Onko kenelläkään kokemuksia tai muuta tietoa tuosta Bertonen muotoilemasta pikkuruisesta avoautosta?
850 Sport Spider
7
845
Vastaukset
- 850
Tuskin on Suomessa kellään kokemusta,tokko lie
Suomeen tuotu ensimmäistäkään.Varmaan yhtä
harvinainen kuin 1000 Radiale,tai 1300,2000-OT:stä
puhumattakaan.Mistäs muuten asia tuli mieleen ?
Entisenä 850-miehenä vuosilta 1973-1977 en muista
Spyderistä puhutunkaan.Coupejahan on jonkin verran
Suomessakin,sillä ajetaan mm.Historic-luokkaa ja
jokkista,on hienoja museorekisterissäkin.
Nätti autohan tuo näkyy olleen,netistä löytyy
kyllä kuvia.- A
Selasin äskettäin Fiatin maahantuojan suomenkielistä asiakaslehteä 1960-luvun lopulta. Lehdessä esiteltiin myytäviä malleja, joista erä oli juuri 850 Sport Spider, joka oli myös hinnoiteltu markkoina. Tarkkaa hintaa en juuri nyt muista.
Koska auto oli hinnoiteltu ja esiteltiin suomalaisessa lehdessä, mieleeni tuli, että sitä on voitu myös nähdä Suomen teillä... - myyntitykki
A kirjoitti:
Selasin äskettäin Fiatin maahantuojan suomenkielistä asiakaslehteä 1960-luvun lopulta. Lehdessä esiteltiin myytäviä malleja, joista erä oli juuri 850 Sport Spider, joka oli myös hinnoiteltu markkoina. Tarkkaa hintaa en juuri nyt muista.
Koska auto oli hinnoiteltu ja esiteltiin suomalaisessa lehdessä, mieleeni tuli, että sitä on voitu myös nähdä Suomen teillä...aikoinaan Helsingin vilkkaassa yöelämässä 80-luvulla.
Kirkkaanpunaisena mustalla rätillä... valitettavasti en muista alkuperäistä rekisteritunnusta...
Autolle kävi, kuten monille muillekkin aikakautensa kaunottarille, ei ollut V-8 ja mätävikaakin löytyi aika lailla...
Arvata saattaa kohtaloa, mutta ei, auton omistajan isällä oli siihen aikaan taksien lisäksi TB-Tennispalatsi, jossa auto otettiin työn alle ja purettiin, käytännöllisesti katsoen rakennettiin uudestaan...
Peltitöistä vastasi Vehon silloinen "peltivelho" ja jälki ainakin näin maallikon silmin oli mahtavaa... Koritinaa kului...
Auton maalauksesta vastasi omistajan silloinen tyttöystävä, trendikkäästi viininpunaiseen candyyn (se oli silloin SE).
Hatun noston arvoinen työ oli tämä Spiderin kuntoon saatto aikakautena, jollionka osia oli lähes mahdoton löytää ja mm. rättikaton etukarmin lukitusmekanismit tehtiin puolittaisten mallien mukaan entisessä työpaikassani ennen CNC-koneistuksen valtakautta, apunaan vaan meilikuva, miltä sen pitäisi näyttää...
Fiat 850 Spider rekisteröitiin muuten mustille kilville AVO-69, vuosimallinsa mukaan ja sen myöhemmimistä vaiheista ei ole tietoa, mutta ko. yksilön elämänkaaren pidentämisestä saa kiittää Sakari Valoa, (joka toimii nykyään akvaarioalalla, muistaakseni hän on Suomen Akvaariopalvelun TJ)ja hänen tinkimätöntä tahtoa saattaa aloittamansa, joskus aika lohduttomaltakin näyttänyt projekti loppuun saakka.
Mikäköhän oli AVO-69:n kohtalo?
Sakke sen aikoinaan myi pois...
-myyntitykki- - Alfa 75 Ts
myyntitykki kirjoitti:
aikoinaan Helsingin vilkkaassa yöelämässä 80-luvulla.
Kirkkaanpunaisena mustalla rätillä... valitettavasti en muista alkuperäistä rekisteritunnusta...
Autolle kävi, kuten monille muillekkin aikakautensa kaunottarille, ei ollut V-8 ja mätävikaakin löytyi aika lailla...
Arvata saattaa kohtaloa, mutta ei, auton omistajan isällä oli siihen aikaan taksien lisäksi TB-Tennispalatsi, jossa auto otettiin työn alle ja purettiin, käytännöllisesti katsoen rakennettiin uudestaan...
Peltitöistä vastasi Vehon silloinen "peltivelho" ja jälki ainakin näin maallikon silmin oli mahtavaa... Koritinaa kului...
Auton maalauksesta vastasi omistajan silloinen tyttöystävä, trendikkäästi viininpunaiseen candyyn (se oli silloin SE).
Hatun noston arvoinen työ oli tämä Spiderin kuntoon saatto aikakautena, jollionka osia oli lähes mahdoton löytää ja mm. rättikaton etukarmin lukitusmekanismit tehtiin puolittaisten mallien mukaan entisessä työpaikassani ennen CNC-koneistuksen valtakautta, apunaan vaan meilikuva, miltä sen pitäisi näyttää...
Fiat 850 Spider rekisteröitiin muuten mustille kilville AVO-69, vuosimallinsa mukaan ja sen myöhemmimistä vaiheista ei ole tietoa, mutta ko. yksilön elämänkaaren pidentämisestä saa kiittää Sakari Valoa, (joka toimii nykyään akvaarioalalla, muistaakseni hän on Suomen Akvaariopalvelun TJ)ja hänen tinkimätöntä tahtoa saattaa aloittamansa, joskus aika lohduttomaltakin näyttänyt projekti loppuun saakka.
