskytluvulta alkaen. Eivät ole deletoitu nettitaivaaseen.
Kirjeenvaihto on vilkasta nuoruudessamme. Se tunne kun posti toi kortin tai kirjeen se oli jotain. Siitä jää nykypolvi paitsi. Viestit rientää nopeasti eikä odotuksen ihanaa täyttymystä koeta.
Netissä on puolensa. Nyt vanhana on kiva pitää yhteyttä netin välityksellä. En olisi ehtinyt aktiivivuosinani koneella istua. Löysin tämän kommunikointivermeen juuri sopivasti kun olin jättäytymässä työelämästä pois.
Enpä muista milloin olisin ostanut jotain vempaimia osamaksulla. Mielestäni käteiskauppa on edullisin.
Kiva päivä oli minullakin. Aurinko paistoi kun leikkasin mökin nurmikon. Haravoin ja kuskasin kottikärryllä roskat niille tehtyyn maakuoppaan. Soin kanaa ja vihanneksia laiturilla. Tykkään syödä ulkona ; )- Aikuinen____
Kiva, että sinullakin @korppis oli kiva päivä!
- säälikorppista
Outoa kun jotkut ehtii raportoida jopa arkisen syömisensä tänne meidän kiireisempien "iloksi". Ja oudosti se laiturilla syönti on mielestäsi jotain kateutta herättävää. Meillä laituri on uimista ja veneilyä varten ja kesäkeittiö on erikseen. Ruokapöydässä syödään perheen kesken, olisihan se säälittävää jos joku onneton menisi yksin laiturille lautasineen.
- tärkeänä
Korppis alkaa olla dementoitunut. Kertonut tuosta tapaamisestakin monessa eri ketjussa ja vissiin kuuskymppisissäkin.
Ainahan se on ruokansa kertonut. Silloin joskus kun olin kuuskymppisissä niin kertoi Miten teki kasvispihvejä teki. Ihan kuin kukaan muu ei koskaan olisi tehnyt. Tohkeissaan miten whatsuppia käytetään.
Ei se malta osallistua keskusteluihin muutoin kuin kertomalla omia tekemisiään. No, kiva kun kuiteskin kerroit miten teillä syödään. Onko isokin perhe, onko montakin suuta ruokittavana, mitä syötte, kuka maksaa?
Minulla ei ole kesäkeittiötä vaan keittiön ikkunasta nostellaan ruoat ikkunan alla olevalle terassille jossa on iso ruokapöytä. Tämä tietty silloin kun on muitakin syömässä. Yksin syön siellä minne aurinko paistaa tai missä ei tuule jne.
Minulla on viisi ruokailuun soveltuvaa pöytää valittavana. Olishan se sääli jos olisi vain yksi pöytä ja yksi paikka.
Tykkään syödä ulkona yksin tai seurassa.
Huomenna saan vieraita. Syömme siis taas ulkona. Tarjoan juustofondueta ja jotain pikkupurtavaa. Vieraat tuovat viinit. Syömme laituriolohuoneessa jos on aurinkoista eikä tuule.
Meille kävi tänä kesänä niin, että vene jäi ottamatta käyttöön.- normaalistiruokaileva
korppis kirjoitti:
No, kiva kun kuiteskin kerroit miten teillä syödään. Onko isokin perhe, onko montakin suuta ruokittavana, mitä syötte, kuka maksaa?
Minulla ei ole kesäkeittiötä vaan keittiön ikkunasta nostellaan ruoat ikkunan alla olevalle terassille jossa on iso ruokapöytä. Tämä tietty silloin kun on muitakin syömässä. Yksin syön siellä minne aurinko paistaa tai missä ei tuule jne.
Minulla on viisi ruokailuun soveltuvaa pöytää valittavana. Olishan se sääli jos olisi vain yksi pöytä ja yksi paikka.
Tykkään syödä ulkona yksin tai seurassa.
