Peliriippuvuuden vuoksi ulosottoon

Joutuminen_

Ei ole mikään vähäteltävä asia, eikä se todellakaan ole mikään pikkujuttu. En olisi koskaan uskonut, että itse olisin jonain päivänä tässä tilanteessa, missä nyt olen.
Kukaan ei varottanut minua. Mikään pelifirma ei suomalainen, eikä ulkomainen, kukaan ei kysynyt minulta, tiedätkö mitä teet? Kukaan ei kehoittanut minua lopettamaan, vaikka pelasin tuhansilla euroilla per kerta. Jos joku olisi pysäyttänyt minut ajoissa, en olisi tässä, missä olen nyt. Täysin moraalitonta ja vastuutonta touhua pelifirmoilta, veikkaus mukaanlukien. Milloin tähän tulee loppu? Kukaan ei estä sinua pelaamasta ja häviämästä, paitsi muutto maaseudulle pois palvelujen parista tai itsensä tappaminen. Tämä helvetti on katkeroittanut minut. En viitsi kertoa mitä olen saanut kokea ulosoton vuoksi. En tiedä, kauanko enää jaksan tätä tuskaa, ennenkuin tapan itseni.

15

1835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiolemuidensyy

      Sulla ei siis ainakaan järki ole päätä pakottanut.Joo kyllä se on omasta itsestä kiinni mitä tekee.

      • PellePuhuu

        Teinikö tuon kirjoitti?


    • Tahdonvoimaratkaisee

      On totta ettei mitkään pelifirmat pyrikkään vähentämään pelaamisen riskejä. Veikkaus kin haluaa vain voittoa.

      Mutta kaikki lähtee itsestä. Ei se raha kaikkea määritä. Tahdonvoimaa on jokaisella ja henkisesti ja fyysisesti vahvaksi voi ruveta.

      Pitää laittaa elämänarvot uusiksi ja luoda muuta toimintaa kuin pelaaminen.

    • ylipelihullu

      Itse olen ihan samassa tilanteessa, mutta ulosotto on pikku juttu. En ymmärrä miten ihmiset pitävät sitä ulosottoa jonakin pahana mörkönä. Parhaimmillaan oli noin 35000 ulosotossa nyt hieman alle 20000 kun ovat palkasta koko ajan pidättäneet.

      Mitä ylimääräistä kärsimystä en ole ulosoton takia joutunut kokemaan ja pelaamistakin olen jatkanut. Ulosotto on siitäkin syystä hyvä, että ei saa lisää pelivelkaa ja kun lyhennys menee suoraan palkasta niin ei ole huolta, että pelaisi nekin kuten tein vielä ennen ulostottoa kun laina ja perintäfirmat velkoivat.

      Eri asia tietty jos pelivelkaa on 200000 ja sinulla on omaisuutta, silloin toki on riski että vievät asunnon ja auton yms.

    • Kannattiko

      Sama tilanne!! Pelannut kaiken mitä on ja ulosottohon menossa noin 35000e.. pelasin lisäksi avioliiton,talon,läheiset,itsetunnon, Sain masennuksen,yksinäisyyden,pelivelat,häpen
      kaiken menetän siis kaiken mitä on.. tämä tunne ku valvot öitä mietit et kannattiko ja miten tästä selviää. Ei ole ku lapset joitten takia yrittää jaksaa. Tiedä miten jaksais niin ja vielä työtki loppu,,, ettet sä yksin ole tän pelihelvetin kanssa...

      • AA.auttaa

        Ihan itse olet ahdinkosi aiheuttanut. Ihan itse siitä sun on selvittäväkin.


      • Tsemppiä_sinulle

        Voimia ja jaksamista kaikesta huolimatta sinulle. Ainoa hyvä puoli tässä kaikessa omalla kohdallani on se, että on oppinut arvostamaan rahaa ja käyttämään sitä viisammin. Ennen, kun sitä rahaa oli pelasin 2000€ päivässä. Silloin 50€ ei ollut mikään raha. Nykyään yksin asuvana tuo raha riittää hyvin yhden viikon ruokaan. Kyllä olisi ollut parempi, kun ei olisi koskaan alkanutkaan pelaamaan, ei vain ollut ketään pysäyttämässä. Yksin elävänä on kaikesta yksin vastuussa, kukaan ei ole auttamassa, eikä tukemassa. Meinasin tappaa itseni, mutta ajattelin, ettei rahojen takia kannata itseään tappaa. Parempi on kun ajattelee muita asioita, kuin ulosottoa ja hävittyjä rahoja. En kyllä ymmärrä, miten veikkauksen tj pystyy nukkumaan yönsä rauhassa, eikö omatunto yhtään soimaa? Kuinka moni on menettänyt omaisuutensa pelaamisen vuoksi? Kyllä veikkaukselle raha kelpaa, niinkuin muillekin pelifirmoille. Toista se on kun häviää kaikki rahansa, eipä ole kukaan lohduttamassa. Kyllä tämä on uskomatonta, ettei tuollaista pelifirmojen huijausta laiteta mitenkään kuriin. Kuinka moni muu saa kärsiä ja tuhota elämänsä, ennekuin asialle tehdään yhtään mitään. Koita jaksaa, niin itsekin teen, päivä kerrallaan.


    • TuplaPotti

      Lailla pitäisi kieltää ja blokata kaikki ulkomaiset pelisivut suomessa. Veikkauksen pitäisi puolestaan huomioida ongelma-pelaajat ja ESTÄÄ tämä että ihmiset ajautuu tähän helvettiin. Sinne ei ole vaikea laittaa sääntöä ja järjestelmää, että yksittäinen ihminen saa pelata korkeitaan 100€ kuukaudessa. Vaikka ymmärtäähän sen, ettei ne huomioi tai tee tällästä, koska 32,5 % veikkauksen tuotoista tulee ongelma pelaajilta. Ja se on väärin !! Joka kioskin kulmassa on pelikone !! Ja tiskillä arpoja !! Tätä ongelmaa ei vaan yksinkertaisesti pääse pakoon. Pelisaliin saat kävellä ja hakata tuhansia pokeriin ja bläkäriin, kukaan ei kysy mitään eikä puutu mitenkään. Yritäppä mennä kännissä ostamaan viinaa, vaikka peliriippuvuus johtaa ehkä useammin itsemurhaan kuin alkoholismi. Miksei tähän ongelmaan puututa? Kuten esim. Tupakointiin jota ei saa enään harrastaa missään. Tupakat on piilossa toisin kun peli koneet ! Hirvittää katsoa pikku pojista koostuvaa porukkaa tuplapotin ympärillä ja ajatella että siitä se pojat lähtee. Okein tyrkytetään sitä riivausta että saadaan uusia addikteja maksamaan musiikkitaloja.

      • 123d12321d3

        ei tarvita enempää holhousta. suomi onjo täysinäinen holhousvaltio. aikuisella on jo tietty vastuu olemassa. kanna vastuusi


    • 123d123123d

      Tuskin se pelivastuu täysin on peliyhtiöillä. Mainontaa tosin voisi hieman vähentää. On ärsyttävää jos koittaa välttää pelaamista ja näkee jatkuvasta sivuilla mainoksia pelaamisesta. Sitä saattaa automaattisesti ruveta taas ajattelemaan vaikka koittaisi vältellä. Mutta vastuu on silti pelaajalla itsellään, ellei sitten ole aivan holhouksen-alainen.

      Minäkin olen ollut peli riippuvainen mutta en tahdo että valtio ottaa kaiken holhoukseen, minusta on parempi itse oppia pois riippuuksista kuin se että joku väkisin holhoaa.. Ei se ole sitäpaitsi aitoa välittämistä.

      Luultavasti ja hyvin todennäköisesti ongelma pelaajien ongelmat elämässä on jossain muualla kuin pelaamisessa. Pelaaminen on vain aivoille hetkellinen ulospääsy oikeista ongelmista, pelaamisessa esim kuvittelee että peli ratkaisee kaikki ongelmat jos/kun voittaa..

      Vaikka pelaaminen estettäisiin niin samat ongelmat elämässä jotka aiheutti pelaamisen niin pysyy.. Minusta epäreilua syyttää täysin peliyhtiöitä ja estää muiltakin pelaaminen.

    • AinaTyrkyllä

      Pelaajalla on vastuunsa mutta myös pelintarjoajalla. Onhan se outoa, kun Suomessa pitää etsimällä etsiä ruokakauppaa, jossa ei olisi pelikoneita.

      • itsestäkiinni

        Heikko on itsehillintä, jos pelkkä pelikoneen näkeminenkin jo ahdistaa ja pakotta pelaamaan.


      • sano_ei_rosvolle
        itsestäkiinni kirjoitti:

        Heikko on itsehillintä, jos pelkkä pelikoneen näkeminenkin jo ahdistaa ja pakotta pelaamaan.

        vinkki: älä kuljeta käteistä mukana, vaan maksa aina kortilla. Hiljakseen huomaat että ohitus onnistuu. Miellä nämä pelikoneet rosvoiksi niin sekin auttaa. Rosvoja ovat joten miksi syöttäisit rosvoa?


      • itsestäkiinni kirjoitti:

        Heikko on itsehillintä, jos pelkkä pelikoneen näkeminenkin jo ahdistaa ja pakotta pelaamaan.

        Sinä et ehkä tiedä mikä on peliriippuvuus.


    • AinaTyrkyllä

      Juu, huono on itsellä itsehillintä mutta valitettavasti olen vuosien varrella nähnyt myös liian paljon muita, jotka yrittävät vähäisten ropostensa lisäksi saada vähän lisää ennen kuin menee kauppaan, jotta saisi ostettua edes vähän enemmän kuin millä pysyy hengissä, mutta menee sitten ne vähätkin rahat sinne pelikoneeseen. Joukossa monia eläkeläisiä. Ei yli kasikymppiset niitä koneita kovinkaan usein lähtisi muualta etsimään mutta näinpä kauppareissulla se eläke hupenee ja kaikessa hiljaisuudessa sinnitellään nälkäisenä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe