Poiun narsismiketju

poiuytrdsdfg

Aloitan tähän omia kirjoituksiani narsismista

314

2182

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiytfdszxcvb

No wow...nyt tää onnistu tää oma ketju.

Oon miettiny semmosta että narsisteja vois ehkä rakastaa semmosta korkealuokkaisinta henkistä rakkautta mitä ihmisillä on olemassa. Se on semmosta hyvin korkealuokkaista harvinaista rakkautta mitä monikaan ei ikinä saakaan.
      Se on semmosta että henkisesti jalostunut henkilö rakastaa narsistia eikä odota narsistilta yhtään mitään. Ei siis kertaikkiaan yhtään mitään.
      Mitä mieltä ootte ?

• dfyoydfvg

En osaa sanoa. Jos ei ole lapsia, jotka tarvitsevat huomiota niin voihan sitä harrastaa sitten vaikka narsistin rakastamista? Tiedänpähän vaan ettei minua pahoinpidellyt ihminen olisi kyennyt lukihäiriöisenä ja ex-miestäänkin kohtaan osoittaneella väkivaltaisella luonteella yhtään mihinkään ilman vanhempiensa ja sittemmin isäni minut uhraavaa täydellisien antaumuksellista ja vakaata tukea.

• Todella_kyllästynyt

Mikäs tässä ketjussa on vikana, kun ei ole ottanut tulta alleen? Missä kaikki Poiun ymmärtäjät ja puolustelijat? Ei taida Poiu kestää yksinpuhelua, vaikka käyttääkin itselleen vastatessaan eri nimimerkkejä (huomaa selkeästi kirjoitustyylistä). Ego ei kestä, kun kukaan ei käy lukemassa ja reagoi.
      Oletko narsisti vai asperger vai psykoottinen? Vaiko kaikkea niitä? Alkeellisia sosiaalisia taitoja et ainakaan omaa. Tervettä sun toimintas ei todellakaan ole. Totuus sattuu? Ilmiantosi ylläpidolle todistaa sen. Joten klikkaa ihmeessä.
      Pilaat kaikki narsismiketjut itsekkäillä sepustuksillasi. Kuka tahansa täysissä järjissään oleva tajuaa sen. Pysähtyisitpä kerrankin ottamaan muut huomioon. Kiitos ja hyvästi.

• poiuytrdsdfg

Lopeta jo tuo hölötys en käytä mitään eri nimimerkkejä itselleni vastaamiseen. Yhden kerran olen saattanut käyttää siitä syystä että en päässyr millään noista palapeleistä läpi ja koitin vaikuttaako nimimerkki mutta en ole välttämättä sitä yhtäkään kertaa käyttänyt.

• "Pilaat kaikki narsismiketjut itsekkäillä sepustuksillasi. Kuka tahansa täysissä järjissään oleva tajuaa sen."

Niin noita täysjärkisiä ny täällä ei juuri nykyäään tuppaa enää olemaan, he ovat jo kaikki poistuneet tälä palstalta

Surullistahan se on kun ymmärryskyky menee, eikä kykene arviomaan omaa toimintaansa eikä ottamaan muita ihmisiä huomioon. Asiaan/ongelmaan tuskin löytyy ratkaisua ed. mainitusta syystä

• järjetön
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Pilaat kaikki narsismiketjut itsekkäillä sepustuksillasi. Kuka tahansa täysissä järjissään oleva tajuaa sen."

Niin noita täysjärkisiä ny täällä ei juuri nykyäään tuppaa enää olemaan, he ovat jo kaikki poistuneet tälä palstalta

Surullistahan se on kun ymmärryskyky menee, eikä kykene arviomaan omaa toimintaansa eikä ottamaan muita ihmisiä huomioon. Asiaan/ongelmaan tuskin löytyy ratkaisua ed. mainitusta syystä

Ja itsesi näytät nostavan kommentillasi täysjärkisten kaartiin?

Rehellisesti kysyn, millainen on mielestäsi täysjärkinen ihminen? Sellainenko, joka täällä on vuosia kirjoitellut, ensin hakien apua siihen, että saa lähimmäisensä todettua jotenkin häiriintyneeksi, ehkä jopa narsistiksi ja sitten ryhtymällä neuvonantajaksi sellaisillekin, jotka eivät apua kaipaa?

• järjetön kirjoitti:

Ja itsesi näytät nostavan kommentillasi täysjärkisten kaartiin?

Rehellisesti kysyn, millainen on mielestäsi täysjärkinen ihminen? Sellainenko, joka täällä on vuosia kirjoitellut, ensin hakien apua siihen, että saa lähimmäisensä todettua jotenkin häiriintyneeksi, ehkä jopa narsistiksi ja sitten ryhtymällä neuvonantajaksi sellaisillekin, jotka eivät apua kaipaa?

"Ja itsesi näytät nostavan kommentillasi täysjärkisten kaartiin?"

Onko sinulla luetun ymmärtämisen vaikeutta?

Kirjoitin, että "Niin noita täysjärkisiä ny täällä ei juuri nykyäään tuppaa enää olemaan, he ovat jo kaikki poistuneet tältä palstalta"

Vai pitääkö alkaa rautalangasta vääntään, mitä sana kaikki, esim. tarkoittaa

Vielä lisään että kommenttini ny liittyy enemmänkin viime aikojen/tähän hetkiseen tilanteeseen ja erityisesti tämän ketjun aiheeseen poiuun.

Että siirry ny sinäkin ees hetkeksi pois niistä vuosien takaisista asioista ja elä tätä päivää

• poiuytrdsdfg

Mä olen ihan keskivertotäysjärkinen. Aivovamma aiheuttaa ongelmia niin että joudun koko ajan kamppailemaan aivojeni kanssa kun aluksi meni tasapainoaisti, koordinaatio ja kaikki todella kehnoksi...
        Mulla on ollut kyllä niin vaikea hermostovamma , että jotta sen kanssa on voinut yksin pärjätä , niin se edellyttää kyllä sitä että harmaat aivosolut eivät ole pahasti vauripituneet.

• poiuytrdsdfg

Aspergerissa sama juttu. Se ei vie järkeä-
        Olenkin havainnut että ihmisten on hyvin vaikea ymmärtää neurologisia sairaksia tai aivovammoja , jotka sijoittuvat niin, että ne eivät vie järkeä-
        Minulle niitä tuntuu kertyneen. Sanoisin että joudun elämään vaurioituneilla ja ikäänkuin siten vajailla aivoilla, mutta järki mulla on vähintään keskiverto. Mun sairaudet ovat säästäneet sen järkiosan aivoistani kuten monissa neurologisissa sairauksissa on

• poiuytrdsdfg

Mun järjessä ei ole edes koskaan diagnosoitu mitään vikaa, että mun leimaaminen vajaajärkiseksi on sitten vaan jotain tyypillistä nettijuttua

• poiuytrdsdfg

Ymmärrän kyllä että monologini voi vaikuttaa kummalliselle, mutta se ei johdu vajaajärkisyydestä.
        Minä vain en aina välitä siitä vaikka vaikuttaisin kummalliselle mikäli katson asiani eettisesti ok asiaksi.

• poiuytrdsdfg

E i mitään etiikkapohdintaa voi käytännön tasolla viedä kovinkaan pitkälle vaikuttamatta kummalliselle. Sen verran epämuodikasta se on.

• poiuytrdsdfg kirjoitti:

Mä olen ihan keskivertotäysjärkinen. Aivovamma aiheuttaa ongelmia niin että joudun koko ajan kamppailemaan aivojeni kanssa kun aluksi meni tasapainoaisti, koordinaatio ja kaikki todella kehnoksi...
        Mulla on ollut kyllä niin vaikea hermostovamma , että jotta sen kanssa on voinut yksin pärjätä , niin se edellyttää kyllä sitä että harmaat aivosolut eivät ole pahasti vauripituneet.

Tässä ei ny ole kyse älykkyydessä/järjestä sinällään, että syyttä suotta ny tuo edellinen otti itseensä/loukkaantui että hänenkö järkeään ny epäillään. Etkä sinäkään tunnu ymmärtävän mistä tässä on kyse/mistä puhutaan.

Vastasin tuo lopen kyllästyneen kommenttiin, hän kirjoitti että

"Pilaat kaikki narsismiketjut itsekkäillä sepustuksillasi. Kuka tahansa täysissä järjissään oleva tajuaa sen."

Josta olen samaa mieltä ja kommentoin että

"Niin noita täysjärkisiä ny täällä ei juuri nykyäään tuppaa enää olemaan, he ovat jo kaikki poistuneet tältä palstalta"

Millä ny tarkoitin juurkin sitä, ettei täällä ole juurikaan sellaisia ihmisiä jotka tajuisivat/ymmärtäisivät että sinun/poiun toimintasi on liiallista ja lisäsin siihen että johtunee ilm. siitä ettei asiaomainen itse ymmärrä, eikä kykene arvoimaan omaa toimintaansa, eikä ottamaan muita ihmisiä huomioon, ettei asialle ole sinällään mitään tehtävissä.

• poiuytrdsdfg

Eli tällä asialla joutuu uhraamaan imagonsa. Varsinkin jos jatkaa tätä asiaa myös aivovammaiseba...

• poiuytrdsdfg

Mielestäni emme voi koskaan puhua etiikasta liiallisesti. Emme edes silloin kun menetämme imagomme.

• poiuytrdsdfg

Olen valmis uhraamaan imagoni etiikan asialla...
        Joten yhteenlaskutoimituksen selostus ei ole minulle mikään looginen jörkevä perustelu

• poiuytrdsdfg

Jos joku /jotkut ei tätä tee, niin ei sitten kukaan puhu etiikasta käytännön tasolla...

• poiuytrdsdfg

Maailmameno on sillä mallilla ja muotivirtaukset että tällä asialla on välttämättömyys toimia epäsovinnaisesti jos ei satu olemaan jok niinkuin etiikan professori jolle on sallittua puhua pidempäänkin etiikasta.

• 41neurologistavaivaa
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Maailmameno on sillä mallilla ja muotivirtaukset että tällä asialla on välttämättömyys toimia epäsovinnaisesti jos ei satu olemaan jok niinkuin etiikan professori jolle on sallittua puhua pidempäänkin etiikasta.

Ei saakeli tän höpötyksiä jaksa lukea. Niissä ei ole päätä eikä häntää.

• älänypäälletule

"Ja itsesi näytät nostavan kommentillasi täysjärkisten kaartiin?"

Onko sinulla luetun ymmärtämisen vaikeutta?

Kirjoitin, että "Niin noita täysjärkisiä ny täällä ei juuri nykyäään tuppaa enää olemaan, he ovat jo kaikki poistuneet tältä palstalta"

Vai pitääkö alkaa rautalangasta vääntään, mitä sana kaikki, esim. tarkoittaa

Vielä lisään että kommenttini ny liittyy enemmänkin viime aikojen/tähän hetkiseen tilanteeseen ja erityisesti tämän ketjun aiheeseen poiuun.

Että siirry ny sinäkin ees hetkeksi pois niistä vuosien takaisista asioista ja elä tätä päivää

Muistanet, että pelkkä kirjoitettujen viestien lukeminen ilman ilmeitä, eleitä ja fyysistä kontaktia, johtaa usein ihmisen aivan harhateille ja toiset jopa ihan harhaisiksi. Sitä voi vahingossa lähetellä ihan millaisia viestejä tahansa sydänhymiöstä ties mihin, halit sulle.

• poiuytrdsdfg

Joo siis tuota varmaan tapahtuu.
        Voi esim tapahtua kirjoitusvirheitä niin että ei sana puuttuu ja merkitys muuttuu ylösalaisin.
        Mulle aina suututaan kn laitan hymyhymiön ja kaikki menee sen takia pieleen joten lienee syytä jättää koko hymiö käytöstä. Se tulkitaan aina ilkeäksi vaikka itse käytän sitä kun haluan olla erityisen sydämellinen. Siis esim. huumorib perässä se mulla tarkoittaa: "Tämä oli siis hyväntahtoista koska mä ystävällisesti hymyilen", mutta se luullaan just päinvastoin sarkasmiksi.
        Alan kohta seuraavaksi harjoitteleen videolle puhumista, josko se toimisi paremmin.

• ei-prof
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Olet mielestäni oikeassa. Sovinnaisuus ei ole koskaan ollut mikään vahvuuteni, josko edes mahdollista, vaikka ei minulla sitä mitään vastaan välttämättä ole.

• entosinlueniitäminäkään

Vasta 20 kommenttia eikä nekään kaikki Poiun! Nyt Poiu näppis laulamaan! Kyllä vähintään kymmenkertainen määrä pitää saada kasaan ja niistä tietysti 90% Poiun pitkiä jorinoita.

• poiuytrdsdfg

Katsotaan jos minä ehdin tai jos alan harjoitteleen videolle puhumista. Tosin en tule videota laittamaan tänne että älkää hätäilkö, ei tule pitkiä videoita.
        Ja pitäisi vihdoinkin alkaa taidetta tekemään puolen vuoden tauon jälkeen.
        Siinä muodossa ihmiset sietää mun ilmaisua kun se on tavallaan sitten se tiivistetty ja hiottu muoto. Se onkin mielenkiintoista että ihmiset ei voi sietää niitä minun ominaisuuksia jotka sitä taidetta synnyttää, mutta siitä taiteesta ylensä ihan tykkäävät.
        Siinä sitten vasta dilemma kun joku joka pitää taiteestani alkaa vaatimaan mua luopumaan ominaisuuksista jotka sitä synnyttää, huonoina.

• poiuytrdsdfg

Noh, ehkei tämän jälkeen mun enää tarvitse kohdata mitään psykologisoijiia jotka niin kovasti haluaa minun avautuvan...vaan loukatakseen tunteitani...
        ..on tässä nyt sitten jo ehkä avauduttu tälle yhteiskunnalle tarpeeksi ???

• paaljonpettyny
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Noh, ehkei tämän jälkeen mun enää tarvitse kohdata mitään psykologisoijiia jotka niin kovasti haluaa minun avautuvan...vaan loukatakseen tunteitani...
        ..on tässä nyt sitten jo ehkä avauduttu tälle yhteiskunnalle tarpeeksi ???

Luulis olevan massu täynnä mässyä. Minä en usko että he haluavat kohdata enää, tai mistä minä tiedän kuin tyhmäpäitä jotkut on. Minulla kun on ollut selkeästi taipumusta yliarvioida ihmisten arvostelukykyä :)

• poiuytrdsdfg

Joo ,
        keksin tänään alkaa jakelemaan rakkautta ja se johtaa sitten siihen että niille tulee rakkauskiintiö täyteen eikä ne voi sitten vastata mulle ainakaan vähään aikaan...

• poiuytrdsdfg

Platonista rakkautta vaan kaikille !

• poiuytrdsdfg

Ilkeistä narsistivanhemmista tulee irtisanoutua kokonaan ja sen jälkeen heitä voinee rakastaa kullannuppusina !!!

• pyyteettömästi.väsynyt

No minä olen pyyteettömästi antanut heidän toteuttaa itseään ja suhteitaan kustannuksellani, ottanut vastaan heidän raivarinsa, juonittelunsa pääni menoksi, sallinut heille hienot vaatteet ja katon pään päälle kun minä olen saanut olla ilman, ottanut vastaan solvauksia ja syytöksiä, kestänyt kieroilua ja torjuntaa. Ollut nälissäni ja kylmissäni tai vieraiden nurkissa heidän istuesssaan sisällä lämpimässä herkkujen äärellä. Jotenkin ei nyt just ehkä huvita enää... eihän tarvi.

• MäEnOle
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Ilkeistä narsistivanhemmista tulee irtisanoutua kokonaan ja sen jälkeen heitä voinee rakastaa kullannuppusina !!!

Rakastamassa yhden yhtä pedofiilirikollista. En etsi viestin viestiä yhdestäkään ketjusta, teidän pelleily on naurettavaa. Mua eikukaan ivaa, eikä pilkkaa. Kukaan itselleni merkittävä. En myöskään tapa itseäni rikostenne vuoksi, enkä luovuta lastani yhdellekään pedofiilipaskalahkolle, joka joukkoraiskaa lapsia ja naisia. En ole eläin, en lutka, ettekä ohjaa mun elämääni. Sosiaaliviranomaisilla on tieto lapseeni kohdistuvasta uhkasta, joka ei tule perheeni tai sukuni osalta, vaan ulkopuolelta. Mua ei kiristetä, eikä uhkailla yhdenkään läheiseni kautta. PISTE. Jatka sinä salakuvattujen seksivideoiden ja alastonkuvien jakamista vaikka maailman tappiin asti, se ei johda yhtewnkään muutokseen elämässäni.

• poiuytrdsdfg
        pyyteettömästi.väsynyt kirjoitti:

No minä olen pyyteettömästi antanut heidän toteuttaa itseään ja suhteitaan kustannuksellani, ottanut vastaan heidän raivarinsa, juonittelunsa pääni menoksi, sallinut heille hienot vaatteet ja katon pään päälle kun minä olen saanut olla ilman, ottanut vastaan solvauksia ja syytöksiä, kestänyt kieroilua ja torjuntaa. Ollut nälissäni ja kylmissäni tai vieraiden nurkissa heidän istuesssaan sisällä lämpimässä herkkujen äärellä. Jotenkin ei nyt just ehkä huvita enää... eihän tarvi.

En tarkoita semmosta rakkautta.
        Tää on kokonaan eri rakkauden laji minkä keksin eilen...
        Tässä ei olla kuulevin korvin millekään narsistien jutuille, vaan ollaan rakkauskapinallisia...
        He saa nyt vaan ihmetellä että ovat kullannuppuja...

• Eikö.kukaan.muu.odota

Koska tänne tulee lisää taattua ripulia?

• poiuytrdsdfg

Mun mielestä paras mahdollinen viitoitus narsismin ongelman kanssa löytyy rakkausalkemiasta ja en sen tyhmempiä selostuksia tai psykologisointeja kuuntele.

• poiuytrdsdfg

Mn mielestä narsistienkin vanhempien rakastaminen voi olla ok, mutta EI KOSKAAN sitä oksettavaa oksettavaa ja oksettavaa pakkorakkautta mitä esim. luureista tyrkytetään. Se on kuin rakkauden irvikuva !!!!

• poiuytrdsdfg

Kysyin psykopaatiltani, että onko hänelle minusta paljastunut jotakin valeita elämäni lähes 50 vuoden aikana läheltä seuraten. Hän sanoi että ei ole koskaan.

• omatarvailusi

Mikä tai kuka niitä valeita sun päällesi olisi laittanut?

• poiuytrdsdfg

Siis niitä on laitettu mun päälle aivan valtava määrä mun elämän aikana eri suunnilta. Se on aivan käsittämätön ilmiö. En täysin ymmärrä mistä on kyse.

• poiuytrdsdfg

Jos mä menen melkein mihin tahansa sosiaaliseen porukkaan se alkaa.
        Siksikin pysyttäydyn itsekseni. Taiteilijoiden keskellä mulle ei ole tapahtunut sitä, vaan mua kohdellaan kuin ketä tahansa hieman huomioiden muttei mitenkään erityisesti.
        Oikeastaan kaikkialla muualla on mulla outoa.

• poiuytrdsdfg

Minusta on paperille kirjoitettunakin täyttää soopaa olemassa. Joten tiedän että se on todellista ei luuloa.

• eimitäänvaleita
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Minusta on paperille kirjoitettunakin täyttää soopaa olemassa. Joten tiedän että se on todellista ei luuloa.

Nehän on eri henkilöiden saamia käsityksiä sinusta, jotka itse olet saanut käytökselläsi aikaan.

• AiIhanItse

Saanut omalla käytöksellä aikaan? Ahahahahahahaha. Haista sinä rikollinen täyslaidallinen SITÄ ITSEÄÄN.

• poiuytrdsdfg

No kun esim kukkasen ojentamisen voi ymmärtää monella tavalla:
        1. vilpitön ele
        2. jotakin minkä takana piilee paha juoni

Kukkia todellakin ojennellaan molemmissa tarkoituksissa

Ei saisi käyttäytyä niin että antaa kukkia ?
        Jos ihmiset alkaa epäillä sinusta sitten pahaa, se oli liian vilpittömän käytöksesi syy ?

Kyllä se ehkä sai sen aikaan, mutta nähdäkseni ei ole syyllinen siihen...
        Pitääkö sen takia lopettaa antamasta kukkia, että joillain on pimeät linssit silmillä ?
        Joillain toisilla taas vaaleanpunaiset. Molemmat voivat erehtyä...

• poiuytrdsdfg
        eimitäänvaleita kirjoitti:

Nehän on eri henkilöiden saamia käsityksiä sinusta, jotka itse olet saanut käytökselläsi aikaan.

Hölmöä juttua !!!, Eihän ihmisten saamat mielikuvat ole mitään totuuksia .
        Ne on vain mielikuvituksen tuotteita.

• poiuytrdsdfg

Jokin ulkoinen aistimusärsyke voi aktivoida erilaisille henkilöille erilaisia mielikuvituksia. Ei ne ole mitään totuuksia.

• eimitäänvaleita
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Hölmöä juttua !!!, Eihän ihmisten saamat mielikuvat ole mitään totuuksia .
        Ne on vain mielikuvituksen tuotteita.

Eivät ne ole valeitakaan sinusta, joita väität muilta saaneesi. Totuuksia ne ovat sinusta tälle henkilölle, jonka olet näyttänyt hänelle käytökselläsi.

• poiuytrdsdfg

Ei ne mitään totuuksia ole vaan hänen subjektiivisia kokemuksiaan. Ainoa tptuus siinä on se, että hänellä mahdollisesti aidosti on sellainen subjektiivinen kokemus ja se on totta, että hänellä on sellainen. Ja se on totuus hänestä, ei minusta. Kyllä se on vale, jos väitetään, että se kokemus olen minä. Ja sama kaikkien muidenkin ihmisten kohdalla.

• poiuytrdsdfg

Minä arvostan subjektiivista kokemusta totuutena ihmisen omasta kokemuksesta, tilanteesta jne, mutta ei sen kokemuksen väittäminen joksikin toiseksi ihmiseksi sellaisenaan mitään totta ole.

• eimitäänvaleita
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Ei ne mitään totuuksia ole vaan hänen subjektiivisia kokemuksiaan. Ainoa tptuus siinä on se, että hänellä mahdollisesti aidosti on sellainen subjektiivinen kokemus ja se on totta, että hänellä on sellainen. Ja se on totuus hänestä, ei minusta. Kyllä se on vale, jos väitetään, että se kokemus olen minä. Ja sama kaikkien muidenkin ihmisten kohdalla.

Ei se noin mene. Hänelle se on totuus sinusta, minkä vaikutuksen olet antanut. Sinähän voit tietysti olla eri mieltä itsestäsi. Jokainenhan tietty haluaisi, että hänestä saatu vaikutelma olisi myönteinen. Toisen henkilön saamaan parempaan vaikutukseen itsestäsi et voi saada muuten kuin vaihtamalla käytöstäsi myönteisemmäksi hänen silmissään.

• poiuytrdsdfg

Ei mun psykopaattikaan täysin sellainen voi olla kuin minun kokemkseni on, mutta minulla on kokemusta hänen käytöksestään psykopaattimaisesti minua kohtaan.

• poiuytrdsdfg

Ei se noin mene. Hänelle se on totuus sinusta, minkä vaikutuksen olet antanut. Sinähän voit tietysti olla eri mieltä itsestäsi. Jokainenhan tietty haluaisi, että hänestä saatu vaikutelma olisi myönteinen. Toisen henkilön saamaan parempaan vaikutukseen itsestäsi et voi saada muuten kuin vaihtamalla käytöstäsi myönteisemmäksi hänen silmissään.

No tuo sinun ajattelusi ei mielestäni ole kovin tarkkaan mietittyä, en minä tuommoista höpötystä usko.

