liikunta+paniikkikohtaukset

Vhknbcck

Ongelmana on jatkuvat paniikkikohtaukset kun liikun. Eli liikuntafobia/paniikkihäiriö.
Sydän hakkaa, muljahtelee, pyörryttää, rintaa puristaa ja raajoista katoaa voimat, ja pahimmillaan alan täristä.
Olen nyt töissä, ja monen tunnin kohtuu fyysisesti raskaat työpäivät on ongelma. Paniikkikohtaus kestää usein sen koko työpäivän ajan, ja en saa sitä loppumaan vaikka kuinka koitan hengitellä rauhassa ja rauhoittua.
Minulla on sydämessä pieni läppävika, lepatushäiriö, ja mahdollinen takykardia johon syön emconcodia. Mutta nämä viat on kuulemma vaarattomia, ja että tuntemukset johtuvat paniikkihäiriöstä.
En mieluusti haluaisi syödä enempää lääkkeitä, kun niistä ei juurikaan ole ollut apua. Kokeiltu on sepramia ja venlafaxinia.
Olisiko joku muu jolla ollut samaa ongelmaa ja selvinnyt siitä jotenkin muuten kuin lääkkeillä?
Yleensähän sanotaan että se paniikkikohtaus menee kyllä hetken päästä pois kunhan vaan odottaa, mutta ei kyllä itsellä...

9

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyihitto

      No mitä p*rkelettä varten liikut!
      Pysy vaan sohvallasi.
      Mätäne siihen sontaläjä.

      • Tattoo1980

        Vitun teinipelle mene muualle vinkumaan


    • Kokeilepas ihan yksinkertaisesti Propralia. Eli on beetasalpaaja joka noita oireitasi helpottaa. Itselläni vakava paniikkihäiriö, sen takia eläkkeelläkin. Toki on peruslääkitys mutta noihin fyysisiin oireisiin propral 30mg diapam 10mg. Kyllä helpottaa fyysisiä aistimuksia.

      • Apvkjgjkk

        Olen syönyt kyseistä lääkettä mutta sain siitä yllättäen pahoja rytmihäiriöitä, ja lääkäri määräsi sen sijaan emconcodia, jota syön joka päivä. Se kyllä vie pahimmat rytmihäiriöt ja paniikkihäiriön aikaiset tykytykset pois, mutta joskus sekään ei tahdo auttaa. Diapam on taasen itselle vieras.


      • PropraliaAnnettiin

        Propralista: "Propranololi alentaa sydämen lyöntitiheyttä ja vähentää sydämen hapentarvetta. Se estää rytmihäiriöitä ja laskee verenpainetta." -Siinä kaikki!

        Se ei ole mielialalääke, joten leimaantumista pelkäävien ei tulisi pelätä sitä kokeilla.

        Kokeilin sitä Propral 10 mg itse joskus ahdistus/jännitys oireisiin yli 10 vuotta sitten. Minulle tuli siitä ainoastaan hiki, enkä kokenut siitä olevan hyötyä minun henk. koht. oireisiini ja jännitykseen ja lopetin sen käytön noin 2 kk jälkeen. Enemmän ja helpommin auttaisi se kun osaisi itse suhtautua myönteisesti niihin tuntemuksiin joita ei halua tuntea. Kaikki loppuu aikanaan.


    • Mieti.sitä

      Eikö nuo oireet olekin fyysisiä eikä henkisiä? Sulla on väärä lääkitys ja kenties myös lääkäri.

      • Paniikkihäiriöön kuuluu paljonkin ns. psykosomatoforisia oireita eli ns. somatisaatiohäiriö. Kyllä se paniikki vaan fyysisiä oireita aiheuttaa. Itse joudum mm. syömään paniikkihäiriön takia rytmihäiriö- ja verenpainelääkkeitä


    • saatatparantua

      Sulla on todennäköisesti raudanpuutetta. Selviää ferritiinin mittauksella, liity fb:ssa raudanpuute ilman anemiaa-ryhmään. Saatat löytää avaimet parantumiseen.

    • Rintarankajumi

      Liikunta poiki itsellänikin muljahteluita joka lietsoi paniikkia. Propral 10mg puolitettuna auttoi, eli otan kolme puolikasta vuorokaudessa. Mulla myös hartia ja rintarankajumia jotka lisäävät stressin kanssa muljahteluita. Fysioterapeutin käynti auttoi jumeihin, keppijumppaa ja venyttelyitä. Paniikki alkoi kun kroppa meni jumiin, lisänä pitkä stressi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe