Olen valtettavasti joutunut olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, koska tilausvahvistus ja lasku ei kohtaa. Suuremmaksi ongelmaksi on kuitenkin koitunut asiakapalvelijan kielellinen ulosanti.
Omalta osaltani olen alkanut vaatimaan asiakaspalvelijalta sujuvaa suomen kieltä.
Olen myöskin kun suomenkieli ei toteutunut riittävällä tarkkuudella pyytänyt käyttämään toista virallista kieltämme
väärin ymmärryksen välttämiseksi. Pääsääntöisesti sekään ei onnistu.
Olen kylläsaanut asiani hoidettua, MUTTA tulevaisuudedssa jos ja kun olen pakotettu uudelleen tilanteeseen, että asiakas palvelu on hoidettu kuvaillun kaltaisesti otan yhteyttä kuluttaja asiamieheen. Selvittän, onko asiakkaan osattava jotakin muuta kieltä suomessa kuin suomi tai ruotsi?
P.s on kulla tarjotu muos enklanti mutta ei kelpaa!
Asiakaspalvelulta saatava palvelua ymmärettävästi!
3
137
Vastaukset
- siskolikka
Olen aivan samaa mieltä! Suomessa on saatava palvelua suomen tai ruotsin kielellä, miten vain asiakas haluaa. Kielen on oltava hyvää asiakieltä, täsmällistä ja helposti ymmärrettävää. Englanti ei ole hyväksyttävää, ellei siitä erikseen sovita.
Toinen puoli on sitten vielä se, saako asiakas mitään palvelua ylipäätään. Tietyt palvelut olisi säilytettävä ihan kasvokkain tai vähintään puhelimitse hoidettuna. Ei pidä suostua koneisiin, älkää esimerkiksi ikinä maksako ostoksianne automaateilla! Tämä on tärkeää työllisyydenkin kannalta. - goooods
Maksan aina ostokseni automaateilla, turha pyristää vastaan muutoksia kun ne kuitenkin tulevat.
Nykyisin huomaan että hieman vanhemmat kuluttajat käyttävät perinteisä kassoja, ja hidasta on eteneminen.
itsepalvelu esim. hevi puunitus, ennen punnitsi myyjä omenaiset.
Kärryt, ennen ne jätettiin sikinsokin kassojen taakse, no niin, nyt sitten ne on poletilla kulkevia.
Kassojen pitäisi huomioida myös oma työskentelyn edistyminen, ennen paineltiin kassojen näppäimiä, eivätkä ne olleet mitenkään kevyitä.
Nyt vedätte tuotteet hihnalla. - Anonyymi
Kuopion K market inkiväärissä loukataan rehellisiä maksavia asiakkaita leimaamalla heidät mahdollisiksi varkaiksi.
Myyjän käytös on epämiellyttävän kyttäävää ja epäluuloista. Isot ostokset maksava asiakas ei koe olevansa tervetullut.
Kyseessä on vain kettuilemisen ja nöyryyttämisen halu kerta toisensa jälkeen.
Onneksi keskustasta ja kotiinkuljetuspalvelusta saa ystävällistä, arvostavaa asiakaspalvelua.
Rajansa kaikella. Kovin älykästä tuollainen asiakkaiden karkoittaminen ei pitemmän päälle ole. Ei kauppa pelkillä kavereiden centeillä pyöri.
Tässä tapauksessa asiakas ei ole tehnyt mitään väärää ja on käyttäytynyt asiallisesti. Palautetta on oikeus antaa huonon kohtelun jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391