Saako koiralle antaa flukonatsolia?

mäykky

Siis saako koiralle antaa flukonatsolia?

6

438

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysylääkäriltä

Miksi?
      Koiralle ei saa antaa mitään lääkeitä.Paitsi eläinlääkärin koiralle määräämät lääkkeet.
      Väärä lääkitys, on pahimmillaan kuin pahoinpitely.

• älä.ole.toope

Onhan ihmisellekin käsikauppalääkkeitä. Joita kokeillaan lieviin oireisiin ennen lääkäriin menoa. Eli sun mielestä ihmisten syömä panadol 500 mgkin on pahoinpitelyä?

• älä.itse.ole.toope
        älä.ole.toope kirjoitti:

Onhan ihmisellekin käsikauppalääkkeitä. Joita kokeillaan lieviin oireisiin ennen lääkäriin menoa. Eli sun mielestä ihmisten syömä panadol 500 mgkin on pahoinpitelyä?

Eläimille on ihan omat käsikauppalääkkeet. Ihmisten lääkkeet, olivat ne sitten reseptillä tahi ilman saatavia, ovat ihmisille, ei eläimille. Pahimmillaan ihmisten lääkkeet vievät pieninäkin annoksina eläimiltä hengen.

• yksivarpaanväli
        älä.itse.ole.toope kirjoitti:

Eläimille on ihan omat käsikauppalääkkeet. Ihmisten lääkkeet, olivat ne sitten reseptillä tahi ilman saatavia, ovat ihmisille, ei eläimille. Pahimmillaan ihmisten lääkkeet vievät pieninäkin annoksina eläimiltä hengen.

Tiedän. On montakin ihmisten lääkeainetta jotka sopii koirillekin, joten siksi kysyin. Pieni paikallinen hiiva vaivaa koiraa, johon olisin kokeillut ensin kotikonsteja. Joten älä vaivaudu vastaamaan kun et tiedä ko. lääkeaineesta.

Tietääkö kukaan, saako koiralle antaaa flukonatsolia? Onko ell määrännyt koskaan?

• tietämättömälletietoa
        älä.ole.toope kirjoitti:

Haloota...tuo ei kuulu koirien käsikauppalääkkeisiin!

• Oisinjokäyttänytel

Jos eläinlääkäri jotain ihmisillekkin käytettävää lääkettä määrää koirallesi, niin se on ok.Minun koira on saanut ihmisille tarkoitettuja lääkkeitä eläinlääkärin määräyksestä.Kipu/tulehdus.
      Mutta ei tuota lääkettä.
      Mikset soita eläinlääkärille, ja kysy asiaa? Jos ei saa antaa, viet koiran lääkäriin,ja saa sieltä sopivat lääkkeet.
      Minä vien heti samana päivänä lääkäriin,tai soitan ainakin,jos jotain sairautta yms, ilmenee.Ei ole suuri asia , kun hoitaa heti.Kun vetkuttelee vientiä, niin ihottumat senkun laajenee, ja pahenee, jolloin lääkkeitäkin saa syödä pidempään, et kalliimaksi se vetkuttelu tulee.J a mikä pahinta, koira kärsii hoitamattomana.
      Onko tässäkin nyt syynä se rahansäästö? Et siksi kyselet,ettei tarvis viedä lääkärille?

Sinuna miettisin,et mitä jos joku sulle kertoo tuota käyttäneensä.Käytätkö sitten sinäkin, vaikka se voi kertojalta olla valetta?Ja vaarannat koiran terveyden sitten jonkun ventovieraan tarinan pohjalta.

Oikeasti, viekää ne koirat lääkärille jos ne sairastuu.Se on omistajan velvollisuus."Ei saa tuottaa turhaa kärsimystä", lukee lakipykälässä.
      Odottelu,ja pahimmassa tapauksessa väärin lääkitseminen on todellakin lakien vastaista.Eikä se ole koiran edunmukaista.Eläinlääkäriin vienti, miksi se joillekkin on niiiin vaikeaa?

Minusta,ei pidä ottaa eläintä.Ellei kykene viemään sitä viivyttelemättä eläinlääkärille, kun eläin sairastuu ja eläinlääkäriä tarvitsee.

Jos olis minun koira, se olis jo käynyt eläinlääkärissä saamassa lääkeensä, ja olis jo paranemassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7180
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2567
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      108
      2070
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1558
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1089
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      969
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      79
      889
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      738
    Aihe