Olen valtettavasti joutunut olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, koska tilausvahvistus ja lasku ei kohtaa. Suuremmaksi ongelmaksi on kuitenkin koitunut asiakapalvelijan kielellinen ulosanti.
Omalta osaltani olen alkanut vaatimaan asiakaspalvelijalta sujuvaa suomen kieltä.
Olen myöskin kun suomenkieli ei toteutunut riittävällä tarkkuudella pyytänyt käyttämään toista virallista kieltämme
väärin ymmärryksen välttämiseksi. Pääsääntöisesti sekään ei onnistu.
Olen kylläsaanut asiani hoidettua, MUTTA tulevaisuudedssa jos ja kun olen pakotettu uudelleen tilanteeseen, että asiakas palvelu on hoidettu kuvaillun kaltaisesti otan yhteyttä kuluttaja asiamieheen. Selvittän, onko asiakkaan osattava jotakin muuta kieltä suomessa kuin suomi tai ruotsi?
P.s on kulla tarjotu muos enklanti mutta ei kelpaa!
Asiakaspalvelulta saatava palvelua ymmärettävästi!
3
191
Vastaukset
- siskolikka
Olen aivan samaa mieltä! Suomessa on saatava palvelua suomen tai ruotsin kielellä, miten vain asiakas haluaa. Kielen on oltava hyvää asiakieltä, täsmällistä ja helposti ymmärrettävää. Englanti ei ole hyväksyttävää, ellei siitä erikseen sovita.
Toinen puoli on sitten vielä se, saako asiakas mitään palvelua ylipäätään. Tietyt palvelut olisi säilytettävä ihan kasvokkain tai vähintään puhelimitse hoidettuna. Ei pidä suostua koneisiin, älkää esimerkiksi ikinä maksako ostoksianne automaateilla! Tämä on tärkeää työllisyydenkin kannalta. - goooods
Maksan aina ostokseni automaateilla, turha pyristää vastaan muutoksia kun ne kuitenkin tulevat.
Nykyisin huomaan että hieman vanhemmat kuluttajat käyttävät perinteisä kassoja, ja hidasta on eteneminen.
itsepalvelu esim. hevi puunitus, ennen punnitsi myyjä omenaiset.
Kärryt, ennen ne jätettiin sikinsokin kassojen taakse, no niin, nyt sitten ne on poletilla kulkevia.
Kassojen pitäisi huomioida myös oma työskentelyn edistyminen, ennen paineltiin kassojen näppäimiä, eivätkä ne olleet mitenkään kevyitä.
Nyt vedätte tuotteet hihnalla. - Anonyymi
Kuopion K market inkiväärissä loukataan rehellisiä maksavia asiakkaita leimaamalla heidät mahdollisiksi varkaiksi.
Myyjän käytös on epämiellyttävän kyttäävää ja epäluuloista. Isot ostokset maksava asiakas ei koe olevansa tervetullut.
Kyseessä on vain kettuilemisen ja nöyryyttämisen halu kerta toisensa jälkeen.
Onneksi keskustasta ja kotiinkuljetuspalvelusta saa ystävällistä, arvostavaa asiakaspalvelua.
Rajansa kaikella. Kovin älykästä tuollainen asiakkaiden karkoittaminen ei pitemmän päälle ole. Ei kauppa pelkillä kavereiden centeillä pyöri.
Tässä tapauksessa asiakas ei ole tehnyt mitään väärää ja on käyttäytynyt asiallisesti. Palautetta on oikeus antaa huonon kohtelun jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999