Hei, eli ajoin 165km/h ohituskaistalla jossa 100km/h rajoitus, ohitin tilanteessa rekan. Keli oli aurinkoinen, tie kuiva ja näkyvyys hyvä.
Nyt saapui kirje, syyttäjän vaatimus 5kk ajokieltoa 70 päiväsakkoa. Kuulostaako vaatimukses ns "perus" seteiltä?
Olen töissä käyvä opiskelija, työssäoppiminen alkamassa 1,5kk päästä(100km matka) ja työpaikalle ei julkisia liiku, mitään vaikutusta tuomioon vai hankinko todistuksia turhaan?
Kiitos vastauksista:)
Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen
5
797
Vastaukset
- Jghd
Tottakai kannattaa ilmoittaa autontarpeesta. Sakkoon ei vaikuta, mutta osa ajokiellosta voidaan muuttaa ehdolliseksi. Tuo on kuitenkin niin reipas överi, että tuskin 1,5 kk ehdottomalla ajokiellolla selviät.
- lajijasuris
Se on vähän kyllä niinkin, että se autontarve kannattaa pitää ajaessa mielessä...
On sulla kyllä pirusti ollut vauhtia. Jos ei mitään vaaratilanteen uhkaa ollut mikä vältettiin kovalla nopeudella, niin kyllä tuo sakko on ihan perusteltu.
Olen kyllä itsekin joskus ajanut reipasta nopeutta (en sentään ihan noin lujaa) isoilla teillä ohitustilanteissa, mutta niihin on ollut syynsä ja motarilla joskus kun ohittaessa huomaa että joku liittymä onkin lähellä ja on itse vasemmalla kaistalla rekkajonoa ohittamassa. Mutta ihan omalla vastuulla ja pysäytyksissä sitten arvioidaan sakotusta suhteessa lain tarkoitukseen. Lakipykäliä ei aina voi kirjoittaa pilkuntarkasti joka tilanteeseen sopivaksi, joten poliisilla on soveltamisohjeet, samoin kuin vaikka verottajalla. - juhannusseija3
80 km alueella 145 .
Yksi sakko sitä ennen 9 vuoden takaa, lievä ylinopeus.
Autoo tarviin, kortti pois 2 vko ja sakkoo tietty. Moi! Kuinka kauan odotin päätöstä käräjältä? Itsellä on vastaavanlainen tilanne 144kh/h 80 aluella. Olitko ensikertalainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 405785
Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?765351Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2475241Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️474650Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k274526Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1693892- 1313399
Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!283106Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.233095Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan
Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe42441