Entisten suomalaiskavereiden välinpitämättömyys

mitähuomioita

Oletteko tehneet huomioita?

Karvastelee joskus että entiset suomalaiskaverit eivät oma-aloitteellisesti pidä yhteyksiä.
Jos itse meilaa, soittelee, käy tapaamassa (ja maksaa kalliit matkustus/laivaliput/bensat ym) niin oukei. Mutta eivät pahemmin tule tänne vierailulle (paitsi sukulaiset).

Mitä huomioita muilla?

3

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asun Suomessa, mutta on pakko myöntää, että viime aikoina mun yhteydenpito Ruotsiin päin on vähentynyt. Sukulaisista on kylläkin kyse.

      Viimeksi kävin Ruotsissa maaliskuussa 2019, vaikka yleensä on tullut käytyä siellä 2-4 kertaa vuodessa. Pitkään on ottanut päähän se Suomen ja suomalaisuuden haukkuminen, mitä oman sisaren ruotsalainen puoliso ja kaverit harrastavat. Haukkuvat Suomea vanhanaikaisesti, köyhäksi, kalliiksi, tylsäksi, takapajuiseksi, rasistiseksi, islamofobiseksi jne. Yleensä olen pystynyt laittamaan ne jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta nyt olen ollut jo kuukausia "ähkytilassa" niiden juttujen kanssa. Ja koko ajan pitäisi ostaa ruotsalaisia tavaroita ja ruokia. He haukkuvat suomalaisia ruokia ja muutenkin kaikkea suomalaista paitsi ehkä joidenkin suomenruotsalaisten kirjailijoiden kirjoja. Sisaren kaverit kutsuvat suomalaisia slaaveiksi(!) ja hokevat, kuinka Suomen täytyy liittyä Ruotsiin, jotta me saadaan parempi elämä. Joskus kun mainitsen Ruotsin autopalot ja vastaavat ongelmat, niin he väittävät Suomessakin olevan autopaloja. Lisäksi he väittävät mun lukevan propaganda-nettisivuja, missä liioitellaan Ruotsin rikollisuutta. Aina keskustelut kulkevat samoja ratoja.

      Viime aikoina on sitten tullut sekin ongelma, että on alkanut miettiä, milloin ja missä räjähtää pommit tai tapahtuu jotain jengiampumisia. Toki ymmärrän, että yksittäisen turistin riskit ovat pieniä, mutta ei se ole kivaa viettää lomapäiviä paikoissa, missä joutuu olemaan varuillaan. Noiden edellä mainittujen lisäksi Ruotsissa on myös aina vaan enemmän taskuvarkauksia, ryöstöjä, raiskauksia ja naisten ahdistelua. Lisäksi esimerkiksi pendeltågit kulkevat miten sattuu ja muissakin asioissa tuntuu, että ei Ruotsi ainakaan parempaan suuntaan ole kehittymässä.

      Suomessa on aika paljon innostuttu tekemään lyhyitä lomamatkoja Venäjälle laivalla ja junalla. Nyt tuli se kevytviisumikin. Ja Viro vetää tietenkin esimerkiksi viikonloppulomille kuten myös Latvia, Liettua, Kaliningradin alue sekä Puola. Ruotsi ei nyt ole oikein IN. Olen yrittänyt pyytää, että voitaisiin tavata Ruotsin tuttujen (Tukholman alueella asuvat) kanssa Ahvenanmaalla, mutta ei se idea ole toteutunut vuosien harkinnan jälkeenkään.

    • Anonyymi

      Niistä kaveri ajoista tuppaa olemaan jo 40-50 vuotta , jokunen joulu SMS tai puhelinsoitto .....että silleen.-

      • Anonyymi

        Sepä se. Elämät kulkee kullakin eteenpäin. Monilla on paljon tekemistä, kun on työt, perheet, harrastukset ja kaikki. Omalla kohdalla myös mm. mielipiteet ovat ajaneet erilleen joistakin vanhoista kavereista. Tänä päivänä tuntuu olevan paljon erimielisyyksiä mm. politiikasta. On maahanmuuttokeskusteluita, Isis-lapsia, ääriliikkeitä, ilmastonmuutosta ja vaikka mitä kurjaa. Osa ihmisistä on kovin kärkkäitä mielipiteiltään. Sekin voi erottaa, vaikka ei ensimmäisen kirjoittajan tapauksessa varmaan siitä ole kyse. Tarkoitan että on minultakin kavereita etääntynyt viime vuosina. Ihmiset on tulleet varoviksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe