Syttyy ja sammuu.

syttyy

Ostin Airamin lampun, jossa on sisäänrakennettu liiketunnistin ja hämäräkytkin. Lamppu syttyy liikkeen vaikutuksesta kun ympäristön valaistustaso on alle 50 luksia.

Kun olen seurannut lampun toimintaa, niin minusta tuntuu, että se syttyy osittain itsekseen. Onko muilla käytännön kokemusta ko lampusta. Miten pieni liike saa aikaan lampun syttymisen. Vaikuttaako teillä sade, perhoset ja vastaavat. Tuntuu luonnolliselta, että aina joskus jokin eläinkin saa lampun syttymään, mutta ei niitä alvariinsa voi juosta.

32

14336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RobotinSahkot

      Kokemukseni on, että nuo syttyvät toisinaan sähköverkon häiriöiden vuoksi. Etenkin maaseudulla, linjat ovat pitkät tai verkkojännite vaihtelee esim. naapurin isojen koneiden tai ukonilman vuoksi, valot syttyvät ja sammuvat "holtittomasti". Koskee sekä liiketunnistinlamppuja että hämäräkykinlamppuja. Kiinasta ostetut halvat lamput reistailevat myös sateella ja pakkasessa. Varo ostamasta niitä!

      • syttyy

        Tämä on Helenin verkossa Helsingissä.


      • Ikiliikkujaseon
        syttyy kirjoitti:

        Tämä on Helenin verkossa Helsingissä.

        Ainakin minun Tuurista ostamani halpa tunnistin sytyttää ainakin kun sammutan toisesta huoneesta valon (hehkulamppu, josta ei tule mitään häiriötä) ja joskus se saa hepulin ja alkaa vilkuttamaan. Tämäkin kaupunkiverkossa.


    • 8bt55

      Minulla on sama lamppu, mutta toimii ok kylppärissäni.

      Koeta vaihtaa sen paikkaa missä ei voi olla häiriötekijöitä, niin todnäk löytyy syy itsesyttymiseen.
      En pidä mahdottomana etteikö perhonen voisi sytyttää.
      Onko se sinulla jossain kuistilla?

      • 8bt55

        ...ja Helsingissä kerrostalossa.


      • syttyy

        Se on ulkovalona autotallin seinässä hiippailijoiden varalta.


      • 8bt55
        syttyy kirjoitti:

        Se on ulkovalona autotallin seinässä hiippailijoiden varalta.

        Tuulessa pensas tai puun lehdet heiluu ja laukasee liikekytkimen?

        Et ottanut häntä sisään testiin? Onko sinulla jokin kiinteäasennusmalli? Minulla on pistorasiaan työnnettävä.


      • syttyy
        8bt55 kirjoitti:

        Tuulessa pensas tai puun lehdet heiluu ja laukasee liikekytkimen?

        Et ottanut häntä sisään testiin? Onko sinulla jokin kiinteäasennusmalli? Minulla on pistorasiaan työnnettävä.

        E27 kantainen lamppu.


    • Huomattu_on

      Kerrostaloissa hissi usein aiheuttaa mukavia ilmiöitä elektroniikalle ja mm. näille erikoislampuille ym.

    • koit5akaa

      Lidlin e27 toimii hyvin ulkovalaisimessa, ei säätöjä, mutta kaikki toimii sopivasti. Kerran näin kun jänis loikki nurmella ja lamppu sytty kun oli aika hämärää.

    • huomaa_kaiken

      Ihan oma lukunsa ovat nämä mikroaalto-tunnistimet. Niiden kanssa sitä ihmettelyä piisaa enemmänkin.
      Minulla on pesuhuoneen kattovalossa tälläinen mikroaalotutka. Se mm. sytyttää valot jo oven läpi valmiiksi kun on menossa kylppäriin. Toinen erikoisuus on että se pitää valoja päällä toiminnassa olevalle pesukoneelle niin kauan kunnes pesuohjelma päättynyt. Näkeekö tunnistin pesukoneen luukun lasin läpi pyörivät pyykit :)

    • Hökkeli

      Ties mikä tunnistin on e-villestä ostetulla äänitunnistin lampulla. Minkä tahansa samassa tilassa olevan töpselin ottaa pois tai laittaa paikalleen niin valo sammuu ehkä syttyykin. Eikä tarvi mitään suuri kulutteista laitetta.

      • syttyy

        Vaikka ei tee mitään, niin syttyy. Mulla on puita pihassa. Tulisiko niistä häly, vaikka ovat yli 5 m etäisyydellä.


    • 8bt55

      Lampusta päätellen sinulla on kiinteästi seinään kiinnitetty valaisin. Minulla on irtovalaisin, joka työnnetään pistorasiaan, mutta luulisin, että molemmissa on samat tunnistimet.

      Oli aluksi eteisessä ja silloin olkkarissa liikkuessa sen näköyhteydessä se syttyi silloinkin ja matkaa siinä kohtaa oli 5 metriä. Tunnistamismatka saattaa olla paljon pidempikin, joten sinulla oksat pensaat heiluessaan sytyttelevät sitä.