• poiuytrdsdfg

Onko tuo joku ihmisten mielistelyn oppi ?
        Tuollalailla voi tarvittaessa mielistellä.

• poiuytrdsdfg

Semmoinenkin sanonta on kuin "kauneus on katsojan silmässä".
        Se pätee tähänkin tämä filosofinen kysymys:
        Kun näemme jonkun kauniina onko se kauneus meidän omassa neurologisessa estetiikan kokemuksessamme vai siinä toisessa henkilössä ?
        Samaa voisi ajatella rumuudestakin .
        Tuohon emme ehkä kovin äkkiä varmaa vastausta saa totuudesta, että missä se kauneus tai rumuus todella oli.

• sisugug

En ihan ymmärtänyt. Siis paljastunut että sinusta on liikkunut valeita, vai että tiedät että sinusta on valeita mutta että ovatko ne paljastuneet. Anteeks ehkä saivartelulta kuulostava selvennyspyyntö.

• poiuytrdsdfg

Jos joku kuvittelee minusta kaikkea huonoa jo valmiiksi, ei tee kauheesti mieli alkaa häntä mielistekemään.

• eimitäänvaleita
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Ei mun psykopaattikaan täysin sellainen voi olla kuin minun kokemkseni on, mutta minulla on kokemusta hänen käytöksestään psykopaattimaisesti minua kohtaan.

Sinähän puhut tästä psykopaatistasi sillä perusteella minkä kokemuksen olet hänestä saanut. Sinulle se on totuus hänestä, mutta kokeeko hän sinun kokemuksesi oikeaksi? Entäpä jos sinun kokemuksesi onkin valetta hänen mielestään?

• poiuytrdsdfg

Jos mä esim. alkaisin yhteenlaskutoimitusta mielistelläkseni osoaittamaan tasapuolista huomiota kaikille, olisiko se jotain aitoa sydämestäni heille ?

• eimitäänvaleita
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Jos joku kuvittelee minusta kaikkea huonoa jo valmiiksi, ei tee kauheesti mieli alkaa häntä mielistekemään.

Miksi sun pitäisi ketään mielistellä?

• poiuytrdsdfg

Siis jos tekisin sen siksi että yhteenlaskutoimitus saisi hyvän kokemuksen minusta, mitä järkeä koko touhussa olisi ? Ja sekö se sitten olisi joku tptuus ?

• eimitäänvaleita
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Jos mä esim. alkaisin yhteenlaskutoimitusta mielistelläkseni osoaittamaan tasapuolista huomiota kaikille, olisiko se jotain aitoa sydämestäni heille ?

Sunhan pitäisi se itse tietää olisiko se aitoa. Ei sitä muut voi tietää.

• poiuytrdsdfg

Miksi sun pitäisi ketään mielistellä?

No itsehän selostit kuinka minun pitäisi muuttaa käytöstäni jotta toiset saisivat paremman mielikuvan minusta. Ja se olisi mielestäsi yhtäkuin totuus.

• poiuytrdsdfg

Sunhan pitäisi se itse tietää olisiko se aitoa. Ei sitä muut voi tietää.

Ei sulla ole tossa selostelussasi mitään selkeää logiikkaa. ...

• seonkatsojansilmissä
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Kun näemme jonkun kauniina onko se kauneus meidän omassa neurologisessa estetiikan kokemuksessamme vai siinä toisessa henkilössä ?
        Tuohon emme ehkä kovin äkkiä varmaa vastausta saa totuudesta, että missä se kauneus tai rumuus todella oli.

Niinhän sitä sanotaan, että se kauneus on katsojan silmissä ja uskon siihen vahvasti, koska on henkilöitä, joita joku muu pitää kauniina, mutta itse en koe heitä kauniiksi.

• poiuytrdsdfg

Eksyksiin päätyy jos tommosta alkaa kuuntelemaan. Joskus pienenä tyttönä kuuntelin, joten kokemusta on.

• eimitäänvaleita
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Ei sulla ole tossa selostelussasi mitään selkeää logiikkaa. ...

Logiikkaahan siinä juuri on, jolloin menet sanattomaksi.

• ldoiudi
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Kyky kokea joku joksikin varmaan on tosi erilainen. Yksinkertainen tuskin ymmärtää monimutkaista, mutta monimutkainen voi ymmärtää yksinkertaista, jos jaksaa.... Tietysti teon tai eleen takana on joku intentio. Joskus sen tavoittaa ja joskus menee pieleen. Toiset ymmärtää useammin toisiaan kuin toiset riippuen varmaan kuinka paljon on yhteistä jaettua kokemusmaailmaa ja ymmärrystä. Kauneudesta en osaa kauheasti sanoa. Monet epäilemättä kauniina pitämäni ihmiset ovat yleensä olleet monen muunkin mielestä kauniita, ei varmaan ihan kaikkien kuitenkaan. Tavaroista ja vaatteista (kauneudesta) täytyy sanoa että minulla on suht huono maku eikä se ole kauheasti kerinnyt päästä kehittymään kun en ole kerinnyt sitä oikein kehittää muuta kuin satunnaisesti puuskittain.

• suntotuuksiasi
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Eksyksiin päätyy jos tommosta alkaa kuuntelemaan. Joskus pienenä tyttönä kuuntelin, joten kokemusta on.

Eli sinä olet mennyt eksyksiin. Et voi sanoa, että muutkin menee.

• poiuytrdsdfg
        seonkatsojansilmissä kirjoitti:

Niinhän sitä sanotaan, että se kauneus on katsojan silmissä ja uskon siihen vahvasti, koska on henkilöitä, joita joku muu pitää kauniina, mutta itse en koe heitä kauniiksi.

joo minäkin koen niin.
        Oli tullut tuo toinen viesti väliin huomaamattani.
        Mulla on taipumusta saada kummallisia voimakkaita esteettisiä kokemuksia jotka osoittautuvat kerta toisensa jälkeen subjektiivisiksi illuusioiksi, mutta hyödynnän niitä taiteessani.

• vääristeletasiaa
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

No itsehän selostit kuinka minun pitäisi muuttaa käytöstäni jotta toiset saisivat paremman mielikuvan minusta. Ja se olisi mielestäsi yhtäkuin totuus.

Tahallasiko ymmärrät väärin? Ei edes ollut kyse totuudesta.

• poiuytrdsdfg

Ihmiset tulee todella epäluuloisiksi minua kohtaan aina kun tuollaisen kokemuksen saan...

• poiuytrdsdfg

Ne luulee että mulla on joku juoni tai jotain kun alan yhtäkkiä selostaa että jokin on mielettömän kaunista mitä he ei näe ollenkaan.

• poiuytrdsdfg
        vääristeletasiaa kirjoitti:

Tahallasiko ymmärrät väärin? Ei edes ollut kyse totuudesta.

lue viestit taaksepäin. En nyt anna sinun sekoittaa päätäni joka on ollut tänään aika selkeä

Ainakin oli puhe totuuksista

• sopeutuako
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

No ei. Minä olen joutunut tekemään tuota tosi paljon lapsena. Nykyäänkin on ollut paljon ihmisiä keiden mielestä minun tulisi "tulla toimeen" tms. ihmisten kanssa ketkä eivät selkeästi ole pitäneet minusta. Ja on kai sitten minun vikani kun "ei tulla toimeen", vaikkei siis minulla ole ollut alunperi mitään näitä ihmisiä vastaan.

• poiuytrdsdfg
        suntotuuksiasi kirjoitti:

Eli sinä olet mennyt eksyksiin. Et voi sanoa, että muutkin menee.

Sanotaan näin että mä en usko sun filosofiaan.,

• poiuytrdsdfg
        sopeutuako kirjoitti:

No ei. Minä olen joutunut tekemään tuota tosi paljon lapsena. Nykyäänkin on ollut paljon ihmisiä keiden mielestä minun tulisi "tulla toimeen" tms. ihmisten kanssa ketkä eivät selkeästi ole pitäneet minusta. Ja on kai sitten minun vikani kun "ei tulla toimeen", vaikkei siis minulla ole ollut alunperi mitään näitä ihmisiä vastaan.

No kun minua vihaa eniten ne ihmiset joille olen ollut kaikkein ystävällisin.
        (lukuunottamatta poikkeuksia)
        Kuitenkin mun elämäni aikana ainakin yksi ihminen on kyennyt ottamaan mun rakkautta vastaan.
        Ja se todistaa mulle paljon.

• poiuytrdsdfg

Ja mites tuon käytöksen suhteen se seikka että kun toiselle kumarrat. toiselle pyllistät...
        Kumarsiko vai pyllistikö henkilö, jos totta puhumme ?

• NoViepä
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Kuitenkin mun elämäni aikana ainakin yksi ihminen on kyennyt ottamaan mun rakkautta vastaan.

Ne lavastetut, salakuvatut, photoshopatut pedofiliatodisteesi joutuin jo poliisille ja lastensuojeluun. Hopihopi. Vaikka jo tänään. Mun lapsen huoltajuutta en tule luovuttamaan yhdellekään pedofiilipaskalahkolle,joka joukkoraiskaa ja satuttaa pikkutyttöjä. Ette pääse sukuni rahoihin käsiksi millään konstilla, asiakirjaväärennöksistä tulee poliisitutkinta, jos mulle jotain sattuu.

• hliyiyh
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Voi sentään. Menee kyllä hukkaan se ystävällisyys ja paha mieli varmaan kaupan päälle. Ehkä valikoit väärin ja vinoutuneesti kohteesi, vai liittyykö siihen muuta sosiaalista painostusta? Joskus tunnemaailma voi kehittyä silleen että sinua väärin kohtelevat ja torjuvat ihmiset herättävät jotain sellaista ehkä lapsenomaista uskoa että juuri heidän hyväksyntänsä on olemassaolosi ehto tai muuta sellaista aika varmaan tyypillistä psykopaatti ja narsuperheissä kasvaneille ominaista. tunnekummaa

• khdohdoeh
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Ne luulee että mulla on joku juoni tai jotain kun alan yhtäkkiä selostaa että jokin on mielettömän kaunista mitä he ei näe ollenkaan.

No ei kai sinun kykysi kokea jotain kaunista jossain ole mikään objektiivisen totuuden asia eikä ollenkaan automaattisesti jaettavissaoleva kokemus. Voihan se osoittautua tosiaan pelkäksi illuusioksi ja kangastukseksi itsellesikin, mutta silloin se on kuitenkin jotain sinussa olemassa olevaa kaunista, joka sitten tosiasiassa osoittautui joksikin muuksi tai ei-olemassaolevaksi.

• poiuytrdsdfg
        hliyiyh kirjoitti:

Voi sentään. Menee kyllä hukkaan se ystävällisyys ja paha mieli varmaan kaupan päälle. Ehkä valikoit väärin ja vinoutuneesti kohteesi, vai liittyykö siihen muuta sosiaalista painostusta? Joskus tunnemaailma voi kehittyä silleen että sinua väärin kohtelevat ja torjuvat ihmiset herättävät jotain sellaista ehkä lapsenomaista uskoa että juuri heidän hyväksyntänsä on olemassaolosi ehto tai muuta sellaista aika varmaan tyypillistä psykopaatti ja narsuperheissä kasvaneille ominaista. tunnekummaa

Kyllä näissä tapauksissa on osoitettu minulle ikäänkuin torjuntaa ennenkuin olen saanut imaista itseäni luonnollisesti lainkaan. Eli minua kohtaan on ikäänkuin joku etukäteisennakkoluulo.
        Ja sitten yritän ikäänkuin selittää ja selittää ettei siihen ole aihetta.... ja olen tosi ystävällinen....
        Siis kaikissa niissä tapauksissa ilmassa on ollut syytös minua kohtaan ikäänkuin etukäteen...

• poiuytrdsdfg
        NoViepä kirjoitti:

Ne lavastetut, salakuvatut, photoshopatut pedofiliatodisteesi joutuin jo poliisille ja lastensuojeluun. Hopihopi. Vaikka jo tänään. Mun lapsen huoltajuutta en tule luovuttamaan yhdellekään pedofiilipaskalahkolle,joka joukkoraiskaa ja satuttaa pikkutyttöjä. Ette pääse sukuni rahoihin käsiksi millään konstilla, asiakirjaväärennöksistä tulee poliisitutkinta, jos mulle jotain sattuu.

Kirjoitat väärässä ketjussa. Aiheesi ei liity minuun.
        Minä photoshoppaan vain taidetta ja eettisistä aiheista.

• poiuytrdsdfg
        khdohdoeh kirjoitti:

No ei kai sinun kykysi kokea jotain kaunista jossain ole mikään objektiivisen totuuden asia eikä ollenkaan automaattisesti jaettavissaoleva kokemus. Voihan se osoittautua tosiaan pelkäksi illuusioksi ja kangastukseksi itsellesikin, mutta silloin se on kuitenkin jotain sinussa olemassa olevaa kaunista, joka sitten tosiasiassa osoittautui joksikin muuksi tai ei-olemassaolevaksi.

Tähän mun taide perustuukin. Mua ikäänkuin sosiaalisesti vaadittiin laittamaan kauneudenkokemukseni roskakoriin illuusioina.
        Eräs henkilö laittoi taidettani sähköpostissa roskakoriin ja toinen neuvoi heittämään sitä menemään.
        Enpä tehnyt noin. Sain siitä aikaan mielestäni visuaalisesti kaunista ja sisällöksekästä juttua, joka on minulle arvokkainta omaisuuttani.
        Jotkut ovat tuosta minulle jotenkin vihaisia.
        En nymmärrä koko juttua sosiaalisesti.

• hiodiey

Niin no joillain on kaunis sielu ja joillain ruma joilla he sitten värittää havaintojaan, ja joka tosiaan kertoo enemmän havainnoijasta kuin havainnoidusta. Realistiseen kuvaukseen ja mahdollisimman objektiiviseen arvostelmaan kai on pyrkimys ja matka...

Ahas, käytät näköjään minua esimerkkinä kun keskustelet toisen henkilön kanssa.

Hyvä pointti on tuo, että olet sentäs tietoinen, ettet anna tasapuolisesti huomiota/tilaa muiden ihmisten kirjoituksille, aiheille, heidän tilanteilleen vaan alat hetikohta posmottamaan omaa asiaasi, minä, minun,minusta, minulle

Toki voi olla niinkin, ettei aina ole kosketuspintaa toisen asiaan tai joskus voi olla niinkin, jopa minullakin,(yritin olla vitsikäs) etten tiedä mitä sanoisin, jolloin on parempi olla sanomatta mitään.

Mitä tulee tuohon vaikutelmaan, niin mielestäni tuo "eimitäänvaleita" puhuu ihan asiaa.

Se millaisen vaikutelman kukin sitten jostain henkilöstä saa, riippuu monesta tekijästä, niin henkilöstä itsestään, kuin ns. arvion kohteena olevasta ihmisestä.

Myös ihmisen oma tunnetila, menneisyys, kokemukset elämässä saattavat olla mukana vaikuttamassa, kuten se toisaalla ollut ytimekäs kommentoijakin toi esiin, että muistutanko minä mahdollisesti jonkun äitiä

Että jos vaikka kokee het alkumetreillä jonkun ärsyttäväksi, niin siinä kohdehenkilössä ei välttämättä tarvitse olla mitään "vikaa", vaan itsessä, mahd tunnemuistissa on joku tekijä joka sen aiheuttaa.

Paljon puhutaan myös ns. ensivaikutelmasta , sekin on semmonen tärkeä juttu esim. työpaikkaa haettaessa, mutta tiedetään myös että se ensivaikutelma saattaa pettää ts. ihminen on tietoisesti pinnistellyt ja näytellyt olevansa ns. parempi kuin on.

Eihän sellaista kukaan ikuisuuksia jaksa vaan se totuus tulee esiin jossain vaiheessa.
        Ilmiö on ihan varmasti tuttu jos on tutustunut narsistiin josta alun ihanuuden jälkeen kuorituu melkoinen kamaluus

Sinustakin poiu on minun näkökulmastani katsoen kuoriutunut jotain muutakin, mitä alunperin sinusta ajattelin. Olen huomannut että olet lähentynyt tuon pitkäaikaisen kiistakumppanini kanssa, joka useinkin myös rientää näihin meidän välisiin kiistoihin puolustamaan sinua. Olen myös pannut merkille ettei hänen huolenpitonsa ja analyysinsa sinusta myöskään häiritse sinua.

Sinuun on tullut samoja piirteitä, leimaat kirjoituksia/toisia kirjoittajia trolleiksi ja hyvin usein tosiaan otat minut, yhteenlaskutoimituksen mukaasi keskustellessasi muidenkin kanssa. Kuten tässäkin.

Että ajattelin ny sitten vastavuoroisesti tässä kommentoida viimeaikojen vaikutelmiani sinusta. Mutta joo, nämä ovat tosiaan vain minun vaikutelmiani sinusta, vaikutelma ei ole synonyymi sanalle totuus vaan vaikutelma on "Jonkin havainnon, tapahtuman tai muu sellainen, tai muuta sellaista aiheuttama välitön tuntemus tai elämys" Ei sen kummempaa

https://www.suomisanakirja.fi/vaikutelma

Netissä ny menee varmasti vielä enemmän metsään näiden vaikutelmien kanssa, kun ei oikeasti tunne ihmistä, tiedä hänestä mitään, on vain nää kirjoitetut sanat ja edelleen kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa.

Oikeassa elämässä se menee niin, et jotkut pitävät ja toiset ehkä ei niinkään, mutta kaikkien kanssa pitää yrittää toimeen.

• poiuytrdsdfg
        hiodiey kirjoitti:

Niin no joillain on kaunis sielu ja joillain ruma joilla he sitten värittää havaintojaan, ja joka tosiaan kertoo enemmän havainnoijasta kuin havainnoidusta. Realistiseen kuvaukseen ja mahdollisimman objektiiviseen arvostelmaan kai on pyrkimys ja matka...

Joo
        Ne on aika rankkoja kohtaamisia kun on molemmilla väärät limssit päässä...
        Että kohti realistista havainnointia joo...

• poiuytrdsdfg

Sehän on hyvin mahdollista että tapahtuu vaikka mitä haavoitavia kiistoja ilman aitoa syytä vain siksi että joillain väärät linssit päässä

• poiuytrdsdfg

Kyllä olen täällä kirjoittamassa omaa asiaani ja jakamassa siitä niille joille on siinä jotain.

• poiuytrdsdfg

Minulla ei ole tällä erää tasapuolisesti antia kaikille.
        Antini on enemmänkin äärimmäisiä vähemmistöihmisiä varten

• poiuytrdsdfg

Niitä varten joille systeemi ei tarjoa juuri mitään henkisesti tai emotionaalisesti

• poiuytrdsdfg

Ahas, käytät näköjään minua esimerkkinä kun keskustelet toisen henkilön kanssa.

Hyvä pointti on tuo, että olet sentäs tietoinen, ettet anna tasapuolisesti huomiota/tilaa muiden ihmisten kirjoituksille, aiheille, heidän tilanteilleen vaan alat hetikohta posmottamaan omaa asiaasi, minä, minun,minusta, minulle

Toki voi olla niinkin, ettei aina ole kosketuspintaa toisen asiaan tai joskus voi olla niinkin, jopa minullakin,(yritin olla vitsikäs) etten tiedä mitä sanoisin, jolloin on parempi olla sanomatta mitään.

Mitä tulee tuohon vaikutelmaan, niin mielestäni tuo "eimitäänvaleita" puhuu ihan asiaa.

Se millaisen vaikutelman kukin sitten jostain henkilöstä saa, riippuu monesta tekijästä, niin henkilöstä itsestään, kuin ns. arvion kohteena olevasta ihmisestä.

Myös ihmisen oma tunnetila, menneisyys, kokemukset elämässä saattavat olla mukana vaikuttamassa, kuten se toisaalla ollut ytimekäs kommentoijakin toi esiin, että muistutanko minä mahdollisesti jonkun äitiä

Että jos vaikka kokee het alkumetreillä jonkun ärsyttäväksi, niin siinä kohdehenkilössä ei välttämättä tarvitse olla mitään "vikaa", vaan itsessä, mahd tunnemuistissa on joku tekijä joka sen aiheuttaa.

Paljon puhutaan myös ns. ensivaikutelmasta , sekin on semmonen tärkeä juttu esim. työpaikkaa haettaessa, mutta tiedetään myös että se ensivaikutelma saattaa pettää ts. ihminen on tietoisesti pinnistellyt ja näytellyt olevansa ns. parempi kuin on.

Eihän sellaista kukaan ikuisuuksia jaksa vaan se totuus tulee esiin jossain vaiheessa.
        Ilmiö on ihan varmasti tuttu jos on tutustunut narsistiin josta alun ihanuuden jälkeen kuorituu melkoinen kamaluus

Sinustakin poiu on minun näkökulmastani katsoen kuoriutunut jotain muutakin, mitä alunperin sinusta ajattelin. Olen huomannut että olet lähentynyt tuon pitkäaikaisen kiistakumppanini kanssa, joka useinkin myös rientää näihin meidän välisiin kiistoihin puolustamaan sinua. Olen myös pannut merkille ettei hänen huolenpitonsa ja analyysinsa sinusta myöskään häiritse sinua.

Sinuun on tullut samoja piirteitä, leimaat kirjoituksia/toisia kirjoittajia trolleiksi ja hyvin usein tosiaan otat minut, yhteenlaskutoimituksen mukaasi keskustellessasi muidenkin kanssa. Kuten tässäkin.

Että ajattelin ny sitten vastavuoroisesti tässä kommentoida viimeaikojen vaikutelmiani sinusta. Mutta joo, nämä ovat tosiaan vain minun vaikutelmiani sinusta, vaikutelma ei ole synonyymi sanalle totuus vaan vaikutelma on "Jonkin havainnon, tapahtuman tai muu sellainen, tai muuta sellaista aiheuttama välitön tuntemus tai elämys" Ei sen kummempaa

https://www.suomisanakirja.fi/vaikutelma

Netissä ny menee varmasti vielä enemmän metsään näiden vaikutelmien kanssa, kun ei oikeasti tunne ihmistä, tiedä hänestä mitään, on vain nää kirjoitetut sanat ja edelleen kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa.

Oikeassa elämässä se menee niin, et jotkut pitävät ja toiset ehkä ei niinkään, mutta kaikkien kanssa pitää yrittää toimeen.

Minä en tiedä ketä tarkoitat. Kuvataideharrastajaako, joka on ahkera toisessa työssään ?
        No hän on minulle semmonen neutraali. Ei palstakaveri eikä kiistakumppani. Niin koen. Oon välil samaa ja välil eri mieltä hänen kanssaan ja lopputulos on melko neutraali

• poiuytrdsdfg

Tai on hän ihan muuten kiva, mutta ajoittain mielestäni liika kiivas

• poiuytrdsdfg

Mutta voihan se olla että hänellä on vaan hermot kireellä ja välillä menee vähän överiksi. Oon tottunu hermokireisiin ihmisiin kun mula on ollu niitä paljon ympärillä mutta toisaalta en totu koskaan koska haluisin hempeempää menoa
        Mä yritän olla semmonen pehmemtävä tekijä kun he mesoaa

• poiuytrdsdfg

Ja todellakin toivon etä minusta kuoriutuu ulos jotakin muuta kuin kirjoitteluni alussa koska aivovamma tuotti sillon vielä todella voimakasta häiritsevää oiretta joka vaikutti ihan kaikkeen vaikkei sitä oikein kukaan tajunnu vaikka kuinka selitin...

• poiuytrdsdfg

Aivovammainen on rajoittuneempi kuin vähemmän aivovammainen...
        Vaikuttaako avuton sitten kiltimmälle ?

