Kerrostalossa asuminen on kuin vankilassa

Asuisi_

Tässä huonosti äänieristetyssä, mutta silti kalliissa vuoka-asunnossa ei ole mikään nautinto asua.
Pienetkin äänet kuuluvat läpi. Miksi ihmisiä kidutetaan tällaisella asumismuodolla?
Neukkukuutioita nämä ovat, halvalla rakennettuja "boxeja", joissa tulisi olla tyytyväinen, että on ylipäätään katto pään päällä. Mitä luovaa näissä voi tehdä? Musiikkia ei voi kuunnella kuin kuulokkeilla, muuten se häiritsee naapureita. Äänieristykset ovat tosin sitä luokkaa, että musiikin kuuntelu kuulokkeillakin voi häiritä naapureita. Niidenkin läpi musiikki voi kuulua häiritsevän selvästi. Puhumisen suhteen taitaa olla vähän sama asia, sekin kuuluu läpi ja hermostuttaa naapureita. Hermostuminen käy ilmi tarkoituksellisena kovien äänien tuottamisena, kuten naputteluna, patterin hakkaamisena, vasarointina ja tietysti poraamisena. Tuotahan onkin sitten kiva kuunnella tuntikausia.
Kyllä näissä asunnoissa pitää olla lehmänhermoinen. Itse olen saanut kärsiä jo 15 vuotta erilaista häriköintiä erilaisten naapureiden toimesta. Suurin osa elämästä menee pilalle, kun ei ole miljonääri, eikä ole riittävästi rahaa ostaa omaa taloa, missä saisi rauhan itselleen. Tämäkö elämän tarkoitus on? Kärsiä siitä, että saa viettää elämänsä kuin lintu häkissä ilman vapautta toteuttaa itseään ja elää kuten haluaisi? Kerrostalo tähän ei ainakaan anna mahdollisuuksia.

52

4861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minänaapurisi

      Olen suurimman osan elämääni asunut kerrostalossa. En halua moittia tätä asumismuotoa mutta sopeutumistahan se vaatii kaikilta asukkailta ja aina joukkoon mahtuu yksi joka ei sopeudu tällaiseen asumiseen. On mahdotonta olla hiiren hiljaa kerrostalossa. Kyllä ne normaalit elämisen äänet täytyy sietää.

    • esxdrcftvgybuhn

      Niin, tarvisi itse tehdä kunnollisen jälkieristyksen, jotta normaalissa kerrostaloasunnossa oikeasti olisi rauhallista, ja, että naapureihin ei kuuluisi omat elämisen äänet. Vuokra-asuntoon paha alkaa tekemään sellaista vuokralaisen.

    • PahimillaanNäin

      Kärjistettyhän tuo aloittajan kommentti tietysti on, mutta pahimillaan juuri tuota tämä asuminen voi olla. Toista se oli parikymppisenä kun ei liioista stressannut, ei omista, eikä muiden asioista. Koko elämänsä kun näissä asuu ja jos hieman herkempi on äänille, niin ei se aina kivaa ole. Sattumaahan se on kenet saa naapuriksi siihen kun ei voi kovin paljoa vaikuttaa.

      • reereeFROG

        "Kärjistettyhän tuo aloittajan kommentti tietysti on, mutta pahimillaan juuri tuota tämä asuminen voi olla. "

        Itse koen tällä hetkellä että elämäni on ahdistavaa helvettiä ja nimenomaan 24 tuntia vuorokaudessa jatkuvan naapurimölyn takia.
        Se alkaa pikkuhiljaa jäytämään mieltä kun kotona ei koskaan ole rauhallista, ja kun tätä kestää kuukausia yhtä putkeen, alkaa mieli kiertää kehää. Silloinkin kun on hiljainen hetki, odottaa seuraavaa keilapallon pudotusta lattiaan tai milloin sängynpääty alkaa taas paukuttamaan seinääni vasten.


      • Anonyymi

        Se auttaa kun pitää itsenä kännissä tai aineissa koko ajan niin ei paljon naapurien metelöinti jaksa kiinnostaa.
        Ja ainahan voi pitää itse kovempaa ääntä. Kaiuttimet kattoon kiinni ja basso täysille.


    • kerrostalokommuuni

      Niinpä. Minä kuulen keittonurkkauksen liesituulettimesta, kun naapurin mies oksentaa vessassa. Hyvää ruokahalua. Tämä talo on suunniteltu suoraan helvetissä.
      Sinä päivänä kun pääsen tästä talosta pois muuttamaan pidän juhlat, viikon verran ja olen todella onnellinen kun piina päättyy.

      • Johanneksena

        Uskokaa pois hiljaisia kerrostalojakin voi olla olemassa. Asukkaat määrittävät sen onko kerrostalot hiljaisia. Omistuskerrostalossa missä asuu pääosin aikuisia on kohtuu hiljaista. Vuokralaisia tietysti joissain asunnoissa on heidät saa kyllä hiljaiseksi tarvitaessa.


      • 9073403

        Asutko luhtitalossa?
        Asun tällä hetkellä 2-kerroksisessa luhtitalossa jossa on ohuimmat seinät mitä olen koskaan nähnyt. Ihan jokainen ääni puheesta pieruihin kuuluu ja liesituulettimen kautta voi seurata naapurin puhetta.
        Kevytkin kävely kuuluu tärisevänä jumputuksena toisiin asuntoihin. Ihan hirveä talo!
        Yksi kerrallaan ihmiset muuttavat tästä pois ja muuttaisin itsekin mutta joka asuntoesittelyn jälkeen tulee tekstari "kiitos mutta valinta ei osunut teihin" koska en ole naimisissa oleva lääkäri ja heillehän kaikki asunnot annetaan :(.


      • Anonyymi
        Johanneksena kirjoitti:

        Uskokaa pois hiljaisia kerrostalojakin voi olla olemassa. Asukkaat määrittävät sen onko kerrostalot hiljaisia. Omistuskerrostalossa missä asuu pääosin aikuisia on kohtuu hiljaista. Vuokralaisia tietysti joissain asunnoissa on heidät saa kyllä hiljaiseksi tarvitaessa.

        Meinaatko että omistusasujat saa möykätä ja häiritä?Kyllä se on jokaisella samat säännöt!


    • 9073403

      Samaa mieltä aloittajan kanssa! Itse olen parikymppinen opiskelijamies ja herkkä kaikenlaisille äänille. Melkein itkettää kun koko elämä on vasten tahtoa mennyt kerrostaloissa, enkä ymmärrä miten kukaan voi näissä asua.
      Joskus sekoamisen partaalla istun kuulosuojaimet päässä täällä kun naapuri rymistelee ja viskelee tavaroita ja ahdistus nousee pilviin.
      Aamuisin herään siihen kun kuulen miten nuoripari toivottaa toisilleen huomenet, ja yöllä kuuntelen heidän yöllisiä aktiviteettejaan. Siis ihan oikeasti kaikki äänet kuuluu! Superkuulokaan ei mulla pitäisi olla kun korvat on tuhottu musiikin kuuntelulla.

      Ja sitten tulee joku mamma Suomi24:ssä heittämään sen "elämisen ääniä pitää kestää tai sitten muuttaa omakotitaloon"-kommentin.
      Kuule ostaisin samantien omakotitalon jos sen saisi opintotuella ostettua tai jos pankki myöntäisi asuntolainaa! Mutta ei, lainankin saa nykypäivänä vasta kun sinulla on säästettynä 50 000 euroa pääomaa ja olet todistetusti vakituisessa työsuhteessa.
      Joten mitä tässä voi tehdä kun on pakko asua kerrostalossa mutta ei vaan pysty? Hermot alkaa mennä vuosien stressin takia.
      Kyllä tämä on niin perseestä että mölyävät ihmiset eivät voi olla hiljaa tai muuttaa maalle vaan se on aina se talon hiljaisin asukas joka joutuu ostamaan satojen tuhansien talot.

      • Tuskaaon

        Kertomuksesi oli kuin omasta elämästäni. Mä tosin olen nainen ja ikää 27v. Asunut kerrostaloissa kohta 8 vuotta ja jokainen ollut ihan hirveä. Olen asunut äidillänikin osan ajasta. Korvatulpat käytössä päivittäin. Seuraavaksi vain uuteen kerrostaloon ja ylimpään kerrokseen. Tämä ääniyliherkkyys on sairaus ja sille on nimi: misofonia. Hae apua, terapia auttaa jonkin verran.


      • meitäonkärsijöitä

        27v. nainen myös ja ihan sama tarina. Olen asunut niin kerros- rivi- että luhtitalossa ja kaikissa kuului naapurin vatsavaivat ja koiran ulvonnat ja vaimon hakkaamiset kuin olisi samassa huoneessa oltu. Kaikki vähättelee ahdistustani naapureiden äänistä. Joka kuukausi ahdistuneena pelkään että muuttaako joku älytön häirikkö seinänaapuriin ja saan ns. kuukauden lisäaikaa joka kerta kun en kuule mitään uusia ääniä. En ole tottunut pieniinkään kolahduksiin ollenkaan elämäni aikana ja olen usein miehen vanhemmilla omakotitalossa nukkumassa viikonloppuisin, se on kuin lomalla olisi. Työterveydessä psykologi ei mitenkään viitannut että kysessä olisi misofonian kaltainen oirehdinta, vaan suoraa ahdistuneisuushäiriötä. Jännä kuitenkin, että silloin kun olen tuolla omakotitalossa kylässä en ole ollenkaan koskaan ahdistunut enkä virittynyt ja ärsyyntynyt!


