Talviglygolit Volvo Penta AD31P moottoriin

PakkasiaOdotellessa

Uudessa (vanhassa) veneessäni on otsikon mukainen moottori. Tämä on ensimmäinen sisäperäkone minulla ja monta uutta asiaa täytyy tässä oppia.

Koska moottorin käsikirja on vuosien saatossa jäänyt matkalla pois kyydistä, niin olen netistä vakoillut vinkkejä tähän talveen varustautumiseen.

Kuvien viesti on hieman sekava ja muutenkin olen saanut erilaisia vastauksia. Kysynkin miten palstalaiset tekevät tämän ”säilöön panon” kuten niissä Volvon kirjoissa lukee.

6

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin

      Hae sähköinen omistajan käsikirja Volvo pentua sivustolta. Tarvitset moottorin valmiste numeron.

      • PakkasiaOdotellessa

        Kiitos, tämän teen. Sain antamasi ohjeen jo kesällä, mutta en vielä silloin ollut valmis sitä noudattamaan.


    • Siellä on niitä tyhjennysproppuja pisin poikin, niistä pitäisi valuttaa ja sitten vesipumpun imuletku glykoliämpäriin ja myös glykolia vetariin päin tulee kaataa.
      Helpoin on pussiiin tai saaviin vetari ja kierrättelee siinä glykolissa jonkin aikaa.

    • Ensin "Mikki hiiren korvilla" makeavesiajo. Korvat Volvoon alle 5e, Biltema, siis vetolaitteeseen.
      Sit vetarinletku irti konehuoneesta ja suppilo kiinni ja 8-10L 50/50glygoolia koneeseen. Toinen kaataa ja toinen käyttää konetta. Tulee pakoputken kautta ulos ja voi pyrkii ottaa talteen. Mikki hiiren korvilla vetarin läpi en ole onnistunut vaan saanu kauheen sotkun maahan.

      • PakkasiaOdotellessa

        Kiitos kaikille neuvoista. Täytyy tässä alkaa vähitellen asennoitumaan tuohon hommaan.


      • Purskutellen

        Mulla ei lähde D4:ssä millään irti koneen letku, niin hoidan mikkihiirenkorvien kautta glykolitkin. Kannu pari metriä koreammalla kuin vetarin sisäänottoreiät. Ehkä 50% ekstraa tarvitsee seosta kun korvat on vedetty jesarilla vetariin. "Haitari"pumppu letkussa auttaa, saa alun imun aikaseksi ilman että tarvii glykolia purskuttaa joka vuosi. Ei vihreä glykoli kovin vaarallista ole, voi sillä purskutellakin. Punainen on eri juttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3321
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1808
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe