Olen valtettavasti joutunut olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, koska tilausvahvistus ja lasku ei kohtaa. Suuremmaksi ongelmaksi on kuitenkin koitunut asiakapalvelijan kielellinen ulosanti.
Omalta osaltani olen alkanut vaatimaan asiakaspalvelijalta sujuvaa suomen kieltä.
Olen myöskin kun suomenkieli ei toteutunut riittävällä tarkkuudella pyytänyt käyttämään toista virallista kieltämme
väärin ymmärryksen välttämiseksi. Pääsääntöisesti sekään ei onnistu.
Olen kylläsaanut asiani hoidettua, MUTTA tulevaisuudedssa jos ja kun olen pakotettu uudelleen tilanteeseen, että asiakas palvelu on hoidettu kuvaillun kaltaisesti otan yhteyttä kuluttaja asiamieheen. Selvittän, onko asiakkaan osattava jotakin muuta kieltä suomessa kuin suomi tai ruotsi?
P.s on kulla tarjotu muos enklanti mutta ei kelpaa!
Asiakaspalvelulta saatava palvelua ymmärettävästi!
3
200
Vastaukset
- siskolikka
Olen aivan samaa mieltä! Suomessa on saatava palvelua suomen tai ruotsin kielellä, miten vain asiakas haluaa. Kielen on oltava hyvää asiakieltä, täsmällistä ja helposti ymmärrettävää. Englanti ei ole hyväksyttävää, ellei siitä erikseen sovita.
Toinen puoli on sitten vielä se, saako asiakas mitään palvelua ylipäätään. Tietyt palvelut olisi säilytettävä ihan kasvokkain tai vähintään puhelimitse hoidettuna. Ei pidä suostua koneisiin, älkää esimerkiksi ikinä maksako ostoksianne automaateilla! Tämä on tärkeää työllisyydenkin kannalta. - goooods
Maksan aina ostokseni automaateilla, turha pyristää vastaan muutoksia kun ne kuitenkin tulevat.
Nykyisin huomaan että hieman vanhemmat kuluttajat käyttävät perinteisä kassoja, ja hidasta on eteneminen.
itsepalvelu esim. hevi puunitus, ennen punnitsi myyjä omenaiset.
Kärryt, ennen ne jätettiin sikinsokin kassojen taakse, no niin, nyt sitten ne on poletilla kulkevia.
Kassojen pitäisi huomioida myös oma työskentelyn edistyminen, ennen paineltiin kassojen näppäimiä, eivätkä ne olleet mitenkään kevyitä.
Nyt vedätte tuotteet hihnalla. - Anonyymi
Kuopion K market inkiväärissä loukataan rehellisiä maksavia asiakkaita leimaamalla heidät mahdollisiksi varkaiksi.
Myyjän käytös on epämiellyttävän kyttäävää ja epäluuloista. Isot ostokset maksava asiakas ei koe olevansa tervetullut.
Kyseessä on vain kettuilemisen ja nöyryyttämisen halu kerta toisensa jälkeen.
Onneksi keskustasta ja kotiinkuljetuspalvelusta saa ystävällistä, arvostavaa asiakaspalvelua.
Rajansa kaikella. Kovin älykästä tuollainen asiakkaiden karkoittaminen ei pitemmän päälle ole. Ei kauppa pelkillä kavereiden centeillä pyöri.
Tässä tapauksessa asiakas ei ole tehnyt mitään väärää ja on käyttäytynyt asiallisesti. Palautetta on oikeus antaa huonon kohtelun jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1532885Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2812566Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.421599Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?381510- 1211232
- 1081163
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee151095Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041053Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e371019Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La611003