Onko kellään kokemusta sertranil nimisestä lääkkeestä bulimian hoidossa?
Sertralin ja bulimia
1
359
Vastaukset
- entinenoksentaja
Mulla joskus vuosia sitten kokeiltiin sertraliinia, siis vuosia ennen kun edes osasin pohtia kaksisuuntaista. Mulla tuo ei ainakaan toiminut, mutta ilmeisesti osalla toimii hyvinkin. Mun bulimiasta parantumisessa oikeastaan vaan aika auttoi. Tietty vuodet sisälsi tosi paljon kärsimystä, monenlaisia eri hoitotahoja psykoterapiasta aina osastojaksoihin, mutta myös terveyden menettämisen osittain.... Yks hetki vaan tajusin, että olin sairastanut bulimiaa reilusti yli 10vuotta ja en enää jaksais, jos matka jatkuis niin. Lisäksi koska myös kaksisuuntainen diagnosoitiin, olin tehnyt myös tosi pahoja ja ikäviä juttuja, joilla satutin itseäni bulimisen käyttäytymisen lisäks. Tuli vain hetki, että siitä kaikesta oli päästettävä irti. Koska bulimia ruokki kaksisuuntaista ja toisin päin. Toisaalta bulimiasta eroon pääseminen toi "oikeat ongelmat" esiin...
Lääkkeet voi auttaa, mutta ennen kaikkea suosittelen säännöllistä ateriarytmiä, vaikka se olis kuinka kliseistä. Sitä vastaan kapinoin vuosia. Mulla on mennyt toipuessa 1,5 vuotta ja edelleen on ahmimisia ja oksentamisia, mutta ei enää läheskään päivittäin. Kroppa ei ole vieläkään siihen ns. normaalimpaan tottunut, pääkoppakaan ei tietenkään. Mutta päivä kerrallaan. Lääkkeitten kanssa kyllä kannattaa olla tarkkana, koska osa ei todellakaan sovi, jos on kaksisuuntaiseen ja bulimiaan taipumusta. Esim. mulla ketipinor oli myrkkyä. Vasta sen lopettaminen (olin syönyt sitä varmaan 6-7 vuotta) mahdollisti myös syömisoireilusta eroon pyrkimisen.
Sori meni vähän ohi aiheesta ! Mutta tsemppiä paljon tuohon kamppailuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain18811184Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-9210622Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2356070Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.1814880Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1313356- 1723355
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin402183Mitä voisit miehenä tehdä?
Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä2991743Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov61580Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi161504