Öö moi oon 11.v tyttö ja en oiken uskalla puhua kuukautisista äidilleni. Haluan tietää milloin hänellä alkoi mutta oon tosi TOSI epävarma luonteeltani. Yleensä ujostelen asioita, ja pelkään että äitini suhtautuu jotenkin huonosti siihen ja en muuten vaan uskalla niin aijonkin ysyä että milloin ne alko, miten ne alkoi ja oliko se ahdistavaa ja miten kerroite äidille.
Kuukautiset/menkat
3
237
Vastaukset
- Älänolostele
Jos siihen kysymiseen tekosyitä haluat keksiä, niin voit vaikka kertoa että koulussa otettiin asia puheeksi ja haluat tietää minkä ikäisenä sinulla potentiaalisesti ne alkaisi.
- fhfhhfdhh
Monelle ne asiat ovat vaikeita. Muistan itsellenikin juuri tuossa iässä olleen. Nyt keski-iässä ei enää ole vaikeaa jutella vaihdevuosioireista äitini kanssa... Varmaan sekin vaikuttaa, miten asioita on perheessä käsitelty pienestä pitäen. Jos sukupuoliasiat ovat olleet tabu, niin ei mistään niihin liittyvästä uskalla puhua vanhempiensa kanssa, etenkin jos on juuri itse herkässä kasvun ja kehityksen vaiheessa. Itselläni oli vielä huonoja kokemuksia niiden alkamisen jälkeen. Äitini suhtautuminen ei siinä vaiheessa ollut todellakaan luonnollista. Hän lähinnä kyseenalaisti, että ne saattoivat alkaa minulla, kun muuten olin niin lapsellisen näköinen ja kokoinen.
Olisiko mahdollista puhua asioista vaikka mummon tai tädin tai vaikka kummitädin kanssa? Heillähän on samaa geeniperimää (paitsi kummitädillä). Ehkä sen jälkeen uskaltaisit vähän harjoitelleena puhua äitisikin kanssa. - Aloittajakertaa
Tehokas aloitustrolli, joskin paljon käytetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2344522Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752944- 472443
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451747- 781419
- 211301
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831222PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137939- 69918
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86884