Nexus Nx langaton tuulianturi, apuja?

NexusNXpykii

Moro, auttakaas miestä mäessä. Kyseessä 4 v sitten hankittu Nexuksen järjestelmä, jossa on:
- Wsi- boksi
- Kaksi näyttöinstrumenttia
- loki- ja kaikuanturi (langallinen yhteys wsi- boksiin)
- langaton tuulimittari / tuulianturi

On toiminut moitteetta ja paritus pysynyt päällä tuulianturin ja wsi- boksin kanssa. Nyt vaihdoin sen pienen akun aurinkokennolla toimivaan tuulimittariin. Tämän jälkeen näytölle ei enää ilmesty mitään tuulitietoja, eli ikään kuin wsi ei löytäisi enää tuulianturia lainkaan. Anturin piirilevyllä se keltainen ledi kyllä vilauttaa sen merkiksi, että anturin on käyttövalmis.

Loppuu konstit, joten kokeillaan täältä oljenkortena, jos saisi apuja. Wsi- boksiin johdolla kytketty yhdistetty kaiku- ja lokianturi toimii normaalisti, eli vissiin wsi-boksi ei ole pois pelistä.

Mikä neuvoksi?

20

1512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pimppari

      Kokeile irrottaa paritus ja sitten parita uudelleen. On ainakin iteellä toiminut.

    • Nexuspugii

      Miten tuo tapahtuu?

    • Pimppari
      • Pimppari

        Ota linkistä se l pois wwwn edestä.


    • Nexuspygii

      Hei, osaan kyllä hakea ohjeita, ja nuo on testattu läpi. Ohjeet eivät ole vaan kovin selvät. Eli jos kerran täällä asuu viisaus, niin kirjatkaa tähän vaiheet, joilla parituksen purku ja uudelleen paritus pitäisi onnistua, kun kyseessä on LANGATON tuulimittari. Kokeilin seadata instrumentista C15 arvon asettamisen 9.99 ja sitten takaisin 0.04:ään (juuri ohjeen mukaisesti). Ei tunnista edelleenkään.

      Ohjeissa puhutaan myös winddata-näytöstä nollaaminen. Tässä on se ongelma, C-valikot eivät aukea lainkaan, kun SET-nappia pitää pohjassa. Eli en saa seadata enkä winddata näytön valikoista lainkaan esiin/auki valikoita C50 tai C53.

      Jos joku tässä haluaa kuhailla, niin vene on Haukilahdessa Espoossa, ja pistän safkat ja kaljat kaverille, joka ton näpyttelee kuntoon. Jos osaat homman, niin se on 2 min duuni. :)

    • Pimppari

      Olen ensin vapauttanut anturin painamalla resetointinappia yli 5s. Sitten wind instrumentista, eli tavalla b. Sitten paritus ohjeen mukaan uudestaan. Ota kansi auki, niin näät ledistä, onnistuiko vaiko ei.

      Kaksi kertaa on paritus hukkunut, molemmilla kerroilla tuo on toiminut.

      • Nexuspugii

        Juuri näin olen toiminut, eli kansi auki ja navikasta tuulianturin nollaus. Ledi väläyttää 2krt, kuten pitääkin. Ongelma on siinä, että wind-instrumentista ei aukea lainkaan C-valikoita. Siis en saa esiin ohjeen mukaisesti toimimalla wind-näytöstä tarvittavia c50-c53 valikoita esiin. C-valikot aukeavat vain seadata-näytöstä, eikä siinäkään ole edes noin suuria C-lukuja.


    • Nexuspugii

      Moro vielä, voisiko joku, jolla on vastaava setti, katsoa omista seadata- ja wind- näytöistä, että mitä C-valikoita kummastakin saatte auki. Ja mikä lukema teillä on seadata-näytön valikossa C15.

      Kiitos.

    • Pimppari

      Joo, ei mene ihan tuon manuaalin mukaan. Sea datasta pääsee noin c22 parametriin asti. C15 oli 0.4 muistaakseni.

      Wind datasta asetetaan kalibroinnit siten, että valitse tws näyttöön, paina settiä , ja voila, kalibrointikerroin tuulelle, 1.70 tulee näyttöön. Muuta se 1.99, ja poistu asetuksista, ja wsi irroittaa parituksen. Laita kerroin takaisin 1.70.

      Irroita myös tuulianturin paritus painamalla rsetointinappia yli 5s.

      Sitten paritus uusiksi, observoi ledistä, että paritus onnistui, kaksi välähdystä. Jos ledi välähtää kolmesti, meni pieleen. Aloita alusta.

      Olen joutunut muutaman kerran jumppaamaan, ennen kuin onnistui. Mutta kahdesti olen onnistunut.

    • Pimppari
    • Nexyspugii

      Noniin, suurkiitokset. Kyllä on sellanen ”kuvio”, että kerrassaan ihmetyttää. Lähinnä tämä erilaisten ohjenivaskojen määrä :).

      Minulla on virallisesti Nexus Start Pack 3. Ja paketin mukana tullut ohje on tosiaan vain sellaiseen Wind- instruun, joka antaa avata nuo C- valikot. No tämä minun wind- instru on ilmeisesti tuota ”plusmallia”, kun mitään C- valikoita ei aukea. Koitin useita kertoja hyvin kuvaamallasi tavalla, mutta näyttöön ei tule tuulimittarin lukemia (anturi irti parituksesta, sitten näytöstä tws 1.99:iin ja asetuksen jälkeen takaisin 1.70:aan, sitten anturi päälle). Eli ei vaan anna lukemia, vaikkei anturin ledi herjaa mitään poikkeavaa.

      Jännä myös se, että mikään löytämistäni ohjeista (ei start pack3, eikä nx wind plus) ei ohjeista anturin uudelleen paritusta tuon tws valikon kautta. Ainoat ohjeista selvästi löytyvät tavat ovat:
      1) sea datasta c15 siirretään 99.9:iin, sitten takas 0.04:ään. Sit uus paritus.
      2) wind-instrusta valikko C53 siirretään 1.99:iin, sitten takas 1.70:aan.

      Ja näistä minun systeemissä (tuo ”plus”) on ylipäänsä mahdollinen vain tuo kohta 1.

      Sitkeästi koitin useita kertoja, mutta tuloksetta. Ehkä anturi on vaan sökö.

    • Pimppari

      Kokeile vielä sitä eri laitteiden osoitteiden resetointia, se on ainakin ohjeistettu manuaaleissa heti alussa. Jos vaikka tuulianturin osoite on jostain syystä mennyt pieliseen?

      Tyhmä kysymys, mutta vapautit varmaan anturin myös joka yrityksen jälkeen. Varmaankin teit näin.

      Nyt kun mainitset, niin eipä tuota menetelmää ole missään noin kuvattu, olen vaan soveltanut kahta manuaalia (mulla on molemmat wind ja wind plus manuaalit). Tuolla tavalla se on kuitenkin onnistunut, koska toisella kerralla jopa vaihdoin wsi boksin, ja viimeksi tänä keväänä tein parituksen uudelleen, kun se oli talven aikana hukkunut jostain syystä. On käynyt ja kukkunut koko kesän.

      Näyttääkö wind data mitään vai vilkkuuko siinä vaan palkin asemissa 0, 90 180 ja 270 astetta?

      • Pimppari

        Menee ihan arvailun puolelle, mutta kokeile myös bootata systeemi kun tuo tuulikerroin on 1.99. Eli kun olet sen laittanut ja palannut normaalitilaan, otat virrat pois systeemistä. Sitten virrat takaisin ja jatko tavan mukaan.


      • Pimppari

        Ja vielä yksi juttu. Vika voi olla myös wsi-boksissa. Itsellä hävisi syvyysnäyttö, ja ostin uuden anturin, jonka jopa asensin paikoilleen. Ei edelleenkään näkynyt. wsi-boksin vaihdon jälkeen rupesi näkymään, myös vanhalla anturilla...


      • Nexuspygii

        Kiitos taas, pitää vielä kokeilla em. kikoilla. Kyllä nollasin myös anturin joka välissä. Tuulimittarissa on tosiaan vain ”viivat: 0, 90, 180, 270 kohdilla., vilkkuvat siinä.
        Wsi- boksiakin olen epäillyt, mutta loki- ja kaiku, jotka kulkee wsi-n kautta seadata- näytölle, toimii normaalisti.


    • nenytonvaantuollaisia

      Jos johdot antaa myöten, koeta liikutella wsi-boxia, jos yhteys löytyisi paremmin. Välttämättä parituksessa ei ole vikaa, vaan voi myös olla hiipunut kontakti.

      • Pimppari

        Ottaen huomioon, että parituksessa laitteiden tulee olla max 2m etäisyydellä toisistaan, pidän wsi boxin sijaintia epätodennäköisenä syynä.


    • Pimppari

      Saitko tuulet näkymään?

    • Anonyymi

      Kysy parituksen ohjeet Vestekin huollosta. Minä sain 3 ohjekirjat ei niiden mukaan paritus onnistunut, mutta vestekin Korhonen antoi moniosaisen asennusjärjestyksen, joka tesi

    • Anonyymi

      On ikävää, ettei tuo aloittaja tullut kertomaan miten asiassa lopulta kävi, vaikka tuo toinen vielä sitä jälkeen päin näyttää kysyneen.

      Muutamia kertoja täällä on kysyjä tullut päivittämään tilanteen, joka on ollut näin sivullisellekin mukavaa lukea.
      Masaesbosta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe