Pelkäätkö kuolemaa?

BlueDevil

Niin, koska palstalla uskovat jaksavat omassa kuolemanpelossaan aiheesta jauhaa, niin kysytään että kuinka moni palstalainen oikeasti pelkää kuolemaa. Uskovainen han pelkää kuolemaa siksi että joutuu tunnustamaan oman rajoittuneisuutensa, ja tämä on narsistiselle uskovaiselle aina vaikea paikka. Tai sitten epäilevät salaa joutuvansa sinne pannuhuoneen puolelle...

Tutkimukset (tähän tulee sitten linkki) osoittavat, että atesitit eivät pelkää kuolemaa, ja tämä pätee myös minuun. Minä en pelkää kuolemaa, olen sitä kohtaan välinpitämätön. Tämä nyt sitten EI tarkoita, vaikka ainakin Mark5 niin tutntuu luulevan, että käsisisn jostain kuolemanvietistä tai ettei minulla olisi itsesuojeluvaistoa. Ei, tunnustan vain kuoleman välttämättömyyden ja tiedän että siihen se sitten loppuu. Jo pelkkä ajatus ikuisesta elämästä puolestaan on minusta pitkästyttävä, kuten jokaiselle vähänkään ajattelevalle.

85

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Waterpass

      Mitäs pelättävää ateistilla kuoleman saapuessa on. 2 m multaa päälle ja se oli sitten siinä. Jotkut ateistit(kin) testamenttaavat poltetun ruumiinsa tuhkan vaikka Venäjälle vievään jokeen ripoteltavaksi ja viimeinen matka ulkomaille alkaa...

    • Eräsattevaan

      En pelkää kuolemaa, ainoastaan kuolintapaa. Toivottavasti tulee nopea lähtö.

      • viikatteen

        Hautausmaat ovat täynnä sellaisia jotka pelkäsivät kuolemaa ja toinen puoli on niitä jotka eivät pelänneet. Siis mitä väliä?


    • et.silleen

      Oikeastaan en, koska eihän sille mitään voi. Mutta hiukan se masentaa.

      • aivotohjaa

        Ei elämässä ole mitään kynsin hampain kiinnipitämistä.


      • Minä arvelisin, että ikääntyessään ihmiset aivot siirtynevät ”johan tää on nähty” -moodiin. Vaikeampi jonkun teini-ikäisen aivojen on päästää irti, mutta ei tälläisen ikälopun. Aika aikaansa kutakin.


    • Kuolema on voitto ja siitä se elämä vasta alkaa koska pääsen Jeesuksen luokse.
      Voi olla turvallisin mielin kun on pelastunut Jeesuksen vuodattaman veren alla.

      • ihmettelenvaan

        Kuolema on kuolema. Sitä ei voi miksikään muuttaa vaikka kuinka kääntelisi sanoja. Hyvä niin.


      • batmanman

        On se huvittavaa tuo kristittyjen tapa mässäillä verellä. Ei se verimakkarakaan ikuiseksi tee.


      • adsfman

        Ota IDDQD Koodiksesi ja olet Herra


        ota IDKFA ,ja olet ase-uskis idbehold


      • On oikeastaan surullista se, että uskonnolliset puhuvat alvariinsa kuolemasta.
        Taitaa heillä olla se olotila jossa kuolema hallitsee elämää.


      • spiritus_sanctus

        Tosi pöljä tuo asdfman


      • elämätönelämä

        Jotenkin surkuhupaisaa, miten ihmiset jotka selvästikään eivät osaa elää edes tätä yhtä ainutkertaista elämäänsä, vielä havittelevat elävänsä ikuisesti. Jättävät tämän "maallisen" elämänsä kokonaan elämättä, koska se oikea elämä muka alkaa vasta siellä jossakin. Nuo säälittävät oman elämänsä luuserit.


    • En pelkää kuolemaa koska se kuuluu elämään. Ei uskovainenkaan ole mikään kuolematon, että sen pitää uskotella sitä jokaiselle ihmiselle että ihminen kuoltuaan joutuu tai pääsee johonkin. Onneksi sellaisia uskovia on kumminkin vähän jotka hokevat yhteen ääneen kuoleman jälkeisestä elämästä. Se oli aika uusi ilmiö uskovaisten keskuudessa silloin kun tulin tänne keskustelemaan.

    • ateisti

      En pelkää kuolemaa, mutta pelkään korkeita paikkoja ja kovia ääniä.
      Kaikkein eniten pelkään sitä, että päästän kovan äänen, jos putoan jostain korkeasta paikasta.

    • niinsevaanmenee

      Kuolema on pakollista jotta luonto pääsee leikittelemään mitä muuta se saa aikaiseksi samoista aineista. Elämän jatkuvuus edellyttää kuolemista.

    • TultaJaTuskaa

      = Tai sitten epäilevät salaa joutuvansa sinne pannuhuoneen puolelle...=

      Luulisi että tosi ateisti ei edes mieti ja pähkäile kenenkään pääsemistä tai joutumista minnekkään taivaaseen tai helvettiin (sitähän pannuhuone -kiertoilmaisulla varmaan tarkoitit).

      • En tiedä oletko huomannut, mutta ihmiset elävät ns. yhteiskunnassa jossa on muitakin ihmisiä joten luonnollisesti on järkevää miettiä ja ymmärtää että mihin muut ihmiset perustavat elämänsä.

        Saattaahan jollakin olla joku parempi elämänfilosofia josta voi oppia? Paha vain että uskovaisilta sitä ei tunnu löytyvän :)


      • BlueDevil

        Et sitten ironiasta ole kuullut?


    • Malluk

      Kuulin kertomukset (tietenkin nimettömänä) kahdelta luotettavalta evankelistalta, jotka olivat käyneet katsomassa sairaalassa kuolinvuoteella makaavia potilaita.

      Toinen evankelista oli kysynyt potilaalta, haluaisiko hän ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen elämäänsä syntiensä anteeksiantajana.
      Kuoleva oli vastannut:
      - "Ne ajat (jolloin hän olisi voinut tulla uskoon) ovat jo takanapäin".

      Toisessa tapauksessa kuolinvuoteella makaava oli sanonut suoraan että hän menee helvettiin.

      Kummassakin tapauksessa ns. etsikkoaika oli mennyt ohi......paatumus oli vallannut ihmissydämen.

      Toisaalta ihminen voi pelastua vaikka elämänsä viimeisellä sekunnilla, ristin ryövärin tapaan:
      "Ja hän (ryöväri) sanoi: `Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi´. Niin Jeesus sanoi hänelle: `Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa´." Luukas 23:42-43

      Toinen näistä evankelistoista sanoi minulle vielä, että tällaiset edellä mainitut, kuolinvuoteella makaavat potilaat, ovat tavattoman rauhattomia.

      • Kckfkkzkekxk

        Miten kaksi evankelistaa on saanut luvan käydä sairaalassa kuolevien potilaiden kimpussa? Eikö vierailuille tarvita omaisten lupa ja henkilön itsensä suostumus? Kuulostaa keksityltä tarinalta.

        Raamatun mukaan pyhän hengen pilkka on sellainen synti jota ei koskaan anneta anteeksi.

        Tässä oli pari vuotta sitten erään sairaalapapin haastattelu, jossa hän sanoi että kuolevat eivät juuri koskaan puhu Jumalasta, keskustelut pyörivät enemmän omista läheisistä ja elämästä yleisesti.


      • Hiihaahuuhaa

        Nuo ovat juuri sellaisia satuja joita esim. hellaripiireissä ja muissa evankelisissa aina kierrätetään ja joihin loogiseen ja kriittiseen päättelyyn kyvyttömät typerykset aina sokeasti ja kritiikittä uskovat.

        Evankelisissä piireissä mitä törkeintä valehtelemista ei koskaan pidetä yhtään minään, jos se tehdään ns. hyvän asian puolesta eli uskon levittämiseksi. Minulla on tästä asiasta vuosikymmenten vankka kokemus. Eikä sellaista asiaa ole olemassakaan kuin "luotettava evankelista". Voit nimittäin takuuvarmasti luottaa siihen, että se mitä joku evankelista sinulle kertoo on täyttä potaskaa.


    • Noh. Voin kertoa kokemuksesta. Kuoleman rajalla aivot lyövät huumeisiin verrattavan hormonimyrskyn ettei enään vain välitä ja olo on tyytyväinen.

      Pahuksen lääkärit herättivät henkiin kitumaan.

      • Saatat olla oikeassa, käpyrauhasen erittämä DMT saattaa olla syyllinen.

        Koska DMT:tä erittyy mahdollisesti ihmisen aivoissa sijaitsevasta käpyrauhasesta, sillä uskotaan olevan jonkinlainen osuus unien näkemisessä, kuolemanrajakokemuksissa ja muissa, nykytieteelle vielä vaikeasti ymmärrettävissä ihmisen tajunnantiloissa.

        Ei-tieteellistä näkökulmaa aiheeseen ovat tarjonneet kirjailija-filosofi Terence McKenna ja antropologi-kirjailija Jeremy Narby, joiden kirjoitukset perustuvat muun muassa omakohtaisiin DMT:n käyttökokemuksiin. Heidän kuvailemilleen kokemuksille on yhteistä ulkopuolisen älyn kohtaaminen ja jonkinasteinen henkinen valaistuminen DMT-”matkan” aikana. Myös monet muut käyttäjät ovat kuvailleet kohdanneensa yhden tai useamman vieraan älyllisen olennon ja mahdollisesti kommunikoineet tai jopa vaihtaneet tietoa keskenään. Tieteellistä vastakaikua asia ei ole kuitenkaan liiemmin herättänyt ja monet suhtautuvat asiaan skeptisesti.


      • AimoMatinpoika kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa, käpyrauhasen erittämä DMT saattaa olla syyllinen.

        Koska DMT:tä erittyy mahdollisesti ihmisen aivoissa sijaitsevasta käpyrauhasesta, sillä uskotaan olevan jonkinlainen osuus unien näkemisessä, kuolemanrajakokemuksissa ja muissa, nykytieteelle vielä vaikeasti ymmärrettävissä ihmisen tajunnantiloissa.

        Ei-tieteellistä näkökulmaa aiheeseen ovat tarjonneet kirjailija-filosofi Terence McKenna ja antropologi-kirjailija Jeremy Narby, joiden kirjoitukset perustuvat muun muassa omakohtaisiin DMT:n käyttökokemuksiin. Heidän kuvailemilleen kokemuksille on yhteistä ulkopuolisen älyn kohtaaminen ja jonkinasteinen henkinen valaistuminen DMT-”matkan” aikana. Myös monet muut käyttäjät ovat kuvailleet kohdanneensa yhden tai useamman vieraan älyllisen olennon ja mahdollisesti kommunikoineet tai jopa vaihtaneet tietoa keskenään. Tieteellistä vastakaikua asia ei ole kuitenkaan liiemmin herättänyt ja monet suhtautuvat asiaan skeptisesti.

        Niin. Itse en kokenut mitään rajahommaa, mutta olen mokoman jälkeen ollut seesteisempi


      • LakiV

        Oliko vammasi silti pieni, vai saitko nähdä ateistien Jumalan tai jotakin? Et kelvannut seuraansa vai? Sinulla siis oli jokin läheltäpiti kuolemaa tilanne? Yleensä jos NÄKEVÄ menehtyy, hänet vedetään jonkun muun olennon uneen, ja ei valitettavasti ole aina toinen ihminenkään, ja Hän ei herää unestaan riittävän nopeasti. Tämänkin vuoksi Jeesus sanoi:"Valvokaa!" Suomalainen laulu sanoi:"Uskoa unehen tuo" ja toinen sananlasku:"Älä unta näe"(koska ei sitä tarvitse todelliseksi enää sen jälkeen, kun se on jo nähty)


    • Keijo.Parviainen

      Tulin uskoon onneksi jo 18 vuotiaana. Viinalla alkoi ennen sitä olla otetta elämääni ja se olisi saanut elämäni sekaisin ja vienyt varmaan jo ennenaikaiseen hautaan. Mutta nyt olen uskossa Jeesukseen Kristukseen, armosta pelastettu - tie on selvä: Roomalaiskirje 8:1,2 sanoo tämän asian näin:

      "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista."

      Pelko, myös kuolemanpelko, liittyy tämän maanpäällisen elämän tilanteisiin. Ja pelko on paha kaveri, jos sitä ei pysty hallitsemaan ja voittamaan. Toisaalta vaaratilanteessa pelko (kuolemanpelko) liittyy itsesuojeluvaistoon. Sodassa, kovassa taistelutilanteessa, ihmisellä on itsesuojeluvaisto, halu selviytyä vaikeasta ja vaarallisesta tilanteesta hengissä. Taistelukentällä sotilaana olisin jatkuvassa kuolemanvaarassa. Olisi oltava valmis kuolemaan siellä, mutta ilman kuolemanpelkoa toimisin sotatilanteessa todennäköisesti typerästi.

      • Uskoontuloon tarvitaan siis viinaa, hirveästi viinaa, ja aivosolujen tuhoutumista.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Uskoontuloon tarvitaan siis viinaa, hirveästi viinaa, ja aivosolujen tuhoutumista.

        Tinneri on paljon tehokkaampi rasvaliuotin.

        Suosittelen kaikille Jumalaa etsiville!


      • Elävänätaikuolleena

        Onkohan se vitsi vai tositarina, kun Pohjanmaan poika pääsi jatkosodasta lomille, niin hävetti kävellä kylän raitilla elävänä.


    • Kuolema kestää vain pienen hetken, kuoleminen alkaa heti kun synnymme, kuolemaa en pelkää, ainoastaan tuota kuolemisen loppuvaihetta pelkään jolloin elämää on enää vähän jäljellä ja sekin kivuliasta, kuolema tuntuu varmaan silloin helpotukselta. Elämä ja kuoleminen ovat rinnakkain, aluksi yleensä kuolemisen osuus on pieni, elämän osuus suuri, vanhetessa kuoleminen lisääntyy, elämä vähenee kunnes tulee kuolema, mitä sitten tapahtuu sitä ei ihminen tiedä, hän voi ainoastaan uskoa jos haluaa tai olla uskomatta.

      • Totuusontuolla

        Tosin nuorempana ei vain tajua kuinka lähellä voi olla kuolemaa. Vanhetessa se kuva kirkastuu, eikä ota enää riskejä samalla tavalla. Itse ihmettelen miten olen vielä elossa nuoruuden hölmöilystä.


      • Totuusontuolla kirjoitti:

        Tosin nuorempana ei vain tajua kuinka lähellä voi olla kuolemaa. Vanhetessa se kuva kirkastuu, eikä ota enää riskejä samalla tavalla. Itse ihmettelen miten olen vielä elossa nuoruuden hölmöilystä.

        Olen 73 vuotias, isäni kuoli 78 vuotiaana, elämän loppusuoralla ollaan. Olen kiitollinen terveydestä jonka olen saanut, olen vieläkin hyväkuntoinen. Kuolemaa en ajattele sehän tulee kun on sen aika, elän terveellisesti, nautin näistä jäljellä olevista vuosista.


      • Totuusontuolla kirjoitti:

        Tosin nuorempana ei vain tajua kuinka lähellä voi olla kuolemaa. Vanhetessa se kuva kirkastuu, eikä ota enää riskejä samalla tavalla. Itse ihmettelen miten olen vielä elossa nuoruuden hölmöilystä.

        Ihminen tuntee olevansa kuolematon noin 40 vuotiaaksi, sitten kuolemasta tulee mahdollista.


      • AimoMatinpolka

        Aivan kuten Jeesuskin teki, vielä naulittiin kuin kapakala
        nam
        kalaa


      • Hihukki

        Halu on ihmisyyteen tullut käsite, joka on sukua tahdolle(mask.), ja halu on neutraalinen ilmaisu siinä missä HIMO on enempi feminiininen. Raamattu ei sano, että Ihmisen takia tuli synti maailmaan, vaan "Saatanan Kateuden". Saatana, johon liittyi Enkeliruhtinas Lucifer alussa, oli Kuoleman vartijaenkeliluokan päähähamo, ja Ihmisestä tehtiin enkeliluokkana silti hieman enemmän elämää etsivä, tai se johtui näiden olentojen valinnoista. "Elämä/Kuolema" = "Rauha/Sota". Sota on se, joka lopussa tuhoaa kestämättömät rakenteet, ja alkaa uudestaan, tätä ei ehkä saisi kertoa, mutta kerron, että Kuoleman valehdellaan loppuvan jossakin vaiheessa, jotta uudet, vastasyntyneet olennot eivät olisi lapsenakaan vielä alusta saakka liian aikaisin paniikissa. Tuossa toivossa elää kauan, kuitenkin Jumalakin suosittelee meidän pysyvyän, niin kauan, kuin tarvitaan "Korkein käsitettä". Jos jostakin syystä ihmisiltä alkaa hiipua tahto, halu ja himo etsiä korkeinta ja parasta vastausta kaikkeen, ja tehdä siitä eniten palkittua, tällöin ei olisi enää Jumalaa, mutta tämä olisi paluu "Titaanien aikaan", emme tiedä, mitä tulee "Titaanien tasa-arvoisuuden ajan", "Jumalien palvomisen jälkeen", ilmeisesti tuolloiset suuret olennot, keksivät meille joskus paremman asian, ja se olisi kai se, että olisi tuolloin itse Korkeimpia olentoja, edes jossakin tieodossa, taidoissamme ja voimamassamme suorittaa nuo asiat. Näin ei ole vielä tapahtunut. Tällöin toteutuisi Mooseksen kirjoitus:"Kaikki Ihmiset ovat Jumalan Kuvia, joita Sana Ohjaa, joita Laki estää tekemästä mitään liian vaaralilsesti ja viheellisesti ja mitkä suorittavat velvollisuutensa, kaikkia luomistöitään kohtaan, ja omaa Korkeinta luontoaan ja silti itsensä ulkpuolelta löytytävää Jumalaa kohtaan. Hieman harhaoppina pidän käsitystä, että ihminen KAIKEN löytäisi vain sisimmästään, alusta saakka, meidän on pitänyt enemmänkin etsiä muiden tietoja, ja oppia niiden kautta löytämään oma osaamisalamme, se työ, minkä parissa aikomme viettää ikuisuutemme, ja sinetöidä se kätkettynä aarteena sisimpäämme.


      • LakiV
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Ihminen tuntee olevansa kuolematon noin 40 vuotiaaksi, sitten kuolemasta tulee mahdollista.

        Täh? Kyllä minä jo nelivuotiaana tajusin kuolevaisuuden, kun Tella-kissamme, toi ylpeänä eteeni pyydystämänsä hiiren?! Mutta sekin on vasta ruumiin kuolemista, mutta jos teette syntiä hengessännekin, tai vaikka Jumalanne pistätte kaikkea hyvää toivoassenne liikaa kiirehtimään, niin yhtä kaikki, Kuolema myös hengelle tulee, näin on kirjoitettu. Sielu on usein vaikeimmin säilytettävä asia, koska ei moni kestä olla niin yksin, että saisi tietää, mikä olikaan se oma fiilis?! Ja on se toisaalta muille surullista, jos Hän jääkin yksin, tällöin edes Hellvetti ei saa sieluaan koskaan nähdä, olkaa yksin jos pystytte, mutta "Se osa ei ole tarkoitettu kaikille"(JEesus). Jos jäätte yhdeksi jyväksi, niin ei sitä kukaan tiedä, millainen elämä se onkaan, muutkun kuin se jotenkin "oma" itsenne, mutta jos saatte puolison, ja lapsia, niin teistä kyllä tavallaan tulee se Jeesuksen lupaama "sukupuu"; jossa voitte taustavaikuttajana, kuolemankin jälkeen paljonkin vaikuttaa biologisiin lapsiinne, mutta ei tämäkään kaikille sovi.


      • LakiV kirjoitti:

        Täh? Kyllä minä jo nelivuotiaana tajusin kuolevaisuuden, kun Tella-kissamme, toi ylpeänä eteeni pyydystämänsä hiiren?! Mutta sekin on vasta ruumiin kuolemista, mutta jos teette syntiä hengessännekin, tai vaikka Jumalanne pistätte kaikkea hyvää toivoassenne liikaa kiirehtimään, niin yhtä kaikki, Kuolema myös hengelle tulee, näin on kirjoitettu. Sielu on usein vaikeimmin säilytettävä asia, koska ei moni kestä olla niin yksin, että saisi tietää, mikä olikaan se oma fiilis?! Ja on se toisaalta muille surullista, jos Hän jääkin yksin, tällöin edes Hellvetti ei saa sieluaan koskaan nähdä, olkaa yksin jos pystytte, mutta "Se osa ei ole tarkoitettu kaikille"(JEesus). Jos jäätte yhdeksi jyväksi, niin ei sitä kukaan tiedä, millainen elämä se onkaan, muutkun kuin se jotenkin "oma" itsenne, mutta jos saatte puolison, ja lapsia, niin teistä kyllä tavallaan tulee se Jeesuksen lupaama "sukupuu"; jossa voitte taustavaikuttajana, kuolemankin jälkeen paljonkin vaikuttaa biologisiin lapsiinne, mutta ei tämäkään kaikille sovi.

        Tunne kuolemattomuudesta on tietenkin yksilöllinen, itse tunsin olevani nuorena kuolematon, kaikki oli mahdollista vasta noin 4-kymppisenä tuli tunne elämän rajallisuudesta, kuolema omalla kohdallani saattaa olla mahdollista. Lapsuuteni oli uskonnosta vapaata, elimme tavallista tervejärkisten elämää siksi nuo taivaat ja helvetit ovat tarua minulle.


    • mikko.polee

      Ateistit eivät tunnetusti pelkää kuolemaa, mutta he myös inhoavat iankaikkista elämää: ateistit tahtovat kuolla sen sijaan, että saisivat elää ikuisesti. Heidän onnekseen luoja toteuttaa heidän toiveensa ja antaa heidän kuolla, niin että he lakkaavat olemasta.

      Ihmettelen sitä, miksi ateistit usein syyttävät luojaa siitä, että ihmiset ja eliöt kuolevat, jos se on heidän mielestään parempi vaihtoehto kuin ikuinen elämä.

      • Viimeksi kun tarkistin, niin myös uskovaiset kuolevat. Kaikki "sitten kuoleman jälkeen" -juttusi ovat vain fantasiointiasi.


      • mikko.polee
        marathustra kirjoitti:

        Viimeksi kun tarkistin, niin myös uskovaiset kuolevat. Kaikki "sitten kuoleman jälkeen" -juttusi ovat vain fantasiointiasi.

        Olet oikeassa: kaikki kuolevat. Mutta miksi lähinnä vain ateistit valittavat siitä, että he kuolevat? En ole kuullut uskovien sitä asiaa valittavan. Ateistien mielestä näyttäisi olevan jotenkin epäreilua, että ihmisten täytyy kuolla, mutta toisaalta suuri osa heistä pitää ikuista elämää vielä huonompana vaihtoehtona kuin kuoleman: he siis pitävät kuolemaa hyvänä asiana ja oikein halajavat sitä. Miksi siis valitatte siitä, että meidän kaikkien täytyy kuolla? Eikö se olekaan hyvä asia?


      • mikko.polee kirjoitti:

        Olet oikeassa: kaikki kuolevat. Mutta miksi lähinnä vain ateistit valittavat siitä, että he kuolevat? En ole kuullut uskovien sitä asiaa valittavan. Ateistien mielestä näyttäisi olevan jotenkin epäreilua, että ihmisten täytyy kuolla, mutta toisaalta suuri osa heistä pitää ikuista elämää vielä huonompana vaihtoehtona kuin kuoleman: he siis pitävät kuolemaa hyvänä asiana ja oikein halajavat sitä. Miksi siis valitatte siitä, että meidän kaikkien täytyy kuolla? Eikö se olekaan hyvä asia?

        Sovitaanko, että jatkamme keskustelua, kun olet todistanut tuon "Mutta miksi lähinnä vain ateistit valittavat siitä, että he kuolevat?". Ketään ei kiinnosta sinun olkiukkosi.


      • marathustra kirjoitti:

        Sovitaanko, että jatkamme keskustelua, kun olet todistanut tuon "Mutta miksi lähinnä vain ateistit valittavat siitä, että he kuolevat?". Ketään ei kiinnosta sinun olkiukkosi.

        No mikäs nyt tuli? Oletko kuullut joskus uskovaisen valittavan kuolemasta? Minä en ole. Olen kuullut sen sijaan jatkuvaa ateistin marmatusta sen vuoksi, että ihmiset kuolevat ja jopa syytöstä heidän kuvittelemaansa luojaa vastaan, ikään kuin olisi paha asia, että ihmiset kuolevat. Ja sitten he toisaalta myös sanovat, että "kuka tahtoisi elää ikuisesti - en minä ainakaan" ja puhuvat siten ristiriitaisesti sen puolesta, onko kuolema heidän mielestään hyvä asia vai ei. Typerää on syyttää luojaa siitä, että ihmiset kuolevat, jos se on ateistien toive ja heidän mielestään parempi vaihtoehto kuin ikuinen elämä ja siten erittäin hyvä asia. Kuolemasta pitäisi itse asiassa kiittää luojaa, jos on tuota mieltä, sen sijaan, että valitetaan sitä kuvitteellista luojaa vastaan, joka on tehnyt ihmisistä kuolevaisia.

        Ei siis sovita vaan tartutaan nyt kiinni tähän asiaan.


      • poleemikko kirjoitti:

        No mikäs nyt tuli? Oletko kuullut joskus uskovaisen valittavan kuolemasta? Minä en ole. Olen kuullut sen sijaan jatkuvaa ateistin marmatusta sen vuoksi, että ihmiset kuolevat ja jopa syytöstä heidän kuvittelemaansa luojaa vastaan, ikään kuin olisi paha asia, että ihmiset kuolevat. Ja sitten he toisaalta myös sanovat, että "kuka tahtoisi elää ikuisesti - en minä ainakaan" ja puhuvat siten ristiriitaisesti sen puolesta, onko kuolema heidän mielestään hyvä asia vai ei. Typerää on syyttää luojaa siitä, että ihmiset kuolevat, jos se on ateistien toive ja heidän mielestään parempi vaihtoehto kuin ikuinen elämä ja siten erittäin hyvä asia. Kuolemasta pitäisi itse asiassa kiittää luojaa, jos on tuota mieltä, sen sijaan, että valitetaan sitä kuvitteellista luojaa vastaan, joka on tehnyt ihmisistä kuolevaisia.

        Ei siis sovita vaan tartutaan nyt kiinni tähän asiaan.

        Kuten kirjoitin, että todista, tällä hetkellä pieksät olkiukkoasi.

        Onko nikki bebebe tuttu? Teissä on paljon samaa.


      • mikko.polee
        marathustra kirjoitti:

        Kuten kirjoitin, että todista, tällä hetkellä pieksät olkiukkoasi.

        Onko nikki bebebe tuttu? Teissä on paljon samaa.

        Olet lapsellinen.


      • LakiV

        Onko sekin parempi kuin vauva? Beibi, beibi, et vielä ole kuule kaikkea minälläsi ajattellut, luullut kaikkia pääsi ajatuksia omiksesi?! Kunhan sitten joskus tajuat, että pahaksi muutut jos minä itsesi kaikki ne ajatukset suorittaakin....


      • poleemikko kirjoitti:

        No mikäs nyt tuli? Oletko kuullut joskus uskovaisen valittavan kuolemasta? Minä en ole. Olen kuullut sen sijaan jatkuvaa ateistin marmatusta sen vuoksi, että ihmiset kuolevat ja jopa syytöstä heidän kuvittelemaansa luojaa vastaan, ikään kuin olisi paha asia, että ihmiset kuolevat. Ja sitten he toisaalta myös sanovat, että "kuka tahtoisi elää ikuisesti - en minä ainakaan" ja puhuvat siten ristiriitaisesti sen puolesta, onko kuolema heidän mielestään hyvä asia vai ei. Typerää on syyttää luojaa siitä, että ihmiset kuolevat, jos se on ateistien toive ja heidän mielestään parempi vaihtoehto kuin ikuinen elämä ja siten erittäin hyvä asia. Kuolemasta pitäisi itse asiassa kiittää luojaa, jos on tuota mieltä, sen sijaan, että valitetaan sitä kuvitteellista luojaa vastaan, joka on tehnyt ihmisistä kuolevaisia.

        Ei siis sovita vaan tartutaan nyt kiinni tähän asiaan.

        ”No mikäs nyt tuli? Oletko kuullut joskus uskovaisen valittavan kuolemasta? Minä en ole. Olen kuullut sen sijaan jatkuvaa ateistin marmatusta sen vuoksi, että ihmiset kuolevat ja jopa syytöstä heidän kuvittelemaansa luojaa vastaan, ikään kuin olisi paha asia, että ihmiset kuolevat.”

        ’Miksi täytyy kuolla’ kysymyksellä osoitetaan hyvin älykkään ja hyvän luojan absurdius. Jos luoja on hyvä ja älykäs, ei hän olisi luonut sellaista luomakuntaa, jossa elääkseen täytyy tappaa. Jos kuolema on huono asia niin miksi luoja sallii eliöiden kuolla?


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        ”No mikäs nyt tuli? Oletko kuullut joskus uskovaisen valittavan kuolemasta? Minä en ole. Olen kuullut sen sijaan jatkuvaa ateistin marmatusta sen vuoksi, että ihmiset kuolevat ja jopa syytöstä heidän kuvittelemaansa luojaa vastaan, ikään kuin olisi paha asia, että ihmiset kuolevat.”

        ’Miksi täytyy kuolla’ kysymyksellä osoitetaan hyvin älykkään ja hyvän luojan absurdius. Jos luoja on hyvä ja älykäs, ei hän olisi luonut sellaista luomakuntaa, jossa elääkseen täytyy tappaa. Jos kuolema on huono asia niin miksi luoja sallii eliöiden kuolla?

        Eihän kuolema ole huono asia muiden kuin ateistien mielestä, koska he eivät tahdo kuolla, vaikka eivät toisaalta tahdo elää ikuisesti. Kovin paljon vaivaa silti näkevät elääkseen mahdollisimman pitkään turhaa elämäänsä... omituista porukkaa.

        Elämän ja kuoleman kiertokulun varaan rakentuva ekosysteemi on nerokkaan suunnittelun ja sen toteuttamisen näkyvä tulos. Ravintoketju hajottajista huipun petoihin on osoitus viisaudesta. Näemme luonnossa mitä ihmeellisempiä tapoja puolustautua luonnollisia vihollisia vastaan ja toisaalta saalistaa tai käyttää ravinnokseen näitä puolustautumisen mestaerita. Nerokasta.