Huomenna saan vieraita. Syömme siis taas ulkona. Tarjoan juustofondueta ja jotain pikkupurtavaa. Vieraat tuovat viinit. Syömme laituriolohuoneessa jos on aurinkoista eikä tuule.
Meille kävi tänä kesänä niin, että vene jäi ottamatta käyttöön.Säästyy yhteiskunnan rahat mielenterveyspotilaiden hoidossa, kun täällä voi hoitaa itseään kuvittelemalla velatkin saataviksi . Kiva kun voit hoitaa itseäsi tekemällä jopa syömisestä noin ison numeron .
- nonytonjotain
normaalistiruokaileva kirjoitti:
Säästyy yhteiskunnan rahat mielenterveyspotilaiden hoidossa, kun täällä voi hoitaa itseään kuvittelemalla velatkin saataviksi . Kiva kun voit hoitaa itseäsi tekemällä jopa syömisestä noin ison numeron .
....IIIIIHH....TYRSK!!!!
- Korppis..hyvääyötä
normaalistiruokaileva kirjoitti:
Säästyy yhteiskunnan rahat mielenterveyspotilaiden hoidossa, kun täällä voi hoitaa itseään kuvittelemalla velatkin saataviksi . Kiva kun voit hoitaa itseäsi tekemällä jopa syömisestä noin ison numeron .
Niin, olet oikeassa.
Nyt on paljon kirjoitettu netissä elävistä puskapanettelijoista, heille on annettu uusi nimikin. Pimeän huoneen vangit. Ei tarvitse hoitolaitoksia, hoitavat itse itsensä. Sähköhoitoakin tulee kuvaruudun ja näppäinten välityksellä.
Kesä on ollut lämmin ja kesään kuuluu ulkoilmaelämä, ulkoilmaelämään kuuluu ruokien nautiskelu. Grillaus, illanistujaiset hyvän ruuan ääressä hyvien ystävien kanssa. Kivahan ruuista on kirjoitella. Mutta jos ei ole kädessä kuin kylmä HK:n lenkinpätkä ja ruisleipä, mitäpä noista kirjoittelemaan. - bööööö
Korppis..hyvääyötä kirjoitti:
Niin, olet oikeassa.
Nyt on paljon kirjoitettu netissä elävistä puskapanettelijoista, heille on annettu uusi nimikin. Pimeän huoneen vangit. Ei tarvitse hoitolaitoksia, hoitavat itse itsensä. Sähköhoitoakin tulee kuvaruudun ja näppäinten välityksellä.
Kesä on ollut lämmin ja kesään kuuluu ulkoilmaelämä, ulkoilmaelämään kuuluu ruokien nautiskelu. Grillaus, illanistujaiset hyvän ruuan ääressä hyvien ystävien kanssa. Kivahan ruuista on kirjoitella. Mutta jos ei ole kädessä kuin kylmä HK:n lenkinpätkä ja ruisleipä, mitäpä noista kirjoittelemaan.Totta. Sinäkin kun olet luullut itseäsi mieheksi puskassa. Oletkos siitä jo parantunut vai onko identiteettisi vielä usein kateissa?
Mukavaa, että saat seuraa huomenna. - Korppis..hyvääyötä
bööööö kirjoitti:
Totta. Sinäkin kun olet luullut itseäsi mieheksi puskassa. Oletkos siitä jo parantunut vai onko identiteettisi vielä usein kateissa?
Mukavaa, että saat seuraa huomenna.Luullut itseäni mieheksi 🤣 Olen kyllä enempi putki- kuin piparkakkuaivo. Se tekee minusta realististin. Tulen hyvin toimeen miesten kanssa koska he esittävät asiansa selkeästi kuten itsekin teen.
Luin juuri kertomuksia nimimerkkien taustoista, siinä ketjussa käy erittäin hyvin ilmi, että en ole romantikko.
Niin kiva päivä edessä. Hyvää alkanutta päivää kaikille. - Jatkoa.odotellen
Herraijjumala sentään! Jollakin on ollut kivaa! Yök. Halveksittava asenne. Oikea eläkeläinen istuu ruokapöytään selkä suorana ja vahtii, että muut syövät vähemmän ja pureskelevat suu kiinni. Muutenkin ovat hiljaa. Toivottavasti ruoka ei maistui miltään. Olisi tosi inhaa, jos alkaisivat kiitellä.
Ja että kerrotaan MITÄ on syöty. Voiko olla kaameampaa aihetta! Ja kertoo kuinka joku ruoka tehdään, ihan kuin muut eivät ikinä söisi. No ehkä eivät syökään, pahvi! Istuvat vain puskassa harjoittamassa puskapaheita ja helveksimassa muita.
Se on se oikea asenne, joka vallitkoon tälläkin palstalla.
Wanhat ovat siirtyneet kuka minnekin, mutta kaikeksi onneksi tilalle on tullut lauma happamia ja pahasuopaisia kirjoittajia, joilla on kaikilla erinomainen mielipide, onneksi negatiivinen, joka asiaan.
Kiitos vaan tulijoille.
- flegmaatti
Elämä on epistä! Kun nuorena, ja varsinkin perhellisenä on kaikesta niukkaa niin ikärinä, jolloin tarpeet ovat vähissä, on parhaat mahdollisuudet mielitekojen tyydyttämiseen.
Myös mieliteot ja kiinnostuksen kohteet ovat muuttuneet.
Koskee harrastuksia ja materiaa.
Tietenkin auto. Pidin muutamaa raatoa hengissä ollen nyrkit rasvassa keväisin ja syksyisin.
Uuden ostaminen olisi vaatinut velkaa.
Kokeilimme kesämökkiä kaksi vuotta. Ei ollutkaan kivaa.
Retkeilyveneen kanssa kävi samoin.
Koko perheen teltta-/automatkat Eurooppaan olivat vakio.
Jäätyämme kahdestaan muuttui taso ja tyyli.
Puutteentorjunta asetti rajoutuksensa harrastuksille ja terveydestä huolehtimiselle.
Tosin ensimmäiset täyden joutilaisuuden vuodet olivat alkoholihuuruisia mutta sekään ei ollut pitemmän päälle kivaa. Olisi edes eukko motkottanut niin olisin saattanut tulla nopeammin järkiini, mutta kun sekään ei edese huomauttanut.
Ainoa huomautus oli, että lounas on valmistettava täysin selvänä!
Nuorena olisi pitänyt olla eläkeläisen mahdollisuudet. Minulla ei ole laituria eikä edes järvenrantaa, mutta myös, kuten varmasti melkein kaikilla täällä useampi paikka mihin kattaa ateria: keittiönpöytä neljälle, arkikäyttöön, ruokahuoneen suuri pöytä tarvittaessa, kesäisin veranta ja pari ulkopöytää grillin vieressä. Minustakin on mukavaa kattaa eri tilanteissa eri huoneisiin, sisälle tai ulos. Ruuanlaitosta ja kattauksesta kiinnostuneena luen mielelläni mitä ruokaa muutkin laittavat ja mitä uusia ideoita löytyy ...esim. jättiläismäisten kesäkurpitsojen säilyttämiseen. Amerikkalainen kälyni neuvoi raastamaan, pusertamaan liian nesteen pois ja pakastamaan keittämättä. Talven mittaan raastetta voi käyttää padoissa ja keitoissa.