Huomattu on, mutta olisko mahdollista, ette jakaisi sitä antiasi ihan joka ketjussa jos ja kun aloituksen aihe on ihan jotain muuta, että ihmiset saisivat keskustellla rauhassa, ilman että tunget väliin luurikokemuksiasi sun muuta

Mitä tulee ed. kommenttiini niin tein humion , että sillä on tosiaan äliä kuka mitäkin sanoo, jolla viittaan tähän kommenttiin "Poiju on vähän kuin kissa. Kun sillä on huomiontarve, se huomio on saatava."

En nyt toki ole varma siitäkään , että onko tuo kommentti toisen henkilön kirjoittamaa vaiko sinun itseanalyysiasi, kun nimerkkinä oli Poiju

Kuhan kummastelin että aloit vaahdota minulle, ettet tarvitse huomiota ja sitten yksissä tuumin laitoitette kommenttia, että kun yhteenlaskutoimitus ei saa huomiota oikeassa elämässä ja siksi hakee sitä tältä palstalta jne...

• poiuytrdsdfg

Ja muuten mähän olen paremmassa kunnossa kuin palstailun alussa !!
        Eli se ettei tästä olisi ikinä apua ei ainakaan kaikin osin ole totta.
        En usko minkään terapian edistävän mua nopeemmin. Naapurikin totesi että kävely on ilmeisesti minulle niin kuntouttavaa etten tarvii terveyspalvelun kuntotusta.

• poiuytrdsdfg

No nyt mä olen omassa ketjussa. Voin jatkaa tässä

• poiuytrdsdfg

Yhteenlaskutoimitus. tosi huonosti analysoit palstaa, hämmästyttävän huonosti. Etkö muista sinuakin on kommemtoitu kissaiksi. Se on joku "kissa-ihminen" kun niitä kirjoittaa...

• poiuytrdsdfg

Mun ei missään tapauksessa pidä olla noin pahasti asioita sekoittavan hoidettava. Mä tarvin selkeää logiikkaa. Koin luurissakin että mua "hoidettiin" sekaisin.

• poiuytrdsdfg

Etkö sinä yhteenlaskutoimitus oikeasti hahmota näiden nimimerkkien sisältöä yhtään selvemmin ?
        Meneekö sinulla oikeasti kaikki nimimerkit noin sekaisin päässä ?

• cjpdjcpdj
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Minusta juuri tietyt äärimmäiset mutta vangitsevat kokemukset elämässä tekee vaikeaksi monet suhteilut ns. tavallisempien kokemusten omaavien kanssa. Lähtökohdat ja mahdollisuudet on niin erilaiset että on parasta pysytellä keskusteluissa säätilojen toteamisissa ja jättää kokonaan mitkään perspektiivit ja merkitykset ja niiden vaihdot koskemattomiksi mikäli ei halua tulla jotenkin loukatuksi tai vähintään väärinymmärretyksi ja yleensä huonolla tavalla.

Minä en ymmärrä ihmisiä ketkä on ns. hermo kireällä eivätkä pysty hillitsemään itseään. Minusta se on pelottavaa ja moukkamaista. Minä olen kokenut kammottavan hermoromahduksen enkä ole sitä juuri roiskinut hillittömästi ympäriinsä. Minulla on ollut hillittömiä ihmisiä niin paljon lähipiirissä asettaen niin vaikeita tehtäviä etten ole niistä selvinnyt.

En myöskään asettele ennakkoluulojani kohteen harteille toisen toisin todistettavaksi niin ilmiömäisen röyhkesti kuin mitä minulle on tehty ja tehdään. Olen kuitenkin kokenut oikeudekseni vetäytyä raskaiksi ja hedelmättömiksi katsomistani ihmissuhteista ja oleskella omissa oloissani, jota ei tajuta oikein sitäkään.

• pedagogisesti
        cjpdjcpdj kirjoitti:

Minusta juuri tietyt äärimmäiset mutta vangitsevat kokemukset elämässä tekee vaikeaksi monet suhteilut ns. tavallisempien kokemusten omaavien kanssa. Lähtökohdat ja mahdollisuudet on niin erilaiset että on parasta pysytellä keskusteluissa säätilojen toteamisissa ja jättää kokonaan mitkään perspektiivit ja merkitykset ja niiden vaihdot koskemattomiksi mikäli ei halua tulla jotenkin loukatuksi tai vähintään väärinymmärretyksi ja yleensä huonolla tavalla.

Minä en ymmärrä ihmisiä ketkä on ns. hermo kireällä eivätkä pysty hillitsemään itseään. Minusta se on pelottavaa ja moukkamaista. Minä olen kokenut kammottavan hermoromahduksen enkä ole sitä juuri roiskinut hillittömästi ympäriinsä. Minulla on ollut hillittömiä ihmisiä niin paljon lähipiirissä asettaen niin vaikeita tehtäviä etten ole niistä selvinnyt.

En myöskään asettele ennakkoluulojani kohteen harteille toisen toisin todistettavaksi niin ilmiömäisen röyhkesti kuin mitä minulle on tehty ja tehdään. Olen kuitenkin kokenut oikeudekseni vetäytyä raskaiksi ja hedelmättömiksi katsomistani ihmissuhteista ja oleskella omissa oloissani, jota ei tajuta oikein sitäkään.

Koen myös nykyään oikeudekseni puolustaa itseäni kippaamalla saman lastin takaisin mikä minulle hillittömästi kaadetaan.

Yhteenlaskutoimitus. tosi huonosti analysoit palstaa, hämmästyttävän huonosti. Etkö muista sinuakin on kommemtoitu kissaiksi. Se on joku "kissa-ihminen" kun niitä kirjoittaa...

" Se on joku "kissa-ihminen" kun niitä kirjoittaa... "

Joo joillakuilla on monta hahmoa, et saattaa joskus mennä jutut sekaisinkin, mut eiköhän ole tuo se "ihan kiva" tyyppi jonka itsekin mainitsit olevan ahkera työssään. Mikä sekin maininta ny hieman ihmetyttää, että miksi moinen on sinun tärkeä asia ilmaista häneen liittyen.

Kuten hän Poijuna totesi itsekin "Olen itsekin väliin pitkilläkin tauoilla täältä palstalta, syystä työt ja muut harrastukset häiritsevät palstailua "

Hän on ihan se vanha tuttu, joka aikoinaan yritti esiintyä täällä minuna/kirjoitti minun nimissäni ja samassa hötäkässä loi silloin jopa jonkun tutkijahahmonkin, muistaakseni Riitta jotain? joka kuulemma oli työkseen tutkinut tätä palstaa ja päätynyt ratkaisuun, että olen työpaikkakiusaaja.

Että onhan täällä kaikenlaista ja kaikenlaisia vaikutelmia syntyy

• poiuytrdsdfg
        cjpdjcpdj kirjoitti:

Näinhän se menee. Viihdyn näin omissa oloissani.

• yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Joo joillakuilla on monta hahmoa, et saattaa joskus mennä jutut sekaisinkin, mut eiköhän ole tuo se "ihan kiva" tyyppi jonka itsekin mainitsit olevan ahkera työssään. Mikä sekin maininta ny hieman ihmetyttää, että miksi moinen on sinun tärkeä asia ilmaista häneen liittyen.

Kuten hän Poijuna totesi itsekin "Olen itsekin väliin pitkilläkin tauoilla täältä palstalta, syystä työt ja muut harrastukset häiritsevät palstailua "

Hän on ihan se vanha tuttu, joka aikoinaan yritti esiintyä täällä minuna/kirjoitti minun nimissäni ja samassa hötäkässä loi silloin jopa jonkun tutkijahahmonkin, muistaakseni Riitta jotain? joka kuulemma oli työkseen tutkinut tätä palstaa ja päätynyt ratkaisuun, että olen työpaikkakiusaaja.

Lisään vielä, että sen vuoksi oliskin ihan kiva tavata ihan livenäkin, että tietäisi minkälaisen ihmisen kanssa sitä keskustelee

• poiuytrdsdfg

Ei sitä tarvitse tietää. Parempi kun emme tiedä :)

Ei sitä tarvitse tietää. Parempi kun emme tiedä :)

No minä olen sinun laillasi kiinnostunut totuudesta.
        En minä ole mikään paha ihminen, ei tarvitsisi pelätä

• poiuytrdsdfg

No kun se on niin jäänyt hänestä mieleen että työ on hänelle kunnia-asia ja sitten harrastelee. Ja on hieman äkäinen. Vaikutelmani hänestä. .

• poiuytrdsdfg

No minä olen sinun laillasi kiinnostunut totuudesta.
        En minä ole mikään paha ihminen, ei tarvitsisi pelätä

heheheheh

• poiuytrdsdfg

Ei minuun oikeen kukaan pääse tutustumaan livenä- Mihinkään treffeillekään en oo lähteny pariin kymmeneen vuoteen ainakaan.

• poiuytrdsdfg

Ehkä tässä se Aspergerius näkyy. Ei mua haittaa yhtään vaikken tapais ketään kymmeneen vuoteen

• aamuja
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Ei minuun oikeen kukaan pääse tutustumaan livenä- Mihinkään treffeillekään en oo lähteny pariin kymmeneen vuoteen ainakaan.

Hyvä, ettet poiuytrdsdfg lennä yhteenlaskutoimituksen järjestämään ansaan. Jos jotakin olen tässä kirjoitteluanne seuratessa huomannut, niin kääntääpä ylt asioita miten tahansa päälaelleen, välillä jopa aivan vainoharhaisuuteen ja kateuteen perustuen, niin jotenkin selviät niistä hyvin. Tuntuu, että olet enemmän jalat maassa tyyppi kun taas ylt on haahuilija ja selittelijä, ehkä myös koukuttaja ainakin niiden juttujen perusteella, mitä täältä on voinut lukea. Rehellisyys vaan tulee esiin, jopa kirjoituksissakin samoin kuin jotenkin kierteinen ja kettuileva tyyli.

Mikähän sellainen ihminen on lopulta, joka ei eräällä tavalla kestä toisen paremmuutta. Aina pitää keksiä se viimeinen sana, jolla osoittaa paremmuuttaan, joka lopulta kääntyy naurettavuuteen: tyyliin, kun mulla on korkea verenpaine, niin mullapas on korkeampi. Kummallinen kilpailu paremmuudesta. Toisaalta myös se kateellinen toisten haukkuminen ja vikojen kaivelu kaikista muista paitsi itsestä, ehkä se on elämäntapa, opittu jostakin. Kuitenkaan em ei johda yhtään mihinkään, vaan sama myllytys jatkuu ja jatkuu, vain ihmiset vaihtuvat ympärillä, kun eivät kestä tuollaista elämäntapaa.

• Totuus_sattuu

Sinähän puhut tästä psykopaatistasi sillä perusteella minkä kokemuksen olet hänestä saanut. Sinulle se on totuus hänestä, mutta kokeeko hän sinun kokemuksesi oikeaksi? Entäpä jos sinun kokemuksesi onkin valetta hänen mielestään?

Poiu vastaas nyt tähän eimitäänvaletta:n kommenttiin äläkä kiertele.

Ootko muuten tullut ajatelleeksi, että kaikille niille "valehtelijoille" on yksi asia yhteistä: sinä.

• Totuus_sattuu
        aamuja kirjoitti:

Hyvä, ettet poiuytrdsdfg lennä yhteenlaskutoimituksen järjestämään ansaan. Jos jotakin olen tässä kirjoitteluanne seuratessa huomannut, niin kääntääpä ylt asioita miten tahansa päälaelleen, välillä jopa aivan vainoharhaisuuteen ja kateuteen perustuen, niin jotenkin selviät niistä hyvin. Tuntuu, että olet enemmän jalat maassa tyyppi kun taas ylt on haahuilija ja selittelijä, ehkä myös koukuttaja ainakin niiden juttujen perusteella, mitä täältä on voinut lukea. Rehellisyys vaan tulee esiin, jopa kirjoituksissakin samoin kuin jotenkin kierteinen ja kettuileva tyyli.

Mikähän sellainen ihminen on lopulta, joka ei eräällä tavalla kestä toisen paremmuutta. Aina pitää keksiä se viimeinen sana, jolla osoittaa paremmuuttaan, joka lopulta kääntyy naurettavuuteen: tyyliin, kun mulla on korkea verenpaine, niin mullapas on korkeampi. Kummallinen kilpailu paremmuudesta. Toisaalta myös se kateellinen toisten haukkuminen ja vikojen kaivelu kaikista muista paitsi itsestä, ehkä se on elämäntapa, opittu jostakin. Kuitenkaan em ei johda yhtään mihinkään, vaan sama myllytys jatkuu ja jatkuu, vain ihmiset vaihtuvat ympärillä, kun eivät kestä tuollaista elämäntapaa.

Hyvin kirjoitettu poiu! Samanlaista päätöntä sepustusta kuin kaikki muukin.

Mutta kerropa mikä siinä yhteenlaskutoimituksessa niin risoo? Ottaako egon päälle? Voin itse tunnustaa etten voi sietää aspergereita. Näen välittömästi punaista ja tekee mieli kuristaa hengiltä (mitä en tietenkään tee). Heiltä puuttuu alkeelliset sosiaaliset taidot ja tässä poiun tapauksessa myös kosketus todellisuuteen. Puhumattakaan hänen voimakkaista narsistisista piirteistään. Aikamoinen yhdistelmä!

P. S. En ole kukaan niistä listatuista kommentoijista, vaan satunnainen kulkija, joka ei voi sietää poiua. Meitä taitaa olla useampikin, mutta sitähän poiu halua hyväksyä.

• pelottavaa
        aamuja kirjoitti:

Mitäpä jos asia on vähän vielä hullummin. Ylt voi olla suht vilpittömässä uskossa tai sitten siitä että hän nyt toimii hyvällä asialla ja oikein.

• aamuja
        pelottavaa kirjoitti:

Mitäpä jos asia on vähän vielä hullummin. Ylt voi olla suht vilpittömässä uskossa tai sitten siitä että hän nyt toimii hyvällä asialla ja oikein.

Voihan se noinkin olla, että vilpittömässä uskossa. Monethan meistä ovat koko elämänsä, uskoen, vihreisiin tai kokoomukseen, lääketieteeseen tai homeopatiaan, tai ties mihin. Kenpä tietäis sen? Quo vadis, Domine?

• yhteisiä.nimittäjiä
        Totuus_sattuu kirjoitti:

Ootko muuten tullut ajatelleeksi, että kaikille niille "valehtelijoille" on yksi asia yhteistä: sinä.

Se on mm. aika monen rasitteeksi muodostuneen ja tiellä olevan vahinkolapsen osa. Tulla huonosti hoidetuksi ja väärinkohdelluksi, joka sitten vääristellään ja valehdellaan henkilön omaksi syyksi.

• todellisuudesta
        Totuus_sattuu kirjoitti:

Mutta kerropa mikä siinä yhteenlaskutoimituksessa niin risoo? Ottaako egon päälle? Voin itse tunnustaa etten voi sietää aspergereita. Näen välittömästi punaista ja tekee mieli kuristaa hengiltä (mitä en tietenkään tee). Heiltä puuttuu alkeelliset sosiaaliset taidot ja tässä poiun tapauksessa myös kosketus todellisuuteen. Puhumattakaan hänen voimakkaista narsistisista piirteistään. Aikamoinen yhdistelmä!

P. S. En ole kukaan niistä listatuista kommentoijista, vaan satunnainen kulkija, joka ei voi sietää poiua. Meitä taitaa olla useampikin, mutta sitähän poiu halua hyväksyä.

Kosketus todellisuuteen? Mihin/kenen todellisuuteen? Kyllä hän mielestäni on kovinkin läsnä omassa todellisuudessaan. Sinunko todellisuusnäkemys ja -taju tästä kärsii? No voi sentään.

• aamuja kirjoitti:

Joo, meinaspa ny kahvit mennä väärään kurkkuun lukiessa, että jaa tämmöstä, kilpailua paremmuudesta ja katellisuutta

Piti oikein tarkistamankin, että mitäs ny eilisissä kommenteissa luki. Itse en ny sen kummempaa paremmuuden korostusta tai kateutta niissä havainnut.

Enimmäkseenhän ny käsittelin sitä, ettei täällä oikeasti voi tietää kuka/millainen kukin on, kun joillakin saattaa olla montakin roolia.

Esimerkkinä käytin ny tuota henkilöä, joka tosiaan aikoinaan yritti esiintyä minun nimissäni työpaikkakiusaajana ja tosiaan loi sitten semmosen tukinikin itselleen, että just siinä hötäkässä palstalle ilmestyi muuan Riitta Joku? joka esitteli itsensä palstatutkijaksi ja hän oli päätynyt siihen tulokseen, että olen työpaikkakiusaaja

Tuokin tapahtuma sai alkuunsa sellasesta tilanteesta, että joku kirjoittaja hieman kehaisi minun pohdintojani ja kerroin palaavani aiheeseen, kunhan tulen töistä. Niin sillä aikaa ny sitte toi "vanhatuttu", tässä "aamuja" , silloinen jotain ymmärtämätttä oli kehitelly tuommosta mun pään menoksi.

Että täs kohtaa ny oli vaan kyse siitä, et tämmösillä palstoilla voi olla hyvinkin vaikeaa tietää kuka/millainen minkäkin nimmarin takana piileskelee, mut huomasin jo tuolla toises ketjus, et ny tais jollakulla mennä roolit sekaisin.

Et, tämmöstä ny tähän kohtaan, oikeesti vähä huvittaakin.

Vaikka toisaalta mietityttää, et kun ei oikeasti vastapuolta tunne, mut vaikutelma on, ettei siellä puolen ny ihan kaikki ole kuitenkaan ookoo, niin onko sekään fiksua nauraa hänen asialleen johon hän ilmeisesi itse vakaasti uskoo.

• ölfjrujfoi
        todellisuudesta kirjoitti:

Kosketus todellisuuteen? Mihin/kenen todellisuuteen? Kyllä hän mielestäni on kovinkin läsnä omassa todellisuudessaan. Sinunko todellisuusnäkemys ja -taju tästä kärsii? No voi sentään.

Minusta se että poiun juttu ei kosketa sinua tai todellisuuttasi ei oikeuta pitämään poiun todellisuutta harhaisena tai todellisuudentajuttomana. Kuten poiu sanoikin niin asiamme on ilmeisen marginaalinen eikä kiinnostusta siihen juuri ole. Siksipä ärsyttää ainakin minussa ensisijaisesti yltn palstamammailu, jossa roolissa hän nyt annostelee palstatilaa uhanalaisena hyödykkeenä. Tilaa ei meille ole teidän"todellisuudentajuisten" sösieteissanne niin täällä sitten hölötämme ja luemme toistemme kokemuksia ja näkemyksiä.

• hdoiewhi
        ölfjrujfoi kirjoitti:

Minusta se että poiun juttu ei kosketa sinua tai todellisuuttasi ei oikeuta pitämään poiun todellisuutta harhaisena tai todellisuudentajuttomana. Kuten poiu sanoikin niin asiamme on ilmeisen marginaalinen eikä kiinnostusta siihen juuri ole. Siksipä ärsyttää ainakin minussa ensisijaisesti yltn palstamammailu, jossa roolissa hän nyt annostelee palstatilaa uhanalaisena hyödykkeenä. Tilaa ei meille ole teidän"todellisuudentajuisten" sösieteissanne niin täällä sitten hölötämme ja luemme toistemme kokemuksia ja näkemyksiä.

Ja jos jonkun yodellisuudentajusta tulisi huolestua niin yltn. Hänellä on alkanut ilmetä outoja ja korjaamista vaativia käsityksiä itsestään.

• hdoiewhi kirjoitti:

Ja jos jonkun yodellisuudentajusta tulisi huolestua niin yltn. Hänellä on alkanut ilmetä outoja ja korjaamista vaativia käsityksiä itsestään.

Kertosi

• yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Kertosi

Jahas, meinasin vastata jotain, mut en sit viitsinytkään, mut jostain syystä ilm. klikannut lähetä vaik tarkoitus oli klikata peruuta.

Et joskus näinkin jos joku ihmettelee

• aamuja

Joo, meinaspa ny kahvit mennä väärään kurkkuun lukiessa, että jaa tämmöstä, kilpailua paremmuudesta ja katellisuutta

Piti oikein tarkistamankin, että mitäs ny eilisissä kommenteissa luki. Itse en ny sen kummempaa paremmuuden korostusta tai kateutta niissä havainnut.

Enimmäkseenhän ny käsittelin sitä, ettei täällä oikeasti voi tietää kuka/millainen kukin on, kun joillakin saattaa olla montakin roolia.

Esimerkkinä käytin ny tuota henkilöä, joka tosiaan aikoinaan yritti esiintyä minun nimissäni työpaikkakiusaajana ja tosiaan loi sitten semmosen tukinikin itselleen, että just siinä hötäkässä palstalle ilmestyi muuan Riitta Joku? joka esitteli itsensä palstatutkijaksi ja hän oli päätynyt siihen tulokseen, että olen työpaikkakiusaaja

Tuokin tapahtuma sai alkuunsa sellasesta tilanteesta, että joku kirjoittaja hieman kehaisi minun pohdintojani ja kerroin palaavani aiheeseen, kunhan tulen töistä. Niin sillä aikaa ny sitte toi "vanhatuttu", tässä "aamuja" , silloinen jotain ymmärtämätttä oli kehitelly tuommosta mun pään menoksi.

Että täs kohtaa ny oli vaan kyse siitä, et tämmösillä palstoilla voi olla hyvinkin vaikeaa tietää kuka/millainen minkäkin nimmarin takana piileskelee, mut huomasin jo tuolla toises ketjus, et ny tais jollakulla mennä roolit sekaisin.

Vaikka toisaalta mietityttää, et kun ei oikeasti vastapuolta tunne, mut vaikutelma on, ettei siellä puolen ny ihan kaikki ole kuitenkaan ookoo, niin onko sekään fiksua nauraa hänen asialleen johon hän ilmeisesi itse vakaasti uskoo.

Jotkut meistä tutkivat niitä pieniä pilkkujaan ja tarkistelevat sanomaansa ja ihan muutaman päivän takaisista kirjoituksista, voi voi. Miksi? Ja miksi sillä on yhtään mitään väliä kuka missäkin piileskelee? Onko sinulla ehkä jotakin selvittämättömiä asioita takanasi, jos ei ole, niin sitten minäkin huolestun todellisuuden tajustasi?

• jotain_ymmärtämättä

"... "aamuja" , silloinen jotain ymmärtämätttä oli kehitelly tuommosta mun pään menoksi. "

aamuja ei ole minä.

