Olen valtettavasti joutunut olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, koska tilausvahvistus ja lasku ei kohtaa. Suuremmaksi ongelmaksi on kuitenkin koitunut asiakapalvelijan kielellinen ulosanti.
Omalta osaltani olen alkanut vaatimaan asiakaspalvelijalta sujuvaa suomen kieltä.
Olen myöskin kun suomenkieli ei toteutunut riittävällä tarkkuudella pyytänyt käyttämään toista virallista kieltämme
väärin ymmärryksen välttämiseksi. Pääsääntöisesti sekään ei onnistu.
Olen kylläsaanut asiani hoidettua, MUTTA tulevaisuudedssa jos ja kun olen pakotettu uudelleen tilanteeseen, että asiakas palvelu on hoidettu kuvaillun kaltaisesti otan yhteyttä kuluttaja asiamieheen. Selvittän, onko asiakkaan osattava jotakin muuta kieltä suomessa kuin suomi tai ruotsi?
P.s on kulla tarjotu muos enklanti mutta ei kelpaa!
Asiakaspalvelulta saatava palvelua ymmärettävästi!
3
183
Vastaukset
- siskolikka
Olen aivan samaa mieltä! Suomessa on saatava palvelua suomen tai ruotsin kielellä, miten vain asiakas haluaa. Kielen on oltava hyvää asiakieltä, täsmällistä ja helposti ymmärrettävää. Englanti ei ole hyväksyttävää, ellei siitä erikseen sovita.
Toinen puoli on sitten vielä se, saako asiakas mitään palvelua ylipäätään. Tietyt palvelut olisi säilytettävä ihan kasvokkain tai vähintään puhelimitse hoidettuna. Ei pidä suostua koneisiin, älkää esimerkiksi ikinä maksako ostoksianne automaateilla! Tämä on tärkeää työllisyydenkin kannalta. - goooods
Maksan aina ostokseni automaateilla, turha pyristää vastaan muutoksia kun ne kuitenkin tulevat.
Nykyisin huomaan että hieman vanhemmat kuluttajat käyttävät perinteisä kassoja, ja hidasta on eteneminen.
itsepalvelu esim. hevi puunitus, ennen punnitsi myyjä omenaiset.
Kärryt, ennen ne jätettiin sikinsokin kassojen taakse, no niin, nyt sitten ne on poletilla kulkevia.
Kassojen pitäisi huomioida myös oma työskentelyn edistyminen, ennen paineltiin kassojen näppäimiä, eivätkä ne olleet mitenkään kevyitä.
Nyt vedätte tuotteet hihnalla. - Anonyymi
Kuopion K market inkiväärissä loukataan rehellisiä maksavia asiakkaita leimaamalla heidät mahdollisiksi varkaiksi.
Myyjän käytös on epämiellyttävän kyttäävää ja epäluuloista. Isot ostokset maksava asiakas ei koe olevansa tervetullut.
Kyseessä on vain kettuilemisen ja nöyryyttämisen halu kerta toisensa jälkeen.
Onneksi keskustasta ja kotiinkuljetuspalvelusta saa ystävällistä, arvostavaa asiakaspalvelua.
Rajansa kaikella. Kovin älykästä tuollainen asiakkaiden karkoittaminen ei pitemmän päälle ole. Ei kauppa pelkillä kavereiden centeillä pyöri.
Tässä tapauksessa asiakas ei ole tehnyt mitään väärää ja on käyttäytynyt asiallisesti. Palautetta on oikeus antaa huonon kohtelun jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli285365Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm133964Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403207IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512820Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851332Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601203
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961122Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2151101