- Korppis..hyvääyötä
Myöhäisiltaa Paloma@ Safety home 😊
Minä ideoin huomisen illan ruoat edellisten nyyttäreitten jäljelle jääneistä naposteltavista. Pakastin patonkeja ja mokkapaloja. Juustoja jäi joten teen juustofonduen johon löytyi jääkaapista upotettavaksi paprikoita, leikkaan leipäpaloja. Hedelmiä ja jälkkikseksi mokkapaloja. Esikoinen soitti juuri, lentää huomenna tänne korpeen joten pidot paranevat. Korppis..hyvääyötä kirjoitti:
Myöhäisiltaa Paloma@ Safety home 😊
Minä ideoin huomisen illan ruoat edellisten nyyttäreitten jäljelle jääneistä naposteltavista. Pakastin patonkeja ja mokkapaloja. Juustoja jäi joten teen juustofonduen johon löytyi jääkaapista upotettavaksi paprikoita, leikkaan leipäpaloja. Hedelmiä ja jälkkikseksi mokkapaloja. Esikoinen soitti juuri, lentää huomenna tänne korpeen joten pidot paranevat.Kiitos Korppis ja kiitos viimeisestä. Sinulle ja Tiinalle . Miten iloinen ja piristävä tapaaminen "uusien" ystävien kanssa kaiken sen vanhan ja iänkaikkisen sukuhistorian ja anekdoottien kertomisen ohessa jotka muuten kuuluivat ohjelmaamme. Joka kesä kun tapaamme puhumme samat asiat, lapsuuden ja nuoruuden muistot, isän ja äidin tarinan, menneisyyden ilot ja surut sisarusteni kanssa. Ei meillä ole ahdistavaa eikä tule riitaa; olemme läheisiä ja avoimia toisillemme kuten aina. Mutta jutut ovat melko lailla jo vanhan kertausta. Lämpö ja läheisyys jotka saan matkaeväikseni aina näistä tapaamisista kantavat aina minua pitkälle.
Sinun ja Tiinan kanssa tapaamisemme ja ystävyytymme taas ovat todistus siitä, miten aikuisiässäkin voi syntyä ystävyys jos on itse avoin ja vastaanottavainen.
Ajelimme kotiin tänään rantatietä yli Höga Kusten-sillan. Tai Legolassi ajoi, minä olin vain tyyppi matkatavarana etupenkillä hattu silmillä torkkumassa. Kyllä oma koti on maailmanparas paikka. :)
- ykseläkeläinen
Kivaa oli puolen tunnin ajan. Olin silloin päivätorkuilla. Ihan pilalle en hienoa päivää saanut sössittyä. Maksoin vanhan velkani pois tänään vaikka viikon myöhässä.
Yhä aikaisemmin ilta-auringon puoleinen taivas himmentyy. Se on hyvä että saadaan joskus talvipäivänseisaushetkikin alta pois. - Ykskaksonen
Olen vähän ylikierroksilla, enkä varmaan saa heti unta. Kotiintulo meni myöhäiseksi. Laitoin kuitenki vielä ohrasuurimot piimän yöksi turpoamaan /imeytymään. Aion paistaa huomenna rieskaa ja omenapiirakkaa. Pimeät illat ovat saapuneet ja kesälomalaisiakin on tulossa.
- Ramoona_
Laituri on kesäelämän keskipiste, meillä sataman venelaituri. Mökki on perikunnan yhteinen ja pitkän automatkan päässä, mutta vene ihan lähellä ja kun purjeet nostaa, on jo perillä , vesillä. Moottorillakin pääsee etenemään ja pitäähän veneen akkujakin ladata. Paatin kansipöytä on pikkuruinen, hytissä pikkuisen isompi, kallioilla on tilaa mielin määrin ruokailuunkin. Jollana on kumivene , jolla pääsee aina maihin ja vene voi olla ankkurissa , meillä on vaan makailun esteenä tuhdot kumiveneessä, harmi. Laitureilla on usein juhannusta tanssittu, joskus reunan yli joku mulahtanut. Ihana idea nuo korpikirjailijan verhot laiturihuoneessa, voin sieluni silmin nähdä ne lempeässä tuulessa liehumassa ja myrskyn dramaattisesti riepotellessa .
Kattaus on jo puoli ruokaa, floristin sieluni pääsee niissä valloilleen. Näkisittepä, miten kauniita kimppuja ja kukkakransseja osaan tehdä...opin sidonnan perusteet ollessani lomatöissä kukkakaupassa. Nyt voi hyödyntää kukkien lisäksi uhkeita ruusunmarjoja, pian pihlajanmarjoja. Näin nettikuvassa kimpun , johon oli yhdistetty ruusuja , lehviä ja pieniä omenia tikkujen päässä. Nythän on kimppuihin pihalla vielä hehkuvia ryhmäruusuja, syyshortensioita valkeana vaahtonaan, kultapalloja , unikoiden siemenkodat sopivat myös, auringonkukkia lähellä pellollinen, joita saa vapaasti poimia. Ruska saa aina ihan hullaantumaan, ihana värijuhlakausi tulossa !