• poiuytrdsdfg
        Totuus_sattuu kirjoitti:

Selvennän vielä että minulle on päivänselvää, ettei kokemukseni psykopaatistani ole identtinen sen kanssa kuka hän on. Olen jopa viime päivinä yhä enemmän miettinyt että hän on varmasti uhri myös. MInua on koko ajan ihmetettytänyt se että eräs hänen hermostonsa piirre ei ole lainkaan tyypillinen psykopaateille. Hän on aisteiltaan herkkä kuten minäkin. Olen varmasti häneltä perinyt aistiherkkyyttä ja hänellä on hyvä hajuaisti toisin kuin psykopaateilla on yleensä huono. Hänen psykopaattimainen käytöksensä voisi johtua jonkinlaisesta itsensä kadottamisesta missä olisi alunperin takana jonkinlaista herkkyyttäkin. Mutta hän todellakin on käyttäytäytynyt kuin psykopaatti. Ja minä olen todellakin ollut pulassa sen takia. Mutta en missään vaiheessa ole väittänyt että tämä kokemukseni olisi kaikki se mitä hän on . Mehän jopa sosiaalisesti setvimme tilanteen niin, että minä saan puhua hänestä omaa näkemystäni omissa kuvioissani, mutta minä en mene hänen kuvioihinsa väittämään kuka hän on vaan hän saa itse ilmaista itseään sellaisenaan kuin itse itsensä merkityksellistää, enkä minä puutu siihen.
        Tämä on yksi syy miksi en mitään virallista apuakaan ole halunnut, koska en halua leimata häntä psykopaatiksi minun kokemuksen vuoksi. Sanonkin että erehtymisen mahdollisuus tässä on, mutta mikä on varmaa on se että suhteessa minuun hänellä on paljon psykopaatin käytöstä mutta minulla ei ole häntä kohtaan psykopaattimaista käytöstä, joten hän on minua psykopaattisempi ja siitä on tullut ongelmaa. Mitään leimaa hänen otsaansa en ole missään vaiheessa halunnut, päinvastoin.
        Mun mielestä me on hoidetty tää aika hienostikin siinä että olemme suoneet toinen toisillemme subjektiivisen ilmaisunvapauden omista kokemuksistamme puuttumatta niihin.
        Minun psykopaattini olettaakseni tietää etten minä kuvittele tietäväni kokonaisuudessaan kuka hän on. Tuo kun olisi elämänfilosofiani vastaista ajattelua. Uskon sellaoseenkin, että jokaisessa ihmesessä om salattu osa jonka tietää vain Luoja. Toisen ihmisen käsitys toisesta ihmisestä ei koskaan ole identtinen sen kanssa kuka tuo ihminen on.
        Kun keskustelemme joudumme keskustelemaan epätäydellisesti. Olen yrittänyt valita kuvaavimmat mahdolliset sanat ilmiöille ja tilanteille, mutta ne eivät ole täydellisiä.. Minunkin käsitykseni ja kokemukseni psykopaatistani elää. En halua lyödä sitä mitenkään lukkoon.
        Mutta ongelma on siis minulle ollut se että hän on huomattavasti minua manipulatiivisempi ainakin, mikä on tuottanut minulle ongelmaa. Eikä hän ole koskaan pitänyt rakkausaiheestani. Ja nämä nyt ainakin pitää paikkansa. Mutta ei minulla ole kokonaiskäsitystä siitä kuka hän on eikä voikaan olla.

• poiuytrdsdfg

Minulle hän on myöntänyt näitä ominaisuuserojamme aika yksimielisesti mutta ei ole suoranaisesti myöntänyt tai kieltänyt olevansa psykopaatti. Ja itsekin sanoin hänelle että se kenties riippuu myös sanan psykopaatti tulkinnasta. Molemmat ihmettelemme tätä elämäämme ja toistemme ominaisuuksia, kun olemme niin erilaisia, että kommunikaatiota ei juuri ole koskaan syntynyt. .

• poiuytrdsdfg

Mutta jollain testillä hän varmasti on psykopatia janalla ainakin paljon minua psykopaatimpi. Joten minulle hän on psykopaatti. Mutta kenties jollekin vielä psykopaatimmalle verrattuna ei sitten olisikaan, vaan paljon inhimillisempi.

• poiuytrdsdfg
        Totuus_sattuu kirjoitti:

Kyllä minä sen tiedän ettei voi minua sietää....olen kokenut rankkaa henkistä väkivaltaa koko elämäni ajan monelta suunnalta.
        Olet itsekin raukkamainen jos et löydä maailmasta mielekkäämnpää vihattavaa kuin vammainen herkkä naishenkilö. Tiedän paremmin kin hyvin. että teitä riittää... !!!!

• aamuja kirjoitti:

Jotkut meistä tutkivat niitä pieniä pilkkujaan ja tarkistelevat sanomaansa ja ihan muutaman päivän takaisista kirjoituksista, voi voi. Miksi? Ja miksi sillä on yhtään mitään väliä kuka missäkin piileskelee? Onko sinulla ehkä jotakin selvittämättömiä asioita takanasi, jos ei ole, niin sitten minäkin huolestun todellisuuden tajustasi?

"Onko sinulla ehkä jotakin selvittämättömiä asioita takanasi, jos ei ole, niin sitten minäkin huolestun todellisuuden tajustasi? "

On joo, useaankin otteeseen olen kysynyt sinulta, mikä sai sinut silloin aikoinaan kirjoittamaan ikäänkuin minuna ja miksi vielä jatkoit sitä juttua keksimällä sen tutkijahahmon tukemaan asiaasi.

Aikuisten oikeesti, eikö sua hävettänyt/hävetä oma toimintasi

Mitä tulee tuohon aamuja tyyppiin, hänestä tulee ihan sama vaikutelma kuin sinusta. En usko, että hän ny yhtäkkiä olis joku uusi ihminen joka tuommosia kirjoittelisi. Samat jutut kilpailusta, paremmuudesta ja kateellisuudesta.

Mikä ihmetyttää/kummastuttaa minua, että kun kommentoin jotain näkyvillä olevaa asiaa, esitän oman mielipiteeni niin sekö sitten on mukamas kilpailua ja paremmuuden korostamista ja tosiaan vielä tuo jälkimimmäinen , en ymmärrä mitä /mistä pitäisi olla kateellinen.

Tätä on jatkunut jo niin pitkään, että totta helkkarissa haluaisin tavata oikeasti kasvotusten tuon ihmisen, että onko hän todellisuudessa sitä mitä sanoo olevansa.

Mitä tulee tuohon kysymykseesi

Ja miksi sillä on yhtään mitään väliä kuka missäkin piileskelee?

Niin itse ny kun kuitenkin olen suurin piirtein sitä mitä sanon olevani niin ohan se ny jotensakin kummallista jos keskustelee jonkun mielikuvitusolennon kanssa jonka taustalla olevan ihmisen elämä todellisuudessa on jotain muuta kuin mitä hän yrittää esittää.

En oikeasti edes ymmärrä, jos aikuisen ihmisen pitää keksiä itselleen kuvitteellinen persoona ja näytellä olevansa jotain muuta kuin on.

Utelias kun olen ja todellinen ihminen, niin mieluusti sitä kurkistasi sinne esiripun taaksekin, kun näytös on loppunut ja naamiot riisuttu.

Mitä tulee ölfjrujfoitin kommenttiin

"Tilaa ei meille ole teidän"todellisuudentajuisten" sösieteissanne niin täällä sitten hölötämme ja luemme toistemme kokemuksia ja näkemyksiä. "

Niin tilaa täällä kyllä on riittämiin, mutta olen peräänkuuluttanut jonkinlaista kohtuullistamista sen suhteen, ettei poiu tulisi joka ketjuun hölöttämään omaa asiansa.

• poiuytrdsdfg
        Totuus_sattuu kirjoitti:

Minä en käytä muita nimerkkejä kuin tätä poiuytrdsxv,
        ja asia ON niin...se on fakta jota ei mielipide voi ikinä muuksi muuttaa...Tällainen asia ei ole tulkinnallinen, vaan siitä on olemassa yksiselitteinen fakta, joka ei ole subjeltiivinen kokemus
        Jossain on joku muu joka tuon on kirjoittanut...

• poiuytrdsdfg

Ihmettelen sitä kuinka aggressiiviset henkilöt aina kuvittelevat jotenkin heidän olevan ensimmäisiä sellaisia joita kohtaan.

• JotainYmmärtämättä

"Onko sinulla ehkä jotakin selvittämättömiä asioita takanasi, jos ei ole, niin sitten minäkin huolestun todellisuuden tajustasi? "

On joo, useaankin otteeseen olen kysynyt sinulta, mikä sai sinut silloin aikoinaan kirjoittamaan ikäänkuin minuna ja miksi vielä jatkoit sitä juttua keksimällä sen tutkijahahmon tukemaan asiaasi.

Mitä tulee tuohon aamuja tyyppiin, hänestä tulee ihan sama vaikutelma kuin sinusta. En usko, että hän ny yhtäkkiä olis joku uusi ihminen joka tuommosia kirjoittelisi. Samat jutut kilpailusta, paremmuudesta ja kateellisuudesta.

Mikä ihmetyttää/kummastuttaa minua, että kun kommentoin jotain näkyvillä olevaa asiaa, esitän oman mielipiteeni niin sekö sitten on mukamas kilpailua ja paremmuuden korostamista ja tosiaan vielä tuo jälkimimmäinen , en ymmärrä mitä /mistä pitäisi olla kateellinen.

Tätä on jatkunut jo niin pitkään, että totta helkkarissa haluaisin tavata oikeasti kasvotusten tuon ihmisen, että onko hän todellisuudessa sitä mitä sanoo olevansa.

Niin itse ny kun kuitenkin olen suurin piirtein sitä mitä sanon olevani niin ohan se ny jotensakin kummallista jos keskustelee jonkun mielikuvitusolennon kanssa jonka taustalla olevan ihmisen elämä todellisuudessa on jotain muuta kuin mitä hän yrittää esittää.

En oikeasti edes ymmärrä, jos aikuisen ihmisen pitää keksiä itselleen kuvitteellinen persoona ja näytellä olevansa jotain muuta kuin on.

Utelias kun olen ja todellinen ihminen, niin mieluusti sitä kurkistasi sinne esiripun taaksekin, kun näytös on loppunut ja naamiot riisuttu.

"Tilaa ei meille ole teidän"todellisuudentajuisten" sösieteissanne niin täällä sitten hölötämme ja luemme toistemme kokemuksia ja näkemyksiä. "

Niin tilaa täällä kyllä on riittämiin, mutta olen peräänkuuluttanut jonkinlaista kohtuullistamista sen suhteen, ettei poiu tulisi joka ketjuun hölöttämään omaa asiansa.

"Mitä tulee tuohon aamuja tyyppiin, hänestä tulee ihan sama vaikutelma kuin sinusta. En usko, että hän ny yhtäkkiä olis joku uusi ihminen joka tuommosia kirjoittelisi. Samat jutut kilpailusta, paremmuudesta ja kateellisuudesta. "
        Minusta kirjoitus "aamuja" ei ole edes minun tyyliseni. En analysoi noin perusteellisesti sinua, enkä muitakaan palstalaisia. Ei myöskään kuulu minun tapoihini toistella huomioitani. Ehkä aiheesta narsismi tietenkin tulee toisteltuakin joissakin yhteyksissä ja eri kirjoittelijoille tai vastaavasti pyydettäessä.
        Mutta en nyt kävisi ihan sinua kuvailemaan monia kertoja, hädin tuskin ensimmäistäkään, mitä mieleeni on juolahtanut jossain käänteessä jostain syystä..

Että toivottavasti nyt hellität tuosta niputtamisen tarpeesta... mikä siihen sitten liekään syy.

Tuolla ylempänä jo aiemminkin kerroin, että en ole tuo "aamuja".
        🔼🔼🔼🔼🔼🔼🔼

• aamujataas

"On joo, useaankin otteeseen olen kysynyt sinulta, mikä sai sinut silloin aikoinaan kirjoittamaan ikäänkuin minuna ja miksi vielä jatkoit sitä juttua keksimällä sen tutkijahahmon tukemaan asiaasi. "

Vastaan tähän perättömään syytökseesi, että tuo on jotain oman pääsi huttua. Olen kirjoittanut ihan omista kokemuksistani, kuten nähtävästi sinäkin täällä ja monet muut. Yritin etsiä tuota tutkijahahmoa, jonka niputat myös minuun, jotta voisin edes ymmärtää tarkoitusperäsi, en löytänyt, enkä enää jaksanutkaan.

Edelleen omiin kokemuksiini perustuen kysyn, että miksi jotkut sanat laukaisevat toisilla oudon käytöksen? Kun joku kuulee sanan, heitän nyt tähän jonkun, vaikka arvaamaton, jossakin lauseyhteydessä. Niin ymmärtämättä koko lausetta takertuu tuohon yksittäiseen sanaan ja jonkinasteinen räjähdys on varmaa, joko käytöksen muuttumisena tai sanallisena ryöpytyksenä. Joten lopuksi, minkä minä sille voin, että lähimmäiseni käyttäytyy, kuten kuvailin paremmuus, kateus jne., sitä olen yrittänyt selvittää, että paremmin jaksaisin arkea tahkota. Ehkä ei ole sallittua yrittää pärjätä hieman haastavien ihmisen kanssa, olen sen kyllä ymmärtänyt jo aikoja sitten, että nykyisin ainoa toimintamalli on jätä se. Saa sääliä ja halveksuntaa, kun ei toimi nykymallin mukaan, vaikken todellisuudessa tarvitse noista kumpaakaan.

Mutta hyvää jatkoa teille näihin piirileikkeihin. Analysoidaan kun kirjoitellaan.

• jdlueuie
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Selvennän vielä että minulle on päivänselvää, ettei kokemukseni psykopaatistani ole identtinen sen kanssa kuka hän on. Olen jopa viime päivinä yhä enemmän miettinyt että hän on varmasti uhri myös. MInua on koko ajan ihmetettytänyt se että eräs hänen hermostonsa piirre ei ole lainkaan tyypillinen psykopaateille. Hän on aisteiltaan herkkä kuten minäkin. Olen varmasti häneltä perinyt aistiherkkyyttä ja hänellä on hyvä hajuaisti toisin kuin psykopaateilla on yleensä huono. Hänen psykopaattimainen käytöksensä voisi johtua jonkinlaisesta itsensä kadottamisesta missä olisi alunperin takana jonkinlaista herkkyyttäkin. Mutta hän todellakin on käyttäytäytynyt kuin psykopaatti. Ja minä olen todellakin ollut pulassa sen takia. Mutta en missään vaiheessa ole väittänyt että tämä kokemukseni olisi kaikki se mitä hän on . Mehän jopa sosiaalisesti setvimme tilanteen niin, että minä saan puhua hänestä omaa näkemystäni omissa kuvioissani, mutta minä en mene hänen kuvioihinsa väittämään kuka hän on vaan hän saa itse ilmaista itseään sellaisenaan kuin itse itsensä merkityksellistää, enkä minä puutu siihen.
        Tämä on yksi syy miksi en mitään virallista apuakaan ole halunnut, koska en halua leimata häntä psykopaatiksi minun kokemuksen vuoksi. Sanonkin että erehtymisen mahdollisuus tässä on, mutta mikä on varmaa on se että suhteessa minuun hänellä on paljon psykopaatin käytöstä mutta minulla ei ole häntä kohtaan psykopaattimaista käytöstä, joten hän on minua psykopaattisempi ja siitä on tullut ongelmaa. Mitään leimaa hänen otsaansa en ole missään vaiheessa halunnut, päinvastoin.
        Mun mielestä me on hoidetty tää aika hienostikin siinä että olemme suoneet toinen toisillemme subjektiivisen ilmaisunvapauden omista kokemuksistamme puuttumatta niihin.
        Minun psykopaattini olettaakseni tietää etten minä kuvittele tietäväni kokonaisuudessaan kuka hän on. Tuo kun olisi elämänfilosofiani vastaista ajattelua. Uskon sellaoseenkin, että jokaisessa ihmesessä om salattu osa jonka tietää vain Luoja. Toisen ihmisen käsitys toisesta ihmisestä ei koskaan ole identtinen sen kanssa kuka tuo ihminen on.
        Kun keskustelemme joudumme keskustelemaan epätäydellisesti. Olen yrittänyt valita kuvaavimmat mahdolliset sanat ilmiöille ja tilanteille, mutta ne eivät ole täydellisiä.. Minunkin käsitykseni ja kokemukseni psykopaatistani elää. En halua lyödä sitä mitenkään lukkoon.
        Mutta ongelma on siis minulle ollut se että hän on huomattavasti minua manipulatiivisempi ainakin, mikä on tuottanut minulle ongelmaa. Eikä hän ole koskaan pitänyt rakkausaiheestani. Ja nämä nyt ainakin pitää paikkansa. Mutta ei minulla ole kokonaiskäsitystä siitä kuka hän on eikä voikaan olla.

Mutta miten ne hänen sinulle aiheuttamat hankaluudet? Eikö hän ole kuitenkin ollut vaikuttamassa elämääsi ja elämänpiiriisi niin että sinulle on aiheutunut siitä haittaa?

Minulla ainakin molemmat vanhempani piireissään on valehdelleet ja määritelleet tilanteita päälaelleen edukseen (ja yksi vielä rienasi tällä uroteollaan kuin pikkulapsi lällätellen) ja nämä on ostettu sitten ilman muuta luotettavana todellisuuskuvauksena, jonka perusteella minua on sitten kohdeltu ja miten minua kohtaan on käyttäydytty. Minulta ei tietenkään kysytä mitään.

• poiuytrdsdfg

Olen hyvinkin kamalaan tilanteeseen joutunut jälleen.
        Ja oman käsitykseni mukaan olen tekemisissä oikean psykopaatin kanssa.
        Minua vaan pelottaa kauheasti jos hän ei eläisi enää kauan, koska vaikuttaa heikommalle.
        Vaikka hän on hirveä psykopaatti, rakastan häntä tosi paljon Meillähän on ollut pitkä kammottava inhottava hurja yhteinen seikkailu tämän rakkaan psykopaattini kanssa.
        Olen tästä syystä mennyt taas huonoon kuntoon. Sekä siitä syystä että minulla on huoli hänestä ja siitä syystä että olen itseni uhrannut taas kamalaan olotilaan tuon rakkauden takia. Ja tällä rakkaudellahan hän ei omien sanojensa mukaan tee yhtään mitään. Kyllä se jättäminen pelastaisi minut tietyiltä hyvin kamalilta kärsimyksiltä ja vaaroiltakin mahdoliisesti.
        Mutta ajattelen myös niin että ehkä jostakin syystä Luoja on halunnut minun kohtaavan juuri tämän psykopaatin ja hänen minut. .
        Meen joniinmoiseen kamalaan pelkotilaan kun olen hänen kanssa paljon. Sitten tulee taas hätä että pitäisi etääntyä ennenkuin käy köpelösti.
        Mutta minun olisi helpompi olla jos hän saisi elää kauan. Rakastan häntä kuin luonnonsuojeltavaa käärmettä tosi paljon.
        Kummallinen käärme, niin vahingollinen ja sitten välillä antaa hyviä neuvoja minulle kuten: "Älä uskottele itsellesi ettet tiedä mitä tiedät !
        Mun mielestäni näitä olentoja ei pidä erehtyä luulemaan rakkaudellisiksi, mutta eivät he ole arvottomia. Luoja luo heitä niinkuin kamalia käärmeitäkin. "En vihaa käärmeitäkään, vaikka minua ne inhottaa. Ja näinhän tulen noudattaneeksi Raamattuakin etten vihaa vanhempaani.
        Mutta ei varmaankaan pitäisi uskotella itselleni etten muka hänen luontoaan tuntisi.
        Mutta kyllä mulle tuska tulee nähdä tuo käärme heikossa kunnossa. Luojaa vain rukoilen että hän pysyisi vahvana ja voisi vielä luikerrella pidemmän aikaa.
        Mutta hintana tästä on se että olen taas itse huonossa kunnossa ja psykopaattini mukaan varmasti turhaan koska hän ei tarvitse rakkauttani mihinkään-

Mä ihmettelen niitä ihmisiä jotka yrittää pakottaa yhteyttä vanhempiin, ja niitäkin, jotka yrittää pakottaa jätä se juttua !
        Oikeestaan kumpikaan ei soi hyvin korvissa ulkopuolisen sanomana. On jotenkin tunteita kunnioittamatonta. Noi kummatkin lauseet voi sattua tosi pahasti, jos ne isketään jonkun läheisensä haavoittaman korviin-

• poiuytrdsdfg

Ja mitä tulee minun kirjoitteluuni. katson että se on kaikilta muilta osin asiallista, mutta teksti on turhan tiivistämätöntä, impulsiivista, ja pätkäistä ja siinä on pohjimmiltaan kyse tekstinkäsittelystä, ei luonteenlaadusta. Jaksoin ennen aivovammaa hieman paremmin tekstinkäsitellä kirjoitukseni. Aivovamman aikana päästin tekstinkäsittelyn täysin löpsyksi, koska tuntui kohtuuttomalle että yli 40 vaivan kanssa minulla pitäs olla joku huippulaatuinen tekstinkäsittely jotta saisin kommunikoida tilanteeni ulkomaailmalle.- Että kumoikjo se on tärkeämpää tekstinkäsittely vaiko....
        Siis päätin että olkoon ilman minua ne jotka on niin turhamaisia että tarvitsevat hyvän tekstinkäsittelyn halutakseen olla tekemisissä.
        Voisin kuitenkin nyt tehdä kokeilun, etten enää kirjoita tänne tällä tyylillä, vaan kirjoitan enintään silloin kun jaksan käsitellä tekstin-. Ok

• poiuytrdsdfg

Mutta vielä paikkansapitävä tarkennus.
        Olen kirjoittanut jo hyvin pitkään vain yhdellä nimimerkillä, enkä ole kukaan muu suomi24 palstoilla tunnetuksi tullut henkilö, enkä henkilökohtaisesti tunne ketään sellaista. En myöskään ole monta kirjoittajaa enkä mitään muutakaan vastaava kummallista. Ja se on fakta. Joka ei sitä usko elää illuusioissa ja niin se vaan on- En myöskään ole olemukseltani tyypillisesti Aspergeriksi ajatellun kaltainen henkilö...ainakaan millaiseksi Aspergerit Suomessa ajatellaan, Monet ulkomaiset Aspergerit ovat havaintojeni mukaan eri oloisia. Aspergerstereotypia ei ole kohdallani mikään mielekäs tarkastelumalli. Sitä varmaan neurologinikin tarkoitti kun neuvoi ettei minun kannattaisi kertoa kenellekään diagnoosista koska minusta Asperger ei näy päällepäin. Ja hän varmasti tiesi mistä puhui. Että näitä yhteenlaskutoimituksia ja Aspergervihaajia ilmestyy sitten ihan turhanpäiten eteeni. Mä en oikeen ymmärrä ihmisten ryhmittelyä vihattaviksi ryhmiksi. Kukaan ei voi tietää millaisia erilaisia yksilöitä erilaisissa ryhmissä on.
        Aivovamma sitten näkyikin lievänä outoutena. (kalpeus, tärinä, huomiotaherättävä liikkuminen, huonokuuloisuus ym)
        Mut joo teemmä kokeilun että kirjoitan enää käsiteltyä tekstiä jos sitten ylipäätään jaksan kirjottaa mitään...

• JotainYmmärtämättä kirjoitti:

"Mitä tulee tuohon aamuja tyyppiin, hänestä tulee ihan sama vaikutelma kuin sinusta. En usko, että hän ny yhtäkkiä olis joku uusi ihminen joka tuommosia kirjoittelisi. Samat jutut kilpailusta, paremmuudesta ja kateellisuudesta. "
        Minusta kirjoitus "aamuja" ei ole edes minun tyyliseni. En analysoi noin perusteellisesti sinua, enkä muitakaan palstalaisia. Ei myöskään kuulu minun tapoihini toistella huomioitani. Ehkä aiheesta narsismi tietenkin tulee toisteltuakin joissakin yhteyksissä ja eri kirjoittelijoille tai vastaavasti pyydettäessä.
        Mutta en nyt kävisi ihan sinua kuvailemaan monia kertoja, hädin tuskin ensimmäistäkään, mitä mieleeni on juolahtanut jossain käänteessä jostain syystä..

Että toivottavasti nyt hellität tuosta niputtamisen tarpeesta... mikä siihen sitten liekään syy.

Tuolla ylempänä jo aiemminkin kerroin, että en ole tuo "aamuja".
        🔼🔼🔼🔼🔼🔼🔼

"Tuolla ylempänä jo aiemminkin kerroin, että en ole tuo "aamuja"."

Niin, uskoisitko sinä sellaisen henkilön puheisiin, joka on jo kerran todistetusti pyrkinyt esiintymään toisena henkilönä ja asiansa vakuudeksi luonut vielä kuvitteelellisen tukinikin tukemaan omaa asiaansa.

Kyllä se vaan niin tuppaa oleen, et joka kerran keksitään niin sitä aina epäillään. Vielä tuli mieleen tästä aiheesta, aikojen alusta sekin tyyppi joka kertoi olevansa "kaikkimuutnimimerkit" paitsi silloiset rekisteröidyt.

Se oli sitä aikaa kun aloituksia tehtiin merkittynä "ei plussatyypille" ja niissä sitten kuitenkin pohdittiin plussatyyppiä ja tehtiin myös aloituksia joihin toivottiin kirjoittavan kaikkien heidän jotka toivovat yltin poistuvan tältä palstalta

Että joo, kaikenlaista sitä on vuosien varrella ollut ja ei tiedä oikein mistä moinen johtuu.

Tässä ny kun noita vanhoja tuli muistettua niin tuli mieleen semmonen juttu, että sinuunkin liitettiin jossain vaiheessa tuo Asperger ominaisuus, tais olla sitä aikaa kun esiinnyit kaikuna. Jostain mielen syövereistä tuli mieleen semmonenkin juttu, että kirjoitit jossain kohdin tuumivasi, että jos alkaisit filosofiksi

• poiuytrdsdfg

Olisihan se mielenkiintoista kokeilla sellaista pientä elämänmuutosta.
        Mutta voi käydä niin. että kirjoitan käsitellyt tekstit jonnein muualle kuin tänne, niin sitten täällä ei näy mitään.

• käärmeenä
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Olen hyvinkin kamalaan tilanteeseen joutunut jälleen.
        Ja oman käsitykseni mukaan olen tekemisissä oikean psykopaatin kanssa.
        Minua vaan pelottaa kauheasti jos hän ei eläisi enää kauan, koska vaikuttaa heikommalle.
        Vaikka hän on hirveä psykopaatti, rakastan häntä tosi paljon Meillähän on ollut pitkä kammottava inhottava hurja yhteinen seikkailu tämän rakkaan psykopaattini kanssa.
        Olen tästä syystä mennyt taas huonoon kuntoon. Sekä siitä syystä että minulla on huoli hänestä ja siitä syystä että olen itseni uhrannut taas kamalaan olotilaan tuon rakkauden takia. Ja tällä rakkaudellahan hän ei omien sanojensa mukaan tee yhtään mitään. Kyllä se jättäminen pelastaisi minut tietyiltä hyvin kamalilta kärsimyksiltä ja vaaroiltakin mahdoliisesti.
        Mutta ajattelen myös niin että ehkä jostakin syystä Luoja on halunnut minun kohtaavan juuri tämän psykopaatin ja hänen minut. .
        Meen joniinmoiseen kamalaan pelkotilaan kun olen hänen kanssa paljon. Sitten tulee taas hätä että pitäisi etääntyä ennenkuin käy köpelösti.
        Mutta minun olisi helpompi olla jos hän saisi elää kauan. Rakastan häntä kuin luonnonsuojeltavaa käärmettä tosi paljon.
        Kummallinen käärme, niin vahingollinen ja sitten välillä antaa hyviä neuvoja minulle kuten: "Älä uskottele itsellesi ettet tiedä mitä tiedät !
        Mun mielestäni näitä olentoja ei pidä erehtyä luulemaan rakkaudellisiksi, mutta eivät he ole arvottomia. Luoja luo heitä niinkuin kamalia käärmeitäkin. "En vihaa käärmeitäkään, vaikka minua ne inhottaa. Ja näinhän tulen noudattaneeksi Raamattuakin etten vihaa vanhempaani.
        Mutta ei varmaankaan pitäisi uskotella itselleni etten muka hänen luontoaan tuntisi.
        Mutta kyllä mulle tuska tulee nähdä tuo käärme heikossa kunnossa. Luojaa vain rukoilen että hän pysyisi vahvana ja voisi vielä luikerrella pidemmän aikaa.
        Mutta hintana tästä on se että olen taas itse huonossa kunnossa ja psykopaattini mukaan varmasti turhaan koska hän ei tarvitse rakkauttani mihinkään-

Mä ihmettelen niitä ihmisiä jotka yrittää pakottaa yhteyttä vanhempiin, ja niitäkin, jotka yrittää pakottaa jätä se juttua !
        Oikeestaan kumpikaan ei soi hyvin korvissa ulkopuolisen sanomana. On jotenkin tunteita kunnioittamatonta. Noi kummatkin lauseet voi sattua tosi pahasti, jos ne isketään jonkun läheisensä haavoittaman korviin-

Nt tuli mieleen sekin, kun minut nyt on onnistuneesti taas palautettu moneen kertaan märehdittyihin traumamuistoihin, jossa minun tullee pysyäkin toimintakyvyttömänä ja kauhuissani kunnes kuolema erottaa, että minua raakasti pahoinpidellyt piti minua käärmeenä.

• poiuytrdsdfg

Yksi lisäys vielä- Yksi piirre josta en oikein monissa ihmisissä pidä on se että he ovat yleensä aina vahvemman oloisen puolella. Vahvempi voittaa aivan kuin hän olisi oikeassa. Olen itse ollut aikoinaan joissain tilanteissa vahvempi, heikompi jne, niin aina se on mennyt niin että jos vaikutan vahvemmalle ollaan mun puolella ja jos heikommalle ollaanmua vastaan.
        Toivottavasti en tule näkemään samaa tässä psykopaattini ja minun keisissäni, että kun olin hyvin hermostovaurioitunut kaikki kannattivat psykopaattiani joka hylkäsi minut, mutta jos minä vahvistun ja hänestä tulee sairas, niin kannatetaankin sitten minua ja oltaisiin vaikka valmiita hylkäämään psykoaatti. Olisikos tuollainen kuinka eettistä ?.

• poiuytrdsdfg
        käärmeenä kirjoitti:

Nt tuli mieleen sekin, kun minut nyt on onnistuneesti taas palautettu moneen kertaan märehdittyihin traumamuistoihin, jossa minun tullee pysyäkin toimintakyvyttömänä ja kauhuissani kunnes kuolema erottaa, että minua raakasti pahoinpidellyt piti minua käärmeenä.

No ensinnäkään mä en hyväksy käärmeiden pahoinpitelyä ja toisekseenkin se minä joku jotakin pitää ei ole identtistä sen kanssa mitä se on.
        Sekaisin olevat ihmiset pahoinpitelee mielikuvituskäärmeitä- Niitä riittää-

• poiuytrdsdfg

Sanokaa oonko oikeassa . Kun mä kerran tutkin Raamattua, niin uistaakseni löysin sieltä käärmeen sekä hyvässä että pahassa merkityksessä. Muistanko oikein ?
        Mikäli kyllä, niin tuo seikka on mielestäni mielenkiintoinen.

• poiuytrdsdfg

Käärmettähän käytetään myös jonain niinkuin viisauden symbolina jossain henkisissä symboliikassa. .

• olettevoittaneet

Niin, uskoisitko sinä sellaisen henkilön puheisiin, joka on jo kerran todistetusti pyrkinyt esiintymään toisena henkilönä ja asiansa vakuudeksi luonut vielä kuvitteelellisen tukinikin tukemaan omaa asiaansa.

Kyllä se vaan niin tuppaa oleen, et joka kerran keksitään niin sitä aina epäillään. Vielä tuli mieleen tästä aiheesta, aikojen alusta sekin tyyppi joka kertoi olevansa "kaikkimuutnimimerkit" paitsi silloiset rekisteröidyt.

Se oli sitä aikaa kun aloituksia tehtiin merkittynä "ei plussatyypille" ja niissä sitten kuitenkin pohdittiin plussatyyppiä ja tehtiin myös aloituksia joihin toivottiin kirjoittavan kaikkien heidän jotka toivovat yltin poistuvan tältä palstalta

Että joo, kaikenlaista sitä on vuosien varrella ollut ja ei tiedä oikein mistä moinen johtuu.

Tässä ny kun noita vanhoja tuli muistettua niin tuli mieleen semmonen juttu, että sinuunkin liitettiin jossain vaiheessa tuo Asperger ominaisuus, tais olla sitä aikaa kun esiinnyit kaikuna. Jostain mielen syövereistä tuli mieleen semmonenkin juttu, että kirjoitit jossain kohdin tuumivasi, että jos alkaisit filosofiksi

Kaikki mitä kirjoitit, sopii myös täydellisesti itseesi. Kannattaa aina muistaa se, kun syyttäsuotta toisia lähtee sormella osoittelemaan. Eli enpä itsekään usko takinkääntäjiin ja seliseli-ihmisiin.

• kdhduiwyd
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Yksi lisäys vielä- Yksi piirre josta en oikein monissa ihmisissä pidä on se että he ovat yleensä aina vahvemman oloisen puolella. Vahvempi voittaa aivan kuin hän olisi oikeassa. Olen itse ollut aikoinaan joissain tilanteissa vahvempi, heikompi jne, niin aina se on mennyt niin että jos vaikutan vahvemmalle ollaan mun puolella ja jos heikommalle ollaanmua vastaan.
        Toivottavasti en tule näkemään samaa tässä psykopaattini ja minun keisissäni, että kun olin hyvin hermostovaurioitunut kaikki kannattivat psykopaattiani joka hylkäsi minut, mutta jos minä vahvistun ja hänestä tulee sairas, niin kannatetaankin sitten minua ja oltaisiin vaikka valmiita hylkäämään psykoaatti. Olisikos tuollainen kuinka eettistä ?.

Joo, samaa on huomattu. Ne on niitä sosiaalisia toimeentulijaihmisiä ketkä sellaista suosintaa ja puolella oloa harrastaa. Silloinhan todellisuus määritelllään ja rakennetaan sosiaalisesti parvi- ja mielipidejohtajien mukaan. Aika vähän siinä prosessissa tarvitsee totuutta edes olla, jos lain.

• hklluj
        kdhduiwyd kirjoitti:

Joo, samaa on huomattu. Ne on niitä sosiaalisia toimeentulijaihmisiä ketkä sellaista suosintaa ja puolella oloa harrastaa. Silloinhan todellisuus määritelllään ja rakennetaan sosiaalisesti parvi- ja mielipidejohtajien mukaan. Aika vähän siinä prosessissa tarvitsee totuutta edes olla, jos lain.

Ts. heidän ordo amoriksensa on ennemmin tulla konfliktittomasti sosiaalisesti toimeen kuin mikään muu...

• olettevoittaneet kirjoitti:

Kaikki mitä kirjoitit, sopii myös täydellisesti itseesi. Kannattaa aina muistaa se, kun syyttäsuotta toisia lähtee sormella osoittelemaan. Eli enpä itsekään usko takinkääntäjiin ja seliseli-ihmisiin.

"Kaikki mitä kirjoitit, sopii myös täydellisesti itseesi"

Niimpä niin, et ny sitte muuta keksinyt, jospa minä ny vähän korjaan

Olen täällä esiintynyt hyvinkin omana itsenäni, kuten joku jo totesikin hiljattain muistaakseni että olen jäykkä persoona ja tietyllä lailla mulla on omat tiukat säännöt koskien itseäni, mihin liittyy juurkin se, että olen sellainen kuin olen, enkä esitä olevani mitään muuta.

Kuten jo monessa kohtaa olen todennutkin, ei elämässäni, minussa/minulla ole mitään ihmeellistä/salattavaa, saati vaarallista tms. että ihan hyvin voisin jopa tavata sinut.

Alkuun kirjoittelin sillä koneen tyrkyttämällä yhteenlaskutoimituksella, siis niillä numeroilla, siitä nimitys plussatyyppi, myöhemmin ylt, yltti yms. jonka sitten rekisteröinkin nimmarikseni, syystä ettei kukaan voi enää kirjoittaa minuna.

Että tällä palstalla ny olen kirjoittanut vain ja ainoastaan yhteenlaskutoimituksena. Uskoisin, että jos joku lukee niitä vanhoja kirjoituksianikin, jolloin en ollut tätä nimimerkkiäni rekisteröinyt, niin varmasti minut tunnistaa niistäkin.

• No_minut

"Kyllä se vaan niin tuppaa oleen, et joka kerran keksitään niin sitä aina epäillään. Vielä tuli mieleen tästä aiheesta, aikojen alusta sekin tyyppi joka kertoi olevansa "kaikkimuutnimimerkit" paitsi silloiset rekisteröidyt."

No, minut ainakin pelastaa tästä hahmojen sotkukeitoksesta se tosiasia, että olen kiinnostunut melkoisen puhtaasti tästä aiheesta mihin palstan otsikko johdattelee...
        Että minua ei niin hirveästi sinänsä kiinnosta muiden kirjoittajien persoonat sitä myöden kun nämä myös pysyvät asiassa... eivätkä keskity pelkästään toisten kirjoittajien syyttelyyn plus palstan kattavaan syyttelyyn... tai ihan muihin asioihin.

kaikualki alias erittäin satunnaisesta mutta aina hyvästä syystä ehkä joskus harvoin ollut joku muukin.

Että ihan sama, mitä syyttelet. Ilmoittele kun olet valmis siirtymään takaisin asiaan.

• kjopouou

"Kaikki mitä kirjoitit, sopii myös täydellisesti itseesi"

Niimpä niin, et ny sitte muuta keksinyt, jospa minä ny vähän korjaan

Olen täällä esiintynyt hyvinkin omana itsenäni, kuten joku jo totesikin hiljattain muistaakseni että olen jäykkä persoona ja tietyllä lailla mulla on omat tiukat säännöt koskien itseäni, mihin liittyy juurkin se, että olen sellainen kuin olen, enkä esitä olevani mitään muuta.

Kuten jo monessa kohtaa olen todennutkin, ei elämässäni, minussa/minulla ole mitään ihmeellistä/salattavaa, saati vaarallista tms. että ihan hyvin voisin jopa tavata sinut.

Alkuun kirjoittelin sillä koneen tyrkyttämällä yhteenlaskutoimituksella, siis niillä numeroilla, siitä nimitys plussatyyppi, myöhemmin ylt, yltti yms. jonka sitten rekisteröinkin nimmarikseni, syystä ettei kukaan voi enää kirjoittaa minuna.

Että tällä palstalla ny olen kirjoittanut vain ja ainoastaan yhteenlaskutoimituksena. Uskoisin, että jos joku lukee niitä vanhoja kirjoituksianikin, jolloin en ollut tätä nimimerkkiäni rekisteröinyt, niin varmasti minut tunnistaa niistäkin.

Niin, varmaan tarkoitit minun arviotani. Jäykkä oli ehkä huono sanavalinta minulta, ehyt ehkä enemmänkin... Ehyempi ja rauhaisampi kuin minun ja poiun... mutta johtunee enemmän kokemusmaailman erilaisuudesta kuin niinkään mistään essentiaalisesta tai edes saavutetusta. En tiedä, mut tämmöinen vaikutelma. Ihan ei ymmärrys samalla tasolla johtuen varmaan poiun syvemmästä perehtyneisyydestä ja tavoitteiden erilaisuudesta. En tiedä kuinka onnistunut suhde tai kohtaaminen teille tulis.

• hoiytfg
        kjopouou kirjoitti:

Niin, varmaan tarkoitit minun arviotani. Jäykkä oli ehkä huono sanavalinta minulta, ehyt ehkä enemmänkin... Ehyempi ja rauhaisampi kuin minun ja poiun... mutta johtunee enemmän kokemusmaailman erilaisuudesta kuin niinkään mistään essentiaalisesta tai edes saavutetusta. En tiedä, mut tämmöinen vaikutelma. Ihan ei ymmärrys samalla tasolla johtuen varmaan poiun syvemmästä perehtyneisyydestä ja tavoitteiden erilaisuudesta. En tiedä kuinka onnistunut suhde tai kohtaaminen teille tulis.

Toisaalta taas esim. minulle tuhoisista vanhemmistani on annettu arvioita roolinsa mukaisesta erinomaisesta suorituksesta ja vaikutelman antajasta, niin etten minä sellaiselle uskalla perustaa. Mutta missä vaiheessa tämä lähtee nyt taas kirjoittajien ja nimimerkkien persoonallisuus ja tai vaikutelma-analyysiksi? Kun ei kai siitä ole kyse, eikä sitä voi tietää mitä joku on ja esittää täälläkin.

• huiiyt
        No_minut kirjoitti:

"Kyllä se vaan niin tuppaa oleen, et joka kerran keksitään niin sitä aina epäillään. Vielä tuli mieleen tästä aiheesta, aikojen alusta sekin tyyppi joka kertoi olevansa "kaikkimuutnimimerkit" paitsi silloiset rekisteröidyt."

No, minut ainakin pelastaa tästä hahmojen sotkukeitoksesta se tosiasia, että olen kiinnostunut melkoisen puhtaasti tästä aiheesta mihin palstan otsikko johdattelee...
        Että minua ei niin hirveästi sinänsä kiinnosta muiden kirjoittajien persoonat sitä myöden kun nämä myös pysyvät asiassa... eivätkä keskity pelkästään toisten kirjoittajien syyttelyyn plus palstan kattavaan syyttelyyn... tai ihan muihin asioihin.

kaikualki alias erittäin satunnaisesta mutta aina hyvästä syystä ehkä joskus harvoin ollut joku muukin.

Että ihan sama, mitä syyttelet. Ilmoittele kun olet valmis siirtymään takaisin asiaan.

Joo siis voisin yhtyä tähän kirjoitelmaan.

• poiuytrdsdfg
        kjopouou kirjoitti:

No en kyllä vaivautuisi yhteenlaskutoimitukseen tutustumaan kun paljon sopivampiakin tuttuja voi löytä. Sitä paitsi en koskaan tule tapaamaan ketään kehen olen anonyymisti "tutustunut" koska sitten anonyymiuteen tulisi paha aukko. Nimittäin jos nyt joku minut tunnistaisikin niin ei hän voisi sitä todistaa kuka on kirjoittanut. Ihmisten salassapitokykyyn mulla on mennyt luottamus ajat sitten. En voisi olla missään olosuhteissa niin hullu että lähtisin erimielistä nettikirjoittajaa tapaamaan. Että tuommoinen toivomus jo on aliarviointia-.

• poiuytrdsdfg

Siis yhteenlasktoimituksen toivomus.

• poiuytrdsdfg

En tapaa paljon kiinnoatavmpiakaan ihmisiä Nykyään tarviikin olla toooodella kiinnostava jotta mä lähtisin taoaamaan, todella kiinnostavakaan ei vältti riitä vaan sitäkin kiinnostavampi niin ehkä sitten... Miltei pitänee edustaa jotain minun erityiskiinnostustani niin silloin on pieni mahis...

• lkjyyiyd
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Siis yhteenlasktoimituksen toivomus.

Näin minäkin uumoilin. Mitä järkeä lähteä tapaamaan livenä tyyppiä kellä on jo näkemys sinusta arvostelukyvyttömänä, aspergerisena ripuloitsijana, höppänänä, valehtelijana... Minusta on todella outoa että sellaisena pidetyn kanssa pyritään ihan tosielämäkontaktiin. Nämä on varmaan sitten jotain nenttikummallisuuksia, vai mistä on kyse?

• No_minut kirjoitti:

"Ilmoittele kun olet valmis siirtymään takaisin asiaan"

Jos asialla tarkoitat palstan aihetta, niin uskoisin, ettei paluuta siihen kovinkaan helposti ole johtunen tuosta hyvinkin näkyvästä syystä.

• poiuytrdsdfg
        lkjyyiyd kirjoitti:

Näin minäkin uumoilin. Mitä järkeä lähteä tapaamaan livenä tyyppiä kellä on jo näkemys sinusta arvostelukyvyttömänä, aspergerisena ripuloitsijana, höppänänä, valehtelijana... Minusta on todella outoa että sellaisena pidetyn kanssa pyritään ihan tosielämäkontaktiin. Nämä on varmaan sitten jotain nenttikummallisuuksia, vai mistä on kyse?

Sinäpä sen sanoit. Se viittaakin siiihen ettei yhteenlaskutoimitus usko minun olevan mitä väittää epäilevänsä minun olevan. Koska jos oikeasti olisin jok tosi arvaamaton miksi hän lähtisi suinpäin tapaamaan-. Hän itseasiassa itsekin luottaa minuun enemmänkuin minä häneen-
        Mut sitten olisikin hälle pettymys kun en olekaan taitelijamies.

Nää on niin höppöjä juttuja ettei näihin oikeestaan pitäisi hukata elämän aikaa.

• poiuytrdsdfg

Mut mä en ole saanut yhteenlaskutoimituklsesta mitään vakaata eheää vaikutelmaa, vaan että hän joko assosioi harvinaisen sekavasti tai on jotenkin kiero kyseenalaisin motiivein. Vaikutelma on hieman arvaamaton. Sen v erran arvaamaton etten lähtisi tapaamaan.

• poiuytrdsdfg

Hänhän minulle varmuudella todistettavasti keksii kaikkia aivan valheellisia spekulaatioita, joissa ei ole juuri mitään totta suurimmaksi osin. Ihan höpöhöpöä. En edes tajua onks olemassa sellasia jotka semmosta tosissaan lukee.

• En_myösk
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Mut mä en ole saanut yhteenlaskutoimituklsesta mitään vakaata eheää vaikutelmaa, vaan että hän joko assosioi harvinaisen sekavasti tai on jotenkin kiero kyseenalaisin motiivein. Vaikutelma on hieman arvaamaton. Sen v erran arvaamaton etten lähtisi tapaamaan.

En myöskään suostuisi tapaamaan häntä. Juurikin arvaamattomuus syynä... plus kaikenlainen lisäjuonen etsintä sieltä missä niitä ei edes ole.

• Niinpä_

Jos asialla tarkoitat palstan aihetta, niin uskoisin, ettei paluuta siihen kovinkaan helposti ole johtunen tuosta hyvinkin näkyvästä syystä.

😁 Niinpä...

• jllipiouo
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Hänhän minulle varmuudella todistettavasti keksii kaikkia aivan valheellisia spekulaatioita, joissa ei ole juuri mitään totta suurimmaksi osin. Ihan höpöhöpöä. En edes tajua onks olemassa sellasia jotka semmosta tosissaan lukee.

Mutta hän ehkä antaa vaikutelman eheydessään siitä että on kykenevä arvostelemaan keskustelukumppaniensa sisällön arvon noin niinkuin eheän oloisen persoonallisuutensa tai siitä antamansa vaikutelman puolesta... muuten en käsitä koko juttuu.

• lkjyyiyd kirjoitti:

No näköjään poiu ny halusi kans osallistua tähän keskusteluun jostain syystä, vaikka tässä kohtaa ny esitin sen tapaamiskutsun tuolle jotain ymmärtämättä tyypille.

Toki poiu nimimrekillekkin olen saman kutsun jossain vaiheessa esittänyt, mutta hän toi silloin heti esille ettei haluaisi tavata minua. Etten ny ymmärrä miksi hän ny vieläkin haluaa asiaa spekuloida, kun tässä kohtaa ei ny ollu hänestä kysymys

Mitä tulee tuohon

"Mitä järkeä lähteä tapaamaan livenä tyyppiä kellä on jo näkemys sinusta arvostelukyvyttömänä, aspergerisena ripuloitsijana, höppänänä, valehtelijana... "

Siinä on se järki, että näkee todellisuudessa sen ihmisen, millainen ihminen on.

Toki tällä palstallakin ny jotain osviittaa saa, kun ei noin masiivinen puheripuli ny ihan normaalia ole. Sitä en tiedä onko se tarkoituksellista vai onko hän muuallakin samanlainen.

Mutta eihän sitä tiedä vaikka vaikutelmani hänestä olisi osittain väärä ja toimii se toisinkinpäin, että kun poiu ny pitää minua arvaamattomana ja pelottavanakin, niin hän näkisi et todellisuudessa olen ihan tuiki tavallinen naisihminen.

Voisin tuoda tullessani ison ruokapussinkin, mistä sitten riittäisi syötävää joksikin aikaa ja toki tarjoaisin aterian jossain Poiun valitsemassa kivassa ravintolassa.

• nälkäkuolema

No näköjään poiu ny halusi kans osallistua tähän keskusteluun jostain syystä, vaikka tässä kohtaa ny esitin sen tapaamiskutsun tuolle jotain ymmärtämättä tyypille.

