Sanokaas viisammat & kokeneemmat:
Pärjääkö/selviääkö Karhunkierroksesta matalavartisilla goretex-vaelluskengillä (syyskuun puolivälin tietämillä)?
Suositus on varmastikin korkeavartiset popot, ja sää tietenkin (edeltävä & reissun aikainen) vaikuttaa... Mutta en siis kysele nyt suosituksia ja/tai sääennustetta, vaan sivistynyttä arviota/todennäköisyyttä, onko matalavartisilla (vaellus)kengillä mahdollista selvitä reitistä "edes enimmäkseen kuivin jaloin"?
Ja toisekseen: Onko kolme päivää/kaksi yötä aivan liian kova tahti, jos/kun vaellus-/luontokäppäilykokemusta ei juurikaan ole?
Eli pitääkö tuollaiseen tavoiteaikatauluun kävellä suunnilleen ilman taukoja & vielä koko ajan melko reipasta tahtia?
Kiitos (asiallisista) vastauksista! ;)
Karhunkierros matalavartisilla kengillä?
2
161
Vastaukset
- Vanha_Jeti
Melkoisen hyvät polut ja pitkokset siellä on, miksipä ei (polku)lenkkareilla selviäisi ihan hyvin. Mielellään Gore -vuori ja varasukkia kuitenkin.
Minä olen viimeiset 20 vuotta vaeltanut enimmäkseen polkulenkkareilla, joko matalilla tai hieman korkeampivartisilla. Malli on Salomon XA Pro 3D ja sama MID lisukkeella (se hieman korkeampi "talvilenkkari"). Hyvä pito, kevyet, kuivuvat nopsaan,ketterää menoa. Miksi klompsutella raskaammilla saappailla? - Täh
Kivikkoista ja juurakkoista pätkää ihan riittävästi. Jalkaholvi ja varpaat pitää olla hyvin suojattu. Märässä heinikossa ei tarvitse kulkea, jos sitä tarkoitat
Oletin reitin vähän helpommaksi. 4pv, 3yötä on vielä ok. Tai sitten rinkan paino pysyy alle 12kg ja olet paremmassa kunnossa kuin minä. Itse en ajattelisi hetkeäkään kolmen päivän spurttina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456069
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253726Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282911- 472568
- 372421
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä251945Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691914Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281600