Kodin ruokapöydässä tarvitaan kaksi jatkopalaa, kun ydinpiiri on koolla - tiivistunnelmaisesti mahdumme sen ympärille me kaksi, kahdeksan lastenlasta ja heidän vanhempansa, yhteensä neljätoista . Onneksi pöydän muoto on ovaali, kukaan ei joudu kulmalle. Sitten jos ja kun lastenlapset alkavat morsmaikkuja ja sulhasia mummolaan tuoda, pitää varmaan kattaa seisova pöytä .Pääsethän sinä katsomaan livenä korppiksen laituriolohuonetta, sillä on hän joskus jakanut bloginsa osoitteen, kuten nimensä, joten myös facebookista löytyy ja pyydettäessä saat sen varmasti.
"idea nuo korpikirjailijan verhot laiturihuoneessa, voin sieluni silmin nähdä ne lempeässä tuulessa liehumassa ja myrskyn dramaattisesti riepotellessa ."
Onhan ne hienosti laitetut, ei sitä käy kieltäminen (siis minun mielestäni), mutta uskoisin, että toisia ärsyttää moinen viritelmä, koska onhan aikamonella paljon upeampaa, mutta he eivät siitä mainitse, sillä se on heille niin luonnollinen asia, että jokaisella täytyisi olla parempi, kunnes tulee kirjoittelemaan omista virityksistään.
Minä en voi pöytieni runsaudella kehuskella, vaikka onhan näitä tässä pienessä asunnossa ns. sohvapöytä (täynä tavaraa), sängynvierellä hieman matalampi, jossa on kirjat, silmälasit ja muuta yöllä tarvittavaa roinaa, mutta myös oikea ruokapöytä, jossa on ompelukone (jota en käytä), yksi toimimaton telkkari, jota en jaksa kantaa pois ja tietenkin niitä mahdollisesti ompelussa tarvittavia tavaroita sekasotkussa.
Ai niin, onhan minulla oma pikkupiha, johon on pöytä ja tuolit, jopa pieni kasvimaa yrtteineen ja kukkineen, mutta en minä siellä koskaan istu edes kahvilla, koska naapurit on vastapäätä ja ....niin...mitä sitten...he voivat tulla huutelemaan hyvät huommenet!D
No, tässä se selonteko tulikin, miksi minulla on niin ahdasta, hui, hui, itselleni, mutta mistään en voi luopua, vaikka lapseni on uhkaillut siivouksella, että hän sen tekee, mutta tehköön sitten, kun olen kuollut.
Onnellinen olen minäkin oloissani ja en päästä ketään rikkomaan minun onneani.Oliskohan kuitenkin niin että toisille tuottaa iloa jakaa omien luovien käsiensä työn tuloksia muidenkin kanssa ja kysymyksessä ei ole laisinkaan oman vaurauden tai hienon maun esittely eikä yrittää osoittaa olevansa enemmän tai parempi kuin muut, vaan pelkästään kertomisen ilo, jakaa omia elämyksiään ja ilojaan muidenkin kanssa ja siihen ei liity mitään, että "näin meillä, pankaahan paremmaksi"-ajatusta.
Jokaisella meillä on elämä ja iloitsemme niistä pienistä asioista joita tapahtuu tai saamme jopa itse aikaan (muuten kuin vain ostamalla valmista kaupasta) omissa puitteissamme ja oman kaavamme mukaan.