      • ateisti
        poleemikko kirjoitti:

        Eihän kuolema ole huono asia muiden kuin ateistien mielestä, koska he eivät tahdo kuolla, vaikka eivät toisaalta tahdo elää ikuisesti. Kovin paljon vaivaa silti näkevät elääkseen mahdollisimman pitkään turhaa elämäänsä... omituista porukkaa.

        Elämän ja kuoleman kiertokulun varaan rakentuva ekosysteemi on nerokkaan suunnittelun ja sen toteuttamisen näkyvä tulos. Ravintoketju hajottajista huipun petoihin on osoitus viisaudesta. Näemme luonnossa mitä ihmeellisempiä tapoja puolustautua luonnollisia vihollisia vastaan ja toisaalta saalistaa tai käyttää ravinnokseen näitä puolustautumisen mestaerita. Nerokasta.

        "Eihän kuolema ole huono asia muiden kuin ateistien mielestä, koska he eivät tahdo kuolla"
        Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että edellä oleva olettamuksesi ei ehkä olekaan totta. Ei ainakaan kaikkien ja kaikenikäisten ateistien kohdalla.


      • mikko.polee
        ateisti kirjoitti:

        "Eihän kuolema ole huono asia muiden kuin ateistien mielestä, koska he eivät tahdo kuolla"
        Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että edellä oleva olettamuksesi ei ehkä olekaan totta. Ei ainakaan kaikkien ja kaikenikäisten ateistien kohdalla.

        Tiedän, että väitteeni ei ole totta kaikkien ateistien kohdalla ja ehkä jopa suurin osa ateisteista toivoo lopulta kuolemaa osakseen, vaikka he ovat toisaalta ristiriitaisia yrittäessään pitkittää elämää mahdollisimman kauan... eivät tosin kaikki.


      • eiolejahveaei

        Elämä on mukavaa, eihän tässä mikään kiire ole kuolla :) Onneksi tosin ei tule tätä ainoaa elämää käytettyä jonkun mielikuvitusjumalan perseennuolemiseen :)


      • LakiV
        marathustra kirjoitti:

        Viimeksi kun tarkistin, niin myös uskovaiset kuolevat. Kaikki "sitten kuoleman jälkeen" -juttusi ovat vain fantasiointiasi.

        Kas kun et tunne edes inkarnaatioteoriaa....Sen mukaan sinut pistetään maksamaan KAIKKI paha karmasi poies, jos et yhdessä elämässäsi sitä tee, niin useammassa tulevassasi kärvistelet mokomine epäuskoinesi, vaikka kaikki on on järkevälle ja jopa herttaiselle todistettu aikoja sitten.


      • LakiV kirjoitti:

        Kas kun et tunne edes inkarnaatioteoriaa....Sen mukaan sinut pistetään maksamaan KAIKKI paha karmasi poies, jos et yhdessä elämässäsi sitä tee, niin useammassa tulevassasi kärvistelet mokomine epäuskoinesi, vaikka kaikki on on järkevälle ja jopa herttaiselle todistettu aikoja sitten.

        Tiedän kyllä fantasian uudelleensyntymisestä, mutta syntyäksesi uudestaan sinun on kuoltava. Myönnät varmaan, että edessäsi on kuolema ennen yhdenkään uskonnon lupauksen täyttymistä?


      • kiertokulku
        mikko.polee kirjoitti:

        Olet oikeassa: kaikki kuolevat. Mutta miksi lähinnä vain ateistit valittavat siitä, että he kuolevat? En ole kuullut uskovien sitä asiaa valittavan. Ateistien mielestä näyttäisi olevan jotenkin epäreilua, että ihmisten täytyy kuolla, mutta toisaalta suuri osa heistä pitää ikuista elämää vielä huonompana vaihtoehtona kuin kuoleman: he siis pitävät kuolemaa hyvänä asiana ja oikein halajavat sitä. Miksi siis valitatte siitä, että meidän kaikkien täytyy kuolla? Eikö se olekaan hyvä asia?

        Vain uskovat pelkäävät ja valittavat kuolemaansa. Halu elää ikuisesti on kova. Tiedän että kun kuolen niin olen sitten poissa. Mutta asiat jotka olen tehnyt elämäni aikana jäävät elämään. Geenini lapsissani ja lapsenlapsissani jne. Muistot ja tekoni ystävieni ja muiden ihmisten mielissä. Käteni jälki. Tekojeni jälki. Kehoni yhtyy elämän kiertokulkuun. Tätähän uskovat, uskonlahkoon katsomatta eivät voi hyväksyä vaan halu elää ikuisesti on kova kuoleman pelon vuoksi. Olen oppinut elämäni aikana, että materia ei tuo onnea. Päivää rakkaani kanssa ei voi mitata edes miljardeissa valuutta yksiköissä.


      • kiertokulku kirjoitti:

        Vain uskovat pelkäävät ja valittavat kuolemaansa. Halu elää ikuisesti on kova. Tiedän että kun kuolen niin olen sitten poissa. Mutta asiat jotka olen tehnyt elämäni aikana jäävät elämään. Geenini lapsissani ja lapsenlapsissani jne. Muistot ja tekoni ystävieni ja muiden ihmisten mielissä. Käteni jälki. Tekojeni jälki. Kehoni yhtyy elämän kiertokulkuun. Tätähän uskovat, uskonlahkoon katsomatta eivät voi hyväksyä vaan halu elää ikuisesti on kova kuoleman pelon vuoksi. Olen oppinut elämäni aikana, että materia ei tuo onnea. Päivää rakkaani kanssa ei voi mitata edes miljardeissa valuutta yksiköissä.

        Ihan fiksu vastaus sinulta, kiertokulku, mutta en ole vakuuttunut siitä, että uskovaiset pelkäisivät tyypillisesti kuolemaa ja ihmisen katoavaisuutta... yltiöpäisyydessään monet uskovat pitävät kuolemaa vapauttavana asiana, kun he luulevat henkensä tai sielunsa pääsevän sen jälkeen Jumalan luokse taivaaseen. En näe tässä visiossa pelkoa.


      • Akiel
        poleemikko kirjoitti:

        No mikäs nyt tuli? Oletko kuullut joskus uskovaisen valittavan kuolemasta? Minä en ole. Olen kuullut sen sijaan jatkuvaa ateistin marmatusta sen vuoksi, että ihmiset kuolevat ja jopa syytöstä heidän kuvittelemaansa luojaa vastaan, ikään kuin olisi paha asia, että ihmiset kuolevat. Ja sitten he toisaalta myös sanovat, että "kuka tahtoisi elää ikuisesti - en minä ainakaan" ja puhuvat siten ristiriitaisesti sen puolesta, onko kuolema heidän mielestään hyvä asia vai ei. Typerää on syyttää luojaa siitä, että ihmiset kuolevat, jos se on ateistien toive ja heidän mielestään parempi vaihtoehto kuin ikuinen elämä ja siten erittäin hyvä asia. Kuolemasta pitäisi itse asiassa kiittää luojaa, jos on tuota mieltä, sen sijaan, että valitetaan sitä kuvitteellista luojaa vastaan, joka on tehnyt ihmisistä kuolevaisia.

        Ei siis sovita vaan tartutaan nyt kiinni tähän asiaan.

        Juuri tämä on mielestä pahin petos, "en tahdo elää ikuisesti"; mutta se ei, että meitä vihaataan kyllä jokainen edes jonkunlaiseen kuolemaan, jos edes joskus jotakin voitamme, mutta tämäkin logiikka ontuu, koska Jeesus, ELÄMÄN, RAUHAN RUHTINAS sanoi, "Minä olen voittanut maailman" ja "Kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä on annettu minulle". Periaatteessa hän vain höpsähti sanoa sen, mitä taitaa sanoa kuka hyvänä kuollesssaan omaan työtehtäväänsä. Mutta ne kaikkein esimmäiset alku <piip> enkelijumalat sun muuta, heitä ei kannata kutua esiin oikein millään nimellä, he ovat niin lähellä kaiken alkua, että tuskinpa noiden nimeämisellä koskaan heitä saa mihinkään Ansaan. Eenok sanoi, että kaksi alkuenkeliä olivat Archas(Kaaren halkaisija) ja Adoil(Lisää energiaa) ovat kaikkein ensimmäiset meidän unversiumiamme hallinnutta ideaa, koska heidän oli annettu tehdä noita asia, jotenkin äärrettömiä lähenteleviä aikoja...He olivat toisaalta alun musta ja valkoinen härkä ja sen jälkeen tuli esiin Punainen AIKA, olento, joka järjestelee kaikkea oikein ja synnittömästi, pohjimmiltaan kun tiedeätte sellaisena punaisen Saatanannekin, ette enää lankea, mutta jos omat synnin pistätte hänen kannettavakseen, niin hän valitettavasti kantaa ne liian helposti, ja antaa vain teidän itsennekin lopulta kuolla. Ei saatanakaan tee virheitä, syntiä, ellei ole pakko tehdä, koska hänelläkin on kaikenlaisia äpärlapsia, kuten muidenkin enkeliluokkien edustajille, toivottavasti heidän Isukksinsa saa jotenkin kuria noihin lapsiinsa, jos heidän on oli tarkoitettu elää kauaskin. Tämä tieto on osittain vain Michael sieluentittetin vallassa, vaikka itselleni viimoisin tuttavauus Miika kuolikin alkopsykoosissa Junana alle... Mutta mitäs Akiel kuulolleen voi, jos saisinkin selville syyllisen, epäilen ettei ollut silti se Kemiläinenkään, menköön Tampere itseensä, ja etsiköön syyllisen, vaikka eipä kuolleiden ja elävien tiedoissa suuresti eroa kuitenkaan ole, kuolleiden tiedot olivat vain hieman vanhempia. Onko Tampereelle ketään niitä pätevää telepaatikkoa, vai pitääkä syyllisen etsiminen jättää spurgujemme ja psykopaattiemme tehtäväksi?


      • LakiV
        marathustra kirjoitti:

        Tiedän kyllä fantasian uudelleensyntymisestä, mutta syntyäksesi uudestaan sinun on kuoltava. Myönnät varmaan, että edessäsi on kuolema ennen yhdenkään uskonnon lupauksen täyttymistä?

        Kuolevaisuus tuli syntiinlankeemuksen kautta, tai tieto siitä että kuolemme ja kuolimme, eihän kai eläimet kai mitään "tiedä", vaistoavat kai kaikenlaista, ja onko sekin niiille kuolema.
        Jumalan edessä ei kukaan ole koskaan tuhottu, ja ei ole olemassa paikkaa missä mikään tai kukaan olisi ikuisesti tuhottu, koska Hellvettiinkin menee osa ihmisiä, Jumalan kuva ja sana, Johanneksen mukaan "Väärä profeetta", joka rakasti kaikkea saatanan väkivaltaa, pahaa viihdettäkin, ja kaikkia mahdollisia lainrikkomuksia, hän on niin väärä kuin ihminen kykeni olemaan, ja synti ja sen pahat virheet, olivat kaiken elinehto, mikä oli jotenkin kummallinen teoria, sitä tutkitaan ehkä ikuisesti, koska emme tiedä siitäkään vielä oliko sekään totta. Veikko veikkaa, että valetta?! Mitä mieltä olette, tarvitaanko käsitteitä kuolema ja elämä ollenkaan, millainen olisi ymmärryksemme, jos kaikki olisi vain jatkumo, vaikka katkennutkin jatkumo, missä noita asioita ei joskus edes määritellä. Jos ei ole kuolemaa ei ole elämääkään, koska ne on määrtitelty tositensa negaatioiksi. Tällöin jää jäljellekö mitä? Sen yksin Helvetin kuumin tuli tietää, mistä Muhammed Korranissa mainitsi muistaakseni:"He, joutuvat tuleen, jossa ei voi elää eikä kuolla". Me olemme maan päällä jossa voi vielä elää ja kuolla. "Elämä on kuolemista(Juice)" Ja:"JOka elää, ja uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin" Tajuatteko millä tavoin tuon on toteutettu? Kyllä se tarkoittaa inkarnaatiota, ja vammoista huolimatta elämän jatkamista, yhdessäkin elämässä....


      • LakiV kirjoitti:

        Kuolevaisuus tuli syntiinlankeemuksen kautta, tai tieto siitä että kuolemme ja kuolimme, eihän kai eläimet kai mitään "tiedä", vaistoavat kai kaikenlaista, ja onko sekin niiille kuolema.
        Jumalan edessä ei kukaan ole koskaan tuhottu, ja ei ole olemassa paikkaa missä mikään tai kukaan olisi ikuisesti tuhottu, koska Hellvettiinkin menee osa ihmisiä, Jumalan kuva ja sana, Johanneksen mukaan "Väärä profeetta", joka rakasti kaikkea saatanan väkivaltaa, pahaa viihdettäkin, ja kaikkia mahdollisia lainrikkomuksia, hän on niin väärä kuin ihminen kykeni olemaan, ja synti ja sen pahat virheet, olivat kaiken elinehto, mikä oli jotenkin kummallinen teoria, sitä tutkitaan ehkä ikuisesti, koska emme tiedä siitäkään vielä oliko sekään totta. Veikko veikkaa, että valetta?! Mitä mieltä olette, tarvitaanko käsitteitä kuolema ja elämä ollenkaan, millainen olisi ymmärryksemme, jos kaikki olisi vain jatkumo, vaikka katkennutkin jatkumo, missä noita asioita ei joskus edes määritellä. Jos ei ole kuolemaa ei ole elämääkään, koska ne on määrtitelty tositensa negaatioiksi. Tällöin jää jäljellekö mitä? Sen yksin Helvetin kuumin tuli tietää, mistä Muhammed Korranissa mainitsi muistaakseni:"He, joutuvat tuleen, jossa ei voi elää eikä kuolla". Me olemme maan päällä jossa voi vielä elää ja kuolla. "Elämä on kuolemista(Juice)" Ja:"JOka elää, ja uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin" Tajuatteko millä tavoin tuon on toteutettu? Kyllä se tarkoittaa inkarnaatiota, ja vammoista huolimatta elämän jatkamista, yhdessäkin elämässä....

        Kaikki heittävät lusikan nurkkaan, jopa "ikuisesta elämästä" haaveilevat uskovaiset. Tämä on vaan tosiasia. Se on uskoville niin kammottava, että he ovat jopa uhranneet, kuvitteellisesti toki, jonkun ihmisen, jotta heidän ei tarvitsisi muka kuolla. Toiset ovat keksineet uudelleensyntymisen, joka oikeastaan vain korostaa tämän elämän turhuutta.


      • LakiV

        Niin kas kun jos te ette usko siihen Luojannne, joka oli antanut tämän lyhyen elämän, kuin voisitte uskoa SIIHEN LUOJAANNE(sama?) joka voi antaa pitemmänkin. Kyllä kuolemia ja ajottaisia tyhjentymisiä tulee paljonkin, ei kuolemaa ole ilman elämää, eikä sotaa ilman rauhaa, mutta ei ketään pistetty kuolemaa jouduttamaan alussa, vaan juuri olosuhteiden vaikeutta vastaan piti ruveta taistelemaan! Ei ollut mitään kuoleman henkeä, eikä mitään henkeä joka ketään pistäisi kuolemaan, on vain yksi päämäärä elollisella, ja se on pysyä elossa, tavalla tai toisella, vaikka pedon systeemi(tapa tai tule tapetuksi) ei sovellu kuin 1/4 osalle kaikista luonnon olennoista. Kaikki ne jäävät silti eloon, kas kun olen varma, että kuolema ei sinullekaan kelpaa silloin, kun ymmärrät mitä se on. Peto on ainoa kerubesta joka tappaa, vaikka hän ei ole kerubeista se, joka tuottaa hengelle kuoleman, sen tekee vain Taivaan Isä, ja kas kun Isäkään ei ole se, joka kaikkien kuolleidenkin kuvan pitää elävien muistoissa, sen tekee vain Herra Sebaot. Mies tavallaan. Ja se joka meitäkin silti hallitsee, katsoo meitä ilmasta, uskoitte sitä tai ette.


      • LakiV
        kiertokulku kirjoitti:

        Vain uskovat pelkäävät ja valittavat kuolemaansa. Halu elää ikuisesti on kova. Tiedän että kun kuolen niin olen sitten poissa. Mutta asiat jotka olen tehnyt elämäni aikana jäävät elämään. Geenini lapsissani ja lapsenlapsissani jne. Muistot ja tekoni ystävieni ja muiden ihmisten mielissä. Käteni jälki. Tekojeni jälki. Kehoni yhtyy elämän kiertokulkuun. Tätähän uskovat, uskonlahkoon katsomatta eivät voi hyväksyä vaan halu elää ikuisesti on kova kuoleman pelon vuoksi. Olen oppinut elämäni aikana, että materia ei tuo onnea. Päivää rakkaani kanssa ei voi mitata edes miljardeissa valuutta yksiköissä.

        Kas kun geenimme ovat silti ainakin terveillä liian samanlaiset, että tällä ulkokuorella olisi mitään suurta merkitystä, joku sanoo, että sanamme myös, mutta olettehan tekin että ei ole, vain se millä muodostamme persoonallisuudemme, tapamme käyttäytyä, teki eri hierarkioita eliöiden välillä. Synti koroittaa jotakin millimetrin eroa tai edes sentin eroa miksikään, ellei ole mitään kategoriaa tiedossa, millä pituuteesi määrittää osasi, ja näinhän urheilussakin silti on, mutta ei edes järki ja äly ihmisillä riipu siitä, onko kehonsa lyhyt, pitkä painava vai kevyt, vaan mikä oli lahjansa, eli miten henkilö tuli ymmärtämään nimensä ja mitä opiskeli eläessään. On komeudella ja kauneudella merkitystä huoran touhuissa ja kehonrakennuksessa ja mallin hommissa, mutta onko muita ammatteja, missä sillä todellisuudessa olisi?


    • tietäävaiuskoa

      "...tunnustan vain kuoleman välttämättömyyden ja tiedän että siihen se sitten loppuu."

      Aloittaja, ymmärrätkö sanojen 'tietää' ja 'uskoa' eron? Sinun uskosi jumalattomuuteen ja tyhjiin häviämiseen ei sinua pelasta, kun kuoleman jälkeen tuletkin tietämään, että olemisesi jatkuu ikuisesti. Tietäminen perustuu havaintoon, kokemukseen. Uskominen ateismiin perustuu tässä tapauksessa haluun olla uskomatta Jumalaan, ja siinä lienee motiivina halu elää kuin pellossa, omia mielihalujaan ja himojaan tyydyttäen, kuvitellen, ettei siitä koskaan seuraa mitään tuomiota. Sinä voit uskoa niin kuin jumalaton uskoo, mutta älä nimitä sitä tietämiseksi, kun se on vain uskoasi.

      Minä uskon, että Jumala todellakin on, ja uskon, että meistä ei kukaan voi välttyä helvetiltä muuten kuin Jeesuksen kautta. Uskon, että saan armon päästä taivaaseen, jopa ilman kuolemista, jos Jeesus hakee omansa pois ylösotossa vielä minun elinaikanani. Siellä sitten tiedän, että Raamattu on totta. Nyt uskon siihen. Merkityksellisiä ovat kyllä olleet tutkimukset Raamatun kertomusten tieteellisyydestä, ovat nekin auttaneet uskoani: vedenpaisumuksen todisteet, Punaisen meren ylityskohta, Siinain vuori todisteineen, Nooan arkin jäännökset, liiton arkki, ja kaikki oleva, ihan atomista alkaen - kaikki todistaa ihmeellisestä Luojasta. Häneen on helppo uskoa. Miten naurettavaa olisi uskoa kaiken syntyneen ilman mitään syytä tyhjästä ja sitten kehittyneen tuosta noin vaan kaikenlaisiksi erityisiksi lajeiksi, jotka eivät keskenään lisäänny. Miksi on joillekin niin vaikeaa uskoa Jumalaan? Ylpeys on suuri synti. Ihminen on niin mitätön Jumalan rinnalla. Mutta hän antoi jokaiselle vapaan tahdon. Kiitos siitä hänelle. Viisas käyttää sen vapauden oikein, tyhmä kärsii rangaistuksensa.

      • Uskonharhoja

        "...kun kuoleman jälkeen tuletkin tietämään, että olemisesi jatkuu ikuisesti. Tietäminen perustuu havaintoon, kokemukseen. ..."

        No oletko käynyt siellä kuoleman jälkeisessä, kun tunnut tuon tietävän? Olisit edes kirjoittanut "jos...." niin tuo ei tuntuisi ihan niin hölmöltä.

