Ketä muslimi kohtelee parhaiten?

mitenmuslimikohtelee

Ketä muslimi kohtelee parhaiten? Ketä islam velvoittaa kohtelemaan parhaiten? Miten islam velvoittaa kohtelemaan lähipiirin naisia?

Abu Huraira raportoi, että henkilö sanoi: "Allahin lähettiläs, kuka ihmisten keskuudessa ansaitsee eniten hyvää kohtelua minulta?" Hän sanoi: "Sinun äitisi, taas sinun äitisi, taas sinun äitisi, sitten sinun isäsi, sitten sukulaisesi järjestyksessä (miten lähellä ovat)".
(Sahih Muslim, kirja 32, hadith 6181)

12

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalervo..Jankko

Abu Hurairan raortteihin ei ylipäätään ole uskominen.

• Sorikunkysuin

Miten muslimit ovat kohdelleet jesidinaisia?

• Muslim

teidän tulee tehdä hyvää vanhemmillenne. Jos toinen heistä tahi molemmat saavuttavat korkean iän sinun luonasi, älä halveksi äläkä soimaa heitä, vaan puhuttele heitä kunnioittavasti.

Ja myötätunnolla ojenna kätesi heitä kohti ja lausu sävyisästi: »Oi Herra, ole laupias heille, sillä he kasvattivat minua, kun olin pieni.»

- Koraani 17:23-24

• Sorikunkysyin

Miten muslimit kohtelevat esim Kopteja, Sulfeja tai Jesidejä? EntäS miten Sunnit kohtelevat shiioja tai päinvastoin?

• Tunnen ainakin yhden sunnin, joka on naimisissa shiian kanssa, ja vaikuttaa tyytyväiseltä, joten varmaankin hyvin.
        Minulla on egyptiläinen tuttava ja hän on hyvää pataa koptien kanssa.

Mm. jesidejä en tunne yhtään, mutta minulle on ihan sama, onko joku jesidi vai jotain muuta, joten vastauksena kysymykseesi: kohtelen heitä hyvin.

• tiinati

Miehiä, miehiä, miehiä. Tässä järjestyksessä.

• Muslim

Myös Koraanissa puhutaan vanhempien kunnioittamisesta.... Ja monet hadithit puhuvat vanhemmille myötätunnosta, armosta ja armeliaisuudesta lapsia kohtaan, lasten tasa-arvoisesta ja ymmärtäväisestä kohtelusta

• hhjlkhkhkh

ja silti lapset naitetaan vanhoille äijille, ja ihan itsensä perustajan esimerkkiä mukaillen,
        oi mitä "lapsirakkautta"

• Irakintapausvasta

Entäs jos lapsesta tulee homoseksualisti , transu tai lesbo? Tai jos hän eroaa islamista tai tytön kysessä ollen seurustelee ei-muslimin kanssa?

• Anonyymi
        Irakintapausvasta kirjoitti:

Entäs jos lapsesta tulee homoseksualisti , transu tai lesbo? Tai jos hän eroaa islamista tai tytön kysessä ollen seurustelee ei-muslimin kanssa?

Silloin pitää lukea Koraani. Allah opettanut olemaan rakastava kaikkia kohtaan, rakastamaan oma lapsi, vaikka ei lapsi eläisi ihanne-elämä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin pitää lukea Koraani. Allah opettanut olemaan rakastava kaikkia kohtaan, rakastamaan oma lapsi, vaikka ei lapsi eläisi ihanne-elämä

ihanne, ideaali, miten islamissa pitäisi

Tarkoitan kun vanhempi lukee Koraani, näkee miten armon antanut Jumala ihmisille ja nähdä miten Profeetta (saws) kohdellut muut ihmiset, ei vain suuret uskovaiset
        Profeetta (saws) opetti lämpö kaikkia kohtaan, ei vain muslimeita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihanne, ideaali, miten islamissa pitäisi

Tarkoitan kun vanhempi lukee Koraani, näkee miten armon antanut Jumala ihmisille ja nähdä miten Profeetta (saws) kohdellut muut ihmiset, ei vain suuret uskovaiset
        Profeetta (saws) opetti lämpö kaikkia kohtaan, ei vain muslimeita

muuthan on väärätuskosia, turha sitä on loimuilla
        - koskeivat tule koskaan muuta hyväsymään

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4797
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2128
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1802
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1435
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1301
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      19
      1175
    7. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1106
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      313
      1030
    9. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1003
    10. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      54
      1003
    Aihe