      • äänijäbä2653
        meitäonkärsijöitä kirjoitti:

        27v. nainen myös ja ihan sama tarina. Olen asunut niin kerros- rivi- että luhtitalossa ja kaikissa kuului naapurin vatsavaivat ja koiran ulvonnat ja vaimon hakkaamiset kuin olisi samassa huoneessa oltu. Kaikki vähättelee ahdistustani naapureiden äänistä. Joka kuukausi ahdistuneena pelkään että muuttaako joku älytön häirikkö seinänaapuriin ja saan ns. kuukauden lisäaikaa joka kerta kun en kuule mitään uusia ääniä. En ole tottunut pieniinkään kolahduksiin ollenkaan elämäni aikana ja olen usein miehen vanhemmilla omakotitalossa nukkumassa viikonloppuisin, se on kuin lomalla olisi. Työterveydessä psykologi ei mitenkään viitannut että kysessä olisi misofonian kaltainen oirehdinta, vaan suoraa ahdistuneisuushäiriötä. Jännä kuitenkin, että silloin kun olen tuolla omakotitalossa kylässä en ole ollenkaan koskaan ahdistunut enkä virittynyt ja ärsyyntynyt!

        Voimia teille, itse olen tuo ylempänä kirjoittanut 28v opiskelijamies. Ongelmat jatkuvat edelleen, ja itsekin käyn joskus äidilläni nukkumassa ihan vaan että saa hetken rauhan. Asun luhtitalossa, tuntuu että poikkeuksellisen paperinohuet seinät. Naapuripariskunnan "elämisen ääniä" kuunnellaan parhaimmillaan koko yön läpi kunnes ne menevät aamulla nukkumaan. Taas uusi satsi korvatulppia ostamaan.
        Tosi kivaa harjoittaa yliopisto-opiskelua kun kotona ei ole mitään toivoa rauhoittua. :(


      • Anonyymi
        meitäonkärsijöitä kirjoitti:

        27v. nainen myös ja ihan sama tarina. Olen asunut niin kerros- rivi- että luhtitalossa ja kaikissa kuului naapurin vatsavaivat ja koiran ulvonnat ja vaimon hakkaamiset kuin olisi samassa huoneessa oltu. Kaikki vähättelee ahdistustani naapureiden äänistä. Joka kuukausi ahdistuneena pelkään että muuttaako joku älytön häirikkö seinänaapuriin ja saan ns. kuukauden lisäaikaa joka kerta kun en kuule mitään uusia ääniä. En ole tottunut pieniinkään kolahduksiin ollenkaan elämäni aikana ja olen usein miehen vanhemmilla omakotitalossa nukkumassa viikonloppuisin, se on kuin lomalla olisi. Työterveydessä psykologi ei mitenkään viitannut että kysessä olisi misofonian kaltainen oirehdinta, vaan suoraa ahdistuneisuushäiriötä. Jännä kuitenkin, että silloin kun olen tuolla omakotitalossa kylässä en ole ollenkaan koskaan ahdistunut enkä virittynyt ja ärsyyntynyt!

        Aika loukkaavaa mielestäni että herkkyys leimataan mielisairaudeksi. Herkkyys on herkkyyttä, hän kokee äänet voimakkaammin kuin muut eikä siihen mitkään terapiat auta.
        Ja kysehän oli jatkuvasta, vuosia kestävästä naapurimelusta. Melu on haitallista kaikille ja herkät aistivat melun muita vahvemmin.

        Liikunta kyllä auttaa, se lisää stressinsietokykyä ja rentouttaa. Parasta on liikkuminen ulkona, luonnon keskellä.


    • kerrostalossa

      Ei varmasti hiljaisena olemiseen vaikuta se, onko omistus vai vuokra-asunto. Näitä ihmisiä on joka menoon ja aina uusia tulee kun entiset lähtee. Kukaan ei ole yksin kerrostalossa.

      • Johanneksena

        Vaikuttaa ne ketkä eivät ole hiljaa ovat vuokralaisia.


      • Anonyymi
        Johanneksena kirjoitti:

        Vaikuttaa ne ketkä eivät ole hiljaa ovat vuokralaisia.

        Toisaalta vuokralaiset vaihtuvat melko herkästi valitusten takia.
        Omistusasuja voi häiritä vaikka kuinka pitkään, kun ei kehdata valittaa.


    • kkkkk

      Näinhän se on. Naapuriin muutti yläkertaan ihminen, joka kävelee kuin norsu ja omistaa vieläpä koiran, joka räkyttää yölläkin.

    • HörpKarhu

      Minullakin kokemusta kerrostalosta, noin parin vuoden ajalta. Kyllähän niissä oma äänimaailmansa on, eikä todellakaan voi oikein tehdä mitään muuta kuin katsoa telkkaria tai roikkua netissä. Jos haluat grillata makkaraa, on lähdettävä jonnekin puistoon, kertakäyttögrillin kanssa. Huh.

      Nojoo, asun tätä nykyä omakotitalossa keskisuuren kaupungin liepeillä. On siinä oma rauhansa, ja saa mennä grillaamaan makkaraa omalle pihalle paljain jaloin, ilman että tarvii varmistaa että tuliko ovi lukkoon ja avaimet mukaan. Sitten on iso autotalli, jonne mahtuu kaikenlaista tavaraa, ja voi vaihtaa talvirenkaatkin lämpimässä tallissa, olutta hörppien ja musiikkia kuunnellen. Voi pojat, on tää elämää.

    • sairas_palsta

      Olipa avautuminen taas sitä tasoa, että hui olkoon.

      Aloittajalla on varmasti vaikeaa, asuipa sitten yksin tai porukassa, omakotitalossa tai muualla.

      Kun ahdistaa, silloin todella ahdistaa.

    • Möhö

      Itse tei än valituksen tahalleen metelöitsijästä on se kumma kun aamulla ja päivällä rauhallista mut illalla alkaa karju huuto show, jota kestää ainakin sen 4 tuntia(22-02.00), isännöitsijä ei välitä eikä ota kantaa, aivan kaikki äänet kuuluu läpi, kuulee jopa normi keskustelunkin

    • kulttuurimurha

      "Voi niitä, jotka liittävät talon taloon,
      yhdistävät pellon peltoon,
      kunnes ei jää enää tilaa
      ja te yksin asutte maassa!"

      -Raamattu

      • Anonyymi

        Missä kohtaa raamatussa tuo lukee onko sananlaskuissa?

        Terveisin raamattu kiinnostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa raamatussa tuo lukee onko sananlaskuissa?

        Terveisin raamattu kiinnostaa

        Niille, joita asia kiinnostaa paikka löytyy kohdasta Jesaja 5:8


    • kokemustaon

      Ei tartte olla kun se yks ry...ä naapurissa niin asumisrauha menny , luulevat että asunnossa saa tehdä ja toimia samoin kun jossain teollisuushallissa. , asunnot on kattoa myöten lastattu ties mitä eikä kukaan käy tarkastamassa esim . paloturvallisuutta .Noitten kanssa ei auta kun virkavalta ,eivät edes aikuiset ihmiset osaa olla ihmisiksi , noitten arvomaailma on ihan eri tasolla kun kantisten , toisista ei välitetä pätkääkään .

    • omat_asiat_riittävät

      Kirjoitin jo toisellekin palstalle, mutta täällä näyttää olevan sopiva ketju.

      Seinan takana on Y-säätiön asunto, jossa on kaikista asumiseni aikana asuneista asukkaista ollut erilaista haittaa. Kahdesta olen tehnyt rikosilmoituksen, syynä laiton uhkaus. Toinen niistä sitten häädettiinkin pitkän prosessin jälkeen. Toinen asuu edelleen, ilmeisesti huumepöllyssä on sen verran tajua, että tietää lähdön tulevan , jos vielä tulee häiriötä. Näistä asukkaista on ollut muutakin kuin meluhaittaa, luonnollisesti. Y-säätiön toiminnajohtaja . se taikinanaamainen kaakinen, kiertää maailomalla kertomassa, miten hyvin Asunto ensin -malli toimii, kun lähes kaikki joille tarjotaan asunto, saavat pitää asuntonsa. Siitä ei puhuta mitään, mitä ne juopot ja huumeveikot vaikuttavat naapurien asumiseen. Itselläni on tässä talossa alkaneet sydänvaivat, jotka pahenevat vuosi vuodelta ja odotan kutsua jatkotutkimuksiin. Toivon toisinaan, että lähtö tulisi näistä vaivoista johtuen nopeasti ja pääsisi tästä helvetistä.

      Jos olisi rahaa, muuttaisin luonnollisesti muualle. Luulin ostaneeni asunnon itselleni vanhuudenpäiviksi ja asubntolainaa on lähempi satavuotiaaksi saakka.

      Talossa on kyllä muitakin häiriköitä, eivätkä kaikki ole vuokra-asujia. Itse olen elämäni varrella asunut useilla paikkkaunnilla ja niin omassa kuin vieraassakin, enkä ole vuokralaisena aiheuttanut yhtään sen enempää häiriötä kuin muutoinkaan ja asuntoa olen aina pitänyt niin hyvässä kunnossa kuin mahdollista.

      Kaikesta huolimatta kerrostalo on asumismuoto, jonka valitsisin, vaikka rahaa olisi miten paljon hyvänsä. Valitsisin uudehkon talon, jossa on hyvät äänieristeet ja uudehkoista taloista ei yleensä osteta sosiaalisia tukiasuntoja. Tosin tätä ennen asuin useita vuosia vuokralla vanhassa kerrostalossa, jossa oli hyvin rauhallista. Oli siellä meitä muitakin, jotka asuivat yksityisten sijoitusasunnoissa. Luultavasti siellä oli jonkin sortin sosiaalinen kontrolli, joka esti järjestyshäiriöt. En tiedä. En kiinnittänyt toisiin asukkaisiin kovin paljon huomiota, mitä nyt tervehdin tutumpia ja saatoin vaihtaa muutaman sanan. Mielestäni kerrostalo on hyvä silloin, kun asukkaat ovat suht hyvissä väleissä ja huolehtivat vain omista asioistaan eivätkä pakota puuttumaan toisten ihmisten elämään millään tavoin. On vittumaista, jos joku pakottaa huomauttamaan metelistä, murtautumisista varastotiloihin tai tekemään rikosilmoituksia. Inhoan toisten elämään puuttumista.

    • Anonyymi

      Kirjoitan tähän aikaisemmin karjujasta, on alkanut kaikenlisäksi kantapää kävelemään, tiputtelemaan tavaroita, kolisemaan jne. Onneksi pääsen reilun kuukauden päästä muuttamaan pois, siinäkin on reilu kuukausi liikaa, maksaa tälläisestä läävästä korkeaa vuokraa! On nää laatikkokanalat yhtä kidutusta

    • Anonyymi

      Mua häiritsee liian hiljaiset naapurit. Olen vilkas ja temperamenttinen ja minulla on kova puheääni, tykkään kuunnella paljon musiikkia ja valvoa myöhään. Näillä eväillä kerrostalossa elämä on oikeasti kuin linnulla häkissään. Tuntuu että kaikki naapurit on hiljaisia eläkeläisiä. Kököttävät hiiskumatta asunnossaan. Sitten hermostuvat ja hakkaavat seinää pienestäkin äänestä. Pitää ehkä muuttaa latinomaihin. 15 vuoden kerrostaloelämän perusteella suomalaiset tuntuu olevan jöröjä hissukoita, jotka ei kestä ääntä.

      • Anonyymi

        Sinä olet juuri sellainen jonka naapurissa en tahtoisi asua. Kerrostalossa täytyy kunnioittaa myös naapureitaan. Se on kumma kun metelöijät kuvittelevat että muiden pitäisi sopeutua heidän elämäntyyliin vaikka kaikilla on kerrostaloissa on samat säännöt.


      • Anonyymi

        Siis latinomaissa kuten espanjassa on ihan hiljaista asunnoissa. Ollaan paljon tarkempia ja huomioidaan muut.
        Ei heiillä ole sellaista kuin suomessa että mies on mies vain kun meluaa tai värkkää autoa tai mopoa tai ampuu haulikolla tai muuten metellöi. He kunnioittavat muita ja osoittavat persoonaa esim vaatteilla.


    • Anonyymi

      Mua häiritsee se, että en voi tehdä asunnossani oikein mitään, koska alapuolen naapuri hakkaa pienestäkin elämisen äänestä jollain harjan varrella kattoonsa. Ei tarvi kuin vessanpönttö vetää, niin jo koputtelee. Ja kun keitän sipulikeittoa, niin naapuri tulee huutamaan postiluukusta törkeyksiä, ja uhkailee. Äsken kävin suihkussa vilvoittelemas, kun on niin kuuma, niin eiköhän tämä alkoi taas hakata kuin hullu kops kops töms töms. Sama juttu, kun eilen pelattiin noppapeliä yöllä, ja heittelin noppia lattialle, niin jo alkoi hakkaus alakerrasta. Niin pienestä.

      • Anonyymi

        "Noppapeliä yöllä"
        Itse tiedän miltä tuo noppien vierittely lattialla kuulostaa toisessa asunnossa enkä kyllä itsekään siedä sitä. Jotenkin ihan sairaan ärsyttävä ääni kun shaissea vierii ympäriinsä monta tuntia putkeen keskellä yötä. Todella rusinoita rasautteleva ääni.
        Kuulostat nuorelta, joka pitää öisin hippoja kavereidensa kanssa. Mutta mitä jos vaan lopetat kaikki klo 22 kuuluvat äänet ja hyväksyt että yöelämää voi harrastaa vain baarissa ja omakotitalossa. Kerrostalossa eletään aina 50 muunkin ihmisen kanssa, ja kaikki heistä ei jaksa kuunnella elämisen ääniä yrittäessään saada unta yöllä. Kokeile joskus töissäkäyntiä: kun herää kuudelta aamulla, niin maate käydessään ei kiinnosta ne rasahtelut ja pitkät suihkut mitä hiljaisessa talossa kaikuu.


    • Anonyymi

      Tuo ihan tätä edellinen juttu oli kyllä keksittyä.. muut voivat ehkä pitääkin paikkansa. Ei äänille mitään niin kuin mahda kun elää täytyy eikä rakennuksia esim kerrostaloja kunnolla äänieristetä!

    • Anonyymi

      naapurin makkari on meidän makkarin vieressä, vain cyprokki välissä 11mm. illalla kun nukkuu pää seinän vieressä niin ilmeisesti naapurin ukko on kyljellään perä seinää vasten koska pierun ääni ja ihan kuin hajukin tulisi onnettoman seinän läpi nenääni?????
      arvatkaapa onko mukava asua kun seinän takan voi olla ties mitä...
      nyt aion ostaa omakotitalon kun saan tämän läävän myytyä.

      • Anonyymi

        Poraa seinään gloryhole. Ties vaikka mitä tapahtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poraa seinään gloryhole. Ties vaikka mitä tapahtua.

        meinaakko että nuapruin puliukko työntöö sauvaa sieltä rejästä??


    • Anonyymi

      Kerrostalossa asumisessa on yleensä hyvä asua, jos sattuu hyvä tuuri käymään on hyvät naapurit.
      Kun huono tuuri käy, kaikki menee täysin pieleen,
      jos naapuriksi saa huumeporukka he eivät naapureista välitä,
      paitsi jos ostaa heiltä huumeita. Minä en ja saan siitä kärsiä.
      Kiusaaminen on karmaiseva kun tietoisesti haluaa naapureita asunnoista pois ajaa. Puhkaisevat raitsisilma putken ja työntävät omat moskat puhtaan ilmastointi putkeen. Ei edes asunto osakehuoneiston isännöitsijä puutu asiaan. On joutunut jo useita perheitä lähtemään pois omasta asunnostaan vain sen takia että puhdas ilma loppuu ja on tukehtumia vaara suuri. Polisi ei ota asiaan kantaa, eikä isännöitsijä. Ihmisiä muuttanut omasta asunnostaan pois kun ei voi sellaisessa kerrostalossa asua. Talo rakennettu 2018
      Mitä tekisitte kun on itse jossain asuttava. Asunto vakuutus ei korvaa ja pitää asunto vakuutusta maksaa. Kuinka Suo essa on niin monta asiaa pahasti pielessä. Ei kannata enään omistus asuntoa itselle osta kun mistään ei voi itselleen turvaa saada.

      • Anonyymi

        Ei ongelma ole pelkästään kerrostaloissa. Huumeporukat terrorisoivat muuallakin. Minä sain pari vuotta sitten isännöitsijältä huomautuksen musiikin liian kovasta kuuntelusta. Se oli myöskin taloyhtiön yksimielinen päätös. Mutta minä päivisin kuunelinkin musiikkia tarkoituksella melko kovaa, että naapurin huumeporukan meteliä tarvitsisi kuunnella. Isännöitsijä kehotti minua käyttämään kuulokkeita ja olen niitä siitä lähtien melko paljon käyttänytkin. Isännöitsijä on myös huumeporukalle antanut saman kehotuksen, mutta hehän eivät näistä mitään välitä, koska heillä on tarkoitus nimenomaan kiusata naapureita. Poliisikin oli sitä mieltä tai on, että se huumeporukka on vaarallinen ja sitä on syytä varoa. Mutta taloyhtiön hallitus on sitä mieltä, ettei mitään vaaraa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ongelma ole pelkästään kerrostaloissa. Huumeporukat terrorisoivat muuallakin. Minä sain pari vuotta sitten isännöitsijältä huomautuksen musiikin liian kovasta kuuntelusta. Se oli myöskin taloyhtiön yksimielinen päätös. Mutta minä päivisin kuunelinkin musiikkia tarkoituksella melko kovaa, että naapurin huumeporukan meteliä tarvitsisi kuunnella. Isännöitsijä kehotti minua käyttämään kuulokkeita ja olen niitä siitä lähtien melko paljon käyttänytkin. Isännöitsijä on myös huumeporukalle antanut saman kehotuksen, mutta hehän eivät näistä mitään välitä, koska heillä on tarkoitus nimenomaan kiusata naapureita. Poliisikin oli sitä mieltä tai on, että se huumeporukka on vaarallinen ja sitä on syytä varoa. Mutta taloyhtiön hallitus on sitä mieltä, ettei mitään vaaraa ole.

        Minua vaadittiin vannomaan että olen hyvä ja rauhallinen vuokralainen, ja että vuokranantaja soitti ja varmasti vieläpä edelliseltä vuokranantajaltani, olen maksanut aina vuokrani ajoissa, ollut kiltti ja rauhallinen.

        Kuitenkin kun kysyin onko rauhallinen taloyhtiö, vastaus perinteinen, on Juu.... Heti samana iltana yläpuoleltani kuului ryskäämistä, ihan kuin tavaroita paiskottu valtavalla voimalla laminaatti lattialle, lisäksi kikatusta, huutoa ja naurua, klo oli yli 23.00.... Herätys itselläni klo 6, koitin parvekkeen kautta kuulostella et kuuluuko varmasti ylhäältä, sit kuulin sieltä vieläpä naisen sanovan : tuolla se on.

        Eli oli tahallista ja tietoista kiusaamista.

        Tätä jatkui lähes joka yö, klo 20.00-04.00, päivisin oli hiljaa, mut kun ilta tuli alkoi noi perinteiset metelit. Isännöitsijä kiisti että kukaan muu ei valita, aikuinen mies kielsi ettei metelöi, perään uhkaili että jos valitan niin soittaa poliisille.... Migreeniä usein minulla, itkien ja oksennus kurkussa menin töihin maksimissaan 3 tunnin yöunilla.

        On se kumma ettei noita saada kuriin eikä järjestykseen, minun tapauksessani onneksi kiusaaja ja yöllinen huutokarjuja tavaroiden paiskoja sai lähteä.

        Nyt ei häiritse uuden asukkaan askel töminät tai normaali puhe, koska öisin nukkuu! :3


    • Anonyymi

      Minä asun kotona...

    • Anonyymi

      Sanos muuta, muutenkin kallis vuokra ja paskasta pitäisi maksaa itsensä kipeäksi.

    • Anonyymi

      Minä jouduin 3 viikkoa sitten muuttamaan isännöitsijän takia pois. Isännöitsijä puolusti huumeporukkaa ja väitti, että huumeporukan äänet on ns. "normaalin elämisen ääniä". Isännöitsijä tutki minun Twitter-kirjoituksia ja löysi sieltä omasta mielestään sellaista, että voisi nostaa minua vastaan syytteen oman kunniansa loukkaamisesta. Hän on ennenkin toiminut sillä tavalla ja moni minun naapureistani on joutunut hänen takiaan muuttamaan pois. Isännöitsijä kääntää keskustelun aiheen eri asioihin; minä jouduin siis puolustautumaan ja selittelemään Twitter-kirjoituksiani. Olin maininnut siellä toki isännöitsijän, mutta ilman nimeä.

    • Anonyymi

      Tavoitteena on että kaikki asuvat kerrostaloissa ja mielellään saman kaupungin sisällä.
      Valittajia kehotan sopeutumaan ympäröivän elämän ja ihmisten tuottamiin ääniin asunnoissaan. Jos naapurista kantautuu vähän musiikkia josta ei itse tykkää tai pientä biletystä öisin, on se urbaania kulttuuria parhaimmillaan.
      Jotka ovat vain osa äänistä. Onhan muitakin ääniä joihin ei voi vaikuttaa.
      Luonnon ääniä kuuluu aina.
      Vesipisararoiden ropina ikkunalaudoilla, tuulen vinkuminen ulkona ja iv kanavissa, sporan ja muiden kulkuvälineiden äänet ikkunan takana, raksatyömaat naapurissa sekä talon ulkopuolella, hälytysajoneuvot, pihalta ja kadulta kantautuvat huudot ja riidat...
      Ne kaikki ovat nykyajan luonnon ääniä joihin on sopeuduttava eikä ne tule loppumaan vaan koko ajan lisääntymään.

    • Anonyymi

      Hei

      Olen 32- vuotias nainen. Ääniherkkyys tekee Mut hulluksi. Alkanut siitä, kun asuin vanhassa rivitalossa. Sitä ennen luhtitalo pääty/ylin krs ja oma rauha. Lapsuus okt. Nyt asun Lumon asunnossa Helsingissä ja on menty siihen pisteeseen, että minusta on tulossa alkoholisti, jotta uskallan kävellä/paskoa/tehdä ruokaa ym. Olisi pitänyt pelata korttini toisin, mutta en nyt uskonut ikipäivänä, että täm asumismuoto ns pakottaa alkoholismiin /unilääkkeisiin ym.
      Puhelimessa ei voi puhua, mitään ei voi tehdä, ilman, että se kuuluu naapuriin. Luulin joskus, että tuo rivitalo oli paha. Mutta tämä se vasta paha on, varsinkin kun naapuri kertoi, että kuulee jokaisen keskusteluni. Olen pian valmis epätoivoisiin keinoihin päästäkseni asumaan omakotitaloon tmv. Asuisin tälläkin hetkellä mieluummin autossani, jos se ei olisi korjaamolla olut jo kuukauden. Voisi mennä rauhalliseen paikkaan, ovet lukkoon ja hiljaisuus.

      Jos tämän kaike olisin nuorempana tiennyt, en olisi rahankäytön suhteen ollut niin huoleton. Nytkin naapurin kusen lorina kuuluu, ruokahalu menetetty jokatapauksessa

      • Anonyymi

        En kyllä ymmärrä miten valittaa tuota asunnon äänieristystä.

        Se ei paljon maksa, kun hankkii kyprokko levyjä ja tekee niisä huoneeseen kopin jossa saa rauhassa puhua, nukkua ja nauttia hiljaisuudesta.


    • Anonyymi

      Ei pidä katsoa lahjahevosen suuhun!

      Mikäli parempaa haluaa, niin pitäisi opiskella ja hankkia kunnon työpaikka. Kauhea ajatuskin. Joten tyydytään valittamaan....

    • Anonyymi

      Laita joku tuuletin tms taustaääneksi niin naapurin äänet ei tule häiritsevänä. Ostin taustamelukuulokkeet mutta naapurin rään kurlaaminen kuulu näistäkin läpi.

    • Anonyymi

      En jaksa lukea ruikutusta

      Kaikki ulkoa kuuluu omakotitaloon sisälle

      Naapurien vieraat lähtivät äsken autoilla.
      Ehkä käyvät grillillä ja 5 minuutin päästä takaisin.ehkö tunnin.viime yönkään en nukkunut,silloinkin oli autoja Puhakka täynnä eli ovia hakattiin.

      Kukaan omista sukulaisista ei öisin hakkaa auton ovia kyläillessä. Tai melua ulkona

    • Anonyymi

      Aivan turha kärsiä joka päivä noista naapurien äänistä, siinä ei tuu, kuin sydäri.

      Tehkää yhteen huoneeseen äänieristetty makuusoppi. Se ei maksa niin paljon ja saa nauttia lopun ikäänsä hiljaisista öistä.

      • Anonyymi

        Ei vuokra-asuntoon mitään kiinteitä äänieristyksiä rakennella.

        Pitää tyytyä siihen, mitä ennetaan.


    • Anonyymi

      Jos kokeilee muuttaa johonkin toiseen yhtä halpaan asuntoon. Ehkä saa vaikka normaalin mutta vähän äänekkään lapsiperheen naapuriksi. Se on jo huima parannus monelle.

    • Anonyymi

      Omakotitalo:Koko ajan kuuluu kova meteli kun naapurit lähtee ja tulee, koirien haukumiset kirkumiset pihoisss sallitaan, ei kerrostalossa kukaan lapsi saa kirkua, kun ei vanhenmat yleensä itse tykkää omien lastensa äänistä. omakotitalossa voi heittää pihalle sen mitä ei halua katsella.

      Kertostalossa en tiennyt yhtään mitään naapureista, ei edes rapussa satuttu suurimman osan kanssa koskaan samaa aikaa.

      Vsstspäätä asui koira, en kuullut haukkumista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2774
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2614
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1825
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1729
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1703
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1242
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1057
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      64
      1050
    Aihe