Toki poiu nimimrekillekkin olen saman kutsun jossain vaiheessa esittänyt, mutta hän toi silloin heti esille ettei haluaisi tavata minua. Etten ny ymmärrä miksi hän ny vieläkin haluaa asiaa spekuloida, kun tässä kohtaa ei ny ollu hänestä kysymys

Mitä tulee tuohon

"Mitä järkeä lähteä tapaamaan livenä tyyppiä kellä on jo näkemys sinusta arvostelukyvyttömänä, aspergerisena ripuloitsijana, höppänänä, valehtelijana... "

Siinä on se järki, että näkee todellisuudessa sen ihmisen, millainen ihminen on.

Toki tällä palstallakin ny jotain osviittaa saa, kun ei noin masiivinen puheripuli ny ihan normaalia ole. Sitä en tiedä onko se tarkoituksellista vai onko hän muuallakin samanlainen.

Mutta eihän sitä tiedä vaikka vaikutelmani hänestä olisi osittain väärä ja toimii se toisinkinpäin, että kun poiu ny pitää minua arvaamattomana ja pelottavanakin, niin hän näkisi et todellisuudessa olen ihan tuiki tavallinen naisihminen.

Voisin tuoda tullessani ison ruokapussinkin, mistä sitten riittäisi syötävää joksikin aikaa ja toki tarjoaisin aterian jossain Poiun valitsemassa kivassa ravintolassa.

Ei kannata. Se kenen kämmeneltä syöt sen lauluja laulat. Poiu ei halua laulaa sun lauluja kun sillä on omat "ripulit".

• nälkäkuolema kirjoitti:

Ei kannata. Se kenen kämmeneltä syöt sen lauluja laulat. Poiu ei halua laulaa sun lauluja kun sillä on omat "ripulit".

Joo tiedetään, kuten sanoin, en ny ees ymmärrä miksi palasi tuohon aiheeseen.

• näköhavainto

Joo tiedetään, kuten sanoin, en ny ees ymmärrä miksi palasi tuohon aiheeseen.

No mutta mitä näkemistä siinä enää on jos ei muu anti miellytä ja sen kokee ripulina?

• auttajaesteet

Minusta olemme poiun tapauksessa keskustelleet nimenomaan yhdestä tapauksesta moninaisine seurauksineen miten narsististen vanhempien lasten kehitys ja tie käy yhteiskunnallisissa ja sosiaalisissa verkostoisssa. En tajua miten tapaus ei voisi olla relevantti palstalla. Poiuhan on pärjännyt yli odotusten ja varmaan minkä tahansa mittarin, eikä suinkaan auttajaverkoston takia vaan siitä huolimatta.

• poiuytrdsdfg
        nälkäkuolema kirjoitti:

hihihihih
        (ei please sitä juttua että yhteemlaskutoimitus on kuullut hihitystä ennenkin)

• poiuytrdsdfg
        auttajaesteet kirjoitti:

Minusta olemme poiun tapauksessa keskustelleet nimenomaan yhdestä tapauksesta moninaisine seurauksineen miten narsististen vanhempien lasten kehitys ja tie käy yhteiskunnallisissa ja sosiaalisissa verkostoisssa. En tajua miten tapaus ei voisi olla relevantti palstalla. Poiuhan on pärjännyt yli odotusten ja varmaan minkä tahansa mittarin, eikä suinkaan auttajaverkoston takia vaan siitä huolimatta.

Joo siis tuo on aihe ja se jatkuukin tässä päivittäin se ihmettey millaiset sosiaaliset kuviot se on tuonut.
        Siitä minä oon ihan varma, että olen oikean ilmiön tunnistanut, samansuuntaisen kuin palstakaveri.
        Ja tosiaan joo auttajat ei käsittele sitä ilmiötä.
        Mietin tänään myös sitä että minun ns. "yliempaattisuus" on aika sama asia kuin emotionaalinen narsistinruoka. Siis tuota yliempatialla lähetettyä emotionaalista energiaa narsistit syö ja voi myöskin kehittää siihen riippuvuuden. Eikä se ole hyvä heillekään.
        Mietin sitä että miksi luureissakin aihe tuntui kovasti ärsyttävän: Tunteellisestierityisherkän lapsen ja narsistin ei tunteellisen ja toisen tunteita huomioimattoman vanhemman suhde. Ei olis saanut sanoakaan että tuo on se ongelma siinä ihmissuhteessa. Mistä syystä ?
        Se kuitenkin on se ongelma ja ei tuollaiseen ongelmaan auttaisi muu apu kuin tunne-energian tasapainottaminen siinä suhteessa. Ettei toiset olis jonkun tunne-energia pakkosyöppöjä ja yks lähettämässä sitä ilman mitään rajaa. On tullut läheteltyä ympäriinsä kun olen jumittunut siihen moodiin että kaikki tunne-energia karkaa minusta taivaantuliin ilman tolkkua. Ja ei niistä auttajiata ole ikinä apua kun he ei ole halukkaita näkemään ongelman todellista luonnetta.
        Kaikki ei ole liian itsekkäitä, joku voi olla niin yliempaattinen että se on jo vahingollista monella tavalla. Mutta he haluaa vaan lisää ja lisää empatiaa ne auttajatkin ja ikäänkuin liittyvät niihin tunne-energiasyöppöihin, kun eivät tunnista ongelmaa oikein ja sano että nyt stoppia sille empatialle-. Mun psykopaatti kyllä tietää tämän että tästä se kiikastaa.

• poiuytrdsdfg

Tolkuton tekstivirtakin aiheutuu tuosta kun minun energia virtaa toisille. Ei se johdu itsekkyydestä- Näyttäköön vaikka kuinka itsekkäältä mutta itsekkääksi syyttämällä teksti senkun lisääntyy samalla kun lisään empatiaa ja ulos lähetettävää emptiaenergiaa......

• poiuytrdsdfg

Mun käytös todennäköisesti muuttuisi toivotunlaiseksi jos ihmiset sanoisi: ole itsekkäämpi !!
        Mutta sitähän he ei tee. Niin täältä tätä juttua sitten pesee ulos liian suurin määrinkin...''
        Ilmiö sai ehkä alkunsa nuoruudessani kohtaamastani miehestä joka halusi vastaanottaa kirjeitäni juurikaan vastaamatta minulle....Hän sanoi ettei voi antaa minulle mitään takaisin, mutta minä kyllä voin lähettää....Niin ehkä tuolloin mun aivpt asetettiin lähetysmoodiin..

• poiuytrdsdfg

Tätä ei kuitenkaan aiheudu palstakaverin kannustuksesta. Moodi oli mulla ennestään...
        Palstakaveri ei ole aiheuttanut empatiaenergiani hukkaa...

• poiuytrdsdfg

Mun epäily itsekkääksi lisää tätä tekstivirtaa hurjin määrin....
        Kun kaikki energia on jeattava toisille....

• poiuytrdsdfg

Se on tolkutonta joo, koska mua on henkisesti hyväksikäytetty todella pitkään ja paljon.
        Mutta palstakaveri ei ole hyväksikäyttänyt minua antamalla tälle virralle arvoa-.
        Hyväksikäyttäjät ei sitä tee....anna sille arvoa...

• poiuytrdsdfg

Anteeksi mutta mä koin ne useimmat luuritkin lähinnä mun energian imijöiksi...henkisen energiani ja ruoka rahojeni

• poiuytrdsdfg

Heillekään kun ei mikään ylitiöempatiakaan riitä...vaan syöttää pitäisi narsistivanhepiani tunne-energiallani niin että jo heitäkin oksettaa....
        Ehkä ihmiset ei tajua että on semmonenkin vika olemassa kuin yliempatia...
        Mutta siinähän ei kukaan halua auttaa, kun vähänhän voisi käyttää sitä energiaa itsensäpönkitykseen kuitenkin...

• poiuytrdsdfg

Kyseessä ei todellakaan ole omaa egoa kasvattava itsestäpuhuminen. Uskooko joku todella että näin voisi kasvattaa egoaan ?????

• poiuytrdsdfg

Narsisteja se palvelee: Katso nyt kuinka se koko ajan soittaa mulle vaikken jaksais....
        Onhan se kiva kun vuosikymmenet koko aja joku soittaa psykopaatin puhelimeen mutta hän ei viitsi vastata...

• poiuytrdsdfg

Sitten luureissakin ihmeteltiin: kuinka se viittii soittaa vaikka me ollaan niin tylyjä eikä anneta mitään empatiaa mitä se toivoo....
        Kaikki imee kaikki energiat antamatta edes yhtä empaattista lausetta.

• poiuytrdsdfg

Aluksi ihmiset halusi sitä mun empatiaenergiaa välttämättä....
        kukaan ei hyväksynyt ehdotustani että alkaisin itsekkäämmäksi...
        No nyttemmin on mennyt tämä niin överiksi tätä syöttäminen että hekin jo meinaa oksentaa...
        eikä niin halua enäää.....

• poiuytrdsdfg

Mua taas oksettaa ajatuskin että vielä joku "ammattilainen" tekisi tunne-energiallani bisnestä mahdollisesti kirjaimellisesti syödäkseen sitä.----

• poiuytrdsdfg

Egoa kasvatettaisiin jotenkin näin:

Minulla on niin paljon kokemusta narsismista, että jos olette oikein onnekkaita tulen joskus kirjoittamaan teille lauseen tai kaksi, joista voitte päästä osallisiksi. Itsestäni en voi kertoa juuri mitään, koska olen kiireinen.

• poiuytrdsdfg

Ehkä saisin jopa kiitosta egoni kasvattelusta kuinka muita huomioiva minusta onkaan tullut.
        Ehkä mun kannattaisi lähteä kasvattelemaan egoani.

• poiuytrdsdfg

Auttajat kun eivät tunnista tätä narsismi-ilmiötä, he tiedostamattaan itseasiassa syövät autettavansa energiaa auttamisen sijaan. Ja sitten odottavat siitä kiitosta, että joku on armollisesta "saanut" syöttää heille energiaansa. No auttoko kun sait nyt puhua ?
        Pöh. Kyllä maailmassa puhua saa ja ihan ilmaiseksi.

• poiuytrdsdfg

Kuunnella jonkun tuskia, syytellä häntä noista kärsimyksistään ja sitten vielä haluta kiitosta itselleen. Mikä tuon tekee niin erilaiseksi hieman sadistisesta narsismista ?

• poiuytrdsdfg

Tämä minun palstakaverini minun näkemykseni mukaan EI ole käyttäytynyt narsistisesti. Hän ei ole pyytänyt minua kiittämään itseään että vaivautuu lukemaan tekstejäni.

• poiuytrdsdfg

Tämä mun tolkuton teksti ilmiö johtuu siitä kun mun alunperin käskettiin puhua ja sanottiin että mun pitää puhua ja se ei ikinä riitä nille.,,,
        Ne haluaa tehdä loputonta bisnestä mun sielullani...
        Niin täältä sitä tulee....

• poiuytrdsdfg

Kaikki mitä mun haluttiin puhuvan muka omaksi eduksseni tuotti mulle kaikkea muuta kin etua...
        Se oli jättimäinen huijaus. Vuosikymmnien huijaus.

Ne puhu mulle mä välitän tyypit voi olla tosi arvelluttavia...

• poiuytrdsdfg

Siis kaikkea muuta KUIN etua....
        Se ON useimmiten henkistä hyväksikäyttöä joka ei tuota etua...

• poiuytrdsdfg

Tapasin minä parikymppisenä reilun psykologin. Hän ei halunnut tavata minua kovin montaa kertaa ja suositteli suuntautumista opettajan ammattiin....koska olin perehtynyt niin moniin asioihin...

• poiuytrdsdfg

Psykopaattini voikin vähän paremmin, hyvä juttu. Nyt voisi miettiä omia asioitaan.

• poiuytrdsdfg

Mun psykopaatti sentään ymmärtää, että mulle ei kartakaikkiaan sovi mikään niinku terapia.
        Ku sanoin etten tykkää semmosista, niin hän sanoo: "No et tietenkään kun ei sulle sovi semmoset".

• poiuytrdsdfg

Mulla on semmonen olo kaikista psykologisista keskuselijoista, ettei heillä ole mulle yhtään mitään annettavaa vain mun tunne-energiaa otettavana.

• poiuytrdsdfg

No lopetan nyttten koska selvästikin olen saamassa hepulin

• auttajaesteet kirjoitti:

"En tajua miten tapaus ei voisi olla relevantti palstalla. Poiuhan on pärjännyt yli odotusten ja varmaan minkä tahansa mittarin, eikä suinkaan auttajaverkoston takia vaan siitä huolimatta. "

Edelleen ei ole kyse siitä etteikö poiu voisi olla palstalla, vaan enempi on kyse siitä, että hän ottaisi muutkin huomioon ja jos ja kun aloitus koskee jotain ihan muuta kuin hänen asiaansa niin ettei alkaisi täyttämään sitä omalla monolgilla itsestään.

Silmiinpistävää tällä palstalla on ollut sekin, ettei poiu tunnu kykenevän vastavuoroiseen keskusteluun, muiden narsistivanhempien "lapsien" kanssa.

Mitä tulee sitte pärjäämiseen, niin sekin on subjektiivinen kokemus, tässä tapauksessa en itse ny ainakaan pitäisi jatkuvaa palstalla oloa merkkinä pärjäämisestä. Enempi se on mielestäni surullista ja aiheuttaa poiulle monenlaista haittaa, niin psyykkisesti, kuin fyysisestikin.

• tilannetajuvirtaa

"En tajua miten tapaus ei voisi olla relevantti palstalla. Poiuhan on pärjännyt yli odotusten ja varmaan minkä tahansa mittarin, eikä suinkaan auttajaverkoston takia vaan siitä huolimatta. "

Edelleen ei ole kyse siitä etteikö poiu voisi olla palstalla, vaan enempi on kyse siitä, että hän ottaisi muutkin huomioon ja jos ja kun aloitus koskee jotain ihan muuta kuin hänen asiaansa niin ettei alkaisi täyttämään sitä omalla monolgilla itsestään.

Silmiinpistävää tällä palstalla on ollut sekin, ettei poiu tunnu kykenevän vastavuoroiseen keskusteluun, muiden narsistivanhempien "lapsien" kanssa.

Mitä tulee sitte pärjäämiseen, niin sekin on subjektiivinen kokemus, tässä tapauksessa en itse ny ainakaan pitäisi jatkuvaa palstalla oloa merkkinä pärjäämisestä. Enempi se on mielestäni surullista ja aiheuttaa poiulle monenlaista haittaa, niin psyykkisesti, kuin fyysisestikin.

" jos ja kun aloitus koskee jotain ihan muuta kuin hänen asiaansa niin ettei alkaisi täyttämään sitä omalla monolgilla itsestään."

Melko hauska heitto nimenomaan tähän keskusteluketjuun, jonka nimikin on oikein Poiun narsismiketju.

• poiuytrdsdfg

Ja kun mähän olen lopettanut kirjoittamasta muualla. muistaakseni kirjoitin jo jossain ylempänä että voin kirjoittaa täällä. Tehdään niin että kirjoitan koko aika täällä. Niin en mä nyt kirjotakaan virallisella tyylillä vaan irrottelen tässä ketjussa.

• poiuytrdsdfg

Mlle todellakin on tällä hetkellä olennaisinta itse selvitä ja jollein on minun konsteista apua niin hyvä niin. Mutta en nyt aio vastavuorisesti keskustella niiden kanssa joilla ei ole minun tilannetta edistävää antia koska olen lisäksi aivovaurio toipilas, en varsinaisesti nyt auta muita. Eihän niihin luureihinkaan oteta auttajiksi sellaisia joilla on oma kriisi päällä-

• poiuytrdsdfg

Ei tää palstaolo juuri mua rasita siinä mielessä, että jos mulla olis kone kiinni joka tapauksessa höpöttäisin suunnilleen samat jutut itsekseni, ja tosiaan syön tässä samalla

• poiuytrdsdfg

Ja kuten olen tuonut esiin mun vointia ei paranna psykologinen veivinki niin min tuon tänne filosofisemman ajattelumallin- Siksikään en osallstu siihen toisten psykologisointiin kun mä en tarvi sellasta vaan se tekee mut huonovointiseksi. Tuota kun kukaan ei ollut halukas kuulemaan luureissakaan vaikka soittajan tarpeet piti olla etusijalla ja mulla ei ole semmosta psykologista tarvetta.

• poiuytrdsdfg

Mä voin sitä paremmin mitä vähemmän mun elämässä on mitään semmosta juttua.
        Ne psykologisoijat on kuin jotain jatkuvien trauma-ansojen asettelijoita, jotta tiellä ei pääsisi millään kulkemaan eteenpäin-.

• tilannetajuvirtaa kirjoitti:

" jos ja kun aloitus koskee jotain ihan muuta kuin hänen asiaansa niin ettei alkaisi täyttämään sitä omalla monolgilla itsestään."

Melko hauska heitto nimenomaan tähän keskusteluketjuun, jonka nimikin on oikein Poiun narsismiketju.

"Melko hauska heitto nimenomaan tähän keskusteluketjuun, jonka nimikin on oikein Poiun narsismiketju."

Niin onhan se huvittaavaakin, mutta kyse nyt ei olekkaan tästä ketjusta, tää on poiun ketju ja keskustellaan ny poiusta, kakki huomio on kohdistuneena häneen.

Mutta kun useinkin jonkun muunkin aloitukset ovat sitten olleet poiua täynnään niin hänen itsensä kuin muidenkin tuottamana.

Olisi ihan mukava joskus keskustella muustakin, mutta useinkin menee maku jo alkuun, kun het aloituksen jälkeen jo tulee poiun minä, minä puhetta, aivovauriosta, luurikokemuksista yms. mikä ei liity aloittajan aiheeseen/tapaukseen millään tavalla.

Minusta poiu on itsekäs jos ei anna tilaa muunlaiselle keskustelulle, eikä huomioi yhtään toisen asiaa/valitsemaa aihetta. Sitä en tiedä, onko hänen toimntansa tarkoituksellista vai onko kyse joko ymmärryskyvyn tai itsehillinnän puutteesta.

• poiuytrdsdfg

edustan palstalla ikäänkuin vaihtoehtoista ajattelutapaa, niin en voi siksi osallistua siihen toiseen koska sitten ei olis mitään vaihtoehtoista
        Ja kun mulla on ihan kaksi omaa narsistia joiden kanssa mä voin kokeilla mun vaihtoehtomallia

• poiuytrdsdfg
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Mä voin sitä paremmin mitä vähemmän mun elämässä on mitään semmosta juttua.
        Ne psykologisoijat on kuin jotain jatkuvien trauma-ansojen asettelijoita, jotta tiellä ei pääsisi millään kulkemaan eteenpäin-.

Eli mä kehittelen ihan omaa teoriaa ja pääsen myös sitä ihan käytännössä kokeilemaan sitä, niin sehän tässä on mielenkiintoistakin
        kun mulla nyt on vielä tämmönen tuuri että mulla on tommoset vanhemmat jotka antaa mun nimittää itseään narsistiksi ja psykopaatiksi...

• poiuytrdsdfg

"Melko hauska heitto nimenomaan tähän keskusteluketjuun, jonka nimikin on oikein Poiun narsismiketju."

Niin onhan se huvittaavaakin, mutta kyse nyt ei olekkaan tästä ketjusta, tää on poiun ketju ja keskustellaan ny poiusta, kakki huomio on kohdistuneena häneen.

Mutta kun useinkin jonkun muunkin aloitukset ovat sitten olleet poiua täynnään niin hänen itsensä kuin muidenkin tuottamana.

Olisi ihan mukava joskus keskustella muustakin, mutta useinkin menee maku jo alkuun, kun het aloituksen jälkeen jo tulee poiun minä, minä puhetta, aivovauriosta, luurikokemuksista yms. mikä ei liity aloittajan aiheeseen/tapaukseen millään tavalla.

Minusta poiu on itsekäs jos ei anna tilaa muunlaiselle keskustelulle, eikä huomioi yhtään toisen asiaa/valitsemaa aihetta. Sitä en tiedä, onko hänen toimntansa tarkoituksellista vai onko kyse joko ymmärryskyvyn tai itsehillinnän puutteesta.

Niin mulla oli pitkään tietokonessa joku vika etten omia aloituksia pystynyt tekemään ja sit jotain ketjuja joissa olin pitkään. poistettiin, niin siksi aina sitten täytin muiden ketjuja ja sit jatkoin missä vain joku sattui kommentoimaan. Se oli enemmänkin tekninen juttu

• poiuytrdsdfg

Huono tekniikka ja aivovaurio sopivasti karsii turhia yhteyksiä elämästäni, jotka olisivat voineet jäädä turhaa roikkumaan jos edeltävät olisivat olleeet kunnossa.

• poiuytrdsdfg

Ja en halua vastavuoroisesti osallistua toisten narsistien lasten keskuseluun koska erilainen mielipiteeni voisi turhaa satuttaa toisia. Esimerkiksi minun elämäni ei koskaan parane kenenkään kuolemasta ja tuo on minulle hyvin tärkeä eettinen lähtökohta.
        Mua hurjasti kammottaa ajatus että jonkun toisen elämä paranisi jonkun toisen k uolemasta, missään olosuhteissa-

• poiuytrdsdfg

En tässä vaiheessa jaksaisi jakaa empatiaani etiikkani vastaisissa ajattelumalleissa vaikka kykenen s itä kokemaan, mutta se on mulle niin rankka juttu kokea aina sitä etiikkani vastaista empatiaa jos ongelmani itseasiassa ovat saaneet alkunsa

• poiuytrdsdfg

Mun etiikka ilmenee tässä näin: En kannata vanhemoieni käytöstä ja se ilmenee tästä kuinka olen vanhempani nimennyt ja merkityksellistänyt, mutta toivon heille hyvää vointia ja pitkää ikää.

Mutta ei niissä luureissa esim juuri ketään oikeesti kiinnosta kumpikaan

• poiuytrdsdfg

Minä olen ihan itse kuntouttanut itseäni jne lähtökohtiin ja olosuhteisiin nähden hyvin tuloksin.
        Kävelen jo melko sujuvasti ja pystyn vierailemaan psykopaattini talossa. Söin juuri hänen kakkuaan.

• poiuytrdsdfg

Narsisti tykkää tehdä niinkuin psykopaatti määrää niin sopu säilyy. Koska psykopaatti tietää asioita parhaiten.
        Mut mä sovin psykopaattini kanssa että mua ei enää sanota Ellun kanaksi.

• poiuytrdsdfg

Mulla on myös eettinen syy miksi en keskustele ihmisten asioista tavalliseen tapaan. Minä toisin kuin moni heistä koen että mä olen vastuussa siitä jos mä sanon jollein "tee näin ja näin", mä olen osaltani vastuussa sen seurauksista jos hän tekee. Puhe on myös teko ja mä olen vastuussa teostani. Tästä syystä en osoita tekstiäni kovin suoraan kenellekään vaan sitä voi vain lukea ulkopolelta ikäänkuin.
        Mä en halua vastuulliseksi siitä että menisin vaikuttamaan siihen miten joku toinen toimii sanomalla hänelle suoraan ohjeita manipulatiivisilla mahdollisesti aivoihin vaikuttavilla lauseilla. Se on ollut eettinen periaatteeni koko elämäni ajan. Siksi mä en vastaa kenenkään asioihin. Mun vastaus kaikille on : "Tietänet parhaiten itse
        Mutta en ota vastuuta siitä jos joku näitä monologimaisia viestejäni tai ylipäätään viestejäni tällä palstalla lukee, jos ne häneen jotenkin vaikuttaa. Se on omalla vastuulla.

• ihmetteleehän

Tee ihmeessä itse niitä keskustelun aloituksia, jotka ovat riittävän kiinnostavia. Kyllä sinne keskustelua aikaan saadaan. Turhaan taas syyttömiä syyllistetään, aina voit itse tehdä paremmin, jos ei miellytä. Ihmettelen aikuisen ihmisen marinaa.

• ihmetteleehän kirjoitti:

Tee ihmeessä itse niitä keskustelun aloituksia, jotka ovat riittävän kiinnostavia. Kyllä sinne keskustelua aikaan saadaan. Turhaan taas syyttömiä syyllistetään, aina voit itse tehdä paremmin, jos ei miellytä. Ihmettelen aikuisen ihmisen marinaa.

" Turhaan taas syyttömiä syyllistetään"

No tuosta ny en olisi ollenkaan varma/samaa mieltä.
        Aikamoisen sokea täytyy olla jos ei asiaa ole huomannut

Mitä tulee aloituksiin, niin toki sinäkin oit kantaa kortesi kekoon. Minä taas olen ollut/olen niin epätoivottu henkilö tällä palstalla, etten usko mun aloitusten kovinkaan ottavan "tulta"

Muutenkin täällä on nykyään niin vähän kirjoittajia etten ny jaksa uskoa, et nää asiat ny hetikohta jos ollenkaan tästä muuttuu/palsta vilkastuu

Mut kivahan se olis jos ne vähätkin aloitukset täyttyis aloittajan valitsemasta aihesisällöstä eikä poiun monologista, et poiu pitätyisi enimillään niissä häntä koskevissa asioissa/aloituksissa

• poiuytrdsdfg

Voisitko lopettaa hokemisen olen sanonut jo useaan kertaan että olen tässä ketjussa. Että mä en käy enää tekosyyksi

• poiuytrdsdfg

Kun mun psykopaatin vointia kysyy empaattisesti, hän toteaa että siitä on iloa vain soittajalle itselleen..heheheh

• poiuytrdsdfg

Mut mä en halua olla mukana näin aggressiivisessa keskustelussa.

Kiitoksia

Hyvää jatkoa !

• täh

Mitäköhän tässä nyt taphtuu? Mitä tuli osoitetuksi? Ylt kyllä antaa vaikutelmaa vakaasta ja kypsänoloisesta ihmisestä mutta ei kai totuus ole mikään pullapitko joka siivutetaan kaikille kakaroille tasapuolisesti niin ettei kenellekään tulisi paha mieli? Minusta hänen suhtautuminen poiuun on ollut muutenkin niin alentuvaa etten yhtään ihmettele ettei poiu lämpene. Onkohan nämä jotain vanhoja palstakonkareiden juttuja kun en oikein tavoittanut... mutta ei kai tässä kauheasti mitään kilpailua olla pystyttämässä? Vai onko hankala luovuttaa edes palstatilan osaa hiljennetyille ja se nyt koetaan kilpailuksi. Minut on kyllä jo lapsesta asti "ns. kilpailutettu" puh pah osallisuuksista pois, joten ei ole minunkaan juttu sellainen. Minusta olemme puhuneet täällä paljonkin epäoikeudenmukaisuuksista ja epäeettisyyksistä joiden vallitessa mikään osallistuminen saatika kilpailu tuskin on mahdollista.

• markkinointii

ilmeisesti suurin osa suomenruotsalaisista (tai oululaisista) on narsisteja oli ne sitten miehiä poikia naisia tai tyttöjä any way järkyttävän typeriä paskanjauhajia (=valehtelijoita)! kuten radio "se" ilmituo

• poiuytrdfgh

Julkinen pahoitteluni, että päädyin soittamaan auttaviin puhelimeen yllättävän hermostovaurion johdosta ja tuossa tilassa kokemuksesta tuli hyvin voimallisesti aivoihini vaikuttava ja mieleen painuva, joten olen joutunut kokemusta pidemmän aikaa käsittelemään. Se on minun elämänkokemukseni. Eikä elämä ennen sitä ja jälkeen voi olla samanlaista.

• poiuytrdfgh

En tiennyt ettei kaltaiseni henkilön ollut sopivaa soittaa.
        En voinut tietää että kirjoitetut ja kirjoittamattomat säännöt ovat niin erilaiset.
        Ja sehän on Aspergereille erityisen vaikeaa sellaista tietää. Vaikea sitä on vieläkään tajuta.
        Koska en koe olevani mitenkään väärässä kirjoitettujen sääntöjen mukaan , ja pystyn mielestäni perustelemaan hyvin, muttä silti minun pitäisi tajuta että kirjoittamattomien sääntöjen mukaan olen ilman perusteluja.

• poiuytrdfgh

Koen kuin tulleeni huijatuksi soittamaan ja joutuneeni jonkinlaiseen ansaan.

• poiuytrdfgh

No yritän nyt sitten haavoittuneena häipyä omille teilleni
        Etten vielä sano jotain kirjoittamattomien sääntöjen mukaan kiellettyä

• poiuytrdfgh

Kiitoksia
        Alan etsiä paikkoja joissa filosofisia ajatuksia saa esittää ja kannustetaan...

• reasonable
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Kiitoksia
        Alan etsiä paikkoja joissa filosofisia ajatuksia saa esittää ja kannustetaan...

Minusta kirjoittamattomien sääntöjen esiin tuleminen on tärkeää että niitä voisi arvioida eettisesti. Sisäistetyt käytännöt ja arvot on joskus purematta nielaistuja ja vailla alkeellisintakaan reflektiota. Jostain syystä ihmiset varmaan sitten häiriintyy ja ärtyy kun niitä sorkitaan.

• poiuytrdfgh

Ja minä en ole semmoisia sisäistänyt koskaan. En ole edes koskaan elänyt missään yhdessä yhteisössä niin tiiviisti että jonkun ryhmän kirjoittamattomista säännöistä olisi tullut minulle sisäistettyjä. Kirjoitetut säännöt olen omaksunut monestakin erilaisesta ryhmästä.

• poiuytrdfgh

Olen elänytkin niin, että olen kuin kierrellyt ryhmästä ryhmään etsien omiani. Ja tuollainen kierteleminen ympäriinsä jo vähän sinällään on epäsovinnaista eikä oikein sovi minkään ryhmän sääntöihin- .

• poiuytrdfgh

Mutta koen sen kuitenkin filosofointia edistäväksi,

• poiuytrdfgh

Minun olisi lähes mahdotonta saada auttavien puhelimien vastaajia ymmärtämään että olin soittanut heille aivovaurion en järjen puutteen takia. Järki vain ei voi näkyä kovin hyvin ulospäin vakavassa aivovauriossa.

• poiuytrdfgh

Mutta minä soitin heille nimenomaan sen hädän takia että järki ei näy vakavan aivovaurion aikana. Kukaan ei ymmärtänyt. Mutta eikö tuon nyt voisi järjellä ymmärtää, että järki ei näy vakavan aivovaurion aikana ???

• poiuytrdfgh

Jos ette ole kokeneet niin voin kertoa sen teille että yksi hirveimpiä kärsimyksiä mitä voi olla on se että omaa sen verran järkeä että tajuaa oman aivovaurionsa, eikä saa toisia sitä tajuamaan...Se on äärimmäisen yksinäinen kokemus. Mutta eipä sen jälkeen yksinäisyys ainakaan vaivaa kun sellaiseenkin tilaan pystyi jossain määrin tottumaan ja kestämään...

• poiuytrdfgh

Aivovaurioni alussakin selitin joillein ihmisille kuinka aivoni eivät toimi kunnolla vaurion takia, koska tunsin eron erittäin selvästi, koska vaurio oli äkillinen.
        Ihan muka fiksutkin ihmiset sanoi mulle: "en usko ihan järkevällehän sä kuulostat !"
        Nyt jälkikäteen tuo lause kuulostaa mulle filosifisesti aika hullunkuriselle.
        MIten henkilö voisi kuulostaa järkevälle puhuessaan täyttä pötyä ? Siis mietin tuota ihan argumenttina puuttumatta nyt asian sisällön todenperäisyyteen.

• poiuytrdfgh

Rehellisesti sanottuna mun korvissa sellainen argumentti ei kuulosta järkevälle.

• hdkhidei
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Aivovaurioni alussakin selitin joillein ihmisille kuinka aivoni eivät toimi kunnolla vaurion takia, koska tunsin eron erittäin selvästi, koska vaurio oli äkillinen.
        Ihan muka fiksutkin ihmiset sanoi mulle: "en usko ihan järkevällehän sä kuulostat !"
        Nyt jälkikäteen tuo lause kuulostaa mulle filosifisesti aika hullunkuriselle.
        MIten henkilö voisi kuulostaa järkevälle puhuessaan täyttä pötyä ? Siis mietin tuota ihan argumenttina puuttumatta nyt asian sisällön todenperäisyyteen.

No toi on sitä varmaan sitä jos ei vastaa henkilön mielikuvaa millainen jonkun aivovaurion omaavan ihmisen tulisi olla ja miten sen tulisi ilmetä. Minullekin on sanottu monesti että kun ei sinusta uskoisi noita kokemuksia päällepäin. Kun en sitten tiedä miltä tulisi näyttää kenenkin mielestä...

• poiuytrdfgh

Aivovaurio voi ilmeta melkein miten vain. Lukematon määrä vaihtoehtoja miten se voi ilmetä. Osaan ajatella tuon ihan järjellä ilman sen kummempaa neurologian oppiakaan mutta varmasti oppinut neurologi olisi samaa mieltä. Rippuu onko aivovaurio vakava vai lievä, kuinka suurella ja millä alueella ja miten se on aiheutunut ja mihin ihmisen aivoissa sijaitseviin toimintoihin se vaikuttaa ja millä tavoin. Miten on mahdollista ettei joku tajua tuommoisia asioita luonnostaan, sitä minä en vaan ymmärrä...

• poiuytrdfgh

Riippuu siitä mikä osa ja miten vauruoituu, aivovaurion voi saada niin, ettei huomaa sitä itse, mutta muut huomaavat, tai niin että sen huomaa itse, mutta muut eivät, tai niin että itse ja muut huomaavat sen, tai jos se on lievä niinkin, ettei kukaan hoksaa sitä.
        Ihan järjellä tämän päättelin.

• poiuytrdfgh

Kokemuksestani päättelen myös, että aivovaurioiyuneen ihmisen kohtelu on eettisesti ala-arvoista lähes kaikkialla. Aivovaurioinen ei kuitenkaan välttämättä ole tyhmä-

• poiuytrdfgh

Tuo kohtelu on outoa siksi, ettäö todellakin kuka tahansa ihminen voi aivovaurioitua täysin ilman omaa vaikutustaan asiaan ja niin voi käydä kaikkein älykkäimmällekin....
        Käsittämätöntä etteivät ihmiset ajattele tuota kohdellessaan aivovaurioituneita...
        Kun aivpt ovat ehjät, miksi ihmiset eivät käytä niitä ?

• poiuytrdfgh

Kun aivovaurioinen pyytää apua ja jos saa sitten typerää apua jolla on typerä vaikutus, niim se on sitten oma vika kun ei ajatellut avusta kriittisesti... hermostovaurioituneena...
      Eikö odotus ole yhtään kohtuuton aivovaurioituneelle ?
      No mä olen kriittinen nyt, vähän jälkikäteen edes...korjatakseni aivoni...

• poiuytrdfgh

Tosin jos on pahasti aivovaurioitunut ei kannata kertoa ihmisille kuinka pahasti on aivovaurioitunut ennenkuin on aika hyvin toipunut. Siinä suhteessa ihmiset on petoja.

• poiuytrdfgh

Näköjään olen toipumassa kun entisiä ominaisuuksiakin alkaa palata.
      Luin uutisista 600 000 lasta voi kuolla nälkään tänä' vuonna. Törkeetä .Tätä voin vain itkeä....

• poiuytrdfgh

siis konfliktialueilla. Viattomat kuolee toisten konfliktien takia

• kurittomiako
        poiuytrdfgh kirjoitti:

siis konfliktialueilla. Viattomat kuolee toisten konfliktien takia

Onhan se väärin. Luultavasti uutinen on tavoittanut oikean syy-seuraus -suhteenkin.

• poiuytrdfgh

Psykopaattinen manipulointi vielä kehittymättömille aivoille on tosi rankka juttu, samoin kuten aivovamman aikana.

• poiuytrdfgh

Siinä on tosi suuri se epäsuhta.

• poiuytrdfgh

Siis kuormitus aivoille on äärimmäinen.

• poiuytrdfgh

Se hyvä mun tilanteessa on että olen päässyt viimeinkin irti lähes kaikista psykopaattista manipulointia tukevista ihmissuhteista ja keskusteluista ja yhteyksistä.
      Psykopaattini siellä tietysti kökkii kuten ennenkin. Sääli käy hänenkin päätään.

• poiuytrdfgh

Mutta olen tullut siihen johtopäätökseen tänään etten voi tehdä asialle mitään.

• poiuytrdfgh

Mulle oma ajattelu on huomattavasti keskustelua parempi tapa ratkoa ongelmia.
      Se oli aivan kauheeta kuinka tilanne vain paheni koko aja n niin kauan kun keskustelin ja sitä keskustelua tuli niin valtavat määrätkin jo että se villitsi aivojen tekstintuotonkin jo niin suureksi että se piti sitten purkaa tänne. Ihan hullua semmonen keskusteleminen.

• poiuytrdfgh

Se on vaan rankkaa kun minä saan muidenkin aivoviat kontolleni koska olen niin eettinen etten viitsi pilkata kenenkään hullummankaan aivoja. Olisihan minä voinut nuo psykopaatit sun muut saada kuulostamaan hullullekin, mutta ei kuulu toimintatapoihini.
        Mutta mietin tässä taas että kyllä on tosi tärkeää tiedostaa psykopaatti. K>amalia ne jotka koittaa semmosen tiedostamisen joten estää. Tuhoisivat uhrin aivot kokonaan.

• poiuytrdfgh

Itseasiassa mikäli äitini ei ole psykopaatti hän on kokemukseni perusteella todella paha, joten pidän itseäni aika armollisena todetessani hänet psykopaatiksi, jolloin hän ei ole välttämättä ollenkaan niin paha, koska hän on mahdollisesti joutunut ponnistelemaan paljon, jottei olisi vielä pahempi, ehkä hän on joutunut ponnistelemaan enemmänkin kuin tavalliset ihmiset. Joten vain Jumala tietää miten se lasketaan.

• jdlyfioeyey

Onhan tuokin yksi järkeily. Mutta siis mille? On varmaan totta että osa kykenee ulkoisesti hillitsemään sisäiset/sisäistetyt demoninsa kuin toiset. Riippuen varmaan inhibiitiokyvystä tms. luontaisesta introspektiivisyydestä. Siinä se elämä varmaan sitten meneekin, varsinkin kun ja jos on altistettu lisäksi vielä loppumattomille loppumattomien ulkopuolisten projektioille. Ja toiset saa ja pystyy paremmin ja onnistuneemmin kanavoimaan tätä pahuuttaan laittamalla vahinkoa kiertoon ja jäämättä koskaan kiinni . Tiiviinä roskasäiliönä toimiminen tulisi ollakin paremmin palkattua.

• jkdjldhwe
        jdlyfioeyey kirjoitti:

Onhan tuokin yksi järkeily. Mutta siis mille? On varmaan totta että osa kykenee ulkoisesti hillitsemään sisäiset/sisäistetyt demoninsa kuin toiset. Riippuen varmaan inhibiitiokyvystä tms. luontaisesta introspektiivisyydestä. Siinä se elämä varmaan sitten meneekin, varsinkin kun ja jos on altistettu lisäksi vielä loppumattomille loppumattomien ulkopuolisten projektioille. Ja toiset saa ja pystyy paremmin ja onnistuneemmin kanavoimaan tätä pahuuttaan laittamalla vahinkoa kiertoon ja jäämättä koskaan kiinni . Tiiviinä roskasäiliönä toimiminen tulisi ollakin paremmin palkattua.

Ja tietysti pahuuden ja vääryyden kohteeksi kannattaa valita kaikkein suojattomimmat yksilöt mm. lapset tai kulttuurisesti jo alkujaan arveluttavan ryhmän, esim. nuoret, edustaja. Ei niin pelkoa kostosta tai seurauksista, varsinkaan vahvan instituution suojaamana.

• poiuytrdfgh

Joo nyt kirjoitan tänne "ääneen" tällaisen ilmiön josta ei puhuta mitään.
        Ihmiset voivat siirtää toisilleen ikään kuin mielikuvituksensa sisältöä.
        Minulla oli varsin kaunis ja viaton mielikuvitusmaailma , joka muutettiin minun kanssani käytyjen keskustelujen kautta kammottavaksi. Toisten mielikuvituksen sisältöä siirrettiin ajatusten ja tunteiden kautta minun mielikuvitukseeni ja nyt se onnistui helposti koska olen erittäin avoin ja vastaanottavainen tunteellinen ja minulla on hyvin herkkä ja rikas mielikuvitus, jolla ei ole rajoja. Eli minun ajatukseni ulkopuoleltani johdaltiin kauhistuttaviin mielikuvituksiin sitä kautta että pahaa aavistammatta eläydyin keskustelukumppaneideni mielikuvituksiin. Ja sieltä tulikin päähäni paskaa, koska kerran jo ajattelemaan päätymäänsä asiaa ei voi enää koskaan saada tajunnastaan 100% pois. Jos et ole ajatellut jotakin asiaa kertaakaan sitä ei yksinkertaisesti tajunnassasi silloin ole. Ja minä en ennen noita paskakeskusteluja ollut koskaan ajatellut niin rumia ajatuksia ja tajuntani oli niihin keskusteluihin asti ihanan puhdas, mutta ei ole enää. Se että keskusteleminen auttaisi ihmistä on täysin paska vale väite väitän minä !!!!! Keskusteleminen likaa tajunnan ja pilaa ihmisen koko elämän !!!!!
        Puhdas tajunta on kuin lapsen mieli ja kun sinne esim. jotkut rähjääntyneet ryökäleet syytää mielensä sisältöä, lopputulos on se että kauniista puutarhasta on tullut kaatopaikka. Ja sitten kaikki syyttävät tuota avutonta puutarhan kasvattajaa lemuavasta näystä.
        Näistä mielen tasolla ihmisten välillä tapahtuvista asioista ei puhuta mitään yleensä. Ne on ilmeisesti tabu ja monilla tiedostamattomassa.

• poiuytrdfgh

Lapsuudessa henkisesti hyväksikäytetyille on helpointa tehdä henkistä hyväksikäyttöä jatkossakin ja lähes kaikki katsovat sen oikeutetuksi jos edessä on jo kuitenkin aikuisiässä oleva ihminen vaikka hänellä ei olisi henkisiä puolustusmekanismeja lasta enempää, eikä välttämättä sitäkään vertaa.
        Ja yksikään ihminen ei tuntunut ymmärtävän miltä tuntuu, jos tollaiseen avuttomaan tajuntaan 50 ihmistä syytää mielensä täytettä jos kohtalaisen suuri osa on paskaa. Ja sitten suuttuvat vielä, jos sanoo, että tällainen toiminta ei auta vaan ainoastaan huonontaa vointia.

• poiuytrdfgh

Sitten tuo jengi, narsisti ja psykopaatti käkättävät kuorossa: "Sinun pääsi...se on sinun pääsi joka on tuollainen !!!!"
        Paska on ulkoistettu sinne, minun päähäni
        Mutta kuinka yksi autistinen tajunta voisi kestää kantaa esim. 52: den tajunnan paskat ????

• poiuytrdfgh

(aika monen ihmisen tajunta elää mielikuvituksessa että olen kauhean kiinnostunut heistä. ;Mitäs kun totuus on,, etten ole kiinnostunut yhtään ??! Hukkaan menee heidänkin elämäänsä kuvitellessa että olen miinnostunut heistä. Se oli heidän oman mielensä kehittelemä peli johon menin mukaan yliempaattisuuteni vuoksi. siinä kaikki !" Sellaisessa mielen pelissä ei minulle todellisuudessa ole mitään kiinnostavaa, varsinkaan jos olen nähnyt samaa peliä ennenkin )

• poiuytrdfgh

Mä olen elämässäni eniten yllättynyt siitä ihmisten ominaisuudesta, että he tosiaan käyttää henkisesti hyväkseen toista ihmistä, jos se on mahdollista,
        Itselleni ei tulisi moinen mieleenkään, siis että jos kohtaan itseäni henkisesti heikomman ihmisen en todellakaan kiinnostu käyttämään h'äntä itseni pönkittämiseen, pelkkä ajatuskin hirvittää, en nauttisi siitä yhtään. Ja miten se nyt edes minua mitenkään pönkittäisi jos kerran on kyseessä itseäni heikompi ihminen tai heikommilla oleva ihminen. Pelkästään raukistaisi minua semmoinen.

• juiyihtrey
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mä olen elämässäni eniten yllättynyt siitä ihmisten ominaisuudesta, että he tosiaan käyttää henkisesti hyväkseen toista ihmistä, jos se on mahdollista,
        Itselleni ei tulisi moinen mieleenkään, siis että jos kohtaan itseäni henkisesti heikomman ihmisen en todellakaan kiinnostu käyttämään h'äntä itseni pönkittämiseen, pelkkä ajatuskin hirvittää, en nauttisi siitä yhtään. Ja miten se nyt edes minua mitenkään pönkittäisi jos kerran on kyseessä itseäni heikompi ihminen tai heikommilla oleva ihminen. Pelkästään raukistaisi minua semmoinen.

Ninpä. Menisivät isommilleen ja vahvemmilleen öykkäämään. Paukuttelevat vielä henkseleitään uroteoistaan? No eipä ole arvostelukyvyllä pilaantuneita sankareita.

Niin eihän tässä varmaan ekoja kertoja olla mielen peleihin asetettuja. En kyllä käsitä mitä hyötyä meikäläisistä ainakaan enää vosi sellaisissa edes olla... siis että olisit kiinnostunut heistä... ketä imartelee??

Tietysti se, että maailma tuskin on mikään kaunis puutarha, vaikka voisihan se aina vähän vielä enemmän olla, niin että kyllä sekin on vale että se semmoinen on. Tai kai se jossain kuplassa voi ollakin, mutta suurimmalle osalle ihmiskuntaa varmaan enemmänkin aika viheliäinen koettelemus...

• dhjdhud
        juiyihtrey kirjoitti:

Ninpä. Menisivät isommilleen ja vahvemmilleen öykkäämään. Paukuttelevat vielä henkseleitään uroteoistaan? No eipä ole arvostelukyvyllä pilaantuneita sankareita.

Niin eihän tässä varmaan ekoja kertoja olla mielen peleihin asetettuja. En kyllä käsitä mitä hyötyä meikäläisistä ainakaan enää vosi sellaisissa edes olla... siis että olisit kiinnostunut heistä... ketä imartelee??

Tietysti se, että maailma tuskin on mikään kaunis puutarha, vaikka voisihan se aina vähän vielä enemmän olla, niin että kyllä sekin on vale että se semmoinen on. Tai kai se jossain kuplassa voi ollakin, mutta suurimmalle osalle ihmiskuntaa varmaan enemmänkin aika viheliäinen koettelemus...

Siis onhan ne rähjääntyneet ryökäleetkin joskus olleet viattomia mieliä... Missä se paskan alkuperä sitten lie.

• khduey
        dhjdhud kirjoitti:

Siis onhan ne rähjääntyneet ryökäleetkin joskus olleet viattomia mieliä... Missä se paskan alkuperä sitten lie.

Itse olen muuten saanut perustavalla tavalla rumaa roskaa mieleeni kovinkin hienoina pidetyiltä leideiltä. Jokunen rähjääntynyt rökäle taas on saattanut suoda rohkaisevan hymyn niin ettei mentäisi ihan homologisesti näissä mielikuvissa...

• poiuytrdfgh

Niin ei sitä ulkokuoresta näe

• poiuytrdfgh

Mun kokemuksen mukaan ihmisille tarjotussa keskusteluavussa on kammottavaa se, että keskusteluissa annetaan ajattelun perusteiksi sellaisia ajatuksia, jotka eivät edes nykytieteen (eikä oikein monen muunkaan ajattelutavan mukaan kuten vaikka uskonnon mukaan) ole paikkansapitäviä. Jos ihminen sitten niitä uskoo, mihin se johtaa ?
        Siis avun sisätö ei ole ajatuksiltaan tieteellistä eikä uskonnollista mielen sisältöä, niin mitä se oikein on ? Osaisiko joku vastata ?

• poiuytrdfgh

Niin ja kun se ei ole filosofistakaan.
        Jos keskustelun sisältö ei ole tieteellistä, uskonnollista eikä filosofista, niin mitä se oikein on ?
        Ei kai vain olisi ns. "huuhaa" ta ?
        Tai ei se minua niin haittaa vaikka olisi sitten New agea, mutta kun ei se ole sitäkään, niin mitä ihmettä se on ?

• poiuytrdfgh

Yhtä juttua minä vielä niin ihmettelen menneestä auttaviin puhelimeen soittokokemuksestani. Että kun minulle sanottiin että ne keskustelut eivät ole progressiivisia kuten vaikkapa terapia. Mutta jos henkilö on kuitenkin päätynyt soittamaan samaan puhelimeen vaikka 30 kertaa, eikö olisi mielekkämpää hyväksyä soittajan ajatuksen progressiivinen luonne niin, että se on kehittynyt edellistä puhelusta ja jatkaisi ajatusta siitä ennemmin kuin kävisi 30 kertaa läpi saman auttajien tahdon vuoksi ? Miksi soittaja ei voisi sanoa että: "Ei kun minä jatkan siitä mihin asti ajatuksessa jo pääsin edellisessä keskustelussa. Siis he perustelee sen sillä että vastaaja ei ole sama, niin pitää aloittaa alusta. Mun mielestä se ei ole välttämätöntä, uskoisin ainakin itse osaavani keskeskustella niiinkin, että joku soittaisi ja jatkaisi ajatustaan siitä mihin jäi jonkun muun kanssa. Voisihan siinä muutaman tarkentavan kysymyksen tarvita, mutta uskon että juttuun pääsisi mukaan niinkin. Eihän tämä elämä tästä kehity mihinkään jos kaikki keskustelut kaikkien ihmisten kanssa pitäisin aina aloittaa aakkosten opettelusta.

• poiuytrdfgh

Tämmösessä netissä on parempi se kun voi aloittaa mistä kohtaa vaan ja edetä niinkuin huvittaa. Miksi ihmeessä ihmisen ajatus saisi kehittyä vain terapiassa. Jo on bisnestä. Pakko mennä terapiaan jos haluaa kehittyä ?

• Minä_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Tämmösessä netissä on parempi se kun voi aloittaa mistä kohtaa vaan ja edetä niinkuin huvittaa. Miksi ihmeessä ihmisen ajatus saisi kehittyä vain terapiassa. Jo on bisnestä. Pakko mennä terapiaan jos haluaa kehittyä ?

Minä en tiedä miksi ihmisen ajatus ei saisi kehittyä muualla... koen että minun ajatukseni ovat kehittyneet aina ja kehittyvät edelleen, kulloisenkin tarpeen mukaan...
        Mutta sinä todellakin näyt juuttuneen täysin paikoilleisi... Päätelmä on ihka omasi, en ainkaan ole kuullut mistään muualta ikinä moista. Ihan sinä olet nyt ainoa jolta tuollaista kuulen/luen.
        Jotain kummallista tuossa. Ehkä rajoittunut kanssakäymisesi ihmisten kanssa on syynä tuohon. Noin sen täytyy olla. Ihminen on tosiaan sosiaalinen olento, kieli on sosiaalinen kommunikaatiokeino... että jos nuo nyt ovat ihan rajoittuneita, niin varmaan on ongelmia kehittymisessä.

• jdjdljdouu
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan ihmisille tarjotussa keskusteluavussa on kammottavaa se, että keskusteluissa annetaan ajattelun perusteiksi sellaisia ajatuksia, jotka eivät edes nykytieteen (eikä oikein monen muunkaan ajattelutavan mukaan kuten vaikka uskonnon mukaan) ole paikkansapitäviä. Jos ihminen sitten niitä uskoo, mihin se johtaa ?
        Siis avun sisätö ei ole ajatuksiltaan tieteellistä eikä uskonnollista mielen sisältöä, niin mitä se oikein on ? Osaisiko joku vastata ?

Varsinkin psykoanalyyttiset tarinat ja villit tulkinnat näyttävät kiehtovan ihmisten mieliä kummallisesti. Sellaista soopaa taitaa vielä olla ihan elossa joillakin terapeuteilla. Kovin on seksuaalikeskeistä ja välillä ihan nurinkurista. Liekö sitten tällaisilla itsellä jotain pedofilia sun muuta seksuaaliproblematiikkaa taustalla ketkä näitä suosivat. Siinä käännetään kanssa ihan nurin asioita.

• hfhfiyfrry
        Minä_ kirjoitti:

Minä en tiedä miksi ihmisen ajatus ei saisi kehittyä muualla... koen että minun ajatukseni ovat kehittyneet aina ja kehittyvät edelleen, kulloisenkin tarpeen mukaan...
        Mutta sinä todellakin näyt juuttuneen täysin paikoilleisi... Päätelmä on ihka omasi, en ainkaan ole kuullut mistään muualta ikinä moista. Ihan sinä olet nyt ainoa jolta tuollaista kuulen/luen.
        Jotain kummallista tuossa. Ehkä rajoittunut kanssakäymisesi ihmisten kanssa on syynä tuohon. Noin sen täytyy olla. Ihminen on tosiaan sosiaalinen olento, kieli on sosiaalinen kommunikaatiokeino... että jos nuo nyt ovat ihan rajoittuneita, niin varmaan on ongelmia kehittymisessä.

Ihan omin sanoinko pitäis? Vastoin kaikkia tarjolla olevia virtauksia? Aikamoisia odotuksia kaikkein heikoimmin resurssoituneilta ja heikoilla olevilta. Ensin siis hakeutua avun piiriin ja rysäytellä paradigmaattisia näkemyksiä ja oletuksia arvoineen, ja sitten luoda uusi ja oma kieli- ja merkitysmaailma ja lanseerata se käyttöön. Missä kohtaa se apu tässä olikaan?

• poiuytrdfgh

Kyllä mä koen ajatukseni kehittyvän. Tarkoitin sitä että luureissa sen olisi pitänyt junnata paikoillaan koska heidän keskustelut eivät kuulema ole progressiivisia (kuten ajatukseni joka koko ajan kehittyy ilman terapiaakin, aina kun en keskustele kenenkään kanssa)

• poiuytrdfgh

mutta vanhempanihan junnaavat koko aika samaa joten suhteessa heihin ei voi muutosta tulla koska he eivät aio muuttua koskaan tai kehittyä tai mitään

• poiuytrdfgh

joten niin kauan jos olen heihin yhteydessä tietyllä tapaa en voi kuin jumittaa.
        Tiedän itse niin paljon enemmän koko asiasta kuin mitkään auttajat ikinä voisivat tietää, joten kaikki apu myöskin saa jumittamaan. ..koska he eivät koskaan pääse asiassa edes siihen tietoon mikä minulla on...

• poiuytrdfgh

ne kaikki keskustelut olivat täysin päättömiä, koska kyllähän minä nyt itse omat elämänkokemukseni tiedän...

• poiuytrdfgh

Ja kyllähän minä nyt senkin todella hyvin tiedän millaisia ihmisiä minun vanhempani ovat. Se nyt vaan on sitten eri asia mitä siitä sopii sosiaalisesti sanoa ääneen. Ja siitähän sitten käydään sitä peliä että mitä siitä saa sanoa ääneen ja millaisia sosiaalisesti sovittaisiin minun vanhempieni olevan. Mutta eihän se mitään totta ole, vaan he on sellaisia kuin he on. Eikä niistä sopimuksenvaraisista höpöjutuista mitään hyötyä oikeasti ole kun asiat kuitenkin menee sen mukaan miten ne oikeasti on eikä sen mukaan miten niiden on ikäänkuin sovittu olevan.

• jlkjou
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Ja kyllähän minä nyt senkin todella hyvin tiedän millaisia ihmisiä minun vanhempani ovat. Se nyt vaan on sitten eri asia mitä siitä sopii sosiaalisesti sanoa ääneen. Ja siitähän sitten käydään sitä peliä että mitä siitä saa sanoa ääneen ja millaisia sosiaalisesti sovittaisiin minun vanhempieni olevan. Mutta eihän se mitään totta ole, vaan he on sellaisia kuin he on. Eikä niistä sopimuksenvaraisista höpöjutuista mitään hyötyä oikeasti ole kun asiat kuitenkin menee sen mukaan miten ne oikeasti on eikä sen mukaan miten niiden on ikäänkuin sovittu olevan.

Näinhän se on.

• poiuytrdfgh

Mua pelottaa tää hullu meno ja manipulointi jo niin paljon, etten yksinkertaisesti uskalla enää olla vanhempieni kanssa missään tekemisissä . Olen eilisestä asti ollut kuin helvetissä. Ilmoitin juuri narsistilleni, etten näissä psykopaattikuvioissa yksinkertaisesti uskalla enää olla mukana. Hän vastaisi:"Harmi".
      Että se on sitten siinä. Psykopaatilleni en jaksa enää yrittää soittaakaan , kun puhelin on koko aika varattu kun siellä on niitä tärkeämpiä tätejä. Pyysin narsistiani lähettämään terveiset.

• poiuytrdfgh

No ehkä mä nyt lähden, koska mä olen keksinyt uusia harrastuksia. Latasin semmosen ilmasen ohjelman millä tehdään "Quotes", mitä ne nyt onkaan suomeksi.
      Keksin omia viisauksia ja laitan someen. Innostuin kun mun eka viisaus on jo saanut yhden tykkäämisenkin....heheheh

• poiuytrdfgh

Suuri tekstimääräni johtuu osaltaan siitä, ettei minua kuunneltu niissä luureissa juuri lainkaan, Esimerkiksi minulle neuvottiin puhumista ja kirjoittamista avuksi ja sanoin, etten tarvitse sellaista koska olen jo kirjoittanut elämäntarinaani tuhansia sivuja esim. sähköposteina. Minua kammotti ajatus että vieläkin niin valtavien määrien jälkeen minun pitäisi puhua tai kirjoittaa lisää, Miksi niin valtavia määriä yhden henkilön. He ahdistivat minua ehdotuksillaan, mutta eivät olleet yleensä kuulevin korvin kun sanoin etten tarvitse vielä lisää puhumista tai kirjoittamista, Ja olin tulla hulluksi kun kukaan ei kuullut mitään. Kuten esim. sitä että olen jo kirjoittanut elämääni tuhansia sivuja, että en tarvitse lisää ?
      Tuli olo, että he eivät ehkä usko sitäkään kuten eivät juuri mitään mitä sanoin, että todella olen jo kirjoittanut tuhansia sivuja. Tässä teille todiste osoittamaan, että puheeni lienee totta, koska jokunen sata sivua löytyy jo täältäkin. Kun on se niin kumma kun ei voida uskoa millään mitä ihminen sanoo, vaikka hän puhuu täysin totta, eikä ole mitään mikä osoittaisi, ettei hän puhu totta. piste. Väittämäni tekstimääräkin on totta ja tässä oli vähän todistetta. kiitoksia HYVÄSTI!.

• poiuytrdfgh

Jos ne auttavat puhelimet ovat kuulluksi tulon kokemusta varten eettisten periaatteidensakin mukaan , niin miten se sopiii yhteen sen kanssa että soittaja joutuu soittamaan kymmeniä puheluita , joissa häntä ei uskota, koska ei voida tietää puhuuko hän totta ???? Mitä kuulluksi tuloa semmonen on ?
        En vaan ymmärrä kertakaikkiaan. Uusi hyvästi.

• poiuytrdfgh

Mä vaan sanon, ettei se tee ihmiselle hyvää jos hätätilanteen keskellä samalla vielä mitätöidään koko hänen aiempi elämäntarinansa, persoonansa ja lähes kaikki mitä hän ylipäätään puhuu. Se oli ansa hädässä soittaa semmoseen paikkaan. Ei mua sentään niin pahasti koskaan aiemmin oltu mitätöity. Niin mikä se semmonen luuri on johon hädänalainen houkutellaan soittamaan ja mitätöidään puhelimen välityksellä koko ihminen. Siitä ihan oikeasti alkoi aiheutua mulle psyykkisiä ongelmia jollaisia minulla ei ollut koskaan aiemmin ollenkaan ollut. Nyt ne vaivat ovat jälleen lieventyneet, kun en enää edes omista kunnollista puhelinlinjaa. Olin aina innokas puhelin käyttäjä, mutta tuon kokemuksen jälkeen inhoan koko puhelinta. Tämä ei ole mikään hyökkäys ketään vastaan, vaan minun aidon kokemukseni kuvaus. Hyvää jatkoa bai bai

• poiuytrdfgh

Se oli aivoille hyvin hyvin rankka kokemus käsitellä se. Kenties kuin ihmeen kaupalla aivoni selviävät siitä-. Tämä on aito tosiasiallinen kokemus ei muuta-

Jos tämä oli sitä mitä joku väittää aggressiivisuudeksi. Sitä se ei ole. Mun on vain kertakaikkiaan ajettava ulos aivoistani aines millä ei ole mitään järjellistä virkaa, jos aion järjissäni pysyä-

• poiuytrdfgh

Enkä minä ymmärrä miksi minuun ylipäätään pitäisi jotenkin vaikuttaa ???
        On vaikutettu ihan tarpeeksi kun elin 50 vuotta manipuloituna.
        Mutta lähden täältä koska täällä on jotakin mun kiusaajia. Ja on mulla parempaa tekemistä ku semmosten kanssa vääntää.

• poiuytrdfgh

Jollakin on nyt tarve osoittaa valtaa minun kirjoittamiseni lopettamiseksi. Suotakoon tuo kokemus hänelle . bai bai

• poiuytrdfgh

Tarkoitan. Hän nyt vaikutti niin, että lähden täältä.
        Mitään sen enempää vaikutusoikeuksia en hyväksy mihinkään minuun liittyvään.

• poiuytrdfgh

Ja minä en ole edelleenkään ryhmäytynyt kenenkään muiden kuin kansainvälisten taiteilojoiden kanssa, olen altruisti individualisti ja tänne tulin lähinnä purkamaan sen ulos, mikä luureissa kertyi sisään, monologin muodossa. Yksi kirjoittaja koko kirjoituksistani tukea ja nimitin häntä palstakaveriksi.
      Tuolla on hyviä muiden kirjoituksia narsistiäideistä, joista olen tosi paljon samaa mieltä, ja niihin on koottu asia paremmin kuin minun kirjoituksissani koska minun tilanteeseeni kuuluu lisäksi hermostovauriot ja vaikkea luurikokemus, jotka värittävät kirjoitteluani. Hermostovaurion oireita ei ole juuri kukaan ihminen antanut minulle anteeksi. Se tuntuu aika ankaralle kun ne toisten vaikutukset hermotovaurioni syntymiseen pitää ilman muuta antaa anteeksi ,mutta minun hermostovaurioni oireita ei, vaan niihin suhtaudutaan ankaran tuomitsevasti. Se tuntuu vääryydelle.
      Juuri Kukaan ei ole antanut minulle anteeksi oireita tai heikkouksia jotka syntyi siitä että ulkopuolinen tekijä vaurioitti hermostoani.

• poiuytrdfgh

Mutta minä jätän nykysellään mielihyvin kaikki niin anteeksiantamattomat ihmiset.

• poiuytrdfgh

Onneksi olen kuitenkin onnistunut ainakin jo jonkin verran aivotäytteestäni vaihtamaan. Niin voinkin lähteä tältä palstalta sitä täytettä kasvattamaan-.

• poiuytrdfgh

En avaa tätä sivustoa enää joten en näe mitä täällä kirjoitetaan...

• poiuytrdfgh

(Sitä kun ei juuri päästä varpaisiin vammautuneena kaivannut mitään rikastuttavia keskusteluja itsestään täysin erimielisten ihmisten kanssa.)

• poiuytrdfgh

Tulin vielä lisäämään tännekin, että jonkun asian ollakseen tietämistä, sen on ensinnäkin osoittauduttava todeksi ja toiseksikin siihen päätelmään tulemisen täytyy olla perusteltu prosessi sen oikeuttamiseksi ja näiden lisäksi siihen tietoon kuuluu uskoa.
      Vasta kun kaikki nuo kohdat täyttyy voidaan puhua tietämisestä.
      Tietämistä ei ole oikea arvaus, jos siihen ei ole päästy oikeuttavalla ajatteluprosessilla.

• poiuytrdfgh

Kuitenkin skenaario voi olla perusteltu, vaikka skenaario ei toteutuisi sellaisenaan. Siihenkin on olemassa perustelu miksi.
        Ja mä lopetan täysin kaikki perustelemattomat keskustelut ihmisten kanssa. Ne on lähes kauheinta kidutusta maailmassa.

• poiuytrdfgh

En ole kuullut kunnollista perustelua sille miksi ihmisen pitäisi puhua niitä näitä ilman kunnollisia perusteluja, joten en enää semmoisia puhu muiden mieliksi.

• poiuytrdfgh

mulle tulee kauheita neurologisia häiriöitä perustelemattomista keskusteluista ja tämä suomi 24 palstan ripuliosuus kirjoituksistani on seurausta siitä. piste.
        MInua ei olisi koskaan pitänyt houkutella keskustelemaan perustelemattomia keskusteluja alunalkaenkaan.

• poiuytrdfgh

Siten näiltäkin teksteiltä olisi säästytty.
        Minun kanssani olisi tullut puhua vain ja ainoastaan hyvin perusteltua asiaa, ei mitään muuta.

• poiuytrdfgh

99% ongelmistani on tullut perustelemattomasta tai huonosti perustellusta ajatusjätteestä-

• poiuytrdfgh

Narsistit kiertävät kunnollisen oikeuttavan perusteluprosessin joka tulisi käydä aivoissaan ennen kaikkia väitteitä

• poiuytrdfgh

Luureissa minut yritettiin joukkopainostuksella saada luopumaan tästä kutakuinkin elämäni tärkeimmästä periaatteesta, Jos olisin luopunut, olisin tuhoutunut kokonaan. Se on todella kamalaa. Koskaan en enää antaudu epämääräisiin keskusteluihin ihmisten kanssa se on tänään tekemäni uusi päätös. Vaadin perustelua joka ikisestä lauseestaan jos mistään minun elämääni liittyvästä kukaan haluaa kommentoida.

• poiuytrdfgh

https://www.iep.utm.edu/epistemo/

Jos kukaan tästedes haluaa kanssani keskustella linkissä on ohjeet mihin perustelujen on vähintään perustuttuva ennenkuin otan yhtäkään väitettä vastaan.

• poiuytrdfgh

Mut lähden nyt täältä koska koen tällä kertaa ikäänkuin luvanneeni lähteä.

• poiuytrdfgh

On se elämä sentään yksin helpompaa, kun sillon voi edes elää todellisemmassa maailmassa. Asiat ja ihmiset on semmosia kun on, eikä tarvi teoriatasolla kiistellä kenenkään "auttajan" kanssa onko asia tai henkilö sellainen kuin on ja joutua sitten sitä kautta vain aivojen tasolle simuloituun todellisuuteen joka ei ole yhteneväinen konkreettisen maailman kanssa. mikä oli aivan kamalaa...

• poiuytrdfgh

Se oli niin järjettömän mielipuolinen kokemus, että ei ois uskonu että semmosenkin voi elämässä päätyä kokemaan.
        Niinku jos sanoisin että mulla on sininen neliö joka ei mahdu pienempään ympyrälaatikkoon ja se on mun ongelma niin sitten ei uskota vaan alkavat kaikkia oman maailmansa muita juttuja vääntämään. Mä en todellakaan osannu aavistaa, että tommosta vois tapahtua.
        Olen muutenkin saanut lisäoppia, että nyt päätettyä tämän nettikirjoittamisen johon tavallaan vastentahtoisesti päädyin, olen kyllä aika varovainen ennenkuin kenenkään ihmisten kanssa alan enempää keskustella .

• poiuytrdfgh

Lähes kaikki mun ongelmat luurien ulkopuolellakin ovat yksinkertaisesti aiheutuneet siitä että on antautunut ihmisten kanssa keskusteluun. Keskusteleminen on todella vaarallista. Sitä en olis ikinä arvannut ennen näitä kokemuksiani.

• poiuytrdfgh

Mun kaltaiselle ihmiselle hyvää terapiaa on omien elämänkokemusten perusteleminen tieteellisesti ja filosofisesti. Sillä tavoin aivot saa paljon paremmin järjesteltyä kuin keskustelemalla jotain sekoja keskusteluja. Ne on nyt lopuksi ikääni loppu. Semmosiin ei kannata elämän aikaansa hukata. virheellistä argumentointia ei tarvita oikeesti mihinkään harjoitin sitä sitten minä tai joku muu, Asiat on mielekkäitä vasta kun ne on perusteltu filosofisesti tai vähintään tieteellisesti hyvin, Tämä on minun mielipiteeni. Mun aivoihin tulee aivan kauhea sekava olo kun muistaankaan niitä luureja.

• poiuytrdfgh

Esim. sille seikalle onko vanhempani narsisti pitäisi järjestää eräänlainen kirjallinen väittelytilaisuus, jossa perustelisin kantani ja sitten olisi vastaväittäjä niinkuin väitöskirjan teossa ja sitten pitäisi olla puolueeton tuomaristo joka valitsisi oikeasti argumentoinnin filosofian ja tieteen kannalta paikkansapitävämmän perustelun perustellusti. Noin se asia pitäisi selvittää jotta siinä olisi jotain järkeä oikeasti. .

• poiuytrdfgh

Mä en suostu muuhun enää kuin tuohon, jos kukaan haluaa mun kanssa väitellä

• poiuytrdfgh

Mä en halua mennä minkään asiantuntijan vastaanotolle epätasa-arvoisessa asemassa, vaan että kummallekin annetaan tasavertainen kirjallinen perusteluvaatimus ja oikeasti puolueeton tuomaristo valitsee sen joka on oikeasti paremmin perusteltu., vaikka niin että tuomaristo ei tiedä kumpi on kumman., jos mahdollista.

• poiuytrdfgh

Mua ei kiinnosta oikeesti yhtään mikään small talkki vaan ainoastaan perimmäiset kysymykset jos oon aito oma itteni. .

• poiuytrdfgh

On se kyllä helvettiä kun syvällisten kysymysten äärellä saa aivovaurion ja joutuu viideksi vuodeksi puhumaan small talkia. Se on helvetti !

• poiuytrdfgh

Tässä narsismiasiassakin kaikkein oleellisinta on se vanhemmistani tekemäni älyllinen analyysi.
        Siinä ei todellakaan ole kyse minkäänlaisesta vihasta tai katkeruudesta, Se on puhtaasti paras mahdollinen analyysi jonka olen kyennyt tiedollisesti tilanteesta tekemään. Ja olen tosi turhautunut semmoseen ihmeen viha katkeruus ajatteluun. Oleellisempaa elämässä on älyllinen mielenkiinto ilmiöihin ja niiden analysointi

• poiuytrdfgh

Mulla on nyt ihan omat narsistit, joita voin tarkkailla ja ikäänkuin kerätä sitä kautta tietoa narsismista.

• poiuytrdfgh

Tämmönen mun luonne oli ennen aivovauriota. tutkijaluonne. Toivottavasti se on tulossa takaisin,
        Tutkin myös omaa aivovauriotani ahkerasti.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      363
      8123
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2462
    3. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      843
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      71
      836
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      806
    6. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      802
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      793
    8. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      766
    9. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      11
      746
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      693
    Aihe