        Tieteelliset "tutkimuksesi ja Raamatun "tieteellisyys" ovat silkkaa uskomuksellista roskaa.
        Vedenpaisumus on luonnontieteellisesti mahdottomuus, eikä mitään Nooan arkkia ole löydetty liiton arkista puhumattakaan.


      • BlueDevil

        "Aloittaja, ymmärrätkö sanojen 'tietää' ja 'uskoa' eron?"

        Ymmärrän. Sinä et.

        " Sinun uskosi jumalattomuuteen ja tyhjiin häviämiseen ei sinua pelasta, kun kuoleman jälkeen tuletkin tietämään, että olemisesi jatkuu ikuisesti."

        Ei jatku.

        "Tietäminen perustuu havaintoon, kokemukseen."

        Niin, tiedän ettei jumalaa ole eikä sellaista tarvita.

        " Uskominen ateismiin perustuu tässä tapauksessa haluun olla uskomatta Jumalaan, ja siinä lienee motiivina halu elää kuin pellossa, omia mielihalujaan ja himojaan tyydyttäen, kuvitellen, ettei siitä koskaan seuraa mitään tuomiota."

        Ei, me ateistit otamme toki vastuun itsestämme, teillä uskovilla tuntuu sen kanssa olevan ongelmia, koska tunnutte luulevan muuttuvanne psykopaateiksi jos ette usko taikamaahiseen.

        "Sinä voit uskoa niin kuin jumalaton uskoo, mutta älä nimitä sitä tietämiseksi, kun se on vain uskoasi."

        Ei, se on tietoa.

        "Minä uskon, että Jumala todellakin on, ja uskon, että meistä ei kukaan voi välttyä helvetiltä muuten kuin Jeesuksen kautta. Uskon, että saan armon päästä taivaaseen, jopa ilman kuolemista, jos Jeesus hakee omansa pois ylösotossa vielä minun elinaikanani. "

        Sitä voi odotella melkosen kauan...

        "Siellä sitten tiedän, että Raamattu on totta. Nyt uskon siihen. Merkityksellisiä ovat kyllä olleet tutkimukset Raamatun kertomusten tieteellisyydestä, ovat nekin auttaneet uskoani: vedenpaisumuksen todisteet, Punaisen meren ylityskohta, Siinain vuori todisteineen, Nooan arkin jäännökset, liiton arkki, ja kaikki oleva, ihan atomista alkaen - kaikki todistaa ihmeellisestä Luojasta."

        Vedenpaisumusta ei tapahtunut, se on todistettu, Nooan arkki on fiktiota, liiton arkki löytyy vain Indiana Jones leffassa, atomi ei tarvitse suunnittelua, jeesus on fiktiivinen hahmo, samoin Mooses. Ja tämä on sitten ihan virallinen tieteellinen tosiasia.


        " Häneen on helppo uskoa. Miten naurettavaa olisi uskoa kaiken syntyneen ilman mitään syytä tyhjästä ja sitten kehittyneen tuosta noin vaan kaikenlaisiksi erityisiksi lajeiksi, jotka eivät keskenään lisäänny. "

        Mikä siitä tekee naurettavaa? Se on empiirisesti todistettu. Joten väität että havaintoon påerustuva todellisuus on naurettava.

        "Miksi on joillekin niin vaikeaa uskoa Jumalaan?"

        Koska olemme järjissämme?

        "Ylpeys on suuri synti. "

        Ja kuitenkin sitä harrastat.

        "Ihminen on niin mitätön Jumalan rinnalla. "

        Kyllä olematon jumala on aika mitätön.

        "Mutta hän antoi jokaiselle vapaan tahdon. Kiitos siitä hänelle. "

        Vapaa tahtokin on fiktiota, sekin on todistettu empiirisesti.

        "Viisas käyttää sen vapauden oikein, tyhmä kärsii rangaistuksensa. "

        No, mene sitten kärsimään sitä rangaistustasi...


      • LAkiV

        No, jos Jumalaa EI OLE olemessa, olemisemme Jumalan Kuvan osassa EI JATKU? Tietääkö Blue Devil muuten, kuinka syvästi esim. kuuluisuuden henkilöt kuolemansa jälkeenkin vielä poukkoilevat ihmisten muistissa, kuvansa ja infonsa suhteen, ja vaikka ei olisi kuuluisa, moni rakas ihminen jää surullakin muisteltavaksi lähimmäisilleen, ja jos jossakussa puhkeaa hyvänlaatuinen skitsofrenia, he voivat kuullakin kuolleensa kuoleman jälkeen, näin minulle ainakin kävi äitini suhteen. Siihen muuten täytyi tapahtui yksi suoritekin, ja en tietenkään kerro mikä se oli.


      • LakiV

        No, sinä sanoit, että Ymmärrät, mitä on itsekäs varma usko(4). Ja mitä on hiukan sitä obserboivemmin passiviisesti tietää(5). Kerropas mitä ne sanat merkitsevät, vaikka tiedäthän, usko sana on määritelty varsinkin Raamatussa, ja ilmeisesti myös psykologiassakin, ja "usko" joillekin on melkein kirosana, se johtuu virhepäätelmästä, että uskominen olisi kielletympää kuin tietäminen? Ja siitä, että joku uskonsankari oli ärsyttävä ja vittumainen, eikä uskottu mitä hän sanoi, kuten Jeesuksenkin sanoille pelkästään Raamatussa voi tehdä. Vaikka sanotaan, että mihinkään jo valmiiksi rakennettuun ei tarvitse uskoa:"Kuinka kukaan uskoo siihen, minkä jo näkee?"Niin tietty usko siihen, että pysyy tervennä, ja että systeemit pyörii, pitää olla taustalla, vaikka ei sekään mikään itsestäänselviö ole.


      • Pakkstori
        BlueDevil kirjoitti:

        "Aloittaja, ymmärrätkö sanojen 'tietää' ja 'uskoa' eron?"

        Ymmärrän. Sinä et.

        " Sinun uskosi jumalattomuuteen ja tyhjiin häviämiseen ei sinua pelasta, kun kuoleman jälkeen tuletkin tietämään, että olemisesi jatkuu ikuisesti."

        Ei jatku.

        "Tietäminen perustuu havaintoon, kokemukseen."

        Niin, tiedän ettei jumalaa ole eikä sellaista tarvita.

        " Uskominen ateismiin perustuu tässä tapauksessa haluun olla uskomatta Jumalaan, ja siinä lienee motiivina halu elää kuin pellossa, omia mielihalujaan ja himojaan tyydyttäen, kuvitellen, ettei siitä koskaan seuraa mitään tuomiota."

        Ei, me ateistit otamme toki vastuun itsestämme, teillä uskovilla tuntuu sen kanssa olevan ongelmia, koska tunnutte luulevan muuttuvanne psykopaateiksi jos ette usko taikamaahiseen.

        "Sinä voit uskoa niin kuin jumalaton uskoo, mutta älä nimitä sitä tietämiseksi, kun se on vain uskoasi."

        Ei, se on tietoa.

        "Minä uskon, että Jumala todellakin on, ja uskon, että meistä ei kukaan voi välttyä helvetiltä muuten kuin Jeesuksen kautta. Uskon, että saan armon päästä taivaaseen, jopa ilman kuolemista, jos Jeesus hakee omansa pois ylösotossa vielä minun elinaikanani. "

        Sitä voi odotella melkosen kauan...

        "Siellä sitten tiedän, että Raamattu on totta. Nyt uskon siihen. Merkityksellisiä ovat kyllä olleet tutkimukset Raamatun kertomusten tieteellisyydestä, ovat nekin auttaneet uskoani: vedenpaisumuksen todisteet, Punaisen meren ylityskohta, Siinain vuori todisteineen, Nooan arkin jäännökset, liiton arkki, ja kaikki oleva, ihan atomista alkaen - kaikki todistaa ihmeellisestä Luojasta."

        Vedenpaisumusta ei tapahtunut, se on todistettu, Nooan arkki on fiktiota, liiton arkki löytyy vain Indiana Jones leffassa, atomi ei tarvitse suunnittelua, jeesus on fiktiivinen hahmo, samoin Mooses. Ja tämä on sitten ihan virallinen tieteellinen tosiasia.


        " Häneen on helppo uskoa. Miten naurettavaa olisi uskoa kaiken syntyneen ilman mitään syytä tyhjästä ja sitten kehittyneen tuosta noin vaan kaikenlaisiksi erityisiksi lajeiksi, jotka eivät keskenään lisäänny. "

        Mikä siitä tekee naurettavaa? Se on empiirisesti todistettu. Joten väität että havaintoon påerustuva todellisuus on naurettava.

        "Miksi on joillekin niin vaikeaa uskoa Jumalaan?"

        Koska olemme järjissämme?

        "Ylpeys on suuri synti. "

        Ja kuitenkin sitä harrastat.

        "Ihminen on niin mitätön Jumalan rinnalla. "

        Kyllä olematon jumala on aika mitätön.

        "Mutta hän antoi jokaiselle vapaan tahdon. Kiitos siitä hänelle. "

        Vapaa tahtokin on fiktiota, sekin on todistettu empiirisesti.

        "Viisas käyttää sen vapauden oikein, tyhmä kärsii rangaistuksensa. "

        No, mene sitten kärsimään sitä rangaistustasi...

        Ylpeys on suuri synti(?), jos voitte matikanopenne esimerkiksi tehneen, joskus liian törkeän tahallisen virheen? Ai, ette? No, silloin kyseinen henkilö saa paisua vielä hetken, tai niin kauan kuin lystää, mitä se vihalle, rakkaudelle ja kunnialle kuuluu, jos joku on oikein ylpeä, mutta jos väärästi, ne se on vaikea taistelu, koska Hänetkin oli eksyttänyt eräs muu.


      • Maukino
        Uskonharhoja kirjoitti:

        "...kun kuoleman jälkeen tuletkin tietämään, että olemisesi jatkuu ikuisesti. Tietäminen perustuu havaintoon, kokemukseen. ..."

        No oletko käynyt siellä kuoleman jälkeisessä, kun tunnut tuon tietävän? Olisit edes kirjoittanut "jos...." niin tuo ei tuntuisi ihan niin hölmöltä.

        Tieteelliset "tutkimuksesi ja Raamatun "tieteellisyys" ovat silkkaa uskomuksellista roskaa.
        Vedenpaisumus on luonnontieteellisesti mahdottomuus, eikä mitään Nooan arkkia ole löydetty liiton arkista puhumattakaan.

        Vedenpaisumus ei ole tieteellisesti mahdottomuus, olen kreationismi palstalla esittänyt moneen kertaan laskun, että jos nykyiset maailmanennätyssäteet olisivat olleet koko maan pinnan alueella ja kestäneet 10 kertaa kauemmin, ne olisivat riittäneet nostamaan veden tuhansiin metreihin. Mutta vaikka tulisi uusi vedenpaisumus tulisi uudelleen, ja vaikka hukkuisit siinä, sinä et uskoisi silloinkaan sen tulleen, tiedätkö miksi? Mielessäsi on eräs paha(alhainen) ominaisuus, kyllä sinä tiedät ettet voi todistaa mitenkään että ei 10 km vettä maan pinnalla ole sen mahdottomampi kuin 6400 km kovaa maata sen alla... Liiton Arkista puolesta on jopa tehty jäljennöksiä, prikulleen sen kaltaisia, ja tiedätkö, tietokone edessäsi on hieman isompi ihme kuin se. Minä en tiedä, miksi et usko edes Araratin vuorelle jääneen kivenmuodostuman olevan Arkin jäänteitä, se on jopa _täsmälleen_ saman kokoinen ja muotoinen kuin Arkin pohja.


    • FaktaaPäinLättyä

      Atenisti etsii joukkosuggestiosta taas voimaa selvitäkseen yön hiljaisten tuntien omantunnon kolkutuksesta.

      • BlueDevil

        Mitä sekoilet?


      • Kyselijänsä

        Mitäs sekavaa tossa kommentissa oli? Tuliko syntistä virhepäätelmää silti vain itsellesi, tuota tajuta vähän liian kiireesti? No, enpä minä teidän synneistänne mitään tiedä, Saatana ne tietää omat virheensä ja Jeesuksen kautta Saatanakin ihmiskuntaa lähestyy, kun haluaa virheet omilta sotilailtaan korjata... "Yksi on välimies Jumalan ja Ihminsen, välillä ja se on Jeesus Kristus" ja Saatanan kautta emme pysty myöskään ajattelemaan oikein, ellei meillä nyt varsinaisesti Juudaksenkaan korttia ole tiedossamme, ei kaikilla ole. Saatanaa varsinkin täytyy lähestyä suht iloisella mielellä, muu ei Hänelle kelpaa, kas kun Saatana ei vieläkään surullista ja murheellista suuremmin jelpi. Ja Jumalalta ei mitään uutta saa, jos ei siihen uskokaan.


      • voipoloistaparkaa

        Siellä ne mielikuvitussaatananat, demonit, enkelit ja jumalat pörräävät teistin ajukopassa heti aamusta. Ote todellisuuteen on kadonnut ja jäljelle ovat jääneet pelkät sadut... ei käy kateeksi.


      • Pakkstori

        Ei käy katteex? No, sepä hyvä, en havainnutkaan sinun olevan vielä niin vanha peto, että siihen kykenisit?! Mutta siis inho? Onnitten - olet löytänyt taas pakastasi sen Jackkien Jackin patajätkän!
        "Mikä ite oot?"(Eräs Kimmo). Sadut on satuja, jos ne ei ollut totta, mutta Saatana ei ole vain mielikuvistusta silloin, jos eläisit noin 100 miljoonaa vuotta sitten, jolloin tuo punainen lentämäänkin kyennyt dinosaurus oli vielä maan päällä...Etkö usko edes tuota Evoluutiotarinaa?


      • Pakkstori
        BlueDevil kirjoitti:

        Mitä sekoilet?

        Milloin kyllästyt BlueDevil käsitteeseen olla "Sininen paholainen", kaskun kaskun sininen paholainen on eräs itsetuhoisuuden perusomaisuudella varustettu lohikäärme. mutta Rauhan Enkeli toisella olallasi BlueEngel? Mutta BlueGod? Jos uskot, saat tietää myös sen, mitä tuo kokonaishahmottaja teistä sanoo, mikä onkaan oma persoonallisuutesi? Mutta synnit erottavat meidätkin hänestä, jos olemme veljeämme turhaan vihaamassa, mutta ei pilkkaan edelleenkään vastata kuin pilkalla, ei tämä miksikään muutu, ja joilta tuo itsesuojeluvaisto puuttuu, he ovat tavallaan rohkeita, mutta heiltäkin voi puuttua ymmärrys siitä, missä tilanteessa rohkeutensa on vain sekin itsetuhoisuuttaan? Korttisi, "minä ymmärrän sinä et", on hieman kiirellinen huitaisu, eikö Suomalaiset jos ketkä aina ymmärrä kaiken, jos vain muistavat sanamerkityksensä? "Jumalaton ei ole tätä ymmärtävä"(Daniel), ei tarkoita etteikö ateisti voisi ymmärtää juurikin sitä, että mikä/kuka on se Jumala minkä olemme kadottaneet, aina tähän saakka, ja jos se silti olisi jotakin niin karmeaa pahaa, mitä emme silti ihmisenä kestä kokea, tai sitäkin paikkaammassa jotain liian hyvää, niin ei sitäkään kannata ihmisen vieläkään kokea...


    • LakiV

      Elämä on se missä me osoitamme elinkelpoisuutemme. Kuolema on se, missä meitä rangaistaan pahoista synneistämme, ja myös hyviksi luulluista pienistä virheistämme. Kuolema myös palkitsee sen missä onnistumme. Kas kun Jumalatkaan eivät ole aina selvinneet rangaistuksetta, eräs kokoinainen Enkeliluoka, melko viisaista Guardian-enkeli-Jumalia pudotettiin maailmaan Aadamin lankeamisen aikoina. Heidän pääasiallinen tukikohtansa on Jupiterissa ja joitakin muillakin planeetoila. Kuolema on se, missä ei ole meissä paljoa aistitoimintaa edes elossa, ELÄMÄ on se, missä me saamme käyttää itseämme, tietääksemme JA luullaksemme, MIKÄ on se voittajanominaisuus, mikä meille jää olemassaoloon kuollessame, valitettavasti se ei kellään ole vielä ollut maan päällisisitä eläimistä heidän nykyinen ruumiinsa. Toisaalta ihmiskunta ei vielä ole sukupuuttoon kuollut, tai tuhonnut itseään muilla tavoin, mutta meidän yksilöllinen eloonjäämisemme, ei edes Jumalia vielä paljoa kiinnosta.

    • wind-
    • Jotkut pitävät kuolemaa hyvänä ystävänä, joka vapauttaa sielun ruumiin kärsimyksestä, tuskasta ja ahdistuksesta. Toisille kuolema on ahdistava ja pelottava asia, koska he eivät halua vaipua olemattomaan tyhjyyteen - he eivät halua lakata olemasta - tai sitten he pelkäävät kuoleman jälkeistä rangaistusta, johon vähintään epämääräisesti uskovat. Me deistit pidämme kuolemaa tietoisen elämän päättymisenä ja olemisen lakkaamisena. Se on luonteeltaan neutraali tapahtuma eikä herätä sen enempää pelkoa kuin toiveitakaan. Pidämme silti mahdollisena sen, että luoja voi palauttaa osan ihmisistä tietoiseen elämään tavalla tai toisella, mutta koska siitä ei ole mitään todisteita, niin emme laske sen varaan eikä meillä ole iankaikkisen elämän toivoa niin kuin monilla muilla uskovilla on.

    • Buddhaboi

      Budhalaisuudessa alempikastiset tulevat tänne tyhjinä ja lähtevät täältä lähes yhtä tyhjinä, ja siksi heidän tulee siis syntyä tänne melkein hetikin uudelleen. Jos et tiedä mitään lapsten syntyskreaarioista, niin elä usko, tai edes tiedä tätä, mutta sinutkin ihan pilan päiten kyllä palautetaan tänne tai muuallekin maailmankaikkeuteen takaisin, muiden riesaksi, ja joillekin silti hyödyksikin...
      Buddha odotti sitä vapahtajaa TULEVAISUUDESSA maahansa, joka kertoisi, että miksi elämänjano, joka aiheuuttaa, paniikkia, kärsimystä, tuskaa rumista asioista ja kipuja kaiken rikkkimenemisestä pitäisi muka edes tyydyttää. Jeesus kävi siellä, vaikka sitäkään ei kaikki usko(googlea nk. Tiibetiläinen testamentti).
      Meidän elämänjanomme TÄYTYY tyydyttää, että kasvaisimme, kaikki polkee niin kauan paikoillaan, kunnes saamme kykymme mukaisen ammatin, jossa saamme eden yhden asian täytettyä ja tyydytettyä, kunnes se eräänlainen KALI - lähinnä sielujemme syöjä, meidät tyhjentää takaisin TAOON, kaiken kokemamme, mutta käykö niin kaikille - en tiedä.

    • Shakstori

      Olemattomuus on kauhu. Uskovaiset eivät koe sitä paljoa, koska heille on rakennettu elämän ja rauhan aikana oikea looginen taju näille asioille, ateistit kykenevät kokemaan kauhun paremmin, koska heille on jäänyt vähemmän logiikan omituisia kiemuroita päähänsä, koska he vaikka toisaalta muistivat aina kumpi oli oikeinpäin halusivat kuulla useinkin uudemmankin selityksen, sanomalla ja juksauttamalla sanoa jonkun väärin päin kuulijoilleen. Heissä on tosin hieman nuorempia sieluja, jotka ovat lähes kokonaan valheen vallassa, mutta niin on Jumalankin rauhallisissa, jotka luulevat, ettei rauhan ja elämän jälkeen aina ja ikuisesti seuraa edes jonkinlainen sota, kyllä näistä asioista valehdellaan, mutta kuitenkin pohjimmiltaan uskon, että jokaisen on joko pakosta tai vapaaehtoisesti oltava joko pahan/kuolema tai hyvän/elämä puolella, minä voi vakuttaa ja rauhoittaa muutamia, tulen olemaan itse kyllä varmasti edes hiukan enemmän elämän puolella, kuin kuoleman, ei niin että aina silti olisin rakastanutkaan enemmän elämääni(nykyistä) kuin kuolemaa, sen väliinpitäämättömyyden kaiken suloisesti pilaavaa ja pimentävää pimeyttään. Shakissakin mulla on yleensä vielä hieman enemmän voittoja valkoisilla kuin mustilla, vaikka se voi olla melko turha puntari sekin loppujen lopuksi, koska elämän valinnat voi silti olla toisenlaiset, pitemmässä juoksussa silti tiedän, että pimeyttä on ikuisesti enemmän, koska emme näe tarpaaksi kauas, että voisimme kaikki valonlähteet pimentää, valehtelemalla jokaisen näkemämme tähden(näidenkään) tuikkivan liian kauas....

    • LakiV

      Ilmestyskirja sanoo, että Tuonelan ja Kuoleman olemattomuus loppuu kerran:"(Ilm 20:15:"Tuonela ja Kuolema heitettiin TULISEEN JÄRVEEN!")

    • Voin sanoa rehellisesti, että en pelkää kuolemaa. Joskus olen pelännyt. Varmaan kaikki aikuisikään ehtineet pelkäävät joskus. Jos menee nukkumaan, ja nukahtaa kuolonuneen koskaan enää heräämättä, niin eipä siinä ole mahdollisuutta pelätäkään.

      Pari tapausta on sattunut, että kuolema (tai vakava loukkaantuminen) kävi läheltä, niin äkisti, etten ehtinyt pelätä kuolemaa. Tikapuiden poikkilauta oli kiinni neljällä ruuvilla, mutta ne kaikki katkesivat, ja jysähdin alaspäin - mutta jäin seisomaan seuraavalle, alapuolella olevalle askelmalle. Kerran rakennelman raskaat metalliputket kaatuivat kohti niin äkisti ja läheltä, että en tajunnut menivätkö ne naaman vai selän puolelta täpärästi ohi. Kumma kyllä en edes säikähtänyt, ajattelin vain, että "mä elän vieläkin", kuten eräässä Popedan biisissä on sanoitusta.

      @@@@@@@@@@
      Mutta kuolemaakin lamauttavampi pelko voi olla elämän pelko. Ei uskalleta elää täysillä ja elämä jää joltain osin elämättä.
      Seuraava kertomus kuvaa tällaista tilannetta:

      Turisti pysähtyi viljelijän kohdalla, ja kyseli hänen viljelyssuunnitelmistaan:
      - Teillä siis on 20 hehtaareja hyvännäköistä peltomaata, mitä aiotte viljellä siinä. Aiotteko kasvattaa puuvillaa?
      - En. Pelkään, että puuvillanävertäjä tuhoaa sadon.
      - Maissia?
      - Voisi käydä niin, että heinäsirkat syövät maissin.
      - Kai te jotenkin hyödynnätte peltomaitanne. Karjankasvatus sopisi hyvin.
      - Pelkään että lihan hinta putoaa.
      - Mitä sitten aiotte tehdä tuolla tosi hyvällä peltomaalla?
      - En mitään. Pelaan varman päälle ja en tee yhtään mitään.
      -----
      Monet toimivat tällä tavoin elämän mahdollisuuksien kanssa. Jos et ota elämässäsi riskejä - pelaat aina varman päälle - mahdollisuutesi menestymiseen ja onnellisuuteen elämässäsi muuttuvat tyhjäksi joutomaaksi.

      Liikemaailma ottaa jatkuvasti riskejä. Onnistuvatko liikemiehet aina. Eivät. Mutta varman päälle pelaamalla, ilman riskin ottoa, ei tule myöskään tuloksia ja onnistumisia. Jos elämisen pelko hallitsee elämääsi, et uskalla ottaa (uskovaisenakaan) uskon askelta ja toimia Jumalan sinulle antaman tehtävän mukaisesti.

    • SadutonSetä

      Olen nähnyt kuolemaa. Olen ollut myös lähellä kuolla muutamia kertoja. Mutta en pelkää sitä. Kipua olen kärsinyt ja sitä pelkään. Toivonkin, että kuolema tulee aikanaan nopeasti. Sitten vapautan alkuaineeni parempaan käyttöön maailmankaikkeudelle. Elän, kuin jokainen päivä olisi loppuelämäni ensimmäinen, hieno päivä. Suosittelen sitä kaikille muillekin. Se alkaa siitä, kun lakkaa uskomasta taruolentoihin.

    • LakiV

      Niin, en voi estää sinua uskomasta noin, mutta miksi et usko siihen olentoon, joka on meidät suunnitellut ja luonut? Jos tietokone joskus sanoisi, kehittyin laskutikusta, mekaanisesta laskukoneesta, ja sain yhtyä televisioon ja radioonkin tms. Ja kieltäisi Ihmisen olevan sen rakentaja ainakin, mitä me sellaiselle tekoälylle tekisimme?

      • Krevokki

        Taruolentoihin uskominen on erittäin kallista viihdettä ainakin, ja olemmehan itsekin syntyneet eräästä kauan sitten kerrotusta sadusta, kas kun kolme alkudinoa olivat suuria silmiä vain:Archas, Adoil, ja se kolmas jonka nimeä ei nyt lausuta, pohjimmiltaan halusivat täyttää galaksimme aivan kaikennäköisillä ja kokoisilla olennoilla, jopa massallisilla(mikä ei ole yleisin valinta elollisille),ja jopa erilaisilla luonteenpiirteillä(joista pahempi hyväänsä toinen on)... Heitä ohjasi eräs Herra, Pyhitetty olkoon Hänenkin nimensä.


    • Hihukki

      Älkääkä koskaan edes luulko, että kenenkään missään teistä itsestänne sanottu sana olisi teitä kohtaan mikään "tappava totuus", jos ei ole. Valheeseen ei tarvitse edes suhtautua mitenkään, ellei paikalla ole naisia, jotka alkavat uskoa pahoja asioita, kenestä hyvänsä. Raamattuhan sanoo, että vaikka kaikki olisivat Häneen, Taivaan Isää verratuna vain pahiksia ja vääriä, niin eikö juuri se asia silloinkin pitäisi vain häntä yksin kaikkein parhaana Luojana oikeasti. Taivaan Mies, on silti monelle vielä tuntematon käsite, Herra Sebaot. Taivaan Kuningas, älkää lausuko hänen nimeään koskaan väärin, oli niinkin omituinen käsite, että Daniel luuli jopa kuninkaassaan Nebukaddnessarissa olleen silti niitä ominaisuuksia, Hän ei ollut ehkä kuninkaiden kuningas, koska jos kukaan lankeaa luulemaan kaikkea omana ansioonaan, niin käy kuin tuolle muinaisen Babylonian kuninkaalle, hänet löydetään vähintäänkin hullujen huoneelta. Nebukad sai silti tehdä aikansa kenelle tahansa alaiselleen mitä lystäsi, koska maailman ihminen oli tuolloin hengellisesti liian köyhä, tavallaan kuin pieni eläin, jolle sai kuka hyvänsä tehdä mitä tahtoi. Kyse ei ole vieläkään kenenkään ulkonäöstä paljoakaan, se ei kiinnosta Taivaan Isää vieläkään, miestä silti, koska kaaosperiaate ei jaa näitäkään ominaisuuksia kovinkaan oikein, ei Iljettävän näköisistä ihmisistä tule yleensä kuin huoria tai gigoloja, vaikka tavallaan tärkeää sekin, ainakin heille. Jeesus selvästi sanoo, minulle annettiin liian monta kruunua, delegoisin mielelläni niitä hommia hieman muillekin kunhan ensin todistatte uskollisuuteenne, elämänne pienissä koetteluksissa. Piikukruunu oli päähän annettu merkki mm. pahasta krapulasta, jota mm. tuo viimeinen ehtoollinen aiheutti, ja Jeesus sanoi, että saman kruunun annoin monille muillekin. Minä olin niin tampio, etten kyllä vapaaehtoisesti sitä uudelleen koe liian suurena, eli pitäkää juomamääränne jotenkin aisoissa, tai se alkaa myös vaikuttaa pahasti.

    • Akbar

      Jos teidän luoksenne tulisi mies valkoisessa kaavussa, niin te uskoisitte Hänet Jeesukseksi? Okei, mutta tiedättekö, myös Juudas Iskariot voisi sen tehdä, enkä tiedä, onko nuo miehet edes kovin erinäköisiä. Erottaisitte vain heidät puheestaan, Jeesus näet on opettaja, ja Juudas näyttäisi miten taistella, ihan millä tahansa aseella, olihan hän makkabelainen, sotaisimman suunnan edustaja, ja ei Jeesus ole se Messiaista, se joka teitä fyysisesti paljoa opettaa sotimaan, paitsi etsimään henkisen samaistuksen pahoillekin iskuille. Kaskun pahat iskut ovat merkityksettömiä, jos pitäisi oikeasti kostoksi, joku surmata, jos joka iskulle ei ole kohteensa henkistä virhettä kysytty edes?! Ja jos teidän luokseen tulee Kreikan Messiasta joku, niin hänelle nauratte, hänhän rupeaisi rauhan aikana vaan urheiluttamaan teitä, ihan missä tahansa taidoissaan. Ja sodan aika Kreikkalainen kulttuuri vain laskisi fyysiset iskut kuin tiedemies, ei samoin kuin Seemiläinen kansa, ei edes kuin Arabi. Te syytätte terroristeja ties mistä, vaikka eihän teillä ole syytä siitä valittaa, jos ette tiedä, tuliko Allahilleen joku virhe siinä, minkälaiset ihmiset tappoi, loisimasta liian samaan osaan yhteiskunnissaan kuin muutkin. Meidän täytyy löytyy oma ekolokeromme, ja minä luulin kauan että saisin olla joko hellari tai tiedenörtti, en tottapuhuen saanut, vaan teen itse työtäni psykologian parissa itse nykyä, ja se onkin hyvä, koska nykyään tiedän, että tietynlaiset psykologiassa tutut mielenhallinnassa tapahtuneet virheet, ja ihmisen sanalliset virhe-ohjelmoinnit aiheuttavat pahaa käytöstä, ja ei sitäkään voi kaikkea kaikista poistaa, koska jos joku ei saa olla korkein jossakin tiedossaan tai taidossaan hän automaattisesti on edes hiukan pahis, omaan mestariinsa verrattuna. Mutta opiskelkaa kohden HYVÄN mestarinne taitoja, niin lopulta saatatte oppia yhtä hyviksi kuin hän, mutta Jeesus sanoo, että ei teistäkään häntä parempia voi suorastaan tulla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe