Kuukautiset/menkat

Ööh

Öö moi oon 11.v tyttö ja en oiken uskalla puhua kuukautisista äidilleni. Haluan tietää milloin hänellä alkoi mutta oon tosi TOSI epävarma luonteeltani. Yleensä ujostelen asioita, ja pelkään että äitini suhtautuu jotenkin huonosti siihen ja en muuten vaan uskalla niin aijonkin ysyä että milloin ne alko, miten ne alkoi ja oliko se ahdistavaa ja miten kerroite äidille.

3

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älänolostele

Jos siihen kysymiseen tekosyitä haluat keksiä, niin voit vaikka kertoa että koulussa otettiin asia puheeksi ja haluat tietää minkä ikäisenä sinulla potentiaalisesti ne alkaisi.

• fhfhhfdhh

Monelle ne asiat ovat vaikeita. Muistan itsellenikin juuri tuossa iässä olleen. Nyt keski-iässä ei enää ole vaikeaa jutella vaihdevuosioireista äitini kanssa... Varmaan sekin vaikuttaa, miten asioita on perheessä käsitelty pienestä pitäen. Jos sukupuoliasiat ovat olleet tabu, niin ei mistään niihin liittyvästä uskalla puhua vanhempiensa kanssa, etenkin jos on juuri itse herkässä kasvun ja kehityksen vaiheessa. Itselläni oli vielä huonoja kokemuksia niiden alkamisen jälkeen. Äitini suhtautuminen ei siinä vaiheessa ollut todellakaan luonnollista. Hän lähinnä kyseenalaisti, että ne saattoivat alkaa minulla, kun muuten olin niin lapsellisen näköinen ja kokoinen.

Olisiko mahdollista puhua asioista vaikka mummon tai tädin tai vaikka kummitädin kanssa? Heillähän on samaa geeniperimää (paitsi kummitädillä). Ehkä sen jälkeen uskaltaisit vähän harjoitelleena puhua äitisikin kanssa.

• Aloittajakertaa

Tehokas aloitustrolli, joskin paljon käytetty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      90
      6456
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      45
      5531
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      62
      4319
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      82
      4214
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      75
      3960
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      80
      1337
    7. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      78
      1177
    8. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      328
      1145
    9. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      32
      910
    10. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      290
      846
    Aihe