Hei, eli ajoin 165km/h ohituskaistalla jossa 100km/h rajoitus, ohitin tilanteessa rekan. Keli oli aurinkoinen, tie kuiva ja näkyvyys hyvä.
Nyt saapui kirje, syyttäjän vaatimus 5kk ajokieltoa 70 päiväsakkoa. Kuulostaako vaatimukses ns "perus" seteiltä?
Olen töissä käyvä opiskelija, työssäoppiminen alkamassa 1,5kk päästä(100km matka) ja työpaikalle ei julkisia liiku, mitään vaikutusta tuomioon vai hankinko todistuksia turhaan?
Kiitos vastauksista:)
Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen
5
596
Vastaukset
- Jghd
Tottakai kannattaa ilmoittaa autontarpeesta. Sakkoon ei vaikuta, mutta osa ajokiellosta voidaan muuttaa ehdolliseksi. Tuo on kuitenkin niin reipas överi, että tuskin 1,5 kk ehdottomalla ajokiellolla selviät.
- lajijasuris
Se on vähän kyllä niinkin, että se autontarve kannattaa pitää ajaessa mielessä...
On sulla kyllä pirusti ollut vauhtia. Jos ei mitään vaaratilanteen uhkaa ollut mikä vältettiin kovalla nopeudella, niin kyllä tuo sakko on ihan perusteltu.
Olen kyllä itsekin joskus ajanut reipasta nopeutta (en sentään ihan noin lujaa) isoilla teillä ohitustilanteissa, mutta niihin on ollut syynsä ja motarilla joskus kun ohittaessa huomaa että joku liittymä onkin lähellä ja on itse vasemmalla kaistalla rekkajonoa ohittamassa. Mutta ihan omalla vastuulla ja pysäytyksissä sitten arvioidaan sakotusta suhteessa lain tarkoitukseen. Lakipykäliä ei aina voi kirjoittaa pilkuntarkasti joka tilanteeseen sopivaksi, joten poliisilla on soveltamisohjeet, samoin kuin vaikka verottajalla. - juhannusseija3
80 km alueella 145 .
Yksi sakko sitä ennen 9 vuoden takaa, lievä ylinopeus.
Autoo tarviin, kortti pois 2 vko ja sakkoo tietty. Moi! Kuinka kauan odotin päätöstä käräjältä? Itsellä on vastaavanlainen tilanne 144kh/h 80 aluella. Olitko ensikertalainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661144Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991140Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071136Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍124846Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755