Peruspilarit: Rukous

peruspilarit

Yksi islamin peruspilareista on rukous viisi kertaa vuorokaudessa. Se, joka hylkää rukouksen, ei ole muslimi.

Jumala ei ole riippuvainen rukouksistamme, vaan me niistä, sillä emme voi elää ilman Hänen rakkauttaan ja paikkaa Paratiisissa.

Allahin apostolilta (rauha hänelle) kysyttiin: "Mikä teko on paras?" Hän vastasi: "Rukoilla rukous varhain rukousaikana."
(Abu Dawud, kirja 2, hadith 426)

Allahin lähettiläs sanoi: "Kun muslimi tai uskovainen tekee wudun, pesten kasvonsa, kaikki paha, jota hän on katsonut silmillään, lähtee veden mukana - tai veden viimeisen pisaran mukana tai sen kaltaisella ilmauksella - ja kun hän pesee kätensä, kaikki paha, mitä hän teki käsillään, lähtee veden mukana - tai veden viimeisen pisaran mukana - kunnes hän on vapaa synnistä."
(Jami` at-Tirmidhi, kirja 1, hadith 2, sahih)

8

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miettisit.edes.vähän

      Mutta eihän tuo tunnu tuntevan Jumalaa ollenkaan. Onkohan sinua nyt pissitty silmään.
      Miksi muslimit tekee syntiä ja pahuutta? Ei se ole Jumalasta alkuunkaan.

    • hllhlyihyiyh

      Muslimit valhetelevat siinäkin, että islamissa olisi 5 pilaria, ei ole, vaan niitä on 7.
      Kertoessaan niitä olevan 5, he harjoittavat pilaria nro 6, ja alistettuaan aletaan harjoittamaan pilaria nro 7.

      • hllhlyihyiyh

        ja siis 6:ssa pilarissa on kyse kutsusta, eli siinä "kustsutaan" muita islamiin. Ja kun muslimit ovat valta-asemassa aletaan harjoittaa pilaria nro 7, eli alistetaan KAIKKI islamille. Pilari numero 7 on jihad.


    • Yksikin rukouskerta elämässä on liikaa, rukoilipa ihan mitä tahansa jumalaa, koska kaikki esitetyt jumaluudet ovat ihmisen luomia epäjumalia.

      Teoreettisena pienenä mahdollisuutena voi kuoleman hetkellä nimittäin olla vastassa oikea jumala ja saattaa olla, ettei hän arvosta kovin korkealle epäjumalanpalvojia.

      • jafjsajfjölsaf

        SInun kohdallasi raamatun sana käy taas toteen, sillä se sanoo:
        että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

        Kyllä Jumala on olemassa, mutta Hänet täytyy löytää tämän elämän aikana, kuoleman jälkeen on jo myöhäistä. Ja edelleenkin Herra on Henki, eihän sinunkaan henkeäsi voida näyttää.


      • hhlkjljlöjo

        Minun Jumalani hoitaa kyllä ihan itse puolustautumisensa, sitä minun ei tarvitse tehdä.
        Ja et sinä minua loukkaa, anna palaa vain.

        Sehän on pellä ilo, että kiusaat, se kertoo minulle, että piru paralla on työmiehet töissä.
        Mutta eipä se minua haittaa, oman pääsi päälle keräät kiviä.


      • hgkkuykyuky

        Helpottiko, mukavaa jos voin olla avuksi, että saat kirjoitettua ulos pahaa oloasi.

        Muistathan, että edelleenkin on sinun tehtäväsi etsiä Jumalaa, ja kun nöyrryt, Hän ilmestyy sinulle, sillä eihän henkeä voi osoittaa, että tuossa hän on.
        Itseasiassa raamattu sanoo päinvastoin, luehan:
        Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.


    • Sorrykunsanoin

      Ihminen on nukkunut elämästään noin 20 v täyttäessään kuusikymmentä. Jos siihen lisätään aika joka on muslimila mennyt rukoillessa tulee lisää ainakin kymmen vuotta . Rukoilla turhaan kymmen vuotta mielikuvitusolentoa, ilmankos muslimimaat ovat niin takapajuisia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe