Minkälainen tiliote Kelaan kelpaa?

Ihme_touhua

Miksei normaali verkkopankin tiliote kelpaa?
Tilitapahtumat eivät kelpaa Kelalle,
pitäisi olla sellainen tiliote, mitä Nordean verkkopankista
ei edes saa. Nordean verkkopankin tiliote ei näytä
tilin haltijan nimeä, eikä osoitetta.
Miksi Kela pyytää sellaista, mitä verkkopankista ei edes saa?
Kiusantekoako tämä taas on Kelalta?

15

5665

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihdapankkii

Sulla on niin vanhanaikainen pankki, jos et saa nimellä varustettua tiliotetta. Kannattaa vaihtaa pankkia. Kaikilta pyydetään tiliotteet toimeentulotuen hakemukseen, en ole kuullut aikaisemmin, ettei tiliotetta saisi muista verkkopankeista tulostettua. Nordea Pankki on rikkaita varten niiden ei tarvi tulostella mitään tiliotteita, sen vuoksi sitä ei varmaan saa tulostettua.

• gdsfgasdgsd

Ainakin osuuspankissa on erikseen kuukausittaiset tiliotteet, joista näkyy nimi ja osoite. Tilitapahtuma-lista on erikseen ja siinä ei näy.
        Veikkaisin että Nordean verkkopankissakin nuo jonkun valikon takana ovat..

• wqwqwqwa

Vajaat on netinkäyttötaidot ja siitä on kyse.
      Nettipankeista löytyy tilitapahtumat ja tiliotetoiminto jotka eri asioita.
      Tilitapahtumat voi katsoa milloin vain haluamalleen ajalle kun taas tiliote generoidaan tietylle ajalle tietyin väliajoin. Yleensä kuukausi mutta voi olla joku muukin aika.

Tiliotteessa muutakin tietoa kuin tilitapahtumat. Yleensä ainakin vuoden panot ja menot löytyy. Se on asia joka kiinnostaa kelaa koska siitä voi päätellä onko tullut esim alkuvuonna muitakin maksuja kuin vaikka vain kelasta.

• jepjepjeps

Eli pitää olla diplomi-insinööri, että saa haettua toimeentulotukea.

• Puuseppääaina
        jepjepjeps kirjoitti:

Eli pitää olla diplomi-insinööri, että saa haettua toimeentulotukea.

Mä oon puuseppä ja osaan kyllä tulostaa verkkopankista tarvittavat tiliotteet Kelaan.

• Aaro59

Nordean nettipankista löytyy verkkotiliote ihan siinä mistä kaikista muistakin pankeista. Kätevästi olen jo vuosia ladannut Nordeasta tiliotteet pdf tiestoina jotka saa hakemusten liitteiksi.

Tilitapahtumat eivät ole sama asia kuin tiliotteet ja tiliotteesta käy ilmi paljon enemmän asioita kuin tapahtumista.

• Huuhaaaaa

Toisille pitää vääntää rautalangasta...

• annukkarukka

Kelalle nimen omaan kelpaa tiliote, ei tilitapahtumat toimeentulotukihakemukseen. Kirjaudu verkkopankkiin -> kohta tiliotteet ->sitten laitat siihen miltä ajalta haluat sen vaihdat siis päiviksi vaikka 01.07.2018-31.07.2018 -> sitten näytä tiliote -> avaa ja tallenna koneelle pdf tiedosto ->

Sitten kelan sivuille kirjautuneena lisää liite kohtaan avaat sitten sieltä kansiosta minne sen tallensit tuon kyseisen tiliotteen yleensä se on nimellä attachment. siis jos tallensit sen vaikka tiedostton C niin sieltä se löytyy.

Ja esim.nyt ei voi antaa vielä elokuun tiliotetta koska elokuu ei ole vielä päättynyt.

oliko tarpeeksi rautalankaa????

• Huuhaaaaa

Kitooos... Toivottavasti nyt meni perille..

• Helposti_ja_vaivatta

Tämäkin helpottuu uuden direktiivin myötä, kun sittenhän Kela saa automaattisesti kaikkien toimeentulotukea hakevien pankkitiedot automaattisesti kaikista pankeista sähköisessä muodossa. Tälläkin hetkellä Kela voi pyytää pankeista ihmisten tilitiedot pitkältäkin ajalta, mutta oma vaivansahan siitä on asiakkaille, pankeille ja Kelalle.

• 167-176

Höpöp höpö.
        Sinulle ja muille tänne kirjoittaville kaltaisillesi idiooteille pitäisi laittaa jokin leima ostaan että ihmiset tietäisi millaisn persläven kanssa on tekemisissä ja osasivat varoa.

• Pitääpaikkansa

Sen verran pitää paikkansa, että voivat kyllä pyytää pankeista tilitiedot, jos on aihetta epäillä salailua.

• laki.on.laki

No montako pankkia tukea nostava voisi pitää, kyllähän tuossa itselleen aiheuttaa vain ongelmaa lopulta koska silloin se on petos. Sekin on sitä jos teet jotain etkä ilmoita muuttuvista tuloistasi niin kannattas miettii mitä sitä hommailee. Lopulta se voi olla itse petos josta soimaat vain itseäsi. Noista puuhasteluista on turha muille sitten urpoilla mitään.

• rhshttshr

Jos sulla on kuule rahaa toimeentulotukea ei heru. Oliko tämä tarpeeksi selkeää ???????? Pitää olla aivan perseaukinen ennen kun saat sitä.

• Anonyymi

miten nordeasta saa paperisen tiliotteen kun ei ole pankkitunnuksia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1239
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1047
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      990
    4. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      933
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      139
      880
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      11
      868
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      836
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      751
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      685
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      684
    Aihe