Ketä muslimi kohtelee parhaiten? Ketä islam velvoittaa kohtelemaan parhaiten? Miten islam velvoittaa kohtelemaan lähipiirin naisia?
Abu Huraira raportoi, että henkilö sanoi: "Allahin lähettiläs, kuka ihmisten keskuudessa ansaitsee eniten hyvää kohtelua minulta?" Hän sanoi: "Sinun äitisi, taas sinun äitisi, taas sinun äitisi, sitten sinun isäsi, sitten sukulaisesi järjestyksessä (miten lähellä ovat)".
(Sahih Muslim, kirja 32, hadith 6181)
Ketä muslimi kohtelee parhaiten?
12
279
Vastaukset
- Kalervo..Jankko
Abu Hurairan raortteihin ei ylipäätään ole uskominen.
- Sorikunkysuin
Miten muslimit ovat kohdelleet jesidinaisia?
- Muslim
teidän tulee tehdä hyvää vanhemmillenne. Jos toinen heistä tahi molemmat saavuttavat korkean iän sinun luonasi, älä halveksi äläkä soimaa heitä, vaan puhuttele heitä kunnioittavasti.
Ja myötätunnolla ojenna kätesi heitä kohti ja lausu sävyisästi: »Oi Herra, ole laupias heille, sillä he kasvattivat minua, kun olin pieni.»
- Koraani 17:23-24 - Sorikunkysyin
Miten muslimit kohtelevat esim Kopteja, Sulfeja tai Jesidejä? EntäS miten Sunnit kohtelevat shiioja tai päinvastoin?
Tunnen ainakin yhden sunnin, joka on naimisissa shiian kanssa, ja vaikuttaa tyytyväiseltä, joten varmaankin hyvin.
Minulla on egyptiläinen tuttava ja hän on hyvää pataa koptien kanssa.
Mm. jesidejä en tunne yhtään, mutta minulle on ihan sama, onko joku jesidi vai jotain muuta, joten vastauksena kysymykseesi: kohtelen heitä hyvin.
- tiinati
Miehiä, miehiä, miehiä. Tässä järjestyksessä.
- Muslim
Myös Koraanissa puhutaan vanhempien kunnioittamisesta.... Ja monet hadithit puhuvat vanhemmille myötätunnosta, armosta ja armeliaisuudesta lapsia kohtaan, lasten tasa-arvoisesta ja ymmärtäväisestä kohtelusta
- hhjlkhkhkh
ja silti lapset naitetaan vanhoille äijille, ja ihan itsensä perustajan esimerkkiä mukaillen,
oi mitä "lapsirakkautta" - Irakintapausvasta
Entäs jos lapsesta tulee homoseksualisti , transu tai lesbo? Tai jos hän eroaa islamista tai tytön kysessä ollen seurustelee ei-muslimin kanssa?
- Anonyymi
Irakintapausvasta kirjoitti:
Entäs jos lapsesta tulee homoseksualisti , transu tai lesbo? Tai jos hän eroaa islamista tai tytön kysessä ollen seurustelee ei-muslimin kanssa?
Silloin pitää lukea Koraani. Allah opettanut olemaan rakastava kaikkia kohtaan, rakastamaan oma lapsi, vaikka ei lapsi eläisi ihanne-elämä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin pitää lukea Koraani. Allah opettanut olemaan rakastava kaikkia kohtaan, rakastamaan oma lapsi, vaikka ei lapsi eläisi ihanne-elämä
ihanne, ideaali, miten islamissa pitäisi
Tarkoitan kun vanhempi lukee Koraani, näkee miten armon antanut Jumala ihmisille ja nähdä miten Profeetta (saws) kohdellut muut ihmiset, ei vain suuret uskovaiset
Profeetta (saws) opetti lämpö kaikkia kohtaan, ei vain muslimeita - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihanne, ideaali, miten islamissa pitäisi
Tarkoitan kun vanhempi lukee Koraani, näkee miten armon antanut Jumala ihmisille ja nähdä miten Profeetta (saws) kohdellut muut ihmiset, ei vain suuret uskovaiset
Profeetta (saws) opetti lämpö kaikkia kohtaan, ei vain muslimeitamuuthan on väärätuskosia, turha sitä on loimuilla
- koskeivat tule koskaan muuta hyväsymään
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379