Näin minä, uskoisin että näin myös korpikirjailija ja varmasti sinäkin kristiina ja useimmat muut.- kaatopaikka
Kristiina23 kirjoitti:
Pääsethän sinä katsomaan livenä korppiksen laituriolohuonetta, sillä on hän joskus jakanut bloginsa osoitteen, kuten nimensä, joten myös facebookista löytyy ja pyydettäessä saat sen varmasti.
"idea nuo korpikirjailijan verhot laiturihuoneessa, voin sieluni silmin nähdä ne lempeässä tuulessa liehumassa ja myrskyn dramaattisesti riepotellessa ."
Onhan ne hienosti laitetut, ei sitä käy kieltäminen (siis minun mielestäni), mutta uskoisin, että toisia ärsyttää moinen viritelmä, koska onhan aikamonella paljon upeampaa, mutta he eivät siitä mainitse, sillä se on heille niin luonnollinen asia, että jokaisella täytyisi olla parempi, kunnes tulee kirjoittelemaan omista virityksistään.
Minä en voi pöytieni runsaudella kehuskella, vaikka onhan näitä tässä pienessä asunnossa ns. sohvapöytä (täynä tavaraa), sängynvierellä hieman matalampi, jossa on kirjat, silmälasit ja muuta yöllä tarvittavaa roinaa, mutta myös oikea ruokapöytä, jossa on ompelukone (jota en käytä), yksi toimimaton telkkari, jota en jaksa kantaa pois ja tietenkin niitä mahdollisesti ompelussa tarvittavia tavaroita sekasotkussa.
Ai niin, onhan minulla oma pikkupiha, johon on pöytä ja tuolit, jopa pieni kasvimaa yrtteineen ja kukkineen, mutta en minä siellä koskaan istu edes kahvilla, koska naapurit on vastapäätä ja ....niin...mitä sitten...he voivat tulla huutelemaan hyvät huommenet!D
No, tässä se selonteko tulikin, miksi minulla on niin ahdasta, hui, hui, itselleni, mutta mistään en voi luopua, vaikka lapseni on uhkaillut siivouksella, että hän sen tekee, mutta tehköön sitten, kun olen kuollut.
Onnellinen olen minäkin oloissani ja en päästä ketään rikkomaan minun onneani.Pieni asunto , kaikki paikat täynnä roinaa ja pöydät täynnä tavaraa. No et sitten ole koskaan siivoamisesta kuullut? vai etkö ehdi kun on kiirettä netissä?
Kattaminen ja sisustaminen ovat minullekin mieleisiä juttuja. Kranssien ja kukka-asetelmien tekoa haluaisin osata; auringonkukkia kasvaa omalla takapihalla kasvimaan reunassa hyvässä maassa jossa ne kasvavat parin metrin korkuisiksi ja kaikenlaista luonnonmateriaalia löytyy paitsi omalta pihalta läheisestä metsiköstä ja joenrantapolun varrelta.
Nyt purkamaan matkalaukkuja tulimme eilen illalla kotiin pohjoisesta ja hyvin nukutun yön jälkeen tuntuu että kyllä se taas tästä.- Aikuinen____
Onhan täällä monella kivaa :) Kiva, kiva!
Olen värkännyt ostamani uuden lelun kanssa. Haasteellista. Kun on kaikki vähän toisin kuin entisessä. Pian tämän oppii, sen tiedän.
Rakastuin tietotekniikkaan ensi silmäyksellä n. 30 vuotta sitten DOS-kurssilla. Siitä lähtien olemme tietsikan kanssa olleet erottamattomat kotona ja työssä. Kuopus oli jo 3-vuotiaana osaava näpyttellijä. Alan-ammattilainen-vävykokelas ihmetellen hihitteli, kun katsoi kuopuksen varmaa toimintaa. Onnellisuuskerhoko täällä on koolla,? pitänee minunkin osallistua. Onkin hauskaa lukea elämäänsä tyytyväisten ihmisten elämästä , Jaettu ilohan on kaksinkertainen ilo!Hyvänolon tunne on aamuisin heti silmäni aukaistuani, täällä suhtellisen uudessa ympäristössäni. Muutin rivitalon ylisuuresta asunnosta pienempään vasta remontoituun kerrostaloasuntoon, ja viihdyn hyvin.
Luin mielihyvällä kattaukseen liittyviä kirjoituksianne, mielipuuhia minullekin. Kauniista pöytäliinoista astioihin on heikkouteni, ja mukaani otinkin talonpoikais ruokasalin kalustoni, jonka ovaalin pöydän ympärille mahtuu isompikin ryhmä. Tänä kesänä olen paljon viettänyt täällä Espoon rannoilla, lukuisine kahviloineen. Lapsetkin ovat haluneet pistäytyä syömässä kanssani eri rantapaikoissa, lasten uidessa vieressä.
Syksymmällä pitäydytään enemmän oman ruokapöydän antimissa, ja ilolla kokkailen keittiössäni pienemmille ryhmille.
Iloitsen kuivattujen yrttien, kruunutillin tuoksusta, tullessani vaaleaan ja valoisaan kotiini, viimeksi H:san kauppatorilla käydessäni, ostin muhkean kimpun kuivamaan talven käyttöä varten. Kaikenkaikkiaan hymyilee elämä! 😊- Levanteri
https://youtu.be/MVmonEn-MZk Olen minä onnellinen :)
Kaikki on hyvin ja huonosti, vaan ei hyvinhuonosti onneksi. Puitteet on kunnossa mutta itse en ole ihan kunnossa. Sydäntä on korjattu ja nyt odottelen onnistuiko oikoradan poltto, onko pikataivalajat ohi. Kardeologi kyllä sanoi että hän mielestään onnistui. Melkein koko elämänaikainen vaiva olisi pois. Niin, ei se aina ole sitä miltä näyttää ja kuulostaa...täälläkään varmaan...
- hymyillään-ku-tavataan
Ihme kumma,
onko Paloma seitenkymppinen, OUH ei tiennykkää,
tiesin ` korppis on täyttäny seitkyt, joten kaikki vanhenee vääjäämättä,
sittt` täällä näyttää olevan aika monta yli kahdeksankymppistä, hyvä niin,
on muutama seitkyt joukossa,
mullaki o mukavaa,
ulkona sataa vettä,
rahapussin pohja näkyy, rahan vähyys harmittaa,
lähden kuluttaamaan viimosetki roposet, kiusallaniki, itteni kiusalla,
meneehän ne yhteiskunnan hyväksi jokatapauksessa,
hohoijaa, kaikilla täällä on niin mukavaa
oi jospa olis miullaki joskus yhtä mukavaa,
köyhyys tympii,
olen hyvin tietoinen, itse on aiheutettu , anteliajalla tuhlaavalla tyylillä,
lottovoitto oli ja meni,
jäihän auto ja asunto,
mistä saisi jämäkkyyttä raha-asioissa, saituus ku ei ole itsestään selvyys, Tosi on myös, että tällä palstalla olisi paljon enemmän kivoja iloisia ja humoristisia juttuja jos ihmiset olisivat suvaitsevaisempia. Ei tarvitse olla kun yksi suvaitsematon joka sinkoilee rimpsusta rimpsuun ja jakelee happamia mielipiteitään, koko palsta saa ikävän sävyn.
"Ihme kumma,
onko Paloma seitenkymppinen, OUH ei tiennykkää,"
:)
Se tuli minulle itsellenikin vähän kuin yllätyksenä. Täytin alkuvuodesta; lahjatkin on vielä saamatta.Apuva...Paloma, minuun iski vanhuus. Kesä ja mökkielämä on kohta ohi. Teki tiukkaa tulla tänne kirkolle, mutta pakko alkaa opettelemaan elämistä ihmisten ilmoilla.
Tunnen itseni vanhaksi, ränsistyneeksi ja väsyneeksi, mikä avuksi?korpikirjailija kirjoitti:
Apuva...Paloma, minuun iski vanhuus. Kesä ja mökkielämä on kohta ohi. Teki tiukkaa tulla tänne kirkolle, mutta pakko alkaa opettelemaan elämistä ihmisten ilmoilla.
Tunnen itseni vanhaksi, ränsistyneeksi ja väsyneeksi, mikä avuksi?Vilkase hetken valokuvia törröhuulistasi ja mustasta läningistäsi ja siitä on vasta kaksi viikkoa aikaa. Kukaan ajattelisi ekaks rttä onhan vanhan, ränsistyneen ja väsyneen näkönen ihminen :)
Se sisäinen väsymys on taas sitten toine juttu. Kävin juuri ulkona raikkaassa loppukesän illassa ja istuttelin kanervia parvekelaatikoihin. Tuntui mukavalta puuhailla ulkona ja ymmärrän että se on voimaannuttavaa. Tällä on ollut kolmatta sukupolvea kylässä ja minäkin tunsin itseni täysin fossiiliksi olin laittanut sapuskaa makkarasta, lihapullista ja pastasta (lapset tykkää). Ne kävi vilkasemassa mun jääkaappia ja sano että me halutaan graavattua lohta!Paloma.se.co kirjoitti:
Vilkase hetken valokuvia törröhuulistasi ja mustasta läningistäsi ja siitä on vasta kaksi viikkoa aikaa. Kukaan ajattelisi ekaks rttä onhan vanhan, ränsistyneen ja väsyneen näkönen ihminen :)
Se sisäinen väsymys on taas sitten toine juttu. Kävin juuri ulkona raikkaassa loppukesän illassa ja istuttelin kanervia parvekelaatikoihin. Tuntui mukavalta puuhailla ulkona ja ymmärrän että se on voimaannuttavaa. Tällä on ollut kolmatta sukupolvea kylässä ja minäkin tunsin itseni täysin fossiiliksi olin laittanut sapuskaa makkarasta, lihapullista ja pastasta (lapset tykkää). Ne kävi vilkasemassa mun jääkaappia ja sano että me halutaan graavattua lohta!Uskon vanhuuteni johtuvan luopumisen kirpeästä tunteesta. Lapsi lähti ja mökkiä pistän talviteloille. Jahka pari yötä täällä kirkonkylän isossa autiossa talossa haahuilen saanen mökkitunnelman takaisin, yksin pimeyden keskellä. On täällä onneksi veden ääntä ...pulp pulp kuuluu kylppäristä.
- että.se.puuttuu
korpikirjailija kirjoitti:
Uskon vanhuuteni johtuvan luopumisen kirpeästä tunteesta. Lapsi lähti ja mökkiä pistän talviteloille. Jahka pari yötä täällä kirkonkylän isossa autiossa talossa haahuilen saanen mökkitunnelman takaisin, yksin pimeyden keskellä. On täällä onneksi veden ääntä ...pulp pulp kuuluu kylppäristä.
Miehen puute siinä vaivaa, eikö totta?
- 70neliööhesassa
Uskon vanhuuteni johtuvan luopumisen kirpeästä tunteesta. Lapsi lähti ja mökkiä pistän talviteloille. Jahka pari yötä täällä kirkonkylän isossa autiossa talossa haahuilen saanen mökkitunnelman takaisin, yksin pimeyden keskellä. On täällä onneksi veden ääntä ...pulp pulp kuuluu kylppäristä.
Oho, ison talon emäntä olet, onko monrakin neliöö entäs tontin koko ? Ei vaan taida olla talon röttelöillä mitään arvoa jossain peräkylän pimeydessä.
- no.ylipainoa.on
Apuva...Paloma, minuun iski vanhuus. Kesä ja mökkielämä on kohta ohi. Teki tiukkaa tulla tänne kirkolle, mutta pakko alkaa opettelemaan elämistä ihmisten ilmoilla.
Tunnen itseni vanhaksi, ränsistyneeksi ja väsyneeksi, mikä avuksi?Kun ylipainoa vielä on reilusti (korpik:lla), niin kyllähän siinä vartalo ränsistyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735012Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1194721- 804213
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1074189Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33328Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1243137- 352848
- 282787
- 402773
- 372762