      Valaisimeen tai tunnistimeen voisi virittää jonkinlaisen katoksen/läpän jottei se "näe" niin kauas tai ehkä siinä voi kallistuskulmaa säätämällä samalla säätää tunnistusetäisyyttä.

    • EpätietoinenKysyjä

      Mistä saa ulkokäyttöön tarkoitettuja liiketunnistimella ja hämäräkytkimellä varustettuja lamppuja? Onko ne niitä "perinteisiä" hämäräkytkinvalaisimia, joissa on anturi ja erillinen valaisin?

      Voiko sen asentaa suoraan ulkovaloksi vanhan kuvun alle?

      • näion

        Liiketunnistinlamppu ei toimi kuvullisessa valaisimessa.


      • syttyy
        näion kirjoitti:

        Liiketunnistinlamppu ei toimi kuvullisessa valaisimessa.

        Siellä se on.


      • syttyy

        Airamin liiketunnistinlamppuja saa esim Tokmannilta, Motonetistä jne. Ja pakkauksessa olevan kuvan mukaan sen voi asentaa ulos. Itse lampussa on sekä hämäräkytkin ja liiketunnistin sisään rakennettuna.


      • näion
        syttyy kirjoitti:

        Airamin liiketunnistinlamppuja saa esim Tokmannilta, Motonetistä jne. Ja pakkauksessa olevan kuvan mukaan sen voi asentaa ulos. Itse lampussa on sekä hämäräkytkin ja liiketunnistin sisään rakennettuna.

        No ota pois se sieltä kuvun sisältä, niin alkaa toimia.


      • syttyy
        näion kirjoitti:

        No ota pois se sieltä kuvun sisältä, niin alkaa toimia.

        Tätyy kokeilla.


    • 8bt55

      En ole koskaan nähnyt liiketunnistinlamppua. Joku voisi linkittää sellaiseen.

      Aina ne ovat olleet valaisimia, joissa on samassa rungossa lamppu ja liiketunnistin ( ja hämäräkytkin ) tai liiketunnistin ( ja hämäräkytkin ) on erillisenä laitteena ohjaamassa lampun toimintaa, esim. ohjain on autotallin oven päällä ja varsinainen valaisin on korkealla katonrajassa.

      Tuntuu sekottuvan lamppu ja valaisin.

    • sepitästoimia
      • Kaikissa_on

        Kyllä siinä on hämäkytkin, 10 lx on toiminta raja.


      • näin.on

        Ei niissä lampuissa mitään hämäräkytkintä ole. Valaisimessa saattaa olla.


      • Jonne_ihmemaassa
        näin.on kirjoitti:

        Ei niissä lampuissa mitään hämäräkytkintä ole. Valaisimessa saattaa olla.

        Jonnekin saattaa yllättyä mitä kaikkea on...


    • neonälylamppuja

      """Ei niissä lampuissa mitään hämäräkytkintä ole. Valaisimessa saattaa olla. """

      Kyllä niissä vaan on molemmat, ja pian tulee lamppuja jotka menee nettiin ja ilmoittaa jos liikettä havaittu toimintasektorilla.

    • Anonyymi

      Tuo Airam Sensor Radar lamppu on kyllä turhan herkkä. Itse hommasin sen tuulikaappin, mutta syttyy siellä nyt itsekseen, vaikka on lasikuvun takana ja puuovi vielä välissä. Oven ali näkee kun valot syttyy, jos menee 5 metriä lähemmäs suljettua tuulikaapin ovea.
      Joten valojen sytyttely toimii kyllä ensiluokkaisesti, mutta sytyttämättä jättäminen ei.
      Kotikäyttöön tarvittaisiin vähemmän herkkä versio, joka sytyttäisi valot vain 1-2 metrin etäisyydeltä. Säätönappula tms. olisi tietysti paras vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Kakkaa tekniikka kun pätkivät miten sattuu nuo LED lumput pihavaloissa.

    • Anonyymi

      Hommasin jokunen vuosi sitten halvan tokmannin paiskarin jossa liiketunnistin ja aurinkopaneeli niin aivan holtiton hämärällä ei niitä perhosiakaan niin paljon voi olla. Kylmä värisävy, enkä siitäkään tykännyt niin piti laittaa paneeli ja kytkimestä pihavalot. Vielä pitää keksiä miten saisin matkan varrelle valot saunasta poistuessa kun kytkimestä tietty saunan valot pois ennen poistumista mökkiin. Offgrid järjestelmä ei verkkovirtaa. Onhan tietty fikkarit keksitty

    • Anonyymi

      Airamin laatu nykyään paskaa. Ostin muutaman pienen lampun niin yksi oli rikki jo uutena, enkä älynnyt säilyttää takuukuittia kun ei ole ennen muissa ollut viallisia, vähän aikaa kestävät ehjätkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe