Vanhojen (88-93) Transitien tekniikan (moottori, voimansiirto, jne.) hyvät ja heikot kohdat?
Transit
10
4632
Vastaukset
- Emppu
Mikään muu pakettiauto ei oo niin huono lumessa/ jäällä kuin takaveto Transit, tasaisellakaan ei pääse mihinkään...
- NJP
..vikoja nääs:
kaikki missä lukee lucas: laturi, startti, ruiskupumppu
kaikki lamput ja sähköt (kannat ja liitokset heikkoja/huonosti suunniteltuja)
laatikko ei kestä jos se on sitä vanhempaa mallia, ei MT75 (88->
perävälitys (laakerit, sitten kun aikansa ulvoo niin hampaat)
takajarrut/käsijarru (huonosti suunniteltu)
kytkin (ravistaa)
kytkinvaijerin automaatti säätö (hajoaa vuorenvarmasti)
takaluukku ja etuluukku lahoaa
naftaputket vuotaa jos ne on niitä muovisia, ei kestä naftaa vaan kovettuu.
talviominaisuudet: kiinni jäät tasaisellekin, punaisiin valoihin ei kannata talvella pysähtyä. muuten ajo-ominaisuudet on kuin ostoskärryssä, yhtään ei liukkaalla tiedä puskeeko vai yliohjaako seuraavassa mutkassa.
sisämelu on ihan hirvee, kone on tosi karkea käyntinen ja äänekäs.
hyvää: ainakaan mulla ei pohja ollu pehmeä, lyhytkin tiloiltaan parempi kuin hiace, yksinkertainen rakenteeltaan eli helppo korjata, osat edullisia (ei kaikki tietenkään), kone (lucasin pumppu poislukien) kestävän maineessa, eikä tarvii kesällä hehkutella.- NJP
..hyvää sarakkeeseen vielä:
hankintahinta edullinen, samalla hinnalla saat 5 vuotta vanhemman, lahon ja loppunajetun hiacen.
autossa tarkenee talvella, (esim. uudessa TDI vw:ssa ei tarkene jos ei ole tajunnut ostaa webastoa), lämpiääkin suht nopeasti..
pitkänokkaisena ehkä hieman kolariturvallisempi kuin pystynokkaiset.
huonoa sarakkeeseen: jos autossa ei ole ikkunoita, ei sieltä näe taakse/takaviistoon ollenkaan: peilit on nimittäin ihan perseestä
tuulilasin pesuri on mahdoton säätää siten että se osuisi lasiin kunnolla.
kaikissa autoissa on omat hyvät ja huonot puolensa, pitää vaan punnita onko merkitseekö ne hyvät enemmän kuin ne huonot. ja käytetty auto on aina yksilö, automerkkiä enemmän sen historia vaikuttaa sen tulevaisuuteen, itse ostin halvan pommin jossa oli sitten näköjään paljon laittoa..
- ford
juu...ainakin perästä meni poskilaakerit kun autolla oli ajettu 195 tkm. kyllähän tuon ikäisissä laittamista on mut jos osaa itse laittaa ja korjailla, niin ihan edulliset osat ja perustekniikaltaan yksinkertainen peli.
onko muilla ollut ongelmia perän suhteen?- NJP
tiedän itseni lisäksi 3 transitin omistajaa henk. koht. joista kahdella ollut useita transiteja:
perä on tyyppivika, kaikilta on menny laakereita, jos ei korjaa ajoissa, niin välityskin murenee.. - 1,8 CLX
NJP kirjoitti:
tiedän itseni lisäksi 3 transitin omistajaa henk. koht. joista kahdella ollut useita transiteja:
perä on tyyppivika, kaikilta on menny laakereita, jos ei korjaa ajoissa, niin välityskin murenee..tuo perän laitto? paljonko työtä?
- NJP
1,8 CLX kirjoitti:
tuo perän laitto? paljonko työtä?
..jotain 170-250e, jos sen teettää siinä vaiheessa kun välitys on vielä ehjä, eli ilmeisesti heti kun perä alkaa vähänkin ääntää. mutta jos väljät laakerit on päässy syömään välityksen sököksi, hinta pompsahtaa johonkin yli 500e luokkaan, en tiedä ihan tarkkaan, mutta välitys joka tapauksessa maksaa......
ja laakeri rempan hinta on semmoinen jossa irroitat perän itse ja viet pajalle. itse laakeriremppaa ei ilmeisesti pysty itse tekemään, vaatii ilmeisesti jotain erikoistyökaluja ja muutenkin taitoa...
tämmöistä olen kuullut, kertokaa toki muutkin kokemuksia ja hinta tietoja..
en ole vielä itse teettänyt perä remonttia, mutta se on kyllä edessä.. - ford
NJP kirjoitti:
..jotain 170-250e, jos sen teettää siinä vaiheessa kun välitys on vielä ehjä, eli ilmeisesti heti kun perä alkaa vähänkin ääntää. mutta jos väljät laakerit on päässy syömään välityksen sököksi, hinta pompsahtaa johonkin yli 500e luokkaan, en tiedä ihan tarkkaan, mutta välitys joka tapauksessa maksaa......
ja laakeri rempan hinta on semmoinen jossa irroitat perän itse ja viet pajalle. itse laakeriremppaa ei ilmeisesti pysty itse tekemään, vaatii ilmeisesti jotain erikoistyökaluja ja muutenkin taitoa...
tämmöistä olen kuullut, kertokaa toki muutkin kokemuksia ja hinta tietoja..
en ole vielä itse teettänyt perä remonttia, mutta se on kyllä edessä..perän poskilaakerit liikkuu siinä 40€ kahtapuolta kappale.
melko yksinkertainen on transetin taka-akseli irroittaa, mutta poskilaakereiden, perän purkaminen yms. vaihto kannattaa jättää ammattimiehille jos ei ole aikasemmin purkanut.vaihtavat laakerit ihan kohtuuhintaan ja kiristävät laakerit oikeaan kireyteen, ettei perä ala "vonkumaan" tai jää laakerit liian löysälle....
öljyä perään menee reilu 2,5 litraa.perästä kannattaa huomioida,onko siinä kitkalukko. jos on niin pitää laittaa eri öljy.
onneksi tämä remontti ei maksanut sen enempää kun omalle työlle ei laske hintaa.korjaamolla vanhojen/ruosteisten autojen korjaaminen tulee kalliiksi. meinaa olla jokainen pultti/mutteri ruosteessa. - Kuljetusyrittäjä
Yksinkertaisesti transit ei kestä ammattiajoa vuosikulut kuin isossa kuorma-autossa korkeapaine pumppu hajoaa 150tuhannen jälkeen suuttimet laturit starttimoottori jne....en edes jaksa luotella vikoja mitä on ollut tällä tällä hetkellä 3transiittia kaikissa samat sähkö viat mitkä vain jatkuu autot ei parane korjaamalla vaan hajoilee aina uudestaan painajainen koko transit seuraavat autot tulee oleen mitsuja
- Voortimiehen poika
taitaa olla kulutustavaraa. Pumppu pitää herkästi ääntä kuluneena.
Hyvää on kolariturvallisuus. Faija latasi kaivurin perään ja nokattomassa autossa ei olisi selvitty pelkkillä mustelmilla ja lunastuksella!
Ajo-ominaisuudet ovat hyvät kesäkelillä.
Huomioitavaa on raidetankojen muistaakseni jotenkin prässätyt päät, jotka löystyvät ja saattavat jopa tipahtaa (?!) paikoiltaan, jolloin tapahtuu hirveitä. Vian tunnista ohjauksen löysyytenä ja hakemisena ajossa.
Osta vaan, mutta se tuoreemmalla laatikolla varustettu. Uudemmat myös huomattavasti hiljaisempia (esim. 95-malli)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2666640Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2176192Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai385640Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1514968Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi293774Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1913709Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1313445HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok333133Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan43113Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3302775