Mikäköhän oli AVO-69:n kohtalo?
Sakke sen aikoinaan myi pois...
-myyntitykki-myynnissäkin. Viimeisen 10 vuoden aikana (jolloin olen ollut kiinnostunut italialaisista autoista) on näkynyt useampaakin kertaan myytävänä lähinnä Keltaisessa pörssissä. Melkoisella varmuudella ovat uusiotuotettuja. Hintaa oli jotain 30 000 vanhaa rahaa. Kaunis on kuin sika pienenä!
- myyntitykki
Alfa 75 Ts kirjoitti:
myynnissäkin. Viimeisen 10 vuoden aikana (jolloin olen ollut kiinnostunut italialaisista autoista) on näkynyt useampaakin kertaan myytävänä lähinnä Keltaisessa pörssissä. Melkoisella varmuudella ovat uusiotuotettuja. Hintaa oli jotain 30 000 vanhaa rahaa. Kaunis on kuin sika pienenä!
kannattava sijoitus... Muistaakseni Fiiu vaihtoi omistajaa reilun 20tmk hintaan, vahinko että kärsin silloin kassakriisistä... Efektiivinen tuotto ollakseen auto, olisi näet ollut kohtuullinen. Tässä maassa, kun auton arvo yleensä tuppaa laskemaan... ;)
-myyntitykki- - Mauri Suomi
myyntitykki kirjoitti:
aikoinaan Helsingin vilkkaassa yöelämässä 80-luvulla.
Kirkkaanpunaisena mustalla rätillä... valitettavasti en muista alkuperäistä rekisteritunnusta...
Autolle kävi, kuten monille muillekkin aikakautensa kaunottarille, ei ollut V-8 ja mätävikaakin löytyi aika lailla...
Arvata saattaa kohtaloa, mutta ei, auton omistajan isällä oli siihen aikaan taksien lisäksi TB-Tennispalatsi, jossa auto otettiin työn alle ja purettiin, käytännöllisesti katsoen rakennettiin uudestaan...
Peltitöistä vastasi Vehon silloinen "peltivelho" ja jälki ainakin näin maallikon silmin oli mahtavaa... Koritinaa kului...
Auton maalauksesta vastasi omistajan silloinen tyttöystävä, trendikkäästi viininpunaiseen candyyn (se oli silloin SE).
Hatun noston arvoinen työ oli tämä Spiderin kuntoon saatto aikakautena, jollionka osia oli lähes mahdoton löytää ja mm. rättikaton etukarmin lukitusmekanismit tehtiin puolittaisten mallien mukaan entisessä työpaikassani ennen CNC-koneistuksen valtakautta, apunaan vaan meilikuva, miltä sen pitäisi näyttää...
Fiat 850 Spider rekisteröitiin muuten mustille kilville AVO-69, vuosimallinsa mukaan ja sen myöhemmimistä vaiheista ei ole tietoa, mutta ko. yksilön elämänkaaren pidentämisestä saa kiittää Sakari Valoa, (joka toimii nykyään akvaarioalalla, muistaakseni hän on Suomen Akvaariopalvelun TJ)ja hänen tinkimätöntä tahtoa saattaa aloittamansa, joskus aika lohduttomaltakin näyttänyt projekti loppuun saakka.
Mikäköhän oli AVO-69:n kohtalo?
Sakke sen aikoinaan myi pois...
-myyntitykki-AVO-69 on nykyään Hämeenlinnassa autotallissa. Se löytyi Leppäkoskelta kuusen alta hyvin huonossa kunnossa. Todella paljon puuttuu osia ja mätäreikiä täynnä.
Haaveissa olisi päästä Linna Cruisingiin "puuhakilvillä". Myöhästyn viikolla AVO-69 kilpien varauksesta, auto oli poistunut rekisteristä automaattisesti v.2000. Kilvet on autossa kiinni mutta toinen sai ne.
T: Mauri Suomi
näköjään kuuklettamalla löytyi tällainenkin ketju. Itsellä oli noin vuosina 80-89 välillä tällainen auto. Jos oikein muistan rekisterinumero oli BXR-21. Itse silloin Gruppa Fiat Finlandian jäsenenä kaivoin jokaisen auton mitä näitä Suomessa siihen aikaan oli. Muisraakseni pääsin 10 kpl vai oliko 11.
Yksi oli vähän harvinaisempi malli jossa X1/9 tyylinen katto. Omassa autossa oli myös punainen alkuperäinen kovakatto. Sen vaihtamiseen meni muutama minuutti. Autoni seisoi ehkä jostan 83 lähtien autotallissa odottamassa parempia päiviä. Sitten jossain Fiat kerhon tapaamisessa möin se pois projektina.
Hiukan vielä yli 50 vuotiaana sellainen himottaisi.Nyt tosin on hiukan tehokkaampi Barchetta mutta siinä kymmentä vaille yhdeksän autossa oli jo jotain hohtoa silloin 80 luvulla. Autoni vuosimalli oli 68.
Ko autoon löytyy aivan uusi takavalo, ja molempien takavalojen lasit vielä lisäksi.
Oletko Tuija jostain Tampereen seudulta kotoisin? Muistan erään miehen joka himoitsi aikoinaa minunkin autoani. Hän myöhästyi tunnilla siitä kun kauppa aukesi josta itse sen aikoinaan ostin. Törmäsimme vain sitten joskus jossain muissa Fiat keskusteluissa hänen kanssaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3853253Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841322- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26965- 33857